Gospodarstvo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2,2 od 13 glasov Ocenite to novico!
Pomoč Španiji naj bi se osredotočala na banke. Foto: EPA
VIDEO
100 milijard evrov pomoči...

Dodaj v

Španija bo le zaprosila za pomoč, namenjeno zdravljenju bank

Govori se o 100 milijardah evrov pomoči
9. junij 2012 ob 17:30,
zadnji poseg: 9. junij 2012 ob 20:43
Bruselj - MMC RTV SLO/STA

Španska vlada bo evroskupino zaprosila za pomoč pri reševanju bančnega sektorja, je na novinarski konferenci v Madridu sporočil španski finančni minister Luis De Guindos.

Kot je dejal, je Španija privolila v to, da bo uradno zaprosila za pomoč iz začasnega sklada za zaščito evra. Pri tem ni povedal, koliko pomoči bo Španija dobila. Dejal je le, da bodo počakali na zaključke neodvisne revizije o kapitalskih potrebah bank, preden bodo zaprosili za vsoto. Potrdil je tudi, da območje evra v zameno za pomoč Španiji ne bo zahtevalo nobenih dodatnih gospodarskih reform oz. varčevalnih ukrepov, saj bo pomoč namenjena samo bančnemu sektorju. Pomoč Španiji bo tako drugačna od pomoči Grčiji, Portugalski in Irski.

Pred tem so o Španiji dve uri in pol v videokonferenci razpravljali finančni ministri evroskupine. Po navedbah virov naj bi za reševanje španskega problematičnega bančnega sektorja rezervirali do 100 milijard evrov. "Na mizi je trenutno do 100 milijard evrov, a ni še nič odločeno," je za AFP dejal neimenovani vir iz EU-ja.

Španija se je do zdaj izmikala uradni prošnji za pomoč. V petek so iz Madrida sporočili, da odločitve še niso sprejeli, saj čakajo ocene o dejanskih kapitalskih potrebah bank. Danes dopoldne so poudarili, da s tem v povezavi ni nič novega.

Opozorilo iz Moody'sa
IMF je po opravljenih bančnih stresnih testih v petek razkril, da bi banke četrtega največjega gospodarstva v območju evra potrebovale vsaj 40 milijard evrov svežega kapitala. Končna vsota pa bi lahko bila, če bi želel Madrid resnično pomiriti trge, še enkrat višja.

Španija je v petek prejela opozorilo bonitetne hiše Moody's, da ji grozi znižanje bonitetne ocene. "Uradne ocene o dokapitalizaciji španskega bančnega sistema so se občutno zvišale in posredna odvisnost države od financiranja Evropske centralne banke (ECB) prek njenih bank narašča," menijo analitiki hiše.

Španija, ki ima četrto največje gospodarstvo v območju evra, bo že četrta članica evroobmočja, ki bo zaprosila za finančno pomoč.

K. S.
Prijavi napako
Komentarji
Q_
# 11.06.2012 ob 07:38
......., da območje evra v zameno za pomoč Španiji ne bo zahtevalo nobenih dodatnih gospodarskih reform oz. varčevalnih ukrepov, saj bo pomoč namenjena samo bančnemu sektorju.

Finančni sektor je očitno bolj pomemben od realnih ljudi. To ni prvič, da ECB rešuje banke. Za prebivalstvo katerekoli države v težavah se jim očitno j*be.

dober intervju:
Did Social Over Spending Cause the Euro-Crisis?
Vratovinc
# 10.06.2012 ob 16:12
Banke požgat do tal, pa ne bo več problema... in lopovske dolžnike obesit.
Stop-IPCC
# 10.06.2012 ob 10:57
@nikec....
.
Španija je samo v letu 2007 za "subvencije za proizvodnjo vetrne energije" (ne za gradnjo.... za subvencioniranje proizvodnje !!!!) porabila skoraj tri (3) miliarde EUR-ov.....
.
Edini razlog, zakaj je toliko vetrnic v Španiji je.... ogromne državne subvencije pri gradnji in proizvodnji !!!!
Z vidika "okolja" pa so se vetrnice izkazale za popolnoma neuporabne !!!!
.
”Spain has increased its emissions by 40% since signing the Kyoto protocol. And yet, in contrast to the government estimate in 2004 that emissions permits would cost Spanish companies no more than 85 million euros annually, the real cost is now estimated at between 3 billion (government statement) and 15 billion euros (Price Waterhouse Coopers).”
.
In pa... seveda... Španija plačije po 15 miliard EUR-ov na leto za CO2 odpustke.....
Tudi to se sešteva....
Nikec3
# 10.06.2012 ob 08:57
Španijo so v veliki meri potopile tudi oz. predvsem "ZELENE TEHNOLOGIJE", saj se njihove vetrnice ne bodo poplačale niti v 50-ih letih... zgrajene pa so vse na kredite !!!!
.
Tudi Danska in danci se bodo počasi potopili..... prav tako v veliki meri zaradi "vetrnic".....
.


Nebi rekel, da so vetrnice avno krive za krizo, je pa res, da definitivno pripomorejo k temu. V vetrnicah ni nič ekonomsko upravičenega.
veza
# 10.06.2012 ob 02:18
Ta sklad za zaščito evra bo kmalu prazen, tudi SLO bi lahko kaj tam vzela, dokler je še kaj, vračal itak ne bo nihče!
Isto je bilo v YU, kdo je kaj vračal, samo Slovenci smo vse poplačali, ker smo bedaki!
TineB
# 10.06.2012 ob 01:40
@sanja

Pravni sistem je tak karšen je. Gnil. In kot tak teh spornih primerov ne bo obsodil. Roka roko umije.

Točno veš, da pravica ne zmaga vedno! Točno veš, da dobro ne zmaga vedno! Točno veš, da je včasih storilec nagrajen in žrtev kaznovana.

Se dogaja. Kruto. Ampak se. Tako je življenje. Spremeniti za nazaje se tega ne da! Lahko se le za naprej. Od danes naprej. Za nove zločine.

Včasih se je pač potrebno resetirati, da lahko deluješ normalno naprej. Če se zaradi starih zadev zaciklaš, zamrzneš. Propadeš.

