Gospodarstvo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.4 od 37 glasov Ocenite to novico!
Naselje, stanovanja, nepremičnine
Za vso Slovenijo velja, da ni novogradenj in da jih že primanjkuje. Veliko objektov, zgrajenih pred leti, je še v stečajnih postopkih, investitorji gredo iz previdnosti le v gradnjo manjših objektov. Foto: BoBo
Nepremičnine
Lani je bilo v Sloveniji na prostem trgu ali na javnih dražbah sklenjenih 28 tisoč nepremičninskih poslov, kar je dva odstotka več kot leto pred tem, vredni pa so bili 1,6 milijarde evrov. Dve tretjini zneska so prispevali stanovanja in hiše, preostalo tretjino pa poslovne nepremičnine, zemljišča in garaže. Foto: MMC RTV SLO
Nepremičnine
Vrednost sklenjenih nepremičninskih poslov je bila leta 2015 precej višja kot v letih 2009 in 2013, ko je kriza dosegla prvo in drugo dno, še vedno pa za slabo tretjino nižja kot leta 2007. Foto: MMC RTV SLO
Nepremičnine
Stanovanjska posojila so se v zadnjih letih zelo pocenila - s 6,3 odstotka leta 2008 na zdajšnjih 2,2 odstotka. To je sicer še vedno dve desetinski odstotka več od obrestne mere na območju evra. Za potrošniška posojila je obrestna mera skoraj dvakrat višja - 4,2-odstotna, za podjetja pa znaša za posojila do milijon evrov 3,3 odstotka. Foto: MMC RTV SLO
VIDEO
Preobrat na nepremičninsk...

Dodaj v

Preobrat na slovenskem trgu nepremičnin?

Točka preloma ob 20:30 na 3. programu TV Slovenija
6. april 2016 ob 19:24
Ljubljana - MMC RTV SLO

Slovenski trg nepremičnin je po večletnem mirovanju spet živahnejši. Od leta 2008, ko so bile nepremičnine najdražje, do leta 2015 so se stanovanja v povprečju pocenila za četrtino, hiše pa za 30 odstotkov.

Lani se je upadanje cen ustavilo, po izračunih SURS-a so se stanovanjske nepremičnine celo rahlo podražile - za 0,8 odstotka. Skoraj povsod je prodaj več, a so razlike med regijami precejšnje. Lani je bilo prodanih za 1,6 milijarde evrov nepremičnin, kar je štiri odstotke več kot leta 2014, a še vedno skoraj 30 odstotkov manj kot leta 2007.

Cene so od nepremičninskega razcveta povsod po državi zdrsnile vsaj za četrtino, ponekod tudi več
Povprečna cena kvadratnega metra rabljenega stanovanja je od leta 2008 padla za 400 evrov, v Ljubljani za 600, kvadratni meter stanovanja je v Mariboru zdaj cenejši za 300 evrov, na Obali stane še zmeraj veliko, 2.100 evrov. Na Obali in v osrednji Sloveniji ostajajo stanovanja najdražja. Na Dolenjskem denimo je cena kvadratnega metra rabljenega stanovanja blizu 1.300 evrov, okoli 1.000 na Koroškem, za nakup stanovanj pa sta še zmeraj najugodnejši regiji Pomurje in Posavje.

Prav zaradi padca cen so se kupci znova vrnili in padanje se je ustavilo; cene se obračajo navzgor, trg že drugo leto živi. Lani je bilo prodanih že 9.300 stanovanj, pred krizo 11 tisoč, leta 2009 le 5.578 stanovanj. Lastnika je zamenjalo več kot 4.200 hiš, 1.500 manj kot v zlatih časih, leta 2009 pa je bilo po podatkih geodetske uprave prodanih le 2.250 hiš.

Prometa je več, cene stanovanj ne upadajo več
V nepremičninskih podjetjih po vsej državi pripovedujejo enako zgodbo, prometa je več, cene stanovanj ne upadajo več. Danijel Lovšin iz agencije Casabela iz Pirana pravi, da je poslov več, a niso na ravni iz leta 2007, predvsem pa primanjkuje nepremičnin. Tudi v osrednji Sloveniji je rast majhna, od dve- do triodstotna, meni Denis Goričan iz podjetja Century 21 Slovenija, mednarodnega nepremičninskega podjetja, ki namerava v Sloveniji odpreti še več poslovalnic. Poudarja razlike med tipi nepremičnin, tako cene poslovnih prostorov v nasprotju s cenami stanovanj še padajo, enako tudi cene hiš. Povprečna cena prodane hiše v Sloveniji je bila 108 tisoč evrov. V Ljubljani so hiše od leta 2008 izgubile v povprečju 160 tisoč evrov vrednosti. V Mariboru so na ravni slovenskega povprečja. Nekaj dražje so se hiše lani prodajale na Krasu. V širši štajerski regiji so stale povprečno 80 tisoč evrov, na Notranjskem in v Posavju so še cenejše, v Pomurju so jih prodajali po 49 tisoč evrov, cene tam pa še padajo.

