Gospodarstvo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.6 od 16 glasov Ocenite to novico!
Pekarna Grosuplje, Mercator
Nadzorniki niso našli nobenih nepravilnosti v poslovanju družbe. Foto: BoBo
Agrokor, Konzum
Agrokor ni izčrpaval Mercatorja v korist Konzuma ali kogarkoli drugega, so ugotovili nadzorniki. Foto: EPA
Mercator
Nadzorniki so prečesali pogodbe v Mercatorju. Foto: BoBo
false
Mercator je za zdaj varen pred bankami posojilodajalkami. Foto: BoBo

Mercatorjevi nadzorniki niso odkrili izčrpavanja družbe

Zakon o zaščiti Mercatorja v parlamentarni proceduri
14. april 2017 ob 08:45,
zadnji poseg: 14. april 2017 ob 17:34
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Ob pregledu dokumentacije na izredni seji je nadzorni svet Mercatorja ugotovil, da je bilo poslovanje družbe "korektno, brez nepravilnosti in brez kakršnegakoli oškodovanja", so sporočili iz uprave družbe.

Nadzorni svet družbe Mercator se je seznanil s poročilom o nabavni politiki Mercatorja in o sklepanju pogodb z zunanjimi izvajalci na področju marketinških storitev in investicij in je na podlagi podatkov iz vseh poročil, še zlasti poročil družb Deloitte in Ernest&Young, ugotovil, da ni bilo nepravilnosti pri poslovanju.

Potrdili so predlog predsednika uprave Tomislava Čizmića, da se angažira ena izmed štirih vodilnih svetovalno-revizijskih družb ali katera druga ugledna mednarodna svetovalna družba, ki bo dodatno vzpostavila sistem poročanja v zvezi s povezanimi družbami skupine Mercator in skupine Agrokor, ki niso del skupine Mercator. Čizmić je poudaril, da Mercatorjeva uprava podpira aktivnosti slovenske vlade za zaščito interesov skupine Mercator.

Upravi so nadzorniki naročili tudi, naj nemudoma preuči vse možnosti, da se čim prej izvede poravnava medsebojnih terjatev in obveznosti med družbami skupine Mercator in družbami skupine Agrokor, ki niso del skupine Mercator.

Mercator za zdaj varen pred bankami
Med drugim so se nadzorniki seznanili tudi s poročilom predsednika uprave o že opravljenih in tekočih aktivnostih uprave za zaščito interesov družbe Mercator v zvezi z dogajanjem v skupini Agrokor. "Predsednik uprave oz. uprava namreč vse od imenovanja uspešno vodi aktiven dialog z vsemi deležniki družbe, torej z bankami upnicami, dobavitelji, zaposlenimi, socialnimi partnerji in tudi vlado Republike Slovenije," so še pojasnili.

Nova uprava Mercatorja je pridobila soglasje večine bank posojilodajalk, da ne bodo uveljavljale klavzule o navzkrižni kršitvi njegovih finančnih zavez do upnikov (t.i. cross-default). Soglasje bo Mercatorju omogočilo, da njegove še nezapadle obveznosti kljub zapadlim obveznostim Agrokorja kot lastnika ne bodo zapadle v takojšnje plačilo.

Lex Mercator za zaščito pred Agrokorjem
Slovenska vlada je poleg tega za zaščito Mercatorja v četrtek potrdila predlog zakona, po katerem bi lahko v sistemsko pomembnih podjetjih, ki v Sloveniji zaposlujejo vsaj 6.000 ljudi in imajo več kot milijardo evrov čistih prihodkov od prodaje, njihov večinski lastnik pa bi se znašel v insolvenčnem postopku, imenovali izrednega člana uprave. Ta bi bil pristojen le za posle, ki so povezani z večinskim lastnikom, cilj pa bi bil preprečiti morebitno izčrpavanje.

