Gospodarstvo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.0 od 24 glasov Ocenite to novico!
Tesla
Musk naj bi se za umik delnic z borze odločil zato, da se lahko podjetje osredotoči na razvoj brez udinjanja analitikom in vlagateljem Wall Streeta. Foto: Reuters
VIDEO
Musk namerava odkupiti de...

Dodaj v

Musk predlaga umik delnic Tesle iz javne prodaje na borzi

Cena za odkup bi lahko znesla 72 milijard dolarjev
8. avgust 2018 ob 08:31
Palo Alto - MMC RTV SLO, STA

Ustanovitelj in glavni izvršni direktor podjetja Tesla Elon Musk je v torek nepričakovano predstavil predlog o umiku delnic proizvajalca električnih avtomobilov iz javne prodaje na borzi.

Musk je na družbenem omrežju Twitter sporočil, da namerava podjetje umakniti z borze, in je zagotovil financiranje za odkup vseh delnic Tesle za po ceni 420 dolarjev za delnico. Pozneje pa je tvitnil, da sicer ni prepričan, da bo za to idejo dobil dovoljenje večine drugih delničarjev.

Več podrobnosti direktor Tesle ni razložil, čeprav bi šlo pri umiku delnic Tesle z borze za največjo tovrstno potezo v zgodovini ZDA.

Cena za odkup delnic, ki so na borzi že osem let, bi bila lahko teoretično 72 milijard dolarjev. Najverjetneje pa bo precej nižja, saj je Musk lastnik okrog 20 odstotkov vseh delnic Tesle.

Borza Nasdaq je po objavi v torek za nekaj časa ustavila trgovanje z njimi, dokler ni bilo objavljeno pismo zaposlenim, v katerem je razložil svoje misli. Za umik delnic z borze naj bi se odločil zato, da se lahko podjetje osredini na razvoj brez udinjanja analitikom in vlagateljem Wall Streeta, ki jih zanimajo le četrtletni rezultati.

Musk je enkrat že objavil, da gre njegovo podjetje v stečaj, pozneje pa je sporočil, da je šlo za prvoaprilsko šalo. Pred kratkim je povzročil razburjenje, ko je besnel zaradi kritik svoje podmornice, ki jo je poslal na reševanje otrok iz votline na Tajskem in je enega od potapljačev, ki jo je označil za povsem neuporabno, označil za pedofila.

B. V.
Prijavi napako
Komentarji
ElTorro
# 08.08.2018 ob 08:40
No, ja, če mu je vseeno za četrtletne rezultate, se lahko ravno tako fokusira na razvoj, tudi če so delnice na borzi. Saj mu analitiki ne morejo diktirati poslovne politike - pač jih daš na "ignore".

Po mojem gre bolj za to, da so rezultati poslovanja porazni, in če nisi na borzi, jih ne rabiš javno objavljati....
Alchemist
# 08.08.2018 ob 09:05
To bi morala večina firm na tem svetu naredit in točno iz teh razlogov, ki jih navaja Musk.
frgo
# 08.08.2018 ob 09:10
Po mojem gre bolj za to, da so rezultati poslovanja porazni, in če nisi na borzi, jih ne rabiš javno objavljati...

Vse res, edino nekdo pa mora bit tako neumen, da nameni silne miljarde za odkup delnic podjetja, ki gre pod vodo.
nuLanuLa
# 08.08.2018 ob 09:35
Mi lahko kdo pove, zakaj se objavlja vsako neumnosti in debilnost, ki si jo tale Elon domisli. A je to javni portal PiaR portal za amerikanske korporacije. Poroča se izrazito nesimetrično.

Carmageddon for Tesla
viljam_s
# 08.08.2018 ob 09:53
Ljudje ne razumejo da se Musk s svojimi dejanji dela norca iz WallStreeta in borze. On lepo ob takih trenutkih "shorta" svoje delnice in bajno služi hkrati pa para živce borznim špekulantom. Na koncu pa povečuje svoj delež s kupovanjem ob nizkih vrednostih. Jaz mu dam prav ker dela bedake iz tistih ki kupujejo njegovo podjetje samo kot špekulativno naložbo.
Krtomir
# 08.08.2018 ob 09:07
Gotovo se bo v tem primeru lahko več ukvarjal z večjimi problemi kot je nihanje cen.

