Prizemljena letala Air Francea. Foto: EPA
Prizemljena letala Air Francea. Foto: EPA
Stavka francoski letalski družbi povzroča ogromne preglavice. Foto: EPA

Pogajanja med sindikatom in podjetjem se nadaljujejo, ob tem pa se v Franciji vrstijo čedalje glasnejši pozivi, h končanju stavke pilote pozivata tako francoska vlada kot gospodarstvo.

V ozadju stavke je bojazen, da bodo slabše plačani piloti Transavie izrinili dobro plačane Airfranceove pilote, zato terjajo enotne pogoje za poklicno skupino. In zato so za današnja pogajanja upravi pripravili protiponudbo z novimi zahtevami.

V koncernu zagotavljajo, da z opustitvijo evropskega razvojnega načrta ni več bojazni, da bi zaposlovali pilote iz tujine, in pozivajo k ustavitvi stavke. Medtem ko se je Air France pripravljen odpovedati razvoju podružnice Transavia Europe, namerava izpeljati načrt razvoja podružnice Transavia France. Razvoj nizkocenovnih poletov znotraj države je po njihovem mnenju dober za Francijo, saj naj bi zagotovil tisoč delovnih mest, tudi 250 za pilote. Odločitev Air Francea - ki je v 16-odstotni državni lasti - podpira tudi vlada.

Sindikat vztraja
Osrednji sindikat pilotov SNPL se na najnovejši razvoj dogodkov v sredo še ni odzval, danes pa pozivom k prekinitvi stavke ni prisluhnil. Stavka se tako nadaljuje že 11. dan. V SNPL-ju so pojasnili, da si želijo novih pogovorov z vodstvom.

V francoskem gospodarskem združenju Medef so opozorili, da dogajanje v Air Franceu še otežuje položaj v krizi močno prizadetega francoskega gospodarstva. Stavka bo letalskega prevoznika po njihovih besedah znova spravila v negativne številke, Francija pa izgublja tudi zato, ker so omejeni prihodi tujih investitorjev in turistov.

Stavka stane 20 milijonov evrov dnevno
Stavka pilotov v Air Franceu se je začela 15. septembra in je najdaljša po letu 1998. Čeprav se ji je pridružilo mnogo pilotov, je ne podpirajo vsi zaposleni. Več sto, med njimi tudi piloti, se jih je zato v sredo zbralo pred sedežem družbe in zahtevalo, da se konča. Stavka družbo po oceni vodstva stane 20 milijonov evrov dnevno. Vsak dan mora namreč odpovedati okoli polovico poletov.

Piloti so delo odložili, ker nasprotujejo varčevalnim načrtom Air France-KLM. Ta želi lete na kratke in srednje linije prenesti na Transavio, ki leti na počitniške destinacije, predvsem v Sredozemlju. S tem naj bi na letni ravni stroške oklestili za več kot milijardo evrov.

Piloti se bojijo, da bi vodstvo poskušalo drage pilote Air France, ki lahko letno zaslužijo do 250.000 evrov, nadomestiti s piloti Transavie, ki so plačani občutno manj. Skladno s tem zahtevajo enotno pogodbo za njihovo poklicno skupino.