Gospodarstvo

Poudarki

  • "Če bo novela sprejeta, ne izključujemo možnosti protestov"
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4,2 od 58 glasov Ocenite to novico!
Tomaž Štih
Tomaž Štih nasprotuje noveli zakona o graditvi objektov. Foto: MMC RTV SLO/Aleš Žužek
Protest proti noveli zakona o graditvi objektov
Tomaž Štih je skupaj s Civilno iniciativo za vzdržno javno porabo in društvom Nova civilna družba pred tedni pred parlamentom organiziral protest zoper novelo zakona o graditvi objektov. Foto: MMC RTV SLO/Gašper Petovar
       Trg bo znova pognal šele drastičen padec cen stanovanj. /.../ Ko si bo stanovanje lahko privoščil par z dvema povprečnima plačama, se bo delalo veliko posla. Dotlej pa ni te sile, ki bi dolgoročno lahko preprečila propad tistih, ki bodisi ne znajo ali pa zaradi birokracije ne morejo graditi ceneje.       
 Štih o rešitvah težav gradbenikov.
gradnja hiše
Z novelo zakona o graditvi objektov skuša vlada izboljšati stanje na področju gradbeništva. Je omenjena novela pravi korak? Foto: MMC RTV SLO
       Ljudje bodo tisto, kar znajo narediti sami in kar se jim izplača narediti sami, še naprej delali sami. Mnogo hujšim totalitarnim sistemom jim jih ni uspelo prevzgojiti.       

Dodaj v

Štih: Prepoved gradnje hiš v lastni režiji je utopističen eksperiment

Bo o noveli presojalo ustavno sodišče?
30. marec 2011 ob 06:20
Ljubljana - MMC RTV SLO

Zdaj, ko je državi zmanjkalo denarja, skuša Križanič s prepovedjo gradnje hiš v lastni režiji financiranje predimenzioniranega gradbenega sektorja prevaliti na zasebne kupce, je opozoril Štih.

Tomaž Štih, eden izmed organizatorjev februarskega protesta zaradi novele, je za MMC pojasnil nadaljnje korake nasprotnikov novele zakona o graditvi objektov. Vlada je namreč prejšnji teden potrdila omenjeno novelo, po kateri bo v lastni režiji dovoljena samo gradnja objektov do velikosti 30 kvadratnih metrov. O noveli bo zdaj odločal še DZ.

Pred časom ste pred DZ-jem organizirali protest proti tej noveli. Zanima me, ali načrtujete zdaj še nadaljnje proteste?

Z opozorilnim shodom vlade očitno nismo prepričali. Morda pa smo koga drugega. Dokler novela ni sprejeta, je napore smiselno vlagati v prepričevanje tistih, ki naj bi jo sprejeli, in tistih, v imenu katerih naj bi jo sprejeli.

Vlada je izvršilna, in ne zakonodajna oblast in njen blagoslov ni jamstvo, da bo nekaj postalo zakon. Razen če se izkaže, da imamo v parlamentu koalicijo thalerjev iz thalerjev in za thalerje. Če bo novela sprejeta, ne izključujemo nobenih demokratičnih sredstev, vključno s protesti.

Načrtujete še kakšne druge korake? Premišljujete morebiti o referendumu o tej noveli?

Pripravljamo pobudo za ustavno presojo, saj določila o prepovedi gradnje v lastni režiji kršijo številne svoboščine. Posegajo na področja ustavnih kategorij svobodne gospodarske pobude, lastnine, zasebnosti in primernega stanovanja. Povrhu pa se uvaja kazenski pregon benignega početja brez očitnih škodljivih posledic za družbo.

Vzpostavljamo tudi dežnik za nekakšno civilno odporniško gibanje, široko koalicijo iniciativ ne glede na njihov ideološki pedigre. Norost te novele združuje tradicionalne idejne tekmece. Pri njej ni nobene razlike med liberalci in socialisti - vsi smo proti.

Referenduma pa v Sloveniji še nobeni navadni skupini državljanov nikoli ni uspelo doseči. Do zdaj so jih razpisovale le velike in vsaj deloma državno ali zakonsko financirane interesne skupine z milijonskimi proračuni - npr. sindikati in študentske organizacije. Dokler nas ne bo zadosti, o tem ni realno razmišljati, imamo zvezane roke.

Novela za kršilce predvideva kazni od 500 do 1.200 evrov. Če bi se kdo odločil tvegati in si hišo zgraditi s pomočjo prijateljev, pa mu inšpekcija ne bo mogla odrediti, naj objekt podre. Bodo pa vašem mnenju mnogi rajši plačali globo oz. kazen in sami zgradili objekte, namesto da bi najeli gradbenike?

Jasno, saj je globa mnogo nižja od stroškov. Vlada skuša iz dejavnosti z nizko dodano vrednostjo, ki večinoma temelji na ročnem delu, na silo narediti dejavnost z visoko dodano vrednostjo. To je utopistični eksperiment. Ljudje bodo tisto, kar znajo narediti sami in kar se jim izplača narediti sami, še naprej delali sami. Mnogo hujšim totalitarnim sistemom jim jih ni uspelo prevzgojiti.

Težava namreč ni v njih. Težava je država. Razlika v ceni nastane zaradi previsokih obdavčenj storitev in dela gradbincev. In zaradi posegov politike v gospodarstvo.

Imamo v Sloveniji preveč gradbenih podjetij in vlada s to novelo zgolj umetno ohranja pri življenju gradbena podjetja, ki na trgu ne morejo preživeti?

Omenil sem učinek posegov politike v gospodarstvo. Gradnja je bila v Sloveniji od nekdaj pretežno v domeni države. Polovico vsega porabljenega denarja v panogi je davkoplačevalskega. Ta gmota je prek politično sponzoriranih kartelnih dogovorov v preteklosti omogočala maksimalne zaslužke z minimalnimi vložki in zato nihče ni vlagal v svojo konkurenčnost.

Zdaj, ko je državi zmanjkalo denarja, želi minister za finance Franc Križanič prevaliti financiranje tega predimenzioniranega sektorja na zasebne kupce. Vendar pa v Sloveniji vlada ogromen razkorak med kupno močjo večine ljudi, tj. nenišnimi kupci stanovanj, in graditelji. Denarja, ki si ga želi država angažirati, preprosto ni.

Trg bo znova pognal šele drastičen padec cen stanovanj. Tako preprosto je to. Ko si bo stanovanje lahko privoščil par z dvema povprečnima plačama, se bo delalo veliko posla. Dotlej pa ni te sile, ki bi dolgoročno lahko preprečila propad tistih, ki bodisi ne znajo ali pa zaradi birokracije ne morejo graditi ceneje.

Največ, kar lahko stori vlada, je, da niža svojo porabo in umika birokratske predpise, ki dražijo ali podaljšujejo gradnjo. Predlagana novela je kot divja vožnja po avtocesti - v napačno smer.

Bo ta novela rešila ta "odvečna" gradbena podjetja ali pa bodo kljub temu propadla? Si obrtniki preveč obetajo od te novele?

Vprašajte obrtnike. Nam med njimi ni uspelo najti niti enega poštenega, ki bi si kaj obetal od nje. Večino je sram, da se njihova zbornica odločneje ne distancira od početja vlade, in se bojijo, da jim vlada podtika kukavičje jajce in jih tako črni pred javnostjo v času, ko ji postavljajo številne upravičene zahteve.
Aleš Žužek
Prijavi napako
Komentarji
flaker
# 31.03.2011 ob 15:09
Ko vam gradbinec gradi hišo na črno, po drugi strani pa se prikazuje kot, da ima najnižje prihodke in s tem dobiva vec socialnih dodatkov kot vi, vam pa tudi ni vredu ljudje?
Malo se zamislite kaj govorite.
Skippy
# 31.03.2011 ob 09:44
Referenduma za ta zakon ne bo, ker med politiki ni interesa za kaj takega. Politiki vedno tehtajo koristi za svoj žep, nikoli za prebivalčevega.
ozricAL
# 31.03.2011 ob 08:45
Res je, nič se ne bo zgodilo, obrtniška mafija zmaga, zakon bo sprejet, komentarji v člankih bodo lajali dalje.
mušica
# 30.03.2011 ob 23:35
unkas
Probaj graditi hišo "v lastni režiji" v Avstriji ali Italiji ali Švici ali na Švedskem, s katerimi se radi spogledujemo... Jo pa lahko na Hrvaškem ali v Srbiji, ki sta nam simbol balkanizma...

