Gospodarstvo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.6 od 118 glasov Ocenite to novico!
Rok Benkovič
Rok Benkovič, trgovec s kriptovalutami, med prednosti svojega poklica izpostavlja tudi to, da ga lahko opravlja od doma oziroma od koder koli. Tudi na eni od tajskih plaž ... Foto: Osebni arhiv
       Mislim, da kriptovalut ni več mogoče ustaviti. Kriptovalute so si s tehnologijo verige podatkovnih blokov (blockchain) izborile svoje mesto. Čedalje več ljudi v njih vidi neko izboljšanje zdajšnjega finančnega sistema, ki preprosto ni več vzdržen. Seveda pa imajo kriptovalute tudi ogromno potenciala na drugih področjih.       
Pri Crypto Trade Academy, kjer sodeluje Rok Benkovič, so pripravili privlačno videoizobraževanje za vse, ki jih zanima trgovanje s kriptovalutami. Foto: Osebni arhiv
       Če ne bo večjih pretresov, kot so različne prepovedi delovanja kriptovalut in njihovega usklajenega blatenja, se lahko zgodi, da se bo v nekaj mesecih bitcoin povzpel na 8000 dolarjev, vrednost celotnega trga pa bo presegla 250 milijard dolarjev.       
Jamie Dimon
Jamie Dimon iz banke JP Morgan Chase je prejšnji mesec povedal nekaj ostrih besed o bitcoinu in celo izjavil, da je zanj vrednost bitcoina enaka nič. Tudi to je povzročilo precejšen popravek vrednosti bitcoina, ki pa je medtem spet splezal nad 4.500 dolarjev, tako da ni prav daleč od rekordne vrednosti. Foto: EPA
       Menim tudi, da so bankovcem v denarnici šteti dnevi, prihodnost pa je v digitalnih valutah. Vendar mislim, da bo preteklo še kar nekaj časa, preden bo večina plačil opravljena na tak način, kajti kriptovalute za zdaj še niso dorasle takšni transakcijski obremenitvi. Drugo vprašanje pa je, ali bodo to digitalne valute, izdane pod okriljem vlad ali pa kriptovalute, kot jih poznamo zdaj.       
Rok Benkovič
Spomin na najlepši trenutek skakalne kariere, ko je leta 2005 v Oberstdorfu senzacionalno postal svetovni prvak na srednji skakalnici. Foto: EPA
       Mislim, da je bila do zdaj najboljša naložba v projekt Edgeless, v katerega smo vstopili kot zgodnji vlagatelji v ICO-ju. Pred nekaj tedni je cena za žeton EDG dosegla 120-kratno vrednost zgodnjih vlagateljev.       
Po mnenju Roka Benkoviča bi se lahko bitcoin v nekaj mesecih povzpel na 8000 dolarjev. Foto: AP
       Poker sem igral že med skakalno kariero, šlo je bolj za hobi. Ko sem imel precej več časa, pa sem se v igro poglobil, jo podrobno analiziral in v naslednjih letih sem od tega lahko tudi živel. Tako pri pokru kot pri trgovanju s kriptovalutami gre za igro verjetnosti, ki jo moraš obrniti v svojo korist. Misel na dobiček mora biti drugotnega pomena. Tako pri pokru kot tudi pri kriptovalutah je močan psihološki vidik. Izgubljanje je del igre, in če psihično nisi močan, se zlomiš. Svoja čustva sem znal obvladovati že na skakalnici, to sem nekako nadgradil v pokru in pozneje te izkušnje prenesel v svet kriptovalut. Zato me takšne stvari ne ganejo kaj preveč.       
Rok Benkovič
Med športi, ki jih ima Rok Benkovič zelo rad, so tudi alpinizem, kajtanje in motokros. Foto: Osebni arhiv
       Svet kriptovalut pa se šele razvija in je konkurenca veliko manjša. Menjalnice so dokaj neregulirane, svet kriptovalut je po domače povedano še bolj divja liga. Prav zato je priložnost za posameznika z nekaj znanja toliko boljša.       
Rok Benkovič
Najti pravo mero tveganja je pomembno tako pri plezanju kot pri trgovanju s kriptovalutami. Foto: Osebni arhiv
       Misel na dobiček mora biti drugotnega pomena. Tako pri pokru kot tudi pri kriptovalutah je močan psihološki vidik.       
VIDEO
Nekdanji prvak Benkovič s...

Dodaj v

Rok Benkovič: Bankovcem dnevi šteti, prihodnost je v digitalnih valutah

MMC-jev intervju z Rokom Benkovičem
10. oktober 2017 ob 06:36
Ljubljana - MMC RTV SLO

"Svoja čustva sem znal obvladovati že na skakalnici, to sem nekako nadgradil v pokru in pozneje te izkušnje prenesel v svet kriptovalut," razmišlja Rok Benkovič, ki se nam predstavlja v popolnoma drugem okolju, kot smo ga bili vajeni.

Leta 2005 je (takrat še kot najstnik) Rok Benkovič na svetovnem prvenstvu v Oberstdorfu osupnil z naslovom svetovnega prvaka na srednji skakalnici, prav tako je presenetil, ko se je pri 21 letih odločil, da konča kariero. S športom, predvsem s plezanjem, se je ukvarjal le še za svoje veselje, preživljal pa se je z igranjem pokra. V zadnjih letih je trgovec s kriptovalutami in del tričlanske ekipe, ki sestavlja Crypto Trade Academy in ki ji je pripravila tudi videoizobraževanje za vse, ki želijo zaslužiti s kriptovalutami. Kriptokovancev je vsak dan več, pri nekaterih projektih gre tudi za prevare, zato je treba biti previden, vendar to ne omaja osnovne zgodbe, ki jo Rok Benkovič povzame z besedami: "Kriptovalute je treba začeti jemati resno. Prej boste spoznali njihov potencial, bolje bo za vas."


