Kolumne
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 1.6 od 38 glasov Ocenite to novico!
Jean-Claude Juncker
Juncker, ki si je skušal sestaviti politično komisijo, trenutno preprosto ni človek politične moči v EU-ju. Foto: Reuters
Matjaž Trošt
Matjaž Trošt Foto: MMC RTV SLO

Dodaj v

Junckerjev svet

Kolumna dopisnika RTV Slovenija iz Bruslja
16. september 2017 ob 06:45
Bruselj - MMC RTV SLO

Težko na kratko orišem Jean-Clauda Junckerja. Ne zato, ker bi bil tako zelo kompleksna ali večplastna osebnost. Prej zato, ker mi je v svoji nerodnosti, idealizmu, ki izhaja iz "lastništva" projekta EU-ja, tudi neprilagojenosti na sodobnost, na neki način simpatičen. Je relikt nekega političnega sveta, ki izginja. Ampak ...

Svojo politično pretkanost je Juncker dokazal tako v domačem Luksemburgu kot na evropskem ali evrskem parketu. Brez nje ne bi mogel dve desetletji voditi države in vrsto let usmerjati evrskih političnih pristopov. A trenutno so njegovi nastopi bolj kot nastopom samozavestnega prekaljenega kockarja podobni kričanju v nebo ob pristajanju letal, kakšnih petdeset metrov od pristajalne steze. Gospod iz države, ki sicer nima morja, je svoj letni nagovor začinil s krilaticami iz pomorskega besednjaka. "Razpre naj jadra Evropa in izkoristi ugoden veter." Res je, tudi v tem primeru je težko z resnim pogledom in brez ciničnega nasmeška poslušati govore evropskih veljakov, ko govorijo ljudem o razmerah v državah ali na celini, na kateri živijo. Še posebej, ker se morajo ali pa bi se morali zavedati, da so razmere zanje, tudi težave, pogosto drugačne od tistih, s katerimi se soočajo.

Še težje se je resno držati potem, ko se vedno znova iste vrstice pojavljajo v tako rekoč vseh medijih, kot da bi dejansko kaj pomenile. Ne gre le za Junckerja. Nagovor o stanju v Evropski uniji je bil namenjen vsem in nikomur. In tako kot se njegovih poudarkov niste zapomnili, tak je tudi bil poudarek. Kup predlogov, idej, ki so v svojem bistvu lahko označene za vizionarske, za federalistične, a tudi utopistične. Kar v tej Komisiji ni nekaj novega. Juncker je tudi tokrat izpostavil nekaj svojih razmišljanj, ki bodo v naslednjih tednih in mesecih postale ali podlaga za nekaj, kar bo le na daleč podobno predlaganemu ali pa le vizije kratkega roka trajanja, saj gospod rad vrže tu in tam kakšno pasjo bombico, a obenem tudi skuša ugoditi vsem. Razen morda madžarskemu premierju Orbanu.

Trenutnemu predsedniku Evropske komisije Junckerju bi težko očitali, da njegovi predlogi ne bi bili dobronamerni in da bi morda celo lahko prinesli napredek za EU, ki bi z večjo enotnostjo nemara res lahko okrepila svoj položaj v svetu. A Juncker namesto analize stanja v Uniji ponuja abstraktne zasilne izhode, na katerih ni videti kljuk. Kot je v navadi pri Evropski komisiji, je poudarjal, kaj vse so pri Komisiji že storili in česar države ne počnejo, pa bi morale, da bi se cedila med in mleko. Nič novega sicer ni, če se politična elita obnaša, kot da bi bilo treba zamenjati ljudstvo, če ne podpre ambicij in vizij ljubljenih vodij. V Bruslju je podobno kot drugje. Ko gre kaj dobro, so vsi zraven v slogu, "saj smo že pred sedmimi leti dejali, da ...". Ko ne gre, so krivi drugi. Ne gre le za Madžarsko ali Poljsko, tudi nizozemski premier Rutte je Junckerju dal vedeti, da bi morali ljudje s prividi obiskati oftalmologa. Kar je sicer neprijazno, a Rutte je vendarle politik, ki mu za petami v hrbet skače populist Wilders, ki z vsakimi volitvami in siceršnjo navzočnostjo "njegovih" tem v javnosti dokazuje svojo politično, razpravno moč. No, to ni izgovor za nesramnost.

