Nesreča tovornega vlaka, ki je prevažal kerozin, se je zgodila 25. junija. Foto: Radio Koper/Tjaša Škamperle
Nesreča tovornega vlaka, ki je prevažal kerozin, se je zgodila 25. junija. Foto: Radio Koper/Tjaša Škamperle

V predoru pri Hrastovljah se je iztirilo šest vagonov, pri čemer se je ena izmed cistern poškodovala in izteklo je približno 11.000 litrov goriva.

Nesreča je ohromila železniški promet iz koprskega pristanišča, razkrila pa tudi ranljivost vodnih virov v Sloveniji. Z namenom maksimalnega zmanjšanja okoljske škode so Slovenske železnice na kraju nesreče takoj izkopale 160 kubičnih metrov materiala, v katerem bi bil lahko kerozin. Progo so za promet znova odprli 29. junija.

Preteklo soboto so začeli še dokončno sanacijo proge, v okviru katere bodo zamenjali 150 metrov železniškega tira v predoru Dol, ki je bil po nesreči postavljen za potek železniškega prometa z zmanjšano hitrostjo. Napovedali so, da bodo dela trajala tri dni, v tem času pa so potnikom zagotovili nadomestni avtobusni prevoz.

V skladu z odločbo Arsa nameravajo v tem času tudi dodatno urediti odvodnjavanje pod železniškim tirom in namestiti dodatne zaščitne ponjave, delno pa bodo obnovili tudi kretnico, ki je bila v nesreči poškodovana in do zdaj ni bila v funkciji. V času tridnevne zapore bodo izvedli še popolno sanacijo spodnjega in zgornjega ustroja na drugi kretnici železniške postaje Hrastovlje.

Večmilijonska škoda

Kot je poročala TV Slovenija, jih bodo dela po trenutnih izračunih stala 1,5 milijona evrov. K temu znesku je treba zaradi popolne zapore proge prišteti še izpad prihodkov, ki znaša več kot milijon evrov dnevno.

Delavci so z deli glede na predviden načrt v nekajurni zamudi, v Slovenskih železnicah pa si kljub temu obetajo, da bo promet na tem odseku znova sproščen v torek ob 10. uri. Medtem Slovenske železnice še naprej izvajajo tudi monitoring morebitnega onesnaženja vode s kerozinom.

Že pred časom so nedaleč od mesta nesreče izvrtali posebno vrtino, da bi iz podzemlja izčrpali iztekli kerozin, a je pomočnik direktorja SŽ-ja Infrastrukture Anton Zvone Ribič za TV Slovenija povedal, da po zadnjih analizah goriva tam ni. Če bi vzorci pokazali vsebnost onesnaževal, bodo izvedli predvidene ukrepe za omejitev širjenja in obvladovanja oblaka kerozina, izvedli pa bodo tudi vse potrebne ukrepe za varovanje vira pitne vode za Obalo.

Od nesreče pristojni iščejo tudi nov vodni vir za Kras in Istro. Nabor različic bo ožja delovna skupina pripravila do septembra. Ko bodo nabor potrdili, bo sledila priprava razpisa za izbiro izvajalca primerjave različic, je po zadnjem srečanju prejšnji teden dejal direktor direkcije za vode Tomaž Prohinar.

Zaprta proga med Koprom in Divačo