Gospodarstvo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.1 od 67 glasov Ocenite to novico!
Magna
Magna bo že v prvi fazi zgradila industrijski tir znotraj obrata. Foto: EPA

Dodaj v

Umanotera se ne bo pritožila na okoljevarstveno soglasje za lakirnico Magne

Umanotera opozarjala na vpliv cestnega tovornega prometa
27. avgust 2017 ob 20:31
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Umanotera se ne bo pritožila na okoljevarstveno soglasje za lakirnico Magne Steyr. Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo je namreč sporočilo, da je podjetje Magna Steyr posredovalo pisno zavezo, da bodo še v prvi fazi zgradili industrijski tir znotraj obrata.

Na ta način bo mogoč prevoz tovora po železnici, kar naj bi pripomoglo k zmanjšanju škodljivih izpustov iz prometa.

Po pojasnilih gospodarskega ministrstva je v zadnjih dneh potekalo intenzivno proučevanje mogočih rešitev prenosa tovornega prometa v povezavi z delovanjem načrtovane lakirnice podjetja Magna Steyr v Hočah na železnico. Poleg nevladne organizacije Umanotera, ki je kot stranski udeleženec v postopku izdaje okoljevarstvenega soglasja opozarjala na velik vpliv cestnega tovornega prometa na kakovost zraka in podnebje, je kot ključno sodelovalo tudi ministrstvo za infrastrukturo.

"Rezultat konstruktivnega dialoga med vsemi deležniki je pisna zaveza Magne Steyr, da bo še v prvi fazi zgrajen tudi industrijski tir znotraj obrata," so zapisali na gospodarskem ministrstvu.

Umanotera: Zaveza Magne ustrezno naslavlja vpliv na kakovost zraka in podnebja
V nevladni okoljski organizaciji Umanotera so v odzivu na zavezo Magne zapisali, da ta ustrezno naslavlja vpliv na kakovost zraka in podnebje. Umanotera se zato ne bo pritožila na okoljevarstveno soglasje.

"Umanotera je s podporo ministrstva za infrastrukturo proučila morebitne rešitve in rezultat tega je javna zaveza investitorja, da bo po izgradnji industrijskega tira promet v največji mogoči meri prenesel na železnico. Ta zaveza vodi k želenim ciljem zmanjšanja škodljivih vplivov lakirnice na zdravje ljudi in ohranjenost okolja," so zapisali.

Sprejeta zaveza investitorja sicer po navedbah Umanotere ne odpravlja pomislekov v povezavi z načinom umeščanja naložbe, ujemanjem lakirnice s trajnostnim razvojnim modelom, ki mu sledi naša država, izbire najprimernejše lokacije in sprejemljivostjo uničevanja najboljših kmetijskih zemljišč.

"Projekt je v slovenski družbi spodbujal škodljivo dilemo med ohranjenim okoljem in delovnimi mesti. Dilema ni, ali ohranjeno okolje ali razvoj. Potrebujemo razvoj, ki za svojo bistveno dimenzijo vzame prav ohranjanje okolja," so še zapisali.

Agencija za okolje je 10. avgusta avstrijsko-kanadskemu avtomobilskemu velikanu Magni izdala okoljevarstveno soglasje za lakirnico v Hočah, ki je pogoj za pridobitev gradbenega dovoljenja. V Umanoteri, ki je eden od 12 stranskih udeležencev v postopku izdaje okoljevarstvenega soglasja za projekt Magne v Hočah, so še pred današnjo Magnino zavezo dejali, da se bodo na izdano okoljevarstveno soglasje "zelo verjetno" pritožili. Pritožbo so po pisanju Dela napovedali tudi v Slovenskem E-forumu.

B. R.
Prijavi napako
Komentarji
Veliki gospod
# 27.08.2017 ob 20:36
Pri organizacijah, ki so napovedale pritožbe zaradi okoljevarstvenega soglasja Magni, ne gre toliko za strokovne argumente, ampak predvsem za druga ozadja, pravi predsednik Zveze ekoloških gibanj Slovenije Karel Lipič.

V ozadju napovedanih pritožb so lahko na primer finančne koristi ali želja po prisotnosti v medijih, pravi Karel Lipič.
Zveza ekoloških gibanj Slovenije (ZEG) je ena od desetih nevladnih organizacij, ki so podale strokovne pripombe na primeru Magne, pojasnjuje predsednik ZEG Karel Lipič. Na izdano okoljevarstveno soglasje se ne bodo pritožili, Lipič pa kritično razmišlja o sorodnih organizacijah, ki so napovedale možnost pritožbe.