Po poročanju Dela t. i. lex Mercator predvideva, da Mercator Agrokorju (čeprav zakonski predlog teh firm ne uporablja) ali z njim povezanim družbam ne bo smel podeljevati poroštev, posojil, jamstev, predujma ..., razen če za to dobi dovoljenje izrednega člana uprave. Prav tako Mercator ne bo smel prevzeti dolga Agrokorja ali njegovih povezanih družb in izvesti plačila namesto njih, vsake tri mesece pa bo moral pripraviti poročilo o poslih, sklenjenimi z omenjenimi podjetji. Izredni član uprave bo moral poročilo nadzornega sveta predstaviti gospodarskemu in finančnemu ministru.

Spletne Finance pa ob tem opozarjajo, da omenjeni zakon ne razrešuje dveh ključnih vprašanj glede Mercatorja, ki bi močno vplivali na položaj upnikov oz. dobaviteljev. To je, če Agrokor Mercator pripoji ali če gre Mercator zaradi težav Agrokorja v stečaj.
.

Zakon za zaščito Mercatorja v proceduri
Predlog zakona o pogojih imenovanja izrednega člana uprave v družbah sistemskega pomena za Slovenijo, ki ga je za zaščito Mercatorja pred morebitnim izčrpavanjem s strani Agrokorja v četrtek potrdila vlada, je zdaj v parlamentarnem postopku. Kolegij predsednika DZ-ja bo o obravnavi odločal v torek.


.
Sindikati izredno upravo pozivajo k spoštovanju pravic delavcev
Regionalni sindikalni svet Solidarnost, poleg slovenskega ZSSS-ja ga sestavljajo še Zveza samostojnih sindikatov Bosne in Hercegovine, Unija svobodnih sindikatov Črne gore, Zveza samostojnih sindikatov Hrvaške, Konfederacija svobodnih sindikatov Makedonije, Zveza sindikatov Makedonije, Zveza samostojnih sindikatov Srbije, Združenje panožnih sindikatov Nezavisnost Srbije in Zveza sindikatov republike Srbske, z zaskrbljenostjo spremlja razmere v Agrokorju, je razvidno iz pisma, ki so ga poslali izrednemu pooblaščencu Agrokorja Anteju Ramljaku.

V njem ga pozivajo, da pri reševanju poslovnih in finančnih težav "ne posegajo v dejanske pravice delavcev niti jih slabijo ter da ne posegajo v pravico do sindikalnega organiziranja, ki je zaščitena s konvencijami Mednarodne organizacije dela, Listino o temeljnih pravicah EU-ja in v številnih državah tudi z ustavo".

Prav tako so prepričani, da bo izredna uprava spoštovala in uresničevala sklenjene kolektivne pogodbe med sindikati in delodajalci ter spoštovala to, da je njihovo morebitno spreminjanje mogoče le v socialnem dialogu med sindikati in delodajalci.

VIDEO
Pri poslovanju Mercatorja ni nepravilnosti
VIDEO
Agrokor ni izčrpaval Mercatorja
A. Č., G. K.
Prijavi napako
Komentarji
Tao3
# 14.04.2017 ob 09:14
Cčeraj bil v Mercatorju ... kuhane šunke je še nekaj slovenske, tista z Mercator oznako made in Croatia, nekaj salam naših, več kot 70% mesnin Hrvaških ... mlečni proizvodi, več kot 50% hrvaških.

Dober tek. Jejte uvoženo hrano in rešujte hrvaški proračun!
tomppa46
# 14.04.2017 ob 09:18
V Mercatorju NE KUPUJEM že dalj časa!
Kokr vem pa to dela že marsi kdo!
Tao3
# 14.04.2017 ob 09:15
severnik
A niso ze javno rekli, da ni bilo izcrpavanja?


