Gospodarstvo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.4 od 34 glasov Ocenite to novico!
Kitajska
Kitajska napoved prepovedi bencinskih in dizelskih vozil bo imela velik vpliv tudi na povpraševanje po nafti v državi. Foto: Reuters
Električno vozilo
Peking se želi z električnimi vozili boriti proti hudi onesnaženosti. Foto: Reuters

Dodaj v

Peking napovedal prepoved bencinskih in dizelskih vozil

Kitajska je lani izdelala 28 milijonov avtomobilov
11. september 2017 ob 12:47
Peking - MMC RTV SLO, STA

Kitajska, največji avtomobilski trg na svetu, je napovedala prepoved proizvodnje in prodaje dizelskih in bencinskih avtomobilov ter kombijev.

Namestnik kitajskega ministra za industrijo in informacijsko tehnologijo Šin Guobin je v nedeljo v Tjandžinu izjavil, da je ministrstvo začelo "resno raziskovati" to temo in pripravlja časovnico za Kitajsko. Kdaj bo prepoved začela veljati, še ni znano, je pa že sama napoved močno podražila delnice proizvajalcev električnih avtomobilov in baterij. "Ti ukrepi bodo spodbujali temeljite spremembe v okolju in dali zagon razvoju kitajske avtomobilske industrije," je izjavil Šin.

Veliko časa za spremembe
Medtem ko v kitajski vladi o časovnici še ne govorijo, pa je kitajsko nacionalno avtomobilsko združenje ocenilo, da bo šlo za "dolg proces". "Težko bo prekiniti proizvodnjo tradicionalnih vozil v prihodnjem desetletju ali dveh," je dejal generalni sekretar združenja Cui Dongšu in dodal: "Prav lahko bomo do leta 2040 ali še prej naredili velik korak naprej pri potniških avtomobilih, pri drugih vozilih, kot so težki tovornjaki, pa bo to težavno."

Kitajska je lani proizvedla in prodala več kot 28 milijonov vozil, kar je skoraj tretjina vseh proizvedenih vozil na svetu, piše BBC. Vozil, ki so jih na Kitajskem poimenovali "vozila na nove energije" (akumulatorski električni avtomobili in priključni hibridi), je bilo pol milijona, kar je na letni ravni pomenilo zvišanje za več kot 50 odstotkov.

Podjetja hitijo z izdelavo električnih vozil
Vlada je junija predstavila osnutek zakonodaje, ki bi proizvajalce do leta 2020 spodbudila k proizvodnji električnih vozil prek zapletenega sistema kvot. Na to so se že odzvali tuji avtomobilski proizvajalci s tovarnami na Kitajskem. Volvo bo tako prvi 100-odstotno električni avtomobil na Kitajskem predstavil leta 2019, Ford bo leta 2018 v avtomobilske salone poslal svojega prvega hibrida. Ob tem računa, da bo 70 odstotkov vseh Fordovih avtomobilov, ki bodo na voljo na Kitajskem, do leta 2025 imelo tudi električno različico.

Volkswagen naj bi začel prvi električni avtomobil na Kitajskem proizvajati prihodnje leto v sodelovanju s kitajsko skupino JAC. Renault je te avtomobile na Kitajskem začel proizvajati lani, v prihodnjih dveh letih pa bo predstavil dva nova modela "na nove energije".

Dogajanje je dvignilo delnice avtomobilskih tehnoloških podjetij. Delnice BYD, ki velja za pionirja na trgu električnih vozil na Kitajskem, so se v Šanghaju povzpele za več kot štiri odstotke. Delnice JAC Motors so se v Singapurju povzpele za 3,40 odstotka. Za več kot 3,5 odstotka so se v Šendženu podražile delnice podjetja Shenzhen Desay Battery Technology, za več kot 5,4 odstotka pa delnice Sunwoda Electronic.

Francija in Velika Britanija sta nedavno napovedali, da bosta prodajo bencinskih in dizelskih vozil prepovedali leta 2040.

