Gospodarstvo

Poudarki

  • V Luki Koper bodo zoper odločbo inšpektorata uporabili vsa pravna sredstva, saj se ne strinjajo z ugotovitvijo, da so "najemali delovno silo."
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.4 od 29 glasov Ocenite to novico!
Luka Koper
Inšpektorat za delo je ugotovil kršitev zakona v primeru družbe Encon, saj slednji ni imel dovoljenja za posredovanje delavcev Luki. V Luki Koper vztrajajo, da pri izvajanju pristaniških storitev ne gre za najemanje delavcev. Foto: BoBo
Luka Koper
Nekateri delavci, ki delajo v luki preko "gazd" opravijo tudi 260 in več ur mesečno. Foto: RTV SLO/ Ergyn Zjeci

Dodaj v

Luka Koper z vsemi pravnimi sredstvi nad odločbo inšpektorata: "Ne najemamo delovne sile"

Inšpektorat ugotovil kršitev zakona o urejanju trga dela
30. januar 2017 ob 07:39
Ljubljana - MMC RTV SLO

"V Luki ne najemamo delovne sile," je odgovor Luke Koper na vprašanja o problematiki izvajalcev pristaniških storitev, pri katerih je inšpektorat za delo v preteklosti večkrat ugotavljal kršitve delovne zakonodaje.

Čeprav so se v Luki od teh kršitev vselej distancirali, saj kot pravijo, ne morejo nadzorovati poslovanja pogodbenih partnerjev, pa so proti zadnji odločbi inšpektorata nastopili z vsemi pravnimi sredstvi - ker je inšpektorat ugotovil, da v Luki najemajo delovno silo.

Oktobra lani je inšpektorat izdal prepovedno odločbo za delavce podjetja Encon, enega izmed tedanjih 36 izvajalcev pristaniških storitev, ker so pri nadzoru ugotovili, da ima Encon zaposlene delavce, ki opravljajo delo izključno v Luki Koper po 40 ur tedensko. V odločbi je inšpektorat med drugim ugotovil, da Encon zaposluje delavce "zaradi zagotavljanja delavcev drugemu uporabniku, to je Luki Koper". S tem pa je Encon kršil zakon o urejanju trga dela.

Ugotovitev inšpektorata se nanaša na 168. člen zakona, ki določa pogoje, pod katerimi lahko družba zagotavlja delavce uporabniku oziroma ureja področje agencijskega dela. Prepovedna odločba je pomenila, da Enconovi delavci ne bi smeli opravljati dela pri Luki Koper do odprave nezakonitosti, torej do registracije Encona kot družbe, ki zagotavlja delavce. V Luki Koper so sicer, kot smo že poročalli, prehiteli inšpektorat in septembra, nekaj tednov pred izdajo odločbe, odpovedali sodelovanje z družbama Encon in Meol, ki sta lastniško povezani.

Luko moti ugotovitev inšpektorata
To še zdaleč ni prvi primer kršitve delovne zakonodaje pri izvajalcih pristaniških storitev (IPS), poročali smo že, da je inšpektorat v preteklosti pri poslovanju izvajalcev pristaniških storitev ugotovil neizplačevanje regresa, dodatkov in pobot plače brez soglasja in še vrsto ostalih kršitev delovne zakonodaje. V Luki so se do teh kršitev distancirali, saj kot so dejali, nimajo možnosti preverjanja poslovanja podjetij, pri katerih najemajo pristaniške storitve.

Tokrat so pri Luki zoper odločbo inšpektorata že vložili pritožbo, ki pa jo je drugostopenjski organ zavrnil. Luka Koper ima tako na voljo le še upravni spor, ki ga lahko sproži zoper odločbo inšpektorata. To bodo v Luki tudi storili. Na naše vprašanje, zakaj so se odločili za pritožbo na odločbo zoper podjetje, s katerim so predhodno prekinili sodelovanje, v Luki odgovarjajo, "zaradi oporekanja ugotovitvi inšpektorja, da naj bi šlo za najemanje delovne sile. V Luki Koper namreč naročamo storitve zunanjim podjetjem in ne najemamo delovne sile. O tem se je že izreklo tudi sodišče s sodbo pred nekaj leti".

