Izbor novice
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.2 od 65 glasov Ocenite to novico!
Prisega
Donald Trump ob prisegi 20. januarja lani. Če ima sam zelo nizko podporo, kot kažejo javnomnenjske raziskave, pa so Američani precej bolje sprejeli Melanio Trump kot prvo damo. Foto: EPA
Profesor Bogomil Ferfila je zelo kritičen do Trumpove politike na mednarodnem prizorišču. Foto: MMC RTV SLO/Katja Štok
Donald Trump, Kim Džong Un
Pestra komunikacija je v zadnjem letu potekala tudi na relaciji Washington-Pjongjang. Foto: Reuters
Ferfila meni, da se bodo napetosti med demokrati in republikanci nadaljevale tudi v prihodnje. Trump, ki je sam predmet Muellerjeve preiskave glede morebitnega ruskega vmešavanja v predsedniške volitve, je napovedal preiskavo Clintonove glede njenega izbora za demokratsko predsedniško kandidatko v boju proti Saundersu. Foto: Reuters

Dodaj v

Prvo leto predsedovanja Trumpa: gospodarski kazalci odlični, mednarodna politika porazna

Ferfila kritičen do umika iz TPP-ja in priznanja Jeruzalema
20. januar 2018 ob 06:31
Ljubljana - MMC RTV SLO

V glavah intelektualcev in levičarjev je Donald Trump popolna katastrofa, še noben ameriški predsednik ni bil tako opljuvan od medijev, a njegovim volivcem so njegove poteze všeč, prvo leto predsedovanja ocenjuje poznavalec ameriške politike Bogomil Ferfila in dodaja, da so gospodarski kazalci odlični, največji napaki, ki ju je storil Trump, pa sta po njegovem mnenju odmik od Kitajske in umik iz prostotrgovinskega sporazuma Azije in Pacifika (TPP).

Že od svoje izvolitve naprej novembra 2016 je Trump s svojimi napovedmi o spremembah ameriške politike dvigoval napetost v ameriški in mednarodni javnosti, kar je začel uresničevati že dan po 20. januarju lani, ko je prisegel kot 45. predsednik ZDA. Njegov prvi predsedniški ukaz je bil, da morajo vladne agencije zmanjšati birokratska bremena Obamacara, ki je v zdravstveno zavarovanje vključil okoli 24 milijonov Američanov, le nekaj dni zatem je povzročil vihar, ko je napovedal gradnjo zidu na meji z Mehiko in podpisal odlok o zamrznitvi sprejemanja beguncev. V približno takem tempu je potekalo celotno prvo leto njegovega predsedovanja: njegove poteze, ki jih vedno upravičuje z geslom svoje kampanje Najprej, Amerika, so v 12 mesecih pogosto naletele na ogorčenje domače in tuje politične javnosti, a to ga pri uresničevanju napovedi ne ustavlja. Najbolj nekonvencionalen ameriški predsednik svoja politična prepričanja najraje izraža na Twitterju, veliko časa pa še vedno preživlja tudi na igriščih za golf.

"V glavah ameriških intelektualcev je Trump katastrofa, v glavah ameriških levičarjev je popolna katastrofa. Verjetno še noben ameriški predsednik ni bil tako opljuvan od medijev, liberalcev in levičarjev. Morate pa upoštevati naslednje: nad Trumpom se zgražajo predvsem intelektualci, ki pa predstavljajo samo pet odstotkov volilnega telesa," pravi Ferfila.

Kot pravi, je Trump pred podajanjem v boj za Belo hišo dobro opravil raziskavo političnega trga, kjer je našel svoj segment in svojo pozornost usmeril nanj. Nagovarja jih že ves čas, ves čas "všečka" populacijo, ki ga je izvolila. In ta je pač takšna, kot je. Gotovo to niso levičarski intelektualci in profesorji na fakultetah, odgovarja profesor s FDV-ja.