A. P. J.
Prijavi napako
Komentarji
izo
# 11.09.2017 ob 13:19
Peking napovedal prepoved bencinskih in dizelskih vozil

lol, ves tisti premog ipd pa ne?
Olorin
# 11.09.2017 ob 15:59
Spet na bicikl, to je najboljsa alternativa. Ampak najprej je treba zrak v mestih porihtat.
johann
# 11.09.2017 ob 14:10
Hmm, saj nekaj bodo morali narediti. Tisti, ki smo bili tam, vemo, da je njihov zrak najmanj 10X bolj onesnažen kot pri nas.
breadmonster
# 11.09.2017 ob 16:44
Kam bomo pa čez čas vse te akumulatorje odlagali ?

Tja, kamor trenutno odlagamo izrabljene motorje z notranjim izgorevanjem. To pa te ne skrbi preveč, a ne?

Sicer pa je recikliranje Li-Ion baterij že dobro znan in ustaljen postopek.
mbvana
# 11.09.2017 ob 15:59
Rdeči alarm za Teslo in Elona Muska, če se ne bo obrnil in začel rapidno pospeševati proizvodni proces.

Glede na to, da ima zgolj tri različne modele, bi moral imeti skoraj že danes sposobnost proizvodnje vsaj 1 mio. vozil letno, če bo želel ostati mainstreamovski proizvajalec čez 10 let.

Kitajci pa naj raje razmišljajo o biciklih in hitrih vlakih. Peking in podobno velika mesta bi morala omejiti avtomobilski promet.
izo
# 11.09.2017 ob 16:29
Prihaja Eko-socializem ;)

s teslo, right?
Baba Tečna
# 11.09.2017 ob 14:16
Kam bomo pa čez čas vse te akumulatorje odlagali ?
Ah saj res... važno da je elektrika kao najčistejša pa to...
breadmonster
# 11.09.2017 ob 16:46
mogoče še bolj pomembno: od kje bomo napraskali vse tiste redke materiale, ki si pomembne za izdelave baterij ipd? ker njihovo pridobivanje je eden najbolj ne-eko procesov, kar trenutno obstaja na planetu.

Z litijem ni in ne bo problema, ker ga je več kot dovolj. Definitivno bolj čisto kot črpanje nafte. Za kaj bolj ekološkega se bi pa moral vsi začet prevažat samo še s kolesi.
junkmail
# 11.09.2017 ob 16:12
Saj se ni treba z avtomobilom stotine kilometrov prevažati. Se pač prilagodi vlake - v spodnjem nadstropju parkiraš avtomobilček in se odpelješ na šiht.
izo
# 11.09.2017 ob 14:25
Kam bomo pa čez čas vse te akumulatorje odlagali ?

mogoče še bolj pomembno: od kje bomo napraskali vse tiste redke materiale, ki si pomembne za izdelave baterij ipd? ker njihovo pridobivanje je eden najbolj ne-eko procesov, kar trenutno obstaja na planetu.
pa mogoče vam bo bolj jasno, kaj za vraga rinejo v afganistan, vrtajo po grčiji ipd..
KLIPAN
# 11.09.2017 ob 13:31
Orto komunisti se zavedajo, da ljudje za preživetje rabimo kisik, neoliberalci pa si predstavljajo, da bodo kisik pač kupili in ga nosili v piksnah (kot danes vodo).
goto
# 11.09.2017 ob 13:10
Na Kitajskem je menda 200 mil. vozil večina starih do zelo starih in predelano na plin. Po mojem ti avtomobili ne bodo zamenjevali starih ampak večali populacijo vozil. So pa skuterji vsi na elektriko. Če bodo avtomobili tudi bistveno cenejši kot pri nas jim bo na dolgi rok uspelo menjat avto park
moj komentar
# 11.09.2017 ob 15:18
Avtomobili na elektriko so smrt za naftno-predelovalne korporacije in petrodolar. Ko se bo začela uporabljati v avto-industriji, se bodo na elektriko in sončne kolektorje preusmerile tudi gospodarske dejavnosti. In ko bo večina držav postala energetsko samozadostna (sončna in elektro energija), bo konec z imperialnim kapitalizmom zahoda, ki smo mu priča danes. Pojavil se bo nov sistem, ki bo bolj prijazen za celotno človeštvo. Kaj vse se bo zgodilo vmes, je pa že druga zgodba. Zahod bo storil vse, da sedanji sistem zadrži in z njim oblast svojih bogatašev.
AM
# 11.09.2017 ob 14:57
Izo

