Premier Miro Cerar ob vstopu v novo leto, ki bo hkrati tudi drugo leto mandata njegove vlade, nima veliko izbire. Čaka ga naporna rekonstrukcija vlade, ministrske menjave, pri katerih bo moral upoštevati koalicijska ravnovesja, mir v lastni stranki, apetite lobijev, nervozo opozicije in zdaj že kronično prazen bazen kadrov, ki bi še bili pripravljeni vstopiti v politiko.
Zelo malo možnosti je, da bi praznični premor toliko umiril razmere v državi, da bi se Cerar tej naporni operaciji lahko izognil. Kajti če ministrskih menjav ne bo, bo prej ali slej osrednja tarča nezadovoljstva postal sam.
Zgovorna je kronologija dogodkov. V zadnjih tednih so se zahteve po odstopih zgostile. Na vrhu seznama sta ministrica za kulturo Julijana Bizjak Mlakar in ministrica za zdravje Milojka Kolar Celarc. Obe sta dobili nezaupnico baze, Kolar Celarčevo pa bremeni tudi niz slabih kadrovskih odločitev, zaradi katerih imajo status vršilcev dolžnosti vodstva vseh pomembnejših zdravstvenih ustanov. Občine so strnile vrste zoper finančnega ministra Dušana Mramorja, takoj za tem, ko so mu gospodarstveniki sesuli predlog davčnih sprememb. Še najbolj neopazno je minil poskus opozicijskega SDS-a, da bi v parlamentu zamajal položaj pravosodnega ministra Gorana Klemenčiča. Vsi člani vlade razen Bizjak Mlakarjeve sodijo v kvoto SMC-ja. V tej je tudi ministrica za notranje zadeve Vesna Györkös Žnidar, ki ji ne uspe umiriti policijskih sindikatov.
"Frontalni napad", kot temu pravi Karl Erjavec, je prišel v primernem trenutku. Vladni vrh je presenetila begunska kriza in geostrateško preurejanje sil v Evropi v svetu. Že pred tem so z Gregorčičeve prihajala nasprotujoča si sporočila. Minister Počivavšek je o usodi Save govoril drugače kot minister Mramor, nekaj tretjega pa državni sekretar Dragonja. Ministrica Györkös Žnidarjeva ima na državne finance že ves čas zelo očitno drugačen pogled kot finančni minister. Tu in tam se je oglasil minister Klemenčič in med vrsticami nakazal, da ni bil navdušen nad vsemi odločitvami, sprejetimi v mandatu sedanje vlade. Denimo nad menjavami v vodstvu SDH-ja. Erjavec in Cerar še vedno ne ocenjujeta enako varnostnih razmer v državi; prvi iz dneva v dan stopnjuje dramatične napovedi, drugi javnost miri. Kot bi se ponavljala neenotnost in neusklajenost Pahorjeve vlade, le da tokrat ključni akterji obračunavajo nekoliko bolj vljudno in v rokavicah.
Cerar bo prej ali slej moral ukrepati, sicer bi se koalicija, ki ima še vedno nepremagljivo parlamentarno večino, sesedla sama vase. Tako kot njene predhodnice bi sčasoma obtičala v blokadi odločanja. Toda zunanji pritiski, ki se stopnjujejo v zadnjih tednih, ministrskih menjav ne bodo pospešili, ampak bodo, nasprotno, lahko celo podaljšali mandate spornih članov vlade. Ali, kot je povedal Cerar: z izsiljevanjem ne policisti, ne zdravniki, ne župani "ne bodo dosegli ničesar".
Premier je res še v petek odločno branil ministrico Kolarjevo, v ponedeljek pa je že prvič nakazal možnost rekonstrukcije vlade. A to pomeni samo, da bo koalicija v prvih tednih prihodnjega leta skušala znova strniti svoje vrste in si po pretresih turbulentnega začetka mandata, ki se končuje z žičnato ograjo na mejah države, povrniti zaupanje javnosti. Menjave ministrov pa – te bodo prišle na vrsto, potem ko se bo pritisk javnosti zmanjšal in bo s tem odprta možnost častnega izhoda. Predsedniku vlade in kontroverznim ministrom.