Gospodarski kazalci so odlični kot že dolgo ne
Na opazko, da so po Trumpovi izvolitvi v nasprotju z napovedmi poskočili tudi indeksi na borzah, torej da so njegovo izvolitev pozdravili tudi poslovneži, Ferfila odgovarja, da je to realnost republikanske stranke: na eni strani jo tvorijo nižje izobraženi državljani, ki imajo nižji družbeni status, na drugi strani pa je republikanska stranka stranka bogatašev in poslovnežev. "On mora deloma igrati za oba pola, nekaj mora narediti za tiste, ki so ga volili, mora pa biti všeč tudi bogatašem. Sprejeta davčna reforma je deloma pisana njim na kožo. Izstop iz pariškega sporazuma je pisan na kožo poslu: omejitve in regulative zavirajo posel. Kar zadeva gospodarske kazalce, so ti odlični, taki niso bili že vrsto let. Če naredimo primerjavo: v Sloveniji imamo 10-odstotno brezposelnost, v ZDA je le 4,1-odstotna. Borzni indeksi so zelo visoko, poslovno zaupanje je zelo visoko, ko je bil izvoljen, so šli vsi kazalci navzgor. Zakaj? Ker je njegov program vključeval deregulacijo posla in veliko napovedi je že uresničil. Obama je uvedel vrsto liberalno delegiranih politik, okoljevarstvenih in poslovnih omejitev. Trump pa je to močno prerezal. Za posel je to zelo dobro, vprašanje pa je, ali je to dobro za okolje in ljudi. Ob koncu krize se je tem spodbudnim kazalnikom pridružilo še povečanje zaupanja potrošnikov. Če strnem, gospodarska klima v ZDA je odlična," meni Ferfila.

Ob tem pa dodaja, da je zanimivo, da ljudje v javnomnenjskih raziskavah dobre gospodarske rezultate pripisujejo Obamovi vladi. Kot pravi Ferfila, 60 odstotkov Američanov misli, da gredo ZDA po zaslugi Trumpa v napačno smer. "Javno mnenje je tudi pri gospodarskih rezultatih zdaj še proti njemu, poslovna elita pa ve, da je to njegova zasluga. Visoka gospodarska rast, triodstotna, je njegova zasluga, ko jo je napovedal, so se mu pa vsi smejali."

V povezavi s tem je veliko vprašanje, ki se postavlja, to, kako se bodo ti dobri gospodarski kazalci odrazili na jesenskih vmesnih kongresnih volitvah. "Vprašanje je, ali se bo prepričanje ljudi obrnilo njemu v korist, tu mislim v povezavi z zadnjo davčno reformo decembra lani. Njegovi nasprotniki sicer pravijo, da je pisana na kožo bogatašem, kar ni čisto res. Povprečna štiričlanska družina naj bi zaradi reforme vsako leto privarčevala 1.400 dolarjev. Če bodo ljudje v tem letu dejansko občutili prihranek, se bo mogoče odnos do republikancev in Trumpa izboljšal," meni Ferfila. Podatki sicer kažejo, da bo predsednikova stranka na kongresnih volitvah sredi njegovega mandata izgubila sedeže. Od leta 1934 je predsednikova stranka na volitvah na sredini njegovega mandata povprečno izgubila po 23 sedežev, zmagala pa je le dvakrat - leta 1934 demokrati, leta 2002 pa republikanci, je poročal STA.

Z davčno reformo se je bistveno znižala davčna obremenitev podjetij. V ZDA so podjetja plačevala zelo visok davek na dobiček, skoraj 37 odstotkov, Trump pa ga je znižal na 21 odstotkov, kar je primerljivo z evropskimi državami. "Če se podjetju zniža davek za skoraj 20 odstotkov, je to pomemben stimulans za podjetja. In kaj se je zgodilo doslej? Trump pravi, da je 1.000 podjetij že začelo deliti bonuse med zaposlene. Če se bo ta trend nadaljeval in bo šlo to v tisoče, milijone zaposlenih, bodo ljudje videli, da njegove reforme tudi njim osebno prinašajo pozitivne stvari, potem se bo trend obrnil. Če bodo ljudje imeli višje plače, bodo tudi volili za republikance in bodo mogoče imeli tudi Trumpa malo raje." Spremenil je tudi obdavčitev glede dohodnine. V Sloveniji imamo pet dohodninskih razredov, v ZDA jih je sedem, pojasnjuje profesor. V vsakem od teh razredov je reforma prinesla od dve- do triodstotno znižanje davkov z izjemo najnižjega dohodninskega razreda, v katerem so najrevnejši, za katerega je veljala 10-odstotna obdavčitev, in ta je ostala ista.

