Gospodarstvo

Poudarki

  • Rast plač bo "zmerna"
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.3 od 50 glasov Ocenite to novico!
Denar
Umar je zvišal napovedi gospodarske rasti glede na spomladansko napoved. Foto: Reuters
       Potem ko smo imeli v obdobju pred izbruhom relativno visoko gospodarsko rast, ki je za 2,5-krat presegala povprečno rast evrskega območja, in ko smo v času krize beležili precej globlji padec gospodarske rasti, se sedaj nahajamo v obdobju, ko gospodarska rast ponovno presega povprečje rasti v evrskem gospodarstvu. S tem Slovenija počasi znova zmanjšuje razvojni zaostanek za povprečno razvitostjo evrskega območja oz. EU-ja.       
 Boštjan Vasle, direktor Umarja
VIDEO
Gospodarska rast najvišja...

Dodaj v

Umar: Gospodarska rast bo 4,4-odstotna

Gospodarsko rast narekuje rast izvoza
21. september 2017 ob 13:41,
zadnji poseg: 21. september 2017 ob 16:49
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Umar je zvišal napoved gospodarske rasti. Sloveniji za letos po novem napoveduje 4,4-odstotno realno rast BDP, kar je 0,8 odstotne točke več od spomladanske napovedi.

V 2019 urad Sloveniji napoveduje 3,2-odstotno gospodarsko rast, kar je 0,6 odstotne točke več, kot je napovedal spomladi.

"V primerjavi s prejšnjo napovedjo je prišlo do povišanja pri vseh ključnih makroekonomskih agregatih, tako v realnem delu gospodarstva kot tudi na trgu dela," je na novinarski konferenci pojasnil direktor Umarja Boštjan Vasle. Razloga za to sta dva: na eni strani boljše razmere v gospodarstvu in na trgu dela ne le pri nas, ampak v celotnem območju evra, na drugi strani pa visoka pričakovanja tako podjetij kot potrošnikov.

Vasle je izpostavil, da se dobički in poslovni rezultati slovenskih podjetij izboljšujejo. "Hkrati vse kaže, da se je proces razdolževanja praktično zaključil ali je v sklepni fazi," je dodal. Podjetja so tako manj obremenjena s slabimi posojili, skromna rast pa se končno kaže tudi pri bančnem kreditiranju podjetij.

Poglaviten je izvoz
Ključni motor gospodarske rasti ostaja izvoz. Ta se naj bi letos po lanski 6,4-odstotni rasti po navedbah Umarja okrepil za 8,8 odstotka, v 2018 in 2019 pa naj bi se rast umirila na 7,5 oz. 6,1 odstotka. Čeprav bo rast uvoza na drugi strani za malenkost presegla rast uvoza, bo prispevek zunanje trgovine k rasti pozitiven.

"Izvoz poganjata dva elementa: prvi je tuje povpraševanje, del pa prispeva še večja izvozna učinkovitost slovenskih podjetij," je povedal Vasle. Kot je pojasnil, se je podjetniški sektor v zadnjih letih po krizi precej prebudil. Podjetniška pokrajina je tako videti drugače kot pred krizo - določeni deli gospodarstva so se skrčili ali praktično izginili.

Ob tem so se podjetja, ki so preživela krizo, prilagodila tako z vidika stroškov kot zaposlenosti. "To jim daje moč, da se v večji meri kot konkurenti prebijajo na tuje trge," je povedal Vasle in dodal, da se bo ta trend po oceni Umarja v prihodnjih letih nadaljeval.

Druga pomembna sprememba v strukturi rasti glede na lani so investicije. "Po njihovem skupnem padcu v lanskem letu letos pričakujemo rast investicij, predvsem zaradi ponovne obnovitve rasti v segmentu zgradb in objektov," je povedal Vasle. Po močnem lanskem padcu se bodo letos znova okrepile tudi javne investicije.