»Spremljamo odgovore drugih nevladnih organizacij, ki imajo status društva v javnem interesu. Nekateri odgovori so strokovni, večini pa, kot ugotavljamo, gre bolj za to, da so prisotni,« ugotavlja Lipič.

»Ne razumemo, da se je prijavilo kar šest članic mreže nevladnih organizacij Plan B za Slovenijo. Projekt vodi in koordinira zasebna organizacija Umanotera. Pričakovali bi, da se bo prijavila samo ena članica v imenu Plana B in predstavila stališča. To je sicer njihova pravica, vendar če delujejo skupaj v okviru Plana B in so od strani države finančno zelo podprte, bi pričakovali, da bodo usklajeni. Očitno niso bili. Neresno je bilo, da jih polovica ni prišla na obravnavo na Arsu, pa se niso niti opravičili,« pravi predsednik ZEG.

»Na koncu je ostalo odprto vprašanje, kdo se bo pritožil in zakaj. Predvsem dve organizaciji se v zadnjih dneh pojavljata v medijih: fundacija Umanotera in društvo TRS. Kot predsednik ZEG menim, da niso v ospredju strokovni argumenti, lahko so sicer do neke mere, ampak so predvsem druga ozadja, na primer finančne koristi ali želja po prisotnosti v medijih, ki so lahko dolgoročno škodljiva za projekt. Te stvari bi morali razčistiti na razgovoru z Magno, vendar jih očitno niso, prav tako minister Počivalšek ni razčistil stvari s TRS. Ne smemo pozabiti, da je TRS sestavni del stranke Levica. Zasebna organizacija Umanotera pa je vedno zraven pri koritu pri vseh vladah in želi krojiti okoljsko politiko. To pravico imajo, vendar menim, da bi morale zaradi primerov, kot je Magna, pridobiti status družbe v javnem interesu društva, zveze in združenja, ki so registrirana po Zakonu o društvih, v nobenem primeru pa ministrstvo za okolje in vlada ne bi mogla potrditi tega statusa zasebnim zavodom, zasebnim fundacijam, ki imajo lahko druge interese, kot so interesi nevladnega sektorja, zainteresirane javnosti, civilnih iniciativ in občanov,« je odločen Lipič.

Zakaj se ZEG ne bo pritožil

Pripombe ZEG v primeru Magne so bile usmerjene predvsem v porabo pitne vode in vode, ki jo je treba prečistit, vezane pa so bile tudi na določila ustavne komisije o vodi. »V pogovoru z vodstvom Magne smo dobili zadovoljive odgovore. Drugi sklop naših vprašanj pa je bil vezan na kemijo oziroma na delovanje lakirnice. V ekipi smo imeli dva kemika, strokovnjaka za lakirnice. Zastavili smo vrsto vprašanj vodstvu Magne in tudi Jorgu Hodaliču. Obljubili so, da bodo nekatere stvari popravili. Z odgovori smo bili zadovoljni. Zadovoljni smo bili tudi z odgovorom na sestanku z Arsom. Na osnovi tega smo se odločili, da se ne bomo pritožili, ker Magna lahko deluje na tem prostoru.

Nismo se spuščali v to, ali bo porabljeno sto hektarjev rodovitne zemlje. To so znane stvari, prav tako glede gozda, pri katerem so razčistili stvari s civilno iniciativo, glede rodovitne zemlje pa z nadomestnimi zemljišči. Zato za nas ni bilo ovir,« je še povedal predsednik Zveze ekoloških gibanj Slovenije.
mertseger
# 27.08.2017 ob 20:53
Se pravi je tukaj še levičarski TRS, kako je lahko ta organizacija sploh stranska v postopku če je povezana s politično stranko.
Miki Mause
# 27.08.2017 ob 21:01
Niti nisem pričakoval, da bi se pritožili. Ker so enostavno stisnili rep med noge, ko jih je Magna pred dejstvo postavila. Kje bi pa kvazi samooklicani okoljevarstveniki najdli 400 ''zelenih'' delovnih mest pa tudi niso sposobni enega primera napovedati.

