Matjaž Debelak, direktor podjetja Vizija sport, je tudi zagrizen kolesar in med njegovimi turami je zraslo veliko poslovnih idej, ki jih je uresničil s svojo ekipo. Foto: Grega Stopar
Matjaž Debelak, direktor podjetja Vizija sport, je tudi zagrizen kolesar in med njegovimi turami je zraslo veliko poslovnih idej, ki jih je uresničil s svojo ekipo. Foto: Grega Stopar

Da je predsednik slovenske vlade izbral prav naš izdelek za darilo najpomembnejšemu svetovnemu predsedniku, je pomenilo veliko potrditev našega dela. Sama odmevnost tega dogodka je presegle vsa pričakovanja.

MMC-jev intervju
Premier in takratni predsednik Sveta EU Janez Janša in nekdanji predsednik Združenih držav Amerike George W. Bush si leta 2008 ob robu vrha EU - ZDA ogledujeta protokolarno darilo. Foto: BoBo

Slovenci smo športni narod, ki se zna rekreirati. No, nemalokrat pa ta rekreacija zaide v ekstreme. Tudi po tem mislim, da smo znani.

Na modelih Peleton in Ventus so zmagovali člani ptujske Perutnine. Foto: Arhiv Cult

Prav letos se bomo udeležili svetovnega poštnega sejma POST-Expo v Bruslju. Kdo ve, morda pa res navežemo stik s kitajsko pošto.

"Kakovost koles iz leta v leto izboljšujemo. Ne trdimo, da naša kolesa nimajo napak, vemo pa, da je kakovost naših koles v primerjavi z drugimi nad povprečjem." Foto: Grega Stopar

Ko so se pri podjetju Vizija sport odločili, da bodo izdelovali svoja kolesa, so se jim najprej smejali, toda njihova vztrajnost, pravi poslovni model in moč blagovne znamke so prinesli uspeh, na katerega so lahko ob 15-letnici podjetja ponosni. Pogovarjali smo se z direktorjem podjetja Matjažem Debelakom.


Pred štirimi leti je bilo tedanjemu ameriškemu predsedniku Georgu Bushu ob obisku v Sloveniji podarjeno kolo cult. Kakšno prepoznavnost je to prineslo podjetju?
Da je predsednik slovenske vlade izbral prav naš izdelek za darilo najpomembnejšemu svetovnemu predsedniku, je pomenilo veliko potrditev našega dela. Sama odmevnost tega dogodka je presegle vsa pričakovanja. Še danes ljudje prepoznajo našo blagovno znamko kot tisto kolo, ki ga je dobil Bush za darilo.

Je res, da ste dobivali ponudbe iz številnih držav sveta? Ste znali to izkoristiti?
Ponudb je bilo kar nekaj, vendar zaradi specifike izdelave koles (custom made) ter velikosti našega podjetja poslov nismo izpeljali.

Ste tudi na račun tega omilili posledice krize?
Prav gotovo. Dobro delo in prepoznavnost iz preteklosti nam zdaj pomaga prebroditi zdajšnjo svetovno krizo, ki se kaže tudi pri nas.

Kako je s številom zaposlenih?
Rast in nenehno prilagajanje trgu vpliva tudi na število zaposlenih. V zadnjih dveh letih smo sicer povečali ekipo Culta, ki pa ni vsa zaposlena neposredno v našem podjetju.

Kako se pri nakupnih vzorcih potrošnikov čuti recesija? So rekreativni kolesarji začeli kupovati cenejša, morda celo rabljena kolesa, ali pa še vedno prisegajo na kakovost in so pripravljeni plačati več za dober proizvod?
Recesija je včasih lahko tudi korak naprej za podjetje. Seveda se spopadamo s težavami, vendar lahko rečem, da prav zaradi recesije kakovost ponudbe še bolj raste. Kupci so v teh časih še previdnejši, kaj kupijo. Pomembni sta jim cena in kakovost.

