Gospodarstvo
Govori se še o enem predlogu dviga minimalne plače. Foto: BoBo

Dodaj v

Šarec za dvig minimalne plače. A kakšen?

Dvig v parlamentarnem postopku
19. november 2018 ob 17:30
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Predsednik vlade Marjan Šarec je pred poslanci dejal, da bi bilo treba minimalno plačo zvišati. Kako točno oziroma kakšna naj bo formula za dvig, pa po njegovem mnenju ostaja srž problema.

"Mislim, da ni državljana v Sloveniji, ki se ne bi strinjal, da je minimalna plača prenizka," je v DZ-ju dejal premier, ki si želi, da bi se zvišanje doseglo v soglasju med socialnimi partnerji.

K dialogu morajo pristopiti vsi člani Ekonomsko-socialnega sveta, je pozval Šarec in obžaloval, da zvišanju minimalne plače nasprotujejo delodajalci. "Zavračanje dialoga na prvo žogo ni nikoli dobro," je dejal in dodal, da bi bilo ob dejavnem sodelovanju delodajalcev tudi lažje najti rešitev.


Ali podpira prizadevanja za zvišanje minimalne plače, je Šarca spraševal Matej T. Vatovec, poslanec stranke Levica, ki je pred kratkim s podpisi koalicijskih poslancev v obravnavo v DZ vložila predlog novele zakona o minimalni plači.

Predlog po poslančevih besedah vsebuje tri jasne rešitve: dvig minimalne plače na 700 evrov neto do leta 2020, izločitev vseh dodatkov iz minimalne plače ter uvedbo t. i. formule, ki bi omogočila, da minimalne plače za vsaj 20 odstotkov presegajo minimalne življenjske stroške.

Ravno v tej formuli, ki naj bi jo sicer uveljavili šele leta 2021, je po Šarčevem vedenju srž problema. "Treba bo opraviti še določen napor, da se uskladimo glede izračuna te formule," je presodil in dodal, da se bo tudi sam sešel z delodajalci in jih seznanil s prizadevanji za sprejem novele zakona. Kot predlagajo avtorji, naj bi bila novela zakona uveljavljena s 1. januarjem 2019.

Al. Ma.
Prijavi napako
Komentarji
grinta
# 19.11.2018 ob 18:01
"do leta 2020, izločitev vseh dodatkov iz minimalne plače"

A na izločitev dodatkov se bo tudi čakalo do 2020? Čemu?
Saj ne potrebujemo počasnega navajanja na dejstvo, da dodatki ne pašejo v formulacijo minimalca.
aktivist
# 19.11.2018 ob 17:50
Delodajalci bi se malo izkoriscali za minimalca. Osebno pravim, kdor ni sposoben placati minimalne place naj sam dela. Naj se zacne ceniti delo.

Ze tako ali tako se tam, kjer ni minimalne place zaposluje studente in se njih izkorisca, ker do cenejsi. Tudi za to bo treba poskrbeti. Vse samo, da se ne placuje delavcev.
grinta
# 19.11.2018 ob 18:20
"Koliko brezposelnih bi še radi ustvarili?"

LOL, ti si očitno edini ki še verjame v to bojazen.
council
# 19.11.2018 ob 18:07
Slovenija bo prva država z višjo socialno kot je minimalec zapomnite si.
kapljač
# 19.11.2018 ob 18:11
dvig plače mora biti na jurja, ali se pa nehajte hecat. Predsednik uprave Gorenja ima 26 jurjev plače plus v s e ostalo..S petimi jurji bi kamot lepo preživel, pač primer, kje vse se lahko vzame.
grinta
# 19.11.2018 ob 18:19
"Predsednik uprave Gorenja ima 26 jurjev plače plus v s e ostalo..S petimi jurji bi kamot lepo preživel, pač primer, kje vse se lahko vzame."

To je taka tračarska izjava.
Ljudi na minimalcu je 33800, če jim dvigneš za 50 eur pol veš kolk denarja moraš pobrat predsednikom uprav. Pač nimamo dovolj predsednikov uprav za tvoj poseg razen če jim pobereš tolk da nihče ne bo hotel delat kot predsednik uprave.
Skippy
# 19.11.2018 ob 18:19
Na koncu bo namesto 60.000 ljudi na minimalni plači jih 150.000. S še manjšo motivacijo za delo. Levica seveda ne bo nič kriva, pač pa "zlobni" kapitalisti.
boro007
# 19.11.2018 ob 18:43
@Skippy...