Ne, tudi meni ni prav, da krivci niso kaznovani. A kaj naj? Naj zagovarjam linčanje? Potem bi morali linčati pol države. Ker krivi so vsi, ki so gledali vstran, pa bil lahko kdaj zkričali.

Če so vsi molčali, medtem ko je direktor "kradel", naj molčijo še sedaj, ko je že vse pokradel in firmo poslal rakom žvižgat. Sami so si krivi. Folk štrajka le za višje plače, za poštenost in sposobnost vodstva pa ne. Očitno zato, ker tolerirajo nepoštrenost in nesposobnost šefov. Drugače si ne znam razlagati zadev.

Če nekdo firmo vodi v propad - in je lastniku za to vseeeno (ker je verjetno to ista oseba kot direktor), potem je pač na zaposlenih, da zadevo ustavijo.

Pasivni državljani so največja nevarnost za državo! To venomer ponavljam.
TineB
# 10.06.2012 ob 01:32
Kako uspeva Avstrijcem?

Stavijo na mala in srednja podjetja. Na zasebno gospodarsko pobudo. In zato, ker so večinoma pošteni. Ne utajujejo davkov kot Slovenci in nimajo folklore nadmudriti državnih organov in institucij, kot to imamo Slovenci (in vsi ostali Balkanci oz kar Mediteranci).

Torej je v prvi vrsti pomemben odnos do države ... in s tem odnos do soljudi, do sodržavljanov. Zavest, da z utajo davkov (npr nakup oz prodaja brez računa; neplačevanje prispevkov; delo na črno itd) goljufamo posredno svoje sodržavljane - preko manj davkov so usluge države slabše ali pa se moramo dodatno zadolžiti.

Potem nimajo zavesti, da je državni denar tam zato, da si ga vsak čimbolj nagrebe. Pa naj gre za preplačilo blaga in storitev, izkoriščanje socialnih pomoči itd.

Nimajo zavesti, da so javni uslužbenci tam zato, da svojim prijateljem in sorodnikom priskrbijo zaposlitev in posle.

Zakoni ... zakoni so mrtva črka na papirju, če se jih ne upošteva. Če je osnovni namen izigravanje zakone, ti noben zakon ne pomaga. Ker noben sistem ne more obravnavati množičnih kršitev, lahko le sporadične, izjemne. Če jih je preveč, sistem odpove. In to se pri nas dogaja. Preveč barab. In še sodišča počasi delajo. In sodniki (celo vrhovni in ustavni) se delajo bebaste - in iščejo dlako v jajcu ter evidentne zadeve na proceduralni ravni zavržejo (npr neupoštevanje posrednih dokazov pri gospodarskem kriminalu ... neposrednih pa itak skoraj nikoli ni in tako namere za kaznov dejenje ne morej tožilci praktično nikoli dokazati). Pač pri nas so sodniki bolj papeški od papeža ... in to izhaja iz preveč formalistično naravnane smeri na naših obeh pravnih fakultetah, ki sta vir vsega "zla". Kjer se izobražuje tehnokratkse pravnike, ki naj bi nevrednostno sodili - le na podlaki črk na papirju. To pa ni mogoče. Pravo niso le črke na papirju, pravo vsebuje in odseva tudi duh in vrednote neke družbe in v okviru tega bi se moralo tudi izvajati zakone in soditi.

Pa tudi precej zakonov je napisanih šlampasto. Zaradi podhranjenih strokovnih služb na ministrstvih ... ki so itak formalistične tako ali tako. In potem še zaradi neumnih poslancev, ki v postopku sprejemanja zakonov, te z amandmaji še dodatno zmaličijo.

V SLO je precej stavri precej narobe! Tudi zato, ker nismo (več) vajeni odgovornosti in ker ravnamo z državo in družbo kot svinja z mehom. Ker smo nezrel narod. To je. In to se kaže tudi skozi volitve, ko volimo neke face, čeprav vemo, da imajo umazane roke. A jih volimo, ker so "naši". Ali pa le zato, da "vaši" ne zmagajo.

V Sloveniji je gnila mentaliteta ljudi. Navadnih ljudi. Tu se problem začne.

