VW bo ameriškim trgovcem izplačal za 1,2 milijarde dolarjev odškodnin. Foto: Reuters
VW bo ameriškim trgovcem izplačal za 1,2 milijarde dolarjev odškodnin. Foto: Reuters
false
Sicer je koncern VW predtem že dosegel poravnavo, v okviru katere bo za kazni in kompenzacije ameriškim kupcem plačal 14,7 milijarde dolarjev. Foto: BoBo

Ameriške oblasti so namreč pred dobrim letom dni Volkswagen javno obtožile, da je na dizelske motorje namestil sporno programsko opremo za goljufanje na okoljskih testih, in izbruhnila je afera "dieselgate", ki je nemškega proizvajalca avtomobilov stala milijarde evrov ter zamajala zaupanje tako v znamko VW kot v širšo avtomobilsko panogo, je poročala francoska tiskovna agencija AFP.

Volkswagen je za javnost sporočil, da so dosegli dogovor z ameriškimi trgovci. Izplačal jim bo 1,208 milijarde ameriških dolarjev, s tem pa pokril domnevne pretekle, sedanje in prihodnje zahtevke zaradi izgub. Po izbruhu afere goljufanja na okoljskih testih je namreč Volkswagen v ZDA prenehal prodajati svoja vozila z dizelskim motorjem, zato prodajalci njihovih vozil niso mogli prodati. Za piko na i pa je znamka dobila še slab sloves.

Denar bodo razdelili med 652 trgovcev, ki bodo dobili polovico zneska takoj, preostali del pa v naslednjih 18 mesecih po obrokih. V povprečju naj bi posamezen ameriški prodajalec VW-jev dobil okoli 1,9 milijona dolarjev. Dogovorili so se tudi, da bo VW od trgovcev odkupil neprodana vozila.

Ameriškim kupcem 14,7 milijarde kompenzacij
Koncern Volkswagen je v ZDA predtem že dosegel poravnavo, v okviru katere bo za kazni in kompenzacije ameriškim kupcem namenil 14,7 milijarde dolarjev. Prav tako je privolili tudi v odkup avtomobilov od voznikov, ki bi to želeli. A zgodba se tu ne konča, saj mu na ameriškem trgu še vedno grozijo civilne tožbe in druge pravne posledice.

Evropskim kupcem popravilo motorja
Drugače je v Evropi, kjer je za zdaj predvideno le popravilo motorjev na način, da bodo vozila v skladu s pravili. Možnost izplačila kompenzacij ali odkupa spornih vozil na stari celini za Volkswagen ne pridejo v poštev, zaradi neenakopravne obravnave ameriških in evropskih strank pa so iz Bruslja in drugih evropskih prestolnic prišle že mnoge kritike.