Precedens za druge izvajalce pristaniških storitev?
V Luki Koper so ob tem vnovič poudarili, da inšpekcijski nadzor ni razlog prekinitve sodelovanja z družbama Encon in Meol. Slednja je bila v letu 2015 po obsegu poslovanja z Luko Koper druga največja družba, ki je zagotavljala izvajanje pristaniških storitev, in je ustvarila 1,5 milijona evrov prometa, pri čemer je poslovala skoraj izključno z Luko Koper. Večjih težav zaradi izpada delavcev obeh družb v Luki niso imeli, saj so, kot smo že poročali, drugi »gazde« delavce Encona in Meola zaposlili pri svojih družbah in na ta račun okrepili sodelovanje z Luko Koper.

Glede na to, da izvajalci pristaniških storitev delajo po podobnem poslovnem modelu in da gre večinoma za družbe, ki poslujejo skoraj izključno z Luko Koper, je na mestu vprašanje, ali ta odločba inšpektorata pomeni precedens v poslovni praksi, ki v Luki obstaja že od začetka devetdesetih. V Luki so prepričani, da "za splošno prekinitev sodelovanja z vsemi IPS-i ni osnove". Pri čemer velja poudariti, da bi taka prekinitev sodelovanja z vsemi IPS-i praktično onemogočila delovanje Luke. Pri tem vprašanju so zadržani tudi pri inšpektoratu, kjer so nam odgovorili, da so v Luki stalno prisotni, glede na svoje kadrovske zmožnosti in da v Luki vodijo "več inšpekcijskih postopkov, med drugim tudi glede zagotavljanja dela delavcev uporabniku".

Inšpektorat ugotavlja konkretne okoliščine
Četudi so v Luki samozavestni glede sodelovanja z IPS-i, je po naših neuradnih informacijah odločba inšpektorata zoper družbo Encon povzročila nekaj previdnosti pri ostalih IPS-ih, med drugim so nekateri "gazde" določenim delavcem v pogodbo o zaposlitvi dodali obveznost nadzorne funkcije za delo, ki ga opravljajo ostali delavci pri istem "gazdi". Na inšpektoratu so sicer odločni, da samo sprememba pogodbe ni dovolj za prikrivanje morebitnih kršitev zakona o urejanju trga dela, saj "inšpektorji morebitne kršitve ugotavljajo na podlagi konkretnih okoliščin delovanja poslovnih subjektov, ne glede na to, kaj imajo formalno-pravno zapisano v pogodbah, ki jih sklepajo".

Za delavce, ki v Luki Koper izvajajo pristaniške storitve preko "gazd" se je tako spremenil le "gazda", s tem pa nekaterim tudi urne postavke. Poročali smo že, da so takoj po odpovedi sodelovanja z družbama Meol in Encon, drugi gazde delavce že novačili po nižjih urnih postavkah. Razkorak med postavkami, ki jih Luka za delo plača "gazdi" in med dejanskim plačilom, kjer delavci ob minimalni plači preostanek prejmejo "na roke", je tako odvisen od tega, pri katerem »gazdi« je posamezen delavec zaposlen.

Delavci prepuščeni samim sebi
Kot smo že poročali, gre pri izvajalcih pristaniških storitev večinoma za priseljene delavce, ki delajo za svojega "gazdo" praviloma izključno v Luki Koper, kjer nekateri opravijo tudi po več kot 260 ur mesečno. Razkorak med "gazdami" se pozna tudi na plačilu, ki se giblje od 4,6 evra na uro, do dobrih 30 centov na tono pretovorjene kave. Vsi delavci, s katerimi smo se pogovarjali, si želijo zaposlitve v Luki, zato smo na inšpektorat naslovili tudi vprašanje, ali lahko ta odločba pomeni tudi osnovo za ugotavljanje morebitnega obstoja delovnega razmerja z Luko Koper.

Na inšpektoratu odgovarjajo, da se sama odločba ni nanašala na kršitev prepovedi dela na podlagi pogodb civilnega prava, lahko pa delavci sami "vložijo na sodišče tožbo za uveljavljanje obstoja delovnega razmerja, če menijo, da ima delo vse elemente delovnega razmerja". Vprašanje pa je, koliko delavcev si ob postavki 30 centov na tono pretovorjene kave sploh lahko privošči daljši sodni postopek.