Elite v demokjraciji pridejo na oblast z volitvami. In z volitvami odidejo z oblasti. Če pa je folk tolko glup, da voli gnile elite, si je pa sam kriv. In krivi so tudi brezjajčniki, ki so pošteni, a si v politiko ne upajo - da bi izrinili gnilo elito. Raje samo ropotajo nekaj.
sanja25
# 10.06.2012 ob 01:23
TineB
Veš kaj, takšni hlapci pa ne moemo biti, da so vse skupaj zasrali, pokasirali bajne vsote, nekateri ostali celo na istih delovnih mestih, pa potem samo skomigneš z rameni in rečeš jebiga se zgodi:) To so tudi krasni vzgledi za vse politike in bankirje. "Ej smo zapufali milijarde pa se nam ni nič zgodilo, še sankcije ne." Če ne bodo kaznovani zakaj bi pa potem nehali s takšnim početjem? :) Mirne duše lahko potem dajejo nova sporna posojila, si izplačujejo nagrade in zahtevajo nove in nove dokapitalizacije. Najhujšo sankcijo kar bi jim ti dal je izolacija. :) Ja krasno in dober vzgled za naslednje rodove bankirjev. "Zafrčkajmo milijone oz. milijarde, najhujše kar nas lahko doleti je odpoved z zajetnimi odpravninami. :) Saj lahko vidijo že na tvojem primeru, da bo ljudstvo že potrpelo. :)
sanja25
# 10.06.2012 ob 01:03
TineB
To imaš prav, da so našo gradbinci postajali mafija v mafiji, ki so si s pomočjo prirejenih razpisov pridobivala posle. Vendar vseeno... Da pustiš. da ti crknejo čisto vsa gradbena podjetja, pa ni normalno. Kje drugje po svetu pa še delajo tako? Da postane ena panoga skorumpirana, pa raje pustiš, da vse propade in daš posle tujcu? Primorje bi se še lansko leto dalo rešiti na čisto znosen način, ker je bilo od vseh gradbincev še najmanj zadolženo. Pa tudi zdaj bi se ga še dalo rešiti in če ne bi bilo druge bi postalo državno. S tem bi se ohranila delovna mesta, vsaj en gradbeni velikan, ki bi se lahko prijavljal za velike posle, tudi v tujini in vsaj eno podjetje bi še ostalo Primorski, ker ostalo so že itak vse uničili in razprodali.
Kje je sploh garancija, da bodo tuja podjetja dala delo našim podizvajalcem? Pri TEŠU si je Almstrom dobil svoje.:) V glavnem vse se dela na tem, da bo še več denarja odtekalo v tujino, namesto, da bi ostal doma.
Država je še kako pomembna za razvoj gospodarstva. :) Prvo, da deluje pravna država. Ne moreš mižati na obe očesi, ko ti že praktično polovica podjetij ne plačuje prispevkov za delavce in mirno opazujejo legalizirano krajo dobesedno vseh znanih slovenskih podjetij in blagovnih znamk. KJE SO ZAKONI? Tudi sodišča ne morejo kaj, če ni napisanih normalnih zakonov, brez lukenj skozi katere pridejo skozi praktično vsi veliki lopovi, ki imajo dovolj pokradenega denarja za odvetnike. Prav tako so zelo pomembne državne subvencije. Res ne vem kakšen je to greh, če pa to delajo v vseh drugih evropskih državah. :) npr. Francija izredno ščiti svoje kmete, ali pa Avstrija, ki si močno prizadeva z umetnim zniževanjem cen prašičjega mesa, da bi pri nas v celoti crknila prašičjereja, kar ji mimogrede zelo dobro uspeva. :). In seveda normalno poslovno okolje. Težko je danes biti poslovnež, če še za tisto kar si naredil, ne dobiš plačila drugače kot preko sodišča.
v izvoz. Za to pa je treba imeti konkurenčne proizvode in storitve - z visoko dodano vrednostjo. To se doseže z inovativnostjo in tehnološko naprednostjo ... To pa z nadarjenimi, zagnanimi in izobraženimi kadri. Ki pa so motivirani za delo, če imajo dobre pogoje in so dobro plačani. Da so dobro plačani, mora podjetej dobro služiti. In to pčne, če je na trgu uspešno
Ja to pravljico poznamo že vsi. :) Res škoda, da ta vlada združuje nezdružljive šole, jim odteguje denar, niža plače učiteljem in nasploh bo dala manj denarja za investicije. :) Ker z vsemi temi bistrimi ukrepi bomo definitivno dobili izobražen, mlad tehnološki kader. Štos v tej pravljici je tudi, da redkokatera podjetja pri nas cenijo takšen kader, da bi jim pošteno plačala. :) Zato, pa mladi tako radi odhajajo s trebuhom za kruhom. Sicer pa itak čez čas ne bodo imeli več kje za delati, ker bo večina podjetij propadla s takšno politiko, bodo pa prišli tujci zelo radi k nam. Ko bomo še dodatno znižali plače in ostale prispevke, ki so zdaj obvezni. :) Ko bomo imeli poceni delovno silo kot Srbija, potem bodo pa tuja podjetja prihajala, dobila zemljišča skorajda zastonj, da bodo lahko gradili in delali polizdelke s poceni delovno silo. :)

PLOSK PLOSK. Samo eno vprašanje. Kako za vraga uspeva Avstrijcem? Brez da bi znižali socialne pravice, znižali plače, prodali svoja skorumpirana podjetja(Hypo) še vedno ohranjajo isto raven, ko bi morali ja po vsej logiki neoliberalizma že propasti, ker imajo predrago delovno silo z preveliko socialo? :)
TineB
# 10.06.2012 ob 00:56
@sanja

Napačne poslovne odločitve. Ja, se strinjam, da bi morali odgovorni nositi posledice. A jih ne. Zakaj tako ... razlogi so različni. In četudi jih zapremo do smrti in jim vse premoženje poberemo, časa ne moremo zavrteti nazaj - njihova dejanja so pustila uničujoče finančne posledice. Enako je z dejanji politikov itd. Določene posledice so ireverzibilne.

Seveda bi bilo higienično odgovorne kaznovati - zadoščenej med ljudmi bi bilo večje -, a to ne bi odpravilo težav.

Ta trenutek moramo težave sanirati, o kaznih za odgovorne bomo razmišljali pozneje, ko se rešimo teh težav. In če se jih že ne uspe kaznovati, naj se jih vsaj izolira, da ne bodo več delali škode. In da se takšne posledice v prihodnje prepreči.

Včasih nas pač nkdo tretji z nespametnimi dejanji potisne v drek. Doma, v službi, kjerkoli. Včasih nimaš kaj, kot da požreš govno in greš naprej. Pretrpiš še tako nepoštene posledice in živiš dalje. Takšno je pač življenje. Daleč od idealnega.

In tratiti energijo s prepirom, kdo je kriv za to, da se ladja potaplja, je nespametno početje - ker ladja se potaplja in vse moči je treba usmeriti v rešitev ljudi. In posledice nosijo pri tem tudi tisti, ki niso nič krivi in nič dolžni. In žrtvo so ponavadi tudi povsem nedložne. Krivca se poišče in se mu sodi kasneje, ko smo ven iz težav.

Zdaj se je treba pa s primarno težavo ukvarjati. Na način, ki edini deluje. Pa če nam je všeč ali ne. Pa če je fer ali ne.

Zunaj vladajo določene zakonitosti kapitalskih trgov, ki so od nas neodvisne ... mi pa smo odvisni od njih. Preko tega NE MOREMO.

Zunaj jih naši domači prepiri in nezmožnost zadostnega reševanja težav ne zanimajo in ne ganejo!

Glede Španije ... kot sem rekel ... nobenega zagotovila ni, da bo reševanje (varčevanje, reforme itd) uspelo. Pač nekateri so tako zabredli, da ne bo bo NIČ pomagalo. Se bodo pač potopili. Upamo le lahko, da mi nismo med njimi in da s eše lahko rešimo.

In zato vsa ta kregarija za politični prestiž in za gradnjo političnega imidža stranke ali celo lastnega - na račun reševanja države - vodijo le nekam: v propad.