To so rekli Agrokorci. Ali ti dejansko verjameš Hrvatu na besedo? Še nikoi je niso držali, že medtem ko ti lažejo v obraz razmišljako kako bi ti naslednjo laž servirali ...
Zoro27
# 14.04.2017 ob 10:24
Smrdi po tem, da bomo Todorićeve dolgove pri nas plačevali slovenski davkoplačevalci, pod krinko pomoči dobaviteljem... Pa bo spet kakšna drobtinica šla pod mizo...
DANCHINHO
# 14.04.2017 ob 09:18
2 Hrvata - 3 tata! :D :D
bud00
# 14.04.2017 ob 10:33
Mene slovenska politika že ves čas izčrpava. Plačujem DDV, eko takse in druga jajca, da živijo parazuiti na moj račun. Kar neki. Socializem na kubik.
penzl
# 14.04.2017 ob 08:51
"A je to" po slovensko... Zavoziš dobro podjetje, zavlačuješ s prodajo, ga slabo prodaš, potem pa čez tri leta ugotavljaš, ali si ga slabo prodal in kaj zdaj ko je spet v težavah.
seeblue123
# 14.04.2017 ob 10:16
@tomppa46
V Mercatorju NE KUPUJEM že dalj časa!
Kokr vem pa to dela že marsi kdo!


Vidiš, jaz sem nehal kupovati v Mercatorju 2 - 3 leta nazaj, ko sem si zaželel (po dolgem času) sladoled. Vedno sem kupoval Piran (vanilija - jagoda, mi je pač dober). Prišel v Mercator in v 10 m dolgem zamrzovalniku, je 80 % prostora zavzemal Ledo in M blagovna znamka (ki je zanič), 10 % tuji proizvajalci in nekje na robu neki stari sladoledi (izgledali že nekajkrat odmrznjeni in zamrznjeni) od Ljubljanskih mlekarn. Se mi je povesil nos in sem sem šel domov.
kotzi
# 14.04.2017 ob 09:32
kako prosim..agrokor je lastnik..in lahko pocne kar hoce..mislm...naj ze enkrat ta Mercator kupjo nazaj..pa naj bo drzavni trgovec..in pika..sam ne pol jamrat da ni konkurencen...
kotzi
# 14.04.2017 ob 10:21
dukat konrtolira ljubljasnke mlekarne..oz lactalis...podravka kontroloira Žito....kdo jim je to prodal....
FancyBoy
# 14.04.2017 ob 13:07
Poserjejo se Hrvati na Slovenijo. Oni stvari delajo po svoje. Naši kekci jim pa pošiljajo protestne note.
amigo
# 14.04.2017 ob 13:03
Kje je politična in kazenska odgovornost tistih, ki so slovensko strateško podjetje prodali zapufanemu prevarantu Todoroviću. Je kaj padlo v žep naših prodajalcev? Alenka kje si?
pobrisan
# 14.04.2017 ob 12:57
naj bi preverili sume, da je Mercator za Konzum, ko je ta zašel v težave, blago nabavljal pri hrvaških in drugih tujih dobaviteljih
----------------

Sedaj bi radi lastniku diktirali kaj naj prodaja?!?!?! To je v prvi vrsti stvar potrošnikov. Če ne bo prometa, bo moral police ponovno napolniti z artikli, ki jih želijo kupci. Sicer pa je že pod Jankovićem začela kvaliteta izdelkov upadat.
Binder Dandet
# 14.04.2017 ob 10:47
In če slučajno po dolgi preiskavi ugotovijo, da je Agrokor Mercator izčrpaval...to se je napovedovalo pred prodajo. Potem je treba nekatere ljudi v vrsto postrojit pa pred zid postavit. Ampak je večja verjetnost, da se zbudim s prstom v r....
ti-ne
# 14.04.2017 ob 10:40
Zelouredu

# 14.04.2017 ob 10:35

Ne vem kaj eni ta primer mešate z SCT-jem in Primorjem - gre za čist drugo stvar.

:::::::::::::::::::::
A res? Kakšna je razlika med Todorićem in Zidarejm ?
kotzi
# 14.04.2017 ob 10:25
ali kdo ve koliko je zadolzen Mercator....koliko je njegov dolg
GORILA
# 14.04.2017 ob 09:21
@tomppa46
V Mercatorju NE KUPUJEM že dalj časa!
Kokr vem pa to dela že marsi kdo!