Luka Lukič
Prijavi napako
Komentarji
Jakob Mali
# 30.01.2017 ob 07:56
Kje so protestniki? Kje so sindikati? Kje je Luka Mesec?
Bolek
# 30.01.2017 ob 08:04
Luka Koper je javna državna kriminalna združba, ki bolj izkorišča delavce, kot vsak privatni kapitalist.

če bi enako počelo kakšno privatno podjetje, bi ga že davno zaprli, lastnika pa obtožili kriminala.
politik kritik
# 30.01.2017 ob 07:46
oni ne najemajo, oni imajo sužnje....
fgmb
# 30.01.2017 ob 07:49
Večina najetih in posredovanih delavcev dela v sužnjelastniških razmerah, medtem ko se delavci zaposleni v LKP utapljajo v pravicah komunizma. Sindikat pa molči in vzpodbuja tako stanje!
samogledam
# 30.01.2017 ob 07:49
in zakaj Luka Koper ne zaposli delavcev ki jih rabi ? za to potrebuje neke botre, da si potem delijo to kar bi pripadalo delavcu za opravljeno delo. Sramota,da se delovne naloge tako podcenjuje in blati Slovenskega delavca z migranti. Dokler imaSlovenija na Zavodu 110.000 brezposelnih, bi morali takoj prepovedat, uvoz delavcev iz tujine!
bud00
# 30.01.2017 ob 07:48
Luka ne najema delavcev, nima urejenega dovoza z AC, državljani pa naj plačamo drugi tir. Ha, ha, ha. Ker nateg. Slovenski interes, aha.
LordByron
# 30.01.2017 ob 08:22
@bilzerian

Mislim, da je bilo prikazano na primeru EF, ki je imela vse čistilke outsourcane, da je fakulteto to prišlo dražje, kakor če bi imeli vse čistilke zaposlene. To so potem tudi storili.

Tako da je verjetno podobno, saj je logično, da če direktno zaposliš nekoga te to stane npr. 2.000€ bruto/mesec, če pa je vmes še posrednik je to a)dražje, b) delavec ima precej manjšo plačo in zadeve niso tako regulirane.

Verjetno je odveč poudarjati kaj se dogaja v omenjenem primeru. Žalostno je samo, da državna podjetja in ustanove na ta način zlorabljajo te zadeve..
ata
# 30.01.2017 ob 08:17
@Jakob Mali: Kje so protestniki? Kje so sindikati? Kje je Luka Mesec?

Luka Koper (posredno) izkorišča delavce,
Luka Mesec še ni našel Kopra na zemljevidu.
Luka Juri (bivši up avantgarde delovskega razreda) je raje direktor koprskega pokrajinskega muzeja.

PS: Famiglia Juri ima muzeje zares rada. Tudi stric Franco je direktor muzeja (pomorskega).
politik kritik
# 30.01.2017 ob 08:12
Drugače pa ena resnična iz pristanišča Koper. Ko smo še sami prevzemali pošiljke v Kopru sem na lastne oči videl kako je najbrž najeti delavec iz BIH ob mojem prihodu na rampo, sam zložil na celoten kason tovornjaka do vrha škatle z izdelki. Ponavljan celoten kason na tovornjaku v roku 10-20 min. Pomagal mu je malo edinole šofer in voznik viličarja, ki mu je paleto malce privzdignil. Nato je v vročini začel nalagati drugega.... To se je dogajala, cca. 5,6 let nazaj. Toliko.
bud00
# 30.01.2017 ob 07:58
@Jakob Mali, Luka še ni vstal :)
bilzerian
# 30.01.2017 ob 08:00
tudi tako se lahko pretaka denar iz državne firme v privatne žepe.
ne razumem, zakaj nihče na računskem sodišče ne naredi izračuna, koliko bi stala delovna sila, če bi jo zaposlili in jim dajali plače, kot se spodobi in koliko jih stane zdaj, ko je najeta.
ata
# 30.01.2017 ob 08:11
Za delavce, ki v Luki Koper izvajajo pristaniške storitve preko "gazd" se je tako spremenil le "gazda", s tem pa nekaterim tudi urne postavke.