Dokler mi nekod ne dokaže da je bilo varčevanje ob krizi krivo za ponovno revitalizacijo svetovne ekonomije... Tačas ne verjamem v te pravljice za male otroke.

Če prodajalka v nemčiji streže kruh za "minimum wage as €8.84" na uro... zakaj bi potem pri nas bile prodajalke "nekonkurenčne"? ... Sploh pri cenah v trgovini, ki niso za pol manjše kot v nemčiji. Tudi oni plačujejo v pokojninski sklad in za zavarovanje... Te floskule iz gospodarske zbornice lahko pozabiš. Ker plače se niso višale po enaki prmici kot je šlo ogrevanje gospodarstva, kar pomeni da je razlika X-a šla v dobičke... Sprašujem se če jih bodo višek privarčevali za naslednjo krizo, ali bo šlo spet vse iz naših žepov? Na žalost je bilo to retorično vprašanje...
Skippy
# 19.11.2018 ob 18:18
Koliko brezposelnih bi še radi ustvarili?
grinta
# 19.11.2018 ob 18:45
"Na tak način se je začel propad Venezuele - država je začela določati, s kolikšnimi stroški lahko poslujejo."

Propad Venezuele se je začel zaradi več sto faktorjev, ki so Venezuelo delali takšno kot je in kakršna je v razmerju do svojega okolja. To da ti izpostaviš en faktor, ga primerjaš z nekdo državo na drugem koncu planeta in določiš, da bo ta faktor ustvaril identično situacijo je totalna izmišljotina. Prikladno si ignoriral nešteto kulturnih, socialnih, političnih, tehnoloških, in drugih faktorjev zato ker ti je v interesu promovirat svojo politično percepcijo. Ne pa tvojih motivov smatrat za empirično analizo.
the law1
# 19.11.2018 ob 18:43
@Geres*

"Plača osebe, ki zasluži 167% povprečne bruto plače, je obremenjena v višini 60,4%... To nas uvršča v vrh med državami OECD."
https://siol.net/posel-danes/novice/resnica-o-obdavcitvi-slovenskega-delavca-405171

Dat 60% place za to, kar človek pri nas dobi od države (na čelu z zanič zdravstvom), je zločin.


In veš kaj je najbolj žalostno pri vsem tem. Žalostno postane, ko to pretvoriš v absolutne zneske.

167% povprečne bruto plače je cca. 2670 EUR bruto oz. to je cca. 1.650 EUR. Se pravi mi smo v Sloveniji nekoga z cca. 1.600 EUR neto plače razglasili skoraj za razrednega sovražnika
Geres*
# 19.11.2018 ob 18:36
Šarec za dvig minimalne plače. A kakšen?

V redu, se strinjam. Ampak kaj pa ostali? Potrebno bi bilo znižati obdavčitve plač in kar javnost zelo nerada sliši, imamo astronomske obdavčitve za tiste, ki imajo nekoliko nadpovprečno plačo in nimajo vzdrževanih družinskih članov (torej nimajo otrok, jih uveljavlja partner ali so že odrasli).

"Plača osebe, ki zasluži 167% povprečne bruto plače, je obremenjena v višini 60,4%... To nas uvršča v vrh med državami OECD."
https://siol.net/posel-danes/novice/resnica-o-obdavcitvi-slovenskega-delavca-405171

Dat 60% place za to, kar človek pri nas dobi od države (na čelu z zanič zdravstvom), je zločin.
ss_story
# 19.11.2018 ob 18:44
ziva katastrofa.....minimalna bi morala bit vsaj 1000€.

Vse kar je manjse je totalna sramota za delavce,ki trdo delamo,garamo vsak dan. Na upravah oziroma pri vrhu piramide pa si dajejo plače po par tisoc€....

Cene po raznih trgovinah pa totalno previsoke.....cene vsega.....

