Gospodarstvo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.5 od 19 glasov Ocenite to novico!
železnica, drugi tir
Drugi tir bi po napovedih vlade stal okoli milijardo evrov. Foto: BoBo
VIDEO
Zakon o drugem tiru pospe...

Dodaj v

Zakon o drugem tiru kljub nasprotovanju opozicije prestal drugo branje

Znotraj koalicije za zdaj enotni
18. april 2017 ob 12:21,
zadnji poseg: 18. april 2017 ob 21:27
Ljubljana - MMC RTV SLO/STA

Odbor DZ-ja za infrastrukturo je potrdil vladni predlog zakona o drugem tiru in vrsto dopolnil, ki jih je vložila koalicija. Opozicija pa je vztrajala, da je predlog zakona pomanjkljiv.

Po 20. letih je prišel skrajni čas, da začnemo še letos graditi drugi tir, je ob začetku seje dejal minister za infrastrukturo Peter Gašperšič, vendar kljub strinjanju glede izrečenega, pa koalicija in opozicija znova nista zbližali stališč.

Vključitev zalednih držav, Madžarske, morebiti tudi Češke in Slovaške, v projekt je sporna predvsem za ZL, kjer so želeli z vloženim dopolnilom to preprečiti. Vključitvi zalednih držav nasprotujejo tudi v NSi-ju. V SDS-u dvomijo v potrebo po posebnem zakonu in posebnem upravljavcu drugega tira, podjetju 2TDK, moti pa jih tudi, da bo teh 27 kilometrov proge izvzete iz javne železniške infrastrukture.

NSi je opozoril tudi, da bi se z novimi dajatvami za Luko Koper zmanjšala njena konkurenčnost, opozorili pa so tudi, da obstaja več možnih različic projekta, zato bi bilo treba o njem doseči najširše mogoče soglasje.

Gašperšič je pojasnil, da je podjetje 2TDK potrebno in da ne gre za unikatno rešitev, ki bi jo videli prvič. Ponovil je, da je sodelovanje zalednih držav pomembno, da se razpršijo tveganja pri projektu. Prav tako zaledne države pripeljejo trge, poveča pa se tudi dimenzija projekta, s čimer ima ta večjo težo, ko se odloča o dodelitvi evropskega denarja.

SD in DeSUS za zdaj ne bosta nasprotovala
Kot predstavnik 2TDK-ja se je seje udeležil Metod Dragonja. Pojasnil je, da ima podjetje nalogo finančnega inženiringa, ki bo pridobil vlogo vlagatelja. Ko bo drugi tir zgrajen, pa zakon loči dva pojma, in sicer gospodarjenje ter upravljanje z drugim tirom. Prvo bo izvajal 2TDK, upravljavec drugega tira pa je SŽ-Infrastruktura, je pojasnil.

Članom odbora je pojasnil tudi način pridobivanja denarja za financiranje projekta. S pribitkom na cestnino se bo v prvem letu nabralo 11,5 milijona evrov, višina pa se bo povišala v skladu z rastjo prometa. Z usklajenim dopolnilom je koalicija uredila tudi takso na pretovor v Luki Koper.

Kot je pojasnil Dragonja, bi ta glede na podatke za lani znašala 8,3 milijona evrov. Osnovna uporabnina in pribitek na železnicah bo prinesel okoli štiri milijone evrov, bo pa treba na tem delu še nekaj stvari doreči, je pojasnil. Osnovna uporabnina bo namenjena Slovenskim železnicam, pribitek pa mora biti namensko porabljen, je dodal.

Člani odbora so na koncu potrdili vrsto dopolnil, ki so jih k predlogu zakona vložile poslanske skupine koalicijskih strank, zavrnili pa so tri dopolnila ZL-ja. SD in DeSUS sta zakonu v tej fazi napovedala podporo.

A. Č.
Prijavi napako
Komentarji
Homer.
# 18.04.2017 ob 14:47
Ta hitrost jasno kaže da so velike kupčije v ozadju in kriminal.