Velik vpliv bank, kupci previdni
Posredniki nepremičnin poudarjajo tudi, da na cene vplivajo banke, ker, kot pravi Danijel Lovšin, njihovi cenilci ocenijo vrednost nepremičnine na trgu in od tega sta odvisna kreditiranje in vrednost posojila. V nasprotju s predkriznimi časi so se tudi kupci veliko naučili. "Če se je včasih čisto vsaka luknja prodala, je zdaj treba veliko energije vložiti, zanimirati kupca. Niso več pripravljeni plačati absurdnih zneskov za vsako nepremičnino," pravi piranski nepremičninar. Sicer so se pa na trg nepremičnin vrnili ljudje, ki že imajo finančno zaledje, prodajajo svojo nepremičnino, imajo prihranke in so srednjih let. Ne glede na to, da so cene nepremičnin padle tudi za tretjino, si lastne strehe nad glavo še zmeraj ne more kupiti mlajša populacija.

Zaradi pomanjkanja novih stanovanj nov nepremičninski balon?
Ne glede na regijske specifike pa za vso Slovenijo velja, da ni novogradenj in da jih že primanjkuje. Veliko objektov, zgrajenih pred leti, je še v stečajnih postopkih, investitorji gredo iz previdnosti le v gradnjo manjših objektov. Medtem ko v nekaterih nepremičninskih podjetjih ocenjujejo, da bi zaradi tega primanjkljaja novogradenj lahko sčasoma znova doživeli preveliko povpraševanje in premalo stanovanj, posledično pa napihovanje cen, spet drugi, tudi v Geodetski upravi, menijo, da smo najverjetneje pred stagnacijo trga ali pa bo rast zmerna.

Je po osmih letih konec krize na slovenskem nepremičninskem trgu? Bodo cene stanovanj zaradi pomanjkanja novogradenj še naprej naraščale? Kaj bo prinesel nov zakon o potrošniških posojilih? O tem se bo voditeljica Janja Koren v Točki preloma pogovarjala z Brankom Potočnikom, predsednikom Združenja družb za nepremičninsko posredovanje pri GZS-ju, in Alešem Perovškom, vodjo sektorja za trg nepremičnin pri GURS-u.

Lidija Pak Horvat in Janja Koren, Točka preloma
Prijavi napako
Komentarji
NzA
# 06.04.2016 ob 20:05
Mladi ne moremo v lajfu kupit eno stanovanje... kakšen preobrat? Cene so nerealne, balonaste, in to je tako namerno.

Vtaknte si te vaše nepremičnine nekam... baby boom generacija je kupila poceni stanovanja po osamosvojitvi, mi pa si ne moremo privoščiti niti podganjo podrtijo od stanovanja, tudi če delamo še in še...
slovenkaaaa
# 06.04.2016 ob 19:36
Še zmeraj imajo številni zelo nerealne cene.
anrej_marija
# 06.04.2016 ob 20:44
danes je nemogoče priti do svoje nepremičnine (že služba za nedoločen čas je zadosti zajebana) zato raje večina mladih bluzi in v izboru med hotelom mama in temnico tašča
Park
# 06.04.2016 ob 20:04
Kaj to pomeni dvig cen nepremičnin?! LOL

Glede na standard Slovencev in naše plače, je 700€/m2 zgornja meja... - ja tudi v Ljubljani ne več kot 1000€/m2

To je realnost! Me pa res zelo čudi, da imamo toliko bogatašev, da so pokupili že celo stolpnico Situlo v Ljubljani, pa da se vsa "luksuzna" stanovanja takoj prodajo. Sem vesel, da Slovencem tko dobro gre, ampak to pomeni, da imamo nadpovprečno število bogatašev :/
svyatoslav
# 06.04.2016 ob 20:36
Le od kod tak preobrat, ko imamo izginjajoč srednji razred, naraščajoč nižji razred in 5% bogatih.
Kdo je kreditno sposoben za nakup stanovanja? Mladina, prekarijat, brezposelni? Nihče od teh.
Prodati hišo za nek normalen denar je danes nemogoče, pa tudi stanovanja se že nekaj let oglašujejo za isto ceno. Ne verjamem statistiki.
Elita dviguje denar iz parazitskih bank zaradi ničelnih obresti in vlaga v nakup nepremičnin z namenom oddajanja.
problem43
# 06.04.2016 ob 22:32
pa je kdo pomislil, da najprej potrebuješ cirka 35-40.000€ za nakup zazidljivega zemljišča, da sploh lahko začneš kaj graditi?! Recimo mlad par, itak služba za določen čas, 800€ vsak plače, to je 1600€/mesec, pa recimo tako kot jaz in moja partnerka ne moreva živeti ne pri njej, ne pri meni doma, nama ne ostane drugega kot najem, cirka 400€ mesečnih stroškov, + recimo, da da takšen par na stran 600€/ mesec, jima ostane 600€ za 2, da preživita mesec, brez da sta si kupila karkoli za pojest, plačala račune za avto, telefon, kupila oblačila...

