Gospodarstvo

Poudarki

  • Realna rast BDP-ja je bila tako nekoliko nižja kot v drugem trimesečju, ko je po popravljeni oceni dosegla 4,6 odstotka
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.8 od 18 glasov Ocenite to novico!
Denar
BDP se je v tretjem četrtletju glede na enako obdobje lani realno zvišal za 4,9 odstotka. Foto: Reuters

Dodaj v

Slovenija v tretjem četrtletju dosega 4,5-odstotno rast BDP-ja

Po podatkih statističnega urada se je rast BDP-ja glede na drugo četrtletje povečala za en odstotek
30. november 2017 ob 13:52,
zadnji poseg: 30. november 2017 ob 15:43
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Bruto domači proizvod (BDP) se je v tretjem letošnjem četrtletju po prvih podatkih statističnega urada v medletni primerjavi realno zvišal za 4,5 odstotka. Ob popravkih glede na vpliv sezone in število delovnih dni pa se je BDP v primerjavi z istim obdobjem lani zvišal za 4,9 odstotka, v primerjavi z drugim četrtletjem pa za en odstotek.

"Tudi v tretjem četrtletju smo imeli solidno visoko gospodarsko rast," je povedala Romana Korenič z oddelka za nacionalne račune pri Statističnem uradu RS. Tako se je BDP v prvih devetih mesecih letos v primerjavi z istim obdobjem lani povečal za 4,7 odstotka.

Realna rast BDP-ja je bila v tretjem četrtletju nekoliko nižja kot v drugem, ko je po popravljeni oceni dosegla 4,6 odstotka oz. 0,2 odstotne točke več od prvotnih podatkov, je razvidno iz podatkov statističnega urada. Še višja je bila v prvem trimesečju, to je 5,1-odstotna. Nekoliko nižja od prejšnjega obdobja je bila rast tudi po sezonsko prilagojenih podatkih. V drugem trimesečju je bila rast na četrtletni ravni 1,2-odstotna, v medletni primerjavi pa 5,4-odstotna.

Rekorden zunanjetrgovinski presežek
K rasti sta pozitivno prispevala tako domača poraba kot zunanje povpraševanje. Izvoz se je okrepil za 12 odstotkov, uvoz za 10,1 odstotka. Ker je izvoz naraščal precej hitreje od uvoza, je bil zunanjetrgovinski presežek rekorden. Dosegel je 11,6 odstotka BDP-ja, kar je največ od leta 1995, odkar so na voljo podatki.

V tretjem trimesečju je še naprej naraščala tudi domača poraba, a zmerneje kot do zdaj. Ta se je povečala za 2,4 odstotka oz. za 1,1 odstotne točke počasneje kot v drugem trimesečju. "Še vedno najbolj naraščajo izdatki gospodinjstev za večje nakupe. Nakupi trajnih dobrin naraščajo že zadnji dve leti, v tretjem četrtletju se je ta visoka rast nekoliko umirila," je dodala Korenčeva.

Nižja rast bruto naložb
Na nekoliko počasnejšo rast je vplivala predvsem nižja rast bruto naložb. "Razlog za upočasnjeno rast bruto naložb je bila nekoliko upočasnjena rast naložb v razna osnovna sredstva in v spremembah zalog," je pojasnila. Te so tokrat upočasnile rast BDP-ja za 0,7 odstotne točke. Bruto naložbe v osnovna sredstva so se v tretjem četrtletju povečale za šest odstotkov.

"Čeprav imamo rast naložb v vsa osnovna sredstva skozi vse letošnje leto, te še vedno zaostajajo za ravnjo pred krizo za okoli 40 odstotkov," je poudarila Korenčeva. Primerjava komponent BDP-ja v času pred krizo, torej z letom 2008, in danes namreč kaže, da je BDP višji za tri odstotke, izvoz za 33 odstotkov, uvoz za 11 odstotkov, zasebna poraba za šest odstotkov, naložbe v osnovna sredstva pa so nižje za 40 odstotkov.

Vseh zaposlenih je bilo v tretjem četrtletju 991.667, kar je za 2,7 odstotka ali 26.077 zaposlenih več kot v tretjem četrtletju lani. Največ oseb se je zaposlilo v predelovalnih dejavnostih, v drugih raznovrstnih poslovnih dejavnostih in v dejavnosti promet in trgovina.

Ministrica opozarja na fiskalno konsolidacijo
Ministrico za finance Matejo Vraničar Erman podatki veselijo, a obenem opozarja, da je še treba ustrezno prilagoditi fiskalno politiko spremenjenim makroekonomskim okoliščinam. "Ne smemo skreniti s poti javnofinančne konsolidacije, ki smo jo začrtali s sprejetimi proračuni in drugimi proračunskimi dokumenti," je dejala in dodala, da ne vidi razlogov, da ne bi bili podatki spodbudni tudi v zadnjem četrtletju.