Vidiš, jaz pa kupujev VSE izključno v Mercatorju...
...pa ne zato, ker sem levičar, ampak zato, ker je le Mercator v naši vasi, do megacentrov ostalih ponudnikov pa 10+ km!
bud00
# 14.04.2017 ob 09:10
Free market. Lol. Zakaj se pa SCT, Promorje ipd. niso tako reševali? Ali je pa to tako kot pri Muri podaljševanje agonije?
kotzi
# 14.04.2017 ob 10:20
Velrija kaj se ima drzava vtikat v trgovca...nic..nobena se ne bi smela..niti hrvaska...samo pravm naj ga nasi odkupijo nazaj..pa naj bo drzavn...ga bo tako al tako cas povozil..ze sedaj ga je...
severnik
# 14.04.2017 ob 09:03
A niso ze javno rekli, da ni bilo izcrpavanja?
nikhrast
# 14.04.2017 ob 16:54
Nadzornike more skrbeti če bodo potrošniki še naprej izčrpavali Mercator, če ne, boljše da vse spukaj zaprejo ali pa prodajo.
Jajaja
# 14.04.2017 ob 14:32
Ta je smešna. Najprej prodamo podjetja ker je baje država slab lastnik.

Potem privatni lastnik zaide v težave in država spet vstopi v to isto podjetje da nadzira privatnega lastnika ki je sicer boljši od te iste države saj so mu zato prodali to isto podjetje.

Pravo vprašanje je kdo je tukaj nor :)
Valerija
# 14.04.2017 ob 12:53
Velrija kaj se ima drzava vtikat v trgovca...nic..nobena se ne bi smela

pod drugim člankom sem ti postavila vprašanje, pa si potuhnil.
ti ga postavljam znova:

zakaj se je država ZDA vmešala v reševanje bank in avtomobilske industrije? po tvoje bi morala pustiti, da vseh 7 bank propade, skupaj s celo avtoindustrijo, saj bi tako ali tako prišel nekdo drug - "boljši", "normalen"...
razloži nam, prosim, zakaj se je država ZDA lahko vmešala, naša pa se ne bi smela?
ti-ne
# 14.04.2017 ob 11:18
Zelouredu

# 14.04.2017 ob 11:05

Razen tega, da oba rada kaj v žep spravta med njima res ne vidim nobene podobnosti.

:::::::::::::::::::

Presmešno.
Pozabil si napisati, da je en Hrvat, drugi pa Slovenec.
amigo
# 14.04.2017 ob 21:56
Zakaj so Hrvatje kupili Merkator? Ja za božjo voljo zato, da bodo v Sloveniji prodajali hrvaško robo. Pa to je jasno še otrokom v vrtcu, samo naši politiki nekaj mutijo in lažejo.
aless70
# 14.04.2017 ob 19:39
Kaj pa tisto, ko je bivši direktor Mercatorja Žiga Debeljak, tik preden je zapustil potapljajočo se ladji in pobrisal "novim zmagam naproti" v kolhoz Gorenje, od Ultra d.o.o. (znano komu?) za Mercator kupil izgubaške 24/7 avtomatske bencinske servise?
Cena je bila seveda "vesoljska"!
.
Izčrpavanje Mrecatorja mogoče?
Ah ne! Daj takrat je bil Mercator vendar "NAŠ" in so ga vodili "NAŠI" največji poštenjaki in tarbol sposobni menežerji....
.
Ah ja...
.
Da vladi ne pade na pamet en davkoplačevalski evro vtakniti v Mercator!!!
Jajaja
# 14.04.2017 ob 14:39
Aja pa pozabil sem dodati da časopis Finance rstrokovno razloži da je bila prodaja Merkatorju fantastična odločitev... teli v Financah pa so strokovnjaki da bi jim človek vse svoje premoženje zaupal
Hmeljar
# 14.04.2017 ob 14:39
Bravo! Počivalšek se gre pogajati v Srbijo za ohranitev Merkatorja.. Super novica!!!! zagotovljen uspeh!
veza
# 14.04.2017 ob 13:40
FancyBoy
# 14.04.2017 ob 13:07