Bolj je onesnažen zrak zaradi ljudi, ki se dnevno vozijo po 50 in več kilometrov na drug konc slovenije, ker v njihovi regiji ni služb, kot pa tistih par euro 6 kamjonov, ki bo dnevno v Magni.
Tao3
# 27.08.2017 ob 20:39
Končno en glas razuma!
Miki Mause
# 27.08.2017 ob 21:11
Zadnje čase je toliko vsega, da se res dejansko sprašujem od česa bi radi sploh slovenci preživeli? Zelena energija a.k.a. veterne elektrarne, morijo ptiče, kmetom ni več v interesu zemlje obdelovati, ker se jim ne ''izplača'', pa še to vse gorske kmetije že zaraščene, ker pač povsod ne gre s traktorjem, na roke nebi nihče več kose vihtel. Industrjiske službe so ''umazana'' delovna mesta....ben, ko se gre pa za gradnjo šoping centrov, kateri že počasi dušijo slovenski prostor pa ni nikjer popolnoma nobenega problema, nobenega upliva na okolje, sploh ni škoda rodovitne zemlje prekopati in na njej zgraditi trgovino. Samo, da se gradi tovarno je že 20civilnih iniciativ pa upitje kako škoduje okolju in vsemu, ko se pa gradi šoping center je pa vse tiho in nobenega nič ne moti.

IKEA Ljubljana? Je vse OK. Če bi pa na njenem mestu zgradili eno tovarno bi bilo pa vse narobe.
peglezn
# 27.08.2017 ob 21:10
Vau, vpliv na promet. A pa je tem genijem jasno koliko šleparjev se dnevno pelje npr od Kopra proti Mariboru... Ne, res... A so prišli ven s podatkom, za koliko % se bi promet povecal?
poharc
# 27.08.2017 ob 20:59
vse te "kao" pritožbe so navadne bedastoče, gre se samo zato, kako pristaviti svoj lonček (beri svoj ŽEP), da ti bo nekaj kapnilo mimo davkarije
copcop
# 27.08.2017 ob 21:41
politik kritik
Ne moreš verjet kaj neverjetnega je Umanotera zahtevala. Sramota za tiste ki so okoljevarstvenike pribijali na križ, sramota... Naj vas bo v dno duše sram.

Zakaj sram? Je mar Umanotera opozarjala na velik vpliv cestnega prometa na kakovost zraka in podnebje zaradi dnevnih migracij 7000 Štajercev, ki se vsakodnevno vozijo na delo čez mejo v Avstrijo, ker doma ne uspejo najti zaposlitve? Ni!
Sram naj bo Umanotero, če tega ne vidi.
Rugess Nome
# 27.08.2017 ob 20:56
Naj država zapre finančno pipco tem pseudo okoljevarstvenim organizacijam, ki so samo proxy-ji za razne politične fakcije, ki jim je v interesu samo sabotirat prizadevanje vlade, da bi zagotovila stotine delovnih mest
fgmb
# 27.08.2017 ob 20:56
Umanotere ( pa se marsikoga drugega) ni motilo da 30.000 delavcev migrantov v sosednji Avstriji nimajo urejenega prevoza na delo. Sicer je vpliv industrijskega tira na izpuste CO2 in drugih delcev omejen, dokler ne bo dograjen 2. tir Maribor-Sentilj in tako povečana prepustnost proge. Predstavlja pa železnica in transport po njej rešitev za težave, ki bi jih povzročile varnostne kontrole tovornih vozil na avstrijsko slovenski meji.
Guinness
# 27.08.2017 ob 22:03
Torej ostaja v prvi vrsti še Marinček s podporo Požarja. Od njega še zdaj ne vem, zakaj se misli pritožit, ker zaenkrat samo muti in ne poda nobenih razlogov. Je pa že sam potrdil, da ima njegova organizacija 3 leta blokirane vse računi in se borijo z dolgovi in bodo organizacijo počasi zaprli. Te finančne težave pa so verjetno tudi edini razlog, zakaj napoveduje pritožbo.
smallbudget
# 27.08.2017 ob 21:57
Ce jaz prav razumem izjavo ZEGa z davkoplacevalskim denarjem financiramo zasebno druzbo/fundacijo da nam pametuje in zafrkava.
por
# 27.08.2017 ob 20:52
Ajaa - ne razumem, Umanotera je vendar uspela z zahtevo, da Magna zmanjša prometno obremenjenost (cest)? Zakaj bi izgubila kredibilnost?
mikitr
# 27.08.2017 ob 20:56
Tudi javna uprava naj začne živeti od svojega dela.(tisti bolj kravaterski del).Ne da odganjaja investitorje,privabljajo naj jih,pod pravili ,ki so jasno postavljeni.To se pravi,če nekdo hoče investirati mu bi mogli zrihtati papirje in poskrbeti za pravnomočnost.Urbanisti pa zapisati jasno kaj se sme graditi in kje ..
politik kritik
# 27.08.2017 ob 21:44
@Miki Mause