L. L.
Prijavi napako
Komentarji
Radenm
# 30.11.2017 ob 14:25
26 tisoč več zaposlenih kot lani, se pravi čez palec okrog 2 odstotni točki nižja brezposelnost z naslova novih zaposlitev, ker so ljudje dobili delo. Ta novica mi je všeč.
the law1
# 30.11.2017 ob 16:03
To, da imamo rast po zaslugi gospodarstva je seveda zelo dobro. Zelo slabo pa je, da to rast pretapljamo samo v plače JS ne pa v npr. znižanje davkov in seveda v izvedbi nujno potrebnih reformo (pokojninska in zdravstvena in primis)

Ob naslednji krizi pa bo jok in stok, ko bomo morali ponovno višat davke zato, da bomo izplačevali teh dodatnih cca. 400 milijonov za plače JS.
the law1
# 30.11.2017 ob 16:05
@KLIPAN

Bravo Slovenija!!

Bravo gospodarstveniki, katerih seveda vi socialisti sovražite toda z njihovimi perjem pa bi se radi kitili.
Belief
# 30.11.2017 ob 14:46
Piketty je bil že debunked tako da ga nihče več ne jemlje resno. napake v izračunih, potvarjanje podatkov itd

je pa seveda kljub temu prijetno čtivo za nerazgledane levičarje
DrKult
# 30.11.2017 ob 16:18
K_ris kaj pa vem, thelaw1 ima kar prav. Nacelo dobre države bi moralo biti varčevanje v času debelih krav in zapravljanje, ko nastopi kriza. Načeloma niti nisem proti tej vladi, v primerjavi z Janševo, Pahorjrvo in Bratuškovo je pravi balzam, ampak glede tega se po moje the law ne moti.
K_ris
# 30.11.2017 ob 15:51
@Radenm

26 tisoč več zaposlenih kot lani, se pravi čez palec okrog 2 odstotni točki nižja brezposelnost z naslova novih zaposlitev, ker so ljudje dobili delo. Ta novica mi je všeč.


(Anketna) brezposelnost je nižja za 1,4 odstotne točke. Letos je v tretjem četrtletju 6,3 %, lani v istem času pa 7,7 %. Tudi ta podatek o 6,3 % brezposelnosti so danes objavili na Surs, ne vem pa, zakaj ga novinar ni zapisal v članek.
Nikec3
# 30.11.2017 ob 15:35
Končno vam je uspelo napisati ta članek. Informacija je namreč na voljo od 10:30 naprej.
kon
# 30.11.2017 ob 14:34
fajn
the law1
# 30.11.2017 ob 16:16
@K_ris

@the law1 ima zanimivo stališče. Točno "ve", kaj bi morala vlada storiti za izboljšanje gospodarstva. Ko imamo gospodarsko rast, pa vlada s tem seveda po njegovo nima nič :)

Za še boljšo gospodarsko rast je potrebno znižati davke in ker jih ni znižala seveda z rastjo nima nič. Če pa bi znižala davke bi seveda nekoliko pripomogla k rasti in tedaj bi lahko tudi vlado pohvalil.
GORILA
# 30.11.2017 ob 16:09
@the law1
Bravo gospodarstveniki, katerih seveda vi socialisti sovražite toda z njihovimi perjem pa bi se radi kitili.

Se strinjam - bravo gospodarstveniki...ampak samo tisti, ki delujejo po letu 2008!
K_ris
# 30.11.2017 ob 16:46
@DrKult

K_ris kaj pa vem, thelaw1 ima kar prav. Nacelo dobre države bi moralo biti varčevanje v času debelih krav in zapravljanje, ko nastopi kriza.


V dveh stavkih si se zanikal. V prvem stavku praviš, da se strinjaš z @the law1, v drugem pa, da mora dobra država varčevati v času debelih krav. Si morda spregledal, da @the law1 zagovarja nižanje davkov, kar je ravno obratno kot varčevanje, saj s tem državi manj ostane?

Pa BTW jaz se v celoti strinjam s tem, kar praviš v drugem delu zgornjega citata. Država bi zdaj morala skrbeti za čim boljšo javnofinančno sliko. To pomeni, da dodatnih prihodkov ne bi smela razdeljevati (niti upokojencem prek pokojnin, niti javnim uslužbencem prek plač in niti ne vsem ostalim prek nižjih davkov). Čas za ekspanzivno ekonomsko politiko (višanje državne potrošnje in/ali nižanje davkov) bo na vrsti ob naslednji recesiji.
GORILA
# 30.11.2017 ob 16:22
Tisti, ki delamo v gospodarstvu in k tej rasti prispevamo se lahko kitimo s tem perjem.