In ko bomo propadli, bo obtoževanje, kdo je kriv za to, nesmiselno. Takrat bodo ljudje imeli precej več drugih težav in problemov, kot pa ukvarjanje s političnimi prepiri.
Večni-študent
# 10.06.2012 ob 00:38
Ma u tri **** pejte. Če damo mi še kakšne milijone španiji oziroma kateri drugi državi, je ćas, da se odpravimo na ulice!

Poglejte ovce tale video pa vam bo vse jasno: http://youtu.be/TrHTjLio5Sw
sanja25
# 10.06.2012 ob 00:31
TineB
Marsikaj kaj si napisal ima smisel. :) Nekaj stvari pa se ne strinjam s teboj. Če so določeni bankirji zasrali in točno se lahko izve kateri je prispeval podpise je najmanj kar se lahko naredi, da se ga odpusti in se mu sodi in odvzame vsaj del premoženja. Ok npr. da naše banke ne smejo propasti, čeprav bi po vseh kriterijih kapitalizma morale. Naj se potem vsaj sankcionira ključne grešne akterje, ne pa da potem še poslušamo o bajnih odpravninah in nagradah za svoje nedelo. Ali pa kot primer pri NKBM, kjer sporne posle Kovačiča niti nočejo preiskovati. Če že ljudje moramo biti molzne krave zaradi napak naše smetane, hočem vsaj neko zadoščenje. Vodilne v zapor in nepreklicna garancija, da je to res zadnja dokapitalizacija. Če jim vseeno zmanjka denarja, potem vodilni, ki ne znajo ravnati z njim spet odpustitev in zapor.
Glede tvojega mnenja da smo krivi vsi. :) Do danes še ni bilo enega članka ali namiga, da so za takšno stanje bank kriva mala gospodinjstva in podjetja. Točno se ve, da so banke v težavah zaradi kreditiranja tajkunov. Tudi v obdobju debelih krav nisi mogel kot navadni človek priti do kredita, ki ga nisi mogel pokrivati s svojo plačo. Jaz nisem takrat živela na preveliki nogi in tudi danes ne živim na preveliki nogi, pa me preko dokapitalizacij vseeno lupijo.
Konec despotizmu
# 10.06.2012 ob 00:16
George Orwell - Animal Farm

KmečkaPamet
# 10.06.2012 ob 00:13
TineB
Zakaj so pa banke lahko tvegano vlagale in zakockale ves svoj denar? To je pa druga zgodba

Niti ne...kradli so desni, kradla je cerkev. in kradli so na levi.Vendar, Če me spomin ne vara, pod Pahorjem banke niso financirale nobenega "manegerskega odkupa".Kar je bila pod Janezom dnevna praksa. Naj zdaj Janez od svojih manegerjev izterja denar, ne pa da na naš račun z šparanjem rešuje težave...

Kolikor vem, tudi ljubljanska banka v prejšnjih časih ni imela toliko težav, kolikor jih ima sedaj, v kapitalistično - požeruškem sistemu.
TineB
# 10.06.2012 ob 00:09
@sanja

Uboj grabenega sektorja pri nas je načrten. Ti to ni jasno? Tako je bil skorumpiran in tako kartelno zorganiziran je bil, da se tega ni dalo odpravit preko regularnih organov in institucij. Pošast se je ustavilo lahko le tako, da se jo je ubilo. In to se dela- Ubija gradbeno pošati pri nas.

Kako naprej? Verjetno s tujci. Velike posle bodo dobivala velika tuja podjetja, ki bodo najemala domače podizvajalce. In iz teh se bodo razvili novi gradbinci, ki pa bodo konkurenčni - ker se bodo pač za posle tujege gradbinca morali pač potruditi in izkazati (cena/storitev) in ne bodo odvisni le od poznanstev itd.

Mogoče vmes začnejo delovati tudi nadzorni organi in organi pregona, da se v bodoče gradbeni sektor ne zastrupi (preveč).

In še to: ne more država biti tista, od katere porabe in investicij je odvisno gospodarstvo te države. Če smo premajhni za naše gospodarstvo, da bi ga domača zasebna poraba poganjala, se moramo pač usmeriti v izvoz. Za to pa je treba imeti konkurenčne proizvode in storitve - z visoko dodano vrednostjo. To se doseže z inovativnostjo in tehnološko naprednostjo ... To pa z nadarjenimi, zagnanimi in izobraženimi kadri. Ki pa so motivirani za delo, če imajo dobre pogoje in so dobro plačani. Da so dobro plačani, mora podjetej dobro služiti. In to pčne, če je na trgu uspešno ... pa če ga država ne duši z davki in prispevki ter birokratkimi ovirami. Enako velja za zaposlene - ne gredo v tujino, če so doma davki dovolj prijazni.

Da bo naše gospodarstvo pa od državne porabe in inevsticij odvisno ... Ne, hvala. Ker To je socializem s planskim državnim gospodarstvom, ki smo že videli, da ne deluje. Sploh pa ne danes v globaliziranem svetu, kjer samozadostnost ne obstaja več.
TineB
# 09.06.2012 ob 23:56
No, ne bi bil problem, če bi kakšna banka propadla. Problem je, če je zabluzila večina bančnega sektorja v državi. Potem ga je treba reševat. Vsaj tiste velike sistemske banke - seveda ne vseh. Pa ne zaradi lastnikov- ti itak izgubijo deleže v dokapitalizacijah, ko prihajajo v banko novi (vsaj začasni) lastniki, magari država ali ta superEU sklad za reševanje evra itd.

Problem je, da če banka propade - sploh kaka velika - komitenti izgubijo sredstva, ki jih imajo na računih teh bank. Tu gre pa za podjetja in posameznike, ki jim izguba teh sredstev pomeni propad. Poslovni oziroba osebni. In če gre za vekliko banko ali več bank, je število teh podjetij oz posameznikov (malih ljudi) veliko. Teoretično res država jamči za del sredtsev pri teh bankah, a vprašanje je, če jih sploh lahko izplača -oz kdaj. Lahko šele čez desetletja! Kar spet pomeni propad za mnoge. In to pomeni še večjo oslabitev gospodarstva in še večje socialne stiske ljudi. Kar situacijo v državi, tudi varnostno, lahko precej poslabša.