Glede davčne reforme Ferfila izpostavlja še dve stvari, ki sta negativni z vidika družbe, ne pa tudi posla. "V tej davčni reformi so sprejeli tudi dovoljenje za vrtanje nafte na Aljaski, okoljevarstvene pregrade so torej padle, spodkopal pa je tudi Obamacare. Pomemben del Obamove zdravstvene reforme so bile namreč subvencije, ki pa jih je Trump ukinil. Če ukineš subvencije, postane zdravstveno zavarovanje manj privlačno. Drugi dejavnik je pa spodkopavanje obveznosti zdravstvenega zavarovanja. V davčni reformi je namreč predpisal, da ni potrebno obvezno zavarovanje, temveč je to tvoja izbira," s čimer je po mnenju Ferfile zapečatil usodo Obamacara.

Kaj se bo zgodilo, če rast ne bo visoka?
Znižanje davkov je všečna poteza, a ob predpostavki, da bo gospodarska rast še naprej visoka, pri čemer pa so projekcije narejene le za leto ali dve. Višja gospodarska rast pomeni več pobranih davkov, čeprav so ti nižji, toda če se visoka gospodarska rast ne bo nadaljevala, bo v državni blagajni nastala luknja. Ob tem Ferfila sicer dodaja, da so ZDA za zdaj sicer sorazmerno zadolžene.

V prvem letu smo bili priča tudi številnim kadrovskim spremembam v Beli hiši. "To je tudi posledica tega, da Trump dejansko ne ve veliko o politiki. A zdaj so se stvari umirile in pričakujem mirnejše nadaljevanje predsedovanja. Je pa res, da še nikoli ni bil noben predsednik tako v sporu z mediji. Če si ves čas v sporu z mediji, oni vsako potezo, tudi tisto, ki ni tako slaba, napadejo. Kar pa zadeva samo oblikovanje politik, bo pomembno, kaj se bo zgodilo na novembrskih vmesnih volitvah," pravi Ferfila. Kot dodaja, bo do takrat med demokrati in republikanci potekala tudi običajna "trgovina" glede posameznih politik.

Zunanja politika: Tu ga pa "biksa"
Če so gospodarski kazalci zaradi njegovih ukrepov v Trumpu v korist, pa je zelo drugačna ocena njegova vloga na mednarodnem političnem prizorišču. "Najprej je začel z Natom (op. države članice je okrcal, da morajo plačevati svoj prispevek v Natovo blagajno), zaostril je odnose tudi z Zahodno Evropo, celo z Veliko Britanijo se je sprl, prepira se z Mehiko in Kanado. Nafta je delovala 50 let, ko je pa prišel on, je vse postavil pod vprašanje. Zamočil je odnose s pacifiškima zaveznicama Avstralijo in Novo Zelandijo, skratka s tem svojim vedenjem se je kot neki zastraševalec (op. bully) od številnih nekdanjih prijateljskih držav distanciral," meni poznavalec ameriške politike.

Odnos s Kitajsko velika napaka
Za največjo Trumpovo napako Ferfila označuje odmik od Kitajske. Kitajsko je po njegovem mnenju dejansko zelo težko ustaviti pri tem, da bo v prihodnjih 10, 20 letih dominira celotnemu svetu v večjem obsegu, kot so ZDA v 60. in 70. letih. "Transpacifiški sporazum je bil narejen kot obramba in povezava vseh azijskih držav proti Kitajski. S tem, ko je Trump sporazum prekinil, je ta gospodarska obramba in mreža proti Kitajski padla v vodo. Te države, vključno z Japonsko in J. Korejo, ki vidijo, da je Trump ta prizadevanja prekinil, se zdaj povezujejo s Kitajsko. To je bila katastrofalna napaka. Dejstvo je, da se je delež ameriške trgovine v svetovni trgovini v zadnjih desetletjih močno zmanjšal. In recimo samo tri odstotke kitajske trgovine gre v ZDA." Kot pravi Ferfila, se ZDA sicer lahko umaknejo v neki izolacionizem, lahko jim gre tudi gospodarskoo še bolje, a če upoštevamo vidik, da so bile v preteklih desetletjih "urejevalec" sveta, je treba opomniti, da se ta njihova podoba končuje.

Od njegove izvolitve so se poslabšali tudi odnosi ZDA z Rusijo. V novi nacionalnovarnostni strategiji je Rusija znova označena kot prva državna sovražnica, kar Ferfila pripisuje tudi temu, da se je Trump v kabinetu obdal z generali. "Predvidevam, da so imeli Rusi nekaj informacij o Clintonovi, ki jih je potem mogoče res Trump dal v javnost, kar seveda ni dovoljeno, ampak dejstvo je, da če ne bi imela masla na glavi, ne bi imel česa posredovati."