Kar se tiče napisanega glede dizelskih lokomotiv SŽ je popolna resnica. So močno zastarele, ne izpolnjujejo nobenega standarda za hrup niti za izpuste. Motorno olje tudi kar teče od njih.

Je pa tudi res, da se v prihodnosti pričakuje, da bodo imele električne lokomotive vgrajene t.i. baterije za "last mile" oz. za zadnji kilometer dosega po industrijskih tirih ki niso elektrificirani. Torej nekje 50 kilometrov dosega, da bodo dostavile tovor do "vrat". V Nemčiji (Volkswagen) pa že uporabljajo popolnoma električne, baterijsko gnane premikalne lokomotive. Tako da nekaj so pa le dosegli. Industrijski tir se pač gradi za vsaj 100 let, oz. se ga vsaj umesti v prostor.

Je pa žalostno kako se razne okoljske organizacije niso pritožile, ko so industrijske tire zmetali pred kratkim ven iz Ljubljanskega BTCja.... Ljubljana je imela tako, do pred kratkim skoraj vse glavne četrti povezane z železnico. Na koncu teh tirov se naredi parkirišče P+R in uvede neko mestno železnico. Sploh v BTCju kjer že obstajajo parkirišča bi to bilo idealno.

Kakorkoli sedaj BTC ni več navezan na železnico....
Miki Mause
# 27.08.2017 ob 21:25
In še to...če ne bodo zgradili elektrificiranega železniškega tira, da bo hodila električna lokomotiva po vagone niso popolnoma nič ''prispevali'' k okolju. Stare slovenske dizelske lokomotive Kenedy, Španka, Regan....bolj onesnažujejo okolje s svojimi izpusti iz starih požrešnih dizelskih motorjev, kot pa sodobni euro 6 motorji tovornjakov. (isto velja za premikalne lokomotive)
darkwader
# 27.08.2017 ob 20:44
No na koncu bo pa izpadlo da so tele okoljske organizacije od Magne dobile več kot je država z njimi spogajala. Držimo pesti.
Skippy
# 28.08.2017 ob 07:14
Umanotera, ki je kot stranski udeleženec v postopku izdaje okoljevarstvenega soglasja opozarjala na velik vpliv cestnega tovornega prometa na kakovost zraka in podnebje

Še vedno ne vem, kako bi 100 tovornjakov dnevno vplivalo na kakovost zraka, glede na to, da potekata mimo 2 avtocesti, nekaj državnih cest in letališče?
ajvard
# 27.08.2017 ob 22:52
koliko bo davkoplačevalce stala ta odpoved pritožbi, bomo videli na erar.si.

sklepam, da so si izborili nek zelo drag "monitornig" in še xy t.i. mehkih projektov, ki jih bo financirala država, ne Magna.
hombre
# 28.08.2017 ob 00:56
politik kritik
Ne moreš verjet kaj neverjetnega je Umanotera zahtevala. Sramota za tiste ki so okoljevarstvenike pribijali na križ, sramota... Naj vas bo v dno duše sram.
Nas naj bo sram,ker tebi niso jasne osnove ekonomije oz. gospodarstva?
Magna se je zavezala da bo tir, ki ga je itak nameravala zgraditi, zgradila malo prej. In to je vse. Uporabljati pa ga bo začela takrat ko bo smotrno, gospodarno. Sedaj je na škodi le toliko, da je sredstva vezala v zaenkrat nesmotrno investicijo.

Ampak, bistvo ki ga nekateri nikakor ne izluščite je nekje drugje...
Magni se ta tir splača, ker bo na dolgi rok pri logistiki prihranila. V začetni fazi seveda ne, ker še ne bo frekvence. Ampak kasneje to sploh ne bo vprašanje... zato Magni sedaj tudi ni bil problem,zadeve potegniti naprej...

