Gospodarstvo
Slovenijo je treba pripraviti na hitro staranje prebivalstva. Foto: Pixabay
       Slovenski sistem davkov zelo dobro odpravlja neenakost. Tega ne bi spreminjali.       
 Bert Brys, center za davčno politiko in administracijo pri Organizaciji za ekonomsko sodelovanje in razvoj
"Ljudje morajo začeti delati dlje," je dejal Bert Brys z OECD-ja. Foto: MMC RTV Slovenija

Dodaj v

OECD: "Upokojitvena starost se mora zvišati"

Študija OECD o preoblikovanju obdavčitve dela v Sloveniji
13. junij 2018 ob 15:00,
zadnji poseg: 13. junij 2018 ob 16:51
Ljubljana - MMC RTV SLO

V študiji o preoblikovanju obdavčitve dela OECD Sloveniji predlaga znižanje prispevkov za socialno varnost in uvedbo nepremičninskega davka ter opozarja na nujnost zvišanja upokojitvene starosti.

Ministrstvo za finance je predstavilo študijo OECD-ja o možni spremembi obdavčitve dela v Sloveniji, ki najprej ugotavlja, da bo morala prihajajoča davčna reforma Slovenijo pripraviti na staranje prebivalstva. "Do leta 2050 bo v Sloveniji 33 odstotkov ljudi starejših od 65 let," je v prostorih vlade RS-a opozoril Bert Brys s Centra za davčno politiko in administracijo pri OECD-ju. Izdatki, povezani s starostjo prebivalstva, bodo na državni proračun pritisnili s stroški zdravstva, dolgotrajne oskrbe in s pokojninami. Hkrati se bodo zaradi višjega deleža upokojencev znižali prihodki iz socialnega varstva in dohodnine, ki jih odvajajo zaposleni. Brys je opozoril, da trenutno Slovenec v povprečju zapusti trg dela pri 59 letih in dodal: "To stane neznansko veliko."

Na OECD-ju so sicer ugotovili, da je odstotek delovno aktivnih med 25. in 54. letom v Sloveniji najvišji med vsemi članicami te organizacije, saj dosega kar 90 odstotkov. "Ne le moški, tudi ženske delajo polno, marsikje drugje ženske izkoristijo skrajšan delovni čas," je izjavil Brys, a hkrati opozoril, da smo pri vključevanju starejših od 54 let na trg dela ena najbolj neuspešnih držav. Slovenci po Brysovem mnenju tudi zelo pozno vstopamo na trg dela: "Študirati je lepo, zato študentje zavlačujejo," je dejal in dodal, da je tudi obdavčitev študentskega dela nekonkurenčna.

Nižji prispevki za socialno varnost
"Obdavčitev dela je pri vas zelo visoka," je dejal Brys in pri tem pozval k znižanju prispevkov za socialno varnost, izpad, ki bi ga znižanje povzročilo, pa bi po njegovem mnenju lahko pokrili z zvišano dohodnino in davkom na nepremičnine. Večja vloga dohodnine bi po Brysovih besedah lahko omogočila znižanje prispevkov za socialno varnost za pet odstotkov. Brys meni, da bi takšna reforma tudi spodbudila vključevanje nezaposlenih na trg dela in motivirala najslabše plačane, nizkokvalificirane in starejše delavce, saj bi jim to nekoliko zvišalo njihov neto prihodek.

Preveč radodarne davčne olajšave
Med priporočili OECD-ja sta tudi odprava najvišje dohodninske stopnje in zvišanje dohodninskih stopenj v drugem, tretjem in četrtem dohodninskem razredu. Če bi odpravili 50-odstotno dohodninsko stopnjo, bi letno izgubili 13 milijonov evrov, če pa bi znižali to stopnjo s 50 na 45 odstotkov, bi izgubili 6 milijonov evrov, kaže študija. Na drugi strani pa OECD predlaga znižanje davčnih olajšav: "Vaši otroški dodatki in olajšave so zelo radodarni," meni Brys, ki predlaga, da se olajšava ukine, otroški dodatek pa naj dobi vsaka družina, ne glede na dohodek.