Danes sla z zeno po trgovinah malo.....Muller, Pikapolonica, H&m, C&A in ostale

Cene igrač ogromne po 80-100€, obleke oziroma oblačila prav tako.....pa mater bozjo nekdo ki dobi minimalno plačo.....s cim naj kupi kaj takega?????
@twwwter
# 19.11.2018 ob 18:15
Čakati na dogovor z delodajalci ni nič drugega kot še ena od mnogih oblik zavlačevanja, ki jim vse prinesejo še nekaj nakradenega pri najslabše plačanih.
30
# 19.11.2018 ob 22:18
The law... Kakšno zavajanje izvajaš.... Ni vse v dobičku. Če podjetje za direktorja kupi Mercedes za 50k potem se dobiček zmanjša. Ne mi srat s temi bullshiti kako slovenska podjetja niso zmožna plačevati visje place... Če nisi zmožen izvoli zapreti firmo...
Skippy
# 19.11.2018 ob 18:27
Na tak način se je začel propad Venezuele - država je začela določati, s kolikšnimi stroški lahko poslujejo.

@grinta
Takšna je pač znanost. Potem pa povej, zakaj še imamo vedno več kot 20.000 brezposelnih kot pred 10. leti. Pa je zdaj podobna rast ...
marelica7
# 20.11.2018 ob 05:59
samo za primer:
ko smo imeli v šestih blokih svojo kurilnico na olje z kurjačem, ki je redno sodeloval z enim servisom in enim dimnikarjem...položnica 86€ v stanovanju 23C sredi zime.
nato je prišel napredek...okoljski pritiski...gremo na plin
odslovili smo kurjača, predelali kotlovnico, investirali v cevi, napeljavo in ostalo...plačali drago kot žafran z obljubo da se bomo greli ceneje...o.k.
danes se res grejemo ceneje, ker imamo radiatorje izklopljene, na položnici pa gledam kam gre denar...piše da kotlovnico vzdržuje devet podjetij vsak mesec redno in tako znaša strošek za vzdrževanje sredi poletja 48€ na mesec +22%DDV...ne da bi radiator sploh odprli.
in če tako politiki vodijo celo državo, sem presenečena da sploh še kaj deluje. ker sabotaže bodo prišle, upor se bo dogodil, prej ko slej, od spodaj...
pomladnidnevi
# 19.11.2018 ob 20:34
Kateri delodajalec ne zmore dat 700 eur minimalne plače (BREZ DODATKOV),naj crkne še letos. Sramota za vlado,da to sploh dopušča. Zakon sprejet,pa nič pogajat z delodajalci. Pika.
council
# 19.11.2018 ob 18:04
Dodatno zavarovanje naj vsaj plačajo da bomo izenačeni z socialci?
@twwwter
# 19.11.2018 ob 19:41
Podjetje, ki ne more plačevati niti minimalnih plač, ima že v osnovi nevzdržen poslovni model, zato je najbolje, da se prestrukturira ali pa likvidira. Vse drugo je agonija izkoriščanja delovne sile - dokler se da.
kralj matjaž
# 19.11.2018 ob 19:08
1. Je potrebno znižat davke
2. je potrebno znižat regulativne ovira
3. je potrebno sprostit vse strokovnjake v javnem sektorju in jih zaposlit v zasebnem, da bodo gonilo razvoja in bodo ustvarili bogastvo.

Recept preprost, a kaj ko ga levica ne razume.
the law1
# 19.11.2018 ob 18:54
Bo kot ponavadi pod takšnimi temami kar nekaj indoktrinirancev, ki rezne določenih priučenih floskul nimajo kaj drugega za povedat, ker itak nimajo pojma. Zato naredimo en izračun, če bo komu kaj pomagal da se vsaj malo približa kakšno je dejansko stanje v sloveniji zaradi močno zgrešenih politik od osamosvojitve dalje.

Skupen dobiček vseh podjetij v Sloveniji je bil lani cca. 3,3 milijarde EUR pred obdavčitvijo. To, da se moramo v večini za ta dobiček zahvaliti podjetjem v tuji lasti je pa sploh druga tema.