Zato je treba banke reševati. In tudi zato, ker so pomembne pri kreditiranju. Za investicije in za zasebno porabo. To pa poganja gospodarstvo. Brez bank ni gospodarstva.

Zakaj so pa banke lahko tvegano vlagale in zakockale ves svoj denar? To je pa druga zgodba. Nekaj je napačnih poslovnih odločitev, nekaj je sistemskih napak, nekaj je nedolovanje nacionalnih centralnih bank. Vrsta razlogov. Tudi takih, da je država to spodbujala, ker je gospodarstvo lhako cvetelo, ljudje so imeli službe, denar od davkov je pritekal v proračun itd itd. Vse je izgledalo krasno, čeprav je bilo prenapihnjeno vse in pok balona je bil neizbežen.

A ta napihnjeni balon je pač politikom ustrezal - sploh vladajočim- da so se lahko hvalili z gospodarsko rastjo, napredkom, malo brezposelnostjo, močno socialno državo itd in stem pridobivali glasove volivcev.

Zdaj, ko je balon počil, je treba pač poravnati račune. Dejstvo je, da smo živeli na preveliki nogi predolgo časa. In po letih debelih krav prihaja obdobje suhih krav. To je neizbežno. Fol ke bil pa naiven in je verjel, da je enormna rast lahko neskončna in sladko življenje zagotovljeno dejstvo, ki traja večno.

V godljo pa nas je popeljal pohlep. Tako velikih korporacij in njihovih lastnikov ... kot malih ljudi, ki so živeli preko svojih dolgoročnih zmožnosti (najemali kredite; zapravljali za traparije; premalo varčevali; vlagali v investicije drage za vzdrževanje itd). Vsi smo krivi. Nihče ni izvzet iz te krivde. Vsi smo hoteli boljše življenje zelo na hitro in zelo poceni. In zdaj bomo z zamikom to plačali . Dragi plačali.

Da se pa zdaj vsa krivda zdaj valili na vse druge, le nase ne, je pa hinavsko. Šlo je verigo pohlepa in VSI smo v tem sodelovali. Zdaj moramo pa biti tiho in požreti to govno, ki smo si ga sami zakuhali.
KmečkaPamet
# 09.06.2012 ob 23:52
In bogi Slovenčki mormo financirat 4 največje gospodarstvo v EU???da rešimo njihove in nemške banke?

Ne, naj se rešijo kar sami....veliko slovncev ve, kako je če izgubiš službo,če propade podjetje,kako nemočen si...pa ne cvilimo in fehtamo po evropi...

Stvar je zelo preprosta...nbaj bankirji propadejo...itak nemški bankirji nemcem dajo kredit za 2% na leto, nam slovenčkom pa za 6%....res prijatelsko in tovariško....kako naj bo potem naka naša firma z dolgoročnimi naložbami konkurenčna? če mora trikrat preplačat posojila namesto da bi dvignila plača? in zanimivo, da nam ravno nemci piskajo da nismo konkurenčni....hm, sj ko smo bili, so nam pa državo razbili...
sanja25
# 09.06.2012 ob 23:45
TineB
Ej dopovej to bonitetnim agencijam. Sem prepričana, da tudi Španija na vse pretege joka pri njih kako so varčevali, pa so jim vseeno znižali bonitetno oceno. Povej mi EN PRIMER, da so bonitetne hiše zaradi varčevanja zvišale nazaj oceno. :) Samo enega. Na to kar desničarji upate se ne bo nikoli zgodilo. Da bi se uresničil vaš načrt, bi morali skrčiti izdatke ob isti gospodarski dejavnosti. Najbrž bereš kaj se dogaja danes z našimi podjetji. Najbolj odmeven Primorje. :) Naša zadnja velika gradbena firma. Kako pa nameravati imeti isto gospodarsko rast, če bo pol podjetij crknilo, oziroma jih je že? :) S tem, da za vlado je Primorje nebodigatreba, in vlada ne bo Božiček,(Žerjav) NLB pa bo znova velikodušno dokapitalizirala. :)
Ves denar, ki ga bodo dobili od varčevanja bo šel za tele investicije. :))) TEŠ, NLB, projekt Feniks(novo letališče blizu Brnika, ki se ga je spomnil nadbrihtni Vizjak.) in Španijo.

Samo rada bi te prijazno opozorila za katere stvari ti bodo vzeli denar. :) In da zaenkrat pri takšni politiki bomo mi med temi državami, ki bodo propadle.
DREADLORD
# 09.06.2012 ob 23:44
finančni sektor pod kontrolo. in ukiniti špekulante.
sanja25
# 09.06.2012 ob 23:31
TineB
Glede na tvoj post glede bank. :) NI še nikoli v zgodovini propadla nobena banka, da jih je treba rešiti za vsako ceno? Jaz ne bom nikoli razumela, kako lahko imajo banke, kazinoji in bencinski servisi izgube. :) Edino kar bi morali brzdati je pohlep, drugače pa denar ja sam noter leti. :) Če so banke zajebale in financirale projekte ki so bili finančno sumljivi in so se zgodili izključno zaradi vez, ej sorry banka naj zapre svoje štacune, tisti ki so podpisali sporne pogodbe pa naj jim bo sojeno in odvzete vse nagrade in določena delna odškodnina. Če si lahko bankirji v dobrih časih talajo milijone, naj pa v slabih časih jih dajo nazaj in takšne banke naj propadejo. Z dokapitalizacijami se samo krade denar ničkrivim ljudem. Popolnoma isto velja za naše banke.Če seveda smo v demokraciji in kapitalizmu, ne pa v korporativiznem fašizmu. :)
TineB
# 09.06.2012 ob 23:19
@sanja25

Šparati ...

A tebi in tvojim praznoglavcem še zdaj ni jasno, zakaj moramo šparati? Ne zato, ker bi hoteli. Ampak zato, da bomo sploh (dokaj poceni) denar za kredite dobili. Ker zadolževali se bomo še vedno. Če ne drugega za investicije. Za potratne traparije pa ne bo noben tuj investitor denarja več dajal. Če ne bo (poceni) tujih kreditov, bodo tudi investicije s tem denarjem poguba - ker bo denar, s katerimi bodo financirane, predrag. In bodo obresti za poplačilo kreditov višje od donosnosti investicije. Kar pomeni, da nam bo ta investicija prinašala izgubo. Pa kdo bi delal investicije, ki bi ga še globje v blato vlekle?