Je pa razumljivo, da ga trgovanje skrbi, glede na nerožnato stanje Tesle. Elon Musk je sicer izredno sposoben človek ampak zaupanje investitorjev v njegove vizionarske projekte je pa malo podobno veri v bitcoin. Brez prave računice.
rdečinavijač
# 08.08.2018 ob 09:59
Tesla kot taka je največja prevra "avtomobilizma" zadnji desetljetij. Poslovanje porazno, napovedovanje pozitivnega poslaovanja že zadnjih nekaj let in vedno neuresničeno, velike teave s kakovostjo avotmobilov, zelo drago vzdrževanje (popravila), slabo načrtovanje proizvodnje, velike zamude dobave, zamik dobave Tesle 3 za več kot leto, itd.
Ampak "verniki" še vedno obstajajo podobno kot pri Applu. In ne veliko vplačujejo avanse.
Normalna firma bi s takimi kolobocijemi že davno propadla.

Edina svetla točka Tesle je ta, da je spodbudila tradicionalne avtomobilske znamke k pospešenemu razvoju in izdelavi električnih avtov. To pa je res zasluga Tesle, ostalo pa bo kmalu šlo na smetišče zgodovine kot neka vmesna stvar.
palinko
# 08.08.2018 ob 09:34
Ustanovitelj in glavni izvršni direktor podjetja Tesla Elon Musk ...

Elon Musk ni bil ustanovitelj. Je pa bil zgodnji investitor. Sicer danes niti ni tako pomembno, ker je prav on popeljal podjetje do točke, kjer je danes, ampak bi si vseeno želel malo več natančnosti pri objavljanju novic.
urle
# 08.08.2018 ob 09:25
g. Musk, koliko avtomobilov ste pa dobavili v zadnjih letih? .....
The Matrix
# 08.08.2018 ob 11:50
Ekološka hišica iz kart se podira......
MZ
# 08.08.2018 ob 09:40

aparat-čik
# 08.08.2018 ob 09:34

te Tesline polnilnice sem videl na Petrolovem bencinskem servisu na Kozini. Stalno samevajo, le enkrat se je pripeljal en avstrijec.

po mojem je Musk naredil napako, ko je takoj začel širiti globalno. Mogoče bi bilo bolje, da bi se osredotočil najprej na Kalifornijo na primer, potem na državni ravni. In če bi koncept deloval še izven meja. Tko pa ima samo ogromne stroške...


Gre za hitre polnilnice, ki so prilagojene višjemu rangu električnih vozil, kot je Tesla. Da samevajo, je pač zaenkrat edini faktor zelo visoka cena takega vozila.

Sicer pa je Musk bolj investitor, ki vlaga v več visokotehnoloških podjetij. Nekatera bodo preživela, nekatera ugasnila,a mapk gotovo pa bo pod črto imel plus.
aparat-čik
# 08.08.2018 ob 09:04
brez državnih subvencij in nemških inženirjev za industrializacijo bi Tesla že zdavnaj pogrnil.

rezultati njegovega poslovanja so porazni, in firma bo slej ko prej zaprla vrata. Če bi imel Teslo, bi jo takoj prodal.
The Matrix
# 08.08.2018 ob 11:52
Cena za odkup delnic, ki so na borzi že osem let, bi bila lahko teoretično 72 milijard dolarjev.

LOL,
Več kot je vreden recimo VW, ki letno naredi več kot 10 mio avtov in milijarde $$$$$ dobička!
30
# 08.08.2018 ob 11:44
@tuintam ti tako vneto pišeš, da pozabljaš na vsebino... Komaj ti sledim, kaj želiš povedati.
Pa ne mislim nič slabega...
HOR
# 08.08.2018 ob 10:27
24% naročil Tesla Model 3 je bilo preklicano...!?
Cenejša verzija še ni v prodaji...
klik...
bilzerian
# 08.08.2018 ob 13:28
Vlagatelje se dobiti tudi brez Wall Streeta...

res je. tuintam bi z veseljem kaj prispeval, če ne bi ves dan visel na računalniku in bi delal kaj pametnega in zaslužil kak ojro
generacija56
# 08.08.2018 ob 12:18
30

To so fillerji...
Osebki, ki zapolnijo prostor, da mine volja pametnim, da bi kaj napisali.
Še dobro, da ne vključijo hkrati več njih, kot ono zeleno, recimo...
Potem te pa res mine, ko napiše: "Joj, to pa je hudo, a ne!"
generacija56
# 08.08.2018 ob 11:14
mile952