Pa naredimo absurdno predpostavko, da vsa podjetja poslujejo z dobičkom oz. da se dobiček proporcionalno porazdeli med vsa podjetja glede na število zaposlenih, da bodo podjetja ves ta dobiček porabila za dvig plač zaposlenim. Pa dajmo zraven še JS, da ne bo kdo rekel da imam kaj proti jnim.

Se pravi teh 3,3 milijarde EUR porazdelimo na 890.000 zaposlenih, če seveda se država odreče davku na dobiček lahko porazdelimo teh 3,3 milijarde

Ko izračunamo dobimo da odpade na zaposlenega cca 3.700 EUR letno. Da ne bo kdo takoj zalajaj zato gremo dalje.

Teh 3.700 EUR je seveda bruto bruto strošek delodajalca, ker kot vemo plače so obdavčene. Pa vzemimo povprečje in predpostavimo, da samo 50% pobere država. To pomeni, da bi vsak zaposleni dobil 1.850 EUR neto več na leto oz. cca. 150 EUR neto več na mesec.

To samo pove v kakšnem govnu je sloveniji, ker tudi ob predpostavki da popolnoma uničimo gospodarstvo lahko dvignemo plačo za samo ubogih 150 EUR neto na mesec.

a bo nekaterim končno potegnilo v čem je problem?
Geres*
# 19.11.2018 ob 18:51
the law1:

In veš kaj je najbolj žalostno pri vsem tem. Žalostno postane, ko to pretvoriš v absolutne zneske.

167% povprečne bruto plače je cca. 2670 EUR bruto oz. to je cca. 1.650 EUR. Se pravi mi smo v Sloveniji nekoga z cca. 1.600 EUR neto plače razglasili skoraj za razrednega sovražnika


Ja, pri tem da je kvadratni meter rabljenega stanovanja v Ljubljani 3.000 €, je naš sovražnik nekdo, ki nam financira (sicer zanič) zdravstvo, šolstvo itd. In ven prejme manj kot 2.000 € neto na mesec. Pa bog ne daj, da se oglasi, da ma poln kufer vsega. Kaj si pa domišlja, bogataš in izkoriševalec?!

Se strinjam, da je minimalna plača prenizka. Ampak ne moremo pa tistega, ki je izobražen in /ali ustvarjalen, ki navadno lahko samo sanja, da po osmih urah odmisli delo itd... obremeniti s 60%. Sploh ker tukaj ne gre za zneseke ala 10.000 € neto na mesec ipd, ampak kot si pravilno zapisal, se ta meja začne kmalu nad 1.600 € neto. Pa halo?

Bo treba pač malo javno upravo oklestit, če si vsega tega ne moremo privoščit. Ne pa samo gledat, kje bi še dobili denar.
Rancher
# 19.11.2018 ob 18:30
Takšen, da bo minimalna plača enaka kot v sosednji Avstriji...!! Potem pa ne bo odtoka delovne sile, produktivnost bo večja, ljudstvo bo bolj zadovoljno...Ampak je to, žal, za Slo, znanstvena fantastika...:-)
kralj matjaž
# 19.11.2018 ob 20:16
Hijena
Kaj pa če bi delavec dobil izplačano celotno plačo, potem pa bi sam plačal davke državi. Zakaj rabimo nekega posrednika v obiliki delodajalca, da ureja našo razmerje z državo.

Jaz točno vem kje, kakšen je problem. Ko bi delavci dobili izplačano celotno plačo in bi potem prišla država po davke, bi hitro ugotovili, da smo preobdvčeni, da če ti vzamejo 60-70% poteneg zaslužka to ni prav. in levica bi izgubila vso podporo v družbi.
kawboy
# 19.11.2018 ob 19:49
Če se bo in ko se bo zvišala minimalna plača je treba tudi pomisliti na zviševanje višine najnižje olajšave pri dohodnini sicer bo nastalo to, da bodo minimalne plače padle v drugi tarifni dohodninski razred ker je viši davek in bo potem na koncu rast plač manjša kot bi bila sicer, oziroma bo prišlo do tega da bomo, bodo na koncu dobili manj kot bi bilo sicer? Vrag se skriva v podrobnosti! Potrebno je dvigniti tudi najnižjo lestvico pri olajšavi dohodnine sicer bo prišlo do višje obdavčitve. In ve se kdo bo imel od tega koristi in komu se bo na koncu najmanj poznalo v denarnici!
the law1
# 19.11.2018 ob 19:03
@geres*

Se strinjam, da je minimalna plača prenizka. Ampak ne moremo pa tistega, ki je izobražen in /ali ustvarjalen, ki navadno lahko samo sanja, da po osmih urah odmisli delo itd... obremeniti s 60%. Sploh ker tukaj ne gre za zneseke ala 10.000 € neto na mesec ipd, ampak kot si pravilno zapisal, se ta meja začne kmalu nad 1.600 € neto. Pa halo?

