Gospodarstvo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.3 od 14 glasov Ocenite to novico!

Poudarki

  • "Nismo več isto podjetje kot pred 16 meseci"
ZDA
Volkswagen se je pogodil za visoko denarno kazen. Foto: Reuters
Loretta Lynch
Novico o priznanju krivde je sporočila ameriška generalna državna tožilka Loretta Lynch. Foto: Reuters

Volkswagen priznal zavajanje ZDA in sprejel kazen 4,3 milijarde dolarjev

Kazenski pregon za šest zaposlenih v podjetju
11. januar 2017 ob 21:16
Washington - MMC RTV SLO/STA/Reuters

Nemški avtomobilski velikan Volkswagen je priznal krivdo glede zavajanja z izpušnimi plini in bo v ZDA plačal kazen v višini 4,3 milijarde dolarjev.

Afera Dieselgate je izbruhnila septembra 2015, ko so razkrili, da je Volkswagen zavajal pri izpustih izpušnih plinov, tako da je v vozila vgradil posebno programsko opremo, ki je sama ugotovila, da je avtomobil na testu in je omejila moč motorja, kar je prikazalo nižjo porabo goriva in s tem tudi izpustov.

Po priznanju krivde v treh točkah obtožnice in dogovoru o višini kazni je ameriška generalna državna tožilka Loretta Lynch povedala, da so dosegli eno najvišjih kazni glede onesnaževanja zraka. Volkswagen je po njenih besedah tudi priznal krivdo zarote pri zavajanju ZDA, kršenja zakona o čistem zraku, oviranju pravice in pri uvozu avtomobilov z napačnimi navedbami.

Direktor Volkswagna Matthias Müller je dejal, da nemško podjetje "globoko obžaluje" svoja dejanja. "Nismo več isto podjetje kot pred 16 meseci," je dodal predsednik nadzornega sveta Volkswagna Hans Dieter Pötsch.

Kot je pojasnilo ameriško pravosodno ministrstvo, je imel Volkswagen v ZDA dolgoletni program za prodajo avtomobilov, ki so bili opremljeni s posebno opremo za goljufanje pri testih izpušnih plinov.

Triletni nadzor
Volkswagen bo imel zdaj triletno preizkusno obdobje in bo v tem času pod nadzorom neodvisnih nadzornikov. Nemško podjetje je tudi privolilo v sodelovanje s pravosodnim ministrstvom pri kazenskem pregonu šestih vodilnih v podjetju, ki so bili vpleteni v prirejanje izpustov.

V skladu s priznanjem krivde bo moralo nemško podjetje plačati 2,8 milijarde dolarjev kazni v kazenskem procesu in 1,5 milijarde dolarjev v civilni tožbi. Že prej je Volkswagen privolil v okoli 17,5 milijarde dolarjev odškodnine za lastnike vozil in prodajalce ter popravilo škode okolju.

Volkswagen je leta 2015 priznal, da so v okoli 11 milijonov avtomobilov na dizelski pogon vgradili poseben računalniški program, ki je na uradnih izpušnih testih pokazal nižje izpuste škodljivih plinov, kot je dušikov oksid, v resnici pa so bili izpusti med normalno vožnjo na cesti višji.

Očitno škandal ni škodil podjetju, saj je Volkswagen na globalni ravni dosegel nov prodajni rekord, potem ko je lani prodal okrog deset milijonov vozil, kar je štiri odstotke več kot leta 2015.

