Viator & Vektor Logistika je že v stečaju, banke (NLB in Abanka) pa so zahtevale tudi stečaj krovne družbe, Skupine Viator & Vektor. Foto: BoBo
Viator & Vektor Logistika je že v stečaju, banke (NLB in Abanka) pa so zahtevale tudi stečaj krovne družbe, Skupine Viator & Vektor. Foto: BoBo
Zdenko Pavček
Lastnik Skupine Viator & Vektor je Zdenko Pavček. Foto: BoBo

Novi lastnik romunske družbe Viator & Vektor Ro (V & V Ro) naj bi namreč tik pred stečajem V & V Logistike postal Izletnik Celje, eno izmed podjetij, ki sodi v Pavčkovo skupino Viator & Vektor (ki je sicer prav tako pred stečajem) in eno redkih v skupini, na katere upniki nimajo vpisane zastavne pravice, poroča časnik Finance.

Da je na romunsko družbo prenesel kar nekaj poslov in premoženja, je lastnik Skupine Viator & Vektor, Zdenko Pavček, že večkrat zanikal. Novinarji časopisa Finance so se zato odločili na lastne oči prepričati, kako (ne)uspešno posluje romunska družba, ki ima sedež v kraju Mioveni - v istem kraju je sicer tudi sedež Reanultove romunske podružnice Dacia.

Romunsko podjetje ima okoli 150 tovornjakov
Na zemljišče, na katerem stoji V & V Ro, sicer kljub predhodni napovedi niso smeli, direktor družbe Matjaž Šuln pa je zadnji trenutek odpovedal srečanje. Od mimoidočih in zaposlenih so vseeno izvedeli, da ima podjetje V & V Ro okoli 150 tovornjakov - približno toliko, kolikor jih je imela V & V Logistika, preden je šla v stečaj. Poleg Dacie sta njegovi glavni stranki še Renault in Goodyear.

Eden od voznikov V & V Ro je novinarjem pojasnil, da vozniki dobijo okoli 400 evrov plačila na mesec, zaposlenih pa jih je malo več kot sto. "Slišali smo za težave delavcev v Sloveniji. Ni nam vseeno zanje, tudi nam se lahko zgodi isto. Kako bo, ne vemo, dobra stran vsega skupaj je to, da vozniki večinoma nimamo težav pri iskanju službe," je dejal eden izmed zaposlenih v romunski družbi.

Lani je romunska družba ustvarila majhen dobiček, slovenska pa veliko izgubo
Ta je lani poslovala precej bolje od slovenske matične družbe - sodeč po letnih poročilih za 2009 in 2010, so prihodki romunske družbe rasli in družba je poslovala z dobičkom (lani 25.000 evrov), medtem ko je V & V Logistika imela večmilijonsko izgubo, še pišejo Finance in dodajajo, da je iz revizorskega poročila za leto 2010 razvidno, da Logistiko pestijo predvsem poroštva Skupini V & V v višini 76 milijonov evrov, kar je bil na koncu tudi razlog za stečaj.

Indice o prenašanju premoženja ima tudi stečajni upravitelj
Tudi stečajni upravitelj V & V Logistike, Anton Jagodic, sumi, da je Pavček tik pred stečajem družbo V & V Ro prenesel in da bi v bistvu morala biti del stečajne mase. "Te indice imamo tudi mi, a zadevo je treba preiskati. Če je sporna, jo bomo na sodišču izpodbijali. Je pa teh indicev več, tudi za podjetje v Pragi. Tudi tam imamo indice, da se je nekaj prenašalo. A o tem ne morem reči nič oprijemljivega, zadevo bomo preiskali, in če je sporna, jo bomo gotovo izpodbijali," je še dejal.