Priznanje Jeruzalema je bila popolna neumnost
Ferfila je zelo kritičen tudi do Trumpove politike na Bližnjem vzhodu in ameriških načrtov glede dogovora z Iranom. Priznanje Jeruzalema za prestolnico Izraela označuje za popolno neumnost, ki je bila verjetno posledica močnega pritiska izraelskega lobija, katerega član je verjetno tudi mož Trumpove hčerke Ivanke Jared Kushner. "To ni rešilo ničesar, kvečjemu je diskreditiralo ZDA, da bi bile posrednik na Bližnjem vzhodu. Je pa tudi res, da to ni nič spremenilo razmerja, kajti zdajšnja izraelska desna vlada zavrača možnost dveh držav."

Ksenja Tratnik
Prijavi napako
Komentarji
windmaster
# 20.01.2018 ob 07:01
Porazna zunanja politika. Z Rusijo ni povečal napetosti, ni začel nobene vonje.... A ste na glavo padli, to je porazni?
TellingTheTruth
# 20.01.2018 ob 07:51
Gospodarstvo ni bilo nikoli boljse. Bombe pa tudi ne padajo vse povprek kot so pri Obami. Torej, zakaj je ze to tako katastrofalna zunanja politika?

Ocitno je bolj grozljivo ce uporabis izraz "usrane luknje", kot pa da se lepo izrazis, in doticne bombardiras noc in dan.

Fake news press
Rotty
# 20.01.2018 ob 06:59
V enem letu je naredil skoraj vse kar je obljubil...zdravstvena reforma, davčna reforma, prototip zidu, nazaj privabil kar nekaj velikih podjetjih z nekaj 10.000 novih delovnih mest, prepoved vstopa za nekatere državljane...kapo dol. Dočim pri nas...pa vse sile v to, da bodo stari obrazi zasedli funkcije okoli "novega obraza", Šarca :(
ogenj
# 20.01.2018 ob 06:49
iskrenost je vrednota ! mar ne ?
zapravico
# 20.01.2018 ob 07:32
Za ljudi je važno gospodarstvo,politika jih ne zanima
čofotalček
# 20.01.2018 ob 07:20
Dejansko se je le retorika spremenila vse ostalo ostaja praktično isto kot prej. Percepcijo ustvarjajo v veliki meri mediji, ki so stalno na preži.
Mislim, da se demokrati še vedno niso sprijaznili s porazom na volitvah proti nekemu "grobjanskemu kapitalistu", kar naprej si zatiskajo oči in in tolčejo ob isti zid.
ZETAC
# 20.01.2018 ob 07:36
V glavah intelektualcev in levičarjev je Donald Trump popolna katastrofa...........gospodarski kazalci odlični....Če naredimo primerjavo: v Sloveniji imamo 10-odstotno brezposelnost, v ZDA je le 4,1-odstotna. Borzni indeksi so zelo visoko, poslovno zaupanje je zelo visoko...,

A je potreben še kakšen komentar k temu?
Roger Legend
# 20.01.2018 ob 07:52
Trump je za razliko od mnogih politikov dejansko že v prvem letu mandata naredil večino tistega, kar je obljubil. Očitno smo že tako vajeni praznih obljub, da je Trumpovo držanje obljub dejansko šok. V splošnem je za domači trg Trump naredil ogromno, paziti mora le, da ne bo njegova trda in nenavadno hitra zunanja politika vodila v stanje, ko bi se ZDA in zahod gospodarsko zaprl vase in poslabšal gospodarsko sodelovanje z vzhodom, kar bi bilo za zahod v tem trenutku vendarle neugodno.
brain2k
# 20.01.2018 ob 07:33
"Prvo leto predsedovanja Trumpa: gospodarski kazalci odlični..."

Ti sment, potem pa zgleda le ni tako zelo slab predsednik za ZDA, kot skos pisejo mainstream mediji??? Pod Obamo pa gospodarstvo ni ravno cvetelo, prej nasprotno...
brehme
# 20.01.2018 ob 07:47
Čestitke Trumpu! ZDA gre pod njim odlično. V enem letu je več naredil, kot naša leva vlada v 4ih!
ST11
# 20.01.2018 ob 08:15
V cem je danes Amerika, navkljub vsemu pljuvanju cez demokraticno izbranega predsednika s strani mainstream medijev, slabsa kot je bila pod vladavino Obame?

