Gospodarstvo
Denar
Po podatkih državnega statističnega urad je marca povprečna neto plača znašala 1.083 evrov. Foto: BoBo

Dodaj v

Rast slovenskih plač se nadaljuje

Povprečna plača se je v letu dni zvišala za skoraj tri odstotke
15. maj 2018 ob 15:28
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

V Sloveniji je marca povprečno bruto plača znašala 1.670,69 evra in je bila od februarske nominalno višja za dva odstotka, realno pa za 1,7 odstotka. Od lanskega marca se je povprečna plača zvišala za 2,9 odstotka.

Po podatkih državnega statističnega urada je marca povprečna neto plača znašala 1.083 evrov in je bila nominalno za 1,6 odstotka, realno pa za 1,3 odstotka višja od neto plače v februarju. V medletni primerjavi je bila nominalno višja za 2,6 odstotka, realno pa za 1,4 odstotka.

Povprečna bruto plača za marec je bila v zasebnem sektorju za 2,1 odstotka, v javnem sektorju pa za dva odstotka višja od plače za februar 2018, v institucionalnem sektorju države pa sta bili marčna in februarska povprečna bruto plača približno enaki.

Bruto plača se je v mesečni primerjavi zvišala v vseh dejavnostih razen v dejavnostih javne uprave, obrambe in obvezne socialne varnosti, kjer je bila nižja za 0,2 odstotka, ter v kulturnih, razvedrilnih in rekreacijskih dejavnostih, kjer je bila nižja za 0,3 odstotka. Najvišja je bila medtem v finančnih in zavarovalniških dejavnostih, znašala je 2.760,43 evra.

Najbolj so se zvišale plače na Gorenjskem in v Zasavju
Po statističnih regijah so se marca v mesečni primerjavi najbolj zvišale povprečne bruto plače v gorenjski in zasavski regiji, rast v obeh je bila 4,7-odstotna. Gorenjska regija sicer dosega drugo najvišjo povprečno bruto plačo za marec, ta znaša 1.690,56 evra (najvišja je sicer v osrednjeslovenski regiji – 1.849,72 evra), medtem ko povprečna bruto plača za marec v zasavski regiji znaša 1.494,45 evra.

Poleg v osrednjeslovenski regiji, kjer je bila marca povprečna bruto plača za 0,2 odstotka višja kot februarja, se je marca najmanj izrazito zvišala bruto plača še v obalno-kraški regiji, prav tako za 0,2 odstotka. V obalno-kraški regiji je sicer marca povprečna bruto plača znašala 1.583,47 evra.

G. C.
Prijavi napako
Komentarji
Haribo
# 15.05.2018 ob 16:15
Juhuuu, odlična novica, kmalu ne bomo več vedeli kam z vsem tem denarjem, obetajo se nam navali ekonomskih migrantov iz Švice, Nemčije in Skandinavije.
Korošec
# 15.05.2018 ob 15:41
Bruto že lepo izgleda, samo ko temu država prisloni svoj piskrček v obliki davkov potem vse skupaj izgleda bolj klaverno, no pa da bomo preveč negativni lepo je da vseeno raste.
Audy
# 15.05.2018 ob 16:34
Zahvalite se sposobnemu gospodarstvu in izvozu. Z razbremenitvijo plač, bi bila rast lahko še višja oz. brezposelnost manjša.
mirkoxx
# 15.05.2018 ob 17:12
Pozitivna novica. Komentarji pa cisto negativni - da smo bolj revni, samo odraz globanega gospodarstva - nasa vlada itak ni nic zasluzna za to, ... Ce bi bila novica negativna bi pa govorili podobno, le da potem bi bila nasa vlada za vse kriva, svetovno gospodarstvo pa nic.

Samo jokate in pljuvate po drugih, naredite pa nic za to da bi bilo bolje.