Na trgu kriptovalut september ni bil prijazen. Kaj pomeni odločitev Kitajske, da prepove ICO-je in da zapre kriptomenjalnice?
Res je. September je bil za mnoge zelo stresen mesec. Cena bitcoina se je v prvih dveh tednih skoraj prepolovila. Prav padec cene bitcoina pa je vnovič pričakovano vplival tudi na druge kriptovalute, ki so padle proti dnu. A vendar, tu moram poudariti, da se ni pripetilo nič novega. Takšne korekcije se ciklično ponavljajo že od samega začetka. Sama odločitev PBOC-a (People's bank of China) po eni strani pomeni, da je Kitajska zaprla pot številnim domačim inovacijam, ki bi ugledale luč sveta. Po drugi strani pa se je čez noč znebila vse konkurence znotraj svojih meja in med drugim že nekaj časa preizkuša svojo uradno digitalno valuto. Poleg tega je ta novica povzročila preplah na trgu in negativno vplivala na rast kriptovalut. Tu je bilo treba odreagirati zelo hitro.

Jamie Dimon iz banke JPMorgan Chase je poskrbel za dodatni preplah, ko je izjavil, da je bitcoin prevara, da se denar ustvarja iz nič in da je zanj vrednost bitcoina enaka nič. Opozarja celo, da bodo vlade prepovedale trgovanje s kriptovalutami. Kakšen je vaš komentar?
Takšnemu lisjaku pa res ne gre zaupati (smeh). Podobnih izjav smo pri Crypto Trade Academy že vajeni. Me pa preseneča, da trg še vsakič nasede. Mislim, da kriptovalut ni več mogoče ustaviti. Kriptovalute so si s tehnologijo verige podatkovnih blokov (blockchain) izborile svoje mesto. Čedalje več ljudi v njih vidi neko izboljšanje zdajšnjega finančnega sistema, ki preprosto ni več vzdržen. Seveda pa imajo kriptovalute tudi ogromno potenciala na drugih področjih.

Bitcoin torej po vašem mnenju ni prevara, se pa gotovo strinjate, da njegova rast spominja na klasičen borzni mehurček. Bo tudi v tem primeru mehurček počil ali zgolj počasi puščal zrak?
Dobro vprašanje. Kot sem že prej omenil, je gibanje cen na katerem koli trgu, ne samo na trgu kriptovalut, podrejeno nekim obdobjem rasti in padcev. Ta obdobja bikovske rasti in medvedjih padcev cen so lahko kratka, recimo, nekaj mesecev, lahko pa trajajo tudi več let. Tu je pomembno vedeti, kje smo trenutno. Menim, da če ne bo večjih pretresov, kot so različne prepovedi delovanja kriptovalut in njihovega usklajenega blatenja, se lahko zgodi, da se bo v nekaj mesecih bitcoin povzpel na 8000 dolarjev, vrednost celotnega trga pa bo presegla 250 milijard dolarjev.

Kako v ICO-jih oziroma javnih ponudbah kovancev prepoznati uspešno zgodbo?
Ponudba ICO-jev je v zadnjem letu presegla meje zdravega razuma, kot se za pravo potrošniško družbo spodobi (smeh). Med to nenadzorovano poplavo slabih, po naravi identičnih ali celo zlonamernih projektov se seveda najdejo tudi dobri. Prav Viberate, za katerega mislim, da ga čaka lepa prihodnost, je dokazal, da je z dobrim projektom mogoče uspeti tudi v Sloveniji. Na žalost pa je tudi ogromno projektov, ki so bolj špekulativne, škodljive narave, seveda podprte z dobrim marketingom, medtem ko je tistih res dobrih manj. Zaradi tega po eni strani razumem odločitev Kitajske in Južne Koreje, ki sta prepovedali trgovanje z vsemi novo nastalimi ICO-ji. Nazaj k vprašanju … Preden nekdo sprejme odločitev za vstop v ICO-naložbo, mora narediti domačo nalogo! Tu je treba misliti s svojo glavo. Ne moreš se zanašati na to, da bodo drugi to storili namesto tebe in v tvojo korist. Poleg branja njihovega tehničnega lista (white paper) in preverjanja ekipe si je treba odgovoriti še na nekaj ključnih vprašanj, kot so: Kaj bo projekt prispeval k družbi; kaj bo izboljšal, katero težavo bo rešil oz. olajšal; ali je projekt izvedljiv ... Treba je vedeti, da večina teh ICO-jev ne bo nikoli uspela in da nekateri niso izvedljivi, v nekaterih primerih pa preprosto zmanjka volje, da bi projekt izpeljali do konca. Tu je treba biti zelo previden.

Za trg kriptovalut so značilna velika nihanja. Kako se obvarovati pred veliko izgubo?
Za trg kriptovalut velja, da so desetodstotna nihanja zelo majhna. Videli smo tudi že več kot 100-odstotna nihanja dnevno ali celo do 1000-odstotno rast. Prav zaradi te volatilnosti moraš biti previden, kam in kdaj vlagaš, ker tako kot lahko veliko zaslužiš, lahko tudi veliko izgubiš. In to v enem samem dnevu. Preprosto moraš vedeti, v kaj se spuščaš. Moraš imeti znanje, ki te bo obvarovalo pred različnimi pretresi na trgih in pred lastnimi nespametnimi potezami.

Kakšna je korelacija med delnicami in kriptovalutami? Bi padec na delniškem trgu kriptovalutam koristil ali ne? Kaj pa morebitna recesija? Z drugimi besedami: imajo kriptovalute status varnega prebežališča?
Leta 2008 smo bili priča zlomu delniških trgov in istega leta je bil objavljen osnovni dokument bitcoina. Od takrat smo priča strmemu vzponu kriptovalut. Težko je reči, kaj bi se zgodilo, če bi se na delniškem trgu ponovno zgodila taka kriza. Morda bi ljudje še večji del svojih naložb premaknili v kriptovalute, morda pa bi prevladal strah. Dejstvo pa je, da vse več ljudi bitcoin in druge kriptovalute vidi kot alternativno naložbo oziroma način, kako hraniti in plemenititi svoj denar.

