Gospodarstvo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.9 od 14 glasov Ocenite to novico!
denar, evro, hiša
Slovenski nominalni BDP na prebivalca se je od leta 2008 precej popravil, a še vedno precej zaostaja za evropskim povprečjem. Foto: Pixabay

Dodaj v

Slovenija še kar caplja za povprečnim BDP-jem EU-ja

Podpovprečna je tudi individualna poraba
17. junij 2017 ob 14:46
Luxembourg - MMC RTV SLO, STA

Kljub solidni gospodarski rasti Slovenija dosega le 83 odstotkov povprečne višine BDP-ja evropske osemindvajseterice. To je precej manj kot leta 2008.

Po podatkih evropskega statističnega urada so med članicami velike razlike v višini BDP-ja na prebivalca. Leta 2016 se je BDP na prebivalca, izražen v standardih kupne moči, gibal med 48 odstotki evropskega povprečja za Bolgarijo in 267 odstotki v Luksemburgu. Manj kot polovica držav, tj. je 11, povprečje presega.

Slovenija se je povprečju EU-ja najbolj približala leta 2008, ko je naš BDP znašal 91 odstotkov evropskega povprečja, vendar pa smo nominalni BDP po tekočih cenah iz leta 2008 presegli že v 2015. Lani je BDP na prebivalca sicer znašal 19.262 evrov, leta 2008 pa je znašal 18.769 evrov.

Pri porabi smo prav tako podpovprečni
Tudi dejanska individualna poraba na prebivalca, izražena v standardih kupne moči, je lani po državah članicah EU-ja precej nihala - od 53 odstotkov do 132 odstotkov povprečja osemindvajseterice. Poraba je bila v 10 članicah EU-ja nad povprečjem Unije, najvišjo raven pa je imel Luksemburg, in sicer 32 odstotkov nad povprečjem.

Nemčija in Avstrija sta bili okoli petino nad povprečjem, sledile pa so Velika Britanija, Danska, Finska, Belgija, Francija, Nizozemska in Švedska z rezultatom od 10 do 15 odstotkov nad povprečjem osemindvajseterice.

Dejanska individualna poraba v Sloveniji je bila na 75 odstotkih povprečja EU-ja. S tem se je Slovenija uvrstila med dvanajsterico držav, pri katerih je bil ta kazalec med povprečjem in do 25 odstotkov pod njim. Kazalnik kaže materialno blaginjo gospodinjstev.

A. Č.
Prijavi napako
Komentarji
SKing
# 17.06.2017 ob 14:57
Bom kar skopiral tisto, kar sem v eni prejšnjih tem zapisal glede porabe:

Pri nas bi morali preprosto zmanjšati prispevke za s.p.-je, ki nas je v Sloveniji veliko - zelo veliko. Kot sem že večkrat omenil, sem s.p. in v 10 letih so se prispevki povečali za 150 EUR na mesec (!), kar znese 1.800 EUR na leto (!!!).

Pa naj mi kdo ne govori o tem, da moraš za toliko povečati prihodke. To je možno pri 10%, ostali obrtniki, med katerimi sem tudi sam, delamo tako, da živimo solidno, a nimamo neke vizije, da bi riskirali in morda imeli podjetje, ki bo zaposlovalo ljudi. In tega je ogromno, od frizerjev, ključavničarjev, električarjev, Taxistov itd. itd. - če bi vsak pogledal okrog sebe, bi bilo vse jasno.

Sedaj govorim le o prispevkih s.p. - pa če pogledamo realno. Ker mi je država povečala prispevke za 150 EUR na mesec, sem potem določene stroške skrčil. Namesto da bi na dopustu šel 5x v restavracijo - grem enkrat, ostalo si pripravim sam (privarčujem). Namesto, da bi šel vsak dan na kavico - si jo skuham sam (privarčujem). Namesto da bi si kupil kakšno knjigo - si jo sposodim v knjižnici (privarčujem). Namesto, da bi nekomu kupil darilo za 50 EUR - ga kupim za 15 EUR (pa spet privarčujem). Itd. itd.