...ampak samo desničarji, ki delajo v gospodarstvu, če te prav razumem?

In s čem si zaslužen: si velik izvoznik? Si napravil letos kakšno ogromno investicijo...

...a jaz kot kmet kaj prispevam k gospodarski rasti?
the law1
# 30.11.2017 ob 16:14
@GORILA

Se strinjam - bravo gospodarstveniki...ampak samo tisti, ki delujejo po letu 2008!

Pajdaški kapitalisti niso gospodarstveniki ampak pajdaški kapitalisti.

Brez gospodarstva se nima za burek pa četudi npr. svzici mislijo, da so oni najbolj pomembni na svetu in neprestano izsiljuje za višje plače. Ožemaš lahko samo tedaj, ko lahko koga ožemaš.
GORILA
# 30.11.2017 ob 16:13
Bravo gospodarstveniki, katerih seveda vi socialisti sovražite toda z njihovimi perjem pa bi se radi kitili.

..a desničarji se pa lahko kitijo z gospodarstvenikovim perjem?
DrKult
# 30.11.2017 ob 15:54
LeniP Piketty-ja si prebral ane, kritikov Piketty-ja pa bognedaj. Se je boljš zapret v echo chamber in brati samo tiste knjige, ki govorijo v prid agende, ki jo ti tako ali tako zastopaš. Obup od obupa.
Drugače pa lepo, pozitivna novica, tako naprej Slovenija!
Belief
# 30.11.2017 ob 20:03
No ja. A lahko, meni revežu nevednemu, razkrijete, kje se kaže ta gospodarska rast razen v tem, da celoten javni sektor pričakuje dvig plač? Namreč, že nekaj časa se cene v Tušu dvigujejo, tudi do 10 %. Mercator je za nas reveže že včasih bil predrag, zdaj je še dražji. Spara nisem videl od znotraj že nekaj let, jutri bom pogledal cene v Lidlu, Eurospinu in Hoferju. Glede na reklamne cene je tudi v navedenih diskontih zaznati rahel dvig cen.


hja, glavnino rasti je tokrat prispeval izvoz, torej dogajanje v drugih državah, ki s tvojim dojemanjem dogajanja v sloveniji nimajo nobene veze. potem je del rasti prispevala potrošnja, in ker folk veselo troši tudi trgovci veselo dvigujejo cene (kot si pravilno opazil). del je prišel pa še od investiranja, od česar pa ti spet nič nimaš, razen če proizvajaš investicijski produkt (npr. polagaš asfalt)

verjetno rasti ne razumeš zato, ker ne veš točno, v katero skupino spadaš
GORILA
# 30.11.2017 ob 16:23
Za še boljšo gospodarsko rast je potrebno znižati davke in ker jih ni znižala seveda z rastjo nima nič. Če pa bi znižala davke bi seveda nekoliko pripomogla k rasti in tedaj bi lahko tudi vlado pohvalil.

...znižala je dohodnino za najbolj zaslužne gospodarstvenike!
the law1
# 30.11.2017 ob 16:17
@GORILA

..a desničarji se pa lahko kitijo z gospodarstvenikovim perjem?

Tisti, ki delamo v gospodarstvu in k tej rasti prispevamo se lahko kitimo s tem perjem.
K_ris
# 30.11.2017 ob 16:12
@the law1 ima zanimivo stališče. Točno "ve", kaj bi morala vlada storiti za izboljšanje gospodarstva. Ko imamo gospodarsko rast, pa vlada s tem seveda po njegovo nima nič :)
SamoRes
# 30.11.2017 ob 16:04
je Janša že odstopil?
tomazmb
# 30.11.2017 ob 19:37
In nagradno vprašanje...rast BDP se bo poznalo kje?

http://www.rtvslo.si/slovenija/vlada-zvisala-place-direktorjem-kar-ni-bilo-ne-enostavno-niti-enotno/439243

Lp!
Belief
# 30.11.2017 ob 18:04
Tako se je BDP v prvih devetih mesecih letos v primerjavi z istim obdobjem lani povečal za 4,7 odstotka.

tole prej pozabil napisat - če zadnje četrtletje ne bo izjemno dobro je OECD v napovedi pred dvema dnevoma pušnil z 4,9%
Belief
# 30.11.2017 ob 16:57
Se strinjam - bravo gospodarstveniki...ampak samo tisti, ki delujejo po letu 2008!

a tisti, ki smo bili pred 2008 smo pa nule? :) pa ne pozabi, da so šroti, bavčarji, kordeži in podobni pajaci poslovali tudi v letih 2009, pa 2010, pa kakšen tudi še kako leto kasneje...
Guliarth
# 30.11.2017 ob 16:07
Direktorjem, zdravnikom, ravnateljem in politikom plače zvišat. Upam, da čim več in čim hitreje, drugače ulice ne bomo mogli zagnat za korenite spremembe delavcev in njihovih plač.
Vojanov79
# 30.11.2017 ob 15:37
In koliko je zasluzna za to politika? 0!!! Tolcejo se po prsih niso pa sprejeli nobene reforme. Folk neumen jim pa verjame!
xerces8
# 30.11.2017 ob 18:06
BDP gor 4,9%, DDV dol 2%.
Vsi zadovoljni.