Kakšno prihodnost napovedujete kriptovalutam? Bodo izpodrinile običajen denar, bodo morda postale prevladujoče plačilno sredstvo?
Kriptovalute je treba vzeti resno, saj imajo ogromen potencial. Uspelo jim je nekaj, česar ni pričakoval skoraj nihče. Uspelo jim je postati alternativa boljšega finančnega sistema, in to le v nekaj letih. Kaj šele bo … Obenem pa kriptovalute z vsakim letom bolj pridobivajo zaupanje širšega kroga ljudi. Menim tudi, da so bankovcem v denarnici šteti dnevi, prihodnost pa je v digitalnih valutah. Vendar mislim, da bo preteklo še kar nekaj časa, preden bo večina plačil opravljena na tak način, kajti kriptovalute za zdaj še niso dorasle takšni transakcijski obremenitvi. Drugo vprašanje pa je, ali bodo to digitalne valute, izdane pod okriljem vlad, ali pa kriptovalute, kot jih poznamo zdaj.

Bitcoin je trenutno zelo vroča naložba, številni želijo poskusiti in zaslužiti, čeprav ne vedo dobro, za kaj gre. Kaj bi svetovali tem novincem?
Strinjam se, da je vlaganje v bitcoin in druge kriptovalute zelo dobičkonosna naložba, ampak samo, če veš, kaj delaš. Lahko dobro zaslužiš, ampak kaj hitro se lahko zgodi, da te nepremišljena poteza hitro kaznuje. Zato bi vsem novincem, ki se podajajo v svet kriptovalut, svetoval, da najprej svoj čas ali denar vložijo v znanje. Ob tem pa naj ne nasedajo sumljivimi obljubam in naj predvsem mislijo s svojo glavo. Le z dobrim znanjem bodo spretno obvarovali in oplemenitili svojo naložbo v kriptosvetu. Znanje se tu res izplača.

Kakšne so največje napake, ki jih delajo vlagatelji v kriptovalute?
Največja napaka je, da informacij ne preverjajo sami, ampak to nalogo zaupajo različnim ljudem okoli sebe. Poleg tega se mi zdi, da so vlagatelji v nekem trdem prepričanju, da cena kriptovalute, v katero so pravkar vložili, ne more pasti. Preprosto ne ukrepajo, kot bi morali. Takšni vlagatelji bi se morali naučiti postavljati vsaj možnost "stop-loss", pa smo spet pri osnovah. Spet drugi zaradi pohlepa ne jemljejo dobičkov, kadar bi jih morali. Včasih jih zavede tako imenovana "FOMO" norija in vstopajo na trg ob nepravem času, kadar je cena nekje pri vrhu. Velikokrat pa se tudi zgodi, da njihova naložba nima širine in kakovosti. Potem je tukaj še nepravilno hranjenje kriptovalut in še bi lahko našteval. Prav zaradi tega smo se pri Crypto Trade Academy (www.cryptotradeacademy.com) odločili, da ljudem ponudimo vse svoje strnjeno znanje v obliki videoizobraževanja. V njem bo vsak našel vse, kar potrebuje za uspeh v svetu kriptovalut.

Ampak, na spletu je veliko nasvetov, kako postati dober trgovec. V čem se vaše videoizobraževanje razlikuje od drugih, kje je njegova dodana vrednost?
Res je, v zadnjem času smo priča vsem mogočim oblikam oglasov na spletu s čedalje boljšim marketingom, ki obljubljajo bajne dobičke kar čez noč. Tu je veliko zavajanja, katerega cilj je hiter zaslužek, in to na račun lahkomiselnih ljudi. Lahko priznam, da uporabnik zdaj na spletu lahko najde skoraj vse, kar potrebuje, vendar bi ob tem porabil veliko več časa in bi ne nazadnje ob svojem iskanju padel v marsikatero past, ki bi ga lahko stala vsega. Mislim, da se je bolje učiti na napakah drugih, v tem primeru naših, kot pa te izkusiti na lastni koži. Privarčevali boste veliko več, kot si mislite.

Že sam namen našega videoizobraževanja je, da postanete neodvisen ter uspešen trgovec s kriptovalutami in njihov vlagatelj. Prvi odzivi naših kupcev so zelo pozitivni, kar nas še posebej veseli. Same lekcije, kjer začnemo z osnovami ter nato preidemo na tehnično in osnovno analizo, se nadgrajujejo in so podprte z različnimi primeri. Nato predstavimo poglavja o naših strategijah vlaganja in trgovanja. Zatem sledijo še poglavja, kot sta varno upravljanje s kriptofondom in psihologija trgovanja. Zadnje poglavje s primerom poveže izobraževanje v smiselno celoto. Tu moram omeniti, da smo namenili poseben poudarek varnosti trgovanja, ki pa vseeno dovoljuje nadpovprečne letne donose. Za naše kupce redno objavljamo tudi vroče sezname kriptovalut, ki jih je vredno spremljati.

Menite, da bi lahko vsak, ki bi se resno lotil izobraževanja, postal uspešen trgovec, ki bi imel dolgoročno dobiček ali bi celo živel od tega?
O tem sem prepričan. Kriptovalute je treba začeti jemati resno. Prej boste spoznali njihov potencial, bolje bo za vas.

