



Vaša ocena: 



Ocena 4,1 od 65 glasov
Ocenite to novico!
| Drastično varčevanje v času recesije bo še povečalo krizo, pravi Paul Krugman. Vlagati bi morali v javna dela in produktivne investicije, v infrastrukturo in podobno. V Sloveniji smo v zadnjih letih porabili (pre)več prek prevelikega zadolževanja, vendar je ta denar šel v neproduktivno porabo in ni imel pravega multiplikativnega učinka. Izginil je kot voda v pesku. |
| Čudi me tudi, kaj mislijo sindikati o tem, da bi se Agrokor držal obljub o odpuščanju in drugih pogodbenih obveznostih samo tri leta. Kaj pa potem? Bodo v skrajnem primeru šli vsi na cesto kot pri SCT-ju in Vegradu, ali pa so morda vsi Mercatorjevi uslužbenci že tako stari, da imajo samo še tri leta do upokojitve? |
| Vedno je treba naložbe razpršiti. Delnice bodo v tem času še vedno tvegane, medtem ko bo cena zlata prej ali slej drastično padla, kar se je zgodilo pri vseh prejšnjih špekulacijah in finančnih krizah. |
Evro ne bo propadel, njegovo drsenje je kvečjemu dobro za evropske izvoznike. Ne nazadnje se v ZDA bogataši in snobi vozijo prav v bavarskih lepotcih, je slikovit Boris Pleskovič.
Ugledni ekonomist, ki je dolga leta služboval v ZDA in bil pri Svetovni banki tudi podpredsednik raziskovalnega komiteja, je v novoletnem intervjuju za MMC razmišljal o možnosti, da evropska valuta neslavno konča, resnosti dolžniške krize in primerjavi z latinskoameriško krizo, italijanskem rešitelju Mariu Montiju in o smiselnosti prodaje večinskega deleža v Mercatorju.
Evropa je na poti v novo recesijo, najbolj črnogledi celo pravijo, da bo skupna valuta klavrno končala. Je treba resno jemati te napovedi?
Ne verjamem, da se bo evro sesul, kar je sicer dolgoletna želja ZDA, Velike Britanije in anglosaksonskih ekonomistov ter gospodarstvenikov. ZDA bi želele imeti dolar kot edino rezervno valuto, ker imajo od tega zelo velike koristi. Vendar bo dolgoročno dolar še padal zaradi prevelike zadolženosti ZDA in slabega političnega ter gospodarskega upravljanja in korupcije. To, da je zdaj evro rahlo padel v primerjavi z dolarjem, je za zdaj kvečjemu dobro, ker bo to pomagalo evropskim, posebno nemškim, izvoznikom. Zavedati se je treba, da se v ZDA bogataši, snobi in 'japiji' vozijo v glavnem v mercedesih in BMW-jih, v kadilakih pa se večinoma vozijo visoki državni uslužbenci in ameriški ambasadorji.
Kakšno škodo bi povzročil morebiten odhod Grčije iz evrskega območja?
Grška ekonomija predstavlja nekaj odstotkov BDP-ja Evropske unije in njen odhod iz EU-ja bi najbolj prizadel Grčijo samo. Do neke mere bi bile prizadete tudi nemške in nekatere druge evropske banke, ki so v preteklosti preveč posojale, vendar bi to breme lahko prenesle, tako kot bodo zdaj prenesle načrtovan 50-odstotni odpis grških dolgov. Preden je Argentina ob zadnji finančni krizi bankrotirala, je bila velika panika v mednarodnih finančnih institucijah in od ameriških ekonomistov ter bančnikov. Trdili so, da se bo zgodil "contagion" efekt, to je, da bo kolaps argentinskega gospodarstva povzročil novo finančno krizo in okužil gospodarstva sosednjih dežel ali celo vso Latinsko Ameriko in še več.