Nepremičninski davek in splošna stopnja DDV-ja
OECD med drugim predlaga obdavčitev blaga in storitev po splošni stopnji DDV-ja in zmanjšanje uporabe nižjih stopenj. To pomeni, da bi npr. davek na knjige, časopise, kino, gledališče, koncerte s trenutnih 9,5 odstotkov zvišali na 22 odstotkov, kar bi po njihovih izračunih v davčno blagajno prineslo dodatnih 27 milijonov evrov.

Hkrati predlagajo izboljšanje obdavčevanja dohodka iz kapitala na ravni posameznika, kamor spada tudi povečana raba davkov na nepremičnine, ki bi glede na povprečne prilive v drugih državah OECD-ja Sloveniji prinesla okoli 280 milijonov evrov. S tega naslova pa bi se nato tudi financirale občine. "Občine v Sloveniji dobijo kar 56 odstotkov dohodnine," to se Brysu zdi nenavadno, tudi zato, ker predstavlja dohodnina bolj nestabilen dohodek, kot je priliv nepremičninskega davka, a hkrati dodaja: "Vsaka občina ne bo mogla enako uporabiti teh sredstev, saj se vrednost nepremičnin od občine do občine spreminja, zato bi bilo treba uvesti neke vrste uravnilovko."

Finančna ministrica: Gre le za predloge
Finančna ministrica Mateja Vraničar Erman, ki opravlja tekoče posle, je na predstavitvi študije OECD-ja poudarila, da še ne gre za nobene odločitve: "Govorimo le o predlogih. Nadaljevali bomo pogovore s strokovno javnostjo in socialnimi partnerji, končne odločitve pa bodo prepuščene prihodnji vladi," je dejala in dodala, da se predstavitev študije ob koncu mandata te vlade zdi morda nenavadna, a je ravno to nevtralno obdobje med dvema vladama celo zelo primerno za razpravo o davčni reformi. "Parcialne ukrepe smo že izčrpali," je dejala ministrica, ki meni, da bi nova vlada tudi s pomočjo te študije davčno reformo izpeljala že v prvi polovici mandata.

Vraničar Ermanova je tudi prepričana, da mora vsak ukrep za znižanje davčne obremenitve na enem mestu na drugi strani predvidevati tudi ukrep, ki bo nadomestil izpad tega dohodka. Davčna reforma bi tako morala biti proračunsko nevtralna. To pomeni, da bi od OECD-ja predlagano znižanje prispevkov za socialno varnost za 5,2 odstotka oziroma zmanjšanje davčnih prihodkov za dobrih 500 milijonov evrov morali pobrati drugje: z višjo dohodnino, nepremičninskim davkom, daljšo delovno dobo in splošno stopnjo DDV-ja.

Larisa Daugul
Prijavi napako
Komentarji
koprcan
# 13.06.2018 ob 15:09
Vsi taki predlogi me spominjajo na nekoga, ki je v preteklosti rekel: "ja če ljudje nimajo kruha, naj jedo potico." Kaj ima to s tem člankom? Nekdo, ki nima pojma kaj se na terenu dogaja lepo iz klimatiziranega prostora ocenjuje situacijo in daje nasvete. Bolano.
Juhu
# 13.06.2018 ob 15:15
Naj ta gospoda pride k nam delat za našo plačo, ali pa živet s 350€ penzije.
Umrejo v enem mesecu.
Mitcho_Buchannon
# 13.06.2018 ob 15:14
V penzijo bom šel, ko bom sam hotel in ne ko se bo en pajac iz OECD to spomnil.

Se pa resno sprašujem, zakaj bi kdorkoli hotel plačevati prispevke, če je verjetnost, da bo sploh dočakal upokojitev zelo nizka.
SamoRes
# 13.06.2018 ob 15:15
Haha poslušajte tega neoliberalnega kljukca. Najprej trdi, da se bo zaradi višjega odstotka upokojencev znižalo vplačilo socialnih prispevkov, potem pa preide na tisto kar jih najbolj žuli:
"Obdavčitev dela je pri vas zelo vioka," je dejal Brys in pri tem pozval k znižanju prispevkov za socialno varnost.

