Zaradi stavke so bili odpovedani številni poleti. Foto: Reuters
Zaradi stavke so bili odpovedani številni poleti. Foto: Reuters

Po besedah tiskovnega predstavnika SNPL-ja Guillauma Schmida so stavko končali, da bi se lahko pogajanja nadaljevala "v mirnejšem ozračju".

Stavka naj bi stala Air France več kot 200 milijonov evrov. Zadnji krog pogajanj med vodstvom in predstavniki delavcev se je končal v nedeljo zjutraj brez dogovora.

Stavka pilotov v Air Franceu je najdaljša po letu 1998. Čeprav se ji je pridružilo mnogo pilotov, je ne podpirajo vsi zaposleni. Družba zaradi stavke vsak dan izgubi med 15 in 20 milijoni evrov, delnice družbe pa so samo v dveh tednih izgubile 15 odstotkov vrednosti.

Piloti so delo odložili, ker nasprotujejo varčevalnim načrtom letalskega koncerna Air France-KLM. Ta je želel polete na kratkih in srednje dolgih razdaljah prenesti na nizkocenovno podružnico Transavio, ki leti na počitniške destinacije, predvsem v Sredozemlju. S tem naj bi na letni ravni stroške oklestili za več kot milijardo evrov.

Piloti vodstvo Air Francea obtožujejo, da želi delovna mesta preseliti v države, kot sta Portugalska in Poljska, kjer so piloti in člani posadke po navadi plačani manj kot v Franciji.

Čeprav je vodstvo Air Francea opustilo načrte o širitvi Transavie v Evropi, so piloti nadaljevali stavko, saj zahtevajo boljše pogoje za pilote Transavie, ki so jih najeli v Franciji, in oblikovanje enotne pogodbe za vse pilote družbe Air France.