Pa se ni nič od tega zgodilo, pač pa so več let najbolj trpeli argentinski državljani in reveži. Je pa ta dogodek pripomogel k temu, da v Latinski Ameriki od takrat ni bilo nobene bistvene finančne krize in da so te države uredile svoje finance tako, kot je potrebno. Zdaj imajo lepo gospodarsko rast. Spoznali so, da če se bo pri njih kaj podobnega zgodilo, bodo prepuščeni sami sebi. Ne smemo pozabiti, da so bile pred tem finančne krize v Latinski Ameriki zelo pogoste in nepotrebne, ker so slonele na korupciji in finančni nedisciplini.
Menite, da lahko Italija obvlada svoj dolg in se izogne grškemu scenariju?
Za zdaj njihova tehnična vlada na čelu s 'super Montijem' vleče prave poteze in videti je, da so Italijani spoznali, čeprav neradi, da morajo sprejeti ponujene reforme. Tudi prvi odzivi finančnih trgov so pozitivni. Če se bo stabilizirala Italija, potem bo začrtana pot Merklove in Sarkozyja za utrditev evra in Evropske unije veliko lažje izvedljiva. Tudi preostale evropske države sprejemajo ostre varčevalne ukrepe.
Je to res edina primerna pot za končanje dolžniške krize? Britanska izkušnja namreč kaže drugače - kljub vsem predlani sprejetim ukrepom se je primanjkljaj povečal ...
To je težava, na katero ekonomisti opozarjajo že dlje časa. Pred dnevi je tudi v New York Timesu nobelovec Paul Krugman zapisal, da bo drastično varčevanje v času recesije še povečalo krizo. Pravi, da bi morali vlagati v javna dela in produktivne investicije, v infrastrukturo in podobno. V Sloveniji smo v zadnjih letih porabili (pre)več prek prevelikega zadolževanja, vendar je ta denar šel v neproduktivno porabo in ni imel pravega multiplikativnega učinka. Izginil je kot voda v pesku. Na primer: tisti, ki so bili na čakanju, so bili plačani več kot tisti, ki so delali. Mnogo tega denarja je tudi končalo na skritih računih v davčnih oazah.
Bi se položaj našega proračuna popravil, če bi zvišali DDV?
Odvisno je od tega, za kaj bi se ta denar porabil. Če bo šel ta denar v neproduktivno porabo ali končal na računih v tujini, potem je to izguba. Vsekakor bi to še poslabšalo našo mednarodno konkurenčnost. Najprej je treba simultano sprejeti sveženj najnujnejših strukturnih reform in zmanjšati porabo in birokracijo in šele potem se lahko lotimo davkov, če bo potrebno. Verjetno pa bo treba uvesti nekatere davčne olajšave za produktivne investicije v znanje in razvoj ter inovacije in raziskave.
Kako ocenjujete prve poteze Maria Draghija na mestu ECB-ja? Se vam zdi, da bi morali v večji meri odkupovati državne obveznice problematičnih držav in postati posojilodajalec v skrajni sili?
Mario Draghi je zelo spoštovan strokovnjak in v okviru pravnih možnosti, ki jih ima, za zdaj vleče prave poteze. Dokler se dobro ne utrdi pred kratkim sprejet mehanizem članic EU-ja za večjo finančno disciplino, mora ECB delovati previdno. V nasprotnem primeru bodo nedisciplinirane države rekle: saj se ni nič spremenilo - delali bomo kot do zdaj in nas bodo drugi reševali in trpeli ali plačevali za naše napake.
Pri ECB-ju so prejšnji teden bankam posodili skoraj 500 milijard evrov, nekatere banke pa so iz tega denarja na dražbi kupovale italijanske obveznice. Se vam ne zdi to sporno z vidika moralnega hazarda?