Evropska unija je drugačna, kot si jo je in nam jo je naslikal Juncker. A to ne pomeni, da je z Junckerjevo vizijo kaj narobe. Juncker trenutno deluje kot preslišan del sistema, ki se je v zadnjih letih močno upognil pod težo argumentov držav članic. Migrantska kriza je požrla velik del solidarnosti, skupnostnega pristopa, in nič ne kaže, da bo kaj bolje. Slovensko-hrvaški odnosi se ves čas vrtijo okrog istih vprašanj. Še več, okrog istih odgovorov. Tam ni več nič neraziskanega. Tako se evrske države ves čas pogovarjajo in premlevajo iste stvari. Evrski proračun, poenotenja dolga, o neodpisovanju grškega dolga. Dobro, zdaj se tako nič ne premakne, ker je Angela Merkel na kasetni enoti multizvočniške evropske mašinerije pritisnila gumb pod besedo premor. Juncker, ki si je skušal sestaviti politično komisijo, trenutno preprosto ni človek politične moči v EU-ju. Komisarji, morda katerega celo poznate, prav tako to niso.

Opozorim lahko, denimo, na Junckerjev kennedyjanski pristop, v katerem poudarja, da bi morali razmišljati o tem, kaj je boljše za celotno Unijo. Živeti bolje je temeljna človekova želja, gonilo razvoja, razlog za spremembe. Morda bi morali politiki opraviti s krilaticami, na katere sploh več ne dvignemo obrvi, saj smo jih slišali že na lepotnih tekmovanjih pred več desetletji. Vsi smo za mir na svetu, boljše življenje, za pravičnost, dobrososedske odnose, vladavino prava, a vendar brez težave dodajamo besedo ampak ...

Matjaž Trošt, RTV Slovenija
Prijavi napako

Mnenje avtorja ne odraža stališča uredniške politike RTV Slovenija.
Komentarji
windmaster
# 16.09.2017 ob 07:16
Ugodno davčno zakonodajo ki multinacionalkam omogoča pranje denarja, imenujete politična pretkanost. Hahaha
grapar
# 16.09.2017 ob 07:35
V službi multinacionalk in ne v službi Evrope.
uporabnik_no_9
# 16.09.2017 ob 07:51
baraba in egoist..... drugega ne rabim rečt
luckyss
# 16.09.2017 ob 07:20
Ne govorite pravljic o povprečnežu, kakršnega lahko srečaš na vsakem koraku...
S to razliko, da bodo tisti z ulice večinoma trezni..
Miham
# 16.09.2017 ob 07:58
Juncker izdajalec evropejcev, Kalrgijev nagrajenec

ne bom presenecen, ce bo tako kot Barosso potem dobil zaposlitev pri Goldman Sachs...
zornada franko
# 16.09.2017 ob 07:11
Lisjak pravi....
zapravico
# 16.09.2017 ob 07:30
Že njegov priimek vse pove,samo prve 4črke
Wasabi
# 16.09.2017 ob 08:15
Težek lopov z imuniteto. Kriminalec par excellence.
borut-blas
# 16.09.2017 ob 08:06
človek je omogočil multinacionalkam neplačevanje davka preko luxemburške davčne oaze in namesto v zapor gre za predsednika komisije...
to je evropa
to so evropski politiki ...
še dobro da prihaja kitajska
kitajska komunistična partija bo naredila tiho svetovno socijalistično revolucijo, ker kapitalizem je že tako gnil da se bo zadušil v lastnem smradu
patriot1970
# 16.09.2017 ob 08:52
Toliko prazne slame kot je v nametano v tem članku pa že dolgo ne! Zakaj ni konkretno napisano kakšna je danes Junkerjeva Evropa: vojaki na ulicah zahodnoevropskih mest,....betonske ograje po mestnih središčih, kontorole na notranjih mejah EU članic, nezavarovane zunanje meje EU.....redni teroristični napadi, cenzurirani in neobjektivni mediji, revščina in brezperspektivnost v Grčiji, Italiji,.......medtem ko določeni migranti s štirimi ženami in 23 otroci prejemajo mesečno 30.000 evrov socialne pomoči!