Levico treba poslati na lekcijo iz ekonomije ... Očitno so v zanikanju. Monetarno nismo več samostojni in ne moremo tiskati novega denarja za investicije. Tega lahko le ustvarimo v gospodarstvu ali si ga izposodimo v tujini - če nam ga sploh da (po ugodni ceni).

To je dejstvo. Pa če nam je všeč ali ne. Neko tupenje o rešiteljskih investicijah (z denarjem, ki ga ni; nam ga nihče noče dati; ali nam ga ponuja po nevzdržnih cenah) so blodnje.

Države se morajo pač sanirati, varčevati itd ... da bodo sploh dobile denar od investitorjev. Če tega ne naredijo, sploh ni možnosti, da dobijo svež kapital.

In ja, nekaj držav bo tudi propadlo - bankrotiralo. Na plečih ljudi. A takšno je pač življenje. Vzponi in padci. Če živiš preko svojih zmožnosti in nisi too big to fail, potem te pustijo propasti. Zasluženo. Preživijo le vzdržni in njaboljši ter tisti, ki so preveliki in prepomembni, da bi propadli.

Življenje ni pošteno in ni pravljica. In bi bil že čas, da si to priznamo. Saj smo vendarle zreli odrasli, ne pa nezreli otroci. In pač bomo morali pogoltnit ta cmok, to grenkobo ... in priznati poraz in odgovornost. Zavihati rokave in storiti vse potrebno, da se rešimo. Če pa propademo, bo pa treba takoj začeti znova.

Ne pa neko jokcanje in jamranje, kako nepošteno je življenje, pa sistem, pa velike države, pa kapitalizem, pa ... Otročje javskanje!
TineB
# 09.06.2012 ob 23:08
Tudi nas to čaka ... Naše banke (sploh NLB, ki je sistemska banka) v neposredni ali posredni državni lasti (NLB, NKBM, Abanka) so totalno v godlji. Za njihovo rešitev (in ponovni zagon njihovega delovanja) bi država morala vanje vbrizgati nemudoma vsaj 2 milijardi evrov. Ki jih pa nima. In tudi zanje ne najde nobenega norca iz tujine, ki bi dokapitaliziral oz kupil deleže v teh bankah - z vsemi obveznostmi vred.

Torej je jasno, da je možen le scenarij, ki ga je ubrala Španija. Le znesek je precej manjši ...

In če nam v naslednjih tednih ne uspe prodati nove izdaj državnih obveznic na trgu, bomo morali še kot Grčija zaprostiti še za pomoč EU ali celo IMF za denar za polnjenje proračuna.

In s tem denarjem pridejo tudi pogoji ...

Nasvidenje, fiskalna (in s tem de facto tudi politična) suverenost ...
sanja25
# 09.06.2012 ob 23:04
janinejc03
:))) Španija je delala točno to, kar nam dopoveduje ta vlada. Šparati za vsako ceno in odplačevati dolgove in nič novih investicij in vlaganj. No v Španiji so po tem receptu še naprej propadala podjetja, nezaposlenost noro narašča sociala in srednji sloj izginjata. In kljub vsem tem ukrepom morajo zaprositi za pomoč. :)Da ne boš čez eno leto začuden ko bomo na istem in krivil udbomafije. :)))
TineB
# 09.06.2012 ob 23:01
Prihodnost ...

24. oktober 2012, STA

[bSlovenija zaprosila za pomoč EU pri reševanju bank

Vlada je na današnji seji sprejela sklep, da zaprosi za finančno pomoč iz začasnega sklada za zaščito evra, namenjeno rešitvi in sanaciji slovenskega bančnega sistema ...
pankracij
# 09.06.2012 ob 22:49
Lepo je videti kako se EU zio-fevdalcem svet sesuva.in verjamem, da bodo USAvci naslednji na vrsti. Ne da se v nedogled živeti od ropanja, kolonializma in goljufij. Treba se bo spustiti v malo večjo vojno iz katere zahodni vladni kriminalci ne bodo izšli kot zmagovalci. Svet za vse ne samo za sionistične parazite ali pa potop za vse. Uživajte v igrah kajti bodočnost bo temačna.
janinejc03
# 09.06.2012 ob 22:14
Saj to naj bi bilo obratno iod Varčevanja kajne? Vsaj g. vseslavni g. Jankovič in Lukšič tako pravita, prava smer naj bi bila Holland in Obama, ki vlečeta voz. Dobro smo začeli bravo vas, res ste uspešni na tej poti!
miroslav
# 09.06.2012 ob 21:59
uff...kaj točno se je spremenilo od včeraj ko so zagotovili da tega ne bo?

krneki...

o islandiji seveda nič...da slučajno ne dobimo kake ideje kako rešit zadeve...
crusader
# 09.06.2012 ob 21:51
@ramus
ta zapitek bodo plačali predvsem reveži če banke nekontrolirano propadejo, k je tut njihov zapitek pri kreditiranju za avte, hiše, počitnice, cunje itd.
Stop-IPCC
# 09.06.2012 ob 21:50
Zgodba nekoga, ki je že doživel (in preživel) "propad EUR-a"......