Upam, da teh nakupov ni bilo veliko. Očitno te banke verjamejo, da bo italijanska tehnična vlada skupaj s prebivalci uspela spraviti Italijo v normalne okvire. Italija ima zelo velik gospodarski potencial. Pred več kot 20 leti je imela v nekem obdobju višji BDP na prebivalca in v celoti kot Velika Britanija in tudi Francija, kar je bilo ugledno, saj imajo vse tri države po okrog 60 milijonov prebivalcev. Takrat se je londonska revija The Economist čudila, kako je to mogoče, glede na to, da so Italijani izumili "dolce vita". So jim pa Britanci takrat priznavali, da imajo izreden talent za oblikovanje in organizacijo, pa naj bo to moda, tekstil, pohištvo, avtomobili ali industrijski izdelki.
Kako resen je položaj slovenskih bank? So krive za likvidnostni krč, ali pa se zgolj obnašajo racionalno in v težkih časih enostavno ne odobravajo tako velikodušno kreditov, kot so jih v zlatih časih?
Naše banke so v preteklosti naredile gromozanske napake z odobravanjem tajkunskih in podobnih kreditov. Zdaj se obnašajo obratno in jih je strah posojati denar celo podjetjem, ki imajo podpisane večletne izvozne pogodbe na najzahtevnejših trgih na svetu, kar je nerazumljivo. Te banke bo treba čim prej sanirati in zamenjati top menedžment. Le očiščene banke bodo lahko zopet normalno poslovale.
V Sloveniji je zelo vroča zgodba o prodaji Mercatorja, ki se je zapletla. Bi moral ostati v slovenskih rokah, ali ga vendarle prodati?
Podjetju, ki je odlično upravljano in ima visoko ali optimalno ceno delnic in je med najboljšimi na svojem področju, ni treba skrbeti, da ga bo neko drugo podjetje zlahka prevzelo. Pri nas poslušam komentarje, da je tuja trgovinska konkurenca marsikje v Sloveniji boljša od Mercatorja. Trgovina ni raketna znanost in ne bi smelo biti pretežko biti boljši od konkurence, od katere se lahko celo kaj naučiš, samo potruditi se je treba in trdo, modro in pošteno delati.
Se vam zdi, da je zelo zadolženi Agrokor primeren kupec?
Očitno je Agrokor zelo zadolžen in ima težavo s finančno disciplino, to je, nerealne plačilne roke. Zaradi tega naj bi načrtoval prevzem izključno z novimi velikimi posojili. Spomniti se je treba, kaj se je zgodilo, ko smo prodali Elan Hrvatom, potem pa smo ga morali kupiti nazaj. Za vse skupaj imam premalo podatkov, da bi lahko naredil natančno analizo, čudi pa me, da je Agrokor ponudil tako visoko ceno za delnice Mercatorja brez tega, da bi imel natančni vpogled v njegove poslovne knjige in realno premoženjsko ter finančno stanje, ker mu tega pač niso omogočili.
Kakšne naložbe bi svetovali v letu 2012? Dolar? Zlato? Delnice?
Pred leti sta dva ekonomista dobila Nobelovo nagrado za zelo kompleksne matematične modele, kako investirati v delnice in ostalo. Ko ju je neki novinar vprašal, kako naj povzame to, zakaj sta dobila Nobelovo nagrado, sta odgovorila, da naj napiše to, kar nas je učila že stara mama - nikoli ne daj vseh jajc v eno košaro. To velja tudi zdaj. Vedno je treba naložbe razpršiti. Delnice bodo v tem času še vedno tvegane, medtem ko bo cena zlata prej ali slej drastično padla, kar se je zgodilo pri vseh prejšnjih špekulacijah in finančnih krizah.