VIDEO
VW bo v ZDA plačal visoko kazen
G. V.
Prijavi napako
Komentarji
cocker
# 11.01.2017 ob 21:42
To pomeni 159 miljard dobička! Žvižga se njim za kazni itd... Zopet so imeli rekordno prodajo. Razlika pri tem sranju je, da so v Ameriki dobili oguljofani lastniki VWjev poleg brezplačnih popravil še dodatno odškodnino (cc. 5000 - 6000 €). Evropski lastniki le dobropis 50€, zaradi drugačne (slabše zakonodaje do kupca). Dokaj nizkotno od VW !
King Viljem
# 11.01.2017 ob 22:05
Zahvali se lobistom na stari celini!
Cez luzo kapital pomeni vse. Ampak je potrosnik, ce stopi skupaj, zasciten.
V evropi kapital nadvlada vse! Nikoli vec ne kupim vw! Zasaflam jim ga nazaj v rit!
KLIPAN
# 11.01.2017 ob 22:20
Uber pošteni, delavni, pravični....Nemci.
Pa ne no, tudi oni goljufajo?
Svet se mi je podrl.
Mindmaster
# 11.01.2017 ob 22:43
Nemogoce! Na ultrakapitalisticnem podivjanem zahodu bodo potrosniki za prevaro dobili povrnjeno z obrestmi. V socialno pravicni Evropi po meri ljudi pa figo.
webman
# 11.01.2017 ob 21:47
Upam da bo nas veliko takšnih, ki se bomo v prihodnje ognili te prevarantske firme. Prvič so peljali kupce na limance z zavajanjem, drugič pa so med njimi v kompenzaciji naredili ogromne razlike!
Medtem pa se veselo kupujejo te avtomobili za rajo...
Skippy
# 11.01.2017 ob 23:49
se jim žal ni izteklo najbolje in še vedno veliki (novi) dizel picck up z tehnologijo 80tih veselo smardijo po njihovih cestah. all good in the hood..

In če bi kdaj stopil v ZDA, bi vedel, da tam dizlov pravzaprav nimajo, zelo težko ga je najti tudi na bencinskih postajah, še najtežje v rdečih državah, kjer prevladujejo pick.upi. Ampak internet pač vse prenese ....
Nikec3
# 11.01.2017 ob 23:38
Dejstvo je, da je v ZDA potrošnik veliko bolje zaščiten kot v EU.
21.12.2012
# 11.01.2017 ob 22:28
No ja, ni VW kriv, če je pri nas (v tem delu) gnila zakonodaja.
Zakaj bi se odrekali novim milijardam, če ni treba.

Zanimivo pa je, kako je folk zvest tej znamki. Očitno delajo vseeno dobro.
Skippy
# 11.01.2017 ob 23:44
ameriška avto industrija je na psu, pa je treba malo prizemljet premočne tekmeca, tako ali drugače,

Ne bluzi. VW ima v ZDA 1,8% tržni delež. Samo Toyota proda več avtomobilov kot vsi evropski proizvajalci skupaj. Če bi želeli prizemljit tekmece, se ne bi spravili na nekoga, ki je nepomemben tržni igralec. Ameriška avtomobilska industrija ima 50% tržni delež, kar je ogromno glede na konkurenčni trg, ki tam vlada. In očitno niti približno ni na psu.

priljubljenost vw-ja pa ironično v zda samo raste in nič drugače ni drugod.

Na letni ravni jim je prodaja padla za 10%, ampak baje je to večja priljubljenost??
Dirty_Harry
# 11.01.2017 ob 23:29
Jaz sem se tudi odločil za bencinarja Hyundai i10 in ne Passata 2.0 HDi, samo zaradi izpustov...

