Gospodarstvo

Poudarki

  • Odločitev vrhovnega sodišča po besedah državnega sekretarja ustvarja časovni zamik pri operativni izvedbi projekta.
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.3 od 15 glasov Ocenite to novico!
Jure Leben
Leben poudarja, da se do sedaj celotni postopek glede drugega tira ne odvija skladno z zakonom. Foto: BoBo
VIDEO
Negotov začetek gradnje d...

Dodaj v

Leben upa na čimprejšnjo odločitev sodišča, saj čakanje na gradnjo povzroča škodo

Vrhovno sodišče je po pritožbi Kovačiča na ustavno presojo poslalo zakon o referendumu
13. december 2017 ob 19:11
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Državni sekretar na ministrstvu za infrastrukturo Jure Leben ni zadovoljen s potekom projekta Drugi tir, katerega izvajanje je pritožba Vilija Kovačiča ogrozila, saj je vrhovno sodišče v ustavno presojo poslalo zakon o referendumu. Leben opozarja, da pri projektu že nastaja gospodarska škoda.

Leben je tako poudaril, da se že zdaj celoten postopek ne odvija po zakonu o drugem tiru, ki so ga volivci na septembrskem referendumu podprli. "Res pa je, da bi odločitev ustavnega sodišča glede zakona o drugem tiru, da ta ne bo uveljavljen, ustavila samo gradnjo," je dodal in pojasnil, da ne morejo začeti gradbenih del na terenu, ogroženih pa je tudi 153 milijonov evrov nepovratnih evropskih sredstev, ki jih je Slovenija dobila za projekt.

"Evropska sredstva so podeljena po principu porabi ali pusti. Če bomo začeli delati pozneje od časovnice, zastavljene v samih prijavah, bomo morali denar vračati," je opozoril Leben in dodal, da so prva sredstva, ki jih je Slovenija pridobila v okviru blending razpisa, že nakazana projektnemu podjetu 2TDK. "Teh sredstev ne moremo porabiti za stvari, za katera ne bi smela biti porabljena," je pojasnil Leben.

Časovni zamik pri operativni izvedbi
Odločitev vrhovnega sodišča po besedah državnega sekretarja sicer ustvarja časovni zamik pri operativni izvedbi projekta, verjame pa, da bo ta čim krajši, ker je že začela nastajati finančna in gospodarska škoda. "Kljub pravnim omejitvam pripravljamo vse, kar je v tem trenutku mogoče, da se bo na takoj po odločitvi ustavnega sodišča začela gradnja," je poudaril Leben in dodal, da v 2TDK ob podpori infrastrukturnega ministrstva začenjajo pripravo razpisa za gradnjo sedmih predorov, za kar je Slovenija dobila 109 milijonov evrov nepovratnih sredstev.

Pogodbo za pripravljalna dela oz. gradnjo dostopnih cest do trase drugega tira, ki jih bosta izvedla Kolektor CPG in sarajevski Euroasfalt, bodo medtem v Divači podpisali prihodnjo sredo. Posel bo vreden 14,4 milijona evrov. "S samim projektom gremo v okviru trenutnih možnosti naprej. Upamo, da bo ustavno sodišče prioritetno obravnavalo vlogo in bomo lahko potem projekt nadaljevali," je še dejal Leben.

L. L.
Prijavi napako
Komentarji
veza
# 13.12.2017 ob 21:36
SamoRes
# 13.12.2017 ob 21:26

ja, tu bi morali nastopiti skupno, pa čeprav imamo drugačne poglede na marsikaj, a to s temi našimi sodišči, to bi morali enkrat skupno razbiti, sicer ne bomo prišli daleč.
martuljek
# 14.12.2017 ob 00:39
Novinar ni več novinar, ko postane politični aktuvist!
projektant
# 13.12.2017 ob 20:53
Postavlja se vprašanje, kakšna bo odškodninska tožba na ime Leben , krajinski arhitekt in dr. Peter Gašperšič po izvedenih sodnih postopkih doma in v tujini.
Vsako nadaljevanje del brez pokritih stroškov je neposredna škoda, ki jo omenjena skupaj z direktorjem direktorata za infrastrukturo lahko brez težav poplačata!!!! Porok za plačilo: g. Zorčič in ga. Šergan.
Kaj če bi modri Leben spoznal, da je obnova sedanjega tira, da bo potem lahko uporabljen za naslednjih osem let bistven projekt, tako za domačine kot za njegovo sekretarsko delovno mesto.
Zakaj ne začnejo rekonstrukcije obstoječega tira vsaj od Divače do Prešnice?
A so to spet razumniki plačanci Kolektorja????
SamoRes
# 13.12.2017 ob 21:26
Če se ne motim je ustavno sodišče že prepovedalo nek referendum z izgovorom da bi povzročilo ekonomske posledice, tu pa jih povzroča.
Kaka idiotska država smo to, da lahko nekdo blokira celo voljo državljanov na referendumu?
Sicer pa naš pravosodni sistem tako smrdi do temeljev in se lahko po desetkrat pritožiš na vse odločitve sodišč in zavlačuješ.
meteor
# 14.12.2017 ob 04:05
ZAKAJ MORA NOSILEC PROJEKTA - košarkar in manager ter državni sekretar na ministrstvu za infrastrukturo Jure Leben ODSTOPITI?
Ne samo da nima kvalifikacij za resno vodenje takega projekta, zagrešil je tudi številne napake SAMOVOLJE. Posledice so vidne. Politika se mora umakniti iz odločanja kjer morajo delovati predvsem osebe, ki so strokovno povezane s projektom.
Javne razprave o t.im. Zakonu o Drugem tiru ni nikoli bilo, pa še mnenja na osnutek zakona smo lahko državljani dajali samo 3 delovne dneve kar je glede na materijo nezakonito. Samofinanciranje vladne kampanje Vlade RS proti referendumski iniciativi je perverzija prve vrste, saj se je neuravnoteženost lastnih pojasnjevanj proti drug strani, ki je javnost seznanjala z napakami zakona, še bolj poglobila.
Več: Vrhovno sodišče - Ustavna presoja Zakona o referendumu Drugi tir - POHVALA IN PRIPOMBA


