Gospodarstvo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.0 od 17 glasov Ocenite to novico!
NLB
Vlada za NLB pričakuje, da bo iztržila precej visoko ceno. Foto: RTV SLO/ Ergyn Zjeci
Zastava Evropske unije
Država se je v primeru NLB-ja zavezala, da bo banko prodala v zameno za odobritev državne pomoči Bruslja. Foto: EPA
VIDEO
Bo NLB ujel pomladno prod...
VIDEO
Prodaja največje banke se...

Dodaj v

Nadzorniki SDH-ja odpovedali sejo, začetek prodaje NLB-ja se odmika

Vlada ni potrdila poroštva za vloge hrvaških varčevalcev
29. maj 2017 ob 07:32,
zadnji poseg: 29. maj 2017 ob 22:20
Ljubljana - MMC RTV SLO, Radio Slovenija, STA

Nadzorniki SDH-ja so do preklica odpovedali sejo, na kateri bi morali potrditi prodajni prospekt NLB-ja, poroča TV Slovenija. Finančna ministrica je neuradno ponudila odstop, ker vlada ni želela potrditi poroštev za morebitne tožbe NLB-ja, a ga premier ni sprejel.

Po poročanju TV Slovenija je uprava Slovenskega državnega holdinga (SDH) umaknila predlog za prodajo NLB-ja, ker čaka na sklepe vlade o državnem poroštvu za morebitne tožbene zahtevke, ki bi jih vložili nekdanji hrvaški varčevalci Ljubljanske banke, saj bi to lahko dvignilo ceno banke. Kljub temu postopek ni ustavljen, nadzorniki SDH-ja pa naj bi se znova sestali v četrtek.

Vlada je na to temo danes opravila tudi sejo, a sklepov ni sprejela. Z vladnega urada za komuniciranje so sporočili, da je vlada sicer preučila mogoče ukrepe za zmanjšanje tveganj, ki izhajajo iz morebitnih tožb nekdanjih varčevalcev, pri prodaji banke, a je ugotovila, da ukrepov, ki jih pričakuje SDH, ne more zagotoviti.

Po neuradnih informacijah STA-ja naj bi bil na mizi med drugim predlog, da bi za te morebitne stroške jamčil Sklad za nasledstvo, država pa bi mu zagotavljala denar. Neuradno gre za 350 milijonov evrov.

Za takšno rešitev naj bi se, kot je slišati iz neuradnih virov, zavzemala ministrica za finance Mateja Vraničar Erman, ki pa je bila preglasovana. Zaradi tega naj bi predsedniku vlade Miru Cerarju celo ponudila odstop, a ga ta ni sprejel. Tako na ministrstvu za finance kot v Cerarjevem kabinetu uradno teh informacij ne komentirajo.

Kaj torej današnja odločitev pomeni za prodajo NLB-ja, je težko reči. Če bi odločanje teklo v skladu z načrti, bi delnice po zbiranju končnih ponudb vlagateljev približno sredi junija začele kotirati na ljubljanski in londonski borzi. A vsakršno daljše odlašanje odločitve bi lahko pomenilo, da SDH banke ne bo mogel prodati v t. i. spomladanskem prodajnem oknu na finančnem trgu. To bi pomenilo, da bi morali poskusiti spet jeseni, kar bi pomenilo, da bi država lahko iztržila slabšo ceno, ker vlagatelji vedo, da mora polovični delež NLB-ja prodati do konca leta.

Optimistične želje vlade
Na prodajno ceno bo najbolj vplivala prav cena za delnico oziroma razpon, ki bo določen v prodajnem prospektu, je za Radio Slovenija poročala Urška Jereb Brankovič. Država, natančneje vlada, za delnico NLB-ja želi iztržiti razmeroma optimistično ceno, in sicer najmanj 0,9 odstotka njene knjigovodske vrednosti, kar pa bo po mnenju poznavalcev zaradi grožnje s hrvaškimi tožbami in dejstva, da vlada ne bo nobenemu kupcu dovolila imeti večjega deleža kot država, težko doseči.

