Gospodarstvo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.2 od 19 glasov Ocenite to novico!
Hrvaško ustavno sodišče je zavrnilo pritožbo NLB-ja in tako pritrdilo, da je NLB pravna naslednica Ljubljanske banke. Foto: BoBo

NLB izčrpal vse pravne možnosti na Hrvaškem

Bo Slovenija zaščitila NLB?
14. junij 2018 ob 20:53
Ljubljana - MMC RTV SLO, Televizija Slovenija

Hrvaško ustavno sodišče je zavrnilo pritožbo Nove Ljubljanske banke zaradi izgubljene tožbe v primeru hrvaških varčevalnih vlog. NLB je tako izčrpal vse pravne možnosti na Hrvaškem.

Zakaj je ustavno sodišče na Hrvaškem sledilo predhodnim odločitvam drugih sodišč? Najprej naj pojasnimo, da gre za tožbo, ki jo je NLB na drugi stopnji izgubil leta 2015 in se nato pritožil na ustavno sodišče. Gre za znesek 250 evrov, ki ga NLB ni plačal in ga je Hrvaška zarubila. Hrvaško ustavno sodišče je na devetih straneh pojasnilo, da NLB-ju niso bile kršene ustavne pravice. Prvo- in drugostopenjsko sodišče pa sta odločila skladno z zakonodajo.

Memorandum z Mokric, ki bi moral začasno ustaviti vse postopke sojenja v primeru hrvaških varčevalnih vlog, pa da nikoli ni bil implementiran v hrvaško zakonodajo. Ustavno sodišče se je tako oprlo na sodbo Evropskega sodišča za človekove pravice v Strasbourgu v zadevi Ališič in drugi, ki je dosodilo v korist bosanskemu varčevalcu. Ustavno sodišče je tako pritrdilo, da je NLB pravni naslednik Ljubljanske banke.

Kaj bodo storili v NLB-ju? Po naših informacijah bodo v NLB-ju bitko nadaljevali na Evropskem sodišču za človekove pravice, kjer pričakujejo pošteno, nepolitično sojenje. Bo pa to sojenje zelo drago, naši viri ocenjujejo stroške v znesku nekaj milijonov evrov. Tudi ta sodba je sporočilo slovenski politiki, da NLB nujno potrebuje zaščito države, in to čim prej.

Ministrica za finance Mateja Vraničar Erman je sicer v četrtek na vladi dobila soglasje, da pošlje odgovor Evropski komisiji (EK) glede privatizacije NLB-ja. Odgovor ni javen, je pa to zadnji poskus prepričevanja EK-ja o odloku prodaje Nove Ljubljanske banke.

VIDEO
NLB izčrpal vse pravne možnosti na Hrvaškem
G. K., Vesna Zadravec, TV Slovenija
Prijavi napako
Komentarji
ben123
# 14.06.2018 ob 21:19
HAHAHA kakšna farsa Hrvati so nam dolžni 1,6 miljarde mi pa njim okol 700 milijonov hahahah in mi moramo plačati oni pa ne.
savinčan
# 14.06.2018 ob 21:20
prodajte že enkrat hudiča, sam za zgago, stroške in politične igrice služi
Sorrento
# 14.06.2018 ob 22:47
Ponovno se zahvaljujem "sposobnim" javnosektorskim pravnicam, ki so vodile vse te postopke in postavljale strategije. Bilanca zgubljeni: dobljenim je približno 30:0. Genialno!

