Gospodarstvo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 1.9 od 41 glasov Ocenite to novico!

Poudarki

  • Sindikat državnih organov Slovenije inšpektoratu za delo očita birokratsko tolmačenje zakonodaje.
Trafika
V inšpektoratu za delo menijo, da je položaj prodajalcev v trafikah izkoriščevalski, a po drugi strani ureditev po oceni inšpektorata nima vseh elementov delovnega razmerja. Foto: BoBo
Državni zbor
Člani parlamentarne komisije so sejo prekinili zaradi novoletne zakuske. Foto: RTV SLO/ Ergyn Zjeci

Razpravo poslancev o prodajalcih v trafikah prekinila zakuska

Odbor za delo bo sejo nadaljeval prihodnje leto
15. december 2017 ob 19:55
Ljubljana - MMC RTV SLO

Prihodnost prodajalcev v trafikah, ki prek franšiznih pogodb delajo več kot deset ur dnevno za prihodke, ki včasih ne dosegajo niti minimalne plače, tudi po protestu in medijski pozornosti ostaja negotova. O položaju prodajalcev v trafikah so na odboru za delo spregovorili tudi poslanci, a sklepov niso izglasovali, saj se jim je mudilo na novoletno zakusko.

Če so še na začetku tega tedna v poslanskih skupinah ob napovedanem protestu podpore prodajalcem v trafikah enotno govorili o potrebi po ukrepanju zoper izkoriščevalske razmere, v katerih delajo ti delavci, pa je realnost seje odbora za delo, sicer sklicane na zahtevo Levice, pokazala drugo plat pomembnosti te težave. Predsednik odbora Uroš Prikl (DeSUS), ki je za MMC zagovarjal ničelno toleranco do kršitev delovnopravne zakonodaje, je datum in uro seje določil tako, da so jo poslanci predčasno prekinili zaradi novoletnega druženja ob zakuski v preddverju državnega zbora.

Trije predlagani sklepi bodo tako na glasovanju šele prihodnje koledarsko leto. Poslanska skupina Levice je predlagala poziv inšpektoratu za delo, da izvede izredni nadzor v podjetjih Tobačna 3Dva in Delo Prodaja, ki obvladujeta večino trafik v Sloveniji. Drugi sklep bi naložil ministrstvu za delo pripravo strategije boja proti prisilnim zaposlitvam in prikritim delovnim razmerjem. Tretji sklep pa je vključeval predlog ministrstvu za pripravo poročila o obsegu poslovanja prek franšiznih pogodb.

Pred zakusko ponovitev znanih stališč
V tistem delu seje, ki ga je odboru vendarle uspelo izpeljati pred postrežbo zakuske, smo tako vnovič slišali predsednika Sindikata prekarcev Marka Funkla, ki meni, da ima trenutna oblika poslovanja lastnikov trafik prek franšiznih pogodb vse elemente delovnega razmerja in bi zato ti prodajalci morali biti zaposleni. Prodajalci v trafikah delo opravljajo kot samostojni podjetniki, a po strogih in natančnih navodilih lastnikov trafik, pri čemer pa nosijo tudi denarno odgovornost ob morebitnih napakah ali tatvinah. V praksi se tako zgodi, da en nepridiprav odnese mesečni prihodek delavca, ki mora v trafiki delati 10 ali več ur dnevno brez regresov, dopustov in podobnega.

Tudi predstavnik ministrstva za delo Peter Pogačar, ki konkretnih primerov ni želel komentirati, je povedal, da so se predstavniki ministrstva po protestu srečali s trafikanti in so seznanjeni z njihovo problematiko. Po Pogačarjevi oceni lahko inšpektorat preverja tako elemente delovnega razmerja kot tudi elemente ekonomsko odvisnih oseb, ki jim pripadajo določene pravice.

Inšpektorata za delo na seji ni bilo
Predstavnikov inšpektorata za delo na seji ni bilo, a tudi sicer je glavna inšpektorica za delo Nataša Trček v oddaji Studio ob 17h, povedala, da so na inšpektoratu prepričani, da gre v tem primeru za izkoriščanje delavcev, a pravna ureditev nima vseh elementov delovnega razmerja. Trčkova je ob tem napovedala, da bodo opravili nadzor z vidika varnosti in zdravja pri delu, in dodala, da je v tem primeru veliko lažje dokazati nepravilnosti kot elemente delovnega razmerja.