......in človek kateremu je vse to uspelo je za našega novinarja simpatičen!
MaliPandit
# 16.09.2017 ob 07:54
Težka propalica je ta tip
Ori
# 16.09.2017 ob 08:32
Tri besede; Konjak, podkupnine in izsiljevanje.
REsnica
# 16.09.2017 ob 08:20
Pač tipičen demokratični kapitalist
osservatore
# 16.09.2017 ob 09:20
Junckerjev svet

Ne zanimajo nas Junckerjeve nebuloze o tem in onem .... poglejmo zatečeno stanje, torej kakšna je Junckejeva Evropa danes: propadla Grčija, revščina v Romuiji, Italiji, Španiji in na Portugalskem, EU polna (nezadovoljnih) ekonomskih migrantov iz Afrike in bližnjega vzhoda (tudi druga in naslednje geneacije migrantov), spor z državami višergajske skupine zaradi preseljevanja migantov, katere je neka gospa vabila na hrano in stanovanje in posledičo vzpon nacionalističnih gibanj po celi EU, teroristični napadi po prestolnicah držav in posledično ogromno vojske in policije, ki patruljira po mestih, ulltimativno sedanje stanje so nezaščitene zunanje meje EU in posledično kontrole na notranjih mejah in seveda ideje o Evropi različnih hitrosti.
Juncker, Merkel in podobni dobro plačani "vizionarji": ne hvala!
garmond
# 16.09.2017 ob 07:52
Tipični evropski desničar. Poln lepih besed o boljšem življenju ljudi v EU, v praksi pa dela samo v dobro kapitala, predvsem največjih multinacionalk, ki opravljajo novodobno globalno kolonializacijo.
maja kibira
# 16.09.2017 ob 08:53
Takih nesposobnezev ki se pasajo po evropskih sobanah za astronomske vsote in nimajo v zivljenju pokazat nicesar drugega kot svojega nagrabljenega premozenja je povsod na pretek..
alcatraz
# 16.09.2017 ob 09:15
Težka propalica je ta tip

točn, in kapital rabi takega na vrhu.
Junkeraši niti najmanjšega pojma nimajo, s čim se soočajo ljudje v evropi in svetu. Najmanjšega pojma! Zazidani v Bruslju, obdani z udobjem in občutkom oblasti flancajo prazne flance namenjene nikomur.
ljudstva pa nič...
Sklonjen
# 16.09.2017 ob 08:42
Obnaša se, kot da je buzi!
Gepard007
# 16.09.2017 ob 09:58
Neodstavljiv tako kot naša zdravstvena ministrica...
davide
# 16.09.2017 ob 11:31
Politični klovn
AlFe
# 16.09.2017 ob 09:37
osservatore "... migantov, katere je neka gospa vabila na hrano in stanovanje"