O sami ''zahtevi'' pa le toliko...

Pojdite se malo vozit na nemške avtoceste, pa boste videli kaj je promet... avstrijske so napram njihovim še prav ''nedeljske'', da se o naših sploh ne pogovarjam... Kaj mislite, zakaj se nam tujci čudijo, ko ugotavljamo, da je na naših AC ''gužva'' (članek par dni nazaj).

Torej ''kritik'', ne ni me sram, kot tudi nimam glave za okras...
TineB
# 27.08.2017 ob 23:00
Tudi mavric ni neskoncno mnogo za vse. Ocitno je, da potrebujemo tudi tovarne. Ali pa bi raje še kak nov nakupovalni center tam, a? Bolje?
ni maitre
# 27.08.2017 ob 22:41
@hexen
Macerl proti Lafargu je bila zmaga malega človeka...že res, bi pa večina vsaj v Trbovlju najraje Macerla utopila v žlici vode, ker jih je kar nekaj ostalo brez službe. Teh ljudi ne zanima kakšen zrak dihajo, kakšno vodo pijejo, kakšno okolje bo ostalo za njimi, njim je pomembna služba, čeprav bi lahko njihovi otroci zaradi Lafarga imeli hude zdravstvene probleme.
yanker
# 27.08.2017 ob 22:09
@Guinness
Marinček je tudi sam zadolžen zaradi svoje organizacije, verjetno bo od Orbana kaj dobil, če mu uspe pregnat Magno na Madžarsko.
sirus
# 28.08.2017 ob 00:21
@Naš Tito

V Yugi na Jesenicah ni blo treba fasade farbat na rdečo.
miss_theory
# 27.08.2017 ob 21:38
Vau! Očitno so čudeži še mogoči.
kingestone
# 28.08.2017 ob 15:15
ekofašistični plenilci davkoplačevalskega denarja.
Skippy
# 28.08.2017 ob 07:20
Proti La Farge ni zmagal en clovek Macerl ampak skupina v drustvu Eko krog

Glede na to, da je zrak po zaprtju isti kot prej, je to zmaga? To je samo izguba delovnih mest. Mogoče pa bi kdaj verjeli meritvam, namesto da so vsi pametni.
HOR
# 28.08.2017 ob 00:46
@hexen
# 27.08.2017 ob 21:48
"...Cudež je tisti redek dogodek enkrat na 50 let, ko zmaga mali človek proti kapitalu (npr. Macerl proti Lafargu)..."