...ni rekel še nihče!
statist_num
# 11.01.2017 ob 22:27
Dandanes kriminalna podjetja in goljufivi menedžerji moderne potrošnike ne motijo več, celo nasprotno. Enako je v politiki, več kot imaš ovadb večja je verjetnost da zmagaš na volitvah, pa naj si bodo to županske ali državnozborske. Najbolj smrdi za Volkswagnovimi vozili in ponovno so v tem podjetju pokazali da ne upoštevajo zakonov, Evropejci smo pa za njih manjvredni kot Američani saj dajejo v Evropi buteljko kot opravičilo, Američanom pa denarno odškodnino.
Mihacar
# 12.01.2017 ob 00:12
Skippy, stavim par gajb pira da ti voziš smrduha (dizla), ker ti je prav malo mar za okolje. Boli tebe patak, kako tisti trpi ki vozi za tabo in vsi tisti ki vohajo dizlov nagravžen smrad ko ogrevajo te traktorje po 5, 10 minut predno odpeljejo in zasmradijo okolico 50 metrov. Bognedaj da voziš za smrduhom v klanec, se zadušiš.
To je katastrofa kar se dogaja zadnjih 10, 15 let ko se je na veliko spromovirala dizelacija avtomobilov. Vidim na cestah cca 70 % je samo še smrduhov in to najmanjši avtočki tudi razni clioti in podobni. Krive so seveda države ki so dopuščale manjše trošarine na to sranje od goriva namesto da bi precej povečale napram bencinu. Na srečo nekatera mesta prihajajo k pameti in bodo počasi zaprla vstop dizelskim vozilom v mesta, Madrid, Pariz, Atene in najbrž bodo le še sledili mnogi. Upam da enkrat tudi Ljubljana. Za tistih par dl manjše porabe je folk pripravljen zasmradit in uničit ta svet, obenem pa brez težav pljunit 20, 30 jurjev za avto. Včasih je smrduha kupil tisti, ki je delal veliko km pa se na šiht vozil od daleč, danes vidim folk ki ima službo 4, 5 km stran in dela mal km ampak vozi smrduha. Ljudjem se je zmešalo in niti ne razmišljajo več racionalno. Sej ni čudnega da gre vse v k**ac, egoizem nas bo pokopal.
KLIPAN
# 11.01.2017 ob 22:23
@Skippy
Tebe to sigurno ne skrbi.
Nekateri pa imamo naš planet radi in bi ga radi pustili tudi našim otrokom.
Nam pa ni niti malo vseeno, koliko izpustov ima avto, ki ga vozimo.
Vem, da boš težko razumel, ampak nekateri imamo res radi čim manj onesnaženo okolje.
Smo pač čudaki.
KLIPAN
# 12.01.2017 ob 06:28
@Skippy
"Da, da, ker pri nakupu preveriš, koliko NOx izpustov ima tvoj avto (za to se gre v celi aferi) in to primerjalno primerjaš tudi z drugimi. Še v Excelu si prav narediš kolono z vsakim posameznim plinom v izpustu."

Ne delam tabele v Excelu, NIKOLI pa ne kupim avta, ki ima veliko izpustov.
Kaj ti tukaj ni jasno?
NIKOLI tudi ne vzamem plastične vrečke v trgovini.
Spet nič jasno?
jokl
# 12.01.2017 ob 00:03
@Skippy
Ne bluzi. VW ima v ZDA 1,8% tržni delež. Samo Toyota proda več avtomobilov kot vsi evropski proizvajalci skupaj. Če bi želeli prizemljit tekmece, se ne bi spravili na nekoga, ki je nepomemben tržni igralec. Ameriška avtomobilska industrija ima 50% tržni delež, kar je ogromno glede na konkurenčni trg, ki tam vlada. In očitno niti približno ni na psu.

Je pa pomemben tržni igralec, delodajalec in še kaj v Evropi! In če se zamaje VW, se lahko zamaje tudi EU. Američani dobro vedo kaj delajo, samo v Evropi jih na žalost ni še nihče skužil.
maxbernie
# 11.01.2017 ob 22:42
Slovenski lastniki bodo pa vsi dobili generično kreirano opravičilo v elektronski obliki, na katerem bo samo drugo ime lastnika in dobropis za flisaste tepihe za voznika, za sovoznika pa bo VW ponudil 50% popusta. In bodo iz srca hvaležni.
kislec
# 12.01.2017 ob 13:51
"Pa saj niste resni. 3/4 avtomobilske industrije dela isto, obešate se pa na VW."