Zaradi boljšega razumevanja je treba poudariti, da ne na svojo hrano in ne v svoje stanovanje.
maja kibira
# 16.09.2017 ob 08:51
Po kozarcku ali dveh je pa se bolj domiseln in prijazen..
marko02
# 16.09.2017 ob 11:26
Mogoce ne bi bilo odvec ce bi avtor tega clanka primerjal komentarje in ocene komentarjev s svojim razmisljanjem oz.videnjem omenjenega nesposobneza..verjetno bi se malo zamislil tudi sam nad sabo
Saj se strinjam z zgoraj napisanim, ampak glede na to, kar je pisal še lani, gre za napredek. Danes se vsaj zaveda, da je v EU nekaj narobe.
Petja
# 16.09.2017 ob 10:04
Zanimiv, dobro napisan, tudi večinoma resničen članek. Občutek imam le, da avtor ve več, kot daje vedeti. Juncker namreč v svojem zadnjem govoru misli zelo resno in napak bi bilo domnevati ali celo sklepati, da zanj nima velikega konsenza vseh vodilnih Bruseljskih politikov, kljub temu, da se to morda želi v taki luči prikazati. g. Trošta bi prosila, če bi lahko kaj napisal o 75 bilijonih eur EU denarja, ki bo po Junckerjevem načrtu namenjen za Afriko. Kakšno vlogo in pooblastila bo imela načrtovana EU vojska in bo le ta imela pristojnost posredovati v državi članici brez njenega predhodnega soglasja? Je menjavanje služb politikov med vodilnimi položaji EU in zasebnimi bančniki Goldman Sachs sprejemljivo? Najbolj pereče ter obenem najbolj pomembno pa se mi zdi sledeče: idejni oče Evropske Unije, Richard Coudenhove Kalergi, je leta 1924 jasno začrtal metode in način za dosego Pan-Evrope oziroma Združenih Držav Evrope, katerega zdaj Juncker, Merklova, Van Verhofstadt, Peter Sutherland, Barroso, Frans Timmermans, Macron in Frederica Mogherini do črke natančno izvajajo.
Ker smo članica EU in se nas njena prihodnost neposredno zadeva, bi morali vedeti kaj več o vsebini in cilju tega načrta, natančneje v delu kjer omenja neomejeno množično priseljevanje kot sredstvo za dosego želenega, demografsko, genološko, rasno enotnega novega prebivalstva Pan-Evrope.
Vsem priporočam v branje knjigi Praktischer Idealismus ter Pan-Europa
Lešnik
# 16.09.2017 ob 09:41
Ljubitelj žlahtne kapljice in pripadnik eu elite.
AlFe
# 16.09.2017 ob 09:25
borut-blas # 16.09.2017 ob 08:06 "ker kapitalizem je že tako gnil"

Kapitalizem, katerega značilnost sta vrednote in prosti trg, je umrl davnega 1913. leta, ko so ustanovili FED. Potem so samo še neki roparji, ki se skrivajo za imeni kapitalizem, socializem ...
maja kibira
# 16.09.2017 ob 10:15
Mogoce ne bi bilo odvec ce bi avtor tega clanka primerjal komentarje in ocene komentarjev s svojim razmisljanjem oz.videnjem omenjenega nesposobneza..verjetno bi se malo zamislil tudi sam nad sabo
AlFe
# 16.09.2017 ob 09:29
nikagaja: "... je sploh mozno voditi posteno, ko pa se pri koritu vedno zberejo najbolj brezkompromisne hijene."

Da, je možno voditi. Vendar ne v demokraciji.
Ivo Lola
# 16.09.2017 ob 21:37
V kolikor administrator misli, da bo članek boljši, če pobriše moj komentar, naj pač briše. Lahko pa mu svetujem, da bo tudi članek najboljši, če ga kar pobriše.
cairns
# 16.09.2017 ob 17:59
Junckerjev svet