Probaj ti z minimalno plačo graditi na način kot to delajo v državah ,ki si jih omenil!
Najbrž ima isti delavec na Švedskem isto plačo kot taisti v Sloveniji kajne.
Alchemist
# 30.03.2011 ob 23:29
Ko vidim tega Štiha dobim malo slabe občutke. Podobno kot če bi vidu gospoda Mrkalića.

Argumenti?


Zadnjič ko sem bral intervju z njim se je samodeklariral za podpornika neoliberalne ekonomske misli in tudi z nekaterimi mnenji to kar konkretno podkrepil. Taki pri meni nimajo šans že v štartu.
neo
# 30.03.2011 ob 23:13
unkas

Sem gledal po TV gospoda arhitekta iz Švdske ki si je po lastnih načrtih SAM postavil fantastično hišo. Povdarek na SAM. Inštalacije so po naredili obrtniki, hišo pa ne. Sam les in steklo. Res krasno.
neo
# 30.03.2011 ob 23:07
Nobena vlada mi ne more in ne sme prepovedati gradnje lastnega doma za katerega sem dobil gradbeno dovoljenje.

Če to vlada naredi bo naredila še zadnji korak v svoji protinarodni politiki.

P.S.
Hiša, ki sem jo jaz zgradil z lastniki rokami je vsekakor bolj trdna in dobro narejena, kot pa hiše ki jeh delajo skupine priučenih zidarjev iz Kosova pri obrtniku ki je ponarejeno spričevalo o končani gradbeni šoli kupil na tržnici v Prištini.
aaa
# 30.03.2011 ob 22:44
Probaj graditi hišo "v lastni režiji" v Avstriji ali Italiji ali Švici ali na Švedskem, s katerimi se radi spogledujemo... Jo pa lahko na Hrvaškem ali v Srbiji, ki sta nam simbol balkanizma...
Upaj, da te bo v Avstriji ali Švici ali na Švedskem, s katerimi se radi spogledujemo, frend na pir povabo. Ne bo te. Te bo pa na na Hrvaškem ali v Srbiji, ki sta nam simbol balkanizma...
primc99
# 30.03.2011 ob 21:44
tudi v lastni režiji se da gradit ekološko, ni pa nobene potrebe, da bi z vgrajenim in že tako dragim materialom 30% zaslužil naprimer SCT. Delali pa bi v vsakem primeru praktično sužnji iz Juge. Če bi jim bilo omogočeno delati za končnega kupca bi vsaj dobili plačilo pa čeprav ne veliko. Razni Vegradi in druge firme jih pa iskoriščajo ter v končni fazi izženejo, da jim ni potrebno plačati.
BeliStrojan
# 30.03.2011 ob 21:04
Takrat boš razumel razloko med mojstrom in zlatarjem.
BeliStrojan
# 30.03.2011 ob 21:04
@SalvaVerde
Pojma nimaš. Govoriš o hriuškah in misliš da so jabolka.

Da bi ti odgovvarjal na tvoje neboluze, pa sploh nima smila.
Ko boš vedel kaj o gradbeni fiziki, zakonitostih gradnje, vedel o pasivnih in nizkoenergetskih hišah, ko se ti bo sanjalo o razmerju vložek/dobitek pol tudi bedarij neboš pisal.

Ko boš imel lastno nepremičnino. upam da ti jo bo zgradil zlatarski mojster, da boš pod streho z marelo v roki, in še kaj. Boš se mogoče spomnil, da si nekdaj nekje bral, da mojstri ne rabijo tega zakona, rabijo ga zlatarji.
SalvaVerde
# 30.03.2011 ob 20:32
Pardon, dvojni post, sprva ga ni objavilo, ko sem pa komentar napisal drugič sta se pojavila oba :D
SalvaVerde
# 30.03.2011 ob 20:31
Človek se vpraša zakaj potreba po novih hišah, če je v sloveniji negativen prirastek populacije, tele super doma izdelane hiše pa trajajo stoletja?
SalvaVerde
# 30.03.2011 ob 20:28
Načeloma je to res, ampak pri negativnem prirastku populacije v Sloveniji, se človek vpraša, čemu potrebujemo toliko hiš, če te super doma zgrajene hiše trajajo stoletja in stoletja?
Pomlad prihaja
# 30.03.2011 ob 20:24
SalvaVerde tvoja montazna hiska ima samo okoli 100 let zivljenske dobe. Moja hisa stoji ze skoraj 200 let in z malo obnove bo stala se 200 let. To pomeni, da bodocim generacijam ne bo potrebno posegati v naravo, da bi si zgradili stalco. In moja hiska je prav toliko eko hiska kot tvoja. Se drugace strinjam s teboj, da bi bilo v sloveniji bolje graditi eko hise, katere so bolj okolju prijazne.
SalvaVerde
# 30.03.2011 ob 20:12
Kaj bote vi Slovencelni gradili, ko nimate pojma. Danes se gradi zeleno, okoljsko vzdržno, eko hiše z minimalno porabo energije in sistemi s sončnimi celicami in črpanjem toplote iz zemlje itd... Potem pa se vam hiše podirajo na glavo in voda curlja v posteljo pa jočete. Kupite montažno hišo, pa bo narejena strokovno, po načrtih, kvalitetno in bivanjsko ugodno. Cena bo pa ista kot samogradnja, ali še ceneje. Najbolje leseno montažno hišo.
Ampak ne, Slovencelni rabite ogromne vile z življenjsko dobo 200 let, čeprav nimate niti za material ne? Samo da je bajta, pa tudi če se gradi 20 let. Bog ne daj imeti okoljsko vzdržno majhno montažno hiško (ki bo preživela vašo življensko dobo), nene, to je za slovencelna sramota. Pa BMW obvezno pred hišo, otroci pa brez denarja za zvezke ane?
Podpiram zakon!!!
xit
# 30.03.2011 ob 20:07
Predlagatelji tega zakona in njegovi podporniki s SOCIALnimi demokrati na celu so KAPITALISTIcni pohlepnezi. SOCIALA in ta novela nimata nic skupnega.
PLEŠKO
# 30.03.2011 ob 19:23
TA VLADA JE ZA V NORIŠNICO !!!
miki331
# 30.03.2011 ob 18:58
unkas
30. marec 2011 ob 15:37
Prijavi neprimerno vsebino
Probaj graditi hišo "v lastni režiji" v Avstriji ali Italiji ali Švici ali na Švedskem, s katerimi se radi spogledujemo... Jo pa lahko na Hrvaškem ali v Srbiji, ki sta nam simbol balkanizma...


Daj mi Švedsko plačo pa bom kar kmalu kupil parcelo, da mi boš hišico zgradil;)
miki331
# 30.03.2011 ob 18:54
DREADLORD
30. marec 2011 ob 09:10
Prijavi neprimerno vsebino
je pa tres prideš za pol cene skozi če vse narediš sam. ampak jaz gledam tako. notri bo moja familija in dom naj bo kvalitetno zgrajen, zato meni tak zakon ne dela razlike. dal sem delati zadevo človeku ki mu zaupam in ki vem da kvalitetno dela. če pa kdo najame človeka ki nateguje je pa to njegova osebna krivda. na trgu so tudi taki, ki niso karakterne pi....