To s to minimalno plačo je umeten problem. Estonija ima npr. minimalno plačo sedaj 516 EUR neto. Do nedavnega je bila celo samo 350 EUR neto.

Toda poglej ga zlomka estonija nas je to leto prehitela po višini povprečne neto plače. Tam pač res minimalen % prejema to minimalno plačo. No, saj tudi pri nas ta % na koncu ni tako velik govorimo o nekje 6% zaposlenih.

No, še to. V sloveniji je že povprečna plača mizerna ne samo minimalna in to je krivda gnilih politih od osamosvojitve dalje.
freezbee
# 20.11.2018 ob 07:09
Dvigovanje minimalne place zavira dvig efektivnosti!

Zato nehajte ze enkrat in raje znizajte obdavcenost place.

Tako pa imas na enakem delovnem mestu enega s 60% in enega 120% realizacije, razlika v placi pa 50€, ker pac onemu je treba vseeno izplacati minimalca.
Ce bi bila razlika v placi 50% bi pa tudi tisti s 60% malo razmislil kaj pa kako.
marelica7
# 20.11.2018 ob 05:45
to da država ne ceni dela državljanov je znano, ker politiki z 5.000€ ne vedo kako preživeti z 500€ skozi mesec.
Če je res tako sporno dvigovanje vseh transferjev za plačilo, bi bilo najbolj pošteno za vse državljane, da se DDV vrne nazaj na 10%, kot je že obstajal pred kmečkim puntom.
Prav bi bilo zmanjšati vso to megalomansko birokracijo ki je sama sebi namen.
Plačevanje računov in položnic je postala kraja stoletja s temi 22% pribitka za luksuz izbrancem.

Nobene plače ni treba prisilno politično dvignit, če ukinete bruto na bruto podjetjem...potem bodo podjetja brez politikov nagrajevala delavca po vrednosti dela, do takrat pa vsi v državi hranimo birokratske pijavke, ki se dnevno širijo in množijo.
moj komentar
# 19.11.2018 ob 23:49
Če nisi zmožen izvoli zapreti firmo...

Ali pa sam delat.
boro007
# 19.11.2018 ob 20:11
@the law1

Ko bo imela slovenija podjetja tipa porsche potem bo tudi v sloveniji prodajalka plačana bolje. upam, da ti je jasno kaj to pomeni.

Samo kot namig na irskem je minimalna neto plača 1.509 EUR in je druga najvišja v EU oz. samo luksemburg je pred njo


Prodajalko plačuje trgovsko podjetje, ne Porsche... Če majo v Nemčiji dobiček pri teh plačah, zakaj ga potem v Sloveniji nimajo? ... Mogoče je pa treba kupno moč povečat?
TinkiB
# 19.11.2018 ob 19:39
Ker eni navajate Nemčijo za primer min. plače. Je težko primerjati oba sitema oz. so prevelike razlike. Bom opisal v mojem primeru, ker poznam okvirno oba.
V Nemčiji se z delodajalcem glede plače pogovarjaš o bruto urni postavki.
Koliko to znese neto, je zelo odvisno v kateri davčni razred padeš 1-5 (samski, poročen + otroci, v pokoju)
Plačilna lista je pregledna, bruto znesek, neto znesek, dohodnina in vsi ostali prispevki (za tekči mesec in vse skupaj za tekoče leto.) Točno vem koliko sem vplačal in +16% vplačilo delodajalca (brutobruto). Malica in prevoz na delo, vsi dodatki so zajeti v bruto uri, toliko je deloadajalec pripravljen plačati delavca. Pač je od delavca odvisno ali se bo vozol 10-50 km v službo, jedel sedviče ali škampe.
S tem, da lahko, kar nekaj stvari uveljavljaš pri dohodnini (terensko delo, zdravstvene pripomočke, adaptacija stanovanja, rentno varčevanje gre 100% v olajšavo)

