Gospodarstvo

Poudarki

  • Je rešitev razlastitev Dušana Črnigoja?
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2,2 od 10 glasov Ocenite to novico!
Primorje
Usoda Primorja visi na nitki. Foto: BoBo

Dodaj v

Stečaj Primorja bi bil usoden za skoraj 1400 delavcev

Čas za reševanje nekdanjefga gradbenega velikana se izteka
23. februar 2012 ob 08:38
Ljubljana - MMC RTV SLO

Dan D za Primorje je 18. marec. Če do takrat banke ne potrdijo sanacije in na račun Primorja ne nakažejo vsaj 55 milijonov evrov, upajo pa še na 18 milijonov državne pomoči, je s Primorjem konec.

Usoda nekdanjega gradbenega velikana - ajdovskega Primorja - ne skrbi le delavcev in upnikov, pač pa tudi župane severno primorskih občin. V sredo so se sešli v Ajdovščini. Vlado in banke upnice pozivajo, naj se o sanaciji Primorja odločijo takoj. Čas za reševanje se namreč izteka.

Poljšak: Stečaj Primorja škodljiv tudi za državo in banke
"Prisilna poravnava v gradbenem podjetju ni opcija. Je neizvedljiva. Tudi če bi jo uvedli, bi rezultirala v stečaju," trdi Marjana Novak, predsednica uprave Primorja, ki dodaja, da podaljški po 18. marcu niso več možni.

"Stečaj Primorja ni katastrofa samo za ajdovsko občino, Vipavsko dolino ali pa Primorsko. Enako je škodljiv tudi za državo in banke," ob tem opozarja ajdovski župan Marjan Poljšak. Za skoraj 1400 delavcev Primorja pa je usoden, zato so župani severnoprimorskih občin pozvali državo, naj tudi ona vendarle vrže rešilni čoln, torej 18 milijonov evrov.

"1348 zaposlenih, ki bodo šli na zavod, pomeni dejansko eno precejšnjo vsoto denarja. Naj se preračuna, kaj je bolje za državo," pravi Bojan Sever, predsednik sveta severnoprimorske regije.

Je rešitev razlastitev Dušana Črnigoja?
Država naj bi svoj vložek ovrednotila v lastništvu. "Vesel bi bil, če je Primorje tudi na pol ali pa v celoti državno podjetje," o tem pravi Poljšak. Tudi sicer je lastništvo sporno, opozarjajo župani. Sever meni, da je razumljivo, da se razlastnini lastnika holdinga Dušana Črnigoja.

Če pa Primorje 18. marec preživi - v takšnem obsegu ga zagotovo ne bo več. Uprava že pripravlja nove sezname odvečnih delavcev. Koliko jih bo moralo na cesto, pa prva dama Primorja še ni hotela povedati, je za TV Slovenija poročala Mojca Dumančič.

A. Ko.
Prijavi napako
Komentarji
gregorsu
# 23.02.2012 ob 11:39
niti janša, niti pahor, niki KK, golobič, turk, niti kučan.... v sloveniji ga ni junaka, ki bi črnigoja, zidarja, hildo, MIPovega Volka.... spravil ob nakradeno premoženje in jih strpal v zapor, vsaj v opomin drugim.
seveda gospa Novakova in podrepnik Brecelj, ki menja gospodarje kot spodnjice, skrbita predvsem za svoj interes. Novakova mora zadovoljiti šefe, ki so jo ustoličili, breclju in črnigoju se pa cedijo sline po CPGju...

nekoč v davnih časih, za devetimi gorami in devetimi vodami je bila majhna pravna (pravljična) deželica..... realnost so pa Zidar, Črnigoj, Hilda ( upam da se kmalu pozdravi), novakova..... bavčar, pavček....
Zgolj opazovalec
# 23.02.2012 ob 11:38
dragi poznavalci, morda veste kolikokrat do sedaj je bil NLB dokapitaliziran? in o kakšnih denarjih govorimo?
Srecko
# 23.02.2012 ob 11:31
Ne gre samo za delavna mesta 1400 delavcev Primorja, ampak še za vsaj toliko delavnih mest podizvajalcev, ki se bodo potopili skupaj s Primorjem. To je še edino slovensko gradbeno podjetje, ki se je zmožno prijavljati na razpise za velike gradbene projekte. Če ga ne bo več, bodo na široko odprta vrata tujim gradbenikom, ki bodo pripeljali svoje podizvajalce, številni naši obrtniki pa bodo končali na zavodu za zaposlovanje. Zato mislim da je v danem trenutku najbolj racionalna rešitev razlastninjenje zdajšnih lastnikov in dokapitalizacija Primorje s stani države.
cerera
# 23.02.2012 ob 11:30
sej ne moreš verjet moj članek objavljen natanko dve minuti in potem zbrisan....

