Projekt drugega tira od Kopra do Divače največ prahu dviga prav zaradi cene: 1,4 milijarde evrov je denar, ki si ga naša država ne more privoščiti. Foto: BoBo
Projekt drugega tira od Kopra do Divače največ prahu dviga prav zaradi cene: 1,4 milijarde evrov je denar, ki si ga naša država ne more privoščiti. Foto: BoBo

Projekt drugega tira od Kopra do Divače največ prahu dviga prav zaradi cene: 1,4 milijarde evrov je denar, ki si ga naša država ne more privoščiti. Projektanti so naložbo sprva ocenili na približno 800 milijonov evrov, nato je cena narasla na 1,4 milijarde evrov. Ker so se razmere v gradbeništvu spremenile, stroka ocenjuje, da danes ta cena ni več realna. V Luki so že večkrat poudarili, da se glede na njihove izkušnje pri gradbenih projektih realna cena giblje okrog 800 milijonov evrov. Ocenjujejo pa, da bo našo državo projekt stal veliko več, če se ga namerava minister lotiti s pomočjo javno-zasebnega partnerstva.

Revizijo je izdelalo italijansko podjetje Geodata Engineering iz Torina. Revizija vključuje preveritev ocenjene vrednosti in vse mogoče racionalizacije ter optimizacije, tudi možnost, da bi bil tir namenjen samo tovornemu prometu.

Glede gradnje drugega tira medtem ni novosti, saj minister Gašperšič čaka na ugotovitve revizije. Tudi gradnja dober kilometer dolgega izvlečnega tira med tovorno postajo Koper in Dekani se še ni začela. Izvajalec, gre za konzorcij družb Kolektor Koling, CGP in CPG, je pridobil vsa dovoljenja in trenutno pripravlja oziroma čisti teren, pojasnjujejo na ministrstvu. Pogodba za izvedbo del je vredna nekaj manj kot šest milijonov evrov, celoten projekt izvlečnega tira, za katerega so pridobili tudi evropski denar, pa ministrstvo ocenjuje na 27 milijonov evrov.