Proti La Farge ni zmagal en clovek Macerl ampak skupina v drustvu Eko krog v kateri Macerl sploh ni bil glavni zasluzen ampak le eden od clanov drustva in bolj po spletu nakljucij predsednik, ki pa je na koncu pokasiral neko eko nagrado, kot posameznik, ceprav sploh ni bil najbolj zasluzen ali dejanski vodja, ki ga niti ni bilo saj je slo za timsko delo...
Tako, da ne gre za zmago malega cloveka proti La Farge, razen, da v tem smislu, da je en mali clovek sam pokasiral eko nagrado za timsko delo...
parabola
# 28.08.2017 ob 09:40
Mani samo nekaj ni jasno. V Novem mestu imamo REVOZ. proizvodnjo osebnih vozil nizke cenovne vrednosti s kapaciteto do 200.000 vozil na leto. Tovarna ima ravno tako lakirnico (katera tehnologija je v primerjavi z MAGNO zastarela. Torej so Dolenci drugorazredni državljani Slovenije. Saj še nisem nikjer zasledil, da bi do sedaj vse mogoče in nemogoče ekološke organizacije zahtevale zaprtje REVOZA zaradi ''nevarne/neustrezne tehnologije lakiranja''. Kje je torej ključ problema? Nekoga očitno preveč moti, da bi v Podravju nastala močna sodobna avtomobilska tovarna, ki bo ustvarjala vsaj štirikrat več dohodka kot REVOZ (Clio in Smart pač ni BMV, Jaguar). Za zasedbo delovnih mest bomo odgovorni sami. Ali bo Univerza v Mariboru sposobna izobraziti nekaj sto inženirjev mehatronike, računalništva in strojnikov zaposljivih v industriji 4.0 kamor sodi MAGNA. Odgovornost je na UM. Pozitivni rezultati sodobnih avtomobilskih tovarn (Slovaška, Češka, Madžarska) kažejo nato, da znan tuji investitor s svojim kapitalom gradi tovarne v okolju, ki si to želi. recimo samo Slovaška je KII dala subvencij preko 200 mio EUR. KIA pa je samo davkov plačala v štirih letih več. Slovenski avtomobilski grozd že sedaj prispeva v slovenski BDP preko 13 %. V Mariboru imamo Mariborsko livarno (še sedaj dela odlitke za BMW...), tu je Tovarna aluminija v Kidričevem, Slovenska Bistrica (predelava aluminija), Unior Zreče (avtomobilski sklopi), da ne govorimo, da smo Slovenci izredno uspešni v razvoju elektromotorjev in ostalih elektronskih komponent za nov trg elektro vozil. MAGNA naj bi v Mariboru izdelovala električne verzije Jaguarja terenca. Ravno tako je v Sloveniji proizvodnja sodobnih žarometov. Samo budalo ne vidi izredne priložnosti za slovenski avtomobilski grozd.
Še okoli subvencij MAGNI. Koliko pa je država do sedaj dala denarja REVOZU?
Pa še nekaj. Sodobne tovarne danes ne moreš graditi v opustelih (brownfields) industrijskih conah. Sodobna logistika (tako interna v tovarni) kot eksterna zahteva optimalne pogoje. Zato se take tovarne gradijo (greenfields) na nepozidanih območjih,ki morajo imeti ustrezno prometno lokacijo (avtocesta, železnica, letališče) v neposredni bližini. Vsa infrastruktura tovarne mora biti zgrajena na novo (kanalizacija, voda, energenti...). Izbrana lokacija je optimalna, kar zagotavlja najnižje možne stroške proizvodnje in s tem ekonomsko opravičenost naložbe in hkrati solidne osebne dohodke zaposlenih in dovolj dobička investitorju, da bo lahko vlagal v razvoj in obstal na globalnem trgu.
kar pa je najbolj pomembno - investicijo PLAČA vlagatelj z svojim denarjem (ne obremenjuje proračun Slovenije). Davki se plačujejo Sloveniji - tako od dobička kot od zaposlenih ne glede od kod prihajajo. Čez štiri do pet let bo dela za 4000 - 5000 tisoč delavcev v matični tovarni in vsaj še štiri do petkrat več za kooperante slovenskega avtomobilskega grozda. Tudi tuji delavci bodo morali nekje bivati (izgradnja novih bivalnih kapacitet, hotelov za top management, razvoj cargo tovora letališča Maribor. še leta 1965 je mariborsko gospodarstvo prispevalo preko deset procentov v BDP Slovenije (danes dobrih pet %). Z Magno se lahko Maribor dvigne na stare pozicije in vzpostavili se bodo pogoji za decentralizacijo Slovenije. Maribor to potrebuje in si zasluži.
kostolomec
# 28.08.2017 ob 07:02
@hor 00:46