Bruto investicije v osnovna sredstva naj bi po lanskem 3,6-odstotnem padcu letos narasle za devet odstotkov, prihodnje leto za osem odstotkov in v 2019 za sedem odstotkov.

Rasla bo tudi domača potrošnja, pri čemer se bo rast zasebne potrošnje po lanskih 4,2 odstotka letos znižala na 3,3 odstotka, nato pa v prihodnjih dveh letih nadalje umirila na tri oz. 2,3 odstotka. Državna potrošnja bo po lanski 2,5-odstotni rasti letos rasla za 1,1 odstotka, v prihodnjih dveh letih pa za 0,9 odstotka.

Rast plač bo "zmerna"
Brezposelnost se bo po napovedi Umarja še naprej zmanjševala, vendar pa se manjšanje bazena brezposelnih še ne bo odrazilo v rasti plač. "Pričakujemo, da bo rast plač ostala zmerna in ne bo odstopala od rasti produktivnosti, kar je ključno za ohranjanje konkurenčnosti našega izvoznega sektorja," je dejal Vasle. Bruto plače naj bi tako letos realno porasle za 1,2 odstotka, prihodnje leto pa za dva odstotka.

Zvišanje napovedi je bilo glede na gospodarska gibanja v prvem polletju pričakovano. BDP se je namreč v drugem četrtletju na letni ravni realno zvišal za 4,4 odstotka, v prvem trimesečju pa za 5,1 odstotka.

"Potem ko smo imeli v obdobju pred izbruhom relativno visoko gospodarsko rast, ki je za 2,5-krat presegala povprečno rast evrskega območja, in ko smo v času krize beležili precej globlji padec gospodarske rasti, se sedaj nahajamo v obdobju, ko gospodarska rast ponovno presega povprečje rasti v evrskem gospodarstvu. S tem Slovenija počasi znova zmanjšuje razvojni zaostanek za povprečno razvitostjo evrskega območja oz. EU-ja," je pojasnil Vasle.

Še deset let zaostanka
Kljub drugi najvišji stopnji rasti v EU-ju pa bo vseeno še kar nekaj let, če ne celo desetletje, trajalo, da bomo presegli, kar smo že dosegli v letih pred izbruhom krize, je še dodal Vasle.

Direktor Umarja je tudi zavrnil bojazni, da se slovensko gospodarstvo pregreva ali da se napihujejo baloni. Inflacija bo v prihodnjih letih po napovedi ostala pod ciljno vrednostjo dveh odstotkov, smo šele na začetku kreditnega cikla. "Na podlagi vseh teh dejavnikov bi to rast težko označili kot nevzdržno," je dejal Vasle.

Umarjeva napoved je najbolj optimistična od vseh napovedi domačih in tujih organizacij. Nekatere od njih so svoje napovedi navzgor revidirale sredi leta, ostale bodo to storile jeseni.

Vasle je sicer potrdil še, da se bo po izteku drugega mandata na čelu Umarja potegoval še za tretjega. "To delo mi še vedno predstavlja izziv," je povedal.

G. C., Al. Ma.
Prijavi napako
Komentarji
Tao3
# 21.09.2017 ob 13:57
Umar: Gospodarska rast bo 4,4-odstotna

Uffff, na Trstenjakovi bo spet panika, Veliki Vodja bo pa spet vse stole polomu. Pričakujem komentarje zagrenjencev, ki bodo razložili zakaj to ni dobro za Slovenijo in zakaj bi bila za nas boljša trojka, ki jo je klical Majer Janša.

Aja, še tole, da ne boste preveč klatili neumnosti, zadolžujemo se pod boljšimi pogoji, da odplačujemo tiste slabe kredite iz Janševe vlade v DOLARJIH. Tako da plačujemo potem naprej manjše obresti, če se bo kdo spraševal zakaj se zadolžujemo kljub temu - da odplačujemo kredite z ogromnimi obrestmi ...