Prihaja Eko-socializem ;)
borut-blas
# 11.09.2017 ob 14:12
vask dan bolj me zabava, kako kitajska komunistična partija v živi mozeg jebe kapitaliste potrošniški kapitalizem so lepo izkoristili za zbiranje osnovnega kapitala. zdaj pa lepo naprej po svoje...
kapitalizem umira, to je jasno vsakemu ki mi zaslepljen z ideologijo
naši komunajzarji in antikomunajzarji so pedeset in več let za časom...
butalcem je itak stvar jasna šele ko je že minila
kuj železo dokler je vroče butalski kovač, že dvajset let gledaš kako kuje kitajski kovač pa še nisi dojel - kučan te je izpisal iz dobre šole in osamosvojitelji so te vpisali v butalsko
AM
# 11.09.2017 ob 14:55
Od kje bomo torej uvažali bencinarje ?
ElTorro
# 11.09.2017 ob 19:01
Tja, kamor trenutno odlagamo izrabljene motorje z notranjim izgorevanjem. To pa te ne skrbi preveč, a ne?
Glede na to, da motor s časom preprosto neškodljivo požre rja, to ne rabi skrbeti nikogar....v primerjavami z baterijami je škodljivih ostankov hudo malo.

Klasični motorji onesnažujejo ko delujejo....ko jih enkrat za vselej ugasneš, pa so do okolja skoraj nevtralni.
izo
# 11.09.2017 ob 17:24
bom ti dal en copy paste, kar sem že prej omenjal:


- The world automotive fleet is 1 billion vehicles worldwide.
- A battery electric vehicle needs at least a 30 kWh battery to be usable (30 kWh will go for 120 miles or around 190 kilometers).
- A lithium-ion battery requires between 1.4 and 1.5kg of lithium carbonate (Li2CO3) per kWh of capacity. That's between 42 or 45 kg of lithium carbonate per car.
- To equip all cars in the world with lithium batteries, we will need (conservatively) 42 billion kg of lithium carbonate. That's 42 megatons ("MT") of Li2CO3.
- The paper estimates the global reserve base - the total amount of known lithium in the earth's crust - of lithium carbonate to be58 MT, which would cover it.
- Of these 58 MT of Li2CO3, we currently know how to extract about 27 MT. That's not enough to turn all cars into all-electric vehicles.


torej, tiste odpri kopi v južni amriki in avstraliji ne bodo dovolj, da ne omenjam, kako je potrebeo dovojat ogromno količine vode v najbolj suhe predele planeta,kar to pač zahteva sam proces pridelave iz ekstrakcije.

However, keep in mind that all these numbers stem from a time before the discovery of vast mineral riches in Afghanistan ()http://www.nytimes.com/2010/06/1.... But I couldn't dig up numbers about how much lithium was discovered. This USGS report (http://pubs.usgs.gov/fs/2007/3063/) from 2007 lists out detailed megaton estimates for most metals that were discovered, but provides no estimate for lithium.