(spet zgolj retoricno vprasanje, da se ne bi kdo trudil)
zapravico
# 20.01.2018 ob 07:34
Naši pa se ukvarjajo v glavnem sami s sabo,za ostalo nimajo časa
Grof_von_Baron
# 20.01.2018 ob 09:16
Važno je, da je imel Nobelovec krasno medanrodno politiko, džhiadistična pomlad, uničenje Libije, uničenje Sirije in milijoni "beguncev"v Evropi. hej, ampak Trump je rekel nekaj zlobnih besed. LOL
skuggi
# 20.01.2018 ob 09:09
Trump pac ni politik, ampak biznismen in to ga dela drugacnega
Bivši uporabnik
# 20.01.2018 ob 08:42
Clanki o zlobnem Trumpu so postali dnevna rutina, kot ovseni kosmici zjutraj.
Ori
# 20.01.2018 ob 07:24
Največji problem, ki ga lansirajo mediji je domnevna problematika, da korporacije niso nad državo.
The Matrix
# 20.01.2018 ob 10:04
Uf, kako me je bolel trebuh od smeha pred enim letom, ko sem gledal snežinkice :)

djdj
# 20.01.2018 ob 08:11
Melanjina mama je lahko ponosna na takšnega zeta. :) ;) Dobro se drži, da ne naseda pritiskom orožarskih lobijev po ustvarjanju profitov z vojnami. Tudi zato ga rušite. Ampak tu je šele prvo leto mandata.
S čim se lahko pohvali naš maneken Borči? Pa ne mi naštevati števila selfijev in novih fotoalbumov?
veza
# 20.01.2018 ob 08:55
Smešni so tisti, ki počez kritizirajo Trumpa, to mu je navsezadnje prineslo zmago!
Če možakar ima nek avtističen način komuniciranja, se pač bomo morali na to navadit, zakaj je nekdo, ki popeglano govori, bolj sposoben?
Švejk
# 20.01.2018 ob 09:17
Kake bedarije.
G. Ferfila, menim, da je cas, da zamenjate sluzbo, ce dejansko poucujete take nepreverjene oslarije. Pojma nimate ali pa se delate norca iz bralcev.

Odlocitev o selitvi ambasade v Jeruzalem je bila sprejeta leta 1995 s strani kongresa in kasneje senata, Obama in predhodniki so to na veliko obljubljali v predvolilnih kampanjah, ampak le Trump je imel dovolj jajc, da je to odlocitev realiziral, ostali predsedniki pa so se izkazali za velike laznjivce in prevarante. Ce ste poslusali njegov argument za to potezo, da ima ZDA amabasado v mestu, kjer je izraelski parlament, je smiselno in vec kot ocitno ne vpliva na mirovna prizadevanja, nobene skode.

Obamacare je bil sestavljen za izbrance, vecina ljudi si ga ni mogla privosciti in vsem tem je Obama nalozil kazen v visini okoli 1000 (+/-) dolarjev.

TPP, ce ste prebrali vsebino TPPja in mnenje Dr. Joseph Stiglitza prejemnika Nobelove nagrade za ekonomijo, sploh ne gre za prostotrgovinsko pogodbo. In glede na to, da je sporazum skodljiv za Americane, je Trump odstopil iz sporazuma.

Vsem v politiki je dokazal, kako je biti predsednik za ljudi in logicno drugim politikom to ne ustreza, ker enostano niso sposobni delovati za ljudi, zato ga ne marajo, z nobenim se ni skregal, zagovarja in vodi svojo politiko v smislu Make America Great Again. Zakaj se morajo drugi vmesavati v njihovo politiko, najprej naj doma postimajo pol pa naj kritizirajo tuje.

"Rusi" naj bi bili ameriski insajderji, ki so osebno vedeli za necedne posle in zdravstveno stanje Clintonove. Mogoce ima kateri od njih prednike, ki izvirajo iz Rusije, to je edina povezava.

In priznajmo, Trump je najpopularnejsi predsednik, mediji dnevno pisejo o njem, ce zmanjka vsebin, se jih pa izmislijo in svetu posredujejo t.i. fake zgodbe. Zaposleni vecjih medijskih his priznavajo, da to pocnejo zato, ker Trump in ruska tema privabljata bralce in da nimajo niti enega samega dokaza, da je katera od ruskih zgodb resnicna, kar dokazuje, da je novinarstvo panoga v zatonu.