Prevoz in malica :) kaj je to,
pink panther
# 19.11.2018 ob 18:39
mislim,da niti ni toliko problem v minimalni plači kot je v zmatranosti delavcev v privat sektorju,ki imajo premalo dopusta glede na to koliko se dela zato ih je ogromno po bolniških in tukaj trpi posledično še zdravstvena blagajna
Robin Lood
# 20.11.2018 ob 12:07
GZS je nepotrebna organizacija. Predstavljajo vsa izkoriščevalska podjetja, ki svojim delavcem ne privoščijo, da bi spodobno živeli. Njihove grožnje, da si podjetja ne bodo mogla privoščiti delavcev pa so burleska. Podjetja, ki bodo potrebovala delovno silo, naj plačajo. Tista, ki si jih ne morejo privoščiti, naj propadejo.
HakmeD
# 19.11.2018 ob 21:10
Spoštujem 'čarovnike' po domače povedano, ki preživijo z minimalcm. Npr. kaka 4 članska družina, 2 starša 2 otroka, mi ni jasno kako preživijo čez mesec, če sta oba starša na minimalcu, al pa če po jurja dobita, je še vedno umetnost preživt čez mesec.

Js sm bil tut na minimalcu, plus dodatki, vn sm v povprečju dubu 800e, samski takrat, pa samo s plačo ni blo variante normalno skoz mesec pridt. Kaj šele d bi mogu kako najemnino plačvet. Al pa o otroku razmišlat, ni blo variante. Zato sm dal odpoved in spokal iz Slovenije.

Sedaj trenutno ne delam, mam družino, skrbim za sina, dela sm žena, pa živim velik bolš, kot pa v Sloveniji, kjer sm mogu lih na vsak evro gledat, pa še kj 'pošušmart' zravn, d sm preživ, pa tut kj užival življenje.

K to je pa najpomenbnejše, življenje je treba živet, kj uživat tut, ne sm delat za kur..vo golo preživetje.
Hijena
# 19.11.2018 ob 20:08
Delavec na minimalcu, lastnik pa denar v davčnih oazah!
Če bi iz minimalne plače izvzeli dodatke in bi le-te morali dejasnko izplačati poleg plače, bi se minimalna plača zvišala brez dviga, no osnova bi pa ostala enaka! Tako bi delavec na minimalcu dobil kar 100€ ali več zraven
the law1
# 19.11.2018 ob 18:58
@boro007

Če prodajalka v nemčiji streže kruh za "minimum wage as €8.84" na uro... zakaj bi potem pri nas bile prodajalke "nekonkurenčne"? ... Sploh pri cenah v trgovini, ki niso za pol manjše kot v nemčiji. Tudi oni plačujejo v pokojninski sklad in za zavarovanje... Te floskule iz gospodarske zbornice lahko pozabiš. Ker plače se niso višale po enaki prmici kot je šlo ogrevanje gospodarstva, kar pomeni da je razlika X-a šla v dobičke... Sprašujem se če jih bodo višek privarčevali za naslednjo krizo, ali bo šlo spet vse iz naših žepov? Na žalost je bilo to retorično vprašanje...

Ko bo imela slovenija podjetja tipa porsche potem bo tudi v sloveniji prodajalka plačana bolje. upam, da ti je jasno kaj to pomeni.

Samo kot namig na irskem je minimalna neto plača 1.509 EUR in je druga najvišja v EU oz. samo luksemburg je pred njo
ElTorro
# 20.11.2018 ob 08:52
Osebno pravim, kdor ni sposoben placati minimalne place naj sam dela. Naj se zacne ceniti delo.