Torej brez sprememb na slovenskem trgu delovne sile v zadnjih 10-15 letih.
Sindikati raje politizirajo, določena podjetja so seveda nedotakljiva...
abria
# 30.01.2017 ob 09:12
V luki Koper ima oblast mafija, ki trguje z drogami in orožjem,
preko sinidikatov in skorumpiranih politikov.
rarrog
# 30.01.2017 ob 11:38
V Revozu avtomobile sestavljajo tudi agencijski delavci, pa se nihče ne razburja. Kako to.
-------------
Ne samo to. Francozom se letno talajo miljoni evrov, da lahko zaposlujejo Dolenjce za suženjske mezde.
mile952
# 30.01.2017 ob 10:25
@Homer.

# 30.01.2017 ob 09:02
Prijavi neprimerno vsebino @bud00
Očitno imate eni težave z dojemanjem delovanja pravne države in gospodarskih družb!
Pa gremo po vrsti:
1) podizvajalci (ISP) so samostojne gospodarske družbe, ki morajo spoštovati zakonodajo.
2) gospodarske družbe ne morejo posegati v poslovanje druge gospodarske družbe

Zato Luka Koper (gospodarska družba) ne more niti pridobiti podatkov o poslovanju ISP (druga gospodarska družba), kaj šele vplivati nanj. Dokler ISP izpolnjuje tisto za kar je sklenjen posel, tudi nima razloga da kar koli osporava

Če ti poenostavljeno napišem: Kupim Gorenje pralni stroj....... Zanima me koliko stane in kaj jaz za to dobim. Koliko so delavci Gorenja plačani in če so plačani vsi prispevki, pa ni v moji pristojnosti, ampak v pristojnosti inspektorjev.

Bo šlo?


Luka Koper se ukvarja s pristaniško dejavnostjo kontinuirano v vseh letnih časih in to v več izmenah dan za dnem tudi ob sobotah, nedeljah in praznikih.. In za to potrebuje zaposlene delavce za nedoločen čas. Ni mi jasno, zakaj bi moral biti med zaposlenim fizikalcem še en premeten Balkanec, ki bi te delavce najemal v imenu Luke? Jaz vem zakaj je tako, tudi ti veš morda bolje od mene zakaj je tako. Vendar se sprenevedaš sto na uro.
tore
# 30.01.2017 ob 09:09
V Revozu avtomobile sestavljajo tudi agencijski delavci, pa se nihče ne razburja. Kako to.
QUENDI
# 30.01.2017 ob 10:51
....kaj ko bi se lotili še kakšnih državnih ustanov, ki najemajo zunanje izvajalce in kršijo mnoge zakone, kar razkrivajo raziskovalni novinarji.....in tako še vesa druga podjetja.....
motoyama
# 30.01.2017 ob 09:59
Za vse nepravilnosti pri zaposlovanju in najemanju delavcev so krivi zakonodaja in inšpektorji.
To pomeni, da so za porazno stanje na tem področju krivi politiki!
xes
# 30.01.2017 ob 09:18
Torej če prav razumem Luka Koper ne najema delovne sile ampak najema agencije, ki najemajo delovno silo zanje .... waw.. full razlika...
ata
# 30.01.2017 ob 08:44
@Homer:
Še eno dejstvo za tebe: 2. tir ni racionalen. Če upoštevaš čisti letni dobiček 50mioEUR (Luka Koper ga v svoji zgodovini še ni dosegla), potem bi za pokritje investicije Luki Koper morali pobrati ves dobiček.

In ja: Luka Koper ravno tako, kot veliko drugih večjih podjetij, najema "agencijske" delavce. Le da ne gre za znane agencije, ampak bolj lokalno-balkanske. Temu primerno je tudi izkoriščanje in kdor v Luki trdi, da tega ne ve, se spreneveda.

Pri tem Luke Koper za tak način poslovanja ne obsojam - je samo posledica naše nefleksibilne delavske zakonodaje. Sistem "easy hire-easy fire" bi takšne in drugačne "gazde" onemogočil v nekaj mesecih.
bud00
# 30.01.2017 ob 08:39
@Homer.

