Tušek z veliko zagnanostjo na noge postavlja novo proizvodnjo. Foto: BoBo
Tušek z veliko zagnanostjo na noge postavlja novo proizvodnjo. Foto: BoBo
Renovatio T500
Po mnenju strokovnjakov je to eden najlažjih in najhitrejših avtomobilov. Foto: www.tushek.com

Renovatio T500 označujejo za dober poskus GT-dirkalnika, ki ima sicer večje, "civilizirane ambicije", s predalnikom, CD-predvajalnikom in "celo" klimatsko napravo. In ob njem je buggati veyron - najhitrejši športni avtomobil, ki sme na cesto - očitno "prenapihnjen".

Zapis na spletni strani Top Gear
Do 100 kilometrov na uro pospeši v 3,7 sekunde, do 200 kilometrov na uro pa v 11,5 sekunde. Dosegel naj bi največ 310 kilometrov na uro. Foto: Spletna stran podjetja

V domači garaži je nekdanji športni dirkač izdelal superavtomobil, ki je po mnenju strokovnjakov eden najlažjih in najhitrejših avtomobilov. Sedem let je z ekipo ustvarjal novo podjetje, zdaj pa so tik pred začetkom proizvodnje prestižnih avtomobilov za petične kupce. Deset ljudi bo ustvarjalo jeklene konjičke, vredne več kot 300.000 evrov.

Aljoša Tušek je gost oddaje Prava ideja. Govorili bodo tudi o tudi o najnovejših slovenskih inovacijah, ki se predstavljajo na Forumu inovacij.
Prava ideja je na sporedu vsak četrtek ob 21.30 na 1. programu TV Slovenija, ponovitev pa v ponedeljek ob 18. uri na 2. programu. Vabljeni k ogledu!

Sanje o svojem superavtomobilu so verjetno del otroštva marsikoga. Vi ste to uresničili. Ste načrtovali, da vas bo pot po koncu dirkaške kariere vodila v samo ustvarjanje hitrih avtomobilov?
Tega ne moreš povsem načrtovati. To je bila želja. Približali smo se ji, ko smo naredili prvi avtomobil. Dobili smo kupca in nato smo se posla lotili profesionalno. Na začetku pa je šlo le za lastni užitek. (smeh)

Koliko časa je trajalo od konkretne ideje do izvedbe?
Dolgo. Na tej poti smo naredili dva prototipa in ju tudi prodali. Začeli smo leta 2005, torej se s tem ukvarjamo že sedem let.

So deli narejeni večinoma v Sloveniji?
Pri modelu renovatio T500 je več kot 80 odstotkov avtomobila izdelanega v Sloveniji, naš inženiring. Kupimo komponente, ki se ne morejo izdelati, kot na primer motor, menjalnik, elektroniko. Pa še del elektronike naredimo sami.

Kaj bi lahko bil vaš zaščitni znak pri oblikovanju avtomobilov?
Naša rdeča nit oziroma zaščitni znak bo to, da imajo naši izdelki – avtomobili – najboljše razmerje med močjo motorja in lastno težo. To je tista karakteristika, ki bo avtomobile najbolj zaznamovala.

Veliko pozornosti posvetite tudi udobju, saj običajno hitri avtomobili varčujejo prav pri tem?
Tehnologija je napredovala in podjetja, ki se ukvarjajo z vzmetenjem, so poslušna in jih zanimajo ekstremni izdelki. Bili smo med prvimi, ki smo razvili podvozje, nastavljivo do takšne mere, da bo uporabno na dirkah in sprejemljivo na cesti. Čeprav to ni avtomobil, ki bi bil udoben kot običajni cestni avtomobil, ampak je dovolj udoben, da se lahko peljemo tudi iz Štajerske do Portoroža in še dlje.

V kultni BBC-jevi oddaji Top Gear je renovatio T500 požel ogromno navdušenja. Kako so izvedeli za vas?
Za nas so izvedeli na promociji v Le Mansu. Francoski organizatorji so nas povabili kot enega izmed desetih superavtomobilov in Top Gear je začel naš avtomobil zanimati, saj verjetno edinega niso poznali. Tam smo se dogovorili za test, za dve uri smo jim ga posodili.

Aljoša Tušek je postal Ime tedna na Valu 202. Prisluhnite pogovoru.

Verjetno omemba v takšni oddaji povzroči plaz zanimanja - je bilo tudi pri vas tako?
Ja, definitivno zanimanje je, smo pa pri tem zelo previdni. Zavedamo se, za kakšen denar prodajamo avtomobil, zato kupcem ne obljubljamo kar v tri dni. Avtomobil še vedno dopolnjujemo, zato bomo začeli s prvimi modeli na začetku prihodnjega leta. Naši kupci bodo avtomobile dobili prihodnje leto.

Imate zagotovljene kupce?
Da, imamo nekakšno statistično listo. Čez zimo bomo prototip toliko izpopolnili, da bo res to, kar želimo in kar kupci od nas pričakujejo.

Avtomobilska industrija je zadnja leta v krizi. Se kljub temu najde prostor za posebne, unikatne avtomobile?
S prebojem ferrarija, lamborghinija, aston martina se je zgodil preobrat. Toliko so napredovali, da so tako rekoč že industrija in izdelujejo tudi po 3.000 avtomobilov letno. To pa za petične kupce ni dovolj ekskluzivno, zato manjše delavnice, kot smo mi, dajemo možnost, da dobijo še kaj bolj ekstremnega.

Razmišljate tudi o električnih avtomobilih, glede na to, da se ljudje vse bolj zavedamo pomena varovanja okolja?
Definitivno razmišljamo tako o elektroavtomobilu kot o izboljšanih bencinskih motorjih, a še nismo tako daleč, da bi lahko povedal kaj več. Prihodnje leto!

Renovatio T500 označujejo za dober poskus GT-dirkalnika, ki ima sicer večje, "civilizirane ambicije", s predalnikom, CD-predvajalnikom in "celo" klimatsko napravo. In ob njem je buggati veyron - najhitrejši športni avtomobil, ki sme na cesto - očitno "prenapihnjen".

Zapis na spletni strani Top Gear