Tem kapitalistom se gre le za to, da v času gospodarske rasti še več spravijo v žepe, delale bi pa babice pri 80.
Ste že opazili oglase v trgovskih centrih, da iščejo upokojence za pomoč?
svabo
# 13.06.2018 ob 15:12
In mesija je obznanil neoliberalna nebesa. To je bila božja beseda.....
SamoRes
# 13.06.2018 ob 15:24
In medtem v Skandinaviji že uvajajo 6 urni delovnik. Nas Balkance pa za minimalca 600e privezat za tekoči trak nemških firm do 80.leta. Ne bomo več delali, pa si uvažajte srbske poštarje.
Banda kapitalistična.
Da le pride Levica na oblast in pocrkajo firme, ki se imajo za podjetnike so pa sužnjelastniki, ki pospravljajo dobičke na račun minimalcev.
Če dela Slovenec v avstrijski firmi, dela za 500e manj kot Avstrijec 10km čez mejo. Dovolj tega EU izkoriščanja. Za enako delo enako plačilo.
JJstyle
# 13.06.2018 ob 15:30
OECD: "Upokojitvena starost se mora zvišati"

Prav nobene potrebe ni za to. Neoliberalni svet se bliža koncu, vse diši po časih pred prvo svetovno vojno. Če se slučajno izognemo 3. svetovni, nas bodo konec 21. stoletja pokončale podnebne spremembe. Ko papež v Vatikanu gosti naftne mogočneže in jih roti naj prenehajo z iskanjem nafte, drugače smo vsi gotofi, potem veš, da je vrag vzel šalo. Torej uživajmo dokler lahko. Kaj drugega nam ne preostane. Da bom delal po 65. pa hvala ampak ne hvala. Se raje preselim na kakšno poceni otoško državo in na plaži počakam smrt.
Gepard007
# 13.06.2018 ob 15:23
OECD: "Upokojitvena starost se mora zvišati"

Ministrstvo za finance in OECD lahko delajo do 100. leta starosti, nas pa naj pustijo kar pri miru.
Bivši uporabnik
# 13.06.2018 ob 15:18
.... dodal bi še to: če bo politika preprečila plenjenje podjetij in tistega kar ustvarijo, lastnike prisilila v izplačevanje poštenih plač, bodo višji tudi prilivi v pokojninsko in druge blagajne. Če je pa skoraj tretjina zaposlenih na minimalcu, direktorji in lastniki si pa v vseh oblikah izplačujejo enormne zneske, pogosto mimo davkov in prispevkov, ne gre pričakovati čudežev. Iz prazne malhe ni kaj jemati.
Joker
# 13.06.2018 ob 15:09
Hkrati se bo zaradi višjega deleža upokojencev znižali prihodki iz socialnega varstva in dohodnine, ki jih odvajajo zaposleni.

In ob tem ta model predlaga še znižanje prispevkov.
exwannabe
# 13.06.2018 ob 15:32
Torej bomo po novem za nagrado za zadnji delovni dan dobili samo še "en žeton" za na Žale....če že prej ne dočakaš odvoz v črnem mercedesu.... lol

Naj mi dajo celo bruto plačo, potem naj si pa računajo....jaz bom pa zase računal, kdaj grem v penzijo...prav gotovo veliko prej.....
josh k.
# 13.06.2018 ob 15:33
Če imaš dobre delovne pogoje in dobro plačo niti ni problem potegnit leto ali dve vedoč, da te čaka solidna penzija.
A za to našo miloščino in še slabšo penzijo !?
Ma, pejte nekam...
1970b
# 13.06.2018 ob 15:31
Morda bi morali razmišljati v smeri, da podaljševanje živjlenja za vsako ceno, ni ravno neka huda pridobitev za posameznika.
blue_night
# 13.06.2018 ob 15:31
Binder Dandet