Drugače pa BRAVO SLOVENIJA, to so rezultati NAS VSEH! :) Dobre novice!
Seneca
# 21.09.2017 ob 13:55
Z vsakim prihodom tajkuna v zapor se dvigne gospodarska rast za 1 % !
RenatoP
# 21.09.2017 ob 14:09
anketna brezposlenost je na 6,6%, rast bo na 5%... še 2 leti tako in Slovenija je statistično nazaj med zdravimi gospodarstvi.
Medtem pa korenito pošlihtanje sodstva in zdravstva ter plačilne discipline pa bomo tudi v realnosti med razvitimi.
umilave1
# 21.09.2017 ob 14:15
Super. Še Magna, 2. tir in IKEA, pa bo tudi 2018 rast preko 4%!

Sicer je meni osebno najboljša posledica te rasti to, da delavci ponekod že zapuščajo podjetja kjer so cagali na minimalki in v slabih delovnih pogojih. Razlog? Hitro se dobi vsaj malo boljšo službo-veze so tudi danes močne. Št. zaposlenih na minimalni plači je padlo iz 50.000 (2012) na 34.000 (2016). Potem slab odziv Srbov in Bosancev na ponudbo za delo v naši Pošti. Enako v gostinstvu, transportu, proizvodnji, turizmu in še kje.

Potem si kader tudi kradejo med sabo. Če bo Magna dala inženirjem in delavcem res nekje 200€ več na mesec (zato so bili nekateri delodajalci v okolici proti prihodu le-te), potem to res pomeni pristik po dvigu plač in s tem večje kupne moči! In to celo pri slovenskih delodajalcih!

Tudi Summit v Logatcu bo verjetno zelo priprl pipico glede slabih plač na DS Smithu(bivši Valkarton). To bo še zelo zanimivo ker s tem se proži domino efekt. Končno je trg dela bolj na strani malega človeka, kar je edino pravilno ker je končni potrošnik.
sammys
# 21.09.2017 ob 14:08
Super, tudi domača potrošnja gre hitro gor, kar pomeni, da imamo vsi v žepih več in se nam vsem pozna ta rast! Res dobre novice :) Prvo kot prvo si levji delež zaslug zasluži gospodarstvo, realno pa grejo zasluge tudi vladi, ki je stabilizirala prostor, vzpostavila dobre odnose z Brusljem in začela z razbremenjevanjem gospodarstva. Verjetno nas čaka kar eno lepo desetletje :)
sirus
# 21.09.2017 ob 14:16
7up

Ne gre za pregrevanje, ker je imela Slovenija leta 2008 plačilno bilanco -5,3% BDP, lani je ta znašala + 6,8%. Tudi pokritost uvoza z izvozom se je iz 80% povzpela na 103%.
zipp0
# 21.09.2017 ob 14:24
Tisti, ki pravite, da se vam gospodarska rast ne pozna v denarnici, vam povsem verjamem, ker nikoli ni tako, da bi se neka pozitivna stvar pokazala pri vseh.

Je pa dejstvo, da nam gre mnogo, mnogo bolje kot nam je šlo npr. 4leta nazaj. Celotna moja širša družina, brez ene same izjeme, ima precej boljše plače kot 4leta nazaj, samo trije od cca 15ih ljudi so zaposleni v javnem sektorju, politično pa se ne opredeljujemo.
Tako da čisto iz prakse, stanje je boljše.

Gospodarska kriza nas je še toliko bolj udarila zaradi slabega "vzdušja", ko so ljudje varčevali denar in ga imeli doma v zoknih, namesto, da bi se trošilo. Sedaj je "klima" končno nekoliko bolj vzpodbudna, več se troši in Sloveniji gre mnogo bolje. Čim manj nerganja, več delanja in več trošenja pa bo še bolje.

Tisti, ki se ZOPET, tako kot vsak mesec sprašujete, kdaj bo ddv nazaj na 20%. Jaz osebno upam, da dokler nam gre dobro NIKOLI.
Sam nisem ekonomist, pa vendar vem, da je potrebno čimveč denarja "hranit", ko ti gre dobro, zato, da se lahko davek zniža, ko ti bo šlo slabše. V preteklosti pa je država zapravljala, ko ji je šlo dobro in dvigovala davke, ko nam je šlo slabo.