Odvisno kje delaš hišo, je pa to pri nas tudi neke vrste hobi v smislu da si pa ja nekaj v življenju naredil. Pri takih cenah mojstrov pa samo v jok. In imel sem priložnost videti nove lepe hiše ki so "ojoj" slabo narejene in stoletne "starine" ki še danes stojijo. Z meterškimi zidovi in "fajhtom"
ampak stojijo, narejene v času ko ni bilo Obija, Merkurja, Mercatorja........in posledično materiala!
primc99
# 30.03.2011 ob 16:12
Predlagam državi, da pospeši izdajanje dovoljenj ter tako omogoči, da bi na primer graditelji lahko začeli graditi maja letos in ne šele drugo leto. S tem bi omogočili hitrejše kroženje denarja, kar bi jim pa lahko bolj podrobno razložil g. Pezdir, saj očitno ne razumejo, da od vsakega nakupa dobijo 20%, če pa do nakupa ne pride pa dobijo 20% od nič.(res pa je da imajo zaenkrat plače če naredijo kaj ali ne)
primc99
# 30.03.2011 ob 16:04
Dragi unkas,
Država bi v situacije kot je morala gradnjo spodbujati, ne pa postavljati ovir. Verjamem, da velika večina ljudi ne bi gradila sama, če bi bilo to finančno izvedljivo. Lahko ponazorim s svojim primerom, ko ima 4 članska družina cca. dve povprečni plači. Strošek predvidene gradnje v lastni režiji ter najemom obrtnikov za dela, ki so zahtevna je cca. 120000EUR. Ob sprejetem zakonu se mi gradnja podraži recimo za 50000 EUR, kar pomeni da tudi začel ne bom. Razlika med nami in Avstrijci je da si tam par z povprečnima plačama lahko privošči hišo.
Mogoče meniš, da si hišo zasluži le 10% priviligirancev oziroma tistih ki že dolgo kradejo državo pa naj bodo to obrtniki, ki ne plačajo davkov ali uradniki, ki v službi ne delajo oziroma podlegajo( ali so podkupljeni?)raznim lobistom.
Pomlad prihaja
# 30.03.2011 ob 15:58
Pa se nekaj unkas - a si upas primerjati tudi place v vseh tistih drzavah ki si jih nastel z nasimi???
Pomlad prihaja
# 30.03.2011 ob 15:53
unkas
V Italiji lahko gradis hiso v lastni reziji, prav tako tudi v spaniji, na portugalskem in v angliji in se kje. Tudi ce je to po tvoje simbol balkanizma sem se vedno raje zanj kot pa za simbol koruptizma! Zame je to simbol nase kulture in ce se jo ti sramujes pejt pa v avstrijo zivet pa placi za vse ce ti je tako prav!
unkas
# 30.03.2011 ob 15:37
Probaj graditi hišo "v lastni režiji" v Avstriji ali Italiji ali Švici ali na Švedskem, s katerimi se radi spogledujemo... Jo pa lahko na Hrvaškem ali v Srbiji, ki sta nam simbol balkanizma...
primc99
# 30.03.2011 ob 15:35
Delo na črno naj država rešuje kako drugače in ne s prepovedjo dela na svoji zemlji za svoj denar in za rešitev svojega stanovanjskega problema.
X66
# 30.03.2011 ob 14:29
Še pomnite popotresno obnovo v Posočju, kjer lastniki niso smeli sami obnavljati, če so hoteli, da bo denar šel iz pomoči . "Strokovna obnova" gradbenih mojstrov se je pokazala ob naslednjem potresu, ki niti ni bil rušilni.... in potem izgovori zakaj se je podrlo tisto, kar je bilo strokovno obnovljeno.
Ali pa tožbe nekoga iz žlahte , ker gradbena firma plus nadzornik niso znali čitat načrtov in je hiša višja, kot bi po načrtih morala biti...
Pa ne mislim, da gradbeniki ne znajo, ampak jebe se jim in navaden človek jim s tožbami ne pride tako lahko do živega.
dusan21
# 30.03.2011 ob 13:51
Enostavno bom - kot je dejal že nekdo pred menoj - odprl svoj s.p. za gradnjo, sezidal hišo, ko jo bom dokončal pa ga bom zaprl. In vsi bomo živeli srečno do konca svojih dni, zlasti pa Butalci, ki sprejemajo take zakone.
Konec despotizmu
# 30.03.2011 ob 13:36
raven_

Slovenski politični sceni ne gre zaupati in sam zaupam le še ljudem Slovenije. Zakon, ki sem ga prebral, je neprepričljiv in posplošujoč, na nehuman način se igra s svoboščinami in pravicami delavstva in to je jasno razvidno tudi preko komentarjev velike večine Slovencev. Pridružujem se jim, grem in bom proti.

Slovenska politična brezsramnost ne preseneti nikogar več, stanje je enostavno katastrofalno.
raven_
# 30.03.2011 ob 13:13
Konec despotizmu

če bo potrebno jaz sem za, ampak še vedno moj prvi plan je da 10.4. se vsi zberemo na referendumu in glasujemo proti. ob 50% udeležbi (nerealno) in 75% glasov proti, bi prav rad videl kako bi si upali ostati na oblasti... (čeprav me ne bi presenetilo niti to konec koncev)
Konec despotizmu
# 30.03.2011 ob 12:51
Če še živite v Sloveniji, veste in razumete, da z uporom 27. 4. mislim BESNO RESNO in tudi veste, da se z njim že mnogo predolgo okleva! Prvi april je tudi šele pojutrišnjem.

Alternativa tudi je....veste, kaj se mi zdi boljša alternativa od današnjega stanja? Popolnoma nič, če nikogar ne bi bilo v poslanskih klopeh bi nam bilo bolje. 90 humanistov, civilna iniciativa pa tudi obstajajo v Sloveniji. In se že združujejo in kot je rekel g. Stih, prihajamo z vseh vetrov. Če se boju pridružujejo domoljubi, jih razumem, anarhisti, razumem, humanisti popolnoma razumem, razumem popolnoma vse, ki jim ni več vseeno za stanje v katerem se je znašla Slovenija. Alternativa je vse, kar ni danes in jutri in do 27. 4., ko vsi pridemo zahtevat pravice, ki so nam jih vzeli...pa kdo jim sploh daje taka pooblastila?!

Ta vlada ni vredna S v Slovenija. Upor bo, koliko nas bo, pa boste odločili vi sami, pokazalo se bo koliko ljudem res pomeni ta samostojna Slovenija. In če nam ni čisto vseeno za Slovenijo, vem, da lahko računamo na vas in vi lahko računate name in Slovenstvo. Nas 300000 je spodnja meja...od tu naprej vlada pada. Prispevajte kamenček k mozaiku družbeno-politične spremembe po kateri potiho že predolgo hrepeni Slovenija.

S to vlado je konec in tega se zavedamo takorekoč vsi, le vladi ne potegne. Če bi premogli le kanček časti in občutka za odgovornost, bi odstopili sami. Podpora jim je kolikšna, 10%? Je sploh še 10%? Tako to je s prizadeto vlado, ne dojamejo, da je čas za njen odhod in ne dojamejo, da je to legitimna zahteva ljudstva republike Slovenije in ne dojemajo, da je ljudstvo nad njimi, da vedno je in da vedno bo! Svobodo slovenskemu narodu! Svobodo vsem prebivalcem Slovenije! Humanizem za vse!

27. 4. dan boja proti okupatorju!
davide
# 30.03.2011 ob 12:30
DREADLORD
a te je pahor poslal?
glej gradbenikom se gre VEDNO za čim manj stroškov, posledica je pa potem da je vse šlampasto...iz lastnih izkušenj vem... čez stene pride vlaga, pr raufnku zamaka, parket se napihne, švoh izolacija, itd....
aaa
# 30.03.2011 ob 12:27
@DREADLORD
Jaz bajte nisem gradil, ampak renoviral in to kar orng. Ker je dnara blo kolko ga je pač blo sem delal v glavnem sam. Ko pa nisem zmogel sem si pa kakega majstra privoščo (v glavnem firme). Če bi za vsak šmorn eno leto iskal kvalitetnega izvajalca ne bi nikamor prišel. Prej bi sam naredil. In če ti ne zaupaš svojim graditeljskim spretnostim ne vem zakaj ne bi smeli drugi zaupati svojim. Jaz sem se lotil zidarije, štroma, vodovoda, centralne, parketarstva, malarije, vgrajeval sem okna, vrata, polagal ploščice, betoniral škarpe in edino malarija mi ni šla od rok. Jebi ga, sem pač malarje poklical. Ostalo sem pa naredil zelo vredu. Medtem, ko dragi majstri niso.
Netman1
# 30.03.2011 ob 12:15
DREADLORD: ti pišeš samo s stališča mnenja, ali iz izkušenj? Se mi zdi, da tisto prvo - teoriziraš. Sam sem v življenju aktivno sodeloval pri gradnji / obnovi vsaj 5 hiš in ti lahko iz izkušenj povem, da se presneto motiš s svojimi teorijami.

Živim pa na podeželju - v majhni vasici, kjer je vsaj en zidar (sosed konkretno ima 30 let zidarskih izkušenj), en tesar "ruštov" itd... In garantiram ti, da novogradnje in adaptacije, ki smo jih izvedli, niso slabše od tistih, ki bi jih razna požrešna in šlampasta izvajalska podjetja.

Pa še luštno smo se imeli ob delu!
Pomlad prihaja
# 30.03.2011 ob 12:01
In kot je izjavil BeliStrojan, da dobri mojstri tega zakona ne rabijo, vem da ga tudi tale moj gradbinec ne rabi. Tip je zabukiran. Tisti od Pomlad prihaja pa verjetno protestira.