Te trditve so razburile Sindikat državnih organov Slovenije, ki je v pismu utemeljeval, da obstajajo vsi elementi delovnega razmerja, saj so bistvene podrejenost in odvisnost zaposlenih oseb in prednost dejstev pred formalno ureditvijo. Pri tem se sklicujejo tudi na priporočilo Mednarodne organizacije dela, ki poudarja, da je treba celovito presoditi vse kazalnike in da za prikrito delovno razmerje niso potrebni vsi kazalniki. V Sindikatu državnih organov Slovenije menijo, da je razlaga glavne inšpektorice za delo zelo birokratska. Temu očitku se je pridružil tudi poslanec Levice Miha Kordiš.

Poslanka DeSUS poziva k bojkotu
Predstavnika Delavske svetovalnice Gorana Lukića je zmotilo, da Delo prodaja na svoji spletni strani ponuja "zaposlitev" samostojnih podjetnikov prek franšizne pogodbe. Kritičen je bil do tega, da se državni organi pri nas zganejo šele takrat, ko problem postane tako velik, da pride v ospredje prek medijev, in tako postane politični problem na mizah poslancev. Poslanka DeSUS-a Julijana Bizjak Mlakar pa je ocenila, da bi morala civilna družba oziroma sindikati pozvati k bojkotu izdelkov podjetij, ki so v ozadju teh izkoriščevalskih praks.



Luka Lukič
Prijavi napako
Komentarji
KapoReđime
# 15.12.2017 ob 20:15
Poslancem je bolj pomembno žrtje od usode ljudi. FUJ- za tak parlament!
Ramus
# 15.12.2017 ob 20:39
Najprej je Gospod sebi brado ustvaril,... so rekli služabniki ljudstva.
veteraninsin
# 15.12.2017 ob 21:13
Če DELO prodaja in 3&2 nista sposobna delavcem v trafikah plačati trgovcem podobnih plač, naj gresta v stečaj. O tem ne bi smelo biti nikakršnega dvoma. Trčkova ? N M J.

Trafikanti z s.p. - to je ena največjih nateg sprege Ministrstva za delo in obeh zgoraj omenjenih družb. Naivci so dobili 14 urni delavnik in 4000€ subvencije, ki so jo skurili v 13 mesecih za prispevke za pokojnino in zdravstveno zavarovanje. S R A M O T A
tureavanture
# 15.12.2017 ob 20:32
Dober tek.
Prismuknjen
# 15.12.2017 ob 20:30
Prazni zaklji ne stojijo pokonci!
Hijena
# 15.12.2017 ob 21:54
@ ak
# 15.12.2017 ob 21:25

ne razumem tvoje poante, po tvoje poslanci preveč delajo in rabijo sprostitev, zato je zakuska pomembnejša, kot izkoriščani trafikanti, ki včasih še za položnice nimajo?
Ali si eden izmed priviligirancev ali pa...
Zgodovinar_666
# 15.12.2017 ob 21:07
Lahko se strinjamo, da je to kar se tukaj dogaja svinjarija in bi te ljudi morali zaposliti.

Samo po drugi strani pa ne pozabimo nečesa:

V zadnjih 10 letih je prodaja časopisov na trafikah, bencinskih črpalkah itd. upadla za kar 66%!!!

To pa pomeni, da bi morali tako in tako potem večino teh ljudi odpustiti. Tako, da je za njih situacija v vsakem primeru zavožena. Pa jim ne želim slabega. Samo to kar danes delajo pač ne more več iti.

Tako, da imejte tudi to v mislih, ko se greste ene pravičnike. In tudi tem s.p.-jem pač predlagam, da nehajo to delati in se naj raje nekje drugje zaposlijo. Če le imajo to možnost.
Zgodovinar_666
# 15.12.2017 ob 21:49
@ak

V teoriji sta izvršna oblast (vlada) in zakonodajna (parlament) ločeni zadevi. Ki se pač medsebojno dajeta, nadzirata itd.

V praksi pa je danes tako, da je zakonodajni organ postala vlada. Poslanci samo še potrjujejo tisto kar sprejme vlada. In takih poslancev ne rabimo. Bi bilo bolje, če bi imeli 90 šimpanzov in bi jih hranili z bananami. Bi bilo bistveno ceneje. Na tipke bi znali pritiskati in to je to.