Imate tudi svoj portfelj, ki ga s sodelavcema dejavno upravljate. Lahko poveste, kakšen je donos?
Z ekipo, v kateri sta še sestra Teja in njen partner Aleš Kepic, se z vlaganjem v kriptovalute ukvarjamo zadnja štiri leta. V tem času smo izpilili različne strategije vlaganja in se marsikaj naučili. Svet kriptovalut se iz leta v leto močno spreminja, zato se je treba vedno znova prilagajati trgu. Donosi v kriptovalutah se težko primerjajo z vlaganjem na drugih trgih. O dejanskih številkah ne govorim rad, ampak donosi se štejejo tudi v 1000 odstotkih. Se ne pritožujemo (smeh).

Kakšno strategijo imate? Pogosto kupujete in prodajate ali kriptovaluto držite dlje časa?
Imamo pet vrst strategij, ki se med seboj precej razlikujejo. Tu moram poudariti, da te strategije niso nobena skrivnost, saj so nazorno razložene in prikazane tudi v našem izobraževanju. Na primer, ko trgujemo kratkoročno, to pomeni, da en "trade" traja od nekaj minut do nekaj tednov, vedno že vnaprej določimo, kje so naši cilji in kje je naš izhod, če cena ne bi šla v predvideno smer. Tu se opiramo predvsem na tehnično analizo gibanja cene in seveda na temeljno analizo kovanca, upoštevamo pa tudi razmere na trgu. Skrbno izbiramo ICO-je, vlagamo pa tudi v projekte dolgoročno, nekatere izbrane kriptovalute pa mislimo "holdati" (držati) do pokojnine (smeh).

Nam lahko zaupate, kaj je bila najboljša naložba in ali ste kdaj tudi veliko izgubili? Za kakšen znesek je šlo?
Mislim, da je bila do zdaj najboljša naložba v projekt Edgeless, v katerega smo vstopili kot zgodnji vlagatelji v ICO-ju. Pred nekaj tedni je cena za žeton EDG dosegla 120-kratno vrednost zgodnjih vlagateljev. Seveda se zgodi, da izgubiš. To je pri trgovanju del procesa. Pomembno je, da veš, koliko lahko tvegaš pri posameznem "tradu". Kajti če se ne bo izšlo po tvojih napovedih, to ne bi smelo preveč vplivati na tvojo celotno vrednost sredstev, namenjenih za kriptovalute. Ker se držimo določenih pravil, smo največ izgubili pet odstotkov "bankrolla" v enem poslu. Lani pa smo izgubili nekaj sredstev, ker so nepridipravi oropali spletno menjalnico.

Znan je predvsem primer, kako so hekerji Mt. Goxu ukradli več kot 800 tisoč bitnih kovancev v takratni vrednosti skoraj 350 milijonov evrov. Borzo so zaprli, upniki so ostali brez vsega. Kaj storiti v takšnem primeru?
Kot sem že omenil, trg kriptovalut še vedno ni reguliran tako, kot bi moral biti. Veliko je sumljivih menjalnic, ki ne delujejo po pravilih in jih ne regulirajo državne institucije. Dostikrat prihaja do škandalov, kraj, ki so posledica “inside jobov” in podobno, ki jih menjalnice zakrivijo same. Takšna dejanja po mojem mnenju škodujejo kriptoindustriji, zato bi si želel, da bi se take stvari dogajale manj pogosto. Tu svetujem dodatno previdnost pri izbiri menjalnice, na katero mislite nakazovati svoj denar. Za zdaj je realnost taka, da menjalnice še niso varne, kot bi si želeli. Kraje so tako kar precej pogosta stvar. Zavarujemo se lahko edino tako, da nikoli vsega denarja za trgovanje ne držimo pri eni menjalnici. Razpršitev denarja po menjalnicah je le ena od rešitev. Za tiste, ki imajo namen kriptovalute držati daljše obdobje, pa svetujem, da jih premaknejo iz menjalnice na kakšno varnejše mesto.

Imate veliko prošenj znancev, da bi sprejeli njihov denar in ga upravljali, v zameno pa dobili provizijo?
Še pred nekaj leti nihče na to ni niti pomislil oziroma takih prošenj ni bilo. Zadnje čase pa je tega vse več, saj je vse več ljudi slišalo vsaj za bitcoin oziroma za kakšno drugo uspešno zgodbo. Mi vlagamo le s svojim denarjem in nimamo finančnih obveznosti do drugih. Vsem drugim pa smo v obliki našega tečaja "Bitcoin and altcoins trading and investing course" ponudili znanje, ki se ga lahko nauči vsak. Cilj izobraževanja je, da postanete vsaj tako dobri ali pa še boljši od nas. Bolj resno, kot se boste lotili zadeve, bolj varno in seveda bolj dobičkonosno boste trgovali s kriptovalutami. Kajti v našem programu smo razkrili vse svoje načine in strategije, ki jih mi vsak dan uporabljamo pri vlaganju v kriptovalute.

Zakaj vas pritegnejo ravno kriptovalute in zakaj ne običajne valute ali pa delnice? Je prav volatilnost tista, ki vas premami?
Vsak trgovec si želi čim večja nihanja na trgu. Ne glede na to, ali so to padci ali vzponi. Najpomembneje je, da cena ne stagnira. Vem, da tega ne ve veliko ljudi, ampak obstaja tudi možnost "shorta", s čimer lahko ob padcih cene narediš dobiček. Na delniških trgih je zgodba drugačna. Tam tekmuješ proti podjetjem, ki imajo milijarde in stotine zaposlenih. Ti delajo analize trga in manjši vlagatelji, kot smo mi, velikokrat potegnemo krajši konec. Svet kriptovalut pa se šele razvija in je konkurenca veliko manjša. Menjalnice so dokaj neregulirane, svet kriptovalut je, po domače povedano, še bolj divja liga. Prav zato je priložnost za posameznika z nekaj znanja toliko boljša.