Jokl, a kadar te ulove z radarjem, se tudi obraniš z : " 3/4 voznikov dela isto, obešate se pa name..."
jokl
# 12.01.2017 ob 00:08
A, še to. BP je za Deepwater Horizon plačal $20 mrd. A je to sorazmerno?
hexen
# 11.01.2017 ob 23:33
Zasebni kapital obvlada!!
izo
# 12.01.2017 ob 12:47
Ma dobro. Na te precenjene nemške avtomobile smo mahnjeni tako ali tako samo na Balkanu.

lol, vprašaj skandinavce, italjane, kitajce ipd, da vidimo odgovore..
aaa
# 12.01.2017 ob 07:26
Sicer pa je v ZDA težje videt VW kot pri nas Ferrarija.

Ma dobro. Na te precenjene nemške avtomobile smo mahnjeni tako ali tako samo na Balkanu. Tam kjer nar najmanj briga za izpuste.
djdj
# 12.01.2017 ob 00:26
Okusil, a verjetno nikoli več WV(ljudski vagon). Ste svetovljani res, tako ozkogledi ali nimate kam razen v(WV/zastarele/smeti) investirati denarja?
Skippy
# 11.01.2017 ob 23:36
se jim žal ni izteklo najbolje in še vedno veliki (novi) dizel picck up z tehnologijo 80tih veselo smardijo po njihovih cestah. all good in the hood..

Ti si Ameriko videl samo v holivudskih filmih ... Sicer pa je v ZDA težje videt VW kot pri nas Ferrarija.
izo
# 11.01.2017 ob 23:16
Nč ni res! Vse je konstrukt! Je tako, Izo?

vse sem povedal že v prvem komentarju na to celotno dramo (in tudi o tem, da niso kukali v kodo drugim proizvjalcem, katerim bbosch dela ecu-je) . in še enkrat lahko obesim članek forbsa sem, kjer je to tudi novinarjem postalo jasno..
in stokrat sem povedal, naj se konrtrlita in ndazira, samo naj bodo vatli isti za vse, ne pa samo izgovor za kot jst temu rewčem rento na uspešnost, nič rugega. ameriška avto industrija je na psu, pa je treba malo prizemljet premočne tekmeca, tako ali drugače, priljubljenost vw-ja pa ironično v zda samo raste in nič drugače ni drugod.
se jim žal ni izteklo najbolje in še vedno veliki (novi) dizel picck up z tehnologijo 80tih veselo smardijo po njihovih cestah. all good in the hood..
pozitivc
# 11.01.2017 ob 22:41
Nč ni res! Vse je konstrukt! Je tako, Izo?
Murko
# 13.01.2017 ob 20:06
Jst grem nazaj na stoenko.
nikhrast
# 12.01.2017 ob 18:02
V Kanadi bodo lastniki dobili od $5000 do $8000, nisem pa prebral koliko v Sloveniji.
izo
# 12.01.2017 ob 13:59
ni mi pa neka top mokre sanje, seveda oz ciljaš boš na določem model, na znamko. in to ni vw, recimo (je pa mogoče iz iste hiša, pa tudi mogoče kakšen japonc ipd)
izo
# 12.01.2017 ob 13:58
A ti maš folcvagna kaj rad?

tolk kot ti tistega chryslerja ali karkoli pač, avto so mi ok, malo tudi kot hobi oz sproščanje (kakor velikemu delu moške populacije in mnogi od teh se tudi bolj navežejo na švabske produkte, ko enkrat presedlajo na njih. drugi spet na kaj drugega, seveda).
pozitivc
# 12.01.2017 ob 13:46
@izo

A ti maš folcvagna kaj rad?
tocco
# 12.01.2017 ob 13:06
Sicer pa nova narocila za audi a4 v zda kar ne nehajo dezavet nazadnje videno na road andtrack
tocco
# 12.01.2017 ob 13:05
Izo to kar si ti napiso sem ti hoto tudi jaz da je vw prehitel toyoto kot najvecjega avtomobilskega proizvajlca pa v ameriki je polno vw tipv ki secpri jas prodajajo
oziris.va
# 12.01.2017 ob 10:22
A niso rekli, da bodo morali v ZDA plačati 11+ milijard, ne pa teh simboličnih štiri?
Pa tudi v EU naj bi jih kaznovali.
HULK008
# 12.01.2017 ob 07:56
Tudi tisti ki vozite bencinarje osnezujete. Ce bi blo komu res do okolja kot se govori tu gor bi kupil teslo ali podobna elektricna vozila.