Edino ko pride do razpada koalicije, je izid glasovanja nekoliko bolj nepredvidljiv. In sedaj, ko se bližajo volitve, je pač jasno, da koalicije ni več in da je vsak zase. Zato bi bilo čisto vseeno, če bi volitve razpisali že sedaj.
veteraninsin
# 15.12.2017 ob 21:16
Če si vzamete čas in preverite, kako so ( ali pa so se vzdržali) glasovali vrli potrošniki poceni parlamentarnih obedov na temo dviga minimalne plače, vam je vse jasno. SD 2/3 proti, 1/3 pa z glavo v pesku....
ak
# 15.12.2017 ob 22:18
Drugače se pa strinjam, da so trafikanti izkoriščani, sam hočem povedat, da nebi bilo kaj dosti drugače, če bi odločili danes, kot pa naslednjič. Takoalitako bo verjetno šele na januarski redni seji.
Jezni Smrk
# 15.12.2017 ob 22:30
Sovražim zakusko.
oziris.va
# 15.12.2017 ob 22:21
KapoReđime
# 15.12.2017 ob 20:15

Poslancem je bolj pomembno žrtje od usode ljudi. FUJ- za tak parlament!


Lačen si ful drugačen.
ak
# 15.12.2017 ob 22:16
@Zgodovinar_666
Današnji padec Vladnega zakona (pa še kakšen v zadnjem času, npr novela ZKP) tvoje teorije ne potrjuje. Toliko o tem. Sicer se ne sliši tako fajn, kot tvoj post, ampak jaz pač ne znam populistično pisat, hujskanja proti vsemu, česar nimamo mi, ima pa to moj sosed, pa nisem vešč. Bodi izvoljen, prepričaj cca 4000 volivcev v enem od okrajev, da te izvolijo, postani poslanec in delaj drugače, ne pa jamrat iz naslanjača. Teh 90 ljudi smo si sami izvolili, ni nam jih nastavil grdi okupator.

@Hijena
Postani torej poslanec, če je to tako lahko in fino. Če si polnoleten in imaš poslovno sposobnost, si lahko izvoljen, tako da sam še 4000 ljudi v enem okraju prepričaj. Sam pol ne jamrat, kako te noben ne mara.
SKing
# 16.12.2017 ob 08:15
Jaz v osnovi NE razumem ene zadeve. Ne razumem prodajalcev na SP-jih.

Zakaj ne?

Velikokrat je bilo že rečeno, da jim na koncu meseca ostane manj kot 100 EUR. Kar pomeni, da dejansko delajo več kot 8 ur na dan za končno "plačo" 100 EUR. Vemo tudi, da pri SP je potrebno 355 EUR plačati za prispevke, okrog 30 EUR za poslovni račun in okrog 50 EUR za računovodstvo - to vem, sem SP že par let. Kar pomeni, če na hitro izračunamo, da jim nekega dobička ostane 430-500 EUR, ko pa še plačaš prispevke, ostane 100 EUR ali celo manj.

In oni VEDO, da ne morejo povečati prihodkov, da bi živeli dostojno. Ker jih dejansko ne morejo, glede na to, kar se je povedalo.

Torej. Kaj bi jaz naredil? Prekinil bi franšizno pogodbo. Takoj bi jo prekinil. In ali šel na zavod ali se ukvarjal z nečim drugim. V tem primeru je boljše biti na sociali.
minutes
# 16.12.2017 ob 07:30
tsinamuh0
Popolnoma se strinjam s tvojim mnenjem.Tobačni lobi je glavni kakšne revije,časopisi... neki.
Se prav čudim,da ni avtomatov kot za kavo tudi za cigarete.
JBT
# 16.12.2017 ob 06:56
Ne razumem pa, zakaj niso mogli s sejo nadaljevati čez 2 uri?
zozozo
# 16.12.2017 ob 02:09
Kdor meni, da je zaslužil slabo s svojo s.p. v katero NI VLOŽIL nič, ampak samo sedi tam in prodaja proizvode, ki mu jih financirajo lastniki