Posebna zahvala za NLB pa gre "strokovnjakinji" za nasledstvo SFRJ, Ani Petrič, hčerki Ernesta Petriča. Davkoplačevalci te obožujemo!
webman
# 14.06.2018 ob 22:44
Pri nas manjka nekoliko več partiotizma. Vrtci in šole vlačijo tamale na Hrvaško, Slovenci svoj regres, tisti ki ga ne znucajo za položnice, nesejo na Hrvaško... Tam polnijo PDV, turistične takse ird. Narobe svet.
Prismuknjen
# 14.06.2018 ob 22:23
Primite se za denarnice in dalje nabijajte o NLBju, da je družbena lastnina.
Konc koncev, kdo bi pa kupil ta bankomat, če pa še hrčki rovarijo po njemu.
BOBERČEK
# 14.06.2018 ob 22:32
Ne se sekirat, itak jim vsako leto Slovenci znosimo kupe denarja dol med dopustom, sedaj se bi pa se sekirali za tale drobiž?
Več bi naredili če eno sezono vsaj pol naših ne bi dopustovali pri njih.....
GoodFella
# 14.06.2018 ob 22:08
Mah, mi smo dobre stranke Hrvatom, vedno jim nasedemo. Neke brezvezne sporazume, memorandume podpisujemo z njimi, ki se jih oni itak ne držijo. Kolikokrat nas bodo še morali nabrisat, da se bo našim vladovalcem posvetilo, da nas stalno nategujejo?
gesan
# 14.06.2018 ob 21:55
ben123
# 14.06.2018 ob 21:19
HAHAHA kakšna farsa Hrvati so nam dolžni 1,6 miljarde mi pa njim okol 700 milijonov hahahah in mi moramo plačati oni pa ne.
-------------------------------
najbolj smešno od vsega je to, da bodo "naši" še plačali.
Mogoče samo zaradi tega, ker bo nekdo spet malo maznil kaj mimogrede...
gesan
# 14.06.2018 ob 21:53
Nekaj ne razumem!
Zakaj za vraga slovenci ne rečejo, da je nad nami samo bog in da se nam kratkomalo fučka za njihove sodnije?!?

A kdo gre na sodnija tja zaradi teh zadev?
Sam je kriv, da se lahko oni tako norca delajo iz vsega.

Zadeva je kompromitirana (kot se hrvati fino in pametno izražajo :)) od trenutka, ko so prekršili zaobvezo do Slovenije, da ne bodo odpirali teh zadev, kar je bil predpogoj za zeleno luč vstopa v EU.

In če je kompromitiran, potem je vse nično in briga nas.

A vas niso do sedaj tega naučili?
Trda buča!!!
Noriški Princ
# 14.06.2018 ob 22:31
Varčevalne vloge v NLB se ni uredilo ko je bilo to potrebno-Orgličar je raje obiskoval zdomce po svetu in sviral na orglice
gesan
# 14.06.2018 ob 21:57
webman
# 14.06.2018 ob 21:48
Ni ga tata čez...
---------------------------------
Ja ampak naše države še zdaleč niso oni najbolj osiromašili z lepljivoprstjem.
Tak, da se ne bi jaz kot slovenec kaj preveč šopiril z poštenjem.

Še sami ne vemo kaj je to odgovornost.
In vodijo nas temu primerno neodgovorni osebki in rezultat je pač rtakšen kot je, na vseh nivojih.
RJSlo
# 15.06.2018 ob 10:50
P. S. Je Slovenija kdaj sprožila tožbo proti Srbiji zaradi vdora v monetarni sistem SFRJ in odliva okoli 2 milijardi dolarjev na Ciper? Kaj je s premoženjem slovenskih podjetij po letu 1991, ki ga je nacinalizirala Srbija? RTV SLO je takrat poročala o vrednosti okoli 10 milijard DEM v Srbiji in okoli 3 milijarde DEM na Hrvaškem?
One-trick pony
# 15.06.2018 ob 08:40
V Mladini sem prebral tole:
"Slovenska stran je večkrat objavila oceno, da naj bi bile terjatve Ljubljanske banke do hrvaških podjetij višje od milijarde evrov. Dejansko to drži zgolj na papirju, saj mora zaradi knjigovodskih pravil Ljubljanska banka v Zagrebu izkazovati terjatve v višini 1,4 milijarde evrov (po podatkih za konec leta 2013). Ta znesek vsebuje tudi zelo visoke, okrog 15-odstotne zamudne obresti. Dejansko stanje je precej drugačno. Ljubljanska banka je na Hrvaškem dala njihovemu gospodarstvu kvečjemu nekaj sto milijonov nemških mark kreditov, a v dinarski oziroma kunski protivrednosti, podvrženi visoki inflaciji in potem še hrvaški devalvaciji."

