Panasonicov vstop v velenjsko podjetje pomeni velik mejnik za Gorenje. Foto: EPA
Panasonicov vstop v velenjsko podjetje pomeni velik mejnik za Gorenje. Foto: EPA
Podjetji bosta sodelovali na področju raziskav, razvoja in trženja. Foto: BoBo
Panasonic postal strateški partner Gorenja
Gorenje našlo strateškega partnerja

Po besedah prvega moža Gorenja Franja Bobinca bo po ceni 4,31 evra Panasonic najprej kupil 13 odstotkov delnic Gorenja. Če bodo delničarji na skupščini 23. avgusta dokapitalizacijo podprli, bo sledil drugi del povečanja osnovnega kapitala, h kateremu bodo najprej povabljeni obstoječi delničarji, ki bodo imeli predkupno pravico. Zatem pa bodo povabljeni tudi novi vlagatelji. Vpisna cena zanje bo popolnoma enaka kot za Panasonic, torej 4,31 evra, je zagotovil Bobinac.

Kupnina 10 milijonov evrov naj bi izražala zaupanje v sodelovanje, pri trenutni tržni ceni pa predstavlja 15 odstotkov Gorenja. Partnerstvo bo temeljilo na konkurenčnih prednostih in zmogljivostih obeh podjetij in naj bi prispevalo k njuni višji dobičkonosnosti, prav tako pa naj bi izboljšalo njuno konkurenčnost v Evropi, sta družbi sporočili javnosti.

Partnerstvo sicer temelji na dveh stebrih. Prvega sestavljajo skupne dejavnosti na področju raziskav in razvoja ter skupne proizvodne platforme za izbrane skupine proizvodov, kot so pralni stroji, hladilniki in vgradne pečice, drugega pa prodajna mreža, trženjsko znanje in izkušnje z distribucijo po vsej Evropi.

"Zgodovinski mejnik za Gorenje"
Panasonic bo torej investiral 10 milijonov evrov v manjšinski delež Gorenja, ki bo izvedlo dokapitalizacijo ter uvrstilo svoje delnice v sekundarno kotacijo, da bi partnerstvo koristilo tako obstoječim kot novim delničarjem. "Vzpostavitev strateškega partnerstva s tako ugledno korporacijo, kot je Panasonic, je zgodovinski mejnik za Gorenje in pomemben korak pri uresničevanju strateških usmeritev," je v sporočilu za javnost zapisal Bobinac.

Sprva bosta dali podjetji poudarek skupnemu razvoju nove generacije pralnih strojev za distribucijo na trgu EU-ja, proizvodnji hladilnikov pod blagovno znamko Panasonic za distribucijo v EU-ju, Rusiji in drugih trgih nekdanje Sovjetske zveze ter možnostim skupne distribucije izbranih vgradnih kuhinjskih aparatov pod blagovno znamko Panasonic v Evropi in Gorenjevi proizvodnji vgradnih pečic.

Kam z lanskim dobičkom?
Delničarji Gorenja so na skupščini odločali o uporabi bilančnega dobička za lani. Podprli so predlog vodstva, da lanski bilančni dobiček, ki je znašal nekaj več kot 150.000 evrov, ostane nerazporejen. Delničarji so zadnje dividende sicer prejeli leta 2011.

Skupščina je odločala tudi o novem članu nadzornega sveta in podprla predlog nadzornega sveta, da se jim pridruži Bachtiar Djalil iz Kada. Zamenjal bo Petra Kraljiča, ki je odstopil iz osebnih razlogov, njegov mandat pa bo trajal do 19. junija 2014. Delničarji so upravi in nadzornikom podelili razrešnico za preteklo poslovno leto, zavrnili pa predlog, da letošnjo revizijo družbe opravi KPMG Slovenija. Po mnenju Društva malih delničarjev in Kapitalske družbe je namreč že zaradi "osebne higiene" čas, da se revizor po 14 letih zamenja.

Panasonic postal strateški partner Gorenja
Gorenje našlo strateškega partnerja