V vrhu poslovnega sveta ni prostora za
V vrhu poslovnega sveta ni prostora za "debelušne očalarke"ali "kake agresivne zagrizene feministke"? Foto: EPA

Avto, služba in denar (in seveda estrada, ki jo je med naštevanjem svojih želja izpostavila ena izmed kandidatk!). Univerzalne sopomenke za uspeh in uresničenje življenjskih sanj vsake mlade ženske? Kar počasi. A če ste že med tistimi, ki sanjajo v tej smeri, pozor: sanje so vam dovoljene le, če vas je narava obdarila s "sanjskimi " telesnimi merami.

Takšno sporočilo smo vsaj izluščili iz ravno končanega resničnostnega šova pod okriljem največje slovenske komercialne televizije, ki naj bi po besedah ustvarjalcev "dokazal, da se lepota in pamet z lahkoto sprehajata z roko v roki", a je bil pravzaprav (ne tako) prefinjena kamuflaža za še eno promocijsko kampanjo ponudnika spletnih mobilnih storitev. Spretni trženjski zamisli ne oporekamo, zamislili pa smo se nad grenkim priokusom, ki nam je ostal po zadnji oddaji, v kateri so bile izbrane štiri "poslovne ženske", ki naj bi se jim s paketom avto-služba-denar uresničile sanje in pojavila odskočna deska za uspešno kariero.

V velikem finalu se je uresničilo predvsem tisto, kar smo od prve epizode, v kateri je bila kot zgled dobre trženjske strategije pohvaljena tudi tekmovalka, ki je prodajala poljubčke, ves čas slutili: da ustvarjalci pravzaprav iščejo četverico deklet, ki bodo v oprijetih kombinezonih iz lateksa paša za oči na veleplakatih in v oglasih. Ne, tam ni prostora za "debelušne očalarke" (na tej točki se ne bomo še enkrat spuščali v že prežvečeno razpravo o - po poročanju nekega medija - "najbolj kontroverznem trenutku slovenskih resničnostnih šovov", v katerem je voditeljica Tjaša Kokalj opravo edine tekmovalke polne postave in z opazno nepopolnim vidom označila za "popoln poraz in čisti polom", nato pa ji - priznamo, resnično neokusno - obleko razrezala) ali "kake zagrizene feministke", s kakršnimi je ena izmed gostujočih žirantk primerjala "agresivno" Mileno.

Na koncu so na situ ostale nežna svetlolaska, zabavna rdečelaska, ognjevita črnolaska in eksotična rjavolaska (no, zdaj že svetlolaska) - pač, iskali so raznolikost, kot je v pogovoru po razglasitvi povedala ena izmed "vrhunske četverice". Tisto, kar je na koncu tehtnico prevesilo v njihov prid in dokončno odločilo o tem, katera ima največ potenciala za uspeh, je bil zaigrani oglas za neko dišavo, v katerem so, posnete z nenaličenemu obrazu naklonjenim filtrom v črno-beli tehniki, zapeljivo šepetale.

Njihova "težko pričakovana nova zaposlitev" vendarle ni tako sanjska, kot se izkaže. Pogodba, ki so jo dobile v podpis, je le kratkoročna, dekleta pa pravzaprav (še?) ne vedo, kaj točno bodo v podjetju poleg opravljanja manekenskih nalog počela. A po mnenju idejnega vodje, kreativnega direktorja in lastnika oglaševalske agencije Igorja Ariha, ki je v intervjuju za hišni spletni medij povedal, da je "razočaran nad več kot petdeset tisoč Slovenkami, ki so brez službe in se niso prijavile", gre vsem dekletom, ki so se prijavila, čestitati in glasno skandirati.

Mi raje čestitamo in skandiramo dijakinji (oziroma njeni mami), ki se je prebila v ožji krog favoritk, po materinem nasvetu in velikanski televizijski drami pa se vendarle odločila, da bo namesto vztrajanja pri tako opevanem cilju šla na "popravca" iz angleščine. Kdo ve, morda se ji nekoč uresniči uspešna kariera, ki je ne bo zgradila na temelju svojih telesnih čarov, ampak ji bo bolj prav prišla angleščina. In morda se njene sanje (bognedaj!) usmerijo celo kam drugam od podjetništva?

Pika na i med ogledom finalne oddaje je bil oglas za avtomobilistično oddajo iste hiše, v katerem brhka deklina kot podlaga v avtomobilski žargon zavitih spolnih namigovanj s peno čutno drgne jeklenega konjička, še prej pa smo v gostilniškem resničnostnem šovu sestrskega kanala poslušali, kako je moškim tekmovalcem te dni težko, ker "niso vajeni, da jim v kuhinji ukazuje ženska".