Cerar se je skupaj s svojo ekipo političnih novincev znašel sredi tektonskih družbenih sprememb. Prav veliko zaveznikov doma nima; opozicija brez zadrege že nestrpno čaka na svojo priložnost, podsistemi so se uprli v trenutku, ko so začutili šibkost vladnega aparata, vse bolj pa v dogajanje posega tudi predsednik države s svojo agendo, ki ni vedno usklajena s Cerarjevo. V takšnih razmerah si lahko premier krije hrbet samo s svojo stranko, deloma s koalicijo in seveda z ministrsko ekipo. Zato, in ne zaradi pritiskov interesnih skupin, se bo v prihodnjih tednih in mesecih moral ukvarjati z njenimi najšibkejšimi členi.
Tudi če jih bo na koncu obdržal v vladni ekipi, bo namreč moral vedeti, zakaj je to storil. In tudi, kakšne bodo posledice. Prihodnje leto zagotovo ne bo nič lažje od iztekajočega se. Proti zavezništvu interesnih skupin, zaskrbljenih in prestrašenih državljanov ter agresivne opozicije in ob naraščajoči nestrpnosti, nepredvidljivih zunanjih okoliščinah in preurejanju sil v Evropi za politično preživetje tudi orjaška parlamentarna večina ne bo več dovolj.
Prosimo, da se pri komentiranju držite teme, ne uporabljate sovražnega govora in upoštevate pravila. Komentiranje in objava vsebin - POGOSTA VPRAŠANJA IN ODGOVORI.
Predvsem lobiji me skrbijo. To bi morali biti kaznivo dejanje. Politiki so izgubili kompas ter pozabili, da jih je ljudstvo tja postavilo. No, vsaj tako si mislimo.
Tako, da je edini razlog da je na lestvici očitno strah medijev, da bi morali za svoja pisanja kdaj prevzeti tudi odgovornost.
HPOA, HOA, HVSA ? :-)
Ena od večjih megl je pa še tista za EU sredstva, Smrkolj al kaj je že. Če bi iskal take jih ne bi našel.
Narobe svet!
Prispevek pove, da so "lobiji" baje nad vlado in posredno s tem tudi,. da volitve nimajo smisla, saj vlada in parlament ne odgovarjata volivcem, pač pa lobijem ... to pomeni, da je treba nujno spremeniti predpise tako, da bo tako "lobiranje" "lobista" (beri izsiljevanje izsiljevalca) v nekaj urah pripeljalo za zapahe. Članek s tem dokazuje, da nimamo demokracije.
Najbrž vlada in parlament nista sposobna spisati in sprejeti take zakonodaje, saj lahko ti lobiji koga celo pospravijo (zakaj bi jih sicer kdo poslušal??!!), zato bo treba zbrati pravnike, ki bodo "protilobistični zakon" napisali tako, da ne bo imel lukenj, potem pa je treba to zakonodajo uveljaviti preko Prvega smiselnega referenduma, tako da vlada in parlament s tem ne bosta imela nič.
Torej ti "lobiji", ki to niso - so namreč navadni zsiljevalski karteli oziroma krdela zločincev, morajo zdajle dobiti "pravno tehnično oviro", medtem ko si ljudje in živali dejanske "tehnične ovire" ne zaslužimo.
Vsako lobiranje pa ni sporno. Lobist je načeloma človek, ki kot strokovnjak_inja svetuje neko rešitev ljudem, ki imajo (lokalno, državno, evropsko) oblast. Lobist predstavi pozitivne lastnosti rešitve, oblast pa se potem odloči.
To, o čemer beremo, da so pritiski "lobijev" hudi, pomeni, da ne gre za tovrstno lobiranje, pač pa za izsiljevanje. Naša vlada in parlament so tukaj žrtve. Na Prvem smiselnem referendumu lahko te "lobije" odstranimo in vlada bo končno mogla upoštevati voljo ljudstva. Zdaj tega očitno ne more. Kdo ve, kakšne grožnje so naši vladarji in vladarke prejeli od proizvajalcev žice, saj glede na floskule jasno vidimo, da Cerar ne ve, kaj mu tale žica bode. Ta "lobi" je najbrž madžarski, saj žico proizvajajo zaporniki, kar pomeni, da je nova železna zavesa strahoten dobiček za nekoga na Madžarskem.