Ups, samo hecam se.

novidavki-pika-kom !
višjidavki-pika-kom !
xerces8
# 30.11.2017 ob 18:04

KLIPAN je napisal(-a)

Imamo eno največjih rasti v EU, tudi drugi kazalci so v samem vrhu EU

Hecno, situacija na ulici in domovih ne daje slutiti tega. Že vem, sigurno vsi skrivajo svoje premoženje!
the law1
# 30.11.2017 ob 16:29
@GORILA

...a jaz kot kmet kaj prispevam k gospodarski rasti?

Seveda, da prispevaš. Upam pa, da ne živiš na račun od subvencij za kmetijstvo

...znižala je dohodnino za najbolj zaslužne gospodarstvenike!

No, če si pa kmet mi je jasno, da ti ni jasno kaj je dohodnina. Seveda tudi prispevki so nizki napram drugim. Tako vzamem tvoje davčne pogoje in tudi jaz ne bi imel kaj pripomniti na njih.
KLIPAN
# 30.11.2017 ob 16:01
Bravo Slovenija!!
Komaj čakam take novice, ker so komentarji res zabavni.
Desni ravno tekmujejo, kateri bo napisal večji nesmisel.

Imamo eno največjih rasti v EU, tudi drugi kazalci so v samem vrhu EU, pišejo pa take oslarije kot da bi živeli recimo.......na Hrvaškem, ki jo vodi desnica.
Arso
# 30.11.2017 ob 16:39
Jaz ne verjamem, ker je še vedno nizek standard
in prevelika brezposelnost. Ali statistikelažejo, ali
pa nekateri toliko pokradejo, da se ne pozna pri BDP-ju.
LeniP
# 30.11.2017 ob 14:40
Preberite knjigo Kapital v 21. stoletju (Thomas Piketty). Boste hitro ugotovili kateremu centilu gre v žep večina gospodarske rasti.
RJSlo
# 30.11.2017 ob 19:24
No ja. A lahko, meni revežu nevednemu, razkrijete, kje se kaže ta gospodarska rast razen v tem, da celoten javni sektor pričakuje dvig plač? Namreč, že nekaj časa se cene v Tušu dvigujejo, tudi do 10 %. Mercator je za nas reveže že včasih bil predrag, zdaj je še dražji. Spara nisem videl od znotraj že nekaj let, jutri bom pogledal cene v Lidlu, Eurospinu in Hoferju. Glede na reklamne cene je tudi v navedenih diskontih zaznati rahel dvig cen.

Ob tem pa ne gre pozabiti člankov naše javne hiše o napovedanih podražitvah živil. Torej kje se da videti to gospodarsko rast?

P. S. Seveda obstaja možnost, da se z višjimi cenami rešuje Mirkotova trgovina.
Tao3
# 30.11.2017 ob 16:34
Janša je že odstopil? Aja, ne drži on obljub in položnic ne plačuje ... zanimiv tip ...
crnuskagmajna
# 30.11.2017 ob 15:36
Čak a to je tista finta:
-vse se je podražilo za 4,5% ampak za kaviarsocialiste je to gospodarska rast?

hahahahah
Kele15
# 30.11.2017 ob 14:33
Plače pa iste.
Park
# 30.11.2017 ob 15:39
Radenm# 30.11.2017 ob 14:25
26 tisoč več zaposlenih kot lani, se pravi čez palec okrog 2 odstotni točki nižja brezposelnost z naslova novih zaposlitev, ker so ljudje dobili delo. Ta novica mi je všeč.

A to je iz naslova Cerarjevih 8000 novih zaposlitev v državni upravi? Familija, prijatelji in to?

O tem ne duha in sluha o medijih, tam pa SDS zaposli nekega fanta pa afera stoletja spet. 1:8000 je precej razlike, a ne?! :D
Oglasno sporočilo
link
Kako izboljšati prodajo v 2018?
27. november 2017 ob 08:59 V podjetjih sedimo na zlatu (podatkih), vendar jih (še) ne znamo celovito izrabljati v svojo korist. Tipično slovensko podjetje še vedno porablja ogromno časa za ročno pripravo poročil po oddelkih.
Več novic ...
Kazalo