Kaj bi za vas ta trenutek pomenilo, če bi šla vrednost vseh kriptovalut na nič? Osebni bankrot?
Vsekakor ne. Naša strategija deluje na načelu, da nikoli nimamo vloženega vsega denarja v kriptovalutah. Velik del našega denarja še vedno hranimo v fiatvalutah. Med drugim pa uporabljamo tudi različne načine varovalk, kot na primer že prej omenjena možnost "stop-loss", pa še kaj bi se našlo.

Zanimivo zgodbo pišete. Nepričakovano hitro ste končali kariero skakalca in se potem lotili - pokra. Kako uspešni ste bili?
Poker sem igral že med skakalno kariero, šlo je bolj za hobi. Ko sem imel precej več časa, pa sem se v igro poglobil, jo podrobno analiziral in v naslednjih letih sem od tega lahko tudi živel.

Vam znanje, ki ste ga potrebovali pri igranju pokra, koristi tudi pri trgovanju s kriptovalutami?
Vsekakor. Pri obeh gre za igro verjetnosti, ki jo moraš obrniti v svojo korist. Misel na dobiček mora biti drugotnega pomena. Tako pri pokru kot tudi pri kriptovalutah obstaja močan psihološki vidik. Izgubljanje je del igre, in če psihično nisi močan, se zlomiš. Svoja čustva sem znal obvladovati že na skakalnici, to sem nekako nadgradil v pokru in pozneje te izkušnje prenesel v svet kriptovalut. Zato me takšne stvari ne ganejo kaj preveč.

Tomaž Okorn
Prijavi napako
Komentarji
Binder Dandet
# 10.10.2017 ob 06:43
Clanek je ok, ampak tip je postal del problema.
dr. LeQuack
# 10.10.2017 ob 06:49
Dovolj povedano že s tem da je iz pokra presedlal na trgovanje s kripto valutami. Ko ti ena odvisnost ne prinese več nirvane najdeš drugo še bolj skrajno.
Digitalne valute ja, kripto pa napihnjen balon in Ponzi shema. Potem se bodo pa tako kot tile "švicarski kreditojemalci" zagovarjali da jih niso dovolj dobro informirali.
Bake
# 10.10.2017 ob 07:22
Pa kako za vraga dobijo takšni liki tipa Benkovič zastonj reklamo na nacionalki?
Bake
# 10.10.2017 ob 06:55
Trgovanje s kriptovalutami s ciljem ustvarjanja dobičkov v realni valuti??? Resno? In kje tukaj prava vrednost kriptovalut?
arhitektka
# 10.10.2017 ob 06:49
Kot popoln neuk sprašujem: ima on doma kovnico denarja?
whisky
# 10.10.2017 ob 07:16
a so tečaji brezplačni. če niso, zakaj se je treba ukvarjat z organizacijo nekih tečajev, če ti gre kao ful dobr s trgovanjem.
Franc Pijanc
# 10.10.2017 ob 07:14
Sepravi trgovec z eno vrsto valut pravi da je druga valuta slaba. Isto sranje samo drugo pakovanje.
MZ
# 10.10.2017 ob 06:54
Kriptovalute bodo ob takem nihanju in nestabilnosti najbrž še lep čas ostale samo v domeni finančnih hazarderjev, ki imajo čas, da se 24/7 ukvarjajo z napovedmi in indeksi (večina ljudi mora žal poskrbeti še za vse kaj drugega), in pa dovolj denarja za kritje izgub.
a.orhidejca
# 10.10.2017 ob 06:49
dan, ko bo vse digitalno, smo pečeni.
inputoutput
# 10.10.2017 ob 07:10
Kriptovalute so toksična denarna knjižna (nepapirna) valuta, ki sicer res lahko imajo funkcijo denarja. Vendar saj vidite, da imajo zlasti funkcijo špekulativnega finančnega inštrumenta. Ker same po sebi nimajo nikakršnega kritja, države ali centralne banke ne stojijo za izdajo, ne prinašajo nobene lastninske pravice ali pravice do kupona, so čisti fiktivni denarni inštrument, bolj čista oblika fiktivnega denarja ne bi mogli biti. Dokler ne bo digitalni denar v rokah centralnih bank, bodo kriptovalute totalni blef. Vsi, ki ne mislijo izvrševati denarnih transakcij preko kriptovalut, se v nabavo te valute podajajo iz špekulativnih razlogov. Če bodo vse izgubili, naj ne pridejo jokat na neko sodišče, da bomo potem to spet pokrivali davkoplačevalci, češ da jih nihče ni razkril vse možnosti njihovega tveganja. Teoretično je tveganje enake celotnemu vložku, torej vse lahko izgubijo. Tako npr. če vložite v kriptovaluto 1000 evrov, lahko tudi 1000 evrov teoretično izgubite in nihče vam tega ne bo povrnil. Toliko! Tisti, ki napihujejo to zadevo, so kreteni, gre za ljudi, ki so sami že pred časom vložili v ta toksični finančni inštrument in sedaj želijo po ponzijevem principu in po principu zero-sum game nekoga nategniti in seveda slej ko prej prodati. Ker mi je inštrument aka valuta bizaren ne bom nikoli vlagal v ta drek. Odsvetujem to početje. Je pa res, da ovce za striči obstajajo na celem svetu, tako da je ovac, ki razmišljajo o nabavi teh valut verjetno tam okrog 1-2 mia. To pomeni, da je zaloge za napihovanje aka nategovanjej še veliko. In verjamem, da bo to še nekaj časa šlo gor z občasnimi nihaji navzdol. Torej po mojem bo trend še nekaj časa pozitiven, gledano pod črto, ko pa bo šlo v franže, bo to izpadel kot eden večjih nategov in pogromov 21. stoletja. Izjema bo nastala šele takrat, ko bo za valuto stala centralna banka. Vendar za razliko od kriptovalut so delnice naložba v lastnino podjetja, prinašajo dividendo in lahko služijo tudi kot špekulativni inštrument. PRimerjalno je 100% bolj varno se iti špekulacijo z delnico kot kriptovaluto, saj pri delnici imaš še vedno pravico do soupravljanja, pravico do dividende in če ne gre za podjetje v krizi bo delnica slej ko prej šla nazaj navzgor. Skratka jaz butcem kriptovaluto odsvetujem, če mislijo, da gre za kaj finega. Če pa so pripravljeni tvegati 100% vložka, pa naj se grejo to špekulacijo z fiktivnim drekom.
7up
# 10.10.2017 ob 07:18
Sportniki, ki se ukvarjajo s tehnologio in članek, ki je namenjen gospodinjam in javnim uslužbencev.