Vse, kar je rezultat zadeve Lafarge, je izguba delovnih mest. Kakšna je bila kakovost zraka v Zagorju pred in kakšna je po zaprtju. Ni razlike... torej? Seveda lahlo vsak vpije, da so meritve zlagane in prirejene. Samo niso...
kotzi
# 28.08.2017 ob 15:47
Ne bi bilo slabo spremljati TRR-je glavnih akterjev Umanotere
RoSeR
# 28.08.2017 ob 12:01
@hexen ... kdo si ti? delaš pri državni blagajni? daj, prijavi se vladi, da se boš ti z Magno izpogajal za ceno zemljišča, predstavi jim, da je ta zemlja pravo bogastvo in da če bodo plačali tudi 200 eur/m2, bodo še vedno v plusu, ker je to zate še več vredno, vsaj 400 eur/m2 ali celo več. Rad zaiskuješ, najdi podatek, za koliko na Madžarskem prodajajo zemljo, potem pa se še enkrat javi glede te teme. Ne vem, v kakšnih oblakih ti živiš.
RoSeR
# 28.08.2017 ob 11:39
@hexen ... ti veš kakšna je razlika med njivo in industrijsko cono? Pa o tem sem ti prej govoril. Drugo pa je želja prodajalca, da bi prodal za to ceno, ki je nerealna. Noben poslovneš ti ne bo kupil zemlje za 100 eur/m2 nekje v Hočah. Če bi jo ti, pa je tvoja osebna zadeva.
RoSeR
# 28.08.2017 ob 11:17
@hexen ... neurejena gradbena zemljišča, sploh pa ta, niso vredna več kot 10 eur na m2. Če kupuješ v teh naših krajih gradbeno zemljišče za hišo, je že cena 40 eur na m2 visoka, pa je okolica komunalno urejena. Tukaj ni (razen ceste). Ne vem kje ti živiš, da je neko takšno zemljišče vredno več kot recimo 10 eur/m2? V bližini ni elektrike, ni vode, ni kanalizacije, vse je potrebno pripeljat in investirat v to. Cena bi lahko bila večja kvečemu takrat, če bi vse to naredila občina in potem razparcelirala celotno območje na parcele, vsaka pa bi že imela svoje priključke. Prosim, ne govori več na pamet o zadevah, o katerih ne veš kaj dosti. Magna bo plačala za zemljišča najmanj toliko, koliko je občina porabila za nakup in nič več. Plačala bo tudi komunalni prispevek ter izvedbo vseh komunalnih vodov. Kaj bi še ti več? .. In vedno je primeren takšen postopek, da občina odkupi vsa zemljišča, se pogaja z občani in potem kot celoto proda to investitorju. Verjetno ti ne pričakuješ, da bo se zadeva obravnavala obratno? Da bo direktor ali pa nekdo na višjem nivoju te družbe skakal okoli do kmetov ter se handlal za odkup? Zato je tudi sprejet zakon, da se ve, da je potrebno prodati, za neko razumno ceno, ki bo za vse enaka, da ne bo en dobil več, drugi pa manj.
AlterEgo
# 27.08.2017 ob 23:34
Foto: EPA ??
a se nobeden od novinarjev mmc ne more zapeljat v Graz in poslikat to famozno Magno?
Napisali ste "miljon " člankov na to temo in še boste, pa bi bilo lepo će uporabite kakšno lastno avtorsko fotko..
arbajter
# 27.08.2017 ob 23:06
A so se čudeži pričeli dogajat?
Alatus
# 27.08.2017 ob 20:52
Je bila kuverta očitno dovolj "debela".
Julijanna
# 28.08.2017 ob 22:29
Nekdo mi je razložil, da je zdaj bolj onesnažen zrak okoli Lafarge, ker ljudje več kurijo na trda goriva, prej so imeli daljnovodno ogrevanje iz Lafarga, me prav zanima, če je to res.
izo
# 28.08.2017 ob 19:12
roser, očitno jim bo država še tir potegnila (do seveda predvidevam njihovega priključka na javni tir, razen če bo zadeva namenjena izključno njim, kar pa bo lahko sporno na kakšni eu inštanci predvidevam), ravno zdej po rtv slo..
in še vedno ponavljam vse, kar prej: tale ad hoc obljuba izgradnje tira v prvi fazi enostavne ne vzdrži logične presoje poteka upravnega postopka projektne dokumentacije, izdaje soglasij ipd, ker potemtakem bi morali zdej obravnat nadaljne faze. tole bo moralo imisnisrtvo oz arso še kako razjasnit, če se izdjaj soglasje skupaj z neko "obljubo"..
RoSeR
# 28.08.2017 ob 17:05
@izo ... saj s to napisal :) prvo naročilo investitorja, potem pa se začne izdelovat PGD za tire. Ali je investitor drzava ali privat firme, pa je vprašanje. :) ... pisna zaveza pa je, da bo naročilo sledilo in vsi postopki zee izgradnja. V to GD ne more biti vključeno, ker bi ponovno vlagali čez eno leto.
izo
# 28.08.2017 ob 16:10
@ reser:


da je podjetje Magna Steyr posredovalo pisno zavezo, da bodo še v prvi fazi zgradili industrijski tir znotraj obrata.


