Madžarska bi k projektu prispevala 200 milijonov evrov. Foto: BoBo
Madžarska bi k projektu prispevala 200 milijonov evrov. Foto: BoBo
Se Madžarska res umika iz projekta drugi tir?

Drugi tir spet razdvaja. Pa ne Slovenije in Madžarske, kot se je zdelo v preteklih dneh, pač pa slovensko vladajočo koalicijo, zlasti Cerarja, ki je kot premier zagovarjal madžarski kapitalski vložek v 2TDK, in infrastrukturno ministrico Alenko Bratušek, ki pogoje, pod katerimi bi Madžari sofinancirali drugi tir, označuje za neugodne. Očitno je Cerar madžarskega kolega Petra Szijjarta prepričal, da Šarčeva vlada glede Madžarske ni rekla zadnje.
Takole je dejal Szijjarto: "Očitno se bo vaša vlada še odločila. Moj dobri prijatelj Miro Cerar me je obvestil, da izjav vaše infrastrukturne ministrice ne bi smeli razumeti kot odločitve slovenske vlade."
In še: "Izjave vaše infrastrukturne ministrice do zdaj niso bile spodbudne, smo pa dosegli lep napredek v času, ko je bil vaš premier gospod Cerar."
Peter Szijjarto je tisti madžarski minister, ki je aprila 2017, v času sprejemanja zakona o drugem tiru, prišel izrazit pričakovanje, da bodo madžarski izvajalci tovornega prometa sodelovali v holdingu, ki bo pripet projektu drugi tir. Takrat je Cerarjeva vlada hitela pojasnjevat, da holdinga ne bo in torej tudi deleži Luke Koper ne bodo na prodaj. Da pa bodo Madžari vložili 200 milijonov evrov, torej manjšinski delež, v podjetje 2TDK, obrestovan po 2,8-odstotni obrestni meri. Bratuškova pravi, da bi bilo financiranje brez Madžarov cenejše. Analizo, ki bi to potrjevala, čaka premier Marjan Šarec. Madžari se po Szijjartovih besedah sicer še vedno ozirajo za priložnostmi v drugih pristaniščih. V Luki Koper pa pretovorijo dva milijona ton na leto, torej desetino vsega pretovora.

Se Madžarska res umika iz projekta drugi tir?