Primite se za denarnice in tečite!

Nkateri delamo v tej sferi in nismo pozabili balona imenovan dotCom
dr-hause
# 10.10.2017 ob 06:51
ja vsak svoje hvali. kripto valute so zelo odvisne o počutja na trgu, tako, da se pozna vsaka pozitivna ali negativna novica, veliko ljudi se je že na veliko "opeklo" zraven gre pa še za "keč the keš" sistem, da se financira piramida. kripto valuta dobi pravo vrednost, ko jih lahko zamenjaš z € ali $. do takrat je pa to samo
tanj
# 10.10.2017 ob 07:27
...trgovec s kriptovalutami, med prednosti svojega poklica izpostavlja tudi to, da ga lahko opravlja od doma oziroma od koder koli. Tudi na eni od tajskih plaž...

Uau, impressed! Torej se še jaz odločim za ta poklic. Pa še kup drugih, recimo pol populacije, karakiramo in rečemo 80% populacije. Kaj pa zdaj? Se še lahko gremo ta online game?
xyxy
# 10.10.2017 ob 07:01
Hazarderstvo na borzah ni za poštene ljudi oz. delavce, ker nimajo s čim hazadirati ;-)
Nikolaj
# 10.10.2017 ob 07:27
Kriptovaluta je po svojem bistvu catch the cach.
krumpek
# 10.10.2017 ob 07:25
Kot sem že prej omenil, je gibanje cen na kateremkoli trgu, ne samo na trgu kriptovalut, podrejeno nekim obdobjem rasti in padcev.

Že res, ampak dolar proti € je v 1 letu izgubil samo 6% vrednosti, medtem ko je bitcoin v primerjavi z dolarjem v istem obdobju večji za 750%....
S takšnimi ekstremnimi nihanji papirnate valute pač ne more nadomestiti.
Skippy
# 10.10.2017 ob 07:22
No ja, v članku je v nasprotju s samim seboj.

Čedalje več ljudi v njih vidi neko izboljšanje zdajšnjega finančnega sistema, ki preprosto ni več vzdržen.

in potem

Zaenkrat je realnost taka, da menjalnice še niso varne, kot bi si želeli. Kraje so tako kar precej pogosta stvar.

LOL. Gre se samo za naslednjo piramidno igro.
Nikolaj
# 10.10.2017 ob 07:22
Bolje evro v rokah,
kakor bitcoin v oblakih
veza
# 10.10.2017 ob 08:10
Vse lepo in prav, ko je dobiček, so vsi pametni, ko je zguba, pa jim je kriva takoimenovana država in potem jočejo pred parlamentom, kot sedaj "frankisti", smešno!
inputoutput
# 10.10.2017 ob 08:12
Da še dodam. Zakaj se npr. finančni posredniki zanimajo za kriptovalute? Zato, ker so ovce pripravljene plačati 5-10% za opravljeno storitev oziroma za konverzijo prave valute v kriptovaluto. Ni lepšega za finančne posrednike. Nadalje se vprašajte, kaj pomeni povečevanje vrednosti kriptovalute, če to primerjamo z recimo evrom. Ali to pomeni, da je evro vedno manj vreden. Ja, v primerjavi s kriptovaluto, ampak posledično sledi potrditev nove hipoteze, da kriptovaluta sploh ni prava valuta, ampak toksičen špekulativen finančni inštrument. V svetu so depreciacije in apreciacije med valutami izredno nezaželene, enako tudi inflacija, ki dejansko pomeni, da realna valuta v državi, ki ima infalcijo, postaja manj vredna. Kaj je torej kriptovaluta v tem konceptu? V bistvu vidite, da nima veze s konceptom valut, realno ekonomijo ali realnim gospodarstvom. Gre za nategancijo in to epohalno in epično!
vnk
# 10.10.2017 ob 07:49
Joj, verjetno nekdo ne bo pljuval tisto kar mu prinese kruh na mizo. In itak, tip se eden mnogih ki dejansko ne ustvarijo s svojim delom nic, kot je rekel nekdo ze, postal del problema.
gisky
# 10.10.2017 ob 07:45
@dude
Potrebuje samo zaupanje udelezencev, da bo tudi v prihodnje opravljal to funkcijo.

za klasičnim denarjem še vseeno stoji država oz. centralne banke. Kdo stoji za kriptovalutami?