Koplji globlje, išči več informacij.
Garancija ne pomeni, da boš še lahko uporabljal baterijo v obsegu, ki ga reklamirajo!
Renault, ki je lastnik baterije pri Zoe, ti baterijo zamenja, ko pade kapaciteta, POD NJIHOV standard... Ki pa ga nihče ne pozna.......
Baterija JE problem, ne zatiskaj si oči.
Baterija ni posoda, kamor naliješ gorivo...
Je odvisna od pravilnega polnjenja, skrajnih obremenitev.
Kot sem povedal, ni nič drugačna, kot ta na mobiju, le večja.
Izpostavljena vsemu, o čem sploh ne razmišljaš.
V avtu mi je crknila SD kartica, ker se je na soncu ogrela na 70 stopinj.
Pa nima tekočih kemikalij...
Če je izpostavljena 25 minusa, nima niti 60% kapacitete...
Ne padaj na reklame.......
bilzerian
# 08.08.2018 ob 10:52
@ MikiSkokc

treba se je zavedati tega, da je tržni delež teslinih avtomobilov 0,1% od vseh prodanih vozil.
v evropi je še manjši.
in če računamo, da so se v elektrovozila vrgli vsi veliki proizvajalci, potem bo ta delež še manjši.
v ZDA ga je že prehitel Chevrolet Bolt. samo en model se je prodal večkrat, kot vsi teslini modeli skupaj.

in zato tesla nima prihodnosti. res ima lepe avtomobile, ampak to je tudi vse. predragi, po dosegu niso več najboljši, le marketing je še vedno odličen, da jim še vedno nasedajo novi kupci, ki že dve leti čakajo na to, da bodo dobili model 3, za katerega je Musk napovedal, da ga bodo proizvedli 5000 na teden, pa jih naredijo okrog 300 na mesec.
ko bodo kupci nazaj zahtevali svoj avans, lahko Tesla zapre svoja vrata, ker ne verjamem, da se bo našel kak investitor, ki bo pripravljen dati svež kapital.
grenadir
# 08.08.2018 ob 10:51
Skratka.... Še ena zgodba o USrA free market, pa to..... In neoglašanje dežurnih MMCjevih pro-USrA demokratov.... Neprecenljivo...
HOR
# 08.08.2018 ob 10:16
Model Tesla 3 še ni avto za množični trg. To je luksuzni avto...
Cene tudi do $78,000...
Tesla model 3
Mihsss
# 08.08.2018 ob 10:11
Vsakič, ko se približajo prepadu, Musk javnosti in investitorjem proda nove pravljice in podaljša življenje podjetju, ki prideluje milijardne izgube. Vrednost podjetja je povsem nerealna, imajo ogromne težave s proizvodnjo, tako s številom izdelanih avtomobilov, kot s kvaliteto izdelave, on pa kar obljublja nove modele, tovornjake, strešnike s sončnimi celicami, gigatovarne in še kup drugih stvari. Ko se bo vse sesulo, jih bo nekdo kupil za drobiž.
tuintam
# 08.08.2018 ob 09:54
palinko
Elon Musk ni bil ustanovitelj. Je pa bil zgodnji investitor. Sicer danes niti ni tako pomembno, ker je prav on popeljal podjetje do točke, kjer je danes, ampak bi si vseeno želel malo več natančnosti pri objavljanju novic.


Zanimivo. A kljub temu še Wikipedija:
Podjetje je bilo registrirano 2003 s strani Eberharda in Tarpenninga, vseeno pa za svoje so-ustanovitelje družba šteje tudi prve investitorje Muska, Straubela and Wrighta.
bilzerian
# 08.08.2018 ob 13:59
mb128, res je bila prvoaprilska, s strani Muska.
ampak tudi prvoaprilska ni daleč od resnice.
mb128
# 08.08.2018 ob 13:54
Eh še en, po vsej verjetnosti, fake news! A se še spomnite tiste prvoaprilske, da je oz. bo bankrotiral?!
Samo, da se govori... Brezplačna reklama pač.
severnik
# 08.08.2018 ob 13:02
Musk naj bi se za umik delnic z borze odločil zato, da se lahko podjetje osredotoči na razvoj brez udinjanja analitikom in vlagateljem Wall Streeta.

Vlagatelje se dobiti tudi brez Wall Streeta...
MikiSkokc
# 08.08.2018 ob 11:17
Bolj se ne bi mogel motiti. Pa ne primerjaj Amazona s Teslo.

Amazon je bil še ne tako dolgo v marsičem povsem primerljiv s Teslo. Če se ne strinjaš, povej kaj več...

