Splošni pogoji pri nakupu predplačniškega paketa za mobilne storitve določajo, da potrošnik izgubi vse dobroimetje, če računa ne napolni 270 dni. Foto: BoBo
Splošni pogoji pri nakupu predplačniškega paketa za mobilne storitve določajo, da potrošnik izgubi vse dobroimetje, če računa ne napolni 270 dni. Foto: BoBo

Zveza potrošnikov zato poziva Telekom Slovenije, Simobil, Tušmobil, Izimobil in Debitel k spremembam pogodbenih pogojev. Če tega ne bodo storili, bo ZPS podal prijavo na tržni inšpektorat.

Po mnenju zveze potrošnikov je sporno, da so ponudniki predplačniškega paketa v splošnih pogojih pogodbe določili, da potrošnik po določenem času (270 dni) od zadnjega polnjenja izgubi vse dobroimetje na predplačniškem računu, ne glede na višino zneska.

Če želi potrošnik razmerje iz predplačniškega spremeniti v naročniško, lahko prenese le dobroimetje v vrednosti do 20 evrov, kar se upošteva kot popust na mesečnem računu. "Omenjeni pogodbeni pogoji po 24. členu zakona o varstvu potrošnikov štejejo za nepoštene, ker nasprotujejo načelu poštenja in vestnosti ter v škodo potrošnika povzročajo znatno neravnotežje v pogodbenih pravicah in obveznostih strank," poudarja predsednica ZPS-ja Breda Kutin.

Uporaba nepoštenih pogodbenih pogojev pa je po zakonu prepovedana in sankcionirana kot prekršek, je še navedla.

Podoben problem dobroimetja so obravnavali tudi v Nemčiji, kjer je primer končal na sodišču. Nemško sodišče je razsodilo, da so takšna določila do potrošnika nepoštena, in je prepovedalo njihovo uporabo, saj lahko potrošniki samo zaradi svoje nedejavnosti v kratkem času izgubijo visoke denarne zneske.

Stroški, ki jih ima mobilni operater le z vodenjem mobilne številke, takega nesorazmernega prikrajšanja potrošnikov ne opravičujejo, so še sporočili z ZPS-ja.