Ali lahko novinarji končno začnete profesionalno opravljati svoje delo in natančno raziščete, koliko je kdo komu dolžen, koliko NLB hravškim varčevalcem, koliko hrvaška podjetja in fizične osebe NLB. Koliko je zaplenila Hrvaška država NLB. To je treba vedet, predno si lahko ustvariš vrednostno sodbo o zadevi.
Pohojen
# 15.06.2018 ob 04:53
Sedaj, ko so priznali NLB, mora NLB zahtevati vračilo ene
milijarde evrov od IPK Osijek s tožbo. Upam, da imajo dokaze.

Prodaja NLB ne bo rešila teh problemov. Tujce ne zanima
dolg banke do vlagateljev. Vloge do 100 000 € bodo največji
problem. Državo, ki jih garantira, lahko vloge stanejo kar
15 milijard. NLB je najemala kredite v EU in odpirala nove
enote v bivši Jugi. Te kredite pa morajo vračati. Kdo???
Buldog
# 14.06.2018 ob 23:28
@Korošec
14.06.2018 ob 23:19

In v tej celotni zgodbi ni problem pristranskost sodišča? Ne vem zakaj se to ne izpostavi in se sodbe z odlokom naredijo nične, še v športu ne more tekme sodit sodnik iz iste države kot je ekipa, kako bi pa to zgledalo? Skregano z vsako logiko.

Obstajajo pravila, kdaj so sodišča države pristojna za sojenje. Hrvaška sodišča so očitno v tem primeru presodila, da so pristojna. Slovenija bi lahko razglasila te sodbe za nične, vendar bi to veljalo samo v Sloveniji, ne pa tudi na Hrvaškem ali kje drugje, kjer bi hrvati zahtevali izvršitev sodbe na premoženju NLB.
pejtevennazrak
# 14.06.2018 ob 23:14
@gesan
Nekaj ne razumem!
Zakaj za vraga slovenci ne rečejo, da je nad nami samo bog in da se nam kratkomalo fučka za njihove sodnije?!?


Nam se lahko fučka, kakor se hoče. Problem je v tem, da ima NLB poslovalnice po Hrvaškem, tam pa jim ni problem zarubit tisti denar s pravim papirjem v roki.
Korošec
# 14.06.2018 ob 23:19
In v tej celotni zgodbi ni problem pristranskost sodišča? Ne vem zakaj se to ne izpostavi in se sodbe z odlokom naredijo nične, še v športu ne more tekme sodit sodnik iz iste države kot je ekipa, kako bi pa to zgledalo? Skregano z vsako logiko.
jureimacure
# 14.06.2018 ob 23:17
Blamaža. Spet. Res pozitivno deluje na našo samozavest.
21.12.2012
# 14.06.2018 ob 22:47
vsa zahvala politikom ob osamosvojitvi. do kdaj jih bomo opevali?
runcajz
# 15.06.2018 ob 16:49
Gremo naprej ! Do končne zmage nad Hrvati na evropskih sodiščih. Kmalu si bodo nabrali naših tožbo, kot pes bolh !