Evropske banke se ta hip prodajajo po povprečni ceni okoli 80 odstotkov knjigovodske cene. Po pisanju časopisa Finance naj bi se nadzorniki odločali o razponu od 0,75 do 0,85 odstotka te vrednosti, kar bi pomenilo, da bi za 50 odstotkov banke, kot jo prodajamo, letos iztržili od 562 do 750 milijonov evrov.

Bodo nadzorniki prižgali zeleno luč?
Če bi nadzorniki danes potrdili predlog prospekta, ki ga je pripravila uprava, potem bi obsežen dokument z okoli 700 stranmi še isti dan romal na agencijo za trg vrednostnih papirjev, v drugi polovici tedna pa bi uradni prospekt privatizacije tudi objavili.

Bolj zakompliciran in predvsem bistveno manj predvidljiv scenarij pa bi sledil, če nadzorni svet predloga cene ne bi potrdil. V tem primeru mora uprava po zakonu o gospodarskih družbah za soglasje povprašati vlado kot skupščino SDH-ja in v tem primeru je glede na neenotno razpoloženje do privatizacije NLB-ja v koaliciji težko pričakovati soglasje, sploh enotno. Če bi se nato prodaja dejansko izvedla, bi delnice približno sredi junija začele kotirati na ljubljanski in londonski borzi.

Nadzorni svet SDH-ja
Na sejah nadzornikov Slovenskega državnega holdinga (SDH) sta po zakonu lahko poleg članov navzoča tudi minister za finance in predsednik komisije DZ-ja za nadzor javnih financ, torej ministrica Mateja Vraničar Erman in poslanec SDS-a Andrej Šircelj. Po nekaterih informacijah so bili vsaj na petkovi seji navzoči tudi predstavniki svetovalcev v prodajnih postopkih, ki so utemeljevali predlog za cenovni razpon za delnico NLB-ja.

Nadzorni svet SDH-ja ima štiri člane, poleg predsednika Damjana Beliča so v njem še Duško Kos, Igor Kržan, imenovan na podlagi sklepa sodišča, in Barbara Smolnikar, vendar pa se ta v temah, povezanih z NLB-jem, zaradi konflikta interesov izloča iz glasovanja. Nadzorniki odločajo z navadno večino, ob enakem številu glasov je odločilen glas predsednika, v njegovi odsotnosti pa njegovega namestnika.

Prodaja NLB-ja kot zaveza Bruslju
Spomnimo, da se je država v primeru NLB-ja zavezala, da bo banko delno prodala v zameno za odobritev državne pomoči Evropske komisije. Sredi maja je z objavo namere za objavo prospekta za prvo izdajo delnic (IPO) začela postopke za prodajo najmanj 50 in največ 75 odstotkov minus eno delnico. Prospekt za IPO s cenovnim razponom naj bi bil objavljen v teh dneh, nato bo sledilo vpisovanje interesa za nakup delnico.

Da bi dosegla višjo ceno, vlada po informacijah portala Požareport išče načine, kako bi lahko država jamčila za morebitne stroške tožb hrvaških bank zaradi prenesenih deviznih vlog varčevalcev nekdanjega LB-ja. Tudi o tem bi lahko vlada odločala še danes.

G. K., A. Č.
Prijavi napako
Komentarji
zozozo
# 29.05.2017 ob 08:57
Če vsem razglasiš, da nekaj moraš nujno prodati, potem je pač kupnina temu ustrezna.

Se mi zdi, da se v naši politični razpravi premalo uporablja izraz "veleizdaja".
Robiland
# 29.05.2017 ob 07:55
400 mio.

Drzavljani smo pa placali vec kot trikrat vec, da jo "usposobimo" za prodajo.
tupamaross
# 29.05.2017 ob 09:00
Kupnina ne more biti manjša od 5,5 milijarde EUR za
kolikor smo jo dokapitalizirali.Mislim na 100% kupnino,
polovična pa je torej 2,75 milijarde EUR.