Aja, pa ne enačit trošenja potrošnikov z "trošenjem" države kot take.
sirus
# 21.09.2017 ob 14:09
Kriza bo še nekaj časa vztrajala, pravi 22% DDV.
tanj
# 21.09.2017 ob 14:08
To so dobre novice, saj je s prostim očesom vidno, da se klima popravlja. No, tistemu ki je za, zagotovo.

Je pa 4,4% visoka rast. Previsoko? Verjetno res.
zigag
# 21.09.2017 ob 14:18
Končno pozitivne novice in vzpodbuda naši državi in gospodsrstvu!

Smo evropski prvaki v košarki in ni razloga, da ne bi bili prvaki še v gospodarstvu!

Gremo dalje!

Ok, da ne bo vse samo emocijsko, tale stric lepo tule razloži.
JJstyle
# 21.09.2017 ob 14:39
Ko nemški Izvozniki trgajo gate, gre Sloveniji dobro. Ko Nemčija, klecne, Slovenija pade. Ne se preveč veselit. Če vedno smo ena velika nemška lohn švic fabrika. Ko bo nemški izvoz v azijske države opešal, bodo drobtinice nehale padat z gospodarjeve mize. Dokler se ne bomo otresli položaja nemškega podizvajalca, bo tako in nič ne kaže, da delamo kaj na prestrukturiranju gospodarstva iz statusa podizvajalca v izvajalca/izdelovalca samostojnih storitev/produktov z lastno blagovno znamko.
Smeško
# 21.09.2017 ob 15:27
@polarni123

Dokler rasti BDP-ja delavci ne bodo občutili v denarnicah, bodo negodovali in prav je tako. Žalostno je, da si povprečen Slovenec težko privošči dopust pri naših severnih in zahodnih sosedih, medtem ko si ga oni zlahka pri nas. To je dejanski pokazatelj naše kupne moči. Narod s tem kar danes ima ni zadovoljen in prav je da ni. Ko bodo plače v Sloveniji na nivoju severne Italije in Avstrije, bom tudi jaz ljudem dejal nergači, do takrat pa imajo vso pravico biti upravičeno nezadovoljni z obstoječim stanjem. Samo 20 % upokojencev si danes lahko brez pomoči otrok ali občine privošči dom za ostarele, leta 2007 si je to lahko privoščilo 25 % starostnikov in to naj bi bil napredek?
norisatir
# 21.09.2017 ob 14:29
4,4 - lepo, verjetno bo druga najvišja v EU, za Romunijo (brez upoštevanja nerealne rasti Irske)
JJstyle
# 21.09.2017 ob 15:42
@GORILA
Povej tvoje videnje, kje bi pa mi lahko vrgli planet Zemljo s tirov!

Tovarna litijevih akumulatorjev zadnje generacije, ki jo je državi predlagal Kemijski inštitut. Imamo top know how. Izgradnja mednarodne klinike za rekonstrukcijo dojk s pomočjo 3D tiskanja, ki so jo državi predlagali slovenski plastični kirurgi. Tudi tu imamo Slovenci top strokovnjake. Postavitev tovarne za shranjevanje in modifikacijo matičnih celic, projekt, ki so ga v navezavi z zasebnih sektorjem predlagali raziskovalci na biotehnični fakulteti... Konec koncev lahko namesto reznim Magnam, Revozom itd. razvojno pomagamo propulzivnim slovenskim podjetjem kot so Akrapovič, Pipi strel, Elektronček, Dewesoft... Slovenci imamo potencial, samo podpreti ga je treba, namesto da z davkoplačevalskim denarjem subvencioniramo razne tuje sestavljalnice in lakirnice avtomobilov, v katerih ljudje garajo za mizerijo.
pepar
# 21.09.2017 ob 14:46
Zdaj je najboljši čas za to,da se znebimo podjetij,ki niso sposobna poštenega plačila delavcem.
To sicer pomeni,da bi morali zapreti vrata tudi vsi trgovci,ki na krilih minimalne plače kujejo ogromne dobičke(tuji),ali odplačujejo ogromne kredite (domači).
Sicer so sindikati pri politiki plač ostali nekje v srednjem veku,ker te vedno bolj regulira pomanjkanje delavcev in ja gospodarska rast "ubija" delavstvo v gospodarstvu,ki prav za prav od tega pobira le drobtine.
Jurčič
# 21.09.2017 ob 14:05
Zanimivo, da je gospodarska rast obratno-sorazmerna z rastjo podpore vladi
GORILA
# 21.09.2017 ob 14:42
@JJstyle

