Gospodarstvo

Poudarki

  • V družbah izpostavljajo kolektivne pogodbe
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.5 od 27 glasov Ocenite to novico!
Denar
Priporočila, naj v podjetjih znižajo regrese, je poslala tudi agencija za upravljanje kapitalskih naložb. Foto: BoBo

Dodaj v

Pirnat: Predlog vlade o nižjih regresih je v nasprotju z ustavo

Ukrep bi veljal, dokler ne bo višja gospodarska rast
13. april 2012 ob 13:52
Ljubljana - MMC RTV SLO/STA

Vladni predlog, da je treba v podjetjih, kjer je država več kot četrtinski lastnik, regrese zaposlenih omejiti na višino minimalne plače, je neustaven, meni pravnik Rajko Pirnat.

Po Pirnatovih besedah je regres letna pravica, ki jo delavec pridobi s pravico do letnega dopusta, kar pomeni, da delodajalec sredi leta vanjo ne more posegati. Predlagane spremembe zakona v omenjeno pravico posegajo za nazaj, kar je kršitev ustave, ki prepoveduje veljavo predpisov za nazaj, pravi.

Lahko pa vlada sklene, da se izplačilo regresa v javni upravi prestavi za en mesec, saj zakonodaja omogoča takšen zamik.

Ukrep, dokler ne bo višja gospodarska rast
Vlada je sicer 5. aprila v DZ vložila predlog sprememb zakona o dodatnih intervencijskih ukrepih za leto 2012, s katerim predvideva zamik izplačila regresa v javnem sektorju za en mesec, in sicer z maja na junij. Prav tako spremembe določajo, da regres v podjetjih, ki so v več kot četrtinski lasti države, ne sme preseči 763 evrov bruto ali 584 evrov neto. Predlagani ukrep bi veljal, dokler gospodarska rast ne bo presegla 2,5 odstotka.

V družbah izpostavljajo kolektivne pogodbe
V Zavarovalnici Triglav bodo po poročanju TV Slovenija predlog vlade o omejitvi višine regresa spoštovali. V Telekomu Slovenije pravijo, da bi znižanje zahtevalo spremembo kolektivne pogodbe ali pa aneks k pogodbi, o tem pa se za zdaj še niso odločili. V sindikatu bančnih delavcev bodo takšni odločitvi nasprotovali. V Novi Ljubljanski banki so sicer lani prejeli 1.565 evrov bruto regresa, in to v času, ko so morali davkoplačevalci banko dokapitalizirati.

V Elektro Ljubljana pa se po besedah predsednika uprave Andreja Ribiča s sindikati še pogajajo o višini letošnjega regresa, ki je določena po kolektivni pogodbi. "Priporočila lastnika so lahko priporočila, nadzorni svet in uprava morata delati po zakonu o gospodarskih družbah, spoštovati morata kolektivno pogodbo in te ne moreš kar odpraviti," je dodal prvi nadzornik Andrej Šušteršič.

V Petrolu pa bodo z regresom pohiteli. Po poročanju časopisa Dnevnik si ga bodo izplačali že danes, in sicer 900 evrov bruto, kar je enako kot pretekli dve leti.

A. S.
Prijavi napako
Komentarji
urosbez
# 13.04.2012 ob 14:14
dusan21: denar je. Samo tisti, ki so pri koritu, ga pač kradejo. In to, da se "javni" in "gospodarski" uslužbenci kregate med sabo, komu bi bilo treba več vzeti, je samo voda na mlin lopovov tipa Janša, da bodo lahko še naprej kradli. ne gre samo za plače in regrese. Gre za bistveno več - treba je zasužnjiti ljudstvo. Ker če vzameš delo vsem, bo vsak pripravljen delat za 500EUR. Ne nasedite propagandi. Ko se zniža plača javnim uslužbencem, bo drastično padla tudi povprečna plača v Sloveniji. In ko se to zgodi, bodo naši kvazi-menađerji v gospodarstvu takoj zagrabili priložnost in s tem opravičilom nižali plače v gospodarstvu. In potem bomo zaposleni v gospodarstvu spet takoj skočili, da je nepravično, da imajo javni uslužbenci višje plače kot mi v gospodarstvu. Ko bomo vsi na minimalni plači - 576EUR net - bo pa vlada zadovoljna, menađerji veseli in kriza rešena. Samo glede na to, da bomo vsi revni, se potem vprašaš - kaj pa je definicija krize? Očitno le-to, da se elita zadolži preko glave. In ko jim raja odplača pufe, je krize konec. Raja pa naj pote čimprej crkne, da ne bo treba še kake penzije izplačat!!! Čas je za revolucijo.
ResIpsaLoquitur
# 13.04.2012 ob 14:33
Varčevanje? Ne, hvala!