pa, če ne vidiš podobnosti med nizozemskimi čebulicami tulipanov v 16. stoletju in kriptovalutami, pa res moraš biti slep.
xyxy
# 10.10.2017 ob 09:03
Manjka podnaslov:
Reklamno sporočilo ali sponzoriran oglas
Rokobaroko
# 10.10.2017 ob 08:40
400€ za njegov online tečaj! Vse jasno.
Yanez
# 10.10.2017 ob 07:53
Ni mi logično, da bi svetovni banksterji, ki obvladujejo svet, skozi stranska vrata spustili kriptovalute, da bi jim postopoma odžagali vejo, na kateri udobno sedijo stoletja. Za veliko manjše zadeve so isti ljudje po svetu skozi zgodovino začenjali vojne, če ni šlo drugače. Ker ni videti prevelike panike pri bankirjih, očitno zadeva ni konkurenčna in ji bo prej ko slej pošla sapa, oz. se bo balon razpočil.
Pa sploh ne rečem, da v teoriji ni mogoče zgraditi bolj pravičnega denarnega sveta od sedanjega, vendar brez zaslužkov posvečenih v praksi ne bo šlo.
grapar
# 10.10.2017 ob 07:51
Družba je vedno bolj nasičena z odkloni od logičnega in naravnega in kinetična energija le-teh je tako strahovita, da bo njena sprostitev nepozabna. No vsaj dokler bo deloval zgodovinski spomin in potem pa vse znova.
igor-za
# 10.10.2017 ob 07:29
Te kriptovalute me spominjajo na srednjeveške "zdravilce", ki so po sejmih prodajali čudežne kapljice. Dokler je bilo dovolj naivnih ljudi, so dobro služili. Verjeli so embalaži in njihovim prodajalcem.
Pri kriptovalutah je pa nekaj podobnega. Denar (ali karkoli, kar se uporablja kot menjalno sredstvo) ima vrednost, če je s čim podprto (včasih zlato, danes narodna ekonomija). Blockchain je sicer odlična tehnologija, trgovanje s kriptovalutami pa za hazarderje in predvesem naivneže.
veza
# 10.10.2017 ob 08:27
inputoutput
# 10.10.2017 ob 08:21

nategancij je bilo že na miolijon, kdaj že so prodajali parcele na Luni in Marsu ali delnice nekih rudnikov zlata, ki jih sploh ni bilo, pa eliksirje večnega življenja, pa poglej religije, mnoge ti prodajajo mit o večnem življenju na drugem svetu, take zadeve vedno vžgejo!
mmeeddoo
# 10.10.2017 ob 09:00
20 let nazaj smo imeli Catch the cash, sedaj pa imamo tole. Spet bodo eni ful obogateli, drugi pa pušnil. Če še nisi obogatel s tem, potem veš v kateri skupini si.
SkodaOctavia
# 10.10.2017 ob 08:52
To je en velik nateg kod piramidni sistem... folk nategujejo za velke dnarje da kupuje te kriptovalute in jim obljubljajo neke astronomske zneske čez nekaj let... Ko se piramida zruši bo pa nekdo dobro zaslužil raja pa bo ostala brez usega! So me hotel "nategnit" s tem,pa sem samo rekel ne hvala! lp
abcabc
# 10.10.2017 ob 09:17
Seveda, če imaš Crypto Trade Acedemy, potem moraš govoriti to kar on govori. Če vlagaš v USD, moraš govoriti, da so vse ostale valute zanič. In če si mesar, tudi ni dobro ljudi prepričevati v vegetarjanstvo. Tako preprosto je to. Zanimivo pa je, da RTV daje na razpolago toliko prostora čisto pravim pravcatim turbokapitalistom. Niti en kandidat za predsedniške volitve ni dobil toliko prostora, kot tale turbokapitalist, ki prodaja valuto, ki ni vredna čisto nič, ker je brez vsakega kritja.
elGoyc
# 10.10.2017 ob 09:03
Trenutno je na trgu baje več kot 1000 kriptovalut in z izjemo nekaterih gre za popoln nateg in prikrito ponzijevo shemo.
Namreč nekaj ljudi si izmisli kriptovaluto in več kot pritegnejo kupcev, bolj cena raste, več kot ti kupci pritegnejo nadalnjih investitorjev, bolje zanje. Ker je trg končno velik, slej ko prej pride do sesutja sistema in izgube vložka. Vse to so glavne značilnosti ponzijeve sheme.
Po drugi strani ne bom trdil, da Bitcoin in mogoče še kakšna kriptovaluta nimata prihodnosti kot alternativa PayPalu, vendar ob sedanji volatilnosti je za širšo javnost prenevarna zadeva.

Po drugi strani me zanima zakaj na tem portalu takšna pozornost kriptovalutam, ki imajo v primerjavi z surovinami in vrednostnimi papirji še vedno izjemno majhen delež vrednosti naložb. In zakaj propagirati takšne tvegane naložbe ter stil življenja, kjer človek ne dela nič koristnega.
Yanez
# 10.10.2017 ob 08:16
gisky; # 10.10.2017 ob 07:45
Tulipanomanija se je zgodila v 17. stoletju. Cene navadnih čebulic tulipanov so na Nizozemskem v zelo kratkem času narasle tudi 20× in še več. Ljudje so prodajali svoje premoženje in posestva, da bi kupili tulipane, ker so pričakovali, da bo njihova cena v prihodnosti še bolj zrasla. Pok mehurčka se je začel 3.2.1637 v mestu Haarlem, ker se na dražbi tulipanov niso pojavili kupci, saj je ravno takrat v mestu razsajala bubonska kuga. Povpraševanja ni bilo več, zaradi česar je padla cena in mehurček je počil...
dvince
# 10.10.2017 ob 10:07
mislim, da vas je večina tukaj fouš Roku, ker lahko služi od hazarderstva igranja pokra in trgovanja z kriptovalutami, namesto 8 ur se praskat po jajci* v kakšni javni upravi za 1000€ :)
jakosol
# 10.10.2017 ob 09:27
Vsi finančni hazardi, ki nimajo podlage v realnih produktih, so dolgoročno obsojeni na propad. Določen čas zadeva teče na podlagi špekulacij, vendar ko se zadeva prenapihne, poči in dobimo novo finančno krizo. Večina udeležencev izgubi, le peščica na vrhu profitira in čez čas lansira novo platformo. Gre za neke vrste digitalne piramidne sheme.
nejcandrej
# 10.10.2017 ob 09:27
Jaz se že leta preživljam z trgovanjem valut. Ni za vsakogar, potrebno je znanje in izkušnje za ta posel.
K_ris
# 10.10.2017 ob 09:12
@ivanl

Vidim, da večina komentatorjev pojma nima kaj so kripto valute. Dajte se prosim vsaj malo pozanimat preden pišete bedarije po portalu!

