Množično zapiranje tovarn? Foto: Fiat
Množično zapiranje tovarn? Foto: Fiat

Ministrica za delo Elsa Fornero je od vodstva podjetja zahtevala pojasnila, politične stranke in sindikati pa Fiat obtožujejo, da želi zapreti italijanske tovarne in proizvodnjo preseliti drugam.

Leta 2010 so se v Fiatu obvezali, da bodo do leta 2014 v italijanske tovarne vložili poltretjo milijardo evrov, skupaj s sestrskim podjetjem Fiat Industrial, ki proizvaja industrijska vozila, pa kar 20 milijard evrov.

Trg se je skrčil na raven 1970
Zdaj je v središču viharja znova predsednik uprave Fiata Sergio Marchionne, Italijan, ki je odrasel v Kanadi in ki je podjetje prevzel leta 2004 in ga nato rešil pred bankrotom. Italijanski avtomobilski trg se je skrčil na raven iz leta 1970, je dejal Marchionne v izjavi za javnost, zato je tudi naš poslovni načrt potreben stalne revizije.

Koliko od petih italijanskih tovarn in katere bi zaprli, ni znano; nekateri mediji poročajo, da sta najbolj na udaru tovarna v kraju Pomigliano pri Neaplju in torinski zgodovinski Mirafiori; brez dela bi po predvidevanjih sindikatov ostalo najmanj deset tisoč ljudi.

Zapiranja bi bila prava katastrofa
Za Italijo pa tudi za tehnično vlado premierja Montija bi bila to velika katastrofa. Vlada med lastniki in sindikati posreduje v več kot 90 primerih velikih tovarn in podjetij, v katerih grozijo z odpuščanji.

Konec avtomobilske industrije, ki je najbolj zaznamovala italijanski povojni vzpon iz ruralne v industrijsko državo, pa bi bil po izgubi velikih podjetij v prehrambnem, železarskem, kemičnem in informatičnem sektorju za Italijo zagotovo konec nekega obdobja.

Mojca Širok, dopisnica RTV Slovenija iz Rima