Kako preprečiti to norijo?
Kaj bo treba na ulice?
zozozo
# 18.04.2017 ob 12:30
Dvajset let se menijjo o tem, zdaj pa je treba sprejemat po nujnem postopku?
Warbird
# 18.04.2017 ob 12:35
Ta vlada je res zgubila svoje tirnice ! Zakaj sedaj po hitrem postopku ? 20 let se je cakalo in vleklo, dajte sedaj vsaj dovolit javno razpravo, naj se projekt preuci, ne pa to smo naredili gremo zdaj sprint !! Ziher so take anomalije v projektu da glava boli, zato pa bi radi nekaj po hitrem postopku skozi spravli. Razpisi za EU sredstva bodo tudi v prihodnje, ce smo 20 let cakali, lahko se kaksno leto pocakamo in imamo projekt taksen kot treba, ampak se pocasi prebujam in ugotavljam, sej res v Sloveniji zivim, tukaj ni nic kot treba ...
mkv
# 18.04.2017 ob 13:11
Čez 10 let se bo pa govorilo, da je bil projekt neupravičen in sped bodo zginile stotine miljonov in nihče ne bo nič vedel oz nič kriv.
m72
# 18.04.2017 ob 14:07
Če samo pomislim, da so s takratno tehnologijo v samo 20 (!) letih, od 1837 do 1857, v Avstroogrskem cesarstvu, uspeli zgraditi 577 km dvotirne proge med Dunajem in Trstom, ne morem kaj, da ne bi pomislil, da smo napredovali v kameno dobo.
hizli tren
# 18.04.2017 ob 23:42
nateg.
čim gre za hitri postopek je sumljivo
Plavix
# 18.04.2017 ob 20:43
Tako kot si je ta ista politična opcija, ki je zdaj na vladi, že pri avtocestnih poslih - tako si tudi danes manejo roke, ker bodo težke vsote pospravljene v privat žepe! In že 21 let so na vladi (odkar smo samostojni 26 let!).

Rtvrtv# 18.04.2017 ob 19:14
Leta 91 so govorili: koliko denarja bi slovenija imela če ga ne bi dajali v beograd, vojsko, komunistom..... Postali bi švica, druga švica. Rezultat je tu.


Saj Slovenija je dejansko bogata država!!

Poglej koliko so pokradli, koliko bank smo dokapitalizirali, 70 miljard €vrov so levaki pospravili v davčne oaze (ja levaki!, med njimi tudi Cerar in Mramor, ste že pozabili na tiste dokumente? ...verjetno ste res, zato jih pa vedno znova volite!), zdaj pa jim spet dajete to pravico!
70 miljard €vrov, veš koliko je to?! In ves ta preplačan material v slovenskih bolnišnicah ... - in nihče ni kaznovan!? Prispevek je objavila celo RTV, pa so oddajo ukinili, novinarko pa suspendirali! ...ja ama kje ste spontani vstajniki zdaj?! A vse to res ni razlog za revolucijo v Sloveniji?!

Koliko tajkunov sploh sedi v zaporih?! Koliko skorumpiranih politikov? Nihče! Aja, a mislite, da Hildo so dali v zapor kao zares? To je vse show za slovenske naivne ovce - to je bilo dgovorjeno, ena mala žrtev. Ma ona je šla za par let mal počivat v zapor... Ko pride na prostost ji ostanejo vsi miljoni in nikoli več je ne morejo obsoditi za isto stvar. To so vse montirani procesi! Jaz tebi ti meni - in slovenske ovce so to kupile množično!

Ampak jaz še vedno razmišljam o teh 70 miljarah €vrov v davčnih oazah, ki so še vedno tam, na računih naših socialističnih tajkunov in njihovih prijateljev politikov! Veste koliko 2.tirov je to? Koliko 3.razvojnih osi?! Koliko nadstandarde cestne in železniške infrastrukture? Koliko novih in modernih šol, novih modernih bolnic in vrhunske opreme? Pokojnin? Otroških dokladov?

Kaj je z vami Slovenci?!

Pol vas pa še Hrvati spredaj in zadaj nategujejo in že leta in leta plačujemo neke odškodnine njihovemu narodu.

Kaj je z vami Slovenci?!

Osel gre 1x na led, Slovenec vsaki dan!
veza
# 18.04.2017 ob 20:35
Meni se zdijo sporni samo Madžari, ne rabimo jih zraven!
marjana2704
# 18.04.2017 ob 16:13
bo najbrž treba na referendum.....
tore
# 18.04.2017 ob 18:28
SŽ je imela lani ob 502 milijonov prihodkov 24,5 milijona čistega dobička, letos predvidevajo 30, 2020 pa 55 (še ne bo 2.tira). Z 2.tirom se jim bo promet čez celo SLO povečal za vsaj 100%, predvidoma tudi dobiček. Torej je interes za 2.tir predvsem na železnici (tudi denar imajo), tovor iz LK gre lahko tudi na kamione.
hizli tren
# 18.04.2017 ob 23:43
teš 6
tir 2
....
m72
# 18.04.2017 ob 17:29
"m72

In še nobene domače gradbene firme nimamo več, ki bi zmogla opraviti delo
---------------------

Kako da ne? Tajkun Petrič je verjetno ravno za ta namen kupil CPG in še par drugih gradbenih firm. Naključje?"