Ne tisti od Pomlad prihaja je odsel v stecaj in odprl novo podjetje, In dragi DREADLORD tudi mene je izvajalec peljal do strank in mi dal njihove telefonske da se pripricam o njegovem delu (seveda mi je dal samo od tistih, za katere je vedel, da niso bile zahtevne stranke ali pa se je pri njih res tako potrudil). Ne bom trdila, da ce je samo pri meni sfusal, da ne zna dobro opravljati svojega dela. Problem je samo, da ce nekdo naredi napako jo naj tudi odpravi. Jaz sem z njim vec kot eno leto komunicirala na povsem prijazni ravni in tudi po pravilih, dokler me ni naenkrat zacel ignorirati. Torej ce je hisa v garanciji kot mi je izvajalec pisno obljubil potemtakem ce je 2cm odprtina pri stresnem/mansardnem oknu in ce so luknje na strehi bi to moral izvajalec brez besede popraviti in ne da ga prosim dve leti. DREADLORD morda imas sreco, morda je res pripomoglo tvoje zanimanje in profesija k temu da si zadovoljen s svojim izvajalcem, vem pa da jaz nisem izoliran primer v sloveniji s taksno izkusnjo. Sicer pa sedaj ko imas briljantno znanje o gradbenistvu se sprehodi malo po sloveniji, kjer so hise gradili gradbinci in bos videl, da slovenija le ne premore tako kvalitetne gradnje kot se govori. Hitro in povrsno...da to vidim sem lahko tudi blond brez profesije. No mi bos povedal kdo je bil tisti ki ti je gradil hiso, morda se pa le premislim in ga najamem.
MyotisSI
# 30.03.2011 ob 11:58
Humana in primerna rešitev bi bila, da mora vsak samograditelj imeti OBVEZNO nadzornika, ki tudi odgovarja za kakovost zgrajenega. Seveda bi nadzornika lahko dobil samo, če bi imel vse ustrezne papirje ki ti gradnjo sploh dovoljujejo. In na koncu bi na zgrajenio dal žegen in prevzel odgovornost plačan nadzornik in ti bi lahko šele nato vknjižil zgradbo v z. knjgo, dobil števiko hiše ipd.. In seveda bi tako imeli vsi interes da je zadeva zgrajena po načrtu. Seveda bi se moralo točno določiti koliko bo nadzornik plačan (uzakon), najbolje xxx € od m2 in bi bil mir.
Potem pa gradi sam ali s priktalji ali najami kogar hočeš.

Dreadlord, res niso vsi obrtniki piz..e, a žal jih je kar večina. In jih moraš prosjačit da pridejo, ko obljubijo da pridejo jih ni (ti pa s dopust vzel). Če pa so že dobri obrtniki in imajo odlične reference, ti jne bodo prišli delati če ni najmanj xx m2 za narest. Praktično to pomeni da četudi ti dobiš naj parketarja v SLO in imaš za položit samo eno ali dve sobi ne bo nikoli prišel, oz bo prišel, po n mesecev prosjačenja. Tako je to na balkanu.
Poleg tega si obrrtniki to, da zgradijio zadevo normalno štejejo kot v nek nadstandard in tako še malo navijejo cene. To je kot špar premium, plačaš 1€ za premium bageto, ki je v bistvu šele normalen kruh.

Tako nas nategujejo in jaz se ne mislim pustuiti nategovati nobenemu več, raje bom sam pločice pšostrani dal, kot kaki pijavki pustil da me odere.

Že ko smio pri obrtnikih še en primer: Moj soreodnik je prosil za predračun za postavit keramiko + opremo(bide, banja, umivalnik ...) v kopalnico, postavit manjšo predelno steno in za postavitev 4 m2 ploščic v hodnik. Govorimo o stanovanju cca 65m2, tako za predstavo. Predračun je bil skupaj z materialom in delom nekaj čez 10.000€!!!! Seveda jih je v k... poslal in najel zidarja iz BIH na črno.

Zdaj, če je to komu normalno, tudi prav. Meni se pa zdi da je 90% obrtnikov navadnih kradljivcev, ki dobijo na uro realno več € kot najhujši možganski kirurg v kliničnem centru.
DREADLORD
# 30.03.2011 ob 11:40
Pomlad prihaja

če imaš ti slabo izkušnjo, še ne pomeni, da jo moramo imeti vsi. če si ti najemala mojstre samo na podlagi cene, je potem temu tako. če se slabo pogajaš in dogovarjaš, je lahko potem temu tako kot praviš. s tem nosilcem ali šefom teh mojstrov sva šla od metra do metra po načrtu in tudi v notranjosti. vsak drugi dan sem malo obiskal gradbišče, se zanimal, kaj pohvalil, predlagal. poslušal. bil sem človeški in tudi oni so do mene bili. na koncu pa u izi piknik za modele tam in si misliš da so se kregali kdo je odgovoren za kaj? nič problemov. vse urejeno. te še kaj zanima?

aaa

saj ne rečem, da lahko sam narediš. možni so tudi takšni scenariji. nič ne rečem, samo ne pa govorit da so vsi obrtniki in gradbinci ene navadne pi.... ker niso. so tudi dobri med njimi. tudi jaz sem čakal dobro leto da so zakopali "prvo lopato". ne vem no. mene je tip peljal pogledat dve hiši ki jih je ravno dokončeval, da me je prepričal v svojo kvaliteto. tako sem ga izbral. postavi vprašanje več. :-)

In kot je izjavil BeliStrojan, da dobri mojstri tega zakona ne rabijo, vem da ga tudi tale moj gradbinec ne rabi. Tip je zabukiran. Tisti od Pomlad prihaja pa verjetno protestira.
popaj16
# 30.03.2011 ob 11:08
Ko vidim tega Štiha dobim malo slabe občutke. Podobno kot če bi vidu gospoda Mrkalića.

Argumenti?
BeliStrojan
# 30.03.2011 ob 11:02
Dobri mojstri ne rabijo tega zakona.
Ta zakon je potreben samo za zlatarsko mafijo.

Zlatar mi ne bo pri bajti delal tako dolgo, dokler bom jaz moral delat cel dan za dve uri zalatarovega NK specialca, da o KV sploh ne govorim.

Pfuj zlatarska mafijska gamad. Burat, upam da ti bo zlatar naredil sekret ki ti bo vsakokrat poplavljal, ko boš potegnil vodo, in da boš pod dežnikom bral mnenje psihijatra, ki je zapisal, da so se ti možgani skisali!
bryden
# 30.03.2011 ob 10:51
Vsa čast! Tako treznega in realnega razmišljanja že dolgo nisem uspel prebrati v slovenskih medijih. g. Štih zadeli ste bistvo problema, birokracijo in obdavčenje!
Črtomir
# 30.03.2011 ob 10:49
Namen je prisiliti ljudi, da bodo kupovali draga stanovanja, katerih je zaradi prenapihnjenih cen ogromno neprodanih, zaradi po tem zakonu še dražje gradnje hiš.
siromak
# 30.03.2011 ob 10:38
Žabjak že pripravlajo za nas civile
Alchemist
# 30.03.2011 ob 10:37
Ko vidim tega Štiha dobim malo slabe občutke. Podobno kot če bi vidu gospoda Mrkalića.
aaa
# 30.03.2011 ob 10:31
@DREADLORD
Si ti sploh kdaj gradil? Lahko je teoretizirat, praktično, pa je bilo, ko sem jaz gradil zelo težko kogarkoli dobit. In ne mi o tem, da sem jaz kriv, če sem izbral slabega izvajalca. Kriv sem k večjemu ker sem ga sploh izbral in nisem naredil sam. Pa še o garancijah. Veš koliko je po zakonu garancija? 2 leti. Sedaj se pa obrtniki kurčijo, da jo bodo zaverovani v svojo kvaliteto dvignili na dve leti in pol. A veš kaj je dve leti in pol za gradnjo? Nič. Praktično nemogoče je naredit tako slabo da bi šlo kaj k vragu v tem času. Po petih pa gre. In takrat si lahko garancijo nekam vtakneš.
primus90
# 30.03.2011 ob 10:30
Ljudje bodo tisto, kar znajo narediti sami in kar se jim izplača narediti sami, še naprej delali sami. Mnogo hujšim totalitarnim sistemom jim jih ni uspelo prevzgojiti.

