Razstavni prostor podjetja Pipistrel na sejmu AERO je bil eden največjih in najlepše opremljenih na razstavišču. Podjetje se je predstavilo kar s šestimi različnimi modeli letal. Foto: Pipistrel
Razstavni prostor podjetja Pipistrel na sejmu AERO je bil eden največjih in najlepše opremljenih na razstavišču. Podjetje se je predstavilo kar s šestimi različnimi modeli letal. Foto: Pipistrel
Ekipa, ki je zastopala podjetje Pipistrel na sejmu AERO, je bila sestavljena iz domačih strokovnjakov in zastopnikov z različnih koncev sveta. Na fotografiji del ekipe pozira pred letalom Alpha Trainer, ki je osvojilo nagrado za najboljše lahko letalo leta 2013. Foto: Pipistrel
Ponosni direktor podjetja, Ivo Boscarol, prejema nagrado za najbolj inovativno letalo prihodnosti na zunanjem razstavnem prostoru poleg repa letala Panthera. Poleg njega g. Volker K. Thomalla, glavni urednik letalske revije Aerokurier in g. Reinhard Wittstamm, Aerokurier marketing. Foto: Pipistrel

"Da sta Pipistrelova vizija in naš način dela prava, smo potrdili na sejmu AERO prejšnji teden. AERO Friedrichshafen je največji letalski sejem v Evropi, kjer številne letalske revije in drugi mediji, tako tiskani kot elektronski, razglasijo rezultate anket, glasovanj in ocene posameznih letal. Pipistrel je med več kot 600 razstavljavci edini prejel kar dve različni nagradi, in sicer nagrado letalske revije Aerokurier za letalo Panthera, ki je prejelo nagrado za inovativnost in osvojilo naslov "Letalo prihodnosti"; ter nagrado revije Flieger Magazin, ki je letalo Alpha Trainer, Pipistrelov najnovejši model, izbrala za najboljše ultralahko letalo leta 2013," so sporočili ob vrnitvi iz Nemčije iz ajdovskega Pipistrela.

Podpis pogodb za milijon evrov
Pipistrel je na sejmu AERO sodeloval s šestimi različnimi modeli letal na treh razstavnih prostorih, od tega z enim popolnoma električnim letalom, štirimi ultralahkimi letali in štirisedežno Panthero, ki sodi v višjo kategorijo letal, v tako imenovani "generalno aviacijo". Na sejmu so podpisali prodajne pogodbe za trinajst letal v vrednosti več kot en milijon evrov. Letala bodo izdelali za naročnike po vsej Evropi, od Skandinavije do Bolgarije in Francije.

Pipistrel se je letos na nemškem sejmu predstavil v organizaciji agencije Spirit s popolnoma prenovljeno sejemsko podobo. Agencija je z delnim kritjem stroškov pomagala ducatu slovenskih proizvajalcev letal in letalske opreme, tako da so se lahko predstavili na največji evropski letalski prireditvi. Na razstavnem prostoru so sodelovali Pipistrelovi zastopniki iz 16 držav ter odgovarjali na vprašanja obiskovalcev kar v 14 jezikih.

V Gorici bo končna vzletela Pipistrelova tovarna
V Pipistrelu so končno podpisali več pogodb za gradnjo nove tovarne v Gorici, v Italiji. Nova proizvodna hala bo po številnih zapletih in zaostankih končno začela rasti letos poleti. Ko so pred leti odkupili zemljišče in začeli zemeljska dela, so namreč odkrili ogromno ostankov neeksplodiranih ubojnih sredstev iz prve svetovne vojne in pirotehniki so jih več mesecev odstranjevali. Prav tako so morali sanirati odlagališče azbesta na delu zemljišča, kjer bodo zgradili tovarno. Zdaj je teren končno očiščen in čez dva meseca začnejo gradbena dela. V proizvodnih halah v sosednji Gorici bodo izdelovali predvsem panthere za ameriški trg. Slovenija namreč še vedno nima podpisanih vseh izvoznih deklaracij za letalsko industrijo za ameriške naročnike in zato bo Pipistrel del proizvodnje za kupce iz ZDA pač vpeljal prek meje, v Italiji.

Četrt stoletja Pipistrela
Letos Pipistrel praznuje 25-letnico obstoja, zato pripravljajo več novih projektov po vsem svetu. Odprli bodo nekaj novih tržišč, zaposlili dvajset novih sodelavcev, napovedujejo tudi nekaj majhnih presenečenj na domačih tleh. Kakšnih – ostajajo še skrivnostni …

Pipistrel je s 85 zaposlenimi v letu 2013 ustvaril za 11,1 milijona evrov prihodkov, od tega je bilo izvoza kar 95 odstotkov. Iz Evropske unije so izvozili za več kot sedem milijonov evrov. Lani so v razvoj in raziskave vložili 2,5 milijona evrov, za več razvojnih projektov pa jim je uspelo pridobiti tudi sofinanciranje, tj. 300 tisoč evrov slovenskih in evropskih razvojnih sredstev. Dodana vrednost na zaposlenega v letu 2013 je bila 60 tisoč evrov. Tudi prvo četrtletje so končali uspešno - zlasti na področju izobraževanja in nadgrajevanja baze znanja v podjetju. Trije mladi raziskovalci, zaposleni v Pipistrelu, so uspešno doktorirali - vsi trije z znanstvenih področij, ki bodo v naslednjih letih Pipistrelu še bolj utrdila primat pri načrtovanju letal in inovativnih alternativnih pogonov. V doktorskih nalogah so naši zaposleni raziskovali optimizirano rabo hibridnih pogonov za letala, 3D-optimizacijo aerodinamike oblik in tehnologijo nadzora baterijskih celic za električna letala.

Pipistrel ima tako v dveh raziskovalnih skupinah že 6 doktorjev znanosti in 2 magistra, od 85 zaposlenih v podjetju pa jih ima več kot polovica najmanj univerzitetno izobrazbo ali višjo.