Tem še ovc ne bi dal čuvat.
kotzi
# 18.04.2017 ob 17:05
vse gre v tej vladi po hitrem postopku..nihce se ne sekira ce gre..tut ce je malomarno narejeno...hm...
pobrisan
# 18.04.2017 ob 14:52
m72

In še nobene domače gradbene firme nimamo več, ki bi zmogla opraviti delo
---------------------

Kako da ne? Tajkun Petrič je verjetno ravno za ta namen kupil CPG in še par drugih gradbenih firm. Naključje?
m72
# 18.04.2017 ob 13:49
"Dvajset let se menijjo o tem, zdaj pa je treba sprejemat po nujnem postopku?"

Res. In še nobene domače gradbene firme nimamo več, ki bi zmogla opraviti delo. Tako, da bodo znova mastno zaslužili jodlarji in seveda nekaj domačih "opolnomočenih" prodajalcev megle.

Star pregovor pravi, da se trgovci smejejo, ko imajo butci denar.
velenjcan
# 18.04.2017 ob 21:35
Ko bo drugi tir zgrajen, pa zakon loči dva pojma, in sicer gospodarjenje ter upravljanje z drugim tirom. Prvo bo izvajal 2TDK, upravljavec drugega tira pa so SŽ-Infrastruktura, je pojasnil.

Gospodar bo kasiral, upravljavec bo pa smel vzdrževati progo. Prefrigano.
tore
# 18.04.2017 ob 18:16
Pri Duhovnikovi varianti je fino tudi da se lahko gradi postopoma (po par km letno dodanega 2.tira ob obstoječem) in bo vsako leto bolj propustna. Ko bo zares potrebno (naprimer čez 10 let), pa se zgradi še 4 km tunela.
Po vladni varianti pa bo rezultat šele po končanih delih (tuneli) čez cca 7 let, vendar takrat proga še ne bo polno zasedena ker se pretovor v LK ne bo čez noč povečal za 100%.
D varianto lahko večinoma gradijo domači gradbinci in tako denar ostane v SLO (večji BDP).

Ta postopna dogradnja 2.tira ne zahteva nikakršnih partnerstev in posojil. Še teh 200 vladnih milijonov bo preveč za začetek. Z 20 milijoni letno bi zgradili vsaj 5km 2.tira.
NAUTILUS
# 18.04.2017 ob 17:32
Drug Tiršek

KRETNIČARJI Z DRUGEGA TIRA

»Drugi tir naj bo skrbnó vzporeden,«
vsem je šef postajice naročil,
se nato potuhnjeno usločil,
delal pred ljudmi se skromen, zgleden.

Se vzporedno s tira vse presipa
na vagone zraven postrojene,
škode, pravijo, da ni nobene,
le teren da se previdno tipa.

Tipa in pa sproti ugotavlja,
koliko da je še potrpljenja,
ko se vlak strmó navkreber vzpenja,
vedno višje cilje se postavlja.

Kretničarji, na sestanku zbrani,
kimajo nadzorništvu nenehno,
a medtem prevažanje pritlehno
gre po trasi lastni, vsej zlagani.

Vpraša se samo opazovalec,
kdaj naklon se toliko prevesi,
med seboj požro se interesi,
sproži tisto kakšen izvajalec.

Tisto, kar ne moglo bo zavreti
na nagibu več lokomotive,
v prazno bodo šle vse direktive,
videli jih bomo dol zdrveti.
pobrisan
# 19.04.2017 ob 11:58
Marija Terezija je v treh letih zgradila 80 km proge po Baški grapi. Preštejte koliko tunelov in mostov je na celi trasi. Pa da ne govorimo s kakšno tehniko so v primerjavi z danes gradili.
Homer.
# 19.04.2017 ob 07:32
Banda!
xerces8
# 19.04.2017 ob 00:21
Cestnina... taksa...

novidavki.press, saj drugega ne znajo
(če je novi tir res potreben in smiseln, se bo sam plačal, ampak očitno to ne drži)
Skippy
# 19.04.2017 ob 00:13
Politika ve, da smo finančno pred zlomom. Potrebno je še razdeliti, kar se da.
yanker
# 18.04.2017 ob 22:25
88km progo Brčko Banoviči so skorajda brez mehanizacije zgradili v pol leta...
cepc
# 18.04.2017 ob 17:59
OK,računi na bankah so odprti,lahko začnemo
Grommm
# 18.04.2017 ob 17:24
Pospešeno?
Kaj to pomeni po 20 letih?
Da bodo zdaj potrebovali "samo" še 5 let al' kaj?

CEL PARLAMENT nagnat na delo s krampi in lopatami.
V petih letih bi ga gotovo naredili, če bi jih jaz nadzoroval.
Klinčevih (malo manj kot) 30 km?
Springbok
# 18.04.2017 ob 21:11
Spet bo gradbeni obi kradel na veliko. Z aneksi bo vrednost del narasla na 2,5 miljarde EUR. Saj za manj se ne splača niti projekten dokumentacije napisati.
esspero
# 18.04.2017 ob 13:29
Dejmo zaključit z drugim tirom in podprimo tretjega. Vsak naj prinese kos železa od doma ,lopate in krampe imamo pa veselo na delo.!
QUENDI
# 19.04.2017 ob 12:41
....minister, ki ob nastopu funkcije izjavlja da ne bo 2 tira.....ceste od Ptuja do meje.......je popolnoma neverodostojen in bi že zdavnaj moral odstopiti.....če bi vlada bila verodostojbna.....
bayernkini
# 19.04.2017 ob 11:45
Levici že tečejo sline in sprožajo orgazmično vzdušje velikih zaslužkov ..
bayernkini
# 19.04.2017 ob 11:41
Kot je pojasnil Dragonja, bi ta glede na podatke za lani znašala 8,3 milijona evrov. Osnovna uporabnina in pribitek na železnicah bo prinesel okoli štiri milijone evrov, bo pa treba na tem delu še nekaj stvari doreči, je pojasnil.

Verjetno je potrebno doreči kako narediti paypass obhode v zasebne žepe odvečnega kapitala ...
kralj matjaž
# 19.04.2017 ob 07:15
Levica bo spet kradla, levičarji pa ploskajo
Zmerni
# 20.04.2017 ob 12:33
Čez 2 leti bodo ustanovili parlamentarne preiskovalne skupine, ki bodo ugotavljale, koliko se je pokradlo za 2.tir.
Sandalovina
# 19.04.2017 ob 19:26
Če je zraven g. Metod Dragonja nas bo ta tir drago stal.
tore
# 19.04.2017 ob 12:40
Finančnica LK je pojasnila, da bo v 35 letih prihodek države od dividend in koncesnine 1 Mrd, z 2.tirom in 580 milijonov brez. Minister je pa na to dejal, da bodo s tem zakonom vzeli od LK teh cca 500 milijonov razlike.
Tip ne razume, da bo ta denar (1 Mrd) tako in tako dobil že z dividendami in koncesnino. Saj ne morš verjet.
djdj
# 19.04.2017 ob 11:45
Cenejša rešitev g. Duhovnika ne bo uslišana? http://www.ekoper.si/koper/drugi-tir-projekt-4-km/
tore
# 19.04.2017 ob 10:06
veza
Duhovnikova varinata ne rešuje problema sedanje trase, ki je sporna zaradi terena samega, tudi ni jasno, kakšno hitrost bi dovoljevala, če se že gradi, naj se naredi vse na novo, staro hišo popravljat je en velik problem!

Vladna varianta je samo en tir, stara proga ostane in stem problem pitne vode za SLO Istro, požari, nezadovoljstvo prebivalcev. Cena obnove stare proge še ni znana in ni vključena.
D varianta se izogne Črnemu kalu in dolini Rižane (voda, požari, hrup). Ostali del se bo obnovil in dogradil 2.tir. Hitrost tovornih vlakov kljub manjšemu nagibu v tunelu, zaradi teže, ne bo velika. D pravi da bo čas prevoza KP-Divača še malo krajši kot po vladni varianti. V smeri Divača-KP, pa bo 30 minut hitrejši kot po obstoječi (60min).
tore
# 18.04.2017 ob 18:35
Nekateri pravijo, naj si to Luka sama financira.
Saj če malo širše pogledamo, si ga že financira. Lani je država od Luke dobila skoraj 30 milijonov. Letos bo zaradi 37% povečanja dobička lani, dobila več kot 30. Letos se je promet povečal že za 8,7%, tako imajo v načrtu povečati pretovor kontejnerjev iz 840 t na 1300 do 2020 (z investicijo 220 milij.)
Preden bo zgrajen 2.tir, bo država letno dobila že več kot 50 milijonov letno, seveda če bo SLO ostala konkurenčna (če država ne bo nerealno povečala dajatve vsem prevoznikom v verigi).
Z zgraditvijo 2.tira bodo SŽ povečale in zaračunale promet po celi Sloveniji, do A in H. Torej mora biti to tudi njen interes. Glede nato da SŽ ne vlaga v Luko, zakaj bi potem (dodatno) Luka v SŽ.
Seveda se pa moramo prav odločit. Izbrat najcenejšo in najboljšo varianto.
Edino po Duhovnikovi varianti takoj dobimo dvotirni tunel (4km) in progo za 800m. Po drugih pa enotirni tunel (20km) za 800-1000m, s tem da bo treba ščasoma še 1x plačat za tunele in mostove drugega tira.
slovenecnb1
# 18.04.2017 ob 17:57
ROI za drugi tir je tako kot za TEŠ 6 = ga ni, izguba daljnosežnih razsežnosti.....LUKA Koper si ga naj sama zgradi, če ji je toliko pomemben, kot si mora proizvajalec zgraditi lastno proizvodnjo halo za delo in nabavit stroje ter skrbet za razvoj................pika.....
VZMD
# 18.04.2017 ob 16:26
DRUGI TIR – VZMD aktivno na Odboru za infrastrukturo, okolje in prostor Državnega zbora RS
http://www.vzmd.si/novice/eti-po-poslednji-skupscini-iztisnjenim-delnicarjem-55-na-delnico-drugi-tir-vzmd-aktivno-na-odboru-za-infrastrukturo-okolje-in-prostor-drzavnega-zbora-rs
pobrisan
# 19.04.2017 ob 08:25
Grommm

CEL PARLAMENT nagnat na delo s krampi in lopatami.
--------------

Spet vsegliharstvo? Opozicija je proti!
miti96
# 19.04.2017 ob 06:49
sds lahko dvomi ja....ampak preveč bode v oči, da je ta zakon stvar koalicije med obema največjima strankama...če bi bilo v interesu sds, da se zakon ne sprejme, bi se že zagnal propagandni stroj na to temo, jaz pa nisem videl, da bi kje javno nasprotovali...tak da rtv, nehajte s to delitvijo na opozicijio in koalicijo, to ni nobena delitev. še zl ni nikakršna opozicija. in ja, razumem, da pač ne morete iz okvirjev parlamentarne "demokracije" in vseh težv "uravnoteženosti" itd. Ampak nihče vam pa ne brani, da bi primerjali naše stranke s kakšno progresivno stranko v tujini in primerjali modus operandi, kaj je izborila in kaj je nardila, zgolj za izboljšanje lastnega položaja :-)
veza
# 18.04.2017 ob 21:08
Plavix

70 miljard €vrov so levaki pospravili v davčne oaze (ja levaki!, med njimi tudi Cerar in Mramor, ste že pozabili na tiste dokumente?

katere dokumente?
ivod
# 19.04.2017 ob 09:25
... razumljivo, da takšen projekt nikoli ne bo v celoti ustrezal vsem ... niti v koaliciji sami ne ...
... kako pa bo to dobro za nas ... pa kdo ve , a ne a ne ? :)
veza
# 19.04.2017 ob 23:27
pobrisan
# 19.04.2017 ob 11:58

Marija Terezija je v treh letih zgradila 80 km proge po Baški grapi.

Marija Terezija je živela od leta 1717 do 1780, torej ni mogla graditi te proge, pa itak cesarji ne gradijo prog, kaj meniš?
veza
# 18.04.2017 ob 20:34
tore
# 18.04.2017 ob 18:35

Duhovnikova varinata ne rešuje problema sedanje trase, ki je sporna zaradi terena samega, tudi ni jasno, kakšno hitrost bi dovoljevala, če se že gradi, naj se naredi vse na novo, staro hišo popravljat je en velik problem!
polenta
# 18.04.2017 ob 21:19
upam, da bo drugi tir zgrajen čim prej.
veza
# 18.04.2017 ob 20:38
Poslanec SMC Ferluga je danes predstavil knjigo, ki jo je napisal "graditelj" sedanjega tira Divača- Koper, enaki problemi, enake dileme, dobro, treba je vse premlet, a potem akcija, dajmo že enkrat začet, če ne začneš nečesa, ničesar ne boš naredil!
Kazalo