In na Pahor se je bratil s Kosorko in Kolindo in "popušio" ! Kako je že modroval o nekakšnih zgodovinskih dosežkih ?
Slovenski predsednik, ki je leta 2009 kot premier s takratno hrvaško premierko Jadranko Kosor podpisal sporazum s Hrvaško o arbitraži za določitev meje, je spomnil, da Slovenija izpolnjuje svoje obveznosti, ki so ji jih naložila sodišča, in izpostavil primer nekdanje Ljubljanske banke. Problem urejanja meje je vendarle najpomembnejši in tudi najzahtevnejši problem med državama: "Reševali smo ga bilateralno brez uspeha 18 let in končno smo uspeli s sporazumom in predložiti arbitražnemu sodišču, da določi mejo na kopnem in na morju. S tem je ta spor rešen in zdaj čakamo na odločitev arbitražnega sodišča," je povedal. Spomnil je tudi, zakaj sta obe državi podpisali sporazum, in zlasti na hrvaški interes, da se s tem odpravi slovenska blokada Hrvaške v pogajanjih o članstvu v Evropski uniji. Poudaril je, da je tudi arbitražno sodišče lani v vmesni odločitvi po zapletu s prisluhi, ki so razkrili nedovoljeno komunikacijo med slovenskima arbitrom in agentko, izpostavilo, da je državi pri sklepanju sporazuma vodil "plemeniti cilj", da na miren način rešita to vprašanje. Spomnil je tudi na določbo v sporazumu, da lahko obe državi sami dvostransko rešita spor v celoti ali delno. Vendar tega nobena vlada doslej ni izkoristila. ( Pahor v intervjuju za Večernji list , Večer,26.3.2017 )
iufhdfewd
# 15.06.2018 ob 07:06
Pa sej imamo NEK za garancijo.Pač se sprejme zakon o kompenzaciji hrvaških ignoriranj mednarodnega prava in se lepo izravnava škodo z deleži NEK-a.
pirat1
# 15.06.2018 ob 06:20
Mafijska banka pač!

Človeka je hotela oropati za 250 evrov in k sreči izgubila. Žal bomo, kot vedno, račune plačevali mi, namesto Ivana Rudolfa, Jurija Detička, Marka Voljča in mnogih "uglednih" banksterjev, osebno in družinsko povezanih s Kučanom in njegovo kamarilo.
capyes
# 15.06.2018 ob 00:24
Strog šengenski režim na slovensko-hrvaški meji s Hrvaško v turistični sezoni bo "dobrodošel" Hrvatom in seveda tudi Avstijcem !!! Naj se potem oboji pritožijo Junckerju .
Skippy
# 14.06.2018 ob 22:34
Zakaj ne prodamo, pa se naj drugi ubadajo s tem?
RJSlo
# 15.06.2018 ob 20:34
P. S. http://www.demokracija.si/fokus/v-reviji-demokracija-krivci-za-zaplet-s-hrvaskimi-varcevalci-so-kucan-sinigoj-in-slapernik.html

Zanimivo, da o "solidarnostni klavzuli" slovenska SKL* politika molči. Koliko dolga ex države je plačala Slovenija, čeprav je bilo to nepotrebno?
RJSlo
# 15.06.2018 ob 20:31
No ja. Nekaj linkov za osvežitev spomina oziroma kako je slovenska politika skoraj potopila LB:

https://www.24ur.com/novice/gospodarstvo
/na-racun-nekdanje-ljubljanske-banke-doslej-ze-ob-vec-kot-stiri-milijone-evrov.html

Zaenkrat 5,5 miliona Evrov. Kdo, kako, zakaj?

https://www.mladina.si/158776/balkanska-banka/
...
Krivci oziroma del njih; Arhar, Mencinger, Ribnikar, itd.

https://www.mladina.si/93218/slovensko-stalisce-je-pravno-zgreseno/

In spet se vse vali na celotno Slovenijo.

http://nova24tv.si/slovenija/politika/kd
o-so-v-resnici-krivci-za-zaplet-s-hrvaskimi-varcevalci-to-so-kucan-sinigoj-in-slapernik/

Krivci naprej: Kučan, Šinigoj, Slapernik, itd.

http://www.dz-rs.si/wps/portal/Home/deloDZ/seje/eviden
ca?mandat=III&type=magdt&uid=DF0
84FCD8942E9F1C1256E6D00477A79

Kaj si je dovolil bivši predsednik države?