Orko dijo, kako pa drugače sploh še ki nardit pr teh plačah tle v Sloveniji? Če bi za vsako delo plaču obrtnika, ne prideš skozi, če nisi lih podkupljen evropski poslanec. Vlada bi rada obdavčla iznajdljivost ljudi, mislim tw je, ku bi se reklo, višek!
Pomlad prihaja
# 30.03.2011 ob 10:30
DREADLORD
Kdo je tebi gradil hiso ko si tako pameten? Potrebujem gradbenike z dobrimi referencami. Zadnjo hiso, katero so mi gradili gradbeniki z najboljsimi referencami v sloveniji in to s pogodbo in vsemi racuni sem morala prodati, ker so mi popustili zivci, ko sem hotela uveljavljati garancijo. Ob prvem dezevju sem imela Niagaro slap po stopniscu in v postelji. Trajalo je dve leti ker se gradbeniki niso mogli zmenit kdo je kriv ali krovci ali zidarji. Poslala sem jih vse v maloro in si zaprisegla da NIKOLI VEC ne najamem slovenskih gradbenikov...jih raje uvozim iz Afrike, bom vsaj vedela da nimam kaj pricakovat od garancije!
DREADLORD
# 30.03.2011 ob 10:27
MyotisSI

ja saj se strinjam da je 1. faza tehnično najmanj zahtevna. ampak jaz gledam na zadeve tako, da stvari ki jih ne znam delati ali me jih niso naučili delati, pač smatram da ne znam delati. saj neke osnove poznam pač iz pogovorov, ampak vem, da bi mi uspelo narediti stene malo bolj krive ali kaj podobnega. sebi enostavno tega ne zaupam, pa tudi nakladačem kolegom, za katere vem da cegla v roki niso držal, vem da tega ne znajo. so pa zanimivo vsi proti temu zakonu. :-) skratka meni je vseeno. ta zakon je zame v osnovi nepotreben iz obeh razlogov, ki se tukaj navajajo.
Sheppard
# 30.03.2011 ob 10:08
Kako je ze naslov knjige Butalci, če se prav spomnim hehe ej pa to ne moreš verjet kaj se bodo tile tepci še spomnili a boste zrak tudi omejili kot sosedsko pomoč pri vdihavanju?
srajzel
# 30.03.2011 ob 10:06
Pa dej no, jst si mislim enkrat sam bajto nardit...tko da če se bo kdaj podrla vem da sm jst kriv :))
Tega resnično NE sprejemam!
slip_knot
# 30.03.2011 ob 10:05
Konce despotizmu
Upam da je to resno? če je pridem:)
oskar22
# 30.03.2011 ob 10:05
Vsak, ki bo želel graditi hišo, si odpre zidarski s.p., pa bo sam sebi nakazal denar za delo, a ne?

Mislim kak debilen ukrep je to no, višek... Res samo malo še manjka, pa ne bomo smeli več kuhati doma, da bomo podpirali gostinstvo... Pa ne bomo smeli imeti vrta, da bomo podpirali masovno proizvodnjo hrane, ki je po vrhu vsega še zelooooooooooo zdrava...

Vlada, odstop !!!
DREADLORD
# 30.03.2011 ob 10:04
aaa

če najameš slabe mojstre je potem temu res tako. ampak ne krivit mojstre, ker oni k tebi niso vdrli in začeli delat sami od sebe, ampak jih je nekdo najel. ali se morda motim?
če se pa poprej ne znaš pozanimat o referencah pri prijateljih, kolegih itd, potem pa je pa res možnošt, da najmeš slabega mojstra, večja.
seveda so tudi slabi mojstri, ampak dokler imajo oni posel in so na trgu, jaz ne bi krivil njih. če jih ne bi nihče najemal, jih na trgu nebi bilo.
po drugi strani pa lahko gledamo tudi tako, da ljudje dokler delajo lahko naredijo tudi napako. Če je mojster normalen in ker imamo zakonodajo da so stvari v garanciji, se tudi morebitne napake odpravijo. seveda ob dejstvu, da se dogovorita za izstavljen račun in ne za delo na črno, imaš vso pravico tega sveta zahtevati od mojstra, da ti odpravi napako.
če pa ga najameš brez pogodbe in računov pa dobiš tole na mizo, kar ti zdaj servira vlada. skratka ker se ljudje želijo izmuzniti plačevanju davkov dobivamo vedno slabšo zakonodajo na mizo, ki bo odnose še slabšala. odličen članek si lahko prebereš v Globalu o norveškem odnosu do davkov in ameriškem odnosu do davkov. in ne misliti, da ta problem, ki ga poskuša reševati tale zakon, ne izhaja iz našega ljudskega odnosa do te države oz . svoje domovine. ali drugače. tioliko o slovenskem patriotizmu.
bzovc
# 30.03.2011 ob 10:03
REFERENDUM mora bit. Jaz sploh ne gledam več referendumskih kampanj, ampak grem glasovat obvezno proti, kar predlagajo pahorčki. Treba je ustanoviti proti vladni referendum pa bo samo eden, rešitev pa za vse.
potica
# 30.03.2011 ob 10:02
Za tiste, ki se sprašujete kdo je Tomaž Štih. Državljan SLovenmije, ki ima po Ustavi pravico do lastnega mnenja, ki ga lahko svobodno širi in izraža na vse načine. ALi drugače: je eden , ki si upa in ki se DEJAVNO zavzema za svoje in naše pravice.
Sicer pa sta zakona o delu na črno in tale zakon o gradnji protiustavna, saj je v Preambuli naše ustave zapisan pomen narodnozdruževalnega boja. Če ne smeš pomagati sosedu in če so vsi naši dedje in očetje na tak način zidali hiše, ki so mimigrede kvalitetno postavljene, zakona nasprotujeta tradicionalnem načinu življenja in dela v Sloveniji.
Da ne omenim, da je etično nekorektno, da se je pahorjevi sodelavki DImicevi pri njeni veliki plači postavljalo in obnavljalo hišo, Pahor pa da v DZ predlog takega zakona. Ni druge, treba se bo angažirati.
slip_knot
# 30.03.2011 ob 09:59
Zakon bo sprejet, mi bomo pa spet samo tukej izražali svoje nezadovoljstvo, res žalostno.
Pozabljamo zakaj so naši davni predniki ustanovili državo! Vsega tistega, zaradi česar so jo ustanovili mi nimamo več. Pobral pa pokradl nam bojo še tisto kar imamo, odgovaral pa ne bo nikoli nihče. Skoz bolj me je sram da živim v taki državi.
Pomlad prihaja
# 30.03.2011 ob 09:58
Konec despotizmu
27. 4. 2011 se začne protestni shod pred parlamentom. Konča se v trenutku, ko pade vlada (pa četudi traja več tednov).

RACUNAJTE NA NAS !!!!!
sappo
# 30.03.2011 ob 09:56
Nehajte Štiha spraševat za mnenje, ker je enako kot pri povprečnem avtoprevozniku...
izzah
# 30.03.2011 ob 09:52
Si bomo pa hišo gradili sobo po sobo al pa bo res že vsak drugi Slovenec imel s.p. Sicer pa se bodo vedno našle luknje v zakonih in ta zakon 100% ne bo rešil slovenskega gospodarstva. Eh, te naši politiki so pa res zreli za odstrel!
mušica
# 30.03.2011 ob 09:50
Še enkrat več se hoče reševati državo na račun malega človeka ,ki pa so jo zapufali magnati..Do zdaj si človek je vsaj na tak način lahko pomagal ,da je kaj naredil sam oziroma z sosedsko pomočjo ustvaril kakšen dom.Bogataši pa itak za vsako menjavo žarnice dobijo privatnika.
Čas bi bil za pravo vstajo!Ni kaj več izgubiti.
MyotisSI
# 30.03.2011 ob 09:49
za justerja in podobne.
Ne vem, če ste kdaj kaj sami zgradili. Upa,m da niste tiste sorte pametnjakoviči, ki živijo v centru LJ v 65m2 stanovanju. Sam sem iz podeželja in smo doma marsikaj sami zgradili, seveda pa vedno strogo po načrtu. Brez tega ne gre. Statiko si bo sam računal samo tepec. Glede kakovosti gradnje pa sledeči primeri:
1. Kolega arhitekt mi je povedal za primer, kako so se na objektu ki ga je izrisal stebri iz 30 cm čudežno zožali na npr 20-25 cm. Seveda stavba bo rano tako stala, ko pa bo prvi večji potres bo pa kaj?
2. Dober prijatelj dela že cca 7 let v gradbeništvu in že par let nazaj mi je povedal da ne bi nikoli, NIKOLI kupil stanovanja, ki je bilo grajeno v zadnjem gradbenem bumu (tam nekje od leta 1998 naprej). Kupil si je staro bajto in jo obnovil sam!
3. Spet dober prijatelj statik, je vsak dan hodil v službo peš mimo "nadstandardnega" stanovanjskega objekta v LJ, ki ga je gradil Vegrad. En dan je videl, kako je na mestu, kjer bi moral biti v steni nosilec iz železobetona, zevala velika luknja (nekakovostno so vlili steno in beton se ni razlil in zapolnil vse prostore v opažu - železo je štrlelo ven). In kaj so delali delavci vegrada? Luknjo so zapucal in zdravo.
4. Prijatelju je "strokovnjak" obrtnik želel samo za postavitev keramike v kopalnici (povprečna kopalnica v hiši - pravokoten prostor) računati 900 eur!!! S tem da je bilo vse tam, ploščice, lepilo ipd. Gospod bi samo nanesel lepilo in naflikal poščice!! In bi za mogoče 2 dneva dela pokasiral celo mojo mesečno plačo! Obrtnika je kolega lepo v k..c poslal in zadevo naredil sam z očetom. Res je rabu 14 dni ali nekaj takega postavil pa jih je ravno tako dobro kot "gospod velecenjeni obrtnik".