V Luki se na vse zgovarjajo, da je le ta naš nacionalni interes ipd. pa ni ampak je zgolj interes kapitala kar si priznal v točki 1. Torej naj Luka posluje tak kot drugje in naj ne živi z eno nogo po načelih kapitalizma z drugo nogo pa v socializmu, kjer naj državljani plačujemo za njene dovoze in drugi tir. Kaj imamo državljani s kapitalističnim podjetjem, ki ne zaposluje ampak zgolj najema storitve?
Epafrodit
# 30.01.2017 ob 10:19
"Ne najemamo delovne sile"

Ma kje pa. To naredijo za njih posredniške firme, ki dostavljajo novodobne "zamorce".
presenečen
# 30.01.2017 ob 08:56
Luka Koper je še ena od molznih mašin državljanov. Molžarji v Sloveniji, so eni iz med najbolj socialno čutečih ljudi kar jih premore cel balkan.
becar
# 30.01.2017 ob 12:04
Ljudje se ne zavedajo dovolj, da v takih in podobnih primerih sploh ne gre za agencijsko delo. Ne govorim konkretno za luko, sam se podobno doživel v enem drugem velikem slo podjetju. Posredniki so firme, ki so se ustanovile samo na ta račun. Dejavnosti imajo povsem druge, nimajo statusa agencije za posredovanje dela. Pač nekdo je nekoga na pravem mestu poznal, zavohal se je masten in lahko prislužen denar (za tako rekoč NIČ dela), ostalo pa je rezultat kar zdaj imamo. Delavci garajo kot sužnji za minimalca za 5 EUR na uro, posredniki se pa vmes vozijo po sončku s kolesom, pa malo na pivo v senčko itd za 15 EUR na uro.
vipmit
# 30.01.2017 ob 11:54
Še en dokaz več o brezmiselnem obstoju in financiranju Zavoda za zaposlovanje.
Homer.
# 30.01.2017 ob 11:32
@krosnjar
Tržaško pristanišče se nima s čem hvaliti, obvladuje pa ga sindikalna mafija.
bud00
# 30.01.2017 ob 09:38
@Homer.
Se strinjam z zapisanim. Sem pa še zmeraj proti in to samo zaradi vsega tega mutkanja in nepreglednosti vseh poslov, kar je značilno za Slovenijo. In to tako na kot v Luki. Zaradi mene naj delajo kar hočejo samo ne z davkoplačevalskim denarjem.
bud00
# 30.01.2017 ob 09:13
@Homer. S strani Luke Koper: Današnje ime Luka Koper je iz leta 1961. Dve leti kasneje je bila ustanovljena carinska cona. Leta 1967 smo kot investitorji zaključili izgradnjo 31 km dolge železniške proge Koper-Prešnica, kar je omogočilo vključitev Luke Koper v evropski železniški sistem.

Zakaj pa sedaj ne morejo biti investitor?
Homer.
# 30.01.2017 ob 08:25
1) Luka ne najema delavcev in posluje po modelu kot vsa druga pristanišča

2) Priključek na AC ni v pristojnosti Luke, ampak države. Zakaj je država s tem zavlačevala, pa je treba vprašati koga drugega

3) Novi luški vhod, ki bi razbremenil Koper tovornega prometa ni narejen zaradi nerazčiščenih lastninski odnosov zemljišča na katerem bi bil. Luka pač ne more graditi na črno, pa tudi ne more plačati "ceno v zlatu", lot bi si Popovič želel

