Proizvodnjo Greenlina so že preselili nazaj v Slovenijo. Foto:
Proizvodnjo Greenlina so že preselili nazaj v Slovenijo. Foto:

Po lanski prodaji tamkajšnje nove ladjedelnice francoskemu holdingu Benetau se je obseg dela občutno zmanjšal, skrbi za prihodnost obrata pa še povečujejo napovedi o selitvi dela proizvodnje v Puconce v Prekmurje.
Ob rojstvu največje slovenske naložbe v Italiji do takrat je v ladjedelnici in njenem mednarodnem razvojnem centru delo dobilo 80 ljudi iz 15 držav z napovedjo, da jih bo v poznejših letih tudi 200. Svetovna kriza je navtiko pristrigla na tretjino, prodaja bark je upadla za 66 odstotkov.

"Podjetje smo ločili na dva dela - na razvojni del, ki se imenuje Seaway Design in dela za velike ladjedelce tako kot že zadnjih 30 let (načrte, razvoj serijskih plovil), in Seaway Yachts, ki se ukvarja z izdelavo bark," je pojasnil Japec Jakopin.

Za službe jim še ni treba trepetati
Glavnino dela zdaj opravljajo na treh jadrnicah v kanalu ob obratu. Eno končujejo, dve popravljajo. V septembru in oktobru bodo na kolektivnem dopustu, v skrbi za svoja delovna mesta. "Absolutno ne. Potem moramo delavnico prilagoditi novim strukturnim razmeram," miri Jakopin.
V Puconcih naj bi tako do pomladi zgradili novo halo. V Slovenijo so medtem že vrnili projekt za motorni čoln na hibridni pogon Green line. "Mislim, da bo podjetje, kolikor je vlagalo, v prihodnjih letih ali mesecih izstopilo iz krize," je prepričan Robert Frandolič z Gospodarskega združenja Gorica.

Kriza je v Tržiču že zaprla vrata številnim podjetjem, brezposelnost pa se je v primerjavi z lani podvojila.

Odpuščajo tudi v Seawayju
Odpuščajo tudi v Seawayju