Žice da ,ne pa povsod.Le ob mejnih prehodih in maloobmejnih prehodih za usmerjanje ne pa da Slovenijo ovije brez potrebe v žico-ta žica nobenega begunca ne bo zadržala....in s tem tudi ni navdušil EU-to je bil tudi namen te žice.
Ruši se ministre, ki posegajo v lobije, ne ruši se pa dejanskih uzurpacij ministrstev (ki so postali politični lobiji) in, katerih rezultati dela so dejansko slabi (MDDSZ).
Kar najbolj bode v oči je, da Cerar, fašist po dejanjih, ne deluje v korist prebivalcev Slovenije marveč oblasti v EU. Žica je zahteva Merklove. Ščitenje bogatih je zahteva Evropske banke. Imamo oblast, ki je zavezana tujcem, doma smo prepuščeni svojim prepirom med seboj (SDSDS).
Ni problem Cerar: problem je ljudstvo. Kdaj bo končno vzelo oblast v svoje roke. Lep primer je stavka policistov, katere podpira tako malo ljudi češ, da so za svojo izobrazbo sorazmerno primerno plačani. Malo pa jih pomisli, da je denar slabo razporejen, da so tudi drugi slabo plačani ter, da bi bilo pametno, da bi se uprli (tako, kot policisti). Ampak ne: slovenceljska pamet veleva, dajmo uničit črne ovce.
Cerar se bo obdržal s pomočjo koalicijskega strahu SD, da v prihodnji vladi ne bi več sedeli. Prihodnja vlada bo namreč še bolj desna, tako desna, da za srednje-desno SD v njej ne bo več prostora (NSI). Erjavec pa tako in tako ne šteka kaj dosti: da je le on minister, drugo ni pomembno.
PS: sicer pa ne vem, kaj se vsi skupaj vžigamo: Slovenija je v fazi razprodaje. Države čez 20 let ne bo več, bo le skupek odločitev korporacij, trkali se bodo po narodnostni pripadnosti, državljanskih pravic pa ne bodo imeli. Ker ste hoteli biti moderni evropejci, ne boste več slovenci :)
Glede Scengna je Cerar v EU dobil ultimat po načelu ALI - ALI!
Kljub temu trdi, da je ravnal suvereno.
Sosledje dogodkov dokazuje njegovo popolno vizionarsko impotentnost!
Cerarja daje tudi inkontinenca.
Njegove besede in dejanja mimo samokontrole curljajo dokazne vsebine nesposobnosti, prikrivanja, zamujenih odzivov, branjenja nesmislov, živčnost ....
Dax je včeraj zgrmel 2% če se ne bo ustavil pri 10000 je naslednji cilj 9700 pod to pa si lahko ogledate film abyss.in kriza ki jo svet še ni videl....
Zato čimprej uvesti UTD je edina rešitev za vse.
1. Milojka Kolar - njena zdravstvena reforma se sesuva in je usmerjena v napano smer,
2. Peter Gašperšič - tip ne ve kaj bi in s čim bi, bencinski cent pa je neumnost
3. Andreja Katič - ali jo je kdo videl v času migrantske krize?
4. Vesna Györkös Žnidar - ali je še ministrica? Ko sem spremljal migrantsko kriizo sem imel občutek, da jo je dejansko že zamenjal državni sekretar Boštjan Šefic
5. ministrica za kulturo in zaposlovanje sosed iz Kamnika (šele na petem mestu zato, ker kake bistvene škode z zaposlovanjem sosed ni naredila)
Solidni del vlade, ki ga nikakor ne gre menjati:
- Dušan Mramor - dela solidno, samo jezik naj drži za zobmi in naj ne nastopa v medijih. Komuniciranje mu je šibka točka.
- Anja Kopač Mrak - ukrepi njene politike kažejo prve uspehe v zmanjševanju brezposlenosti in boljši usposobljenosti maldih za trg dela. To traja in ne pride takoj, kar mora bolje razložiti javnosti,
- Karel Erjavec - nisem si mislil, da bom to kdaj napisal. Vendar v tej sestavi je zvezda, zagotavlja tudi stabilnost v vladi in ima ustrezno kilometrino za zunanje zadeve
Odstop vlade, takoj!