Če bo kupnina nižja, to pomeni, da jemljemo denar
od svojih državljanov, da bi ga podarili tujcem.
garmond
# 29.05.2017 ob 10:27
tupamaross,
Bavčar je že dolgo prijatelj desnice, natančno rečeno Janše.
Vsaka vlada je odgovorna za dogajanje v državnih podjetjih in institucijah v svojem mandatu.
Janševa vlada je imela v času nastajanja bančne luknje vse vzvode v svojih rokah, da bi lahko z ukrepanjem preprečila tako veliko bančno luknjo. Janša se je raje takrat po Evropi šopiril kot kakšen pav, zanemaril pa je vse, kar se mu je dogajalo doma.
nuLanuLa
# 29.05.2017 ob 12:43
"0,9 odstotka" - kdo je ta strokovnjak, ki se podpiše pod to ?? 0,9 njene vrednosti oz 90% njene vrednosti. Ne pa 0,9 odstotka - kupim jaz za ta denar. S socialno podporo :)
Krimsky
# 29.05.2017 ob 09:49
Kaj pravzaprav prodajamo?

• preteklost (dolgove, obveznosti, skratka ... zgodovino)?
• sedanjost (zgradbe in trenutno stanje na računih)?
• bodočnost (upravljanje z življenji zanamcev)?

Retorično vprašanje press
darkwader
# 29.05.2017 ob 10:33
tupamaross

Glede na takratni kadrovski cunami, ki ga je uprizorila Janševa vlada je pomenljivo da se za zamenjavo guvernerja ni odločil - je že delal tako kot mu je bilo ukazano.
Lobo
# 29.05.2017 ob 07:54
In zakaj naj bi država jamčila za morebitne stroške tožb hrvaških bank zaradi prenesenih deviznih vlog varčevalcev nekdanje LB ?
25kur
# 29.05.2017 ob 18:34
prodajte že enkrat to gnilo jamo brez dna
TineB
# 29.05.2017 ob 18:34
@tupamarros

To je tako, kot bi za star karamboliran avto, ki si ga dal popraviti za X denarnih enot, zahteval VSAJ X denarnih enot, čeprav je avto dejansko vreden le X/2 in si ga šel popravljat zato, da se ga sploh lahko znebiš - ker veš, da ne bo več dolgo zdržal in ga bo treba spet popravljati, pa ti tega denarja več nimaš.

Isto je s to banko. dokapitalizirali smo jo, da jo SPLOH lahko prodamo. Drugače bi šla v stečaj in bi lastnik (=država) dobila NIČ, pa še sredstva do 100.000 eur bi morala varčevalcem poplačati, ker do te vsote dražava jamči za vloge v bankah. Če bo pa še kdaj potrebna dokapitalizacija, bo pa to problem novega lastnika in ne države. Za vloge do 100.000 eur pa države itak vedno jamčijo.
TineB
# 29.05.2017 ob 18:28
"Prodaja" NLB ali iskanje dedka Mraza ... Naši politiki bi radi, da bi se nekdo iz tujine skeširal za banko, vpliv nanjo pa bi ohranili naši strici iz ospredja in ozadja. Sanja svinja kukuruz! A jim še ni nihče povedal, da dedek Mraz pač NE OBSTAJA.
mostnica
# 29.05.2017 ob 13:06
Kdo daje nekemu Cerarju pravico, da nam razprodaja najbolj potrebne inštitucije za neko neodvisno državo? Kdo? Naj bodo ti ljudje za vedno označeni!
K_ris
# 29.05.2017 ob 16:43
V članku in med komentarji je toliko napak, da glava boli.

Piscu članka očitno ni jasno, kaj sploh je odstotek in zato misli, da je 80 odstotkov in 0,80 odstotka eno in isto.