Si zelis visje place? Poglej se v ogledalo in se vprasaj kaj si danes naredil, da bos jutri imel visjo placo. S fousijo in pljuvanjem po drugih pac ne bo slo.
Sibid
# 15.05.2018 ob 16:23
To mislite plačo v javnem sektorju?
za_vse_sem_sam
# 15.05.2018 ob 16:45
Ja, ne vem no. Jaz osebno nikoli ne čutim gospodarske rasti. Vedno pa čutim krizo, ko pride.
Zelo čudno.
Geres*
# 15.05.2018 ob 19:07
Ne poznam niti enega v gospodarstvu, ki se mu je ob nespremenjem delovnem mestu placa dvignila. Visjo placo si je mozno izborit zgolj z menjavo sluzbe. Bo pa nasega sefa zaradi stiskastva se pekla glava. Dve osebi sta se ze opogumili in zamenjali sluzbe, vsaj dve se na tak korak pripravljava. Pa gre za oddelek z manj kot 30 zaposlenimi, kjer fluktuacija ni bila velika. Ampak ce hoces visjo placo je zdaj cas za menjavo sluzbe, ker ti nasi butli se niso pogruntali, da moras v ugodnih razmerah dvignit placo tudi za isto delo, ker ti bodo sicer ljudje vsli. 200 eur vec na mesec je pac 2.400 eur vec na leto.
gkrosl
# 15.05.2018 ob 16:38
lovenorthpole

# 15.05.2018 ob 15:36
Prijavi neprimerno vsebino tričetrt slovencev ne vidi niti 700 € na mesec tako da me res zanima za na podlagi česa se povprečje računa....


Na podlagi česa je potem vozni park, ki ga vidim vsaki dve Leto na obisku, precej bolj “posh” kot pri nas v Montrealu?
BACK
# 15.05.2018 ob 16:16
V resnici je tako: ne si mislit, da je kak politik , lev, desn, sredn, cerar, janša, pahor, vatever, zahvalen za to... dejstvo je, da semo v SLO ( in vse ostale manjše države) samo odmev v vodeni ekonomski politiki tistih držav, ki imajo pač moč manipulacije ... ;) ..tko da....rilex. Naši politiki so pač...fantje pri koritu, in naj bodo kar tiho on pridni ...
sv
# 15.05.2018 ob 17:56
Kak me vedno ti dvigi plače obidejo?
sharkyslo
# 15.05.2018 ob 18:00
Meni se nič ne pozna... A živim v drugi Sloveniji???
Alchemist
# 15.05.2018 ob 16:52
1.083 evrov

To je naše stanje razvitosti danes. Povprečna neto plača.

Lahko bi bila še precej višja, če ne bi nekateri tako stiskali svojih profitov le zase.

Še vedno pa tudi tričetrt ljudi prejema plačo in ne more skozi mesec! Tako da tukaj tudi nekaj drugega ne štima (stanovanjska politika, nepremičninski trg, javne storitve kot je javni prevoz, zdravstvo, šolstvo npr.). Če bi vse zadeve bile optimalno poštimane, bi tudi stroški prebivalstva bili nižji in bi marsikdo lažje se prebil skozi mesec.
Mimobeznik
# 15.05.2018 ob 16:48
Katastrofa, pogrešam recesijo.
K_ris
# 15.05.2018 ob 18:52
@Binder Dandet

Kazalniki gredo gor zaradi svetovne konjukture.

No ja. Drugje so imeli konjunkturo tudi že kar nekaj let prej ...
zzob
# 15.05.2018 ob 21:17
Eni jejo zelje, eni meso. V povprečju vsi jejo meso.

Misliš segedin.
skorpijon93
# 15.05.2018 ob 17:36
spet eno VELIKOO zavajanje , govora je o povprečnih in ne o dejanskih plačah, večina zaposlenih v sloveniji tam okrog 65 % ima neto plače manjše od 900 eur mesečno, 14 % jih živi pod pragom revščine kar nas ne uvršča med nižje v evropi, imamo problem izseljevanja, vsako leto se izseli več kot 8.000 državljanov, večina jih ostane v tujini - katastrofa
kristjan31
# 15.05.2018 ob 18:36
Pozabili so napisati na čigav račun je povprečje v RS tako visoko, zagotovo ne na račun minimalnih plač, ampak na račun previsokih plač marsikaterih direktorjev, managerjev in podobnih...