Dejstvo je nafta kot tudi bencin ter zemljski plin fosilno gorivo. Sem zato da se ukinijo vsa fosilna goriva tudi bencin in da pol vidimo koliko ljudi bo imelo avtomobile. Ce se ukini vsa fosilna goriva bo standard padel.

Marsikdo si naroci prek interneta kako zadevo torej spet uporablja fosilno gorivo za dostavo.
peglezn
# 12.01.2017 ob 07:49
Tu pa vsi rep med noge, sicer bi nam Nemci pipico zaprli...
izo
# 12.01.2017 ob 02:00
lol, amerika, ne se smešit

upam, da ste si z zgornjim linkom spucali pojme...
izo
# 12.01.2017 ob 00:43
A, še to. BP je za Deepwater Horizon plačal $20 mrd. A je to sorazmerno?

bravo, odlična analogija.
izo
# 12.01.2017 ob 00:04
link
izo
# 12.01.2017 ob 00:03
en zanimiv detajlček recimo iz prvega zadetka


The EPA doesn't record fuel economy figures for heavy-duty pickups, but independent rating site Fuelly shows drivers are averaging 15-16 mpg, with several managing as high as 18-19 mpg. By comparison, the gasoline models are barely bettering 13 mpg--making the diesel almost 25% more efficient, on average. Pricing starts from $38,965 including mandatory delivery fees and before manufacturer incentives.


link
izo
# 11.01.2017 ob 23:59
Ti si Ameriko videl samo v holivudskih filmih ... Sicer pa je v ZDA težje videt VW kot pri nas Ferrarija.

jok, brate. videl čisto konkretno še preveč. vw v večjih mestih ipd ni noben tako redek pojav, dizel pick up-a so realnost v zda že lep čas..
amigo
# 12.01.2017 ob 14:42
&HULK008
Tudi tisti ki vozite bencinarje osnezujete. Ce bi blo komu res do okolja kot se govori tu gor bi kupil teslo ali podobna elektricna vozila.

Potem pa električni avto priklopiš na elektriko, ki prihaja iz TEŠ6. Res si naredil nekaj dobrega. Kaj bo z odsluženimi baterijami pa še nihče nima pojma.
izo
# 12.01.2017 ob 00:14
Ne bluzi. VW ima v ZDA 1,8% tržni delež. Samo Toyota proda več avtomobilov kot vsi evropski proizvajalci skupaj. Če bi želeli prizemljit tekmece, se ne bi spravili na nekoga, ki je nepomemben tržni igralec. Ameriška avtomobilska industrija ima 50% tržni delež, kar je ogromno glede na konkurenčni trg, ki tam vlada. In očitno niti približno ni na psu.

kaj je s tabo, že vsaj 2 leti je vw po prodaji nad toyoto oz največji svetovni prodajalec osebnih avtombilov. in takrat so potegnili ven to zgodbo iz kalifornije..
govorimo o globalni skali, sej niso ciljali na prodajo v zda ipd (med vrsticami, kitajska je jedro spora in glavni vroči trg na svetu). jim pa gredo konkretno v nos njihove fabrike po mehiki ipd..

priljubljenost vw-ja pa ironično v zda samo raste in nič drugače ni drugod.