Komentatorjem pa ni niti približno jasno, koliko denarja je država dala za dokapitalizacijo NLB in skupen znesek dokapitalizacij vseh bank kar pripisujejo NLB, pa čeprav je šlo tja le kakšnih 40 % vsega denarja, ki smo ga dali za reševanje bank.
nuLanuLa
# 29.05.2017 ob 12:49
In vsekakor bi bilo treba podpreti vse scenarije, po kterih bi NLB ostala v slovenskih rokah - zadruge, holdingi, pomoč države in politike pri taki iniciativi ... Kredit za nakup bi bil z dobičkom odplačan prej kot v 10ih letih.
Fuk-U
# 29.05.2017 ob 11:23
to je navadna kraja, takega EU si jaz ne zelim.
ThePianoGuy
# 29.05.2017 ob 11:10
Všeč mi je slikica z naslovnice. NLB je bankomat za politiko :)
Dr. Kumrovec
# 29.05.2017 ob 10:38
Kdaj bo JJ odgovarjal za katastrofo znotraj NLB? Ravno za časa njegovega vladanja se je začelo ropanje in pretakanja kapitala v zasebne žepe. Sramota da država to dovoli!!
Joze Koder
# 29.05.2017 ob 20:11
Elite sporočajo: raja svojega bankomat ne damo iz rok.
Ste mislili, da volite nove obraze?
No če vam še ni kapnilo, vaši novi obrazi so naši, so in so zmeraj bili. Naivneži.
Guliarth
# 29.05.2017 ob 19:46
Zakaj ni bilo referenduma?
friks
# 29.05.2017 ob 13:19
mostnica

Cerar nima pravice ampak le dolžnost?

kot vem je zavezo za prodajo banke dala evropski komisiji leta 2013 vlada Alenke Bratušek.
m72
# 29.05.2017 ob 10:56
Kakšna bo cena? "Sitnica", če sodimo po NKBM. Tam nekje petino dejanske vrednosti, ali še malo manj.
Bodo pa zato provizije precej višje, kot bi sicer bile. In vsi papirji o mučkah in srečnih dobitnikih bodo postali kar naenkrat nedosegljivi. To pa je tudi dejanski cilj "prodaje".
tupamaross
# 29.05.2017 ob 10:10
Krimsky,
dober komentar.

Garmond,
kolikor je meni znano,v tem času je banko vodil osebni
prijatelj našega pokojnega predsednika, Bavčar pa je
bil Alfa in Omega za posojila.

Nobeden od njih ni bil desnica. Enako ne guverner BS.
veteraninsin
# 29.05.2017 ob 21:30
@tupamaros in TineB
Tak mehankarsko gospodinjski pristop je pač nedopustno poenostavljanje. Ker sta oba zgrešila naslednje dejstvo: stresne teste so izvajali ali po navodilih nekih 4,5. razrednih bruseljskih birokratov ali pa so kar neki najeti honorarci ocenjevali npr, vrednost zavarovanj /nepremičnin npr., hipotek itd/. Ko je bilo jasno, da Slovenija okreva počasi, pa vendar, so naložbe banke NLB še vedno diskontirali, kot da bi brzeli v novo krizo. Nič ne berete ? Očitno so banko namerno podcenjevalno ocenili. zakaj že ?
soc
# 29.05.2017 ob 20:28
... in murgelski varuhi poravoreka so na preži kot vedno, tokrat je dežurni minusar kratke pameti in hitrih refleksov rabil za pričakovano akcijo le kakih deset sekund.
darkwader
# 29.05.2017 ob 19:53
tupamaross

Janša odgovoren,vendar Janši že pripisujejo nadčloveške
sposobnosti.


Sam Janši ne pripisujem nadčloveških sposobnosti ampak nadčloveških nesposobnosti.
semaino
# 29.05.2017 ob 19:21
Vlada in Cerar spet zamujajo, to so eni pajaci.
itak
# 29.05.2017 ob 19:00
Idioti
sm0ve
# 29.05.2017 ob 18:30
Nič hudega. Če ne bo uspelo prodati SDH-ju, bo uspelo evropski komisiji. Samo, da se znebimo te luknje.
JJstyle
# 29.05.2017 ob 18:29
Začetek konca vlade. Mislim, da ne bodo zvozili do konca mandata. Če taktično razpadejo, imajo pred Brusljem opravičilo za neprodajo NLB, ki je v očeh slovenskih kleptokratskih mrež neprimerljivo pomembnejša od obstoja koalicije in SMC-ja.
xerces8
# 29.05.2017 ob 16:36
Prodam polovico tekmovalnega konja. Kupi kdo?
Ali pa polovico klimatske naprave?
Polovico bicikla?