To povprečje je samo pesek v oči...
makoshark
# 15.05.2018 ob 18:06
Binder Dandet
Kazalniki gredo gor zaradi svetovne konjukture. Po tvoji logiki je bilo treba 2008 volit Janšo.;)

Dva ugovora:

Takrat je bila rast pogojena z zadolževanjem gospodarstva. Sedaj tega ni.

Naši trendi so bistveno boljši od povprečja Evrope. Če bi bil razlog samo konjuktura v EU (in v svetu), bi bili v povprečju po rasti BDP. Smo pa pri vrhu.
trpotec
# 15.05.2018 ob 20:01
"Če se Janezu plača na njegovem delovnem mestu 10 let ne spremeni, pomeni da Janezovo delo očitno ni vredno več kot dobiva - sicer bi si lahko izpogajal boljšo plačo pri sedanjem delodajalcu ali si našel nekaj boljše plačanega."
Si od včeraj? Predpostavljaš, da so delodajalci avtomatsko pravični in vedno plačajo nekomu toliko, kolikor je vreden. Velikokrat pa je v praksi tako, da se nekomu plača po mnogo letih ne spremeni, čeprav je v tem času močno povečal svoj doprinos, česar se delodajalec praviloma tudi zaveda, a plače ne povišuje. V praksi se to počenja tako, da se 1.) skriva številke oz. zaposlene drži v temi (koliko je nekdo prispeval za nek projekt itd.) 2.) igra na pohlevnost oz. pasivnost zaposlenih, kar je seveda tudi krivda slednjih. Poleg tega ni vedno mogoče najti nekaj "boljše plačanega", če gre za neko npr. ozko specializirano mesto, kjer ni konkurence na trgu dela. Ja, po neoliberalni dogmi lahko vsak odpre svoje podjetje, ampak ta argument že priznava, da gre tu za obstoj nepravičnosti, ki ga je treba reševati z nekim mehanizmom. Ampak zakaj bi ta mehanizem bil edini oz. najboljši oz. sploh dober? Sploh, če je nekdo npr. tehnični ekspert in se ne želi ukvarjati s podjetništvom, financami itd. Zakaj bi bilo tako reševanje problema boljše od klasičnega notranjega pritiska zaposlenih na vodstvo oz. lastnike? Argument ekonomske svobode pri problemu nepravičnih oz. izkoriščevalskih odnosov je čista neracionalna dogma. Kot bi rekel, naj si ženska, ki jo pijan mož pretepa, pač najde drugega, ne pa da kliče policijo ...

So tudi v Sloveniji firme, ki beležijo enormne dobičke, plača zaposlenih pa stagnira že leta.
ElTorro
# 15.05.2018 ob 19:46
@Geres
In s tem opisuješ izrazito manjšino ljudi.
Kot prvo, so plače v LJ višje od preostanka Slovenije. Kot drugo - ne rabi živeti v Ljubljani, lahko se (tako kot nekaj deset tisoč drugih) vozi iz okolice, kjer ga bivanje stane manj. Kot tretje - če živi in dela v LJ, ne potrebuje avtomobila.

In če Janezu po najemnini in stroških ostane 650 EUR, in s tem ne more skozi mesec, sem še zmeraj mnenja, da z Janezom nekaj ne štima.
Monopattern
# 15.05.2018 ob 18:36
Imate mogoče podatke tudi vsaj za modus in mediano plače, da si lahko predstavljamo koliko se povprečje zamakne zaradi najbogatejših? S povprečjem si lahko obrišemo rit, če ima 2/3 ljudi podpovprečno plačo.
ata
# 15.05.2018 ob 18:00
@Tao3: piše, da se je povprečna plača v enem letu realno(!) dvignila za 1,4%. V mandatu 2004-2008 se je realno dvignila za 25% - ne sedaj o janševanju...
sunac123
# 15.05.2018 ob 17:22
lepo, samo jaz jo imam enako meni nič ne raste
Kozi03
# 15.05.2018 ob 17:00
Ko me ljudje vprašajo, kje se vidi ta Slovenski pesimizem o katerem pogosto govorim, pokažem komentarje na MMC-ju, pod pozitivnimi gospodarskimi novicami.
Geres*
# 15.05.2018 ob 19:21
ElTorro: odcisbo je, ali ima Janez s 1.000 eur resen stanovanjski problem. Ce ta Janez zivi v Ljubljani, je samski in placuje najemnino ali kredit, potem tesno piska. Jer da samo za najemnino plus stroske vsaj 400 eur. Kje je hrana, vzdrzevanje avta, obcasno kaki cevlji ali oblacila itd.
Park
# 15.05.2018 ob 18:47
Rast slovenskih plač se nadaljuje

