Tam Durabus je prek nizozemske družbe Durabus v lasti kitajskega koncerna CHTC China. Gre za prvo večjo kitajsko investicijo v Sloveniji. Družba je proizvodnjo zagnala aprila lani. Foto: BoBo
Tam Durabus je prek nizozemske družbe Durabus v lasti kitajskega koncerna CHTC China. Gre za prvo večjo kitajsko investicijo v Sloveniji. Družba je proizvodnjo zagnala aprila lani. Foto: BoBo

Kitajski vlagatelj, ki je na pogorišču nekdanje Tovarne vozil Maribor postavil novo družbo Tam Durabus, je v Slovenijo doslej vložil okoli 10 milijonov evrov. Kot je v pogovoru ob robu simpozija "think thankov" držav srednje in vzhodne Evrope ter Kitajske pojasnil prvi finančnik Tam Durabusa Bryan Zhao, so dobili znamko z zgodbo in zgodovino, njihov namen pa je proizvode razširiti po svetu.

Dobro izurjeni, vestni in pametni zaposleni
Na vprašanje o pozitivnih straneh Slovenije kot okolja za tuje investicije je Zhao odgovoril, da ima družba v Sloveniji dobro izurjene, vestne in pametne zaposlene, ki so pripravljeni na trdo delo in sodelovanje.

"Edino, s čimer imamo težave, je področje financiranja oziroma so odnosi z bankami," je povedal. Opaža namreč, da so zaradi finančne krize v zadnjih letih banke postale zelo konservativne in večini podjetij niso pripravljene zagotoviti finančne podpore. "Mi smo eno od njih, čeprav svoj posel vidimo kot rastoč," je poudaril in dodal, da družba vidi možnosti, da v prihodnjih dveh ali treh letih podvoji številke - tako število zaposlenih kot tudi prihodke.

So pa precej bolj navdušenih nad slovenskim zakonodajnim okoljem - Zhao pojasnjuje, da je zelo napredno in da je jasno, kaj podjetje lahko in česa ne sme, kar je pozitivno. Prav tako so zadovoljni s podporo, ki jim jo zagotavlja slovenska vlada. Negativnih pripomb pa Zhao nima niti na slovensko birokracijo.

Tam Durabus je prek nizozemske družbe Durabus v lasti kitajskega koncerna CHTC China. Gre za prvo večjo kitajsko investicijo v Sloveniji. Družba je proizvodnjo zagnala aprila lani.