Potem je edina možnost ukinitev minimalne plače. Ker drugače bo vedno nekdo na minimalcu, in vedno določeno število podjetij, ki niso zmožna plačevati več od tega.
xx69
# 20.11.2018 ob 07:19
the law1
ne zastopim te!
na mesto, da bi se odpravil v estonijo, kjer bi podjetnik tvojega kova obogatel takorekoč čez noč, moraš tukaj plačevati nekakšnim mesečnikom za to da te ropajo
xx69
# 20.11.2018 ob 07:11
TinkiB
Prevoz in malica :) kaj je to,

uf, še dobro, da ta informacija ni prišla na ušesa nemcem, ker bi bila gneča na malc...
Krenhren
# 20.11.2018 ob 01:08
Pojma nimate o ničemer
Dvig minimalne plače pomeni za reveža kreditno nesposobnost,ali manjšo kreditno sposobnost,ker ti mora po zakonu ostati minimalna plača
Revež bo vedno revež
the law1
# 19.11.2018 ob 20:35
@lenins_elephant

Model, ne bluzi več s to Estonijo, ker še nisi bil tam. Estonija crkne v dveh minutah, če njihovi severni sosedje, ki furajo socialistično-venezuelsko-che-guevara vukoj*****, zaprejo pipco. Mesto Talinn ne obstaja, obstaja samo Talsinki, kar pove vse o Estoniji.

A si ti mogoče mislil ti na te zelo gospodarsko liberalne skandinavske države? Poleg tega pa nič ne bodo zaprli saj Esdtonci znajo sodelovati s sosedi oz. s tistimi, ki jih imajo za strateške partnerje.

Vem pa da vas estonija zelo peče saj v dokaz v praksi kako prekleto se vi motite.
the law1
# 19.11.2018 ob 20:20
@boro007

Prodajalko plačuje trgovsko podjetje, ne Porsche... Če majo v Nemčiji dobiček pri teh plačah, zakaj ga potem v Sloveniji nimajo? ... Mogoče je pa treba kupno moč povečat?

Enkrat boš že razumel.
nikhrast
# 19.11.2018 ob 19:52
Nehajte s to minimalno mesečno plačo, pa neto, saj se vam smejijo po svetu.
Minimalna plača je postavka na uro, pa to bruto, malico si kupite sami, namesto prevoza se preselite bližje delovnega mesta, koliko davka plačate, pa odvisno...
Polovico delovnih mest prekarnih, kako moreš izdati mesečno plačo?
xerces8
# 19.11.2018 ob 19:44
"Mislim, da ni državljana v Sloveniji, ki se ne bi strinjal, da je minimalna plača prenizka," je v DZ-ju dejal premier,

Popravek: VSE plače so prenizke
galoper
# 19.11.2018 ob 19:00
Delitev denarja iz tuje denarnice.
Anves
# 20.11.2018 ob 10:18
Torej za šalo.. ..če citiram predstavico GZS bomo kmalu država bogatih revežev, ki nas bodo vodili........ revni bogati.
ElTorro
# 20.11.2018 ob 10:10
Glede na to, da se iz prispevkov financirata delavčeva pokojnina in zdravstvena oskrba, je vendarle morda logično, da večji del prispeva delavec?
GORILA
# 20.11.2018 ob 08:36
A si ti mogoče mislil ti na te zelo gospodarsko liberalne skandinavske države? Poleg tega pa nič ne bodo zaprli saj Esdtonci znajo sodelovati s sosedi oz. s tistimi, ki jih imajo za strateške partnerje.

Estonija ima samo dve sosedi - Latvijo in Rusijo...sploh s slednjo fantastično sodelujejo!

...a si že kaj pokomentiral zgodovinsko največje pranje denarja Danskbank iz Tallinn-a? A je to to strateško partnerstvo?
lenins_elephant
# 19.11.2018 ob 20:20
the law1
Estonija ima npr. minimalno plačo sedaj 516 EUR neto. Do nedavnega je bila celo samo 350 EUR neto.

Toda poglej ga zlomka estonija nas je to leto prehitela po višini povprečne neto plače.


Model, ne bluzi več s to Estonijo, ker še nisi bil tam. Estonija crkne v dveh minutah, če njihovi severni sosedje, ki furajo socialistično-venezuelsko-che-guevara vukoj*****, zaprejo pipco. Mesto Talinn ne obstaja, obstaja samo Talsinki, kar pove vse o Estoniji.
Kazalo