Za koga bi sploh varčevali? Za bankirje in kapitaliste? Za lopove vseh vrst, ki bi nam radi pobrali vse kar imamo? Za perspektivo, ki pravi varčujte, pa vam bo čez čas bolje? Kdaj, kdo nam to zagotavlja?

Zakaj bi torej varčevali, če nam bo to prineslo zgolj revščino in še več varčevanja? Naj nam povedo kam nas vodijo, kot trop ovac? V klavnico? Na zelene pašnike? V svetlo prihodnost?
Dokler nam ne znajo povedati, kam pravzaprav gremo, zakaj naj bi sploh varčevali - toliko časa - varčevanje, ne hvala.
sjefrojkaf
# 13.04.2012 ob 14:12
dusan21

upam, da čimprej dobiš zaposlitev brez regresov, brez prevozov na delo, brez malic in za minimalni dohodek. Pa po možnosti 48 ur na teden delavnika. Ne da ti samo želim, privoščim ti. Mogoče boš uvidel svojo zmoto.
fuckwad
# 13.04.2012 ob 14:43
"Punce še tekoči trak niso videle...", hehe.
Znajo pa zato verjetno rodilnik uporabljati...
interakt
# 13.04.2012 ob 14:29
Zavedam se možnosti da bo komentar izbrisan, ampak.
Na pro-plusu delajo veliko več z 10x manj zaposlenimi, precej bolj učinkovito.

rtvslo pa z 1900 zaposlenimi komaj pripravi dnevnik, pa še to skoraj vedno manjkajo vsaj eni podnapisi ali pa so napačni prispevki.
zulj001
# 13.04.2012 ob 16:48
S čim je pa v nasprotjo to,da v gospodarstvu ne dobimo regresa,a imamo pri nas dve ustave.....To pomeni,da tisti ,ki nismo dobili regresov moramo tožit državo,ker nam ni zagotovila ustavnih pravic ! ! !
nostromo
# 13.04.2012 ob 14:15
podjetja v državni lasti niso isto kot javno sektor in se ne financirajo iz proračuna, to je nekaterim zelo težko vtepsti v glavo. država bi lahko takšne omejitve postavljala le pri tistih podjetjih, ki jih je dokapitalizirala, ostalo je fašizem. ali komunizem, kakor želite.
piatim69
# 13.04.2012 ob 16:24
matr kje mi zivimo....vsevprek se tuli,da je treba sparat,a tile si bodo pa lahko izplacali po cuka in pol regresa???kaj mene briga ce se ne financirajo iz proracuna,saj jaz tud nisem kriv da je drzava v dreku pa mi bodo vse pobral...
tureavanture
# 13.04.2012 ob 14:26
@IawIa: kaj naj rečem, blagor tebi.

Tudi pri meni so bili v petih v pisarni, delala je samo ena, ostale so imele neke "intimne" debate, ne glede na to a je bil kdo v pisarni al ne....

Morda je to vpliv na krčenje in stavko, pa si nihče ne upa fušat teden pred štrajkom.
šalter
# 15.04.2012 ob 21:42
tureavanture

Ti si pa verjetno težek garač!Verjetno se ubjijaš na delovnem mestu!Daješ celega sebe.Ma kaj celega, še koga zraven. Mislim, bistvo ere v kateri živimo, a živimo v najbolj robotizirani dobi - na tehnološkem višku, je da se človek kljub temu, da mu računalniki, stroji itd. max pomagajo, ubija od dela. Ja čemu pa potem tehnologija? Aja, ker pa zaradi tega posameznik nima 8 ur dela, pa naj ...Ja pa v tem je smisel, človek naj dela manj, namesto njega pa stroj, robot,...Ne morejo imeti samo kapitalsti nekaj od tega, raja odvečna pa naj umira na obroke???

Pa ne samo v javni upravi, vsepovsod.
zapatist
# 13.04.2012 ob 23:26
shulze
še ne klon Trstenjakove