Na letni ravni jim je prodaja padla za 10%, ampak baje je to večja priljubljenost??

ne poznapš razmer na ulici oz med narodom. padla je prodajaj dizlov oz so jo ustavili, deloma je seveda bilo kolateralne škode tudi med bicnianarji, ampak realno gledano, 10% gelde na ves ta trud zadnje pol oz kr že polno leto po medijih, je 10% smešen "iztržek", mladina in pa bolj rzavita območja vzhodne obale ipd pa konretno geldajo za novejšimi modeli vw nabora, vrjemi mi. danes so pač infromacije bolj na roki, kot včasih..
Skippy
# 11.01.2017 ob 22:55
@vrtojb5
ja v ničemer. Koga pa v resnici briga, kolikšno je dejansko izpustov NOx ??

Kazen pa je VW dobil samo zato, ker so goljufali ravno toliko, da so bili upravičeni do subvencij, torej si pridobili neupravičeno finančno korist.
vrtojb5
# 11.01.2017 ob 22:53
To samo dokazuje, da je folku vseeno kaj zadaj ven pljuva, vazno da je avto v drugih pogledih dober, kar VW pač je. Sicer pa, če odmislimo zavajanje pri izpustih, v čem so bili kupci VW dejansko oškodovani?
21.12.2012
# 11.01.2017 ob 22:45
Ne biti grabežljivi, bodite božji otroci, oprostite.
tsinamuh0
# 11.01.2017 ob 22:31
Pravilno, tudi v Evropi bi morali kupci dobiti večje odškodnine.
Se pa postavlja vprašanje, zakaj se v medijih tako rado in z naslado udriha po koncernu Volkswagen, ki je krivdo (ta je bila sicer zelo očitna) priznal. Najlažje je brcati nekoga, ki je že na tleh, ni tako?
Očitno se kaže, da je za nekatere kartele bolje lagati do konca.
Naj navedem primer tobačne industrije, katere izdelek ja načrtovan za to, da čim bolj zasvoji, ki dejansko ubije 2/3 svojih kupcev, ki ima vgrajene številne prevare: filtre, ki ničesar ne filtrirajo, z laserjem narejene luknjice, ki naredijo ZELO PODOBNO goljufijo pri merjenju katrana in nikotina - kot pri Volkswagnu.
Oni ničesar ne priznajo, zarotniško tajijo in lažejo o vsem, številni milijoni mrtvih zaradi cigaret pa ne pričajo. Odškodnine dobivajo le v Kanadi in ZDA, sicer resda milijardne. https://www.nytimes.com/2014/07/20/busin
ess/jury-awards-23-6-billion-in-florida-smoking-case.html?_r=0
Kdaj pa bo vsaj na kak cent cenjeno tudi življenje Evropejcev?
In mediji, kaj pišejo o tem??? Skoraj vsi so tiho, skoraj.
Skippy
# 11.01.2017 ob 22:53
Kaj vse še ne bom prebral ... sedaj si ljudje že naredijo izpisek nekaj 10 plinov, ki jih povzroča izpust avtomobila in jih primerjajo med seboj. Jaz pa se zmotno živel, da večina gleda porabo.
jokl
# 11.01.2017 ob 23:56
Pa saj niste resni. 3/4 avtomobilske industrije dela isto, obešate se pa na VW. Pa da ne govorim o kakšnih drugih branžah... Pa dajte mislit s svojo glavo
Skippy
# 11.01.2017 ob 22:15
@webman
kot da te ful skrbi, koliko izpustov škodljivih plinov ima tvoj avto (za kar se gre v celi zadevi, ne za porabo). Vse, kar te s tega vidika briga je, tvoja poraba.
Skippy
# 11.01.2017 ob 22:38
Nam pa ni niti malo vseeno, koliko izpustov ima avto, ki ga vozimo.

Da, da, ker pri nakupu preveriš, koliko NOx izpustov ima tvoj avto (za to se gre v celi aferi) in to primerjalno primerjaš tudi z drugimi. Še v Excelu si prav narediš kolono z vsakim posameznim plinom v izpustu.

Res pa je, da težko razumem ljudi, ki lažejo tudi sebi.
Kazalo