Dej ne lažite, ne zavajajte! To je samo članek spozoriran od vlade! Moja plača je nižja, kot je bila leta 2008! Imam shranjene vse plačilne liste. ČISTO NIČ se ni zvišala!

Verjetno je tiskarska napaka Rast slovenskih CEN se nadaljuje
Monopattern
# 15.05.2018 ob 18:39
Glede zaposlovanja bi pa morali uvesti kot Američani, da lahko dobi človek delovno vizo samo, če za to delovno mesto ni nobenega Slovenca. Torej se na razpis na delovno mesto ni prijavil noben ustrezen kandidat.
GoodFella
# 15.05.2018 ob 18:01
Kdor je sposoben, delaven in zna kaj koristnega početi, bo v glavnem že poskrbel zase, si izboril, dostojno zaslužil, kdor pač ni, bo pa jamral v klepetalnicah, krivil državo, Bruselj, vedno bo nekdo drug kriv. Takim se ne bi poznala niti 20 % gospodarska rast.
pepar
# 15.05.2018 ob 17:22
Madonca mamo dobre sindikaliste,še oglasit se jim ni treba,pa že gredo plače v nebo.
ap72
# 15.05.2018 ob 17:15
tao3 In bravo Slovenija! Se dobro pobiramo po Janševanju in potem Pahorju in potem spet Janševanju in potem še šivilji ... dobro nam gre! Ne bom tvegal, na volitvah bom dal možnost Cerarju da dokonča začeto! Vsi kazalniki gredo gor. Bravo

ja kaj je pa začel Cerar?? povej mi en njegov ukrep! ukrepe kot je zujf je uvedel janša in cerar jih je samo postopoma malo omilil, saj če ne bi janša teh ukrepov uvedel bi nas itak javni sektor požrl potem pa še sam sebe. cerar je videl te pozitivne učinke ki jih je to imelo na gospodarstvo in kot pozitivno mu štejem to, da je prekinil izsiljevanje sindikatov javnih sektorjev in jim pokazal hrbet.
zdaj morajo najprej konkretno porasti plače v gospodarstvu, očistiti je treba javni sektor (potrebujemo dober javni sektor - ni dvoma), šele potem se bo lahko javni sektor začel pogajati, kako povišati, postopoma, njihove plače.
lovenorthpole
# 15.05.2018 ob 15:36
tričetrt slovencev ne vidi niti 700 € na mesec tako da me res zanima za na podlagi česa se povprečje računa....

povečuje se revčina ne pša plače
makoshark
# 15.05.2018 ob 20:55
Radoveden
Če je dvig gospodarstva v Nemčiji X% to tudi približno ne pomeni da bi moral biti pri nas dvig gospodarstva enako X% pa če celotna ekonomija sloni na izvozu v Nemčijo.

Tega nihče ni trdil. Dejstvo pa je, da smo po rasti med prvimi v EU.

Cerar pa gospodarstvo. Ta ga ni videl ne od blizu ne od daleč. Pojma nima kaj to je.

In kateri predsednik/predsednica stranke ima "pojm"?
trpotec
# 15.05.2018 ob 19:49
Zakaj se ne navaja tudi mediana poleg povprečja? Je kakšen poseben razlog? Povprečje je zavajujoča metrika.
ElTorro
# 15.05.2018 ob 19:00
Verjetno je tiskarska napaka Rast slovenskih CEN se nadaljuje

Ker vsi uradni podatki so zlagani in prirejeni, merodajen je le osebni občutek tistih, ki hočejo večno kritizati.
Bivši uporabnik
# 16.05.2018 ob 06:23
Aha. Zdaj bodo samozaposleni še bolj udarjeni s prispevki. Lepo, res.
Radoveden
# 15.05.2018 ob 21:28
@mako,
"Če imaš vlado, ki nič ne stori, potem po tvoje tudi ni kriva, če gre gospodarstvu slabše?"