No, ravno to je dokaz, da ti ljudje niso nobeni franšizniki, ampak so delavci pri teh lastnikih.
brus123
# 16.12.2017 ob 01:02
takega požrešnega parlamenta ne rabimo!!
tsinamuh0
# 16.12.2017 ob 00:28
Celoten protest za pravice trafikantov je bila ena sama bedna žalost.
Zrežirano do konca, prav nobene resnične podpore nimajo. Kdo pa sploh rabi toliko takšnih ljudi?
Samo en krivec je za njihov položaj in TO NI DRŽAVA - to je pohlepna in pokvarjena tobačna industrija, tisti, ki se zaradi brezmožganskih trafikantskih sužnjev (resničnih sonderkommandov, če razumete) na račun 10 mrtvih Slovencev in Slovenk vsak dan(!) potem kopljejo v denarju in si kupujejo mercedese, da se bolje počutijo (glede na njihovo zločinsko krivdo).
Zakaj ti veliki borci za revne, sindikalisti in levičarski socialni pravičniki iz Levice in ostali nikoli ne vprašajo, kakšni so krvavi dobički tobačne industrije???? Hm, zelo resno sprašujem - ali gre za elementarno in neverjetno pomanjkanje intelekta ali hudo pokvarjenost?
tsinamuh0
# 15.12.2017 ob 23:05
Par stvari je treba dopolnit tukaj. Najprej zgodovinar666 - v hudi zmoti ste, če mislite, da trafikanti prodajajo časopise. Ne, to je vse kulisa, ne gre za čigumije, časopise, plišaste medvedke, ne stripe, ne sličice nogometašev, njihov glavni in edini posel so CIGARETI, se pravi zasvojenost z nikotinom. Oni namerno oglašujejo in prodajajo trdo drogo otrokom. Edini razlog, da je v Sloveniji tako karikirano preveč trafik je,d a smo 2007 omejili oglaševanje na mesta prodaje. Zato so jih cinično nenormalno razširili pred vsako šolo in pred vsako avtobusno psotajo. Tam kjer šteje, pač.
Njihovi lastniki imajo sto-milijonske dobičke, ta dejavnost pa prinaša Sloveniji približno 1800 milijonov Eur izgube. Tako pravi študija EK, poglej - 7. referenca:
http://www.mz.gov.si/fileadmin/mz.gov.si
/pageuploads/javno_zdravje_2015/ZOUTPI_2
016/ocena_stanja_zoutpi_dec_2016.pdf
Prinašajo nam zasvojenost, bolezni (raka, infakrte, kapi, KOPB...), invalidnost, izgubo dela, prezgodnje smrti, onesnaženje, trpljenje in še kaj več, česar nočete. Zelo malo je veselja ali ''užitkov'', po vseh večjih raziskavah okrog 90% kadilcev obžaluje svoje kajenje,
1. Torej, to so prekarni delavci za družbeno izgubo. Vsak dan njihovo delovanje neposredno ubije 10 Slovencev in Slovenk. Prihranite si to sočutje raje za koga drugega.
2. Levica je tobačna stranka, ne pa stranka borcev za revne. To so že nekajkrat dokazali - bedasto obnašanje pri tobačni zakonodaji (amandma, ko so hoteli imeti prevarantske vrednosti Nik./katr./CO na škatlicah - pač očitno ti bedaki še vedno ne vedo, da gre za elementarno prevaro, ali pa se pač sprenevedajo), propagiranje marihuane, zdaj ponovno- se jim prav trafikanti najbolj smilijo... ne pa njihove žrtve ali pa, da bi s protom pokazali na resničnega krivca - tobačno industrijo.
Samo toliko v razmislek komentatorjem, pa novinarju javne RTV Lukiču, ki je svoje delo zelo slabo opravil - niti približno ni razumel pravega konteksta te teme. In ta nepostrebni spin s požrtijo, bodite malo manj neokusni in zabiti, lepo prosim.
Ja, ni vsak poklic koristen, žal je treba to razumeti.
eos
# 15.12.2017 ob 21:06
Največkrat ponovljeni besedi poslanci in zakuska. Super cirkus.
paver
# 17.12.2017 ob 08:11
Trafike zapret če se ne splača.Boljš prva zamira ko druga.
Enakost za vse
# 16.12.2017 ob 10:31
Prav rad berem komentarje na teh straneh, ampak še vedno vidim, da ne moremo v pravi poslovni model, ampak kar filozofiramo o tem, kaj naj vlada naredi, da bodo razmerja med poslovnimi partnerji "urejena". S.p. je namreč poslovni partner, ki je prevzel franšizo za prodajno mesto in je bil ob prevzemu posla točno seznanjen s tem, kakšne so njegove dolžnosti in njegove pravice, saj je za franšizo potrebno podpisati pogodbo. In zdaj zahtevajo, da se država vmešava v pogodbeno razmerje. Kot sem že zgoraj napisal, trafike same ne morejo prodajati, zato rabijo prodajalca. In dokler je nekdo pripravljen podpisati pogodbo o kateri se pregovarjajo, bo stanje tako. Edino kar lahko država naredi, je znižanje prispevnih stopenj za s.p. kar pa si tudi ne želim, saj je po nekaterih pisanjih ogromno s.p. (popoldanskih) zaposleno v javnem sektorju
Nikolaj
# 16.12.2017 ob 09:56
Na primeru trafikantov vidimo,da so poslanci zelo odmaknjeni od preprostih in revnih ljudi.
Nisem za ponovno uvedbo nekdanjega komunizma/socializma,
a dejstvo,da je bil v nekdanji komunistični SFRJ položaj trafikantov občutno boljši, trafikant pa je takrat imel tudi status človeka.
Nikolaj
# 16.12.2017 ob 09:51
Če bi bil diktator bi zadevo trafikantov rešil na naslednji način:
- Poslancem bi dal status trafikantov,
trafikantom pa status poslancev
in problem trafikantov bi bil zelo hitro rešen.
JBT
# 16.12.2017 ob 06:55
Poslanci gledajo le za svoje interese in interese vplivnih skupin, od katerih imajo koristi.
tsinamuh0
# 15.12.2017 ob 23:16
Ja, predlog J. Bizjak Mlakar, da se take firme bojkotira, bi bil na mestu - če stranke žal ne bi bile tako močno zasvojene. Tako pa žal to ne deluje.