no potem pa še izračun, 600€/mesec 7200€/leto -> 5-6 let, da si lahko kupita parcelo, da lahko sploh začneta kaj sama graditi...potem pa ne bi o tem, kaj si lahko zgradiš za 7000€/leto, ker za takšen denar si ne morš kupiti ravno kaj velikega...
in potem ste eni pametni, da mladi samo jamramo?! Pa saj ne morem verjeti, poglejte stopnjo brezposelnosti med mladimi, poglejte v kakšnih % so mladi zaposleni za nedoločen čas, da bi lahko razmišljali o kreditih...potem pa itak še višina plač, ki pa je težava 90% zaposlenih v sloveniji...
anrej_marija
# 06.04.2016 ob 19:53
in kdo to kupuje ...?

http://www.vecer.com/tujci-lani-v-sloveniji-bolj-kupovali-hise-kot-stanovanja-6205331

slovenski gospodarski čudež
šemenko
# 06.04.2016 ob 20:47
Sploh ni problem v cenah nepremičnin. Seveda je kar veliko hiš/stanovanj daleč precenjenih oz. se precenjeno prodajajo. Je pa res, da boš za visoko ceno prodal samo takrat, ko naletiš na "norca", ki se preceni pri nakupu oz. ki hoče na hitro kaj kupiti. NO, v glavnem v soseščini ne boš dobil glede na BDP na prebivalca (oz. zaslužek) kaj cenejših stanovanj. V Grazu npr. v centru (+- 20min hoje od Hauptplatza) ne dobiš stanovanja 50 m^2 pod 120k €- bloki pa večinoma starejše zgradbe, kar je za graz pač značilno (to seveda pomeni slabo izolacijo, slaba okna)...

Problem je, da enostavno ne dobiš kredita na banki. Kak naj nek mladi par kupi oz. sploh gradi hišo, če pa ne dobi kredita, ker pač oba služita 700€/mesec? Nekdaj ni bilo problema. MOji stari starši so brez problema najeli kredit in zgradii hišo. Tudi moje sorodstvo je v Kanadi dobilo kredit, da so si kupili hišo. Kredit so pač plačevali 40 let, a so si vsaj lahko kupili hšo, kar dandanes pri nas ne pride v poštev...
Bivši uporabnik
# 06.04.2016 ob 20:47
"Padanje cen nepremičnin se je zaustavilo" – ob tem, da so medbančne obrestne mere negativne, obrestne mere za stanovanjske kredite pa zgodovinsko nizke. A neke rasti na slovenskem trgu nepremičnin kljub tej izredni spodbudi ni.

Lahko si le predstavljam, koliko bo ostalo od tega "preobrata na nepremičninskem trgu", ko bodo obrestne mere enkrat ponovno porasle.
izo
# 06.04.2016 ob 19:53
ja, za gradnjo pa rabiš gradbeništvo, za katerega so nekateri tako vestno navijali, da propade. pa imamo zdej.
anjago2
# 06.04.2016 ob 19:44
najemnine povsem nerealne, v 10 letih bi najemodajalec rad pokasiral kupnino.... b centru berlina na Bundesalle je 11 evrov kvadrat najem lepega stanovanja, in u fužinama bi enako, pa MB itd.... potem pa se bunijo najemodajalci kak imajo samo za kratek čas najemnike haha joj
hizli tren
# 06.04.2016 ob 22:41
In potem mi še primerjajo, da imajo mladi fens i drage telefone. Pa dobr kaj je z vami. Dober telefon dobis za 200 eur. Kaj je to v primerjavi z hišo, stanovanjem ali parcelo. Problem iščete na napačni strani.
A ste sploh nardil računico?
rubin
# 06.04.2016 ob 22:35
Rešitev je preprosta; progresivni davek na nepremičnine. Tako bi šli viški na trg ,cena bi padla in mladi,revni itd bi lahko prišli do svojega bivanjskega prostora,ne da bi jim celo življenje nekdo odvzemal tretjino plače samo za bit nekje.Menim,da bi morala polek vode,zraka tudi osnovna človekova pravica do minimalnega bivališča ne da bi nekdo drug služil na njih.torej ubistvu služil na naravnem viru- prostoru!
Bobr
# 07.04.2016 ob 02:00
No glih zadnjič pride en prijatelj iz Tajske in pravi, da ne more verjet, koliko lastniških stanovanj je v Sloveniji. Pri njih si nekdo ki ima podjetje ne more privoščiti lastniškega stanovanja.