A je dovolj?

Dreadlord. Verjamem da so na trgu tudi pošteni izvajalci, tudi sam poznam takega. Problem je da je cena zelo neprijazna, vsaj za moje dohodke. Če daš zgraditi bajto (samo cegu na cegu + plošče) te pride cena vsaj za 50% več, kot če bi to sam naredil, Pika. In bajto zazidat res ni ne vem kak problem če nisi res levak.
Saj samogradnja ne pomeni, da si ljudje kar tako za hobi sami stavilo elektriko pa centralno ipd. Samogradnja pomeni, da tisto kar znaš narediti sam to narediš. In to je ponavadi vedno 1. faza, ki je najmanj tehnično zahtevna. Sam sem tudi pred gradnjo. In verejemi da si bom zsam zazidal ravno tako dobro, ali pa še bolje kot vsaka gradbeno podjetje in seveda bom gradil po načrtu. Za dela ki pa jih ne obvladam bom najel ljudi da mi bodo pomagali. Če bo šel skozi zakon o malem delu bom z veseljem najel upokojenega soseda krovca da mi bo pomagal streho pravilno narediti. To pa je tudi vse kar rabiš. Ne rabim jaz ekipo 10 krovcev ki mi postavijo streho v 2 dneh. Čisto zadovoljen bom, če jo pod nadzorom (plačanega) strokovnjaka postavim sam s par prijatelji v 14 dneh za 50% cene.

Če pa nekdo zasluži toliko, da se mu bolj splača delat svoj posel in dat gradit podjetju tudi prav. Jaz si pač tega ne moremm privočiti brez da bi se zapufal za 30-40 let.

Vsekakor je pa treba izbrati izvajalce samo in samo glede na priporočila. Ostalo je pesek v oči. Obrtnik ki ima dobra priporočila je tako zaseden, da ga moraš čakati tudi po pol leta ali več, da pride k tebi.
hanziki
# 30.03.2011 ob 09:47
Ta vlada potrebuje davek na idiote!! Bo lahko sama sebe financirala!!
Konec despotizmu
# 30.03.2011 ob 09:46
27. 4. 2011 se začne protestni shod pred parlamentom. Konča se v trenutku, ko pade vlada (pa četudi traja več tednov).

So vas samo besede ali lahko računamo na vsaj 300 000 zavednih Slovencev, ki bomo tej politiki zedinjeno rekli "dost vas mamo za vse večne čase!"?

Dol s to vlado? Restavracija Slovenije!
šmajser
# 30.03.2011 ob 09:43
Ta zakon pomeni to, da bo vsak samograditelj gradil kot do zdaj, le da bo moral plačati še enega pripadnika obrtniškega dela gradbenega sektorja v težavah kot "vodjo gradbišča" in sicer za ceno, ki ne bo višja od vsote glob. Po domače povedano, če boš hotel gradit hišo v lastni režiji boš enemu s.p.-ju, ki ima mali bagerček in traktor moral plačati cca 500€; del preko računa, preostanek pa 'na roke'...
BeliStrojan
# 30.03.2011 ob 09:41
Pfuj imbecilna zlatarska mafija. V kolaiciji z Boratom in kompanijo butalcev na vladi in v parlamentu mislijo, da lahko serjejo po malih ljudeh. Ta drek jim bo priletel direkt v fris.
Joe Malkovich
# 30.03.2011 ob 09:34
Kot sem napovedal na začetku mandata: od te vlade ne moremo pričakovati drugega kot novih zaostrovanj in nabijanja novih davkov. Ker Gaspari in Križanič drugače preprosto ne znata delati. Vsaj Gaspari je to dokazal v vseh svojih dosedanjih vladah.
Sicer pa dober prispevek gospod Žužek.
mamamia
# 30.03.2011 ob 09:33
Tale vlada je pa že res pod vodo skupaj s parlamentarci! Kradljivci pokvarjeni.
Naj mi nekdo razloži kako bo zakon funkcioniral v praksi...???
In cene stanovanj umetno držijo na visoki ravni...zakaj že? Mogoče je pa kakšen skrit interes zadaj.
Poleg tega pa si lahko danes ogledate objekte, ki so bili zgrajeni med letom 2000 in 2008...to je ena sama katastrofa. Grajeni so bili za prodajo, ne pa za funkcionalno in varno uporabo, da o kvaliteti ne govorimo. Katastrofa!!! In kaj bo z novim zakonom bolje??? Obrtniki bodo še vedno šparali z materialom, vgrajevali materiale slabe kvalitete, investitorju bodo zaračunali pa trojno ceno.
No g.Pahor, ali ste razmišljali v tej smeri, ali v kakšni drugi????
aaa
# 30.03.2011 ob 09:32
@DREADLORD
Najraje bi te peljal v svojo bajto in ti pokazal razliko med tistim, kaj sem naredil sam in med tistim, kar no naredili mojstri. Problemček je, da ne vzamejo v roko niti metra in vaservage dokler ne popizdis. Posledičnio je neraven pod, stene, tlakovce pred bajto pa imam takšne, kot da bi bil potres, čeprav ga ni bilo.
fur80
# 30.03.2011 ob 09:23
Se da kje videt kateri poslanci so podprli ta predlog o sesedski nepomoči?
424242p
# 30.03.2011 ob 09:22
@Eska
WTF, kaj kadiš ?
Kakšen DDV naj bi plačal ? Zakaj ??
Na 0 E osnove 20% DDV :) ? Veš koliko je potem to, žabarski teoretik ?
Eska
# 30.03.2011 ob 09:18
Ob predaji hiše v uporabo - pridobitvi hišne številke, bi lastnik moral plačati DDV na brezplačno izvedena dela in vsak bi dobil svoje
mkrebs
# 30.03.2011 ob 09:13
Je tudi Jelinčič, ki SCT ni plačal fasade, dal žegen za ta zakon?
No, pa mislim, da je še mnogo privilegirancev, ki bi jih bilo treba izpostaviti.
Naj država prej podrobno preuči, preišče, kam vse se je prilepilo premoženje ob izgradnjah avtocest, stanovanjskih sosesk, raznoraznih drugih objektov ...
Sedaj se spušča na kakšnega zidarčka, ki ni prejemal zasluženega od svojih delodajalcev, ne pa izvirnih krivcev za stanje, kot ga imamo.
okip48
# 30.03.2011 ob 09:11
Samo če si sam postaviš hišo (mojster&družina in prijatelji) si lahko prepričan v kakovost materialov, v pravilno sorazmerje v betonu... Kako boš praktično uveljavljal garancijo čez 10 - 20 let? Ali pa ob močnejšem neurju ali potresu? Samo poglejte si strehe ali pa fasade na slovenskih novogradnjah! Sam gradbenim podjetjem ne zaupam niti izgradnje kokošnjaka. Samo pomislite na nekega reveža, ki se pol življenja trudi, da pride do lastne hiše. Potem pa mu že čez leto ali dve začne gniti fasada, zamaka streha, okna se ne zapirajo več pravilno, začne se dvigovati parket in na fasadi se začnejo prikazovati vlažni madeži od puščanja cevi. Izvajalec pa je že v stečaju, lastnik pa z novo firmo in z novim imenom. Kdo bo uveljavljal garancijo? Gospod Svetlik?
DREADLORD
# 30.03.2011 ob 09:10
je pa tres prideš za pol cene skozi če vse narediš sam. ampak jaz gledam tako. notri bo moja familija in dom naj bo kvalitetno zgrajen, zato meni tak zakon ne dela razlike. dal sem delati zadevo človeku ki mu zaupam in ki vem da kvalitetno dela. če pa kdo najame človeka ki nateguje je pa to njegova osebna krivda. na trgu so tudi taki, ki niso karakterne pi....
slovenc07
# 30.03.2011 ob 09:06
Trg bo znova pognal šele drastičen padec cen stanovanj. Tako preprosto je to. Ko si bo stanovanje lahko privoščil par z dvema povprečnima plačama, se bo delalo veliko posla. Dotlej pa ni te sile, ki bi dolgoročno lahko preprečila propad tistih, ki bodisi ne znajo ali pa zaradi birokracije ne morejo graditi ceneje.