Zato pa bo potrebno precej močnejše zdravilo, da se to parazitsko bando odtrga od naslednje generacije naših otrok. Treba bo poostriti nadzor nad prodajo mladoletnim in z neko generacijo pač nekat prodajat ta ogabni kancerogeni strup. To je celo na tem portalu pred dvema letoma in pol zelo jasno in glasno povedal že neki ugledni ameriški profesor:
https://www.rtvslo.si/zdravje/novice/res-ne-vem-zakaj-bi-morale-biti-od-tega-smrtonosnega-izdelka-odvisne-se-generacije/360867
KunteKinte
# 17.12.2017 ob 23:17
V osnovi tak problem se ne bi pojavil v urejeni državi ker bi ga v štartu preprečila.. FURS.. inšpektorat za delo.. požarni inšpektorat ..skupni inšpekcijski pregled.. kaznovat kršitelja.. in vse s.p jevce zaposlit.. od začetka dela prek s.p ja.. Inspektorat za delo je pri nas tok slab in gnil da to človek ne more verjet.. navadni loleki.. izdaj v Nemčiji enemu naročniku 12 računov v enem letu pa bos videl kaj te bo doletelo :)
tsinamuh0
# 16.12.2017 ob 23:35
Kdo sploh rabi toliko teh prodajalce zasvojenosti pred šolami, naj si najdejo kako bolj koristno, ali vsaj manj škodljivo delo!
Sramota, da imamo v parlamentu celo take bedake, ki mislijo, da s podporo tem družbenim škodljivcem ''delajo za reveže''. Prav trafikanti pa revščino, zasvojenost, bolezni in smrti pravzaprav množično povzročajo.
krnekilojz
# 16.12.2017 ob 08:55
Znova in znova izvoljeni pujsi dokazujejo koliko jim je dejansko za ljudi. No pa kaj bi se oni sekirali, če jih bomo pa znova izvolili.
samogledam
# 16.12.2017 ob 08:30
in dokler ne bodo volilci zaceli hodit na volitve in osebno spreminjali in odlocali o odnosu politikov do drzavljanov, bodo zakuske na nas racun !
Hijena
# 15.12.2017 ob 22:30
@ ak
# 15.12.2017 ob 22:16

ne vem zakaj misliš, da je zakuska pomembnejša od trafikantov ali drugih neurejenih področij, kjer se izkorišča ljudi?
A zato, ker je biti poslanec zelo težko in zahtevno delo in rabijo sporstitev po napornem dnevu?
Neumen argument!!!
nvk
# 15.12.2017 ob 20:46
Predstavnika Delavske svetovalnice Gorana Lukića je zmotilo