Sicer pa ne govorim, da ima Tesla prihodnost (tega pač ni mogoče vedeti zagotovo, marsikaj dejansko kaže kontra temu), ampak da so prakse, ki jih poskuša uvesti Musk, lahko povsem smiselne in upravičene, ter da poslovni rezultati sami po sebi nič ne pomenijo, če ne gledaš širše slike.
tuintam
# 08.08.2018 ob 11:13
Re3s je pa tudi, da imamo Pečjaka - le serijskega avta ne ...
generacija56
# 08.08.2018 ob 10:43
HOR
Odlično!

Ko začneš kopati po tem kupu gnoja, najdeš veliko stvari, ki so skrite.
Tako recimo je bilo že pred časom ugotovljeno, da moraš za novo baterijo plačati kavcijo 5000 dolarjev, da jo boš sploh dobil.
Takrat je polna cena nove baterije znašala 30.000 dolarjev.
A kot vemo, baterija v telefonu izgubi kapaciteto pod uporabni nivo po 5-tih letih.
Na avtu, ki se polni kaotično, na hitro, se lahko to zgodi mnogo prej.
Sploh, če hočeš izkoristiti fantastični pospešek, ki je za baterijo, kot kratek stik...
Za kupce je tale zadeva s Teslo nateg tega stoletja.
Do sedaj, le amiji še lahko to presežejo...
Laž je postala prevladujoča vrednota sveta....
Borc984
# 08.08.2018 ob 10:40
@Mihsss
A shortaš Teslo? :P
MikiSkokc
# 08.08.2018 ob 10:36
No, ja, če mu je vseeno za četrtletne rezultate, se lahko ravno tako fokusira na razvoj, tudi če so delnice na borzi. Saj mu analitiki ne morejo diktirati poslovne politike - pač jih daš na "ignore"

Problem je, da je v tem primeru vrednost podjetja precej bolj nestabilna, s tem pa je nestabilno tudi nadaljnje financiranje (dostop do svežega kapitala), ki pa ga podjetje, ki posluje z izgubo, nujno potrebuje.
Seveda bi lahko bilo tudi obratno in to se je podjetju doslej tudi zelo obrestovalo, vendar zadnje čase pač ni tako, torej je ta odločitev dejansko lahko pametna (za Teslo). Seveda pa bo na koncu vse pokazal čas...
bilzerian
# 08.08.2018 ob 10:23
če muska mito to, da se objavljajo četrletni rezultati, ki kažejo na velike izgube, pa naj pogleda dologoročne rezultate.

tudi tam ni na letni ravni nikoli bilo plusa. samo minus od začetka poslovanja tesle do danes.
Insider No. 1
# 08.08.2018 ob 09:30
Enron 2.0
fiston
# 09.08.2018 ob 02:47
Da ni mogoče ravno obratno. Kao odkupil bo delnice, pa po višji ceni kot so na borzi, da so zrasle. Potem je pa lahko svoje prodal pred potopom...
V bistvu je pa malo verjetno, da bi kot Musk uspel zbrati toliko denarja, da bi res lahko odkupil.
Rocknrolla
# 08.08.2018 ob 20:56
V.B. - Vprašanje... A ste besedi "osredini" ter "brez udinjanja" našli v SSKJ al kva?
coffeecup
# 08.08.2018 ob 18:49
Musk je po zadnjem "pedofilskem" besnenju pokazal kak gnoj se lahko skriva pod fake nasmeškom. Teslo močno rešuje Panasonic. Če ta gigant ne bi vstopil v proizvodnjo, bi že kar nekaj časa govorili o bankrotu Tesle. In ta vstop ali pomoč ne bo brezplačna in omejena zgolj na en posel. Umik delnic je lahko povezan tudi s tem "zanimanjem".
izo
# 08.08.2018 ob 17:58
ker je prav on popeljal podjetje do točke, kjer je danes,

jep, v rdečih številkah, vsak kar se tiče tesle in produkcije. že leta. za delnice pa očitno še vedno dovolj bedakov..
esspero
# 08.08.2018 ob 16:47
Bednik pač.!
tuintam
# 08.08.2018 ob 11:48
30

Razmišljam... LP Delam in razmišljam na računalniku. Če crkne ta, sem gotof.
tuintam
# 08.08.2018 ob 11:44
Vsak dan sta stali dve Tesli v bližini, kjer je tudi Pipistrel, sicer pod ZDA zastavo, poskušal na NASA tekmi doseči rekord s svojim električnim avionom... Ves čas navija.
jankoP
# 08.08.2018 ob 11:35
POD NJIHOV standard... Ki pa ga nihče ne pozna.......