Poserjejo se Hrvati na Slovenijo. Oni stvari delajo po svoje. Naši kekci jim pa pošiljajo protestne note.

ja, se strinjam, a kaj delamo mi, navadni državljani, jaz osebno nisem bila na HRV od leta 1991 in ne kupim njihovega nič, če bi večina Slovencev tako ravnala, bi tudi HRV morala kaj spremeniti, kaj meniš?
Valerija
# 14.04.2017 ob 13:16
Kje je politična in kazenska odgovornost tistih, ki so slovensko strateško podjetje prodali zapufanemu prevarantu Todoroviću.

če se ne motim, bo eden od glavnih Todorovičevih žvižgačev zdaj v nadzornem svetu preverjal, ali je šlo za izčrpavanje Mercatorja. gospod sliši na ime Matej Lahovnik.
veza
# 16.04.2017 ob 09:07
Nikolaj
# 15.04.2017 ob 19:42

V Mercatorju ne kupujem več od tistega trenutka dalje, ko je postal hrvaški.

pravilno, no, jaz vseeno kdaj kaj kupim, seveda, samo naše in to je to...
etore
# 15.04.2017 ob 21:24
Mercator je bil že pred prodajo usmrajeno podjetje, na ravni crkovine... in vemo kdo konzumira crkovino...
Nikolaj
# 15.04.2017 ob 19:42
Samo vprašanje časa je ko bo hrvaški Mrcvator propadel.
smeško 562
# 15.04.2017 ob 13:46
V nekih resnih in zdravih gospodarskih okoljih Mercator ne bi nikoli prezivel. Ket bi ga konkurenca povozila. Na balkanu seveda lahko, ker zdravega gospodarskega okolja ni. Je pa neka bolestna navezanost ljudi na dolocene znamke. Identicna zgodba kot NLB. Kot je Mercator med najslabsimi trgovci, je NLB med najslabsimi bankami. Resuje ju samo to da imata ogromno mrezo po sloveniji
tupamaross
# 15.04.2017 ob 13:42
Če bi odkrili "izčrpavanje družbe," bi morali kazensko
ovaditi sami sebe. Kdo pa sploh še izčrpava neko
družbo, razen njenih nadzornikov.
smeško 562
# 15.04.2017 ob 13:39
Mercator je ze ko je bil v nasi lasti slabo placeval domace dobavitelje. Ubistvu je glede tega najslabsi med trgovci. Nasi proizvajalci jasno povedo da tuji trgovci domace dobavitelje placujejo neprimerno bolje od Mercatorja. Mercator kot podjetje je rakova tvorba v sistemu. Zakaj bi sla drzava to reševati je popolnoma nelogicno. Uvajanje komunizma v slabo podjetje je nobsens
misterij1234
# 15.04.2017 ob 03:55
Samo še vprašanje dneva bo ,ko bodo jagenčki obmoklnili.Mercator dolguje bankam 700 miljonov evrov.Zato ga ga tudi izčrpavati ne morejo.Vlada in nadzorniki Mercatorja se delajo norca iz naroda.
Jajaja
# 14.04.2017 ob 20:47
Tone7

Se popolnoma strinjam.