resnica boli kajne, = bilo preveč resnice?
MartinEs
# 23.02.2012 ob 11:25
GLAVNI
kar naj gredo v stečaj, černigoj si je kupil pred kratkim S 63 AMG za prek 100.000 €. ko so ga vprašali, ali se to spodobi, glede na to, da podjetje ne plačuje obveznosti svojim dobaviteljem oz. upnikom, je dejal, da se to njega ne tiče, da so za to odgovorni drugi, da si on zasluži tak avto. da mu jebem mater, zapret ga kurca pa fajn za bučo ene par!

Tisto je bil izmišljen in (verjetno tudi plačan članek), ki so si ga izmislile Finance z namenom da se bolj širi sovraštvo do domačih gradbenikov....istočasno pa je zraven bil objavljen hvalospev Strabagu...pol so se opravičili za "napako", samo škoda je bila narejena...in ovce so nasedle!

Pa ne podpiram Črnigoja, upam da ga razlastninijo in mu poberejo vse deleže...samo pozivat k stečaju domačih podjetij in k metanju na cesto 1300 delavcev, katerim služba danes pomeni ogromno, istočasno pa hvalit tuja podjetja, se mi zdi...tipično slovensko!
majki-di-majk
# 23.02.2012 ob 11:25
1400 zaposlenih, 55 milijonov evrov + 18 milijonov državne pomoči. To je 73 milijonov evrov. Recimo da Primorju ugodijo in dobijo 73 milijonov evrov. Recimo da smo radodarni (glede na minimalno plačo v Sloveniji) in delavec dobi 900€ plače, 1400 x 900€ = 1,260,000 €. Če torej odštejemo plače delavcev od skupnega zneska 73,000,000€ - 1,260,000€ = 71,740,000€ .
Če gre za plače večih mescev se tudi ne bi kaj preveč poznalo...
Vsekakor gre ogromno denarja tudi za gradbeni material in mašinerijo. Res se ne spoznam preveč na cene materialov in mašinerije, pa verjetno so še kakšni dodatni stroški, ampak čaki 71,740,000€! Če to pretvorimo v tolarje dobimo 17,145,860,000 SIT. Ne me jebat no, KAM GRE VES TA DENAR, mi lahko to kdo razloži?
alonsodeportes
# 23.02.2012 ob 11:21
Tako mimogrede - 73 mio EUR pomeni 4 leta 1.000 EUR/mesec za 1.500 delavcev. Zraven tega pa bo Primorje (tako kot npr. NLB ali železnice) čez eno leto ponovno tik pred stečajem in bo potrebovalo novih 50 mio. Mislim, da so vsi pristojni že v VR (navidezni resničnosti).
Zgolj opazovalec
# 23.02.2012 ob 11:13
Vedno se omenja zgolj delavce, kaj pa ostala podjetja, s katerimi Primorje nima poravnanih obveznosti? Podizvajalci, dobavitelji... kaj pa teli upniki? Novinarji če se ze spravite pisati članek na to temo, potem kopljite še globje, da bodo ljudje videli širino problema gradbenih podjetji!!
potrebno je zajeti vse.. kajti škoda ni samo na strani delovcev... marsi katero podjetje bo zaradi enormne vsote denarja ki jim ga primorje (ostala gradbena podjetja) dolgujejo propadlo....
silvo-pecnik
# 23.02.2012 ob 11:12
dajte no zdaj ko so vse pokradli zdaj pa bi radi da banke in država spet rešuje tajkuna črnigoja to je pa že višek vsega naj gredo v stečaj in bo mir vodstvo pa po hitrem postopko zapret
cslesce
# 23.02.2012 ob 11:10
jao jao....
cslesce
# 23.02.2012 ob 11:02
Samo da ni usoden za Černača z 750.000€ bruto letne plače, kar je enako 1000 minimalnim plačam.
mbvana
# 23.02.2012 ob 10:33
@Binder Dandet; # 23.02.2012 ob 09:43:

Gradbeništvo se je povsem normalno razvijalo, tako kot prej. Še vedno po koncu mandata ni bil dokončan avtocestni križ, železnice so zastarele, 3. os je še na papirju, 2. tir tudi, obenem pa je še vedno kup šol, zdravstvenih in drugih javnih objektov v neustreznem stanju. S tega vidika jaz neke pretirane prekoračitve investicij in posledične rasti gradbeništva ne vidim. Rast je bila vezana tudi na to, da se je v preteklem desetletju nabrala kar konkretna akumulacija sredstev (privatni kapital), s čimer je tudi privatni sektor začel intenzivneje razpolagat in kaj je bilo pred nekaj leti bolj sigurnega za hiter dobiček, kot kupiti kos zemlje in zgraditi stanovanjski objekt za na trg.