crusader
# 09.06.2012 ob 21:49
bistvena razlika med zda in eu je v tem da je zda melting pot kamor so prišli ljudje pripravljeni se odpovedat svoji nacionalni identiteti oz le-to podredit ekonomskim ciljem, v evropi to nikoli ni bilo tako, zaradi česar je eu bistveno bolj raznolika, kulturno, zgodovinsko, jezikovno, gospodarsko, mentalitetno
adnan1984
# 09.06.2012 ob 21:45
Haha Slovenija špara na navadnih državljanih. Prišparan denar bomo pa onako dali bankam. Haha ka nas na suho nategujejo in se nam smejejo v obraz. Kire budale smo mi navaden folk.
Stop-IPCC
# 09.06.2012 ob 21:38
Španijo so v veliki meri potopile tudi oz. predvsem "ZELENE TEHNOLOGIJE", saj se njihove vetrnice ne bodo poplačale niti v 50-ih letih... zgrajene pa so vse na kredite !!!!
.
Tudi Danska in danci se bodo počasi potopili..... prav tako v veliki meri zaradi "vetrnic".....
.
koristni
# 09.06.2012 ob 21:34
Ramus, enako mislim. Kdor slabo posluje, mora propasti. Kaj ni to logično v poslovnem svetu?
Stop-IPCC
# 09.06.2012 ob 21:28
Španijo so v veliki meri potopile tudi oz. predvsem "ZELENE TEHNOLOGIJE", saj se njihove vetrnice ne bodo poplačale niti v 50-ih letih... zgrajene pa so vse na kredite !!!!
.
Tudi Danska in danci se bodo počasi potopili..... prav tako v veliki meri zaradi "vetrnic".....
.
Stop-IPCC
# 09.06.2012 ob 21:24
"Španska vlada bo evroskupino zaprosila za pomoč pri reševanju bančnega sektorja"
.
Torej... ne rešuje se država... ne rešujejo se prezadolženi in brezposelni ljudje.... ne rešuje se gospodarstva.... rešujejo se BANKE oz. BANKIRJI !!!!!!
.
Torej.... bankirji bodo dobili pomoč... kdo pa jo bo vračal ???? DAVKOPLAČEVALCI !!!!
.
Če Vam še vedno ni jasno, da se tak način "reševanja" bankirjev pod pretvezo "reševanja EUR-a" mora nehati.... pa čeprav zaradi tega EUR-o PROPADE..... potem je z Vami nekaj hudo narobe !!!!!!
.
"Kot je dejal, je Španija pristala, da bo uradno zaprosila za pomoč iz začasnega sklada za zaščito evra."
.
Torej Španija je "pristala" ??? So jo prosili ???
Kolikor sem razumel, so na ECB-ju rezervirali denar še predno je Španija zaprosila za pomoč.... z drugimi besedami... so jo "prisilili" oz. "prepričali" v reševanje BANK-irjev na račun davkoplačevalcev !!!!!
.
"Potrdil je tudi, da območje evra v zameno za pomoč Španiji ne bo zahtevalo nobenih dodatnih gospodarskih reform oz. varčevalnih ukrepov, saj bo pomoč namenjena samo bančnemu sektorju."
.
Res .... svinjarija brez primere.... in skrajni čas je, da EUR-o propade in da se ponovno uvedejo nacionalne valute na zdravih osnovah.....
Žalostno je le to, da je v večini članic... gospodarstvo DANES v veliko slabši kondiciji, kot pred uvedno EUR-a...... EUR-o je tako v večini držav povzročil propad oz. krčenje gospodarstva !!!!
.
Kot sem že enkrat zapisal..... Šušteršićć bi moral že ta trenutek pričeti pripravami za vpeljavo VZPOREDNE VALUTE v Sloveniji.... samo to nas (kolikor-toliko) reši !!!!
Ramus
# 09.06.2012 ob 21:09
"Španija bo le zaprosila za pomoč, namenjeno zdravljenju bank"

ODLOČNO PROTI!!!

Naj banke propadejo, kapitalisti pa sami plačajo iz svojih žepov za zapitek, ki so ga naredili.
Stop-IPCC
# 09.06.2012 ob 21:04
Španijo so v veliki meri potopile tudi oz. predvsem "ZELENE TEHNOLOGIJE", saj se njihove vetrnice ne bodo poplačale niti v 50-ih letih... zgrajene pa so vse na kredite !!!!
.
Tudi Danska in danci se bodo počasi potopili..... prav tako v veliki meri zaradi "vetrnic".....
.
Stop-IPCC
# 09.06.2012 ob 20:58
"Španska vlada bo evroskupino zaprosila za pomoč pri reševanju bančnega sektorja"
.
Torej... ne rešuje se država... ne rešujejo se prezadolženi in brezposelni ljudje.... ne rešuje se gospodarstva.... rešujejo se BANKE oz. BANKIRJI !!!!!!
.
Torej.... bankirji bodo dobili pomoč... kdo pa jo bo vračal ???? DAVKOPLAČEVALCI !!!!
.
Če Vam še vedno ni jasno, da se tak način "reševanja" bankirjev pod pretvezo "reševanja EUR-a" mora nehati.... pa čeprav zaradi tega EUR-o PROPADE..... potem je z Vami nekaj hudo narobe !!!!!!
.
"Kot je dejal, je Španija pristala, da bo uradno zaprosila za pomoč iz začasnega sklada za zaščito evra."
.
Torej Španija je "pristala" ??? So jo prosili ???
Kolikor sem razumel, so na ECB-ju rezervirali denar še predno je Španija zaprosila za pomoč.... z drugimi besedami... so jo "prisilili" oz. "prepričali" v reševanje BANK-irjev na račun davkoplačevalcev !!!!!
.
"Potrdil je tudi, da območje evra v zameno za pomoč Španiji ne bo zahtevalo nobenih dodatnih gospodarskih reform oz. varčevalnih ukrepov, saj bo pomoč namenjena samo bančnemu sektorju."
.
Res .... svinjarija brez primere.... in skrajni čas je, da EUR-o propade in da se ponovno uvedejo nacionalne valute na zdravih osnovah.....
Žalostno je le to, da je v večini članic... gospodarstvo DANES v veliko slabši kondiciji, kot pred uvedbo EUR-a...... EUR-o je tako v večini držav povzročil propad oz. krčenje gospodarstva !!!!
.
Kot sem že enkrat zapisal..... Šušteršićć bi moral že ta trenutek pričeti pripravami za vpeljavo VZPOREDNE VALUTE v Sloveniji.... samo to nas (kolikor-toliko) reši !!!!
jure_bure
# 09.06.2012 ob 20:33
včeraj popldne...
Španija zanika, da bo v soboto zaprosila za denarno pomoč
Bonitetna hiša Fitch je v četrtek znižala oceno za dolgoročni dolg Španije, in sicer za tri stopnje - z A na BBB
8. junij 2012 ob 14:14,
zadnji poseg: 8. junij 2012 ob 16:04
Barcelona - MMC RTV SLO/STA

Po znižanju bonitetne ocene Španiji za tri stopnje z A na BBB naj bi Madrid v soboto zaprosil za pomoč iz začasnega sklada za zaščito evra (EFSF), s katerim bi dokapitalizirali banke.