Če ne stori nič, zaradi česar bi šlo gospodarstvu slabše, potem ni kriva za to, da gre gospodarstvu slabše. Če ne stori nič, zaradi česar bi šlo gospodarstvu bolje, potem ni zaslužna za to da gre gospodarstvu bolje.

Kdor ne dela ne greši in pri nas je to strašno moderno. Najbolje nič spremenit, ker potem ni šanse, da bi te lahko bil česa kriv. Najbolje je prevedrit in če se le da potegnit skozi še 4 leta in če si nabasal ravno konjunkturo, juhu, dobro zate. Če nisi, tough luck.

Edino gospodarstvo se znajde samo, vse ostalo kar pa je odvisno od vlade pa hira na obroke, zato ker nereformiranje in nedelo se kmalu začne poznat. In pri nas se je poznalo že pred Cerarjem. Ta je z nedelom negativo samo še povečal, oplemenitil.

Rabimo nekoga ki zna usekat po mizi, ne pa mlahavega tiča brez cojones, ki si ne upa umazat rok.
ElTorro
# 15.05.2018 ob 20:22
Torej le dobrih 10% ljudi dobiva več kot 1,5-kratnik povprečne plače, tako da ti podatki nekako potrjujejo dejstvo, da je Slovenija v svetovnem vrhu po enakosti dohodkov (če merimo po Giniju).
trpotec
# 15.05.2018 ob 20:07
ElTorro: ja, imaš prav, z "zavajujočim" podatkom sem seveda mislil, da je zaradi neenakomerne distribucije težko soditi, koliko dobi večina prebivalstva. Enostavno viden efekt, ko ti mali delež visokih plač izkrivi povprečje.
ElTorro
# 15.05.2018 ob 19:50
Ne poznam niti enega v gospodarstvu, ki se mu je ob nespremenjem delovnem mestu placa dvignila. Visjo placo si je mozno izborit zgolj z menjavo sluzbe

In kaj je narobe s tem? Dvig povprečne plače se doseže tudi tako, da se odpirajo nova, bolje plačana delovna mesta, in delavci zapuščajo stara delovna mesta z nižjimi plačami.

Če se Janezu plača na njegovem delovnem mestu 10 let ne spremeni, pomeni da Janezovo delo očitno ni vredno več kot dobiva - sicer bi si lahko izpogajal boljšo plačo pri sedanjem delodajalcu ali si našel nekaj boljše plačanega.
Binder Dandet
# 15.05.2018 ob 19:27
@makoshark:
"Če bi bil razlog samo konjuktura v EU (in v svetu), bi bili v povprečju po rasti BDP."

Če je izvoz vezan na segmente, kjer je v tujini rast nadpovprečna, potem je tudi tvoja rast nadpovprečna.

@K_Ris:
Zagotovo vem, da je tvoje mnenje, da je ta vlada najmanj škode naredila, ker ni v nič kaj posebej posegala. Je torej to (edini in) glavni razlog?
JakobJak
# 15.05.2018 ob 16:53
Ne vem komu se je plača povečala, meni se je 2012 zujf .. zmanjšala in tako sem še vedno na manjši plači kot 2007.. :(
Binder Dandet
# 15.05.2018 ob 16:45
"Ne bom tvegal, na volitvah bom dal možnost Cerarju da dokonča začeto! Vsi kazalniki gredo gor. Bravo"

Kazalniki gredo gor zaradi svetovne konjukture. Po tvoji logiki je bilo treba 2008 volit Janšo.;)
Highland
# 17.05.2018 ob 14:58
Se dobro da nimam slovenske place.. Tale "rast" je res cel waw..
mmeeddoo
# 16.05.2018 ob 21:51
Očitno gre za neko vzporedno Slivenijo.
Radoveden
# 15.05.2018 ob 23:26
@makoshark,
ja in zaradi počivalška je gospodarska rast nad povprečjem? dobra. :) dejstvo je da za novo vlado volimo mirota in ne počivalška. in miro ni naredil nič. miro ne zna odrezat tam kjer se dela škoda. miro ni zaslužen za gospodarsko rast. počivalšek pa žal tudi ne.