Povzetek: greh vlade jaz vidim predvsem v slabem delovanju organov nadzora, ki so omogočili razmah plačilne nediscipline. Investicije pa so potrebne. Razen če vse prodamo.
Krive so tudi banke. Za vsako slabo krito posojilo bi moral osebno odgovarjat podpisani bančni uslužbenec in uprava banke, ki ponavadi daje žegen k vsakemu kreditu, ki nima samo neke male potrošniške vrednosti.
GLAVNI
# 23.02.2012 ob 10:27
kar naj gredo v stečaj, černigoj si je kupil pred kratkim S 63 AMG za prek 100.000 €. ko so ga vprašali, ali se to spodobi, glede na to, da podjetje ne plačuje obveznosti svojim dobaviteljem oz. upnikom, je dejal, da se to njega ne tiče, da so za to odgovorni drugi, da si on zasluži tak avto. da mu jebem mater, zapret ga kurca pa fajn za bučo ene par!
arto77
# 23.02.2012 ob 10:10
če je gospa likvidatorka državnih krav molznic , ki sebi pravijo pomembna državna podjetja , nimam pravzaprav nič proti. pa še nekaj . za slovenijo bi bilo itak najbolje , če bi primorje ,sct , vegrad ipd z novo lj banko na čelu, propadlo že pred 15 leti.
jang
# 23.02.2012 ob 09:54
a se še spomnite časov ko sta Zidar in Črnigoj na fuzbal tekmah merila kdo ma daljšega?
la.sonrisa
# 23.02.2012 ob 09:50
Je rešitev razlastitev Dušana Črnigoja?
Seveda. Pa ne sam njega.
Binder Dandet
# 23.02.2012 ob 09:43
@mbvana:
Ni bila vredu, ker je njen namen bil dodatno podžigati gospodarsko rast, ki je bila in še vedno je glavni POLITIČNI argument opcije, ki je bila takrat na oblasti. Gradbeništvo se je prekomerno razvijalo in pri tem oblasti ni vodila želja po dobrobiti za državo, temveč lasten interes. Jaz ne trdim, da je tista vlada bila odgovorna za dejanja gradbenih baronov, ampak da so sozaslužni za sedanje stanje. Tisti denar, ki so ga po nepotrebnem vlagali v investicije v času debelih krav, bi raje prišparali za čas suhih krav in z njim takrat spodbujali investicije. To je pravilen pristop. Manj kot bi ta balon bil napihnjen, manj hud pok bi bil. Samo to. Z ostalim se strinjam.
2pac_off_Zambia
# 23.02.2012 ob 09:41
Se še komu zdi, da so se enake stvari dogajale tudi pred internetom, pa da sedaj pač ljudje smo bolj seznanjeni?
Sodeč po vsakdanjih člankih tega portala, je SLovenija v blatu, ter se pogreza, in najboljša rešitev je, da naredim množinski samomor, ker je na vsak 50. negativno nastrojen članek, 1 pozitivno.

BRAVO RTVSLO, še bolj zbijte moralo slovencem.
mbvana
# 23.02.2012 ob 09:36
@Binder Dandet; # 23.02.2012 ob 08:54:

Politika državnih investicij je bila čisto u redu. Njena opustitev je bila za moje pojme največja napaka in obenem drugi največji razlog za tak propad gradbeništva.
Razmah gradbeništva sploh ni bil problematičen. Problematična je bila in je še vedno - plačilna nedisciplina v sodelovanju s kartelnimi dogovori. Vsa gradbena podjetja tare identični problem, to je pogolten management in nespoštovanje dogovorov. Primorje je tipičen primer izkoriščevalskega giganta, ki se tudi v času visokih dobičkov ni držal valute plačil in je nategoval plačilne roke. No, prej ali slej je moralo priti do tega. Vprašanje je, koliko je za to kriva vlada in koliko neposredno odgovorne institucije.