Tele mini reforme so se izpele, potrebna bo korenita sprememba sistema. Nacionalizacije/razbitje nekaterih korporacij (Amazon, Google, FB), resna borba proti davčnim utajam s strani bogatih (in hudo kaznovanje tovrstnih utaj), ogromna obdavčitev bogatih itd. Vse to mora biti sprejeto vsaj na evropskem nivoju, če ne na svetovnem.
TheThird
# 13.06.2018 ob 15:46
Super. Mladi pa brezposelni. In še več jih bo. Stari pa delat do smrti. Bravo, EPP!
k500
# 13.06.2018 ob 15:36
OECD: "Upokojitvena starost se mora zvišati"

najbolj, da kar do smrti, tako odpadejo nato vsi problemi z domovi ostarelih, etc....

ta tip Bert Brys, je mal zmešan.,
JM39
# 13.06.2018 ob 15:59
Obdavčitev dela je pri vas zelo visoka. Med volitvami sem večkrat slišal da je obdavčitev dela pri nas podobna kot drugje v Evropi. Kdo nam laže? OECD, ki ni nič drugega kot kup zašpehanih tipov, ki nimajo kaj drugega početi kot pametovati drugim in živeti na njihov račun, ali naši politiki , ki niso nič drugega kot psički, ki lajajo kakor jim gospodar reče.

Vidim razliko pri že pri nas, imamo zaposlenega star je 66 let z zelo dobro plačo , ki ne želi iti v penzijo. Zakaj ne? Ker ima doma tečno ženo in živi v bloku, tako da za početi nima nič. V službi bolj ali manj predrema delovnik in na sestankih ga čakamo da dojame bistvo pogovora, nakar nam pametuje,...

Gledam na gradbišče čez cesto in gledam tipa, ki je blizu 60 in komaj dviga železo , ko so se pripravljali za betoniranje plošče in mora cel dan stati na tej vročini. Tip komaj hodi, tako je zgaran.
Realnost je ta, da mu ta moj kolega ( prenešeno ) OECD govori, kako mora delati dlje, da bo tako kot on koristen!???
Itak sit lačnega nikoli ni slišal.
Se pa strinjam, da bo potrebno nekaj narediti s pokojninami, ampak na to temo zanjo naši samo deklamirati pesmice, ki jih jih napišejo nekje drugje.
DrKult
# 13.06.2018 ob 15:54
Ženske bodo delale do smrti, moški pa še 2 leti po njej.
JJstyle
# 13.06.2018 ob 16:04
OECD paničari, ker se mu ob nespremenjenem neoklasični ekonomski paradigmi dolgoročni izračuni vzdržnosti državnih proračunov ne izidejo niti za Nemčijo, kaj šele za uboge države, kot je Slovenija. No, Nemci že "rešujejo" nastali problem, da kradejo visoko kvalificirano delovno silo celotni Evropi, za ostale pa jih boli k... O tem OECD ne črhne niti besede. Zameriti se Muti Merkel pomeni izgubiti službo na OECD-ju.

Če realno pogledamo na problem, se je produktivnost na Zahodu od leta 1973 do 2016 dvignila za osupljivih 248,1 %, urna postavka dela pa za borih 15,1 %. Kam je šla razlika? V koncentracijo kapitala na globalni ravni. Danes ima samo 147 multinacionalk v lasti 40 % globalnega premoženja, 1318 pa skoraj vsega. Bogati so bogatejši kot kdaj koli v človeški zgodovini na račun izumiranja srednjega sloja. Ampak tega neoliberalno trobilo OECD seveda ne problematizira, ker bi ga njegovi gospodarji enostavno ukinili.

Bojim se, da bo nastalo situacijo "rešil" novi Dolfi ali Stalin. Nekaj je gotovo, recepti OECD-ja jo gotovo ne bodo:



blue_night
# 13.06.2018 ob 15:38
k500
ta tip Bert Brys, je mal zmešan.,

Zakaj? On zagovarja socializem za bogate in socialni darvinizem za vse ostale.

