Gospodarstvo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.7 od 12 glasov Ocenite to novico!
drugi tir, železnica
Slovenija je že pridobila 44,3 milijona evrov evropskih nepovratnih sredstev s prvim zaokroženim delom projekta. Foto: BoBo

Dodaj v

Slovenija se je prijavila na nov evropski razpis za drugi tir

Slovenija prijavila večji del celovitega projekta drugega tira
14. julij 2017 ob 20:00
Ljubljana - MMC RTV SLO/STA

Ministrstvo za infrastrukturo je sporočilo, da je projektno podjetje 2TDK oddalo vlogo, ki se nanaša na evropsko sofinanciranje v znesku 163,5 milijona evrov do decembra 2023.

Projektno podjetje je vlogo oddalo ob strokovni podpori ministrstva za infrastrukturo. Skupna vrednost prijavljenih del znaša 545,1 milijona evrov, delež sofinanciranja na razpisu pa je 30 odstotkov upravičenih stroškov.

Gre za dela, ki se nanašajo na izgradnjo ključnih inženirskih objektov sedmih predorov (od načrtovanih osmih). S prijavljenim delom projekta bo država pridobila 16,7 kilometra predorov od načrtovanih 20,5 kilometra s predvkopi. Torej je Slovenija prijavila večji del celovitega projekta drugega tira med Divačo in Koprom, poudarjajo na ministrstvu.

Infrastrukturno ministrstvo: Vse teče po načrtu
"Točno vemo, kaj želimo in kaj delamo, vse teče po načrtu in naša vizija se uresničuje," je poudaril državni sekretar na infrastrukturnem ministrstvu Jure Leben. "Dobili smo visoko podporo finančnih institucij in dveh držav članic Evropske unije, tako da pričakujemo, da bo projekt lahko uspešen tudi na tem razpisu," je dodal.

Vloga je namreč podprta s pismi podpore držav članic na baltsko-jadranskem koridorju in mediteranskem koridorju (Madžarska, Španija, Avstrija, Poljska, Češka in Slovaška). Pridobljena so bila tudi pisma podpore finančnih institucij, kar izkazuje več ravni mešanja finančnih virov.

T. i. blending razpis je nov instrument, prek katerega Evropska komisija z nepovratnimi sredstvi v okviru instrumenta za povezovanje Evrope (Cefa) dopolnjuje zasebno financiranje, financiranje v okviru naložbenega sklada EFSI in kreditiranje Evropske investicijske banke ali nacionalnih razvojnih bank.

Slovenija letos že pridobila 44,3 milijona nepovratnih sredstev
Junija letos je medtem Slovenija že pridobila 44,3 milijona evrov evropskih nepovratnih sredstev s prvim zaokroženim delom projekta - del sredstev bo tako namenjen za projektno zasnovo, del pa za arheološka in geološka dela.

Naslednji sklop v okviru projekta izgradnje drugega tira, ki bo kandidiral za evropska sredstva iz kohezijskega sklada prek nacionalnega operativnega programa za programsko obdobje 2014-2020, je za izgradnjo osmega predora in dveh viaduktov. To bo opravljeno v letu 2018.

Sa. J.
Prijavi napako
Komentarji
Homer.
# 15.07.2017 ob 14:01
Dobro!
Za plače v 2TDK bo.......
Dragonja & Co so preskrbljeni
Alorius
# 15.07.2017 ob 07:17
Hahahahah napozabno.... v 3 letih so v 19 stoletju zgradili progo, mi bomo pa rabli 10 let....
Lupo
# 14.07.2017 ob 23:48
Avstrija je 1873 progo Divača Pula zgradila v treh letih!
felipesko
# 14.07.2017 ob 22:27
Slovenija se je prijavila na nov evropski razpis za drugi tir

Če si povrnemo vsaj za referendum bo nobl,drugo bomo itak plačali prebivalci Slovenije,tako ali drugače........O evropskih sredstvih se pogovarjamo tako,kot da bi jih nakazovali Afričani.....
Taktobo
# 15.07.2017 ob 13:08
Samo mi je čudno, da evropa ne prispeva več denarja za tako pomembno logistično povezavo srednje evrope (HU, AUT, SK,..). Most na Pelješac pa bodo financirali 70% iz EU sredstev, ki sploh ni pomembnega značaja in se ga bo ''upravičeno'' uporabljalo tistih par mesecev na leto. Kdo je zdaj tukaj nesposoben KDO? Pri nas bi morali nova dva tira kriti vsaj v višini 60% iz evropskega investicijskega sklada. GROZA, in še imamo v komisiji imamo ministrico za promet. Aleluja nesposobnosti
despi
# 15.07.2017 ob 10:47
27km 163m EU.most na pelješac 2.4km 375m eu hmm
Jajaja
# 15.07.2017 ob 07:57
Lupo
Odličen komentar. Žal pa mi nimamo več raziskovalnih novinarjav ampak prevajalce ki prevajajo tekste ki jim jih pošljejo evropski in ameriški birokrati v objavo.

Ti pa si uspel v enem stavku prikazati vso bedo slovenske politike.

Se pa bojim da nam tudi plebiscit in to tisti na Koroškem ne pomaga več. Te ki jih izvolimo enostavno niso sposobni večjih dometov. In prav zato nam jih mediji prodajo da jih izvolimo sicer bi obstajala nevarnost da se Slovenci prebudino in končno osvobodimo
Lupo
# 14.07.2017 ob 23:51
17. decembra 1873 se je v Pazinu začela gradnja »Istrske državne železnice« (Istrianer Staatsbahn, IStB). 172,3 km proge so zgradili v nepolnih treh letih in so jo odprli 20. septembra 1876. Progo je do leta 1884, ko so jo vključili v sistem Cesarsko-kraljevih državnih železnic, upravljala Družba južne železnice.

Kdaj bo spet plebiscit?
garmond
# 15.07.2017 ob 08:24
Še sto let ne bomo imeli drugega tira, še večjega gospodarskega zagona in tako dalje...
Zato, ker vse vedno znova zavira SDS, ko hujska ljudi da so proti vsemu kar ni zraslo na njihovem zeljniku, z raznimi referendumi in njihovimi "civilnimi družbami".
janezi
# 14.07.2017 ob 22:07
2TDK je v resnici 1TDK (en tir Divača Koper ) . In v računalniški simulaciji brzi po tiru potniški vlakec-čeprav je Prioriteta Tovorni promet !!Pa Madžarska zastava manjka ..Že to je smešno.Pa se kdo upa garantirati,da bo čez 10 let res to dokončano ?? Sedaj se bo pa nabijalo črni,rdeči...Noben brez neke podpore ne more speljati česarkoli če nima podpore levice,Ljubljane.Bedno.
Kazalo