Največ, kar lahko stori vlada, je, da niža svojo porabo in umika birokratske predpise, ki dražijo ali podaljšujejo gradnjo. Predlagana novela je kot divja vožnja po avtocesti - v napačno smer.


To je bistvo vsega
mkrebs
# 30.03.2011 ob 09:05
Take zakone ima država po mojem mnenju pravico uvesti šele potem, ko bo pobrala vso nezakonito pridobljeno premoženje.
DREADLORD
# 30.03.2011 ob 09:03
Netman1

Se ne strinjam. Spomni se posnetkov, ko je bil recimo potres v Posočju. stene bajt so bile premaknjene, temeljito razpokane itd. zanimivo, da se take zadeve niso dogajale pri bajtah grajenih po letu 1980 in so bile grajene kvalitetno in so jih gradili ljudje ki to obvladajo. seveda kontroliraš zadevo. če pa misliš da je gradnja bajte malo nametanih ceglov skupaj, se pa motiš. taki bodo prvi jokali v kamere kako jim je vse šlo k vragu.
Urko
# 30.03.2011 ob 08:59
Precej o gradnji v lastni režiji je napisano tudi na PodSvojoStreho.net. Predvsem nasveti iz prve roke in ne nekih teoretikov.

Zanimivo.
juster
# 30.03.2011 ob 08:54
Roko na joško, kdo sploh dela hišo čisto sam ljudje? Res bi rad videl ekonomiste, pravnike pa tudi kuharje, električarje etc. da si sami gradimo lol. Bože ne daj potresa takim hišam hehe.

Še vsak ima " v lastni režiji" zraven zidarja tbh. Tole samo sili da plačila niso več "pod mizo". Čudno je pač to da v naši kulturi očitno ni tega da ti tudi gradbenik izda račun in ni plačan na roko pri malici.
vidim
# 30.03.2011 ob 08:54
Ljudje vi se spoh še ne zavedate vseh katastrogfalnih posledic tega ukrepa. Ni bolj butaste stvari, ki se jo lahko videl.
Kae se tiče komunizma, pa pozabite na pravičnost. Takrat so si morali malo oddahniti od pobijanja širokih ljudskih mas. Z veseljem bi prav oni naredili iste stvari. Komunizem je lahko samo sinonim za največjo pokvarjenost. Saj so nam ponujali laži v smislu kaj nam lahko dajo, pa so samo kradli prihodnjim rodovom. Nihče ne bi smel želeti iluzij, če posledično peljejo v nestabilnost.
jankoc
# 30.03.2011 ob 08:52
Pa kaj vam ni jasno,da od naših bedastih politikov lahko pričakujemo samo bedaste zakone.
butara
# 30.03.2011 ob 08:51
http://predlagam.vladi.si/webroot/idea/v
iew/1565

Glasujte ZA predlog, da ostane v veljavi 79. člen veljavnega ZGO, ki med drugim pravi, da je dovoljena koristna površina, do katere se še lahko gradi v lastni režiji 250 m2 (na pa 30m2, kot namerava ta mafija pustit zdaj)
buuu
# 30.03.2011 ob 08:49
Svetlik: "Doslej je veljalo, da je lahko osnovnošolec, ki je dobro obvladal matematiko, šel k svojemu prijatelju sošolcu, ki je matematiko manj obvladal, in mu pomagal pri učenju ter v zahvalo dobil čokolado. V vladi menimo, da takšna oblika učne pomoči pomeni nelojalno konkurenco učiteljem, ki so v prostem času tudi inštruktorji. Poleg tega bi moral omenjeni osnovnošolec biti solidaren z državo in ji odstopiti tri vrstice čokolade kot akontacijo davka (saj mu država s tem omogoča brezplačno osnovno šolo) in po eno vrstico za zdravstveno in pokojninsko zavarovanje. Novi zakon omogoča, da čistilke prostovoljno prijavijo tako obliko nelojalne konkurence. Zakon je po mojem mnenju dober."
Pahor: "Podpiram,... podpiram,... podpiram,... podpiram,..."
graditelj
# 30.03.2011 ob 08:42
Se strinjam z napisanim. Čeprav mam poglede bolj levičarske, ampak kake butaste spremembe zakonov sprejema ta vlada, to pa res ne vodi več nikamor. Ves pritisk krize se prenaša na rajo. Mogoče bi bilo res potrebno malo prevetrit to vlado. Žalostno je edino, da ni prave alternative.
dstjepan
# 30.03.2011 ob 08:37
Mah zdej mam pa še jst tega Pahorja dost!!! Pa kaj naj zdej tisti, ki nimajo denarja za obrtnike, ki so večkrat Abrtniki (znajo pa se bunit), rešujejo Zidarja in pd?!?

Pa dej Pahor... adijo!
Andrej23
# 30.03.2011 ob 08:31
Demizen !
Pod komunisti se je drugače živelo, če se prav spominjam. Moji dedki, očeti, babice in mame so si vsi z povprečno plačo, s tem da so ženske večinoma bile doma sam zgradil hišo, postavil vikend, imel je avto, hrano na mizi, srečo v hiši in še vsako leto za 10dni na morje.
Zdejle: Jaz in moja boljša polovica živiva pri starših, ker z povprečno plačo pač nimava nobenih pogojev da bi gradila hišo, no ja.. če se oba zakreditirava za 30 let, pa da nama nekdo zemljo podari, kjer bi lahko gradila. Če bo ta predlog sprejet, pa lahko Slovenci z golomi rokami zazidamo parlament, ker takšne oslarije se lahko dogovorijo tud v gostilni. Banda pokvarjena korupcijska !
Miki_79
# 30.03.2011 ob 08:30
Sam bom svojo hišo veliko bolje naredil kot če mi jo bi postavljal Zidar z uvoženo delovno silo, ki nima nobene izobrazbe. Poleg tega bi se pri njemu šparalo pri materialih.

Ljudje, živimo v demokraciji in tole NI, kršen je prvi člen ustave.

Kar se pa podjetnikov tiče, tisti, ki so fer in kvalitetni imajo kljub krizi dela več kot ga lahko opravijo.
WWW@.com
# 30.03.2011 ob 08:12
Naslednji korak vlade ...prepoved spolnosti doma ,da bojo lahko javne hiše in uličarke imele več strank...
felixon
# 30.03.2011 ob 08:11
povsem se strinjam s tem da morajo cene stanovanj drastično pasti. Preprosta računica je vsak sposoben gradbenik mora biti sposoben zgraditi m2 objekta (stanovanja) za 600 do 700 EUR, če je cena "proizvodnje" večja npr.800 EUR je to lahko samo razlog nadstandardna gradnja. Vsi ostali stroški: projektiranje, nadzor, dajatve, komunalna ureditev (prispevek), so lako 250 do 500 EUR/ m2 stanovanja. To pomeni da je lahko najdražja gradnja v Ljubljane največ, ampak res največ (vključen nadstandard) 1.300,00 EUE/m2 stanovanja. K temu prištejemo še 200 EUR za stroške finansiranja in dobiček gradbinca in pridemo na 1.500,00 EUR za najkvalitetnejša stanovanja tako po lokaciji kot po izvedbi. Bolj standardne variante bi se moračli gibat v Ljubljani med 1.200 do 1.300,00 EUR. Na območjih, ki niso Ljubljana, Obala ali nekateri deli Gorenjska, pa bi bila normalna cena med 900,00 do 1.100,00 EUR/m2 stanovanja.
Pomlad prihaja
# 30.03.2011 ob 08:09
kapodol
Torej ta pregovor kar velja : Kdor drugemu jamo koplje sam vanjo pade a ne?
dare326
# 30.03.2011 ob 08:08
če se greš samograditelja in sam kupuješ material, obrtnike pa pač izbereš ko jih rabiš, prideš skozi za pol cene.
hanziki
# 30.03.2011 ob 08:07
Prekleti tepci! Iz poštenih državljanov hočejo narediti kriminalce. Fašisti in elitisti! V tej državi je vse postavljeno na glavo. A krast je pa dovoljeno?!?! Ne vem zakaj ločimo politike na leve in desne. Bolj pravilno bi bilo na butaste in "ultra" butaste. Pa lep pozdrav!
Pomlad prihaja
# 30.03.2011 ob 08:06
JP3 tako se govori!!!! To je edini nacin, da butcem poves, da imamo DOVOLJ njihovih idej in da so na vrsti nase!
dare326
# 30.03.2011 ob 08:05
utopističen eksperiment.... taka utopija kot je bil dialektični materializem
Pomlad prihaja
# 30.03.2011 ob 08:02
spelji_
kdo za vraga je Tomaž Štih (nek nepomemben bloger, ki se z gradbeništvom sreča, ko prime za lopato) in zakaj se o njem govori (protest, ki privabi max. deset (10!) ljudi, ni protest! je srečanje bedakov)