In ker se v družbi lahko pogovarjamo samo o beguncih, ni skrbi, da bi gospoda Brysa kdo odstavil.
blue_night
# 13.06.2018 ob 15:33
Binder Dandet
https://www.bbc.com/news/business-38843341

Kaj točno pa je bilo negatvinega ob koncu tega poizkusa na Švedskem? Malo sem preletel, pa razen splošnega nasprotovanja desničarske stranke nisem našel nekih bistvenih slabih strani.
apatija
# 13.06.2018 ob 16:00
Obdavčit najbogatejše na svetu pa bo za vse dost.
koprcan
# 13.06.2018 ob 15:57
MikiSkokc
Ne vem. Naj rešijo tisti ki so za to plačani. Si predstavljate recimo do 65 leta premetavat 50 kg žaklje kave v Luki? (Ja to delajo fizično IPS jevci).
Seveda...tisti, ki so do 25. leta na faksu lahko delajo do 65. leta = 40 let. Ne pozabimo, da se je njihovo šolanje plačalo tudi s strani njihovih vrstnikov, ki so šli delat pri 18. letih in so se jim takrat smejali.
Simba
# 13.06.2018 ob 15:39
k500: "najbolj, da kar do smrti, tako odpadejo nato vsi problemi z domovi ostarelih, etc...."

največji problem bo baje demenca... tko da najbolj za neoliberalce je da kar ponovno implementirajo hitlerjev plan da se losa prizadetih, zraven pa dodajo še demenčne, invalide in pa nesposobne za delo... aja, ne, tazadnjih ne, ker politiki ne bodo sebi v skledo pljuvali...
Robiland
# 13.06.2018 ob 15:49
Delajte do smrti, penzijo zapustite drzavi, da bo lazje placevala obresti za nase kredite, hvala, se priporocamo.

Bruselj Press.
blue_night
# 13.06.2018 ob 15:40
Zanimiv je recimo podatek, da imamo trenutno na svetu ljudje največ prihrankov v zgodovini in obenem najmanj sredstev za investiranje odkar se vodi statistika. Denar (predvsem bogatih) je na bankah, kjer kroži po Wall streetu in ostalih borzah, 'dela' pa nič.
Simba
# 13.06.2018 ob 15:36
"Do leta 2050 bo v Sloveniji 33 odstotokov ljudi starejših od 65 let,"

pri takih (in očitno bo še slabše) čakalnih vrstah niti ne...
leonis
# 13.06.2018 ob 16:10
Teli uradniki vedno pametujejo kako je država preveč radodarna pri olajšavah,dodatkih in da bi moral podaljšat delavno dobo ker ni denarja v pokojninskem fondu.. Me zanima kakšno majo kej plačo teli modeli, a se njihova plača njim ne zdi preveč radodarna?! Glede delovne dobe je pa tko, da sem v zadnjih parih letih bil na parih pogrebih pri prijateljih ki niso dopolnil niti 45 let.., se pravi da so vplačeval vsaj 20 let v pokojninsko blagajno in nikol ne bodo nič dobil.In očitno je to tud cilj teh uradnikov, da bi vsi sam vplačeval do smrti in nikol nič dobil od njih.
Eleanor
# 13.06.2018 ob 16:18
Je pa seveda popolnoma jasno, zakaj neoliberalci, kapitalisti, direktorji in bogati, vključno z uradniki, kot je Brys zagovarjajo podaljševanje delovne dobe.

Ti ljudje so na dobro plačanih položajih za malo ali nič odgovornosti (pri kapitalistih odgovornost itak zvalijo na delavce, jih vržejo na cesto, zaprejo firmo in poberejo premoženje, po možnosti te delavce še okrivijo kakšne lenobe in nekonkurenčnosti, torej da so si oni sami krivi za to, da so na cesti, čeprav delajo za minimalno plačo 12 ur na dan)...

In ker torej ti ljudje dobivajo bajne plače, stresa nimajo nobenega, delo jim je užitek, jim seveda ni v interesu, da bi šli v penzijo in dobivali 20 % ali 30 % manj dobička... Denar je sveta vladar. Ampak pozor - vas je 1 %, nas pa 99 %. ;)
Eleanor
# 13.06.2018 ob 16:03
Desničarji in neoliberalci pa ne želijo razumet, da podaljševanje življenjske dobe ni enako podaljševanju produktivne dobe človeka ali če hočete, zdrave dobe posameznika.

Včasih sem še mislila, da desničarjem do neke mere gre kakšno računanje, ampak življenjski pa vsekakor niste (čeprav se hvalite s svojim znanjem ekonomije in še česa).