http://www.vzmd.si/novice/mediji-o-malih-delnicarjih/dr-bogomir-kovac-saga-o-lb-in-nlb
https://www.mladina.si/158732/saga-o-lb-in-nlb/
Krivci naprej: Drnovšek, Gaspari, Gabrovec.

https://www.sta.si/1015622/devizne-vloge-hrvaskih-varcevalcev-pri-ljubljanski-banki
https://www.finance.si/8864637?cctest&am
p;
https://damijan.org/2014/07/19/slovenija-vs-hrvaska-trgovina-je-boljsa-kot-vojna/
https://www.mladina.si/95165/pravna-resitev-z-neprecenljivo-skodo/
https://bankaslovenije.blob.core.windows
.net/uploaded/O%20nas%2FNagrade%20BS%2FZ
upan.pdf
veza
# 15.06.2018 ob 15:46
RJSlo
# 15.06.2018 ob 10:46

veza
# 15.06.2018 ob 08:21
----------------------------------------------
No ja. A mi lahko na kratko obrazložiš kaj so tu krivi Hrvati, če so slovenski politiki in hijene, beri finančniki, dosegli blokado izplačil hrvaškim in bosanskim varčevalcem?


sam si že odgovoril, naši so naivno pričakovali nek obojestranki fair play, ki ga z bivšimi brati ne moreš pričakovati, to velja za vse po spisku, HRV, SRB, MAK, BOS...
abcabc
# 15.06.2018 ob 09:57
Po sestanku premierja Šarca s hrvaškim predsednikom vlade, bo vprašanje NLB rešeno. Seveda ugodno za slovenske davkoplačevalce.
hizli tren
# 15.06.2018 ob 07:41
NNLB
los-t
# 15.06.2018 ob 06:01
Treba se bo sprijazniti da smo popušili...ampak treba se je tudi spomniti ko bo čas za njihov schengen, takrat pa brez milosti in upogibanja pred pritiski iz Bruslja, izterjat vse. Zaliv, denar in še kak kos katastrske meje. Met jajca ko bo prilka!
FancyBoy
# 15.06.2018 ob 03:04
Hahah, koga brigajo Hrvaska sodisca.

Njihobe firme so nam dolzne 3x toliko.
pejtevennazrak
# 14.06.2018 ob 23:17
@Skippy
Zakaj ne prodamo, pa se naj drugi ubadajo s tem?

To je problem lastnice Slovenije. Samo s prodajo tega ne bomo rešili.
Juhu
# 17.06.2018 ob 11:05
Vsi ki bi se morali boriti za Slovensko premoženje, imajo na Hrvaškem vile, hiše, bazene,.....
galoper
# 15.06.2018 ob 21:43
Bodo zahtevali tudi povračilo za izgubljeno premoženje slovenskih firm na hrvaškem, kar bi moral sprožiti nekdo drugi, morda s posredovanjem zunanjega ministrstva?
Guliarth
# 15.06.2018 ob 07:40
A to bomo tud mi plačali?
wta
# 15.06.2018 ob 07:35
NLB na Hrvaškem ne more ignorirat sodišč. Ker imajo tam svoje poslovalnice, svoje bančne račune, svoj denar. Hrvaško sodišče lahko zapleni ves denar NLB-ja na Hrvaškem in vso lastnino NLB, lahko prepove NLB poslovanje na Hrvaškem. Škoda za NLB bi v tem primeru imela globalne razsežnosti. Kdo bo še želel poslovati z banko kateri je država zaplenila vso premoženje? Kdo si bo še up'al denar shraniti na taki banki? Nihče.
planino
# 15.06.2018 ob 07:05
Mogoče o odlogu?
pepieinschlag
# 15.06.2018 ob 06:28
Se strinjam, le da bi morali vsi v eno kolono. Sedaj gredo
države EU-ja v eno kolono ostali pa v drugo.