Verjetno noben od teh velemodrecev ni preveril za koliko je Jamnico Merkator pod Agrokorjem dražje kupoval kot prej.
In koliko dražja je salama Merkatorjeve blagovne znamke ki jo sedaj izdeluje Pik..
In verjetno bi lahko našteval v nedogled....vse te firme so seveda Agrokorjeve

Ker nadzorniki nikdar niso resno delali seveda tudi ne prepoznajo oškodovanja
Anves
# 14.04.2017 ob 18:36
Kdor temu verjame je ali naiven ali skorumpiran (velja za nadzornike Mercatorja) .
veza
# 14.04.2017 ob 16:15
Nadzorniki Mercatorja bodo ugotavljali, ali je Agrokor trgovca izčrpaval

a niso zato nadzorniki, da bi to morali vedeti, ne pa da bodo sedaj ugotavljali za nazaj, mislm...
veza
# 14.04.2017 ob 13:42
pobrisan
# 14.04.2017 ob 12:57

točno tako, če nihče ne bo kupoval HRV izdelkov, se bi nekaj moralo spremeniti in to je to!
Nikolaj
# 15.04.2017 ob 23:04
Resnica je povsem drugačna.
Agrokor že izčrpava Marcator in ga bo še bolj v bodoče.
Povsem normalno je,da bo Agrokror najprej potisnil v blato Mercator.
Mercator se bo začel rušiti septembra 2017, ko bodo prenehale določene zaveze Agrokorja.
Nikolaj
# 15.04.2017 ob 19:42
V Mercatorju ne kupujem več od tistega trenutka dalje, ko je postal hrvaški.
presenečen
# 15.04.2017 ob 09:08
"Mercatorjevi nadzorniki niso odkrili izčrpavanja družbe"

ne še..
mostnica
# 15.04.2017 ob 06:41
Slovenski uničevalci domovine so prodali Mercator sovražnim Hrvatom Za tako dejanje si zaslužijo Goli otok. Pa še politične obsodbe niso doživeli. Sedaj, po prodaji, ko se že kažejo obrisi škode, ki so jo storili, bi pa pametovali. Kaj bo s predsedniki vlad- od Janše naprej?
veza
# 14.04.2017 ob 21:23
Jajaja
# 14.04.2017 ob 20:47

Tone7

Se popolnoma strinjam.

Verjetno noben od teh velemodrecev ni preveril za koliko je Jamnico Merkator pod Agrokorjem dražje kupoval kot prej.
In koliko dražja je salama Merkatorjeve blagovne znamke ki jo sedaj izdeluje Pik..


ja, tu smo pa pri moji sugestiji, vsak izdelek v MERC pregledaš in kupiš samo naše in to je to!
veza
# 14.04.2017 ob 21:22
Jajaja
# 14.04.2017 ob 20:43

Veza

Nič nisem pomešal si tudi ti jasno razložil.

Če se ne motim ga je Janša prodal prav zato ker je država slab lastnik.


ja, sedaj bolj razumem, kaj si hotel povedati, a ta floskula o državi, ki da je slab lastnik, v temelju ne drži, so dobri in slabi primeri državnega lastništva, pri nas in v tujini, drugače pa imaš primer Hipo banke, rešila jo je država Avstrija, pa kdo je sedaj nor tam gor?
Jajaja
# 14.04.2017 ob 20:43
Veza

Nič nisem pomešal si tudi ti jasno razložil.

Če se ne motim ga je Janša prodal prav zato ker je država slab lastnik. Potem pa ko so ti dobri lastniki Bavčar in kompanija prišli v težave so ga banke prodale še boljšemu privatnemu kupcu Todoriču kot si povedal.
In sedaj neverjetno še boljši privaten lastnik tudi pride v težave . In sedaj nas prepričujejo da bodo slabi državni nadzorniki rešili problem.

Vprašanje ostaja enako kdo je tu nor?
tone7
# 14.04.2017 ob 19:57
Naša zblojena politika zope odkriva toplo vodo.Čeprav je Agrokor v milijonskih izgubah, so naši prepametni politiki ugotovili da ni bilo izčrpavanja Mercatorja. Kdo tukaj igra bebca ni potrebno posebej ogotavljati. Naša vlada ne je izgubila kompas, ampak pamet
galoper
# 14.04.2017 ob 19:24
Vsak osumljenec najprej zanika storitev.
Kazalo