Noben? Joj, pa tako sem se trudil prodati.
tupamaross
# 29.05.2017 ob 16:31
Mostnica,
res je, kar pravi Friks.
Zaveze vlad so zavezujoče. Z tem ne želim reči, da je gospa
Bratuškova naredila kaj narobe, ker je ta banka roparska in
resnično mafijska, želim pa reči samo to, da gospod Cerar
ne more in ne sme izničiti zavezujočo obljubo Bratuškove.

Koncem koncev ali ni prav Bratuškova ugotovila, da se v tej
banki dogajajo grozljivke in je z obljubo o privatizaciji NLB
banke naredila veliko uslugo državi, ki jo je rešila pred
bankrotom. Verjemi te mi, da 2 milijona naših državljanov
nikoli ne bo imelo toliko denarja, kolikor ga je sposobna
NLB po mafijskih povezavah spraviti v tuje banke in na
zasebne račune.

Ne branim Bratuškovo, ki se je sposobna braniti sama,
vendar je morala ubogati največje evropske finančne
strokovnjake, ki so dojeli, da bo NLB privedla našo
državo v bankrot.
Bills of Credit
# 29.05.2017 ob 12:37
http://www.rtvslo.si/gospodarstvo/kdo-je-bankam-narekoval-prenos-terjatev/413822
tupamaross
# 29.05.2017 ob 20:42
TineB,
soglašam z Tvojim komentarjem na ob 18,34 kot odgovor ma
moje komentarje.

Zelo natančna prispodoba.
nemesis999
# 29.05.2017 ob 19:21
če si nekaj želiš pokrast do konca,to prodaš in kupnino počasi preusmeriš v oazice.uzela je magla,pravijo malo južneje.
25kur
# 29.05.2017 ob 18:34
spet bo do morali davkoplačevalci zakladat NLB, banda žabarska
K_ris
# 29.05.2017 ob 17:54
@RJSlo

Ne glede na to, kdaj začneš gledati, ne prideš niti v bližino 5,5 milijard, ki jih omenjajo nekateri komentatorji. Pa tudi če pri tem izračunu ne upošteva tega, kar je NLB prek dividend v vseh teh letih že vrnila nazaj v proračun.
RJSlo
# 29.05.2017 ob 17:38
K_ris
# 29.05.2017 ob 16:43
...
pa čeprav je šlo tja le kakšnih 40 % vsega denarja, ki smo ga dali za reševanje bank.
--------------------------------
No ja. Pa začni. Po letu 1991.

P. S. Da ne boš pozabil. V LB in NLB je bilo naloženo kar nekaj milijard "našega/državnega" denarja. Od posojil.
m72
# 29.05.2017 ob 11:42
"A lahko ze prosim postanemo normalna drzava brez vtikanja drzave vse povsod, se posebej v gospodarstvu?"

To smo že bili. V osemdesetih. Potem pa so vse pokradli.

"A lahko zacnemo zaupati prostemu trgu in kapitalizmu, ki dokazano najbolje delujeta?"

Če kdo še vedno ne verjame pa ga bo Kramp prepričal, a ne?
tupamaross
# 29.05.2017 ob 09:02
KKorupcije,
res je. Vse, kar si navedel v svojem komentarju, je bilo
javno izrečeno na sejah parlamenta in objavljeno v
nekaterih naši sredstvih javnega obveščanja.
sistemc.
# 29.05.2017 ob 21:33
Kaže, da v Sloveniji ne moremo prodati nobenega podjetja dokler:
1. nam tega ne dovolijo Hrvati
2. ne plačamo Hrvatom (oz. v tem primeru jamčimo za plačilo z državnim premoženjem)

Republika banana.
soc
# 29.05.2017 ob 20:22
A res komu ni jasno, da nobena pravoverna vlada ne sme prodati murgelskega bankomata? Bruselj je pač še veliko bolj naiven kot je bil Beograd, kamor bi se Murgle tako rade vrnile.
abcabc
# 29.05.2017 ob 19:35
Za primerjavo, tistim ki znate nemško, tukaj izsek iz članka o tem, kako se v Nemčiji dela z največjo banko.