Junckerjev svet je svet mrhovinarjev.
tuintam
# 16.09.2017 ob 16:40
Hočem reči: kvote za migrante ipd. - to daleč presega vsaka pooblastila gospodarske unije. To bi bilo v resnici možno šele, če bi bili politična. Nekateri si domišljajo, da smo več, kakor smo. Merklova, kanclerka ZRN, pa drugim, ii so sicer zainteresirani za nemški povojni in nedvomno uspešen sistem, povsem nekaj drugega in v bistvu škodljivega, svoje t.im. "socialno tržno gospodarstvo", vse monopolno podrejeno upraviteljici subjektu Državi; nekaj, kar vodi naravnost v radikalizem in nazaj v (radikalni) socializem. Tako je, če si napoleončki domišljajo, da so Napoleon, oblast da je pravno isto, kot ljudstvo (populizem) ipd. V ZRN je pa sicer vzajemni kapital lastniško ločen od Države, je na ustavnopravnem nivoju lastniško last davkoplačevalske celote, ki presega sedanjost, in je pred Državo in ostalimi upravitelji ščiten. Tudi pred njimi, ne samo z njimi v kakšni navzkrižni kontroli. Pri nas si ga pa z ustavo lastijo, nasledstveno iz socializma in radikalizma od prej (ko si ga lasti ena oblast, da si ga ne bi druga, ko si ga nobena sploh ne bi smela...). Ne moreš verjeti, kakšen 'intelekt' mi imamo! In Juncker je samo še en tak primerek, ki bi sicer lahko kaj naredil, pa tudi on ne zna ... Intuicijo pa seveda ima, kot vsak, ki probava teran ipd.
pericon
# 16.09.2017 ob 10:30
To pretkano staro železje ni več za moderno Evropo!
Mislim, da si vsi želimo združeno, odprto, pravično Evropo, to se pa ne da narediti s starimi vzorci.
tuintam
# 16.09.2017 ob 16:25
Petja

Tiskarna brez kompasa ... Draghi odkupuje državne obveznice, sfalirane naložbe, ker banke to kupujejo in nesposobne lastnih naložb zlorabljajo instrumente držav itd. Delo ni vredno nič, nedelo nosi dobičke ... Divji ples, ki ni bil možen, sedaj je...
Rainer
# 16.09.2017 ob 15:18
Ta človek je en tak blefer, ki bi potopil EU s svojimi iluzijami iz svoje vile v zastraženi četrti daleč od realnosti. Glede na to kako močno poskuša prisiliti vse države, da bi sprejeli vse migrante (ne beguncev),ki želijo v EU in nikakor ne vidi povezave med kriminalom in terorizmom in miljoni brezposelnih, ki smo jih sprejeli.Ter kateri bodo ostali brezposelni še vsaj eno ali dve generaciji. Od kje se bo denar vzel. Čudno nisem vedel, da ga imamo vsi toliko preveč. Nemčija je od sprejetih do sedaj zagotovila službe koliko že, 3%, nekaj takega pa še to je verjetno #statistika#.
ni maitre
# 16.09.2017 ob 14:26
Čudežni deček, ki za svoje ideje porabi 5% časa, 5% časa porabi za realizacijo. 90% časa se pa ukvarjamo z problemi, ki jih povzročijo tovrstni čudežni dečki...
#Konjak kasta press
Rugess Nome
# 16.09.2017 ob 10:46
A je že prebral sodbo sodišča?
tuintam
# 16.09.2017 ob 10:08
borut-blas
človek je omogočil multinacionalkam neplačevanje davka preko luxemburške davčne oaze in namesto v zapor gre za predsednika komisije...
to je evropa
to so evropski politiki ...
še dobro da prihaja kitajska
kitajska komunistična partija bo naredila tiho svetovno socijalistično revolucijo, ker kapitalizem je že tako gnil da se bo zadušil v lastnem smradu


Drugi del tvojega posta je majčkeno čuden. Se ti ne zdi? Kitajska da ima še vedno socializem? Ima sicer res nekaj 'novega': dvojen sistem, enega za rajo in drugega za bogate. Mogoče vsaj to, oboje. A to je edina 'razlika'. Da bo socializem zadušil kapitalizem - edino v tem se pa strinjam. Socializem je DESNO, radikalno, oblastno, diktatura ... da kar smrdi. Ne gre za pravo kapitalistično levico. Desnico imaš s socialisti tudi na levi. Čisto nič naklonjen kakšni družbi ni. Čista laž je, v kateri je ljudstvo enako kakor oblast. To je izkrivljena podoba demokracije, v kateri oblast postane radikalno neodgovorna do kakšnega ljudstva. In socialistični družbeni kapital sploh ni bil družbeni. Ker je bil last subjektov, ki so upravljali (Združeno delo npr.) je zlahka, ampak zlahka, neumno, da to bolj neumno to biti ne more, prešel v last novega upravitelja, Države. In to nas baše.