V gospodarstvu so se dogajale tudi zadeve, ki so daleč od pristojnosti uradnih organov. Vsak si je želel odtrgati svoj del pogače in za to je bil pripravljen dlje časa delati po dumpinških cenah. V nadaljevanju je vsak od omenjenih svojim dobaviteljem daljšal roke plačil. Prvo leto 60, drugo 90, tretje 120 dni, itd... bilance so bile videti super, ker so vsi sami sebi lagali o dobrem poslovanju, v resnici pa so si daljšali odhodkovna proračunska leta. Po nekaj letih takega delovanja so vse negativne posledice udarile nazaj. Plačilnih rokov ni bilo več možno podaljševat, dumpinške cene pa so izničile efekt 13 mesečnega proračunskega leta. To je bila zgodba VSEH danes pokopanih podjetij. VSI so mislili, da imajo denar, ker so VSI pozabili, da je VSAK račun potrebno plačat.
abria
# 23.02.2012 ob 09:32
Če bo Primorje ostalo v večinsko državnih rokah, tudi preko državnih bank, bo to naslednja postaja za gospodarski kriminal in korupcijo v navezavi s politiko.
Primorje mora v stečaj, delavce, premoženje in obstoječe posle, brez finačnih bremen preteklih izgub, pa se proda privatnemu kapitalu. Posel še zmeraj bo, vendar ga bodo dobila bolj kredibilna in uspešna podjetja.
Le ta komaj čakajo, da lahko konkurirajo za posle na enakopraven in transparenten način.
jurko123
# 23.02.2012 ob 09:32
Žalostno ampak takonaprej ni moglo več iti. Le vprašajte Vidoni, kako so jih j... ko so delali rebrnice...
Kar se tiče Črnigoja pa je po nekaterih informacijah svoj lastniški delež že zamenjal za CPG gorica, ki je še edini del ki posluje ok...
MartinEs
# 23.02.2012 ob 09:27
dobIica
Nesposobna podjetja v stečaj!
Ni problema, tukaj so Alpine Bau, Strabag, Hungo Construct ki bodo z veseljem 'vskočili'!


Za tvojo informacijo!
Alpine Bau je propadel že leta 2006...in so ga pol kupli španci!
Starbag bi propadel že leta 2009...če ga ne bi rešile njihove banke in dražava! Govorit, da so ta podjetja uspešno prestala krizo je idiotsko!! In zdaj ta ista podjetja, ki so že ali pa bi že pred časom propadla...bodo delala pri nas, ta čas ko bodo slovenski delavci govorim za inženiring, nadzor, projektiranje, vozniki tovornjakov, žerjavisti, vodje gradbišč...na zavodu, nam pa bodo delali tujci...s tujimi dobavitelji in še hitreje izčrpavali domače gospodarstvo?!
Idiotsko!
mortir
# 23.02.2012 ob 09:25
Tako kar naj zaprejo. Koncno bo prostor za manjse izvajalce. In koncno bo konec s firmami ki so slovenijo okradle za miljarde... to je lahko samo dobro za nas
jure_bure
# 23.02.2012 ob 09:20
@Anar Hija
se v celoti strinjam s tabo, ker sem z dotično osebo prišel v stik na projektu v Begunjah, točneje v Dvorski vasi, seveda kot izvajalec del...seveda smo po...šili....Tam kjer ima prste vmes, se zadeve pometa pod preprogo...in smrdi, smrdi....me prav zanima, kdo je njen "stric", se mi pa zdi, da zadeve niso tako enostavne...naši pravosodni organi pa, kot da se ni nič zgodilo!!!!!!!!!!!
Dvorska vas, Rimske toplice, Primorje...kateri "projekt" je njen naslednji!!!???
Nekdopac
# 23.02.2012 ob 09:15
V stečaj seveda; dosti je bilo državnih subvencij in podpiranja monopola ter korupcijske kriminalne združbe.
KmečkaPamet
# 23.02.2012 ob 09:15
Barabe, katere so Primorje pripeljale do propada so že odšle....

Kaj pa tisti podizvajalci, kateri so delali za Primorje, jim istavili račune, konec meseca pa jim ni ostalo drugega kot plačati davek??????????????????????

A ni Janez obljubu da bo pomagal malim podjetjem?In kakšna je ta pomoč?

Ta da za nagrado,ker nismo dobili plačanega računa, plačamo 20% državi?

Joj, ne morem verjet kaj počno samooklicani kapitalistični manegerji....vsaj 3/4 jih ne ispolnjuje niti higienskega minimuma...kaj šele kaj več....

PA država?Nova vlada?

Podraži benz,primorje pa v stečaj.......

