Z državno pomočjo, odobreno leta 2011, bi morali v Revozu začeti izdelovati nove modele vozil iz t. i. palete Edison. Foto: M. Kr.
Z državno pomočjo, odobreno leta 2011, bi morali v Revozu začeti izdelovati nove modele vozil iz t. i. palete Edison. Foto: M. Kr.

Sklep o dodelitvi 45,5 milijona evrov finančne spodbude Revozu je vlada sprejela novembra 2011, a pod pogojem, da jo bo odobrila Evropska komisija. Ta pa je v torek sporočila, da je začela preiskavo, v kateri bo podrobno preučila, ali so slovenski načrti v skladu s pravili EU-ja. Zlasti bo preverila, ali pozitivni učinki projekta na regionalni razvoj odtehtajo izkrivljanje konkurence, ki bo posledica državne pomoči, so pojasnili v Bruslju.

V projekt vlagajo že dve leti
To pomeni, da Revoz, sicer hčerinska družba francoskega koncerna Renault, omenjene finančne pomoči od države še ne more prejeti. Predsednik uprave Revoza Aleš Bratož je pojasnil, da so predvideno spodbudo upoštevali pri zagotavljanju rentabilnosti projekta, uvedba preiskave pa lahko dokončno odločitev o njej prestavi za daljše obdobje.

Bratož je poudaril, da v podjetju že dve leti vlagajo v ta projekt, predvideno spodbudo pa so upoštevali pri zagotavljanju njegove rentabilnosti. To pa bo zaradi razmer na trgu in tudi, ker gre za razred majhnih osebnih vozil, v katerem so marže najnižje, že tako zelo težko zagotoviti, je še menil Bratož.

"Seveda bi bilo bolje, če bi bila odločitev sprejeta že zdaj. Dela na projektu namreč že potekajo," pravijo na ministrstvu za gospodarstvo in dodajajo, da se dokončna odločitev odmika na neko bolj oddaljeno obdobje.

Vozila iz palete Edison naj bi začeli izdelovati konec maja
Pomoč je sicer namenjena uvedbi novih modelov vozil iz t. i. palete Edison v okviru partnerstva, sklenjenega med zvezo Renault-Nissan in nemškim Daimlerjem. Šlo bo za naslednika Renaultovega twinga in Daimlerjevega štirisedežnega smarta. V Revozu so že leta 2011, ob odobritvi pomoči, pojasnili, da bo načrtovana proizvodnja vozil iz palete Edison stekla konec leta 2013, leta 2014 pa naj bi znašala okrog 194.200 vozil. Proizvodnja je predvidena najmanj do konca leta 2019.

Od predvidene spodbude je odvisna konkurenčnost Revoza na svetovnem trgu majhnih osebnih vozil, a tudi rentabilnost projekta. To je v sedanjih razmerah na trgu razreda majhnih osebnih vozil, v katerem so marže že tako ali tako najnižje, zelo težko zagotoviti, še pravijo na ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo.