Volkswagen je v začetku jeseni priznal, da je na 11 milijonov dizelskih motorjev, vgrajenih v njegove avtomobile po vsem svetu, namestil sporno programsko opremo, ki je poskrbela za znižanje izpustov dušikovih oksidov v času uradnih testiranj, da so avtomobili uradno zadostili standardom, medtem ko so bili izpusti na cesti dejansko veliko večji. Foto: EPA
Volkswagen je v začetku jeseni priznal, da je na 11 milijonov dizelskih motorjev, vgrajenih v njegove avtomobile po vsem svetu, namestil sporno programsko opremo, ki je poskrbela za znižanje izpustov dušikovih oksidov v času uradnih testiranj, da so avtomobili uradno zadostili standardom, medtem ko so bili izpusti na cesti dejansko veliko večji. Foto: EPA
Audi A4
Sporno delovanje je v ponedeljek priznal tudi Audi, ki je ena od Volkswagnovih hčerinskih družb. Nekateri njihovi avtomobili v ZDA so tako opremljeni s sporno programsko opremo. Foto: M. Kr.

Kot je znano, je Volkswagen na začetku jeseni priznal, da je na 11 milijonov dizelskih motorjev, vgrajenih v njegove avtomobile po vsem svetu, namestil sporno programsko opremo, ki je poskrbela za znižanje izpustov dušikovih oksidov v času uradnih testiranj, da so avtomobili uradno zadostili standardom, medtem ko so bili izpusti na cesti dejansko veliko večji.

Podjetje mora zdaj izvesti vpoklic spornih vozil in zagotoviti popravilo, da bodo avtomobili v skladu z navedbami proizvajalca. "Za več kot 90 odstotkov vozil skupine v Evropi so rešitve zdaj potrjene," je na sedežu koncerna v Wolfsburgu 1.000 menedžerjem povedal izvršni direktor Matthias Müller. Proces vpoklica je izvedljiv tako s tehničnega in finančnega vidika kot z vidika delovne sile. "To je dobra novica," je dodal.

Vpoklicali bodo 8,5 milijona vozil
V Evropi bo vpoklicanih 8,5 milijona vozil iz skupine Volkswagen, Müller pa je obljubil, da bodo nemškim oblastem natančen načrt izvedbe sporočil do konca novembra. Rešitve bodo za različne motorje različne; ponekod bo dovolj le posodobitev programske opreme, drugod bo potreben zahtevnejši tehnični poseg.

Müller je poudaril, da je "zelo zapleten" tudi postopek preiskave škandala, ki bo trajal več mesecev, bodo pa vmesno poročilo o ugotovitvah objavili sredi decembra. "Naša glavna skrb niso prodajne številke ali poslovni rezultati. Naša glavna skrb je kredibilnost in zaupanje v naše znamke," je poudaril izvršni direktor.

Volkswagen preiskujejo tudi zaradi suma davčne utaje
Tožilstvo v nemškem mestu Braunschweig je sporočilo, da Volkswagen preiskujejo tudi zaradi suma na davčne utaje, preiskava petih osumljencev pa je povezana s škandalom z izpusti. Izpusti ogljikovega dioksida so pomembno merilo za izračun davka na motorna vozila, Volkswagen pa je na začetku novembra priznal, da je do nepravilnosti poleg dušikovih oksidov prihajalo tudi pri vrednostih izpustov ogljikovega dioksida, zaradi česar bi lahko bil oškodovan državni proračun.

Oktobra je Volkswagen zaznal 5,3-odstotni padec prodaje, potem ko je škandal močno prizadel povpraševanje po njegovih avtomobilih v Evropi. Je pa še vedno močna prodaja na največjem avtomobilskem trgu na svetu, na Kitajskem, kjer je koncern prodajo povečal za 1,8 odstotka, na 233.500 vozil.

Sporna programska oprema tudi v Audijih
V ponedeljek zvečer je sporno delovanje priznal tudi Audi, ki je ena od Volkswagnovih hčerinskih družb. Podjetje je sporočilo, da so nekateri njihovi avtomobili v ZDA opremljeni s sporno programsko opremo. Volkswagen je navajal goljufanje le pri dizelskih motorjih s prostornino do dveh litrov, medtem ko naj ne bi bili prizadeti večji motorji Audija. Zdaj pa je Audi priznal, da so njegovi trilitrski dizelski motorji opremljeni s tremi programi, ki jih prej ni razkril regulatorjem, eden izmed teh pa bi lahko bil v nasprotju z zakonodajo.

Medtem ko je Audi priznal, da ameriškim regulatorjem ni razkril vse programske opreme, pa zanika, da bi bila programska oprema namenjena manipuliranju z izpusti. Motor naj namreč ne bi prepoznal, ali je avtomobil na testu ali na cesti, kar sicer omogoča sporna Volkswagnova oprema. Gre za okoli 85.000 vozil v ZDA, ki so jih izdelali po letu 2009, Audi pa predvideva, da ga bo popravilo stalo okoli 50 milijonov evrov.