ostalo sem pa že tudi povedal, da se ne ponavljam..
RoSeR
# 28.08.2017 ob 15:20
Izo ... NE ... ne more bit vključen v PGD, če je predmet 3. faze. Lahko je samo posebaj gradbeno. Saj to ne gre narediti čez noč. Železnice so posebna problematika, tako kot cestni priključek na AC.
izo
# 28.08.2017 ob 14:50
očitno so že pri soglasju dobili popust, če je treba zdej kr naenkrat še tir v prvi fazi delat ipd

za kar spet ponovim: je potem tir vključen v postopek pridobivanje gradbenega dovoljenja, ločen projekt gor ali dol? je okoljevarstveno soglasje zajelo ta novi tir potem? itd..
izo
# 28.08.2017 ob 14:45
roser, sem vedel, daboš to dal kot argument: to je komplet tranzitni promet v kompletu, ki si jasno zbral najbolj obremenjeno ceste v sloveniji verjetno. dej mi podatek še recimo, koliko tovornjakov na dan odpelje iz revoza, recimo, č že primerjamo. nekako dvomim, da jih je toliko, vlak pa tudi ne vozi vsak dan avtovo stran, se mi zdi..
plus kot sem komentiral, treba računat vključevanje vseh teh vozil na ac, pa verjetno tudi na kakšno lokalno cesta, ob tem dodatne zamaške in s tem spet dodatno onesnažavnje, obrabo cest (kr seveda zopet krijemo davkoplačevalci, tako lai drugače) ipd.
pod črto: jst sem že zdavnaj povedal vse, na se gradi, ampak po zakonodaji, ki naj vse obrvanava enako. očitno so že pri soglasju dobili popust, če je treba zdej kr naenkrat še tir v prvi fazi delat ipd.
kotzi
# 28.08.2017 ob 12:49
umanotera je dobila skorj 1,5 miljona evrov od drzave v zadnjih dvel letih...umik je pricakovan...denar...vi pa ne nagajat..le zakaj bi nagajal nekomu ki jim daje denar
RoSeR
# 28.08.2017 ob 12:19
@izo ... kopiram:

Na odseku južne ljubljanske obvoznice (A1, Peruzzijeva–Barjanska) je PLDP v letu 2014 znašal 62.966 vozil na dan (ali 1,4 odstotka več kot v letu 2013, ko je znašal 62.113 vozil). Pri tem je promet težkih tovornih vozil v letu 2014 znašal 4.144 vozil na dan, kar je 2,2 odstotka manj kot v letu 2013, ko je znašal v letnem povprečju 4.236 tovornih vozil na dan.

Se ti zdi število 250 veliko, glede na zgornje uradne podatke? In ti bi, več ali manj šli direktno na AC.

Drugače pa se tudi TRS ne bo pritožil. Končno vzpodbudne novice, vendar ni še konec.
RoSeR
# 28.08.2017 ob 11:57
@izo ... industrijski tir je bil predviden v 3. fazi, sedaj pa ga okoljevarstvene organizacije zahtevajo že v 1. fazi. Glede na dokumentacijo je predviden tudi en tir, ki bi se nadaljeval še dlje, do predvidenega logističnega centra, itd. ... Mislim, da je v času gradnje in potem v času delovanja bilo predvidenih okoli 250 tovornjakov na dan (ne me držat za točno številko, je pa tu nekje).
izo
# 28.08.2017 ob 11:47
oz, kakor jst ves čas govorim od začetka, tukaj se bo lakiralo, in nič več. potem tudi tir odpade..
izo
# 28.08.2017 ob 11:43
roser, tir so obljubili post festum zaradi pritožbe okoljevsrtvenikov. ergo, od začetka v gradbenih (v vseh fazah) ipd ta ni bil mišljen, ali pač? ravno to ponavljam zdej, da neo pade v navzktiž d rugim..
očitno že nekaj potem ne štima, če je treba še tir naredit.. zakaj so se potem pritožili na vožnjo tovarnjakov že v fazi lakirnice? kolikor vem, bo magne laikirala za več proizvajalcev, torej prometa predvidevam,d a ne bo malo, ugibanje, da je vlak potreben za kasnejše faze ne vem, če kupim oz povej mi, kje je točno bilo definirano v dokumenatciji, če se kot sem povedal prej, šele posta festum "obljubili" zadevo?

ali pa je vse skupaj igra od začetke, mogoče še kakšne železnice ipd?
RoSeR
# 28.08.2017 ob 11:36
@izo ... industrijski tir je mišljen v kasnejših fazah, ko se bi začela proizvodnja avtomobilov. Za barvane dele ne potrebuješ vlaka, ko pa moraš prepeljat večje število avtomobilov, takrat pa je to zelo priporočeno. Saj imaš javno dostopne podatke, kaj spada v katero fazo, njene velikosti, lokacijo, itd. Si lahko sam pogledaš, ti ne rabim tukaj razlagat.
Kazalo