...naša blagovna znamka je slovenski turizem, ki kar lepo prispeva k rasti izvoza!
A kaj, ko nekateri že vpijejo, da to norost je pa treba ustaviti...
JJstyle
# 21.09.2017 ob 14:57
@GORILA

Se strinjam, turizem je ena od vej, ki jo moramo razvijat. Je pa s turizmom žal tako, da deluje zelo prociklično. V času konjunkture imaš veliko turistov, v času recesije/depresije jo najprej in najbolj faše ravno turizem, tako da se zgolj nanj ne gre zanašati. Super je, da ga razvijamo, ne moremo pa sloneti na njem. Najboljše je imeti multinacionalke z sedežem v domači državi, ker te v času recesije najprej omejijo investicije in optimizirajo poslovanje v podružnicah (tujih državah), šele nato v matični družbi. S tem v nacionalnemu gospodarstvu ustvarijo buffer cono in če recesija ne traja predolgo, jo ljudje sploh ne občutijo. Tipičen primer je odnos Nemčija in Slovenija. Medtem ko smo mi gagali, Nemci skorajda niso občutili največje krize po 2. svetovni vojni. Njihova podjetja so stisnila podizvajalce in verjemi mi, cenovno so nas stiskala za "jajca", da je joj, medtem ko v matičnih podjetjih skorajda ni bilo odpuščanj ali nižanja plač.
JJstyle
# 21.09.2017 ob 16:35
@GORILA

Ne vem kje ga koplje Nemčija, ampak najbrž kar lepo v Čilu, pa je to nič ne moti, da ne bi v Nemčiji postavila takšne fabrike, kot so jo predlagali na Kemijskem inštitutu. Za polovico 2. tira, bi jo lahko zgradili 3 leta pred Nemčijo. Ampak ne, mi jih bomo rajši uvažal od Švabov in mogoče se nas usmilijo s tem, da nam postavijo novo lohn fabriko, v kateri bodo lahko Slovenci za minimalca izdelovali baterije za nemške električne avtomobile, ustvarjena dodana vrednost pa se bo spet prelila v Nemčijo.

Poln k... imam te slovenske neambicioznosti. Če bi se Finci obnašali tako kot se mi danes, bi njihova Nokia danes še vedno izdelovala gumijaste škornje in toaletni papir.
Ta 2 milijonski narod je v času Iskre Delte razvil računalnik na tehnološkem nivoju takratnega IBM-a. Sovjeti in Kitajski so hoteli, da jim Jugoslavija zgradi računalniško infrastrukturo, ker jim jo na Zahodu niso hoteli prodat. Sledila je prava gonja zahodnih držav, da je projekt padel v vodo.

https://arstechnica.com/cars/2017/05/dai
mler-begins-construction-on-a-562-million-lithium-ion-battery-in-germany/
KLIPAN
# 21.09.2017 ob 16:19
@Fllagelum Dei
Spet trpiš, ker Domovina napreduje in ji gre bolje?
wisan
# 21.09.2017 ob 15:48
Sigurno gre za dvig plač v negospodarstvu.