žalostno je, kako lahko ljudje padejo tako nizko... vem, da je gospodarska kriza...pa vendarle
galoper
# 13.04.2012 ob 17:39
Zakonodajalec je sprejel nujni zakon za ureditev ekonomskih razmer, kar je v nasprotju z osnovnim zakonom?
rupnik88
# 13.04.2012 ob 16:53
Ma dejte ga srat, regrese ukinit pa se ne bomo kregali o njegovi višini! Pa prosim nehajte z raznimi pozivi k revoluciji, ker delujete že prav bedno..raj se delat spravte, če pa ga ne najdete pa S.P odprite pa bo bogatija pri hiši, aja..hehehe...sam za to moraš bit pa sposoben, pa delat bo treba, hehe...
ja.jaz
# 13.04.2012 ob 16:21
Še en razlog več, da je potrebno ustavo spremenit.
. . .
V Novi Ljubljanski banki so sicer lani prejeli 1.565 evrov bruto regresa, in to v času, ko so morali davkoplačevalci banko dokapitalizirati.
. . . . ..
Ali je v ustavi zapisano, da mora država v podjetjih, kjer je več kot četrtinski lastnik, podjetje dokapitalizirat z davkoplačevalskim denarjem? Ena in ista podjetja so dobivala finančne injekcije od države in to večkratno.
In sedaj smo prišli do točke, kjer pa država ne bi smela ukrepati zaradi krize. Davkoplačevalski denar bomo razmetavali, saj je tako zapisano v ustavi.
Kakšno ustavo imamo, groza.
lojal
# 13.04.2012 ob 15:46
Sklep je protiustaven, a kaj ko je pet ustavnih sodnikov fuehrerjevih satelitov.
Schulze
# 13.04.2012 ob 15:22
@Rožice

Ne, da ni po godu našemu "bogu", kot ti imenuješ premierja, ampak ni po godu Sloveniji, ki je trenutno v globoki krizi in so taki ukrepi sedaj potrebni, da bo čez nekaj časa bolje in ti ukrepi ne bodo potrebni. Če jih sedaj ne sprejmemo, bodo potrebni veliko hujši ukrepi. Kaj boste pa takrat dejali?
Nalim79
# 13.04.2012 ob 15:02
Pirnat ne serji!

A Vi veste kaj ej vse v nasprotju z ustavo....

Nekaj kaj ni plod dela-sad dela, ne more in sme biti plačano..Delavci v teh ustanovah si regresa niso zaslužili, ker so PARAZITI...
antipopulist
# 13.04.2012 ob 14:50
timslum: pa ne samo to. Vsaki stranki bi ga morali potegniti, v primeru prebavnih motenj pa obrisati tazadnjo... skratka, miselnost tebi podobnih je že zdavnaj postala mainstream, tako da brezveze da se tule trudiš z nekim stopnjevanjem. Raje uživaj v svojem svetem prepričanju.
Hafis
# 13.04.2012 ob 14:47
Končno eden, ki je pokazal na ta problem. Vlada bi kar vse delala, a zakona očitno v vladi noben ne pozna ali pa se zanašajo na to, da noben nebo tega opazil.
amigo
# 13.04.2012 ob 14:46
Očitno smo se odločili za kolektivni samomor. Čeprav ni denarja za visoka izplačila, imajo pravico do keša, ostali pa lahko po ustavi tudi crknejo. Tale Pirnat se oglaša samo ko so oogroženi v njegovem tropu. Delavec v realnem sektorju namreč nima pravice niti do plače, še manj do regresa.
polzaliva
# 13.04.2012 ob 15:49
Pirnat: Predlog vlade o nižjih regresih je v nasprotju z ustavo

Točno. Ne bo pa v nasprotju z ustavo, ko bo vlada odpovedala kolektivno pogodbo. To bo veljalo v naslednjem letu, ko bodo iz EU že znižali plače (kar ne bo neustavno) pa še pogodbe ne bo. Kučan se je spet zapletel v lastno vrbovje.

Vrbe in murve.
Schulze
# 13.04.2012 ob 14:30
Pirnat bo že vedel, glede na to, da predava na faksu, ki producira nove poznavalce lukenj v zakonu in zatorej bodoče lopove in prevarante.
dusan21
# 13.04.2012 ob 14:07
A bom letos morda dobil regres, ko sem kot brezposelna oseba na zavodu?
Morda Pirnata skrbi le za njegovo lastno rit in njegov regres ?
Če država nima denarja, potem tudi regresa ni možno izplačat, ker ni kje vzeti.
tureavanture
# 13.04.2012 ob 13:58
Javni uslužbenci naj bodo plačani glede na delo ki ga opravijo. Tiste ki nočejo delat pa na borzo vreč.

Ne da čakaš na upravni enoti po 2 uri za en k*** podpis in žig!
Zlato9
# 13.04.2012 ob 14:26
punce delajo ko po tekocem traku. hitro in prijazno

Punce še tekoči trak niso videle, ne da bi delale kot tekoči trak!!! Ne mlati prazne slame sam pleve ven dobiš zrnja ne!
Schulze
# 13.04.2012 ob 14:23
Pirnat je kdaj že udaril mimo, ni rečeno, da ni tudi tokrat.
Kazalo