Poznam tisto o karavani in tuljenju....
kenda
# 23.02.2012 ob 09:14
Meni je oče večkrat rekel, da pozna Černigoja še iz mladinskih let. Da to po njegovem mnenju nikdar ni bil nek sposoben človek... kvečjemu, da je bil povprečnež, ki se je znašel.

Posledice so danes tu.

Slovenija, zbudi se. Ne moremo na vodilna mesta potiskati povprečnežev, ki si potem prigrabijo ogromne dohodke in premoženje, v posmeh vsemu in vsakomur. Kdo bo potem v tej državi še vestno delal.
ezat_anim
# 23.02.2012 ob 09:12
ni potrebe za še eno jamo brez dna...v stečaj in pika...sej se točno ve, kdo je za nastalo situacijo odgovoren.
FooFighter
# 23.02.2012 ob 09:09
saj bodo novi, država.
ko pa bo podjetje sanirano, bo pa spet vse skupaj poceni odletelo v privat roke in jovo na novo.

to je ta poli-kapitalizem, politične odločitve v gospodarstvu samo na podlagi lastnih interesov oz. botrov (lobiranja), kapitalizem sam po sebi pa vsi vemo kaj je oz. kaj ni.
pajade
# 23.02.2012 ob 09:08
Spet ena dobra novica za Skofjelosko obvoznico na katero se caka ze 30let :(
MisiM
# 23.02.2012 ob 09:07
Za take, ki so sposobni zastrat včasih dobra podjetja, bi moral obstajat zakon, ki bi jim onemogočil nadaljnje poslovno delovanje, pobrat bi jim morali vse premoženje in jih za nekaj časa zapret, potem pa naj začnejo čisto od nule.
abria
# 23.02.2012 ob 08:58
Stari lastniki morajo propasti, ker so poslovali predvsem s pomočjo korupcije in gospodarkega kriminala. Tudi pranja denarja je bilo veliko.
Podjetje pa naj preživi, samo z novimi lastnik,ki niso povezani s starimi.
dobIica
# 23.02.2012 ob 08:57
Nesposobna podjetja v stečaj!
Ni problema, tukaj so Alpine Bau, Strabag, Hungo Construct ki bodo z veseljem 'vskočili'!

Torej dobrodošla novica za vse sposobne firme!
Binder Dandet
# 23.02.2012 ob 08:54
V gradbeništvu bo potrebno nekaj naredit. Sedanji premier je gotovo sozaslužen za sedanje stanje, saj je v letih 2004-2008 vodil politiko državnih investicij, ki je gradbeništvo pomagala prekomerno razvijati, hkati pa so gradbeni baroni te firme izčrpavali, tako da recimo v primeru Vegrada danes ni ostalo niti za sodne stroške. Na cesti pa je pristalo že na tisoče ljudi. Posledica danes je, da imamo preveč gradbenih inženirjev, ki seveda nimajo zaposlitev. Tisti srečneži, ki pa so jih po nekem naključju obdržali, pa so morali pristati v resne reze svojih plač in jih delodajalci lahko stiskajo do onemoglega. Rezultat je ta, da so največje firme uničene, posle prevzemajo tujci, Strabag. Govorice so, da zanje dela Tovšakova, pa tudi Košič (oba Vegrad). Na Strabagu so na vprašanje, če zanje dela Tovšakova, zanikali. Dejstvo pa je, da Strabag posle dobiva z dumpinškimi cenami, menda na račun injekcij iz matične firme, in da je to še dodatni udarec za tiste slovenske gradbene firme, ki še migajo.
bušman
# 23.02.2012 ob 08:53
Itak večina tujcev, torej za Slovenijo ni škode.
Anar Hija
# 23.02.2012 ob 08:47
Tisti dan, ko je v pisarne Primorja vstopila Marjana Novak, grobarka podjetij v delni državni lastni, je bilo jasno, da je s Primorjem dokončno konec.
Gospe se ljudje verjetno še spominjajo po finančnem pogromu v zdravilišču v Rimskih Toplicah, kjer je gospa Novakova s svojim nerazumnim ravnanjem pripeljala to poslovno priložnost tako daleč, da gre baje zdaj nepreklicno v stečaj.

Kjer je Marjana Novak, tam so problemi. Zgodbe iz Begunj natančneje ne poznam vem pa, da si je tam ne želijo več videti. Kako pa se je razplela zgodba o prepoceni prodajanem zemljišču, ko je bila tam direktorica, pa tudi ne poročajo.

Še to: gospa bi se naj odlično počutila v krogih blizu NSI..
Kazalo