Nihče normalen in kreditno sposoben v Sloveniji ne bo šel v najem stanovanja...primer kupiš v Ljubljani garsonjero za 50.000 EUR. Vzameš hipotekarni kredit na 30 let in mesečno odplačuješ dobrih 200EUR...ali pa greš v najem in plačuješ 250EUR (tam nekje se vrti cena najema garsonjere v Ljubljani na mesec). Tudi za večja stanovanja je podobno razmerje. Zakaj bi plačeval več na mesec za nekaj kar nikdar ne bo moje??? Ne bi rekel da bi bila Slovenija kaka velika država z dobro razvito fleksibilnostjo trga dela...dobro saj lastniško stanovanje je tudi strošek (vzdrževanje, zavarovanje, davki,..) ampak po 30 letih si še vedno tam tam ne da bi stanovanje sploh prodal.

Apartment (1 bedroom) Outside of Centre 461.02 €
Ja v Šiški recimo pa 300 EUR enosobno ali pa 250 garsonjera...s tem da imajo Nemci skoraj še enkrat večjo minimalno plačo kot mi, povprečno plačo pa več kot še enkrat višjo. Primerna cena 1 sobnega stanovanja izven centra Ljubljane je maksimum 250EUR, garsonjere pa 200EUR...tako te pa za vsaj 50EUR olupijo na mesec pri najemu. In teh 50 EUR je za ljubi z minimalno plačo kar nekaj, za tiste s povprečno pa eden izmed razlogov da gredo raje v nakup kot najem.
yowie
# 06.04.2016 ob 21:11
@slovenkaaaa
Ja, včasih je bilo to mogoče, danes pa NE SMEŠ sam graditi - moreš met arhitekta, gradbenika, nadzornika,... če pa maš vse ljudi pol pa je zidar manjši strošek!

To pa imaš prav, da danes hočemo mladi imeti tudi nekaj od življenja (videti stvari, si kdaj kaj privoščiti, pa tudi PRIVARČEVATI za POKOJNINO, ŠTUDIJ otrok, ZDRAVSTVO..., kar pa je tudi kar precejšen mesečni strošek) in nismo pripravljeni ves čas posvetiti hiši/stanovanju...pride vikend in pol bi mogo pri bajti to in to poštimat..., meni pač ni vredno imeti svoje nepremičnine za to, da ne bi mogel z otroki na izlet, jim pokazati Bleda, Bovca, toplic, morja...
karlo6
# 07.04.2016 ob 01:39
Po mojem največ hiš pokupijo šiptarji. Slovencev je 80% siromakov , malo še pabomo prodali komplet državo.
jaskelainen
# 06.04.2016 ob 22:09
@slovenkaaa - ti si 100% od očija im mamice dobila hišo, ali parcelo, ali zgornji štuk hiše,... tako, da pssssst
asadullah
# 06.04.2016 ob 20:50
Tako je, totalno nerealne cene, neverjetno precenjevanje vsakega bunkerja in zaklonisca
andrejm
# 06.04.2016 ob 20:34
@slovenkaaaa