SODNA VEJA OBLASTI JE KONČNO IZTIRILA V PRAVO SMER.

Poseben zakon o Drugem tiru za 27 km proge v predpise vnaša nered, saj morajo imeti prednost celovite rešitve in je treba zakonsko urejati celotno železniško infrastrukturo. V Sloveniji imamo 1.200 km prog in če bi pisali zakone za vsake 30 km posebej ne pridemo nikamor. Pardon pridemo v KAOS, torej današnje stanje.
martuljek
# 14.12.2017 ob 00:37
Bravo Vili! Ne se ustaviti, če bo slučajno Ustavno sodišče pokleknilo pred kriminalom. Argumenti, ki si jih navedel v pritožbi so tako močni, da bodo naslednje instance brez dvoma ustavile norijo, ki jo nesposobna Cerarjeva vlada v paniki pred volitvami brezglavo forsira. Leben pa s svojimi neumestnimi grožnjami o gospodarski škodi, le dokazuje, da bi najraje vse kršitve v času referenduma potisnili v pozabo.
MikM
# 13.12.2017 ob 21:23
Nekateri so očitno že zelo nervozni, ker še niso dobili svojega dela provizije ...
veza
# 13.12.2017 ob 21:06
Pardon, gradbeno dovoljenje je od aprila 2016.
veza
# 14.12.2017 ob 19:46
meteor
# 14.12.2017 ob 04:05

a ti si slep, trasa je določena že leta 2012, gradbeno dovoljenje od aprila 2016, zemljišča odkupljena, kaj bi sedaj radi, dajte se fokusirat na izvajanje te gradnje, to je potrebno kontrolirat, ne pa prihajat z nekimi zahtevami po rezanju glav ali novimi rešitvami.
Kontrolo bo vršila tudi EK, tam pa ni šale.
smartass2011
# 14.12.2017 ob 15:28
Leben je nezadovoljen.
Tudi Vili je nezadovoljen.
Eska
# 14.12.2017 ob 14:05
Tudi graditev zgrešenega objekta je lahko večja škoda
conanbarbarian
# 13.12.2017 ob 21:07
Veza
A to da bi spremenili, omejili Zakon o ljudski iniciativi in da ukinejo referendum bi bila po tvojem resitev ? Da bi se v bodoce metalo denar stran in delovalo proti volji ljudstva je zate resitev ? Raje se se enkrat vprasaj s kom ostali zivimo !
veza
# 13.12.2017 ob 21:18
conanbarbarian
# 13.12.2017 ob 21:07

Veza
A to da bi spremenili, omejili Zakon o ljudski iniciativi in da ukinejo referendum bi bila po tvojem resitev ?


kje sem to napisal, kaj imaš fatamorgano v glavi, napisal sem, da zakaj niso že do sedaj opozorili na sporne zadeve v tem zakonu, recimo to, da lahko vlada nastopa v kamapniji in uporabi za to propagando proračunska sredstva.
conanbarbarian
# 13.12.2017 ob 20:53
Bomo videli kdo bo na koncu povzrocil nekaj miljardno skodo, upam da bodo takrat brihtni slovenci ki so podprli na referendumu trenutno traso to tudi placali !
veza
# 13.12.2017 ob 21:05
projektant
# 13.12.2017 ob 20:53

glej, trasa je od leta 2012, gradbeno dovoljenje je od leta 2014, zemljišča so odkupljena, pa kje si bil do sedaj?
veza
# 13.12.2017 ob 20:55
Sicer je res brez pomena, da je šla vlada v kampanjo in porabila 90.000 evorv za to, a zadeva je bila zakonita.
Zakaj niso že prej spremenili zakona o ljudski iniciativi?
Zakaj bi sedaj US za nazaj razveljavilo referendum, pa kje mi živimo?
Titomir
# 13.12.2017 ob 20:41
Bravo Vili
Kazalo