Kaj se zaradi tega zgodi - dam primer restavracije. Restavracija zaradi zmanjšanih prihodkov ne more plačevati delavcev, zato odpusti enega natakarja in enega kuharja. Ta dva brezposelna nato manj trošita, ker preprosto - nimata! Zaradi manj naročil oni zmanjšajo naročila pri dobaviteljih. Dobavitelji zato nimajo toliko prihodkov, zato v proizvodnji odpustijo delavce. Te delavci spet manj trošijo v trgovinah, zato imajo trgovine več izgube in odpustijo delavce. Te odpuščeni delavci manj trošijo...in pridemo do zgodbe o možu, ki "imel je psa". Vse ima posledico, ki se kot snežna kepa nato vali naprej.

V Sloveniji bo potrebno zmanjšati prispevke za s.p.-je, ki ogromno prispevamo v državno blagajno in ki nas je ogromno. A tega večina ne vidi, ker vidijo samo firme z več kot 50 zaposlenimi. Težko si predstavljam, kaj bi se zgodilo, če bi 50% s.p.-jev zaprlo dejavnost in šlo na zavod. Upam, da se to ne bo zgodilo.

Je pa res, da letos spet manj trošim. Jutri grem sicer na izlet, a bom namesto kosila v gostilni s seboj vzel nekaj za pojest in popit ter to zaužil v naravi. In spet je "imel mož psa, lepo ga je redil..." ;)
SKing
# 17.06.2017 ob 15:03
Belief - aja? Zanimivo. Potem pa najboljše, da dvignemo prispevke na 1000 EUR mesečno, da vsi zapremo s.p.-je in ne bo nič hudega. Hahaha. Ja, seveda.
FancyBoy
# 17.06.2017 ob 14:51
Imamo celo komplet nesposobno politicno vodstvo. V parlamentu so se zmeraj bivsi zaporniki.

Kaj pa pricakujete od take drzave?
SKing
# 17.06.2017 ob 15:06
the law1 - ne ne, ti kar poslušaj gospoda "Beliefa". On pravi, da če 50.000 s.p.-jev zapre dejavnost, se ne bo kaj dosti poznalo ;)
Belief
# 17.06.2017 ob 14:56
češka z 88% še vedno precej pred nami, ciper z 81% rahlo za nami

grčija na vrhuncu 94%, lani na 67%
the law1
# 17.06.2017 ob 15:05
Ne se sekirat. Z odhodom UK iz EU se bo povprečje itak znižalo tako bomo lahko nabijali to fiktivno zgodbo o uspehu v kateri pozabimo omenit, da so nas nekdaj slabše stoječe vzhodnoevropske države dohitele ali pa celo prehitele
SKing
# 17.06.2017 ob 15:15
Belief - zaradi višanja prispevkov se povečuje siva ekonomija. Višji so - več ljudi prodaja izdelke na črno. Pa pustiva to - upam, da imaš prav TI, da se ne bo kaj dosti to poznalo. Ker če nimaš, potem bo za vse slabše, ker to privede do številnih težav.

Tako da - upam, da se jaz motim in imaš ti prav.
SKing
# 17.06.2017 ob 15:10
Belief - ne vem o komu ti govoriš. Jaz sem "naredil denarja" dosti, tako da me nima kaj resnica boleti. In za s.p. sem se prostovoljno odločil in dokler bo šlo - bom tudi "požrl" višanje prispevkov. Mnogi pa tega ne morejo. Zame te ni treba skrbeti, jaz se znajdem ko je treba in to na pošten način, država je do zadnjega centa vse od mene dobila odkar imam s.p. (več kot 6 let) ;)
frlekin
# 17.06.2017 ob 14:56
Na račun koga pa se visa bdp?
Belief
# 17.06.2017 ob 14:52
nič novega
pero-perica
# 17.06.2017 ob 16:15
Belief-druga ne bo imela več dela ker je imela frizerka stalne stranke in bo fušala in nihče jo ne bo utujal
SKing
# 17.06.2017 ob 15:23
Belief - ampak to ni tisto, kar sem jaz pravil. Jaz sem napisal to, da se je v 10 letih povišalo prispevke za s.p. za 150 EUR iz 205 EUR na 355 EUR na mesec. Kar se meni zdi bolj zaviranje podjetništva kot pa njegovo spodbujanje.

Kar pa ti praviš, se jaz strinjam, a je to vseeno druga tema.
MajWill
# 17.06.2017 ob 15:37
el CARTEL
Ce te kontinuiteta obtozi koruptivnosti bo pa ze drzalo, da si slab.