Ne govori bedarij. Mi je babica povedala, da je bil zemlja včasih tako poceni, da si praktično z eno mesečno plačo kupil zemljo. Danes moraš delati 15 let za zemljo. Samo ne govori bedarij.
andrejm
# 06.04.2016 ob 20:26
Tako je ... kupiti nepremičnino je nerealnost za večino ljudi kar je nenormalno tako, da prosim ne provocirajte nas ljudi, ki lahko o tem samo lahko sanjamo. Cene so 3x previsoke ali pa plače 3x prenizke sami se odločite ... govorit o tem, da je krize konec vas je lahko sram.
dharma
# 06.04.2016 ob 19:33
To ste že prejšnji teden pisali...
pepipepi
# 07.04.2016 ob 09:13
Komu je v interesu, da se vsakih nekaj dni pojavljajo takšni članki? Normaliziranju cen na nepremičninskem trgu sigurno ne. Interes imajo nepremičninske agencije in banke. Potrebno je ustvariti vtis, da cene rastejo, da stanovanj primanjkuje. Tako želijo prisiliti tiste, ki imajo sredstva in nameravajo kupiti nepremičnino, da z nakupom pohitijo in ne čakajo več na padanje cen. Jasno, čakanje z nakupom in padanje cen ni v interesu nepremičninskih agencij in bank. Prvi ostajajo brez provizij, drugi pa brez zavarovanj za kredite, ki so jih tako velikodušno delili v preteklosti.
Me pa še vedno ni jasen naslednji fenomen:
V Sloveniji število prebivalstva stagnira že nekje 10 - 15 let (naj me kdo popravi, če se motim). V tem obdobju je bilo zgrajenih na tisoče in tisoče novih stanovanj in hiš. Kako lahko sedaj nekdo zagovarja tezo, da stanovanj primanjkuje? Razumel bi, če bi prej živelo v enem stanovanju 20 ljudi, pa bi se sedaj le ti razselili po novih stanovanjih. Druga možnost je, da v vseh teh novi stanovanjih živi samo ena oseba. Ker niti prva, niti druga možnost nista preveč verjetni, lahko pridem do zaključka, da je v Slovenijo ogromno praznih stanovanj.
Vprašanje za milijon dolarjev pa je, zakaj ta stanovanja niso na trgu?
rubin
# 06.04.2016 ob 22:57
Piran,ti bluziš.neprofitna najemnina je tudi 5 krat nižja od profitne,torej te,ki lastniku ustvarja profit s nepremičnino na račun delavca. To je renta, lastnik ne počne ničesar,sam odira delavca s naravnim virom - lokacijo. Pa prosim da s žalitvami ne kriješ manjko argumentov
rubin
# 06.04.2016 ob 22:49
Verjemi k ris,da nihče prostovoljno ne daje pol dohodka rentniku,ki služi brez dela na njem.problem je ker bogati držijo s svojim investicijskim povpraševanjem visoke cene zemljišč,in tako nepremičnine niso dostopne več normalbim ljudem
Binder Dandet
# 07.04.2016 ob 09:25
Naslovi na MMC:
24. marec 2016
Trg stanovanjskih nepremičnin se končno prebuja
http://www.rtvslo.si/posebnaponudba/trg-stanovanjskih-nepremicnin-se-koncno-prebuja/388989

24. marec 2016
Trg stanovanjskih nepremičnin v Sloveniji je znova polno zaživel
http://www.rtvslo.si/gospodarstvo/trg-stanovanjskih-nepremicnin-v-sloveniji-je-znova-polno-zazivel/388977

6. april 2016
Preobrat na slovenskem trgu nepremičnin?
SF
# 07.04.2016 ob 07:49
Moje skromno mnenje je, da je nepremičnin v Sloveniji dovolj. Problem bolj vidim v tem, da se je gradilo na zalogo, nepremičnine pa sploh niso bile dane na trg. Meni se zdi to popolnoma enako, kot bi nekdo denar nesel v davčne oaze. Viśek svinjarije pa je, da tako početje podpirajo država z bankami in DUTB, saj na tak način omogočajo nepošteno kontroliranje trga. Vsaka nepremičnina ki se gradi kot investicija, bi morala imeti rok izgradnje in rok za prodajo ali najem, v nasprotnem primeru bi jo hilo potrebno obdavčit, kot da je prodana. Trg bi hitro prišel na realne cene...
hizli tren
# 06.04.2016 ob 22:22
slovenkaaaa

