Za časopisno hišo Delo bo Pivovarna Laško dobila 7,3 milijona evrov. Foto: BoBo
Za časopisno hišo Delo bo Pivovarna Laško dobila 7,3 milijona evrov. Foto: BoBo
Delo in Slovenske novice
Delo je vsa leta znano po številnih prilogah, prvo večjo spremembo po ustanovitvi pa je doživelo leta 2008, ko je prvič izšlo v zoženem formatu. Foto: BoBo
2003 je Delo dobilo sodobno tiskarsko središče, leta 2004 pa so v družbi vpeljali še lastno distribucijo. Foto: MMC RTV Slovenija/Ksenja Tratnik
Delo
V Delu je zaposlenih 380 ljudi, od teh 150 novinarjev. Foto: BoBo
Po vseh zapletih Delo prodano
Delo ima novega lastnika

V Laškem pričakujejo, da bo transakcija končana v naslednjih mesecih. Bodo pa za Delo iztržili manj kot desetino zneska, ki so ga za časopisno hišo odšteli ob nakupu - 95 milijonov evrov.

Iz FMR-ja so ob tem sporočili, da bodo nastopali kot dolgoročni lastnik Dela in podpirali njegov razvoj na strateškem, tehnološkem in kadrovskem področju. "Kot lastniki si bomo prizadevali, da bomo z dobrim korporativnim upravljanjem prispevali k temu, da bo Delo uspešno poslovalo in na ta način ustvarjalo dobre temelje za ohranitev in razvoj neodvisnega in raziskovalnega novinarstva v skladu z novinarskim kodeksom in etiko. Sočasno, kot lastniki družbe, pričakujemo od uprave Dela dobičkonosno poslovanje, kar je tudi eden izmed pomembnejših razlogov za nakup Dela," so dodali.


"Izbira kupca je stvar lastnika"

Predsednica uprave Dela Irma Gubanec pa od novega lastnika časopisne družbe pričakuje, da bo razumel dejavnost, s katero se ukvarjajo, in jim omogočil nadaljnji razvoj. "Izbira kupca je stvar odločitve lastnika. Menimo, da je za lastnika primeren vsak, ki bo v družbi iskal priložnosti za nadaljnji razvoj in še povečal naše uspehe. Potenciali v družbi so namreč nedvomno veliki," je prepričana.

Družba FMR je po pisanju finance.si v lasti družb iz skupine Kolektor, 38,66 odstotka pa je v lasti družbe Hidria Fin Edvarda Svetlika. FMR ima v lasti 39 odstotkov družbe Kolektor Group in 23 odstotkov družbe Kolektor Koling, ta bo gradil tudi novo ljubljansko urgenco, v lasti ima še družbo FMR Media in Dom upokojencev Idrija ter nekaj delnic v družbah Krka, Zavarovalnica Triglav ... Do nedavne upokojitve je bil vodja skupine Stojan Petrič.

Boj med Pronetom in FMR-jem
Za Delo sta se potegovala mariborska družba Pronet in FMR. Pronet naj bi družbi Dober Večer, v lasti Uroša Hakla in Saše Todorovića, pomagal financirati nakup Večera. Drugi ponudnik, FMR, pa naj bi bil tudi lastnik idrijskega Kolektorja, za katerim naj bi stal nekdanji prvi mož Kolektorja Stojan Petrič.

Preveliki apetiti Pivovarne Laško
Laščani so Delo prodajali že nekaj časa. Leta 2003 je Pivovarna Laško z nakupom 24,98-odstotnega deleža Dela postala največja posamična lastnica družbe, Delo pa je pozneje postalo tudi lastnik mariborskega Večera. Po prevzemni ponudbi maja 2007 pa je pivovarna postala 94-odstotna lastnica Dela in ga nato prevzela v celoti.

Zaradi agresivne širitve stran od osnovne dejavnosti in zaradi neuspelega poskusa menedžerskega odkupa takratnega predsednika uprave Boška Šrota je pivovarna zabredla v resne finančne težave in prezadolženost ter bila prisiljena začeti prodajati nestrateško premoženje.

Uradno so prodajo prvič napovedali leta 2010, a nato kljub objavi razpisa doma in v tujini niso dobili nobene zavezujoče ponudbe. Znova so prodajne postopke zagnali septembra 2013, hkrati s prodajnim postopkom Radenske, ki pa je medtem že končan s prodajo češkemu Kofola Groupu. Vmes se je končal že tudi prodajni postopek za samo Pivovarno Laško.

Delo je na trgu skoraj šest desetletij
In kakšno podjetje so kupili v FMR-ju? Skupina Delo je eden izmed nosilcev medijskega trga s skoraj 60-letno tradicijo. Trenutno je zaposlenih 380 ljudi, od teh 150 novinarjev.

Prvi izvod je izšel leta 1959, nastal pa je kot združitev časnikov Slovenski poročevalec in Ljudska pravica. Od leta 1967 izhaja tudi sobotna edicija Sobotna priloga, leta 1980 pa so dosegli naklado 100.000 izvodov in postali drugi najbolj prodajan časopis v nekdanji Jugoslaviji.

Leta 1991 je začela družba izdajati tudi tabloidni časopis Slovenske novice, ki je kmalu postal in še danes ostaja najbolj bran časnik v Sloveniji. Delo se je nato postopno privatiziralo. Po zadnjih razpoložljivih podatkih je imelo Delo v prvem četrtletju letos prodano naklado 32.364 izvodov, Slovenske novice pa kot najbolj bran dnevnik v državi 63.007 izvodov.

Finančni posli iz časov poskusa menedžerskega prevzema se še danes poznajo v poslovnih izidih skupine Delo. Ta sicer v zadnjih letih ustvarja dobiček iz poslovanja, ki se zadnja leta celo krepi. Potem ko je v 2013 malenkost presegel milijon evrov, je bil lani po za zdaj še nerevidiranih podatkih nekoliko višji.

Po vseh zapletih Delo prodano
Delo ima novega lastnika