To be or not to be: Ali bi bilo mogoče preživeti brez UMAR-ja ?
K_ris
# 21.09.2017 ob 15:37
@fritaja

Ti si mi lani prodal hišo za 100k, zato je bilo ustvarjenega 100k BDP-ja.
Jaz sem letos to isto hišo prodal nekomu za 120k, ustvarjeno je bilo 120k BDP-ja.
Zato je letni porast BDP-ja 20%.


Pred komentarji podobnih novic predlagam en šnelkurz ekonomije ... Tvoja prodaja hiše niti za cent ne vpliva na BDP.
dule5
# 21.09.2017 ob 16:38
he he . A janša pa v penzijo uživat.
5tane
# 21.09.2017 ob 15:47
SDS bi naredil 10 % + 100.
polarni123
# 21.09.2017 ob 15:14
Smo pa čuden narod, tujina nas občuduje glede na kazalce, za slovenski narod pa je vse samo narobe. Narobe svet. Dajmo si že enkrat ustvariti samozavest in biti ponosni na svojo domovino.
polarni123
# 21.09.2017 ob 15:11
Ponovno smo gospodarski lev. Da le ne pride do nove kraje vsega kar ustvarjamo preko lakomnih menadžerjev v spregi s politiko. Pogoji za to so še zmeraj, čeprav manjši kot od leta 2000 do 2010.

Bravo slovenski menadžerji in predvsem delavci.

Sedaj je treba samo še doseči, da bo to kaj poznati v denarnicah zlasti tistih najrevnejših.
slovenkaaaa
# 21.09.2017 ob 15:01
Miham, mi imamo med najbolj ugodnimi razmerami za imeti otroka na svetu. Poglej članek glede poročila Unicefa danes na STA. Dolge porodniške, plačane, urejene vrtce od 11. meseca dalje, ne šele od 3. leta naprej itd. Na Irskem stane vrtec 1500 eur za enega otroka na mesec, denimo. Imamo razne olajšave, otroške dodatke, subvencionirane malice... nizka nataliteta je posledica tega, da se ljudem več ne da imeti otrok, to je povprečje - 1,2 - toliko se nam jih da imeti, v glavnem je eden na par dovolj, tisti, ki imajo dva, pa kompenzirajo tiste brez. Mislim, da imajo finance bolj malo pri tem. Običajno imajo ravno tisti z malo financ veliko otrok. In v Nemčiji ali na Japonskem je rodnost še nižja kot pri nas. Tako da je iluzorno pričakovati, da če bomo dvignili otroške dodatke ali karkoli, da bodo Slovenke naenkrat začele v povprečju rojevati 4 otroke. Tega ne bomo doživeli.

Zadolževanje pa poteka za sanacijo slabih kreditov v času krize, nisi prebral današnjih člankov do konca. Ali pa bi po tvoje morali ostati pri kreditih z visoko obrestno mero, čeprav lahko sedaj zaradi boljše bonitete dobimo cenejše kredite in saniramo stare.
K_ris
# 21.09.2017 ob 14:22
@zigag