Narobe si obrnil - ampak verjetno namenoma.
božo1
# 17.06.2017 ob 23:17
Tole sem prebral za vas, če vam kaj pomaga ali pove!

Gradbeništvo nam je v svojih zlatih časih dalo veliko. Pred krizo je bilo motor slovenskega gospodarstva in je k rasti prispevalo skoraj toliko kot vse predelovalne dejavnosti skupaj. Delež gradbeništva v BDP je leta 2008 dosegel 8,5 odstotka, kar ga je po velikosti uvrščalo takoj za predelovalnimi dejavnostmi in trgovino, ta številka pa nas je hkrati postavila občutno nad evropsko povprečje, ki je bilo pri 6,8 odstotka. Upoštevaje tudi dejstvo, da je konjunktura mnogih predelovalnih dejavnosti neločljivo vezana prav na gradbeništvo in je to v času svojega viška neposredno zaposlovalo skoraj desetino delovne sile, je jasno, da smo veliko stavili na cement in takšne stave celo dobivali.
no72
# 17.06.2017 ob 17:14
Ne vem, kaj se bo moralo še zgoditi v Sloveniji, da bo folk vendarle spregledal, kdo si zasluži oblast na volitvah!

Levičarji so po 1991 zafurali praktično vse, kar se je sploh dalo, vse pokradli, korupcija vsepovsod, banksterji, ki so izgubili ves spomin, ohranili pa ves nakradeni denar, Cerarjeva vlada se je 80% mandata ukvarjala zgolj sama s seboj, sedaj pa že razglašajo, da je eno leto pred volitvami za vse že prepozno, skorumpirano sodstvo brez osnovnih moralnih načel, ki ne naredi ničesar proti znanim krivcem za milijardne luknje, molči pa tudi ob odurni aferi s pranjem milijarde arabskega denarja v NLB.....Sramota!

Potrebujemo še kakšen dokaz, da tako naprej s temi ljudmi ne gre več??
SKing
# 17.06.2017 ob 17:11
raintaker - jaz pa ne bi bil tako prepričan, da je s.p.-jem "luštno". Ampak pustimo to. Upam, da se moja napoved množičnega zapiranje s.p.-jev čez par let in razcveta sive ekonomije nikdar ne uresniči. Vesel bom svoje zmote. V dobrobit vseh.
pepar
# 17.06.2017 ob 16:56
BDP leta 2008 je bil grajen v oblaku.
raintaker
# 17.06.2017 ob 15:44
Belief, obstaja tudi "lifestyle podjetništvo", kjer ti ni ravno namen stalna rast ampak solidno preživeti in ne biti suženj drugih (seveda to prinaša druge slabosti, stres itd).

Sicer pa s.p.-jem, vsaj tistimi z normiranimi stroški mislim da ni hudega. Osebno imam kar slabo vest, ker plačam tako malo dohodnine, komot bi zmanjšali % normiranih stroškov na 60%, tako da bi bila obdavčitev prihodkov obdavčitev 8%. Prispevki se res večajo in je težko začeti, vendar pa že srednjeročno je fino imeti (če verjameš da bo pokojninski sistem obstal) neko solidno osnovo za prispevke, sicer je šok ob upokojitvi, poznam tudi par takih primerov.
cocoon
# 17.06.2017 ob 15:21
A vlada ne bo sklicala tiskovne konference ter podrobneje predstavila številke ter morebitne vzroke/razloge za predstavljene številke?
pistacijA
# 19.06.2017 ob 07:42
kdaj se bodo ljudje začeli zavedat da ne bomo mogli večno hlastat za še več in gledat na rast gospodarstva? Samo eno zemljo mamo in preveč požrešnih ljudi.

Open your eyes.
xerces8
# 18.06.2017 ob 18:32

veza je napisal(-a)

Da smo leta 2008 imeli boljši položaj glede povprečja BDP, čeprav smo bili prezadolženi, to pa nekako ne gre skupaj!

Ja, tistim, ki ne znajo šteti ni nič jasno.
Jon Sneg
# 18.06.2017 ob 09:37
Primerjava bdp-ja po kupni moci ni odraz dejanskega stanja ekonomske razvitosti drzave. Zato so te primerjave z vzhodnoevropskimi drzavami (e.g. CZ) nesmiselne. Cehi nas po razvitosti (BDP/prebivalca) zelo verjetno ne bodo nikoli ujeli. Ko pa se jim bo zgodil se Evro in bodo nehali izvajati socialni dumping bodo tudi po kupni moci hitro za nami.