Se dobro da ubogi slovencki premoremo se kaksnega Tomaza Stiha, ki se poteguje za nase pravice. To, da jih premore skupaj zbobnati le max 10 ljudi, je pa problem nas samih, ker ne zaupamo...ker imamo kompleks majhnosti, ker verjamemo le v veliko, bogato in skorumpirano silo. In pa da ne pozabim v visoko izobrazeno silo! Ker mislimo, da samo taksni lahko uspejo. Zaslepljeni smo iz vseh koncev.
Ce smo lahko zaupal tem pridipravom v parlamentu 20 let NI VRAG da ne bi mogel zaupati tudi enemu Tomazu. Ce se tega zgubimo, kaj nam se preostane butalci????
JP3
# 30.03.2011 ob 08:01
Ne nič ne bomo ustanavljali s.p. ali kaj podobnega, šli bomo v Ljubljano v ogromnem številu in bomo našo oblast lastnoročno in dobesedno odnesli ven iz parlamenta skupaj z usnjenimi stoli, ki jih imajo trajno lepljene na svoje riti!! Imamo moč, da očistimo to nesnago!!! (volitve so itak festival lažnih obljub - farsa)
kapodol
# 30.03.2011 ob 07:54
Z veseljem bom plačal kazen če bo treba, saj mi tudi ob plačilu le te, še vedno ostane vsaj 10k € prihranka.

Zdaj ko je šlo toliko gradbenih podjetij v stečaj in so delavci brez dela bodo urne postavke fušarjev še padle. Bi pa rad videl inšpektorja, ki si bo upal napisati kazen.

Pri prejšnji gradnji so prišli inšpektorji mesec dni po prijavi soseda (verjetno namenoma), v tem času je bila hiša pod streho in na objektu nobenih delavcev. Se je pa moral zagovarjati sosed, ki je dal prijavo in je v tem času nekaj betoniral okoli hiše. Zadeva je bila prav komična.
tech
# 30.03.2011 ob 07:44
Jst bom pa odprl gradbeno podjetje in za 1000 € dam žig in podpis, ostalo pa si delaj sam...
stefanija
# 30.03.2011 ob 07:39
Narobe svet...A vlada sploh posluša svoje ljudstvo?!Me pa jezi, da se tudi mediji ne združijo in skupaj nastopijo oz. nekako spodbudijo politike k neracionalnosti in neumnosti sprejetja tega zakona!!!Pahorček zbudi se!!!
Tadejstein
# 30.03.2011 ob 07:38
očitno bo treba ustanovi gradbeno podjetje, gradbinec Tadej s.p., oz. nekaj podobnega, da si boš lahko postavil svojo bajto.
aaa
# 30.03.2011 ob 07:37
@DREADLORD
Kvalitetne gradnje? Z gradbeništvom se ukvarja vsak, ki ima 5 minut cajta. Sploh ne vem če potrebuješ za to kakršnekoli kvalifikacije. Vse se gradi hitro in šlampasto. S kreganjem in preverjanjem pa tako ali tako zgubiš toliko časa, kot da bi gradil sam. Čim dlje od gradbincev.
Jožeine
# 30.03.2011 ob 07:31
Drugače bi morali uredit vso zadevo. Enostavno bi elektronsko preko sms-a ali pa MMS-a prijavil, da gradiš hišo in da ti bodo ti in ti pomagali. Davčni urad pa bi nato vodil evidenco in jasno je, da če se nekdo pojavlja 300x na leto na nekem gradbišču, da ta dela na črno...
Netman1
# 30.03.2011 ob 07:30
DREADLORD: ravno nasprotno: kdor bo želel imeti svojo hišo narejeno kvalitetno, bo sam bdel nad gradnjo in materiali, ki bodo vanjo vgrajeni in ne bo slepo zaupal nekemu gradbenemu lobiju. Ti povem iz lastnih izkušenj!

Tista pravljica o treh pujsih pa je še zmeraj samo pravljica - otroci jo imajo zelo radi :)
spelji_
# 30.03.2011 ob 07:30
Gradnja v lastni režijo gor ali dol, vprašanje je, gospod Žužek, kdo za vraga je Tomaž Štih (nek nepomemben bloger, ki se z gradbeništvom sreča, ko prime za lopato) in zakaj se o njem govori (protest, ki privabi max. deset (10!) ljudi, ni protest! je srečanje bedakov)

Sramota za RTV! Tema o kateri lahko marsikdo usposobljen veliko pove, Žužek pa vlači na javni medij svoje skoraj anonimne prijatelje... ki, valda, trobezljajo na istih strankarskih mitingih, kamor tud g. Žužek rad zaide.
DREADLORD
# 30.03.2011 ob 07:19
meni se zdi ta zakon nepotreben. kdorkoli pameten, bo dal svojo bajto, že zaradi kvalitetne gradnje, narediti dobremu gradbeniku. tista pravljica o treh pujsih je čisto dovolj poučna.
Jezni Smrk
# 30.03.2011 ob 07:07
Sovražim slovensko vlado.
3p
# 30.03.2011 ob 07:01
Joj, joj. Saj ne da v "lastni režiji" slovenci gradimo lepotice, in da siva ekonomija je problem (in pri gradnji je tega ogromno), ampak da narodu naprtijo reševanje gradbenega sektorja je pa res brihtna.
zemljemerec
# 30.03.2011 ob 07:01
Čestitam ! Sedaj bo Zoki & sinovi na bivši LJ-njivi postavil bivalne kontejnerje za rajo, ki bo oštevilčena in pod kontrolo z vrtičkom, se razume.Slovenski parlamentarci končno razmišljajo kapitalistično, ustvarili bodo slovenski GETO.
demidzen
# 30.03.2011 ob 06:59
joj kako vas drmajo, komunisti..
demidzen
# 30.03.2011 ob 06:59
usavko:)
Brexi
# 30.03.2011 ob 06:55
Banda pokvarjena politična! Kar delajte se norca iz nas-pride dan ko boste morali poravnati račune. 20 let smo samostojni, 70% zaposlenih ima pa še vedno iste plače kot v Jugoslaviji medtem ko so cene zahodne.
povžek
# 30.03.2011 ob 06:50
Ta vlada in oblast želita imati državljane, barakarje, zato taka omejitev.
jebi_ga
# 30.03.2011 ob 06:49
Se strinjam. En uporabink je napisal, da bi na osnovi podobnega zakona potem država lahko prepovedala tudi kuhanje in pospravljanje v lastni režiji. Če bi bilo za kakšno stvar potrebno razpisati referendum, potem bi ga bi bilo potrebno razpisati za tole neumnost.
usavko
# 30.03.2011 ob 06:45
Ker pravilen 4πr2 glave :)
lila2140
# 30.03.2011 ob 06:27
Točno to. Cene stanovanj v meje, ki si jih lahko privošči povprečen davkoplačevalec, pa ne bo treba povprečnemu obrtniku krasti. Ne državi in ne svojim zaposlenim. Tako pa prosperirajo tisti, ki imajo in znajo ukrasti. Pa politiki prosperirajo, domači in evropski. Najbolj uspešni so pri črpanju sredstev za svoj lastni žep.
Kazalo