https://youtu.be/L3unB5Y
olN0


Pa še kot video:
Bahami
# 21.09.2017 ob 14:22
Tolej je dobra novica. V primerjavi s s sosednjimi državami nam gre odlično. Tudi dela (sicer odvisno kakšnega in koliko plačanega) je več na razpolago.
Potrebno pa se bo pripraviti na prihodne čase, kajti stvari so po moji oceni že nekaj časa na vrhu in svetovni indeksi se že pregrevajo. Da nas ne bo spet "presenetil" kakšen popravek, ki bo neizbežen in se ne bomo spet drago zadolževali za to, da bomo npr. hranili prerazbohotel javni sektor (tukaj imam v mislih na ribe, ki smrdijo pri glavi in vrhu in ne na policaje, učitelje, gasilce itd...).
slovenkaaaa
# 21.09.2017 ob 14:13
Renato, pa socialo, da se je ne bo cuzalo s strani neupravičenih, prostovoljno brezposelnih...
borut-blas
# 21.09.2017 ob 22:58
janez janša je bil kot mlad komunist nekaj časa navdušen maoist, poglejte kje so danes kitajci !!!
janez se mora vrniti k svojim mladostnim občutkom, ko ga je njegova genialna intuicija vlekla v pravo smer
napačno je bilo ko so nam obljubljali da bomo druga švica, obljubljati bi morali drugo kitajsko
janša, daj spomni se svojih komunističnih začetkov, odreči se kučana in njegove odločitve, da razpusti komunistično partijo in nas povedi k svojim mladostnim sanjam !!!
Mitcho_Buchannon
# 21.09.2017 ob 18:53
Rast BDP kot merilo razvoja je zgrešena. V kakšnem smislu smo napredovali če je BDP zrasel? Smo zato ker več trošimo, tudi bolj srečni? Je okolje bolj čisto? Meni te Umarjeve številke ne povejo čisto nič, razen tega da se norija neskončne rasti na planetu z omejenimi viri še ne misli nehat.
Binder Dandet
# 21.09.2017 ob 15:24
Nismo sprejeli davčne reforme. Nismo sprejeli pokojninske reforme. Nismo sprejeli zdravstvene reforme. Kot sem pod drugim člankom zapisal. Jadramo na globalnem konjukturnem valu, goli in bosi. Plusi pri člankih pa lepo slikajo, kako je folk hitro pozabil leto 2007. Takrat je bilo tudi zelo lepo. Vse je šlo v nebo.
GORILA
# 21.09.2017 ob 15:21
@JJstyle
Se strinjam, turizem je ena od vej, ki jo moramo razvijat. Je pa s turizmom žal tako, da deluje zelo prociklično.

...deluje, deluje... ampak prociklična je vsak veja, odvisno pa od situacije, katero vejo določena kriza udari bolj in katero manj!

Ne vem pa, kakšno multinacionalka naj bi razvil 2 miljonski slovenski narod? Vsa avtomobilska industrija je v rokah parih držav, enako prehrambena... in mi naj pa sedaj iz nič postavimo multinacionalko za kaj???

Še tisto industrijo/storitve, ki jo imamo, MORAMO prodajati multinacionalkam...takšnim in drugačnim (zakaj smo prodali mini regionalno multinacionalko Mercator, zakaj vsi ''ekonomski'' strokovnjaki vpijejo, da moramo nujno prodati mini regionalno multinacionalko Petrol, podobno je z NLB)... enostavno ne vidim boljše variante od turizma!
Povej tvoje videnje, kje bi pa mi lahko vrgli planet Zemljo s tirov!
Binder Dandet
# 21.09.2017 ob 15:17
@sammys:
"realno pa grejo zasluge tudi vladi, ki je stabilizirala prostor, vzpostavila dobre odnose z Brusljem in začela z razbremenjevanjem gospodarstva. Verjetno nas čaka kar eno lepo desetletje :)"

Kako vlada razbremenjuje gospodarstvo?

Zakaj meniš, da nas čaka lepo desetletje? Saj se zavedaš, da je od zadnje globalne krize že skoraj desetletje? Koliko je povprečen globalni konjukturni cikel? (namig: manj kot desetletje)
In kako smo na naslednjo krizo pripravljeni?
Miham
# 21.09.2017 ob 14:53
Zakaj potem zadolzevanje?

Ce pa nam gre dobro pa naj enkrat na prvo mesto postavijo prezivetje naroda, olajsajo imeti otroke, ne pa da skoraj vsaka zenska (v realnem sektorju) po porodniski izgubi pogodbo za nedolocen cas!!!!