Hochrangige Manager führender Deutscher Industrieunternehmen erwägen eine konzertierte Aktion und wollen der Deutschen Bank im Zuge einer Kapitalerhöhung das dringend benötigte Kapital zur Verfügung stellen!

Diese Idee ist aus vielerlei Sicht bemerkenswert, bisher einmalig und für Deutschland und das weltweite Finanzsystem deutlich angenehmer als die von uns befürchtete Rettung durch den Staat. Zweifelsfrei braucht Deutschland als führende Industrienation zumindest eine Bank von Weltrang, welche alle Arten von Geschäften der hiesigen Unternehmen abwickeln kann. Unsere Wirtschaft hat daher ein substanzielles Interesse an einer souveränen und gesunden Deutschen Bank.
aktivist
# 29.05.2017 ob 18:50
Logika v Sloveniji:

2013-Prodajmo NLB, ker posluje z izgubo.

2017-Prodajmo NLB, ker posluje z dobičkom.
tupamaross
# 29.05.2017 ob 11:48
Raje si oglejmo posledice tega mafijskega početja.
Najem tujih posojil in dokapitalizacije. Posojila iz
tujine znašajo dobrih 30 milijard EUR glavnice, kar
je z rednimi obrestmi okrog 60 milijard dolga. Temu
prištejmo še 7,5 milijard EUR dokapitalizacij, izbris
podrejenih obveznic in delnic...

Cinik me bo dal v top in me izstreli, vendar se po
vseh podatkih bližamo stotim milijardam EUR dolga,
nihče pa ne ve, kako bomo vse to poplačali.
garmond
# 29.05.2017 ob 09:18
Za par sendvičev bo. Po zaslugi vlade 2004-2008 ko je nastala ogromna bančna luknja zaradi tajkunskih kreditov.
adamus
# 29.05.2017 ob 18:53
Za par sendvičev bo. Po zaslugi vlade 2004-2008 ko je nastala ogromna bančna luknja zaradi tajkunskih kreditov.
kriv je jj
čeprav ti pojma nimaš kaj se je dogajalo pred 2004 in po 2008
tupamaross
# 29.05.2017 ob 11:20
Garmond, Darkwader,
vsekakor se strinjam z tem, da je vsaka vlada odgovorna
za tisto, kar se dogaja v njenem času in je seveda tudi
Janša odgovoren,vendar Janši že pripisujejo nadčloveške
sposobnosti.

Nekako sem prepričan, da bo zgodovina obravnavala vse
to, kar se je dogajalo in se še vedno dogaja okrog Janše,
kot čase "dolgih nožev" in čase "kristalne noči."

Zna se vse zlomiti na sodnikih,ki pa so delali po navodilih.
IndyBob
# 29.05.2017 ob 10:36
A lahko ze prosim postanemo normalna drzava brez vtikanja drzave vse povsod, se posebej v gospodarstvu? A lahko zacnemo zaupati prostemu trgu in kapitalizmu, ki dokazano najbolje delujeta?
tupamaross
# 29.05.2017 ob 11:58
Pa še to.
Janša je to takrat poimenoval za divje privatiziranje,
vendar ni imel nobene moči, da bi to preprečil. Pa
si resno zamislimo,kaj bi Janši naredili,da je vse to
onemogočil in Merkur, Mercator, Pivovarno Laško...
prodal tujcem?

Dobesedno bi ga poslali za več let v zapor, če ga ne
bi celo linčali.

Naj gospod Kramer in takratni guverner BS in še
ostali takratni dir. naših bank spregovorijo o tem, o
čem so zapisi i celo TV hiše imajo izjave iz takratnih
časov.
Kazalo