o tem pa vem gvorim, kaj delajo američani v afganistanu ipd (tudi v ervopi, samo po grčiji in še kej vrtajo bolj za zlato ipd preko odprtih kopov in delajo nepopravljivo okoljsko škodo, pa tudi nil kaj dosti o tem. pardon, kanadčani, lol).
borut-blas
# 11.09.2017 ob 14:44
@izo
potrrošniška družba je neumna iz veliko razlogov, tako ekoloških kot ekonomskih...
pač računalnik omogoča plansko gospodartstvo in ekološko vzdržen enakomeren razvoj z razvojem znanosti je brez religioznih bedarij
torej? socijalizem je odgovor in maex je tudi predvidel socijalizem v razvitem kapitalizmu, ne pa v polagrarni skupnosti kot je bila sovjetska zveza
sovjetska zveza je bila proizvod nemčije, ki je leninu omogočila revolucijo, da se je znebila ruske vzhodne fronte v prvi svetovni vojni
lenin pa je izkoristil situacijo in svojo mafijo pripeljal na oblast, potem pa je stalin še dodal svoje gruzinske kavkaše navade in začela se je morija
stalin in berija, oba gruzinca sta največ zločinov nareddila prav nad rusi in ostalimi slovanskimi narodi
tako da sedaj prihaja socijalizem ki je v skladu z marxistično teorijo, tako mislim - bomo videli če je res
politik kritik
# 12.09.2017 ob 23:17
Za tiste ki pravite, da izdelava električnih avtomobilov porabi toliko in toliko energije..... A veste, da je treba becinarje pa dizlše tudi izdelat? Tudi tam gre dosti energije, ne pozabljat tega.

Druga zadeva. Govori se da ni dovolj Litija in ostalih redkih kovin. Med strokovnimi krogi je že dolgo znano da Litij - Ionske baterije niso idealne. So pa glede na kapaciteto in zanesljivost najdlje časa v razvoju in v praktični uporabi, to je od leta 1991. Skratka prej ali slej bo obstoječo Litij - Ionsko tehnologijo prehitela nova tehnologija, ki Litija ne bo potrebovala. Še do pred 15 leti so ornk kraljevale Nikelj - Kadmijeve baterije in si noben ni mislil, da jih bodo prehitele Litij - Ionske.
HOR
# 12.09.2017 ob 14:59
@AM
# 11.09.2017 ob 14:57
Prihaja Eko-socializem ;)


To je bolj videti državni totalitarni "eko" kapitalfašizem...
HOR
# 12.09.2017 ob 14:46
@KLIPAN
# 11.09.2017 ob 13:31

"...Orto komunisti se zavedajo, da ljudje za preživetje rabimo kisik, neoliberalci pa si predstavljajo, da bodo kisik pač kupili in ga nosili v piksnah (kot danes vodo)..."


Si kar sumljiv levičar, če v kitajskem državnem kapitalfašizmu vidiš "orto" komunizem...
In tam se zavedajo kaj je to propaganda in tudi "eko" propaganda.

Medtem pa tam poraba premoga in energije samo mocno raste, zraven pa raste se nekaj relativno malega OVE.

Kitajci želijo samo spraviti smog iz glavnega mesta 9saj že visoki partijski funkcionarji kašljajo...), za elektriko bodo kurili se naprej premog, tako, da z vidika cele Zemlje ne bo prakticno nobene razlike, bo pa v njihovih mestih mogoce skoraj tako dober zrak, kot glede tega v slabsih zahodnih....

"Eko levica" pa ganjena od sreče...
Bolek
# 12.09.2017 ob 08:51
Slika 1
Prav zanima me, kako v tej množici enakih blokov najdeš svoje stanovanje?
veselo-na-delo
# 12.09.2017 ob 00:06
Tud elektrika ni čista energija saj se jo še vedno največ pridobiva iz kurjenja premoga.
Tako da nič ni eko in tud nebo še dolgo ne.
moj komentar
# 11.09.2017 ob 15:14
Baba Tečna
Kam bomo pa čez čas vse te akumulatorje odlagali ?
Ah saj res... važno da je elektrika kao najčistejša pa to...


Akomulatorji se lahko porabijo naprej. Lahko se jih na novo polni, lahko pa se jih predela oziroma razkroji v uporabne materiale.
stotrideset
# 11.09.2017 ob 21:56
@moj komentar...
ti pa malce preveč teorijo premetavaš: kako pa misliš, da bo samo solarna in vetrna energija zadovoljila vse bolj požrešno industrijo?
AM
# 11.09.2017 ob 14:57
borut-blas

Prihaja Eko-socializem ;)
izo
# 11.09.2017 ob 14:20
kapitalizem umira, to je jasno vsakemu ki mi zaslepljen z ideologijo
naši komunajzarji in antikomunajzarji so pedeset in več let za časom...


kaj bi torej rad povedal, da je čas za socializem?
Kazalo