Pomislite, star človek pomeni več bolezni, pomeni več bolniških in več hospitalizacij kar pomeni večji strošek za državo v končni fazi kot pa bi ga vi radi prinesli not z zaposlovanjem 90-letnikov. Dajte malo možgane prosim vklopit, preden brezglavo tolčete po tipkovnici.

Rešitev za starajoče prebivalstvo in prihodnost nikakor ni še več neoliberalizma!
K_ris
# 13.06.2018 ob 16:03
@ren

Takrat bo Peterletov upokojitveni val, ko je zaposlene, ki so jih divji privatizatorji obešali državi, že pri 50 in prej enostavno upokojeval, večinoma na pokopališčih.


S tem se ne bo nič rešilo, saj jih zamenjujejo še številčnejše povojne generacije.
cairns
# 13.06.2018 ob 18:07
Bert Brys
OECD med drugim predlaga obdavčitev blaga in storitev po splošni stopnji DDV in zmanjšanje uporabe nižjih stopenj.

Čudi me, da se ta gospod sploh upa na ulico brez oboroženega spremstva.Zelo lahko je iz pisarne ljudem soliti pamet in prijemati okrog 10.000€ plače.
Eleanor
# 13.06.2018 ob 16:54
Moja babica, že zelo spoštljive starosti, vendar v odlični formi, je pred kratkim ugotovila, da je v penziji zdaj že dalj časa, kot je delala. Pa je imela polno delovno dobo in ima za današnje razmere odlično pokojnino. V razmislek tistim, ki nasprotujete zvišanju upokojitvene starosti.

bleee

Tvoja babica se je upokojila pri 45 ali 50 letih. Sedaj imajo 60 letni ljudje s fakulteto še 7 ali 8 let delovne dobe. Sedaj pa računaj. In ne zavajaj. Ne moreš tistih časov, ko je bil pogoj za pokojnino bistveno nižji, primerjati s temi, ko so že 5x v 10 letih povišali prag za upokojitev. Ko vaših babic ne bo več, ki so pa res že 30 let v penziji in prejemajo pokojnino, ki je enaka ali višja plači, bo tudi več ostalo za druge in ne bo treba višati praga za upokojitev. Sicer pa te bomo vprašali, ko boš star 70 let, kako si še produktiven in kakšen elan imaš za delo.
JJstyle
# 13.06.2018 ob 18:13
@boro007

Po Rimu je prišla renesansa, je mogoče da bo po ameriki prišla nova renesansa? Se je pa potrebno zavedati da je vmes bila "temna doba" oz. dark age... Je to začetek novega cikla?

Žal ne znam odgovorit na to vprašanje. Zgodovinsko gledano, imperiji umirajo počasi in boleče. Francoskemu, španskemu in britanskemu kolonializmu je sledil kup vojn, s krono v I. in II. svetovni vojni. Upam da z ZDA ne bo tako, ampak slabo kaže. Njihov vojaški proračun z vsemi eksternimi izdatki dejansko že presega bilijon dolarjev, pa še nimajo dovolj. Zažgali so Bližnji vzhod, izzivajo Rusijo na njenih mejah, Kitajce na Južnokitajskem morju... Če ne bomo hitro našli novega recepta za vodenje sveta, nekakšnih delujočih ZN, katerega odločitve bi vsi brezpogojno spoštovali, v kar močno dvomim, nimam veliko upanja v novo dobo renesanse, prej obratno.
JJstyle
# 13.06.2018 ob 16:28
@Wolfy

To je veljajo za 19. in 20. stoletje. Ob nenehni avtomatizaciji delovnih procesov, pa ti izračuni več ne pijejo vode. Študija Oxford Martin inštituta predvideva, da bo v naslednjih 30 letih v ZDA in razvitih državah Evrope robotiziranih 47 % delovnih mest v proizvodnji. Znanost in tehnološki razvoj sta prišla do stopnje, da bo lahko v njunem razvoju, zaradi omejene človeške kognitivne sposobnosti in porazdelitve IQ-ja po Gaussovi krivulji, sodelovalo zgolj 0,1 do 0,5 % populacije.