# 06.04.2016 ob 20:31
Prijavi neprimerno vsebino NzA, razlika je tudi ta, da mladi danes pričakujejo hišo na ključ, ob tem, da imajo mobitele, Maca itd. Nekoč pa so šli mladi v projekt hiša, sami gradili s sorodniki, vselili so se, ko v hiši še ni bilo nič, ne tople vode, ne ploščic v kopalnici in so nato tako živeli še nekaj let, da so si iz leta v leto opremili prostore. Tako ima danes večina hiše. Danes pa mladi razmišljajo, kako ne
--------------------------
Ne prodajaj bučk. Vsak bi šel tudi v napol izdelano hišo a kaj ko je že samo parcela draga kot prej vse skupaj.
Banka te totalno preveri in opravi še analni pregled.
Ne mi z nekimi forami, da so mladi fini. Pa dobro vemo kako lahko je bilo včasih zgraditi hišo.
Pueblo Libre
# 07.04.2016 ob 09:15
Slovenka in dude ne bluzita... a sta spila svoje tablete zjutraj?
Lepo imate podatke povsod koliko kaj stane kakšne so plače ipd. nikoli ni bilo lažje preverit teh informacij kot danes. Vse te bajte katere ste zgradili pred 50, 40, 30, 20 timi leti je treba obnovit saj so večinoma slabo izolirane, grajen iz shitty opeke (kot si sama omenila blata) kar pa stane. Če pa je za vas življenje v plesnivem stanovanju, hiši dostojen lajf pa naj bo... je to vaš problem. Živimo leta 2016 standard se je spremenil. Večina mladih kateri tu cmizdijo in se pritožujejo želi povedati da je naše delo podcenjeno... Neprimerljivo z enakim delom opravljenim v zahodni evropi in to je predvsem zaradi mačehovske države. domovina je ena... Vendar se to lahko zelo hitro spremeni. Mladim bo prekipelo kupili bodo letalsko karto in odšli s trebuhom za kruhom. Vi stari prdci pa boste se skrivali po svojih plesnivih bajtah in stanovanjih pred raznimi Ahmedi, vašimi novimi sosedi. Mladi smo zelo delovni, to vidim vsak dan ker živim na periferiji... tako da ne jamraj tukaj kako ste vi delali in stiskali riti, mi pa prdimo po kavčih.
rubin
# 07.04.2016 ob 08:53
Sem tudi mnenja,da se s lastništvom narave ,kot je nafta ,pa tudi parcele nebi smelo služiti, ker za razliko od know howa firm tipa akrapovič itd ,je narava omejena ,odporna na konkurenco in lastnik le te družbi ne prinaša nobene dodane vrednosti, zgolj črpa rento in živi na tuj račun. Na norveškem so zato nafto nacjonalizirali..
sellam alejkum
# 07.04.2016 ob 06:36
Se strinjam Bobr, dokler bodo cene najema enake ali dražje ceni nakupa nakupa (beri odplačevanje kredita po obrokih) se ne bo splačalo iti v najem. Tako, da ja, šparanje in šparanje pol pa kredit, to je edina možnost da dobiš denar za povprečnega Slovenski par z eno solidno plačo ali pa z dvema minimalcema. Če nimaš vsaj 40 % našparanega denarja, dobiš težko kakršenkoli kredit, razen, če vzameš še kak drug kredit.
rubin
# 06.04.2016 ob 23:25
K ris,pozabil si postreči s podatkom koliko so cene najemnin.in davka na nepremičnino. Ta dva podatka so še potrebna za resno analizo. Verjemi da nihče ni budala, da bo raje trideset let plačeval najemnino in na koncu ne imel ničesar ,plačal pa cca enako kakor da bi si s tem denarjem kupil nepremičnino. Morda je pa problem ker ne dobijo kredita.
RJSlo
# 06.04.2016 ob 22:22
No ja. In pred leti je Slovenijo obšla novica o ogromnem številu praznih stanovanj.

http://www.24ur.com/novice/slovenija/v-sloveniji-imamo-175-000-praznih-stanovanj.html

Torej so pokupili vse in praznih stanovanj ni več?
3p
# 06.04.2016 ob 22:09
Včasih je pač država masovno gradila in cene so bile temu primerne. Hiperinflacija je požrla kredite. Jazbinšek je omogočil poceni odkupe. Danes pa tisti, ki imajo denar stanovanja kupujejo za investicijo, ki jo potem oddajajo mladim za ceno, ob kateri si ne bodo nikoli kupili svojega stanovanja. Država pa vse prepušča nevidni roki trga.
raintaker
# 06.04.2016 ob 21:52
No saj, masterplan je to, da bodo nekateri prisiljeni v izbiro med življenjem v hiši staršev ali pa življenju v najemniškem stanovanju. Ni najlepša izbira, osebno mi je malo žal, da sem šel v najem ko sem šel, ker po 7 letih najema v LJ se nabere grozovit znesek.

Vsekakor pa je tudi problem mentalitete - vse nam pripada, cel svet videti do 35. leta, avte menjati na 5 let, živeti sam, ... potem pa seveda še kredit kot človekova pravica, jasno vsaj 80% vrednosti nepremičnine. To pač ne gre...

Kar se pa tiče samega trga, pa izgleda na točki, ko bo dno vsak čas ali pa je že mimo. Vsaj v naselju, ki ga spremljam ca. 4 leta se je v zadnje pol leta, ko so pol dolgem času še malo spustili cene prodalo ogromno stanovanj... veliko drugih stečajnih stanovanj, ki sem jih spremljat se je prav tako prodalo, celo neke parcele, ki sem jih spremljal so se prodale... vsekakor je ogromna razlika med trgom zdaj ali pa pred dvema letoma.
AM
# 06.04.2016 ob 21:43
Če bi država poskrbela za dovolj najemniških stanovanj po zmerni ceni, ljudje ne bi kupovali.