A Luka Lukič in Goran Lukić pogosto kofetkata? Se mi zdi, da se tale kar pogosto pojavlja v člankih.
nikoli
# 17.12.2017 ob 09:09
Pravzaprav nima paralament kaj razpraljati o tem. Če ne gre, trafike zapret in bo mir.
nikhrast
# 16.12.2017 ob 17:23
Pa kaj imajo s tem parlament, poslanci, vlada..., to je privatni biznis!!!
Posli ne gredo, folk ne kadi več, vedno manj kupuje cajtenge in revije, ti kioski so zgodovina, zato so jih ponekod že zaprli.
Poglej Glas Istre, po Istri je že par let nazaj zaprl vse te kioske. Še kje vidiš da turist kupuje cajtenge, saj vsi bulijo v iPhone ali tablice, kaditi te je pa zdaj že sram.
Ljubiljančan
# 16.12.2017 ob 13:27
@Po drugi strani pa, ne vem, a pričakujete, da bodo poslanci živeli življenja puščavnikov, samo ob kruhu in vodi? Pa dejte no, potem bi blo najbolj, da gremo ...

Kaj bi naredili z vodovodnim inštalaterjem, ko ti zamaka, in bi ob 12.00 rekel: "Se vrnem čez eno uro, Grem na kosilo."
????????
RUBEŽ
# 16.12.2017 ob 12:05
Zakuska? So sploh kaj naredili letos? Še plačati bi morali, da tam sedijo. Sramota.
SKing
# 16.12.2017 ob 11:02
Mislim da še kar ne razumem trafikantov. Da ti zaslužiš 100 EUR ali manj na mesec (oz. da ti toliko ostane), ti pa delaš "ko budala" vsak dan...in še VEŠ, da ne moreš priti niti do 200 EUR na mesec...

Osebno vem, kaj bi storil. Ker eno je, da delaš za 600 EUR na mesec NETO, ker moraš doma nahranit otroke. Ampak za 100 EUR? Hm...
Guliarth
# 16.12.2017 ob 07:00
Zakuska je stala toliko kot vse plače prodajalk v trafikah.
dejneseri
# 15.12.2017 ob 23:04
Oh ubozcki, jih ze vidim kako si okol debelih prstov dimljenga lososa pa prsut navijajo, pa rokavice cez, za domov...
21.12.2012
# 15.12.2017 ob 22:19
so pametne ene politične buče.
gospodje poslanca lahko spišejo jasen zakon, če želijo kaj preprečiti.
Hijena
# 15.12.2017 ob 21:56
*privilegirancev
Hijena
# 15.12.2017 ob 22:32
@ ak
# 15.12.2017 ob 22:18

no, tukaj pa se strinjam s teboj
nikhrast
# 15.12.2017 ob 22:36
Po Sloveniji pa še trafike, ljuba teta, kdo pa še kupuje cajtenge in revija.
Enakost za vse
# 15.12.2017 ob 23:51
Danes mi linki ne grejo v Povezavo, zato je ta link za MOŽGANE tukaj: https://voiceofeurope.com/2017/12/mosque
s-in-belgium-and-the-netherlands-are-financed-by-drug-money-says-reporter/
Enakost za vse
# 15.12.2017 ob 23:49
Kdor meni, da je zaslužil slabo s svojo s.p. v katero NI VLOŽIL nič, ampak samo sedi tam in prodaja proizvode, ki mu jih financirajo lastniki naj 29.12. 2017 napiše prekinitev pogodbenega razmerja v določenem roku s franšizno pogodbo. Če bojo to naredili vsi, lahko lastniki TAKOJ vržejo stran vse trafike, saj ta sama ne prodaja. Cigarete pa lahko prodajajo v avtomatih, kot v tujini, pa e bo noben mogel reči, da trafikanti prodajajo mladini kancerogeni strup. To, da je Levica tobačna stranka je jasno, saj poleg zastrupljanja z nikotinom hočejo uvesti še zastrupljanje z marihuano in drugimi drogami. Seveda taki podpirajo tudi izgradnjo verskih objektov, kjer ljudem perejo MOŽGANE , ti objekti pa so zgrajeni z denarjem iz transakcij z drogo.
ak
# 15.12.2017 ob 21:25
Kolikor sem jaz slišal, je šlo za sok, kofe in par piškotkov... To se mi ne slišijo ravno neki hudi pogoji za žrtje... Po drugi strani pa, ne vem, a pričakujete, da bodo poslanci živeli življenja puščavnikov, samo ob kruhu in vodi? Pa dejte no, potem bi blo najbolj, da gremo na cesto, pa pobaramo prvih 90 klošarjev, če bi bli prpravleni bit poslanci, pa še ti navjo hotli bit... Če nebi prekinli, bi pa ziher odkrili ameriko...
Kazalo