Najverjetnejši prevzemnik Gorenja je kitajski Hisense, ki za delnico ponuja 12 evrov. Foto: BoBo
Najverjetnejši prevzemnik Gorenja je kitajski Hisense, ki za delnico ponuja 12 evrov. Foto: BoBo
Kitajci v Gorenju med drugim iščejo boljšo tehnologijo in vstopno točko na evropski trg. Foto: RTV Slovenija
Evro
Kitajski gigant Hisense je imel lani 13 milijard evrov prihodkov. Foto: Reuters

Hisense, ki s prevzemom 50 odstotkov plus ene delnice velenjskega proizvajalca bele tehnike Gorenje misli resno in s poslom izjemno hiti, naj bi prevzemno namero objavil že na začetku prihodnjega tedna, torej točno 10 dni po objavi namere, kar je tudi najkrajši rok, v katerem je ponudbo sploh mogoče objaviti. Sindikati so novemu strategu za zdaj naklonjeni, a zgolj obljube, kot pravijo, ne bodo dovolj.

Skupina Hisense je ena izmed vodilnih kitajskih proizvajalcev na področju elektronike. Samo lani je dosegla slabih 13 milijard evrov prihodkov, od tega 5,5 na področju gospodinjskih aparatov. "Oni nimajo vseh proizvodov, ki so potrebni za pametni dom, z nakupom Gorenja bodo to kompletirali in s tem zaključili svojo znamko," je pojasnil Rajko Stankovič, predsednik društva Mali delničarji Slovenije.

Hitro napredovanje posla
Posel s Kitajci, ki ob nakupu za eno delnico ponujajo 12 evrov, poteka zelo hitro. Hisense tudi že komunicira s slovensko javnostjo, kar ni običajna azijska poslovna praksa. "Če bo nakup Gorenja uspešno zaključen, bodo spoštovali načela zvestobe in integritete, pospešili razvoj Gorenja in ohranjali stabilnost delovnih mest," so zapisali.

"Izjava je smiselna glede na posel, vsebino, zakaj se posli delajo, na eni strani kitajska multinacionalka, ki išče recimo temu vstopno točko na evropski trg, ki išče novejšo, boljšo tehnologijo, ki išče bolj ugledne blagovne znamke," je izjavo Hisensa komentiral Blaž Hribar iz pokojninske družbe A.

Sindikalisti pa so opozorili, da obljube niso dovolj, od novega lastnika bodo zato zahtevali upoštevanje zavez. "Sindikat vseskozi zagovarja ohranitev delovnih mest, spoštovanje kolektivne pogodbe, socialni dialog," je poudaril Žan Zeba iz sindikata SKEI Gorenje.

Prevzemna ponudba
Prevzemna ponudba bo morala veljati vsaj 28 dni in največ 60 dni od objave, prevzemnik pa mora pridobiti še soglasja regulatorjev. Gorenje sicer pri iskanju stratega ni gledalo le cene, pač pa tudi nove trge, hitrejši razvoj. "Podjetje, ki bo lahko zaradi ekonomije obsega zagotavljalo boljše stroškovne pogoje pri nabavi," je pojasnil Denis Oštir, direktor korporativnega komuniciranja v Gorenju.

Še vedno je sicer mogoče, da v tem času, pa tudi po objavi prevzemne ponudbe, konkurenčno prevzemno ponudbo objavi še kdo, a je to malo verjetno.

Kitajski Hisense obljublja razvoj Gorenja
Kitajski Hisense obljublja razvoj Gorenja