Da še vedno ni bil od njih de facto ločen in še vedno niso odgovorni nikomur. V ustavi ločen od Države, ki je upravitelj in od upraviteljev. Še vedno pravno ne obstaja neka celota, davkoplačevalska celota, ki bi ji bil upšravitelj Država zavezan. Enostavno izrine državo v smislu celte. To je pa dedišlčina tudi iz socializma. Ta družbe v resnici ni ščitil pred oblastjo, pač pa jo je kao ščitil z njo. Monopolno, da ne bi bilo monopolov. Še vedno pa celoto ustavnopravno zanikamo, da bi jo s tem kao priznavali. V tem je bistvo.

Še vedno nismo kot celota lastniško-pravno, t.j. po kapitalistično ščiteni. Še vedno so desno in radikalno. Po vojaško z oblastjo, namesto po mirnodobno tudi pred njo. Socializem in radikalni kapot6alizem delujeta v španoviji, ohranja se polna, lastniška pooblastila upraviteljev, še naprej se družbo, celoto ustavnopravno zafrkava ipd. In to tudi po zaslugi socialistov! Oni so DEL oblastne, radikalne DESNICE. To ni resnična levica. In to se je vedelo celo v socializmu samem, pa oprosti, Ti nisi noben socialist, celo to ne...

Ko ga ni in ima oblast vsa pooblastila. Razmišljaj raje o različnih vrstah kapitalizma (ker tudi socializem je bil še vedno čisto lepo kapitalizem). Rešitev tudi ni kakšen brezdenarni sistem (komunizem), pač pa obvladovanje le-tega, denarja. V obvladovanju. V znanju, če hiočeš. Ne sme se pa na silo zatirati znanja. Imaš 'stroke', ki strokovno zatrejo strokovnost. Prvo je isto, kot eskapizem.

Z monopolom jurišati nad monopol pomeni, da ga bo kdo ob priložnosti tudi zlorabil. Dejansko monopolov ne bi smelo dovoljevati, a ne tako, kot to naredi socializem. Monopol je, če si z ustavo upravitelj Država prilasti identiteto celotne države, davkoplačevalske celote, oblast identiteto ljudstva. V bistvu se zaradi socializma in zaradi radikalizmov v kapitalizmu pogovarjamo, kako da je ljudstvo isto, kakor oblast. ko potem ljudstva pravno sploh ni in ima oblast POLNA, upravitelji pa kar lastniška pooblastila. Temu neoradikalizmu potem pa celo rečejo neoliberalizem. Ko gre za vse travo obratno. Podobno kot v vojnah, tako v diktaturah...

Za vrste kapitalizma gre, pa oprosti. O tem razmišljaj, pa boš videl, kako mimo sekaš.
nikagaja
# 16.09.2017 ob 08:18
mislim, da ga je dobro opisal. najbolj ga ponazarja "nikomur se noce zameriti". ni lahko voditi tako razlicne interese ljudi, drzav, kjer se vsak obnasa kot hijena, ki zeli odnesti cimvecji kos. no, ce bi poskusal voditi z bolj trdo roko, pa spet ne bi bilo prav. jaz bi vodila s 100% postenostjo in odlocnostjo, dokler me ne bi skenslali v tej mnozici razlicnih interesov. je sploh mozno voditi posteno, ko pa se pri koritu vedno zberejo najbolj brezkompromisne hijene.
tuintam
# 16.09.2017 ob 16:21
Petja

Združene države EU so sedaj brez ustave, brez politične ideje in ... Politična združba, ki pa za to nima politične osnove. S prekoračenjem pooblastil enim za drugim. Seveda pa potem zagovorniki suverenosti to anarhijo prav s kritiziranjem spet podpirajo. Češ bodimo suverenio. V bistvu pa to izpade kot dajmo se iti vsak zadevo po svoje, preko vseh mej ...
tuintam
# 16.09.2017 ob 10:48
Dajana_B
... Kaj je naredil za Slovenijo?