Neuradno naj bi v soboto potekala telefonska konferenca evroskupine, kaj se bo v tem okviru zgodilo, pa ni jasno.

Madrid govorice o prošnji za pomoč zanika in poudarja, da ni sprejel nobene odločitve o reševanju bank. Predtem namreč potrebuje natančne podatke o dejanskih potrebah finančnega sektorja, poročilo neodvisnih revizorjev pa naj bi bilo končano do 21. junija.

Evropska komisija je v odzivu na govorice sporočila, da nimajo "nobenih novic" glede morebitne španske prošnje za evropski denar, zato o tem ne želijo ugibati. Slovensko finančno ministrstvo je povedalo, da so jih iz komisije uradno obvestili, da Španija ni zaprosila za pomoč.
Matjaz
# 09.06.2012 ob 20:30
Dokler boste pridigali o armagedonu, kako obstoječe modrosti vse skupaj uničujejo,...gledali vstran, dokler je hladilnik poln, bo se končalo v skladu z pričakovanji.Če želite ali ne, bo potrebno začet uporabljat: razum, modrost, logiko, empatijo,...vem, vem popolne tujke, v drugačnem primeru, mi štejemo med zadnjo ali zadnjo generacijo.
1970b
# 09.06.2012 ob 19:55
Nepremičninski balon v Španiji (žal tudi v Sloveniji), olimpijada v Grčiji so problem zato, ker pride v državo denar, ki se porabi za zelo drag beton s katerim ni možno početi nič koristnega.
Konec despotizmu
# 09.06.2012 ob 19:28
Ta dokapitalizacija je, kot vse druge prej, voda na mlin in potuha brezobzirnemu bančniškemu izkoriščanju Evropejcev. Če Evropa želi preživeti, je bolj kot vse pomembno, da odstopi od teh praks, ki spet koristijo le elitam, ki so razpad sistema sploh povzročile.

Da, na ta način je situacija popolnoma brezizhodna. Dolgov že sedaj ni mogoče odplačati. Tiskanje denarja brez vrednosti...že 100x videno, že 100x propadlo. Ampak ljudje najverjetneje res potrebujemo še 101ič čez vse to...groza, pa ta zaostalost in to v teh časih...
Srecko
# 09.06.2012 ob 19:04
Solidarnost med državami v težavah je nujna za ostoj združene Evrope. Ko je Florida leta 2008/9 doživela nepremičninski zlom, ji je ameriška zvezna blagajna brez oklevanja priskočila na pomoč. Če bodo v Evropi znova prevladali nacionalizmi in partikularni interesi posameznih držav nad idejo enotne Evrope, se v novi igri moči slovenski samostojnosti slabo piše.
bujko1
# 09.06.2012 ob 18:52
d
thr0l
# 09.06.2012 ob 18:47
Miljardico vam mi lahko šenkamo modelčki, ni panike. Al pa 10€. Če smo Grkom, lahko tudi vam. Ima se, može se. Bomo pa šparali na mladih materah, študentih, upokojencih... naši politiki bodo vse "zrihtal".
KmečkaPamet
# 09.06.2012 ob 18:25
Me zanima kako bo Klimero odreagiral....mogoče se mu pa naši evri zalipijo in jih ne bom mogel dati
bobothecat
# 09.06.2012 ob 18:20
Zlom Evra samo še vprašanje časa? link World Debt http://www.usdebtclock.org/world-debt-clock.html in U.S. National Debt http://www.usdebtclock.org/ lepe številke mar ne.
janinejc03
# 09.06.2012 ob 18:18
johann
Bo kateri Evropski rekel NEEEEEEEEEEE, če ne bo moram reči mi, da nimamo NIČČČČČČ in bo kaj kapnilo, pa še prosit ni treba očitno?
SteVsiNeumni?
# 09.06.2012 ob 18:10
Je Soros dal kakšen milijonček Moody's, da bo manipulirala s trgom. Špekulant bo spet pokasiral milijardo ;)
Molotow
# 09.06.2012 ob 17:55
Tale video je najverjetneje že folklora...no ja, tu smo še vedno v Sloveniji...kje se pobira "prostovoljne" prispevke?? Že tečem...

johann
# 09.06.2012 ob 17:55
NEEEEEEEEEE......zopet bomo morali dati nekaj sto milijonov za Španske banke.
Ali bo kateri naš politik imel dovolj jajc, da bo rekel: NEEEEEEEEEEEE....
Taadey
# 09.06.2012 ob 17:51
Kakšnega posojila, tisti kateri bo denar "posodil" ga ne bo dobil vrnjenega, tak, da bodo dobili posojeni denar, ampak dobljeni. Saj tudi Slovenija ne bo nikoli več videla denarja, ki smo ga dali Grkom.
malijamalija
# 09.06.2012 ob 17:45
1945, konec druge svetovne vojne. kako znova začeti?
s soncem, ki je zastonj in ga spreminjati v denar.
kar pomeni, dovolj je investirati v traktor, semena in neobdelane površine spremeniti v rodovitne zemlje. po letu 1970 so sončne lege v španiji in grčiji, pa italiji zamenjali otroci investicij, otroci porabništva, porabniki luksuznih izdelkov.
2012, odkrito o investicijah delujejo v južni koreji. hrana proizvedena iz zastonj sonca je tam strateška vrednota in naslednja faza razvoja južne koreje je globalno izvažati tudi hrano.

kdo bo povedal za lagodno življenje zadnjih 20, 30 let v italiji in španiji, pa grčiji. zastonj sonce so zamenjali za njihov krvavo zaslužen proračun. in sedaj: naj najamejo odgovorno posojila, zastavijo vrednote. NE PA DA PARAZITSKO ČRPAJO SREDSTVA IZ PRORAČUNOV NEMČIJE, FRANCIJE IN TUDI SLOVENIJE...
Kazalo