Zato je potrebno v 21. st. spremenit celotno ekonomske paradigme, ki svet obvladuje od 19. st. naprej. Bill Gates se zavzema za obdavčitev algoritmov /robotov in financiranja državnih blagajn s tega vira, Varoufakis je za radikalno spremembo neoklasičnega ekonomskega modela, v nasprotnem primeru opozarja na padec v globalni korporativni fevdalizem, katerega obrisi so danes že jasno vidni. Piketty utopično rešitev bogastva in posledično družbene moči, vidi v enotni globalni obdavčitvi kapitala. Glede na nemoč držav in nezrele/kupljene politike, se mi kot najbolj realen scenarij pred očmi žal riše svet v stihiji, ki mu sledi konflikt globalnih razsežnosti.
Hardworker
# 13.06.2018 ob 16:54
Ljudje z dna družbene lestvice bodo vedno zavrženi in ignorirani. Problem je še toliko večji, ker je takšnih ljudi vedno več.
Potrebna bo popolna sprememba družbene ekonomske ureditve. Trenutna je zastarela in fašistično naravnana proti določenim slojem.
JJstyle
# 13.06.2018 ob 16:47
@BarakOrkbama - Dober graf. Kaj pa se je zgodilo v 70tih, kar bi lahko vplivalo na trend?

Začetek neoliberalne doktrine Ronalda Reagana v ZDA in Margaret Thatcher v Evropi. Seveda si je nista izmislila ona, ampak Thinktanki v Washingonu in finančnih središčih. Po letu 1970 so ZDA zaradi obnove izgubile zunanjetrgovinski presežek z zunanjim svetom, zato so se izmislile globalno financializacijo s katero so dosegle da se zunanjetrgovinski presežki drugih držav ob pomoči Wall Streeta in petro dolarja zlivajo v ZDA, kar je v ZDA prek kreditiranja omogočilo zadržanje (ne pa tudi rasti) standarda srednjega razreda. Po letu 2008 se je kreditni balonček razpočil, stvari pa se nikoli niso vrnile v prvotno stanje. Status petro dolarja je ogrožen s strani Kitajske, Rusije, konec koncev tudi evra. Wall street ni več edini sesalec zunanjetrgoviskih presežkov, zato ZDA danes tonejo v vse večji dolg do zunanjega sveta.

En od odločilnih dejavnikov, ki je še pospešil razgradnjo socialne države in pomenil dodaten pritisk na globalno ceno dela, je bil paradoksalno padec Berlinskega zidu. S padcem komunizma je na globalni trg delovne sile vstopila več kot milijarda delavcev, ki je bila socialno popolnoma nezaščitena. Mokre sanje zahodnih centrov kapitala. Prek njih so lahko kot bumerang še dodatno pritisnili na razgradnjo socialnih pravic delavstva v Evropi in ZDA. Nevarnost komunistične revolucije v Evropi je minila, zato so lahko delavce privili brez bojazni po uporu, hkrati pa se vedno imeli v rokavu argument selitve proizvodnje na Vzhod, če se jim le-ti ne bodo pokorili.
GORILA
# 13.06.2018 ob 15:52
...pa dohodnino nabil tudi na malico in prevoz.
...pa ukinil pavšalno obdavčitev normirancev.
...zmanjšal dohodninsko olajšavo za otroke.
...ukinil znižano stopnjo DDV.

Res pa je, da bi tudi davek od dobička dvignil na 25% (tega tako plačujejo samo slovenske družbe, multinacionalke ga pa v Luksemburgu)...
povzetek
# 13.06.2018 ob 18:00
OECD pravi:"Znižajte socialo, zvišajte olajšave bogatim, pa bo."
JJstyle
# 13.06.2018 ob 17:59
@MikiSkokc

Lahko bi odpravili vzroke, ki so nas pripeljali v finančno krizo leta 2008, pa jih nismo. Nasprotno, zasebne dolgove so pokrile državne blagajne, naprej pa business as usual. Po Einsteinu je to definicija norosti. Normalno pa, da v tako kompleksnem in nestabilnem sistemu, kot ga imamo danes, ne moreš predvideti vseh potencialnih nevarnosti.