Vse je povezano, če bi vlada delala slabo, bi šlo tudi gospodarstvu slabše, kot mu gre.

ni nujno, možno pa je. vlada lahko gospodastvo duši. tale je gospodarstvu uvedla višje davke, drugače pa ni naredila nič. je zato dobra, ker ni naredila kaj slabega za gospodarstvo, dobrega pa tudi ne?

gospodarstveniki so ves čas govorili da jih vlada ne posluša, da si želijo da bi nova vlada imela posluh.

če ti misliš da je ta vlada dobra ker ni naredila nič, vmes se je pa zgodila konjunktura, katere nadpovprečna rast šteješ v plus naši vladi ker ni storila kaj da bi dušila gospodarstvo, čeprav, roko na srce, ni storila nič da ga ne bi dušila manj, potem pač ni zaslužna za delo gospodarstva.

sam sem sicer privatnik, vendar če mene vprašate je prioriteta zdravtsvo. gospodarstvo pustite na miru. znižajte davke na predkrizne, da bomo konkurenčni in razmislite o stroških dela, nato pa se takoj lotite zdravstva. mirko je dokazal da temu ni kos, ker je vehementno zagovarjal Milojko. ne moreš volit ta mlahav špaget še enkrat, samo zato ker ni storil ničesar kar je obljubil in s tem v trgovini s porcelanom ni polomil ničesar, ker se ni dotaknil niti šalčke, čeprav je bil cilj te vlade zamenjat celoten porcelan v trgovini.
ElTorro
# 15.05.2018 ob 22:36
Na področju gospodarstva tej vladi res ni veliko za očitati.

Na ostalih področjih pa precejšnja polomija, ki nas bo v prihodnosti zelo tepla. Kljub nenehni rasti so povečali naš dolg - kljub temu, da so dvignili davke.....zdravstvo v razsulu, pokojninski sistem še naprej nevzdržen, birokracije vse več, pravne države še kar ni, inšpekcijske službe neučinkovite.

Večina teh stvari se v obdobju rasti ne pozna veliko.....ko bo prišla naslednja recesija, pa nas znajo te stvari močno udariti po hrbtu.

Razen gospodarske rasti, za katero se menda vsi strinjamo, da je predvsem posledica eksternih dejavnikov (ki jih pa vlada vsaj ni ovirala) - kaj pa so omembe vrednega naredili v štirih letih?
makoshark
# 15.05.2018 ob 22:03
@Radoveden

Ne moreš izolirati sistemov. Vse je povezano, če bi vlada delala slabo, bi šlo tudi gospodarstvu slabše, kot mu gre.

Ne rabimo nobenega šerifa, ki bo usekal po mizi. Taki kvečjemu naredijo škodo. Recimo kot smo imeli še en padec BDP dve vladi nazaj.

V tej vladi je bil za gospodarstvo zadolžen nekdo, ki je prišel iz gospodarstva. In ta ni imel mlahavega tiča brez cojones.
Radoveden
# 15.05.2018 ob 20:36
Slovenic smo polni govorance o negativnosti ampak v reali, ko gre za politiko in gospodarstvo ni na tujih portalih nič kaj boljše. Človek bi mislil da bo na ameriških in angleških medijih kaj drugače. Jok. Nabijanje. Kot bi bral MMC. Nabijajo se demokrati in republikanci kot pri nas levi in desni. Povsem ista pesem. Ma enako. Pri nas je govora o delitvah, ma v Ameriki se delijo že stoletja pa še niso prišli nikamor. Tako da, lepo u izi in pljuvajmno dalje. All good.
kristjan31
# 15.05.2018 ob 18:41
Pa pozabil sem omeniti še plače zdravnikov in profesorjev, ki so se tudi zvišale in še dodatno višajo povprečje, prav imaš @dannykm.
Bivši uporabnik
# 15.05.2018 ob 18:36
Hahahahaha kako višanje - moja plača al je kak mesec nižja al pa enaka
Kazalo