Delo gre po stopinjah New York Timesa. Foto: www.delo.si
Delo gre po stopinjah New York Timesa. Foto: www.delo.si

"V ponedeljek, 16. januarja, začnemo zaračunavati za nekatere vsebine, objavljene na Delovi spletni strani," je zapisal Marko Crnkovič z Dela. Razlog za takšno odločitev je predvsem ekonomski. Plačljive vsebine so namreč za izdajatelje in posledično tudi za novinarje postale ekonomska nujnost, pojasnjuje.

Sistem, ki se je uveljavil na Slovaškem
Vzpostavili bodo sistem Piano, ki se je razvil na Slovaškem. Gre za povezavo različnih medijev, ki se zavežejo, da bodo naročnikom ponudili določene dodatne vsebine. Naročnik plača enkraten znesek oziroma eno naročnino, z njo pa dostopa do vsebin vseh pridruženih medijev. Poleg Dela in Slovenskih novic naj bi se v Piano vključili še Dnevnik, Večer, Žurnal24, Primorske novice, Dolenjski list, Gorenjski glas, Ekipa, Požareport in Ringaraja.

Ponujali bodo predvsem ekskluzivne teme, intervjuje, reportaže, komentarje in kolumne, pa tudi daljše tekste iz posameznih prilog. Crnkovič je objavil tudi cenik naročnin, in sicer naj bi tedenska znašala 1,99 evra, mesečna 4,89 evra in letna 48,90 evra.

Obljubljajo manj oglasov
Nato pa bodo na Delu prešli na sistem, podoben kot pri New York Timesu. Ta je lanskega marca začel zaračunavati za poln dostop do svojih vsebin na spletni strani oziroma prek aplikacij za pametne mobilne naprave. Ob tem na Delu obljubljajo, da bo naročnikom vidnih manj oglasov.

Še vedno pa bodo na spletu ponujali članke, za katere ne bo treba plačevati. V njih bodo osnovne informacije, naročniki pa bodo dobili daljše članke, z večmedijskimi vsebinami in povezavami, še piše Crnkovič.