http://www.vzmd.si/novice/pivovarna-lasko-mercator-zahteva-vzmd-za-takojsnje-posredovanje-oz-objavo-kupoprodajne-pogodbe-za-delnice-mercatorja-ki-naj-bi-jo-delnicarji-potrdili-na-danes-sklicani-skupscini-brez-moznosti-proucitve-vsebine-ter-utemeljen-sum-proti
MERCATOR, PIVOVARNA LAŠKO – strokovni sodelavci VZMD pozdravljajo Namero za prevzem in z zadovoljstvom ugotavljajo, da se dodatno potrjuje upravičenost prejema nagrad »Delničarjem prijazna družba« in »Martin Krpan«, ki sta jo predsednika Svetovne federacije investitorjev in VZMD v ponedeljek podelila najvišjim predstavnikom Mercatorja, 23.12.2011
http://www.vzmd.si/novice/mercator-pivovarna-lasko-strokovni-sodelavci-vzmd-pozdravljajo-namero-za-prevzem-in-z-zadovoljstvom-ugotavljajo-da-se-dodatno-potrjuje-upravicenost-prejema-nagrad-delnicarjem-prijazna-druzba-in-martin-krpan-ki-sta-jo-predsednika-svet
Izjava predsednik VZMD za osrednjo informativno oddajo TV Slovenija
http://tvslo.si/predvajaj/mercator-bi-prevzel-pivovarno-lasko/ava2.123883791/
PIVOVARNA LAŠKO, MERCATOR – prejeti sodbi sta nadaljevanje vzpostavljanja katastrofalne pravne prakse – grobe kršitve prevzemne zakonodaje odslej brez ustreznih sankcij
VZMD napoveduje pritožbo in pričakuje odločitev Vrhovnega sodišča, 5. 12. 2011
http://www.vzmd.si/novice/pivovarna-lasko-mercator-danes-prejeti-sodbi-sta-nadaljevanje-vzpostavljanja-katastrofalne-pravne-prakse-grobe-krsitve-prevzemne-zakonodaje-odslej-brez-ustreznih-sankcij-vzmd-napoveduje-pritozbo-in-pricakuje-odlocitev-vrhovnega-sodis
http://www.kulinarika.net/recepti/16263/
zelenjavne-jedi/zeljna-musaka/
Niso se politiki s skoraj 100 kazenskimi ovadbami (Janković) sami postavili za poslance.Res je veliko ovadb, toda še nikoli ni bil obtožen ali obsojen. Da ga oblast ščiti? Leva in desna? Vsekakor je potrebno tudi med ovadbami narediti več reda. Nenazadnje preiskaveovadb stanejo nas davkoplačevalce.
navadnih kriminalcev...
Zakaj še potem sploh verjamemo tem lažljivim politikom v EU??
Ker smo idioti in si nič ne upamo. Prav nam je.
Edini problem pri vsem tem je, da se ne Janša ne Jankovič ne mislita vnaprej odreči mandatarstvu. Oba sta svojim podpornikom gotovo že obljubila stolčke v upravah Petrola, NLB-ja, NKBM-a, Telekoma, itd. in ti gospodje se temu ne mislijo odpovedati za dobro Slovenije. Poleg tega je Kraljevič za vstop v bivšo Pahorjevo vlado zahteval, da se vlada skrči na vsega šest ministrstev, kar je druga iluzija. Drugače ga se strinjam, Kraljič, Pleskovič, Arhar ali Zakrajšek bi bili idealni mandatarji, ampak to je žal račun brez krčmarja.
No končno nekdo, ki je zadel žebljico na glavico. To že dolgo govorim in končno je to nekdo od strokovnjakov tudi potrdil.
To se kar pogosto sliši. morda bolj posredno. Od Pleskoviča, VB, ZDA,...... ZDA posebej moti 500 milijonski trg EU, proti njihovem "samo" 300 milijonskem
To bi bila najbolša varianta za Slovenijo!
ali ti komu zaupaš? Recimo, da g. Pleskoviča ne poznaš, pa kar govoriš nekaj v kar nisi prepričan. Iz tvojega pisanja sem dobil občutek, da tudi probati ne sme nihče, ker bo vse še slabše. Mi lahko poveš zakaj? Ali je, kot sem danes že zapisal, vsak strokovnjak z desne zanič. Jaz imam pri tebi občutek, da se bo svet pri nas nehal vrteti, ko bodo pomrli vsi rdeči strokovnjaki. Gorje nam!