Npr: Primer za Ljubljano, okolico ali obalo, kjer so nepremičnmine najdražje:

Če bi ljudje dobili 3 sobno stanovanje za najemnino 200 EUR / mesec, jih večina prav gotovo ne bi vzela krediata za 800 EUR / mesec ali več in si kupila stanovanje.

Družina bi z razliko 600 EUR vsak mesec raje naredila kaj zase (zabava, nov avtomobil, potovanje, obleka, kulinarika...)
WPower
# 06.04.2016 ob 21:32
P.s. Nemcija ima 52% lastniskih nepremicnin.Zelo razvit najemniski trg.
svyatoslav
# 06.04.2016 ob 21:28
Smo talci zgrešene lokalne mentalitete, ki temelji na 90% lastniških stanovanj. Popolnoma obrnjena slika je v Nemčiji, kjer je (če se ne motim) 10% zasebnega lastništva nepremičnin.
Mladina se ne zapufa za 40 let, ker za to ni potrebe; je pa strogo in transparentno urejen trg najemniških stanovanj.
Specifična anomalija na področju nepremičnin se bo sesula s sesutjem srednjega razreda.
Kot nas opozarja prof. Boštjan M. Zupančič, je v prihajajočih mesecih dobro imeti hišo na podeželju z nekaj obdelovalne zemlje.
anrej_marija
# 06.04.2016 ob 20:33
to so cene izvršb terjatev za par sto evrov, ko tujci dobivajo nepremičnine za đabe

tako kot podjetja, ki se vsa prodajajo kar se lahko proračunski primankljaj pa še še kar raste (kljub davčnim blagajnam in novim davkom, večjim trošarinam poleg privatizacije), brezposelnost pa prijavljena na kriznem nivoju, ob tem da je več ljudi izseljenih oz so jih odjavili ker so jim dopizdile debilne delavnice
jurij
# 06.04.2016 ob 20:12
Samo Jazbinšku se lahko zahvalimo, da imamo lastniška stanovanja . Treba mu je postavit spomenik kot narodnemu junaku.
Binder Dandet
# 07.04.2016 ob 13:36
@K_Ris:
"Toliko več te v obdobju 30 let stane lastniško stanovanje."

Po 30 letih si kredit odplačal. Nimaš več obveznosti. In ti je ostalo premoženje. Najemnik nima premoženja.

V naslednjih 30 letih imaš stroške vzdrževanja. Najemnik ima pa do smrti najemnino. Od katere nikoli nič ne ostane.

Nakup pride ceneje na celotno življenjsko dobo.

Jaz gledam na nepremičnino kot na varčevanje. Sicer z negativno obrestno mero. Ki je zaradi padca cen še toliko bolj konkretna. Ampak vem pa, da tisti, ki so v najemniškem razmerju, ne dajejo razlike najemnina/anuiteta za čas 30 let na poseben račun. Kot nikoli tisti, ki preneha s kajenjem, ne daje 3€ na dan v šparovček.

Na primeru tvojih podatkov izračunan strošek najemnika in kupca.

0-30 let:
najemnina: 162.000€
nakup: 217.000€
razlika (v dobro najemnika) = 55.000€

Premoženje najemnika = 0€
Premoženje kupca = 120.000€
Razlika (v dobro kupca) = 65.000€

31-50 let:
najemnina: 108.000€
nakup: 24.000€ (samo vzdrževanje po tvoji formuli 1%)
Razlika (v dobro kupca) = 84.000€

Premoženje najemnika = 0€
Premoženje kupca = 120.000€
Razlika (v dobro kupca) = 150.000€
BaSiLiuS
# 07.04.2016 ob 09:08
@slovenkaaa @Piran in podobni

ti si govorila, da sta starša iz svoje plače gradila... vem, verjamem ti, samo danes to NE gre, ker velika večina ne dobi z malico in prevozom več kot 750-800€, celo tisti, ki delajo večizmensko delo ne zaslužijo veliko več..
@Piran - verjamem, da si s svojim delom zaslužil vse kar si napisal, pa mi povej - zakaj in kako se je delo preverednotilo tako, da delavec zasluži samo toliko, da lahko preživi (pazi - ne da živi, ampak preživi mesec) in takih je večina in s takim tempom bomo prišli na 99% populacije...