Ja, v kolono Angelce.
Vedno ponavlja, da je potrebno evropsko politiko poenotiti, nikoli pa ni pripravljena prisluhniti drugi strani. Pomeni torej, da mora biti poenoteno po njenih merilih.


ampak treba se je tudi spomniti ko bo čas za njihov schengen, takrat pa brez milosti in upogibanja pred pritiski iz Bruslja, izterjat vse. Zaliv, denar in še kak kos katastrske meje. Met jajca ko bo prilka!

Priložnosti so že bile. Jajca pa, ali jih imaš ali nimaš!!! Ne moreš biti mlačen, poslušen ubogljiv in strahopeten leta in leta, potem pa se nekega dne zbuditi pogumen in odločen. (Z »jajci«)
Pohojen
# 15.06.2018 ob 05:18
Capyes 00:24
Se strinjam, le da bi morali vsi v eno kolono. Sedaj gredo
države EU-ja v eno kolono ostali pa v drugo. Kakšne pa
so možnosti za vračanje turistov, razen azilantov, iz
ogroženih držav???
Pohojen
# 15.06.2018 ob 05:05
Če tuje banke imajo garancije naše države, nas niti prodaja
podružnic izven SLO, ne bo rešila tistih kreditov, ki jih morajo
vračati tisti, ki so jih najeli (Islandija).
pejtevennazrak
# 14.06.2018 ob 23:11
Gre za znesek 250 evrov, ki ga NLB ni plačal in ga je Hrvaška zarubila.
A za dvestopetdeset evrov, da se je šlo? In zato moramo na evropsko sodišče? Lepo vas prosim, no. Saj je lepo, da se upošteva načelnost, ampak to bi se pa res lahko po domače zmenili.
RJSlo
# 15.06.2018 ob 10:46
veza
# 15.06.2018 ob 08:21
----------------------------------------------
No ja. A mi lahko na kratko obrazložiš kaj so tu krivi Hrvati, če so slovenski politiki in hijene, beri finančniki, dosegli blokado izplačil hrvaškim in bosanskim varčevalcem?
RJSlo
# 15.06.2018 ob 09:46
Tudi ta sodba je sporočilo slovenski politiki, da NLB nujno potrebuje zaščito države, in to čim prej.
-------------------------------------------------------------
No ja. MMC, vaši novinarji bi morali pri vsakem članku o N(LB) na Hrvaškem dodati link iz Mladine o tem, kdo se je odločil, da se varčevalcem ne izplača njihovih vlog. Poleg tega bi morali navesti tudi dejstvo, da je takratni predsednik države presegel svoja pooblastila in poklical v NLB, NLB pa je izplačala hrvaškega poslanca Slavena Letico. Marsikdo bi temu rekel izdaja, kriminal, korupcija, itd.

Moto: "Če izplačamo varčevalce Slovenija bankrotira."

P. S. Podobno je v primeru arbitraže. Nihče ni spisal pesmi (članka) o komunistični "izdaji" Slovenije oziroma o predaji ozemlja Hrvaški, vir Arbitraža. Zdaj se bo za tožbo spet porabilo milijone. Za izplačilo višjih socialnih transferjev se pa išče denar.
Mirko Tipka
# 15.06.2018 ob 09:38
Gre za znesek 250 evrov, ki ga NLB ni plačal in ga je Hrvaška zarubila

Ali tole pravilno piše? Da gre za 250€
veza
# 15.06.2018 ob 08:21
To sta spet zakuhala Pahor in Erjavec, (Mokrice), itak oba imata vikend na HRV,
Hrvat je tat,
kdor se z njim druži,
zapor si zasluži!
Historian66
# 15.06.2018 ob 03:51
Propadli so vsi poizkusi izogibanja vrnitve nakradenega premoženja. Tudi te kavarniške zgodbice o prenapihnjenem fantomskem dolgu HR podjetij ne bojo pomagale.

Vse bo treba plačat, do zadnjega centa.
aktivist
# 14.06.2018 ob 22:08
Ce bi Slovenci angazirali Matoza ali Janšota potem bi sodba zagotovo zastarala. Tako se pa greste neko neumno ustavno pravicnost.
Kazalo