V redu napisano. Vsi tisti, ki razlagajo, kako nas je Češka prehitela gledajo samo BDP po kupni moči. Čehi, Madžari in Poljaki se ne trudijo preveč prevzeti Evro, ker vedo da bo od takrat vse drugače. Pa še to, na Češkem že bijejo plat zvona nad skokovito rastjo hipotekarnega zadolževanja zasebnega sektorja in gospodinjstev, ki pa lahko privede do bolečih posledic.
samogledam
# 18.06.2017 ob 08:33
razlika je edino v denarju....ali ga posojas ali si ga sposojas ! vse ostalo so nianse...
0987654321
# 17.06.2017 ob 16:20
Primerjava bdp-ja po kupni moci ni odraz dejanskega stanja ekonomske razvitosti drzave. Zato so te primerjave z vzhodnoevropskimi drzavami (e.g. CZ) nesmiselne. Cehi nas po razvitosti (BDP/prebivalca) zelo verjetno ne bodo nikoli ujeli. Ko pa se jim bo zgodil se Evro in bodo nehali izvajati socialni dumping bodo tudi po kupni moci hitro za nami.
RJSlo
# 17.06.2017 ob 15:20
No ja. Beda od članka.

https://kavarnahayek.wordpress.com/

Članka z dne 15. in 11. Junij povesta dovolj o uspešnosti te vlade.
pista
# 17.06.2017 ob 15:00
Brexit bo spremenil te odstotke. Če bi še turke vzeli v EU, bi bili že nadpovprečni. Sicer pa nižji je odstotek več evropskih sredstev dobimo.
Mahamid
# 20.06.2017 ob 14:31
Kje v javni upravi so v zadnjih 10.letih zmanjšali plačo za 150 eur, kolikor mora s.p na mesec več plačati državi ?
Glede na članke iz Financ od lanskega meseca decembra do danes, na MF že en čas tuhtajo kje bi dodatno vzeli s.p-jevcem. Glede na neuradne govorice, naj bi bilo pri 50.000 letnem prometu dodatne akontacije dohodnine cca. 3500eur na leto, oz. slabih 300 eur na mesec.
Zakaj bi s.p-jevci morali te harače javnosektoraške bande požreti ?!
Nismo bankomati za vaše neracionalno in neučinkovito vodenje države !?

Drugič. Kdo je uvedel normirance. Janševa vlada. Ne pozabite tega, ko bodo naslednje volitve. Ni treba voliti tega osebka, volite tiste s podobnimi programi za gospodarstvo.

Tretjič. Zakaj ne povečajo letne prihodne za vstop v sistem normirancev na 200.000eur, kot je v Avstiji ? Zato ker kaviar socialisti s tem izgubijo smisel svojega obstoja in jim je takšna oblika poslovanja trn v peti, čeprav je najbolj čista in svobodna za podjetnika, kateri se mora ukvarjati s poslom, pridobivanjem poslov, razvoju novih izdelkov, kateri bodo prišli na trg šele čez nekaj let, stalnim izobraževanjem, boju s konkurenco, borbi z neplačniki, itd, itd... in ne z nepotrebno birokracijo, kar jemlje čas in denar.
stari maček
# 19.06.2017 ob 16:57
Ja levičar kleptomanski VELIKI VODJA je izropal državo.
stari maček
# 19.06.2017 ob 16:55
Banda kleptomanska je bila na oblast 2004- ko je izropala že bogato državo.
izo
# 19.06.2017 ob 12:19
kako pa ti naši (in tuji, ti mogoče še bolj) ekonomski veleumi razlagajo višji javni dolg v državah z visokim deležem bdp-ja? najbolj me seveda zanima za tiste države, ki so presegle magično mejo 100% (se pravi, da sproducirajo manj, kot se pufajo), z zda na čelu..
vse he seveda bolj ko ne retorika in odgovor, kakšen nateg je vse vskupaj (vsaj v našem primeru).
Anves
# 17.06.2017 ob 19:46
Torej nizek slovenistanski BDP (v primerjavi z razvitimi članicami EU) , ki temelji na minimalcih in neplačanih davkih in prispevkih.
alcatraz
# 17.06.2017 ob 18:53
SDS se v tem trenutku še bolj jasno kot doslej kaže kot edina alternativa obstoječemu stanju, ukradeni državi, mafijski državi, tistim, ki pravzaprav vladajo v Sloveniji, pa niso bili nikoli izvoljeni.
stewie
# 17.06.2017 ob 15:44
danimmc
# 17.06.2017 ob 14:49
SDS se v tem trenutku še bolj jasno kot doslej kaže kot edina alternativa obstoječemu stanju, ukradeni državi, mafijski državi, tistim, ki pravzaprav vladajo v Sloveniji, pa niso bili nikoli izvoljeni.