THRIVE (november 2011)
pa boste videli kam nas bo on pripeljal
Ne blefiraj,ker še ni potegnil nobene poteze.Sicer pa je ta"super Monti" srž problema,tako kot je ta Pleskovič,ki vedno pleska,ko je že vse mimo.
Problem je v tem, da smo OBSOJENI, da te bancne mogule.... Ker alternativa je pa kaksna ???
To je alternativa
http://www.wissensmanufaktur.net/plan-b
Že dolgo nihče ne omenja Tibeta in človekovih pravic...
No končno nekdo, ki je zadel žebljico na glavico. To že dolgo govorim in končno je to nekdo od strokovnjakov tudi potrdil. Če bi nas bilo več takih bi dolar že daleč pustili za seboj, tako pa poslušamo angloameričane in vstrahu plačujemo njihove vojne v obliki dolarske inflacije.
Naj živi Evro in združena Evropa brez Anglije.
Ne vem, če je Svetovna banka bila tudi preveč pohlepna in povzročila krizo?
Morda bi ga zopet postavili v kuhinjo namesto Križaniča, Isajlovića $ comp. sicer se nam obeta res trava na porcelanastih krožnikih.
Potem smo mi uspešni, ker se DDV ne dviguje. Poglej raje, kaj je o tem Plesković rekel.
Kaj bo z vsemi dobavitelji, kmeti in z vsemi slovenskimi izdelki, ki jih lahko sedaj kupujemo?
V primeru, da bo DLGV v vladi bodo prepuščeni sami sebi, ker se država nebo več mešala v gospodarstvo. V kolikor bodo konkurenčni (kakovost, cena, .......) bodo ostali .
počakajmo še malo, da vidimo, kako se bodo Madjari, Kosovo
in Federacija BiH sklobasali iz najvišjega DDV na svetu in bomo
takrat tudi mi povečali ali pač znižali naš DDV.
Najbolj nesposobne vlade na svetu nenehno dvigujejo DDV.
Hmmm, dobra.. rekel bi da ne eno ne drugo ne drži-redno. Bom še malo razmislil ;)
narod je ta denar za tiste namene, ki jih navajaš, že zdavnaj
plačali, vendar je končal prav tam, kjer ne bi smel, v tujih
bankah in na zasebnih računih. Narod preprosto več nima
denarja, ker je 25% davek, najvišji DDV na svetu.
S spoštovanjem !
Ne strinjam se pa z tezo, da regulacija ustvarja balončke in monopole (lahko pripomore ni pa edini razlog). Balončke ustvarja človeški pohlep in čredni nagon, regulacija tukaj nima veze obstajali so finančni baloni še pred kakršnokoli resno regulacijo trga. Monopol je pa itak končna postaja prostega trga (dejanskega ne takšnega kot ga imamo sedaj) saj preživi najboljše in najmočnejše podjetje ostala propadajo in ni več konkurence.
meno male da so ljudje na tem svetu še vedno lojalni. Torej, ne zabijo nož v hrbet tih ki so jim dali priložnost. Ali če je vse to farsa, ne dovoljujejo da se njihovo ime asocijira z njimi, še manj pa koristijo svoj položaj kot poverilnico.
Ko bodo razni špekulanti in veliki igralci začeli zlato prodajati in kapital vlagati v druge naložbe takrat mu lahko kar hitro pade cena v denarju.
Bom pa prečital debate iz 2007, je vedno zanimivo in dobro brati nasprotna mnenja ki so argumentirana.
Tega denarja že dolgo ni. Ergo dolg. Vprašanje je le kdaj bodo kitajci in podobni zaprli pipco in dvignili vrednost svoje valute in nekaj let prežvečili na svojem trgu medtem ko bo na zahodu "fešta".