Kako se pripraviš a krizo, ki te lahko potencialno stane +50 % BDP-ja, kot nas je stala tista leta 2008? Smo kaj bolj odporni nanjo? Glede da smo izvozno 80 % vezani na Nemčijo, predvsem njen avtomobilski grozd in ta se temu v primeru trgovinske vojne obeta mala katastrofa, bi rekel da smo v izstem zosu, samo da si danes preprosto ne moremo privoščit dodatne zadolžitve v višini 50 % BDP-ja, če udari nova kriza. Nikogar ne krivim za to, ne levih, ne desnih, to so pač objektivna dejstva. Če pride nova kriza, bomo v Sloveniji priča portugalskemu, bog ne daj grškemu scenariju. Kdor bo takrat na oblasti, ga bo ljudstvo ne "dužnega ne krivega" linčalo.
GORILA
# 13.06.2018 ob 15:45
@miket
Torej za 5% bi znižali prispevke za socialno varnost, dohodnino bi pa na koncu tako zvišali, da bi bili še na slabšem. Vsaj naši bi to tako naredili.

...v Financah je bolje napisano, kaj je izjavil... med drugim tudi to, da se mora dohodnina zvišat tistim v 2. 3. in 4. dohodninskem razredu, 50% dohodninski razred pa se mora ukiniti...
cairns
# 13.06.2018 ob 18:04
OECD: "Upokojitvena starost se mora zvišati"

Zagotovo. Na 95 let in 70 let pokojninske dobe. Tistih 5% ki bodo dočakali upokojitev pa naj imajo minimalno 3000€ pokojnine.
Hardworker
# 13.06.2018 ob 16:43
Vse bolj se nam vsiljuje agresivno korporacijsko sužnjelastništvo, ki se mu na miren način ne bomo mogli izogniti. Cilj slednjega je popolno ukinjanje pokojnin in delo do konca življenja. Hitler je imel enak načrt.
GORILA
# 13.06.2018 ob 16:13
@K_ris
S tem se ne bo nič rešilo, saj jih zamenjujejo še številčnejše povojne generacije.

...ki pa kljub vsemu delajo do cca. 60-65. leta in imajo potem samo 54% pokojnine (za razliko od teh peterletovih, ki so imeli še (nevem) 90%).
Bivši uporabnik
# 13.06.2018 ob 17:27
Kdor bo to implementiraL, bo izgubil naslednje volitve.

Morali bi slediti Poljski, ki je starost upokojevanja znižala.

Slovenija si pusti soliti pamet od nekega politkonglomerata, ki pa seveda ne ve, kako naj bi ljudje lahko sploh dosegli toliko delovnih let, da bi zbrali za pokojnino. Povrhu so slovenxke pokojnine bolj podobne socialni pomoči kot čemurkoli drugemu.
K_ris
# 13.06.2018 ob 16:01
Ta nabor reform, ki ga je pripravil OECD, se mi zdi zelo smiseln. V bistvu se praktično z vsemi predlogi strinjam. Je pa treba te spremembi uvesti hkrati v paketu, ne pa da se uvajajo parcialno. Le v paketu imajo smisel.
aktivist
# 13.06.2018 ob 16:18
Bo Janšo ukinu penzije. Baje so socialisticni ostanek, ki ga je treba privatizirat.
Ovca
# 13.06.2018 ob 22:03
Za parcelo sem plačal davek... za vsak cegu sm plaču davek... za cement davek... zdej bodo pa še enkrat obdavčli bajto... marš.
Prodaneduše
# 13.06.2018 ob 16:47
OECD se mora zapreti!
Hardworker
# 13.06.2018 ob 16:45
Slovenija bo posledico sedanjih majhnih plač v bodočnosti še kako čutila.
Oglasno sporočilo
link
Fasada ni le strošek, je vaša investicija
15. oktober 2018 ob 08:10 Vgradnja toplotnoizolacijskega sistema JUBIZOL je naložba, ki vam zagotavlja učinkovito in dolgotrajno zaščito vašega objekta.
Več oglasnih sporočil ...
Kazalo