Kot da bi en pijanček modroval v stilu: "Uživanje vodke in drugih žganih pijač se v tem trenutku še bolj jasno kot doslej kaže kot edina alternativa, da si jetra in možganske celice preneham uničevati z pitjem piva in vina."
politik kritik
# 17.06.2017 ob 15:27
Haha to pa so malo bolj pravi podatki ja. Se bolj pravi pa bi bili ce bi primerjali po regijah Evrope. Slovenija se deli v dve regiji, zahodno in vzhodno.

Medtem ko zahodna regija se nekako sledi povprecju EU je v vzhodni stanje porazno. Na ravni najrevnejsih v EU.
Gepard007
# 19.06.2017 ob 06:02
@danimmc: Se zavedaš, da je ravno SDS tista stranka, ki nam je vzela 2. januar in prepovedala shode proti njim (za kar so vsi dobili položnice). Ko so bili na oblasti, so imeli program, ki bi ga lahko mirne duše izpeljali (10+100), ki je zajemal znižanje trošarin, gradnja otoka na slovenski obali ter zabaviščnega parka na Štajerskem, podpiranje podjetnikov z nižjimi dajatvami, višanje plač in še in še.
A so katero od zadanih točk programa izpolnili? Jaz se ne spomnim niti ene.

Voli si svoje "ase." Mene ne bojo več nasrali...
felipesko
# 18.06.2017 ob 10:57
SKing
Pri nas bi morali preprosto zmanjšati prispevke za s.p.-je, ki nas je v Sloveniji veliko - zelo veliko.

Koliko mi je poznano,imajo nosilci dejavnosti -sp-ji,nižje prispevke,kot zaposleni pri sp-ju,kar je samo po sebi nonsenz......
Glede na naš pričakovani standard,plačujemo še premalo davka na prebivalca....Nikjer ni države,ki bi imela nizke davke in visok standard,ker se to preprosto ne izide.....Kaj kdo šteje v standard,je drugo vprašanje....
Včasih nismo imeli čokolade in banan,a smo imeli zagotovljene več egzistence,ki jo je nudila država,danes smo sicer vzdignili standard,vendar moramo za veliko stvari poskrbeti sami....
alcatraz
# 17.06.2017 ob 18:56
SDS se v tem trenutku še bolj jasno kot doslej kaže kot edina alternativa obstoječemu stanju, ukradeni državi, mafijsk državi, tistim, ki pravzaprav vladajo v Sloveniji, pa niso bili nikoli izvoljeni.

dej sam nehej.
mel so cel mandat. in kaj je blo? morje tajkunov.
Rene_Artois
# 17.06.2017 ob 16:50
raintaker
# 17.06.2017 ob 15:44

Samostojnim podjetnikom se kot zavarovalna osnova za penzijo obračunava njihov dobiček!!!

Citiram ZPIZ.SI
OSNOVA ZA SAMOZAPOSLENE
Osnova za plačilo prispevkov za samozaposlene je zavarovalna osnova. Zavarovalna osnova je dobiček zavarovanca, ugotovljen v skladu z zakonom, ki ureja dohodnino, v katerem niso upoštevani obračunani prispevki za obvezno socialno zavarovanje ter znižanje in povečanje davčne osnove, preračunan na mesec. Samozaposlenim se lahko tako ugotovljeni dobiček za določitev zavarovalne osnove zniža za 25%.