Tudi če se pozanimaš (in jaz sem se), prideš do ugotovitve, da je to luft, ki ga drago prodajajo. Prišel bo trenutek, ko bo dovolj ljudi ugotovilo, da gre za luft in takrat bo tudi cena temu primerna.

Kaj daje vrednost kriptovalutam?
shostakovich
# 10.10.2017 ob 08:45
Pesimističen sem glede prihodnosti.
DLeagueStar
# 10.10.2017 ob 08:06
Meh Benkovic pocne to, kar prakticno cel borzni svet- buy and sell. To lahko pocnes z delnicami ali pa kriptovalutami, ker gre za v principu isto stvar se prav, da se ni dejansko denar. Ljudje napacno razumejo te stvari in mislijo, kot da imas doma printer denarja, ki ti iz bitcoinov dela evre. In tudi to je eden izmed razlogov za uspeh kriptovalut, enostavno modna muha, ki je veliko ljudi sploh ne razume in kot vedno za uspesnimi zgodbami stojijo tudi zelo neuspesne.

Je pa tako kot so pred mano povedali- dokler gospodje iz centralne banke ne bojo tega priznali kot denar se lahko ljudje slikajo.

V osnovi fajn ideja samo je malo hecna. Denar, ki ni zares denar pa vendar denar stoji za njim in se lahko na nekaterih mestih kupuje stvari z njim.

Je se ena izmed high risk high reward stvari pri kateri pomaga, da imas ful denarja v startu in tisti, ki to pocnejo bolj od zacetka so veliko bolj uspesni sedaj kot pa en zacetnik, ki ga skor vsi povozjo.
Skippy
# 10.10.2017 ob 07:49
Uau, impressed! Torej se še jaz odločim za ta poklic. Pa še kup drugih, recimo pol populacije, karakiramo in rečemo 80% populacije. Kaj pa zdaj? Se še lahko gremo ta online game?

Teh igric se lahko gre samo zato, ker je na drugi strani dovolj naivnežev.
xyxy
# 10.10.2017 ob 06:59
Dokler ne morem plačevati z valuto, me ta ne zanima.
veza
# 10.10.2017 ob 11:13
Grem skuhat kosilo, ne moreš jesti ne zlata, ne delnic, ne nafte, niti navadnh valut, tudi kriptovalute niso užitne, moraš vse te zadeve zamenjati za krompir in solato in kakšno piščančje bedrce, sicer boš lačen.
Dober, tek, Slovenija!
izo
# 10.10.2017 ob 11:02
Mal spoštovanja prosim: tip je bil SVETOVNI PRVAK. Ne more bit vsak Janez svetovni prvak.

se strinjam, za sšportn uspehe mu je samo za čestitat in tudi meni je žal, da ga ne vidimo več, v bistvu mi je bil od vsaj našij skakalcev še mogoče najbolj simpatičen.
ampak tukaj ne govorimo o roku iz planice, ampak o roku iz crypto trade "akademije".
izo
# 10.10.2017 ob 10:42
Od kdaj pa enačite poker s hazarderstvom?

aha, ker drugače to spada pod medicino, predvidevam, lol?
lucy86
# 10.10.2017 ob 10:34
a imam samo jaz občutek, da večina ljudi tukaj prebere dva odstavka potem pa preide rajši h komentiranju?
K_ris
# 10.10.2017 ob 10:33
@t-bone

S tem, ko kupiš kovanec, nisi kupil tehnologije. To je približno tako, kot da bi rekel, da imaš doma bankovce, ker verjameš v uspešno prihodnost papirnic.
el CARTEL
# 10.10.2017 ob 10:05
če ti je pretežko vlagati v delnice, ker imaš konkurenco in trg (in realno vrednost, vrednost podjetja namreč),
ni ti pa težko vlagati v špekulativno kvazi-valuto, kjer so donosi ali izgube 1000x

potem si špekulant. po definiciji.

če pa svoje znanje prodajaš, potem niti investitor nisi, ampak si "predavatelj".

in če je javna reklama za tvoj biznis - torej tečaje (ne investiranje v kriptovalute) - zakamuflirana kot članek na javnem RTV servisu, potem rečem samo: NATIVE ADVERTISING

kje je oznaka, da je to oglas?
Springbok
# 10.10.2017 ob 08:46
Sportniki ali starlete iz kmetije, ki se ukvarjajo s tehnologio in članek, ki je namenjen farbanju frizerk in vulkanzerjev, ki za naložbe v žetone ICO-jev najemajo kredite v CHF.

Naslednje leto pa bodo ustanavljali društvo za zaščito vlagateljev ti-kojn.si in lobirali pri bivših ustavnih sodnikih, da napišejo zakon za reševanje nasedlih vlagateljev na račun davkoplačevalcev.

NI ga čez bankovec v denarnici.
inputoutput
# 10.10.2017 ob 08:21
Sem se spomnil ene izmišljotine, ki jo nekateri nevedneži širijo že dolgo časa in bi bila res bizarna. To je, da so Rothschildi lastniki Ameriške centralne banke - FED. No, v takem primeru bi od tiskanja denarja in od medbančne obrestne mere in inflacije imeli korist lastniki FED, torej v tem izmišljenem primeru Rothschildi. No to je laž in izmišljotina. Za razliko od izdajalteljev kriptovalut, ki pa obvladujejo izdajo kriptovalut. Mit je postal realnost, očitno, samo da za neke druge priimke. To pa je nategancija tisočletja.
xyxy
# 10.10.2017 ob 07:58
spominja me na verigo catch the cash, kjer so ljudje jemali kredite in prodajali hiše za hitri zaslužek, na koncu so vsi ostali brez vsega in lovili ljudi ki so zagovarjali in promovirali ta hitri zaslužek. Tudi tu se lahko zgodi kaj takega.
Kazalo