Glede napak in neumnosti, vi g. profesor ste najvecja napaka FDVja, tako enosmerno razmisljanje, ki ignorira dejstva, ne sodi v izobrazevanje mladih, zagotovo svojim otrokom ne bom priporocil studija na FDVju.
zapravico
# 20.01.2018 ob 08:49
Obama je bil samo predsednik za medije,Trump pa vsaj nekaj naredi
firexfire
# 20.01.2018 ob 08:39
Trump odlicno opravlja svoje dolznosti in zaveze, katere je podal v predvolilni kampaniji. Gospodarstvo je pod njegovo taktirko odlicno in pricakovano narascujoce. Kar se tice prodanih medijev pa je brezveze izgubljati energijo in besede!
Bivši uporabnik
# 20.01.2018 ob 10:20
Bravo Trump!! Še vedno bolje Trump kot Kilari, pardon Hillary!
Guinness
# 20.01.2018 ob 09:54
V enem letu je več naredil, kot naša leva vlada v 4ih!

Ampak imamo pa tudi mi gospodarske kazalce so odlične kot že dolgo ne :)
based god
# 20.01.2018 ob 09:35
>mednarodna politika porazna
Resno?? A se vi hecate? Kljub vsemu Trump se ni zakuhal nobene NOVE vojne v letu mandata, kar ni res za Obamo, Clintonove (itak so klan), Busheve.
Ko pa nek drugi predsenik zda v prvem mesecu mandata dobi nobelovo za mir, za sabo pa pusti 4 krizna zarisca ja pa mednarodna politika v redu?
Adder
# 20.01.2018 ob 10:10
Mednarodna politika porazna? V primerjavi s čim oziroma s kom? Če štejejo začete vojne in uničene dežele, potem je Trumpova zunanja politika v primerjavi s Clintonom, Obamo in Bushem naravnost fantastična. Trump ni začel še nobene vojne in ni destabiliziral še nobene države, tako kot Bush, Clinton in Obama. Njegova zunanja politika je tej luči vsaj za sedaj najboljša doslej.
The Matrix
# 20.01.2018 ob 10:01
Levičarski nobelovec en dan po volitvah :)

The Matrix
# 20.01.2018 ob 10:01
Levičarski HuffPost en dan pred volitvami :)

copcop
# 20.01.2018 ob 08:53
Trumpa ne prenašam, ker ne maram narciskov. Se pa strinjam s Ferfiljevo oceno, da Trump izpolnjuje svoje obljube in če bo tako nadaljeval, ga čaka drugi mandat. Čestitam!
Zakaj so se ZDA prostovoljno umaknile Kitajski, najbrž ni jasno niti Trumpu. Se pa Izraelcem lahko samo smeji, tako proizraelskega ameriškega predsednika še niso imeli.
Ingemar
# 20.01.2018 ob 12:48
En članek o Trumpu na dan odžene svetovne težave na stran :D
patriot1970
# 20.01.2018 ob 09:16
So pa bile te dni podeljene tudi nagrade za "fake news";......koliko "fake news" o Trumpu so bili deležni bralci MMC-ja?

http://www.breitbart.com/big-journalism/2018/01/18/breitbart-news-fake-news-awards/
biberkopf
# 20.01.2018 ob 11:08
očitno ni tako hvaljen s strani liberalcev in levičarjev kot nobelov nagrajenec Obama ki je uspešno bombardiral sedem držav in ustvaril kaos v libiji,siriji in ukrajini z bogato asistenco kilary clinton
Insider No. 1
# 20.01.2018 ob 13:35
Bogomil Ferfila, politolog, vodja magistrskega študija Ameriške, nemške in svetovne študije na ljubljanski Fakulteti za družbene vede:

"Slovensko približevanje Beli hiši je končano. Najboljšo definicijo republikanskega kandidata je dala njegova žena Melania, ko je rekla, da ima v družini dva dvanajstletnika, sina Donalda mlajšega in moža Donalda. To je rekla v intervjuju, v katerem je želela izničiti njegove butaste izjave o seksualnem izživljanju nad ženskami.