Misliš, nihče, ki ni prebral tega v prospektu, kjer točno piše?

Na avtu, ki se polni kaotično, na hitro, se lahko to zgodi mnogo prej.

Avto se polni in prazni mnogo mnogo manj kaotično, pa tudi ko stoji, je na pravi temperaturi. Z baterijo za 5 evrov v telefonu se ne bo nihče ukvarjal tolk kot z baterijo za 10 jurjev, da ji bo udobno.

v ZDA ga je že prehitel Chevrolet Bolt. samo en model se je prodal večkrat, kot vsi teslini modeli skupaj.

Ni res.

in če računamo, da so se v elektrovozila vrgli vsi veliki proizvajalci,

Vsi? Toyota? GM s 30,000 komadi letno? VW podobno? Samo nissan-renault in zdaj hyundai, pa še ti so omejeni s proizvodnjo, glih tako, oz. še bolj, kot tesla.

24% naročil Tesla Model 3 je bilo preklicano...!?
Cenejša verzija še ni v prodaji...


Vrsta se daljša oz. je stabilna, ne krajša. Zakaj bi prodajal za 35 jurjev, če jih še za 50 ne moreš dost naredit?
mjurma2
# 08.08.2018 ob 10:41
Zakaj vedno novice o žeblju? Kdo to plačuje?
palinko
# 08.08.2018 ob 10:16
Zanimivo. A kljub temu še Wikipedija:
Podjetje je bilo registrirano 2003 s strani Eberharda in Tarpenninga, vseeno pa za svoje so-ustanovitelje družba šteje tudi prve investitorje Muska, Straubela and Wrighta.


Ok, če podjetje tako smatra, potem ja ... ne bom dlakocepil.
tuintam
# 08.08.2018 ob 10:00
palinko

Če bi pa že dvomil v resničnost znanja pri Musku, bi prej dvomil v znanje kakšnega Jobsa. Da pa karakterji izrinejo karakterje, je verjetno pa jasno. Vseeno bi pa za Muska dejal, da je karakter ...
tuintam
# 08.08.2018 ob 11:54
30

Musk je bil najprej v Trumpovem teamu. Potem, ko ga je oni začel pošteno svirati v zvezi z znanjem in okoljem, je pa izstopil, Neglede na pogodbe z raketami. Spi pa kar v fabriki, tako je v skrbeh in ves čas poskuša spraviti zadevo k sebi... Meni je všeč, ker je skoraj guznil, ko ga ni nobena ljubila, nakar ga ena spet je. Kasneje se mi zdi spet ne več...
tuintam
# 08.08.2018 ob 11:51
30

Daj kdaj slušalke na ušesa in namesto muzike vklopi kakšno predavanje na YouTube. Pa delaj... Mogoče boš celo kaj naredil. LP. Včasih kaj naredim, pa drugi tega nočejo, ker so medtem moteni z drugimi zadevami.
tuintam
# 08.08.2018 ob 11:47
Odgovorno se loteva uvedbe UI v avtih. Čeprav med vodilnimi, npr. pravi, da je to en najbolj nevarnih podvigov, kar se jih je človek sploh lotil. Še kdo na to opozarja? Noben! V nekem intervjuju je tudi rekel, da ne ve, če si res želi biti Elon Musk ...
tuintam
# 08.08.2018 ob 11:41
Osebno mene moti, da je govoril, kako proizvodno podjetje za solarne celice prepušča bratom, potem je pa spet kar glavni... Jasno, da ima tudi napake. A jih kot en redkih priznava in poskuša odpraviti.
tuintam
# 08.08.2018 ob 11:30
generacija56
... Garancija ne pomeni, da boš še lahko uporabljal baterijo v obsegu, ki ga reklamirajo! ...


Propagirajo v bistvu.
tuintam
# 08.08.2018 ob 11:20
Mamo tudi Pahorja, pa nobene zastonj pomoči za razvoj inovacij: On bi, pa ne edini seveda, delegiran s strani državljanov v upravitelja subjekt Državo, s te pozicije potem pa predsedoval državljanom (ko ji s tem predseduje upravitelj, točno obratno smotru). Ja fino, še sploh, če si šolan za to ... Obstaja krilatica tudi za pravnike, ne samo za politologe, da pravniki se pa ja ne bodo držali zakonov. Pa pravna država da je vladavina, pa take... Isto, kot vedno, le da še bolj strokovno nestrokovno.
Kazalo