Torej...manj dobička --> manj penzije.
btw. samozaposlen sem od l.95 z dobičkom ki se vsa ta leta giblje med 20 in 25.000€. Penzija od 2021 naprej bo temu primerna.
el CARTEL
# 17.06.2017 ob 15:30
danimmc @ SDS se v tem trenutku še bolj jasno kot doslej kaže kot edina alternativa obstoječemu stanju, ukradeni državi, mafijski državi, tistim, ki pravzaprav vladajo v Sloveniji, pa niso bili nikoli izvoljeni

se pravi človek, ki ga je komisija za preprečevanje korupcije javno obtožila, da je koruptiven,
je alternativa mafijski državi?

sure fantek.
prej bi rekel kontinuiteta
veza
# 17.06.2017 ob 15:07
SKing
# 17.06.2017 ob 14:57
Belief
# 17.06.2017 ob 15:02

vsekakor bi morali narediti eno razliko med delujočimi S.pji in fiktivnimi, ki samo začasno cuzajo denar in lepšajo statistiko brezposelnih, priznam pa, da ne vem, kako bi se dalo to narediti...
alcatraz
# 17.06.2017 ob 18:53
okej, zdej je treba stavšat še tist procent al kako?
Belief
# 17.06.2017 ob 15:22
statistika potrjuje in dokazuje, da je zaradi neprimerne alokacije sredstev v raznih "zombi podjetjih" produktivnost nižja kot bi lahko bila. tako da nebi bilo slabo, če bi se zrno ločilo od plevela...
veza
# 17.06.2017 ob 15:08
Da smo leta 2008 imeli boljši položaj glede povprečja BDP, čeprav smo bili prezadolženi, to pa nekako ne gre skupaj!
danimmc
# 17.06.2017 ob 22:04
mel so cel mandat. in kaj je blo?

Kljub solidni gospodarski rasti Slovenija dosega le 83 odstotkov povprečne višine BDP-ja evropske osemindvajseterice. To je precej manj kot leta 2008.
Viljamus
# 18.06.2017 ob 00:07
Slovenijo vrnimo zopet zavednim slovencem in to bando gnilo, kleptomansko levičarsko pozapret.Sprostiti je treba njihove račune in denar vrniti v izgradnjo Druge republike.
Belief
# 17.06.2017 ob 15:30
ja, jaz pa pravim, da kdor ni sposoben v 10 letih ustvariti teh 150€ ekstra (15€ na leto) dejansko spada med zombi podjetja....
Belief
# 17.06.2017 ob 15:04
Brexit bo spremenil te odstotke. Če bi še turke vzeli v EU, bi bili že nadpovprečni. Sicer pa nižji je odstotek več evropskih sredstev dobimo.

očitno si pozabil, da tukaj pišejo o povprečju, v praksi pa je slovenija razdeljena na dve regiji (vzhodna in zahodna). in medtem, ko bo vzhodna še naprej ostala neto prejemnica bo zahodna regija postala neto vplačnica
danimmc
# 17.06.2017 ob 22:19
Naslednje volitve ne bodo spopad med strankami levice in desnice, naslednje volitve bodo globalni politični spopad v Sloveniji med tistimi, ki imamo Slovenijo v srcu, med tistimi, ki si želimo, da bi bila Slovenija takšna, za kakršno smo glasovali na plebiscitu 1991, nad drugi strani pa bo mafijska država, tisti, ki so državo ukradli, tisti, ki omogočajo, da se vse to dogaja.

Ključno je, da SDS doseže rezultat, s katerim bo lahko sestavila močno vlado, v kateri ne bo Desusa in podobnih glodalcev, ki uničujejo vsako koalicijo od znotraj, torej rezultat, ki bo osnova za koalicijo, ki bo prekinila s to prakso. Takšne koalicije v zgodovini še ni bilo. In razen SDS ni sile, ki bi bila vsaj približno sposobna to izpeljati !
Belief
# 17.06.2017 ob 15:13
wow, jaz imam pa d.o.o. že 14 let... in? če bom crknil bodo pač drugi dobavitelji prevzeli moje posle, tako kot sem jaz v času krize prevzel posle tistih, ki so šli v stečaj

in se svet ni podrl zaradi tega
Belief
# 17.06.2017 ob 15:08
aja? Zanimivo. Potem pa najboljše, da dvignemo prispevke na 1000 EUR mesečno, da vsi zapremo s.p.-je in ne bo nič hudega. Hahaha. Ja, seveda.

resnica boli... jaz lahko v praksi gledam, kako en lokal v moji vasi izumira, drugi pa se širi. sicer je pa tudi s tvojim jutrišnjim "kosilom v naravi" nekdo zaslužil
Kazalo