Kako je z razmerjem med prodanimi cestnimi in gorskimi kolesi? Je opaziti kakšne smernice?
Nova ponudba cestnih koles (predvsem model Ventus) je močno povečala prodajo cestnih koles, tako da lahko govorimo o tem, da so cestna kolesa spet v modi.

Je v Sloveniji rekreativno kolesarstvo v vzponu?
Kolesarstvo je zagotovo slovenski nacionalni šport, saj je v vzponu že 20 let in Slovenci smo športni narod, ki se zna rekreirati. No, nemalokrat pa ta rekreacija zaide v ekstreme. Tudi po tem mislim, da smo znani.

Opaziti je, da je na cesti vedno več žensk, ki gredo raje na kolo kot na tek, saj je to manj mučenja ...
Zadnja leta nam na cestah dela družbo vse več deklet. Njihova volja in vztrajnost kaže na to, da jih bo iz leta v leto več, ki nas bodo pustile za seboj na klance ...

Znani ste po tem, da izdelati naročilo po željah kupcev. Na katere stvari so kolesarji najobčutljivejši?
Kolesar je povezan s kolesom na treh točkah. Sedež, ročaj krmila in pedala. To so tudi tri stvari, ki so najpogosteje spremenjene na kolesih.

Nekaj kritik je bilo, da Cultovi okvirji niso zelo vzdržljivi. Ste odpravili to napako?
Kakovost koles iz leta v leto izboljšujemo. Ne trdimo, da naša kolesa nimajo napak, vemo pa, da je kakovost naših koles v primerjavi s preostalimi nad povprečjem in skupaj z meritvijo CultFitting ter izbiro komponent po želji kupca sestavlja zelo kakovosten izdelek.

Ima kdo od vrhunskih kolesarjev vaše kolo?
Dva od četverice Slovencev, ki so letos tekmovali na Dirki po Franciji, vozita gorska kolesa cult. Kristjan Koren ima Naosa in Borut Božič Mantisa.

Tudi poštarji uporabljajo vaša kolesa, in sicer znamko Krpan. So to res trpežna kolesa?
Letos izdelujemo že enajsto serijo (11 let) koles za Slovensko pošto, kar govori o kakovosti teh koles.

V koliko državah se poštarji vozijo s krpani? Imate v načrtu še kakšno tržišče? Je mogoče prodreti na Kitajsko?
Krpan je prisoten v šestih državah. Prav letos se bomo udeležili svetovnega poštnega sejma POST-Expo v Bruslju, kjer bomo predstavili novo generacijo koles krpan. Eno bo tudi na električni pogon. Kdo ve, morda pa res navežemo stik s kitajsko pošto na tem sejmu.

Kmalu boste imeli 15-letnico podjetja. Kako bi na kratko ocenili prehojeno pot. Kaj je bilo ključno, da ste zgradili uspešno blagovno znamko?
Prav letos praznujemo to obletnico. Sprva menimo, da je pomembna predvsem kakovost koles, za tem pa še stalno prilagajenje svetovnim kolesarskim smernicam. Na tej poti smo naredili veliko napak, ki so bile posledica neizkušenosti in na katerih smo se učili.

Za konec še nekaj bolj za šalo kot zares: so že izdelali sedež, po katerem po daljši vožnji s kolesom ne boli zadnjica?
Sedež so, vendar riti še ne.

Da je predsednik slovenske vlade izbral prav naš izdelek za darilo najpomembnejšemu svetovnemu predsedniku, je pomenilo veliko potrditev našega dela. Sama odmevnost tega dogodka je presegle vsa pričakovanja.

Slovenci smo športni narod, ki se zna rekreirati. No, nemalokrat pa ta rekreacija zaide v ekstreme. Tudi po tem mislim, da smo znani.

Prav letos se bomo udeležili svetovnega poštnega sejma POST-Expo v Bruslju. Kdo ve, morda pa res navežemo stik s kitajsko pošto.