bistvo je v tem, da mora med fizičnim in intelektualnim delom obstajati neko zdravo in vzdržno razmerje za plačilo, to je edini način

pred petimi leti je šel moj prijatelj z ženo in dvema majhnima otrokoma v Nemčijo, sedaj imata še tretjega otroka (180€ otroš. dod. za vsakega), kupila sta si stanovanje izven mesta, oba imata službo, vsak svoj relativno mlad avto (do 5-ih let), dvakrat letno se odpravijo na normalen (beri kot si ga privošči večina) dopust

lansko leto pa se je prav tako še eden z družino odselil v Avstralijo, ker jezika ne obvlada najbolje se je za začetek zaposlil v gradbeništvu (pa nima pojma o tem) 4.900 avstalskih dolarjev prva plača + žena (manj - ne vem koliko) pa si preračunajte, aja pa hišo so vzeli v najem, dokler pač ne začnejo varčevati za lasten dom

progresiven davek na nepremičnine, da tisti, ki imajo 3 ali več stanovanj tudi temu primerno plačujejo davek, sistem, da imajo nekateri vedno več in več, nas lahko in verjetno tudi bo pripeljalo do tega, da so padali kralji, fabrikanti, bogati kmetje itd...
rubin
# 07.04.2016 ob 08:57
Polek tega so parcele neusahljiv vir profita,kar pomeni da se bogastvo vali iz roda v rod in se tako veriga izkoriščanja nadaljuje, bogastvo pa vedno bolj koncentrira. Temu je potrebno narediti konec s preprosto logiko: lastnišvo nad nepremičninami nad bivanjskim minimumom naj bo strošek,ne vir profita. Zatorej bi bilo težišče davkov, ki so sedaj na obdavčitvi dela moralo preiti na obdavčitev viška nepremičnin
joutsenlaulu
# 07.04.2016 ob 08:49
brehme, če se jim ne bi splačalo, če torej ne bi bilo dovolj donosno, ljudje ne bi kupovali stanovanj za oddajo.
juk
# 07.04.2016 ob 08:14
Če imaš denar logično, da boš šel v nakup stanovanja. Pri nas gredo v nakup stanovanja tudi tisti ki denarja nimajo. Oziroma ga imajo vendar premalo. Ob fleksibilnosti ki jo prihodnost prinaša pa bo nakup stanovanja prej izjema kot pravilo. Mogoče na stara leta.
joutsenlaulu
# 07.04.2016 ob 08:04
Glede Nemcev in najemanja/nakupa nepremičnin samo to: v Nemčiji imam nekaj prijateljev in razen enega para so vsi lastniki svoje nepremičnine. In še ta par varčuje in išče primerno stanovanje za nakup. Vsem se zdi najem metanje denarja stran in jim je samoumevno, da bodo kupili svoje stanovanje, saj bodo po odplačilu kredita imeli eno zelo visoko mesečno obveznost (najemnino/obrok kredita) manj, hkrati pa bodo imeli v lasti nepremičnino, ki jo bodo lahko prodali, če se slučajno v življenju kaj zatakne in bodo rabili denar.
rubin
# 06.04.2016 ob 23:30
Tako da postrezi še s podatki:
Cena najemnin
Davek na nepremičnino
Pogoji za dobit kredit za nakup in obresti bank

Potem se lahko resno pogovarjava
rubin
# 06.04.2016 ob 22:43
Tako da rešitev ni v najemništvu. Razen če menite,da je nemec vesel,da polni trideset let žepe svojemu najemodajalcu,ki brez dela bogati na njegov račun!
bilzerian
# 06.04.2016 ob 21:42
cene so še vedno prenapihnjene.
v okolici MB za 30 let staro bajto 140.000 je preveč, še posebej, če računamo, da je treba obnoviti streho, fasado, okna. in si hitro na 200 in nekaj drobiža. in za ta denar se da že zgraditi novo hišo.
WPower
# 06.04.2016 ob 21:31
Kaksnih 90% lastniskih nepremicnin???? Slovenija je dalec v EU. Na 11 mestu. Prva je Romunija (97%),Sledi Spanija (86%),Italija,75%),itd. Uradni podatki Eurostat 2016!!!
izo
# 06.04.2016 ob 21:18
Ja, včasih je bilo to mogoče, danes pa NE SMEŠ sam graditi - moreš met arhitekta, gradbenika, nadzornika,... če pa maš vse ljudi pol pa je zidar manjši strošek!

ja, arhitekti so vam vzeli službe, lol. tako kot včasih rabiš za gradnjo dovoljenje, za to pa bog pomagaj nekoga, ki ti prpravi dokumentacijo za to, kakor pozna ves razviti svet. in bog pomagaj, strošek tega je cca 2-3% celotnega stroška gradnje.
se strinjam s splošno situacijo ipd, ampak dejte že enkrat bit normalni v teh obtoževanjih, no.
Kazalo