In potem imamo 1.2 otroka na zensko ===> IZUMRTJE

Bistveno bolj pomembno od nekega papirja, to ve prakticno vsako zivo bitje
dude
# 21.09.2017 ob 14:26
Drzava/vlada,
rotim vas - zacnite s proticiklicno ekonomsko politiko. Zdaj je cas.
K_ris
# 21.09.2017 ob 14:23
Pa sem z linkom zabluzil, ker sem tvojo napako prekopiral

Tako bo prav: LINK
alcatraz
# 22.09.2017 ob 19:18
Janša pa v jok.

glede na to, da prihajajo volitve, korigiram:
Janša pa v laž.
stari maček
# 22.09.2017 ob 11:23
Vse dobro kot 2007 bo kmalu padlo,ampak sedaj je druga vlada,ki ne bo zvrtala b.luknje in pridelala tajkune,tisti vladine bi bilo treba najeti nobenega kredita,ko je vlado 2004 prevzela je bilo denarja kot plev,on se pa gre zadolžit za 10.milijard in pusti pogorišče za sabo,pride pa svet.g.in.f.kriza mi pa goli in bosi.On ne sme nikoli več na oblast,če hočemo sami sebi dobro.
stari maček
# 22.09.2017 ob 11:16
Janša pa v jok.
m72
# 22.09.2017 ob 09:41
"Umar: Gospodarska rast bo 4,4-odstotna"

Krediti za drugi tir so že vračunani. Očitno. Tako kot smo bili "blazno uspešni" pred desetletjem, ko je veliki vodja izdajal pretirano donosne obveznice in najemal kredite za pregrevanje gradbenega sektorja. In svojih, seveda.
[MOD]Beslic
# 21.09.2017 ob 20:30
Ta desni se križajo, kaj na to pravi Veliki Vodja?
Flagellum Dei
# 21.09.2017 ob 19:26
"@Fllagelum Dei
Spet trpiš, ker Domovina napreduje in ji gre bolje?
"

Jaz trpim za tistih 20M$, ki ste mi jih ukradli in nič drugega. Jaz nisem sovražno nastrojen porti lastnemu narodu kot si ti.
timoti
# 21.09.2017 ob 18:04
se vidi predvsem peskovnikov vsepovsod, tudi zelo debilnih občinskih, kajti pravi slovenec čim se da še kaj zapufat more bit nov peskovnik in potem nov nepremičninski balon, slovenija drugače skakla okrog kot bitcoin, značilnost perifernih držav

Človek, resno, kaj si ti hotel s tem povedati ?
GORILA
# 21.09.2017 ob 17:33
@jjstyle
...fabrika pac ni multinacionalka. Gorenje je ene vrste priblizka multinacionalka, res nas je resila krize... takih fabrik kot ji ti omenjas imamo v sloveniji ze lepo stevilo, in upam da jih bo vsakdan vec...
slovenkaaaa
# 21.09.2017 ob 15:10
fritaja, kdo pa si ti, da imaš vpogled v finance svojih znancev? Moji znanci, niti družina (mislim starše, sestro...), sosedi itd., nimajo pojma, koliko zaslužim, še manj, ali letos za 4% več kot lani. Tega v bistvu še sama ne vem. Kako bi potem sosed? Pa tudi če zaslužim 4% manj kot lani, me veseli, če gre državi na splošno dobro, če je brezposelnih manj, to pomeni, da podjetja ustvarjajo, da gre s sociale manj ven itd.
K_ris
# 21.09.2017 ob 15:01
@Miham in benji

Čez dobra dva tedna moramo poplačati za 1,25 milijarde obveznic. Malo razmislita, če je res tako slabo, da si moramo izposoditi 700 milijonov za poplačilo 1250 miiljonov.
alcatraz
# 22.09.2017 ob 19:17
to bo sindikalnih pritiskov na vlado, za znoret bo naslednjih par mesecev.
glavna vloga štrukl
Belief
# 22.09.2017 ob 17:32
Vasle je sicer potrdil še, da se bo po izteku drugega mandata na čelu Umarja potegoval še za tretjega. "To delo mi še vedno predstavlja izziv," je povedal.

bom stiskal pesti zate
Kazalo