4) Novi vhod in priklop na AC ni nadomestilo za 2.tir

Ampak enim očitno še danes niso jasna dejstva....
Paperino
# 30.01.2017 ob 17:13
Preveč veš :P .... ti predlagam, da kontaktiraš policijo, ampak daj to naredi na skrivaj, drugače dobiš še konjsko glavo pod posteljo :P:P:P
Homer.
# 30.01.2017 ob 11:40
ISP delavci bi lahko ustanovili svoj sindikat in izborili pravice, ki pripadajo po zakonu.
Zakaj ne?
Zato ker so podpisali take pogoje....
Zakaj?
Ker živimo v neoliberalnem kapitalizmu.
Bi zato morala Luka delovati po socialističnem?
Verjetno težko, a ne?
Je pa bilo fajn, dokler je bil socializem: zagarantirana stanovanja, ki jih je gradila Luka in dosmrtne službe.
Pravite, da to ni bilo OK, zdaj pa pričakujete ravno to.
In to samo za Luko, tisti v Revozu in XY podjetij pač ne spadajo zraven .......
rarrog
# 30.01.2017 ob 11:36
Kaj si mislijo delavci Luke in kako jih izkoriščajo je pokazal upor proti vladnim pijavkam zadnje poletje.
Homer.
# 30.01.2017 ob 11:30
@mile952
Tebi ni jasno, da delo v Luki ni delo v tovarni za tekočim trakom v treh izmenah.
Če je ladja se raztovarja, če je ni se ne raztovarja, če so pa tri ladje se raztovarja trikrat več, če je ladja z avtomobili pa rabiš samo voznike.
+hellbastard+
# 30.01.2017 ob 09:54
ista zgodba kot v revozu (ubistvu vsi ki so na minimalni plači so sužnji)
Miki Mause
# 30.01.2017 ob 09:35
Strojniki luških dvigal so zaposleni na LK. Vozniki notranjih traktorjev, kalmarjev....so vsi samozaposleni preko s.p., študentje vozijo avtomobile razkladi/nakladi na vagone/ladije. Vso opremo od kalmarjev dalje imajo najeto od zunanjega ponudnika.........

Potem so pa tukaj še tisti ostali delavci, po skladiščih........sužnji.

Na naklade/razklade se pa čaka v nedogled, tudi na kontejnerjih, ker se jim včasih ne da delati pa vmes se še malo po telefončkih igrajo. Vhod v luko se tudi zapira zaradi ''zastojev'', pa se uprašamo zakaj......
juk
# 30.01.2017 ob 09:21
Se pravi tudi državna podjetja imajo sužnje zaposlene, ampak vsi se zgražajo nad zasebnimi.
Nikec3
# 30.01.2017 ob 09:21
Očitno je v interesu nekaterih, da se Luka Koper izmolze do kraja in nato proda za drobiž.....

Slabo jim kaže glede na to, da Luka posluje dobro in delničarjem izplačuje visoke dividende.
juk
# 30.01.2017 ob 08:40
Čaki, pri njih delajo delavci ki jih niso najeli? hahaha. Tukaj se lepo vidi dvoličnosti protestov. Mi jim bomo pa 2 tir plačevali.
Jouža
# 31.01.2017 ob 20:48
Varnostna služba na luškem vhodu je luška varnostna služba. Ta varnostna služba, beri Luka Koper, izdaja dovolilnice za vstop ter luške kartice pogodbenim delavcem. To pomeni, da je mogoče za točno vsakega IPS delavca v kateremkoli trenutku ugotoviti ali je v Luki, kdaj je vstopil, kdaj izstopil,.. To pomeni, da je za kateregakoli IPS delavca možno izpisati do zadnje ure natančo prisotnost na delovnem mestu. Za cel mesec, leto. Za več let.
Torej?? Bodo še vedno pristojnim organom trdili, da ne morejo nadzirati vseh podjetij v Luki?
samogledam
# 30.01.2017 ob 20:00
V organizacijo, logistiko in infrastrukturo se ne bom poglabljal, vem pa zagotovo,da za isto delo v neku drugi Luki v EU delavec zasluzi 3x toliko kot v Luki Koper, enako velja za vilicarje in premikace.Kako to, ce so cene za tovor podobne?
bori
# 30.01.2017 ob 19:05
Homer.

Gotovo si zaposlen v luki. Drži?

Veš, da stvari niso ravno ok.. pa vseeno vztrajaš.. podobno pri drugem tiru..
..in vedno dežurni, ko je kaj o tem..
.. no, po pravici.. da ali ne?
NLB je moj
# 30.01.2017 ob 18:06
Zakon delovnih razmerij je polen lukenj, država to podpira, ministrica Kopačeva se spreneveda. G.Cerar je pa pravnik in luknje v zakonu-nepravilnosti bi lahko nemudoma spremenil, pa tega ne stori.
Homer.
# 30.01.2017 ob 14:58
juk
# 30.01.2017 ob 14:43
Homer je pa plačanec uprave, zato na njegovo mnenje ne dam veliko.
--------------------
Ko bi v teh tvojih besedah bila vsaj trohica resnice, potem se ne bi ukvarjal z mesečnimi "proračuni"........