Njegova predstava je bila katastrofalna. 90-odstotno si je zapravil možnosti za zmago. V prvem delu soočenja, ki ga je novinar Fox TV vodil zelo profesionalno, se je še držal navodil svojih svetovalcev. Teme so bile klasične, takšne, pri katerih si demokrati in republikanci nasprotujejo, med drugim nošenje orožja in vprašanje splava.

Trump je ponovil trdna republikanska stališča, ki bi mu lahko prinesla nekaj točk pri republikanskem vodstvu, pri bolj trdih ideologih stranke, pri nihajočih volivcih pa seveda ne. Tukaj je Hillary šla zelo desno ravno z namenom, da pritegne še kakšne volivce iz republikanske baze oz. nihajoče volivce.

Po tem se je Trump izgubil. Izgubil je rdečo nit diskusije. S telesno govorico ni mogel izraziti svoje moči, kot mu je sijajno uspelo na drugem soočenju, saj je bil kot na prvem soočenju prikovan za govorniški pult. Ni izkoristil WikiLeaksovih depeš. Morda ga je malo prestrašila Hillary, ko je rekla, da so jih Julianu Assangeu morda dostavili ruski hekerji. Navrgel je sicer nekaj umazanih stvari o Hillary, a lahko bi tudi izkoristil napad Clintonove glede blatenja žensk. Kaže, da ni imel moči, da bi ji odgovoril vsaj z napadom na moža Billa Clintona.

Sledila je največja neumnost ameriških volitev. Kot jezni otrok, ki ne dobi igrače – videl je namreč, da ne more parirati zelo jasnim stališčem Clintonove –, je izrekel neumnost, da bo razmislil, ali bo sprejel rezultate volitev. S tem si je zapravil vse glasove, ki bi jih lahko osvojil, verjetno pa tudi nekaj glasov volivcev iz manj izobraženega belopoltega razreda."

Četrtek, 20. 10. 2016; 9.57


VIR

V dvigalu bolnišnice od hišnikov slišim pronicljivejše komentarje.
WeeBay
# 20.01.2018 ob 12:56
Daleč najboljši predsednik v zadnjih 50 letih.
Pigglet
# 20.01.2018 ob 11:58
@SamoRes
Hmmm, a vi namigujete na to, da ni bistvo dobrega predsednikovanja napredek lastne države?!? No, če sem odkrit, razumem bolečino neoliberalistične in leve elite, katera je videla v ZDA silo, ki bo svetu vsilila diktaturo enoumja. In s tega stališča je Trump res pacek. Sedaj se mora Deep State truditi, da karseda oblati vsako potezo njihovega lastnega predsednika-kateremu so po moralni plati dolžni zvestobo. Hja, prav imate, ZDA in njihova moralnost je šla v maloro. (Čeprav ga Trump debelo lomi.) Prof. Ferfila je res zvest vojščak FDV-ja in zgoraj opisane elite. Trdi, kako intelektualci in levica v ZDA kolnejo nad Trumpom. A so to mogoče tiste strukture, ki jih financira država??? A so to mogoče tisti intelektualci, ki niso razbijali kampusov, ko so njihovi sveti demokratski voditelji napadali države Bližnjega Vzhoda, formirali paravojaške formacije po celem svetu, metali dol vlade??? Hja, prav imate, ZDA in njihova moralnost je šla v maloro. In kaj je nabolj zanimivo? Kar naenkrat se je ves demokratični svet ozrl vase in opazil, da ima v svojem lastnem svetu veliko nasilja nad ženskami. In glej ga zlomka, ravno Trump je taisti pacek. Ali res mislite, da smo toliko naivni, da tega ne opazimo? Nič ni naključno, za cilj padli angeli (beri izpostavljeni igralci) pa bodo že dobili plačilo (ali pa je nekdo ocenil, da si res zaslužijo kazen).
rubin
# 20.01.2018 ob 09:31
Jasno da je s Znižanjem davkov na dohodek in podjetij sprožil gospodarsko rast. Vendar sem prepričan da je to začasna rast, max pet let. Potem se gospodarstvo spet ustali, kajti na dolgi rok edino tehnološke izboljšave prinašajo rast, akumulacija kapitala naredi zgolj začasno rast, ki jo na koncu amortizacija vsega kapitala ustavi. To je kot bi naprimer ribiči naenkrat imeli na razpolago več ladij, ker bi jim ostalo več Denarja za investicije v barke. Več bark pomeni višji ulov, kar je v prenesenem pomenu višji bdp. Vendar reči ne gredo v nedogled, ogromno število ladij pomeni ogromna amortizacija letno(ladje počasi zastarajo in več kot jih je, bolj je treba delat za vzdrževanje in gradnjo flote), in na koncu preveč ladij celo škodi... Na koncu lahko vsi garajo samo za vzdrževanje flote :). Tako da predvidevam da bo sigurno 3 odstotna rast ponehala v parih letih, ker ZDA so tehnološko že razvite in nimajo zaostanek v razvoju kot kitajska ( to je podobno kot bodybuilder ki je že dosegel določeno rast mišic ne more tako hitro rast kot začetnik). In nato če so izračuni demokratov pravilni bo nastal velik minus v proračunu :). Vprašanje je edino če pred drugim mandatom... Bo pa gorje ko bo treba vračati.. Če bo vračanje na račun socjale znajo še nemiri.. Bo zanimivo, ni kej...
alcatraz
# 20.01.2018 ob 09:25
ZDA vodijo:

BANKE IN KAPITAL!
smetarcek
# 20.01.2018 ob 08:14
Cool. koncno en dober clanek o trenutnem stanju v ZDA. Se pravi, ljudje bodo imeli vec denarja ampak ne bodo imeli kaj kupit ker bo okolje degradirano.
Đorđ Buš
# 20.01.2018 ob 17:04
V glavah intelektualcev in levičarjev je popolna katastrofa
Tole pa podpišem.
veza
# 20.01.2018 ob 11:59
Dokler Obama Husein ne vrne Nobelove nagrade za mir, je Trump veliko bolj verodostojen predsednik kot njegov predhodnik!
Pueblo Libre
# 20.01.2018 ob 10:27
Vazno da na mmc komentira zunanjo politiko ZDA nek zapit profesor cel zarascen in v spodnji majici kajti on je predstavnik kriticnega intelekta, namisljenega nepomembnega telesa ki v casu in prostoru zeli pustiti odtis vendar zaradi svoje precenjenost samo vibrira
Pueblo Libre
# 20.01.2018 ob 10:15
Nekje sem bezno opazil z levim ocesom tam za vogalom da je TAO3 bedak...
pr_holistar
# 20.01.2018 ob 09:33
Dolg ZDA pa se kar raste, raste hitreje kot GDP... Ce ga sredi gospodarskega razcveta ne zmorejo odplacevati, kako ga bodo, ko nastopi nova kriza?
Đorđ Buš
# 20.01.2018 ob 16:55
Da Sajovičeve Kaje ter Žitnikovega Edvarda sploh ne omenjam!
mr polh
# 20.01.2018 ob 16:09
Razume se s Putinom in Kitajci - gospodarsko sodelovanje, ni napadel nobene nove države = porazna zunanja politika za zahodne medije?
delfino_
# 20.01.2018 ob 15:17
Če bi bila sedaj Hillary bi bilo pa trikrat hujše...
Vongobongo
# 20.01.2018 ob 14:08
the law1

"
" Saj ji lahko zavarovanje uredijo. "

Hm a res mislis da je tok enostavno? Ce je to res, zakaj pol ljudje mecejo v velikem stevilu na cesto, takoj po operaciji? Nerazumem tvoje logike. Kao je cist ok sistem , za vse je porihtano. Razen za veliko stevilo revnih ;)
Vongobongo
# 20.01.2018 ob 13:47
Tok sm opran v mozganih , da se veselim ko bo Moore zacel vrtat nafto zraven Trumpove najljubse hise ;p
Binder Dandet
# 20.01.2018 ob 13:06
A tip se je res uspel z apple zmenit, da iz davcnih oaz milijarde v zda vlozijo? Tu bi se splacalo malo pogledat, kako, da tudi mi pritegnemo ta denar.
sumtb
# 20.01.2018 ob 09:54
Prav v užitek mi je spremljati prevale, salte in premete fake news medijev med katere čvrsto spada tudi s cenzuro omadeževan MMC. Prvo leto predsedovanja je uspešno, v zunanji politiki pa ni nobene nove vojne, obstoječi konflikti v Siriji, Ukrajini ipd pa ne eskalirajo.

Je pa za hinavce verjetno bolj "uspešno" če lepo govoriš in bombardiraš vse po spisku kot če poveš kot je. Si pa ne želim predstavljati kako bi zdaj treskalo po celem svetu če bi bila izvoljena tista vešča.
Kazalo