Če s tem povzročijo rast cene nafte to ni inflacija? Aja saj res, je ni v košarici.. my bad.
narodu ne želijo dobro."..... Pravi tupamaros.... Vsi se seveda s tem lahko strinjamo, vendar.... Dajte mi no TA SPOSOBNI povedat, od kje denar, za nizanje primanklaja, za investicije v gospodarstvo in obenem ohraniti socialno drzavo....
"...če bi šel ta denar v neproduktivne namene ali na zasebne
račune v tuje banke, bi to bila izguba..."
Z vsem spoštovanjem do tega strokovnjaka, vendar ni mojega
bloga, komentarja, ki o tem ne piše v istem slogu pa vsi kljub
temu dobro vemo, da bi ta denar delno končal za dokapitalizacije
naših zavoženih bank, preko njih pa za dokapitalizacije naših
komunističnih nedonoščkov, kot je Mercator in podobni, delno pa
bi končal na zasebnih računih v tujih bankah, kar bi našo državo
hudo destabiliziralo, saj bi njeni državljani bili revnejši prav za ta
znesek DDV-ja.
Samo popolnoma nesposobni so za dvig DDV, ki tej državi in temu
narodu ne želijo dobro.
Kot da je važno. Ekonomija je odvisna od trendov. Ne primerov.
Japonci to počnejo že 20 let pa ni ne duha ne sluha o kakšni hiperinflaciji, še več otepajo se deflacije.
Nigel Farage nima osnovnih pogojev biti politik, govori inteligentno in razumno. Politik je Jankić. Bom ponovu, bom povedu še zadnć, pa sploh še ni nć povedu! Samo Jokerjeva grimasa na faci ves čas. Itak je EU komisija komunistična združba. Niso izvoljeni, razmetujejo tuj denar in drstijo aparatčike. Tile makroekonomisti so pa tko al tko isti kot vedeževalci. Vsak pove drugač, večinoma tko kot hoče naročnik, pa drage minute imajo. Vse je v razmerju cene denarja in cene dela. Denar se draži, ker si tisti, ki imajo leba bez motike konstantno izmišljajo nove natege za tiste ki delajo, ker slednji pač nimajo časa tuhtat nategov, namreč zaposljuje jih delo. In v trenutku ko je delo vredno 0 in denar 100%, se mora zgoditi kolaps družbe.
Tako tisti v parlamentu, vladi, kot v upravnih odborih ter menedžmentih večjih podjetij. Če pa bi unim zastavil ista vprašanja bi te pa samo debelo gledali kaj zaboga jih sprašuješ.
Točno to.
Ne pozabi, recesija se bo končala konec 2008 najkasneje v začetku 2009, prosto po Paulu Krugmanu ;)
cena: 850 $, cena v zlatu: 1300 g
2008 - Ford Mondeo
cena: 39.600 $, cena v zlatu: 1300g
NI ZLATO PRIDOBILO NA VREDNOSTI, AMPAK JE DENAR IZGUBIL VREDNOST!
Kaj pravite, kaj bi se zgodilo z 850$, če bi jih pred 100 leti dali na banko?
Ne vem, vem pa to, da danes s tem denarjem ne bi mogel kupiti dobrega avtomobila, ker bi denar "požrla" inflacija v 100 letih. Kdor je kupil takrat zlato, pa si danes z zlatom lahko kupi dober avto.
Dr. Boris Pleskovič, kaj pravite na tale video?
[video=youtube;R907F3qrbtQ]http://www.yo
utube.com/watch?v=R907F3qrbtQ[/video]
Tole je pa fascinanten podatek. Zanimivo bi bilo slišat, kaj je potem šlo narobe v Italiji, da so danes tam, kjer so.
Pri takšnih bi se dalo največ privarčevat, ne pa da nas futrajo da mormo tisti evro preveč nazaj vrnit po ne vem kakšnih novih davkih...