Ostale bedarije o pravicah zposlenih delavcev v Luki koper, se ne splača komentirati......
Paperino
# 30.01.2017 ob 14:26
apollo11 # 30.01.2017 ob 14:11

1. Veš kaj, ko bo večinski lastnik delnic zasebnik ne pa več država, potem mi nakladaj take stvari.

2. Po modelu lopovskega slovenskega kapitalizma je investicija res vredna 1,5 miljarde (dokazano)

3. Če bi mene vprašal, bi ves denar za popravilo avtocest namenil za železniško infrastrukturo (križ čez državo in ne samo 2. tir do Divače) in spravil tovornjake s cest na vagone. Kot zaradi ohranjanja prometne infrastrukture, kot zaradi varnosti v cestnem prometu.

Kako ozko gledaš. Zakaj smo sploh letališče zgradili, saj je nam na obali bližje Ronchi, Dolenjcem Zagreb, Štajercem Graz, itd.
Paperino
# 30.01.2017 ob 13:58
apollo11 # 30.01.2017 ob 11:30
.......
2. TIR si pa naj Luka kar sama zgradi, 2.tir je namenjen in se gradi izključno za potrebe Luke. Ne vem zakaj bi davkoplačevalci plačali 1.5 milijarde evrov za potrebe neke zasebne gospodarske družbe. Zgradite si 2.tir sami, če ga res potrebujete. ............


No ta je pa še ena nova, kar na pamet. Od kdaj je Luka Koper zasebna gospodarska družba? Drugič, 1.5 miljard je dokazano napihnjena številka, ker so tisti, ki so ta znesek izračunali očitno zraven šteli še provizije v modrih kuvertah. In tretjič, to, da je 2. tir namenjen samo Luki Koper je bullshit. Morda bomo imeli tudi prebivalci te države kaj od tega, ko bomo zaradi razbremenitve cest s šleperji vsaj v center mesta lahko prišli koliko toliko normalno.
Paperino
# 30.01.2017 ob 13:45
juk # 30.01.2017 ob 09:21
Se pravi tudi državna podjetja imajo sužnje zaposlene, ampak vsi se zgražajo nad zasebnimi.


Homer. ti je v komentarju ob 08.25 in naslednjem ob 09.02 tako lepo razložil kako stvari stojijo, še praktični primer ti je dal, ti pa še kar nočeš razumeti. Delavci, ki jih zaposluje Luka Koper imajo zagotovljene vse pravice, vsaj slišati ni drugače.
škovacin
# 30.01.2017 ob 12:59
@apollo11
Ne vem zakaj je tako pomembno kolikšen dobiček ima podjetje. V kapitalizmu so primaren vir dohodka države davki, koncesije, trošarine, carine... Pomembna je dodana vrednost, katero podjetje ustvari in njen vpliv na gospodarstvo in regijo v celoti.
Gorenje je letos zaključilo leto pozitivno, pred tem je dolga leta poslovalo z izgubo. Bi ga torej morali ze zdavnaj zapreti? Tudi mi v Kopru nimamo kaj dosti od npr. železniške proge Celje-Velenje, vseeno smo jo plačali vsi.
Luka ima relativno nizek dobiček, ker mora državi plačevat vse vrste dajatev, koncesij, davkov... Seveda enako počnejo tudi ostala slovenska podjetja, vendar do teh podjetij so speljane ceste, zeleznice... Naloga države je gradnja infrstrukture, ki omogoča nadaljni razvoj gospodarstva.
becar
# 30.01.2017 ob 12:06
Seveda 15 EUR na vsakega delavca na uro sem mislil.
rarrog
# 30.01.2017 ob 11:33
Gremo Luka s tretjim pomolom, pa četrtim pa petim. Pokažimo prst Ljubljani.
ankarančan press
cairns
# 30.01.2017 ob 10:29
Luka Koper z vsemi pravnimi sredstvi nad odločbo inšpektorata: "Ne najemamo delovne sile"

Seveda ne. Oni najemajo sužnjelastnika. Tako si operejo roke ker ne vedo kaj sužnjelastnik dela s sužnji.
Kazalo