:) Vseeno pa... Mogoče vsaj in vseeno to, kar je veliko (!), da je (Trošt...) napisan nek članek, pod katerim se vsaj sme kaj reči, ne pa da velja tisto: 'Prosimo, da se pri komentiranju držite teme, ne uporabljate sovražnega govora in upoštevate pravila' .... ko je je v se vrženo v isti koš, da ja z nami lahko manipulirajo, kot jim paše.

Na nekem zasebnem mediju je pisal admin: 'zasebne menidje imamo zato, da lahko tudi vi ustvarite svojega (če vam kaj ne paše, da imamo pač vsak svojega ali kaj) in da lažje tumbamo, kar nam paše'. Nekaj takega. Pa gre za znan financarski časopis, ki se ima za naprednega. Ojoj, prejoj - torej jih nimamo zato, da ne bi bilo več monopolov, pač pa zato, da bi bili ti še večji ??? Da bi samo eni, vedno eni te isti, lažje tumbali, kar jim paše?

Eno je nekaj povedati v članku, drugo samo v kakšnem komentarčku. Eno ima težo, drugo nobene ali obratno. Zelo pomembno je, kaj govorijo in tumbajo tisti na vrhu. Največkrat pa tudi na vrh ne bi prišli, če bi bili drugačni. Tako da, malo je treba računati tudi na trojanskega konja, na spremembe, da bo kdo zatam zgoraj doživel razsvetljenje ...
Dajana_B
# 16.09.2017 ob 10:37
Dober to, ta tip je alkoholik in... pač... je kar je... Ampak, zakaj članek o njem? Kaj ima Juncker s Slovenci? Kaj je naredil za Slovenijo?
tuintam
# 16.09.2017 ob 10:18
borut.blas

Po drugi sv. vojni je v ZRN vzajemni kapital (z Državo in ostalimi vzajemnimi upravitelji vred) v JAVNI LASTI. Pri nas ni. Pri nas je še vedno v DRŽAVNI lasti. Se pravi v lasti upraviteljev. Ker Država je pravna oseba, ki UPRAVLJA. Kot v socializmu še vedno enačimo oblast in ljudstvo. To je skrajno otročje početje. Ko otrok ne dojame, da je postal odrasel, da ni več otrok. Ko nek napoleonček ne dojame, da ni Napoleon (< to pa i več otročje). Ko nek del celote, oblast, ne dojame, da ni celota (< temu se reče pa preveč pooblastil in oblastnost). Pravna država je lastniško-pravna, ne pa vladavina prava ipd. oslarije. Mi p5reveč po socialistično, oblastno, radikalno kapitalistično ipd. razmišljamo. To ni več vladavina. Tudi pred vladavino je celota ščitena lastniško-pravno... Ne zavežemo ustavno-pravno, lastniško, upraviteljev kakšni ločeno od njih obstoječi davkoplačevalski celoti. V bistvu celota ni upravitelj, kakor je npr. v socializmu. Družbe se ne enači z upraviteljem in upravitelji. V ZRN jo imajo pravno, ustavnopravno OPREDELJKENO. In potem LOČENO plačujejo sektorje, noben si pa ne prilašča identitete celote, nobena naci stranka več ... V tem je keč. Zato njihovo uredi6tev poudarjam. Oni in Avstrija šele sploh davkoplačevalsko celoto, družbo, ustavnopravno priznavata kot makro subjekt. Sociali6em je ni. Ta način priznanja celote je boljši. Je strogo kapitalističen in se celoto ščiti ENAKO, kakor ves ostali zasebni kapital. Mi tega še nimamo. Govorimo, da naj bo vzajemni kapi6tal še naprej last upraviteljev, ustavnopravno zanikamo celoto, da bi jo po plenjenju pa priznavali z ustavo. To enostavno ne gre in tako zaciklano vodstvo imamo.- Da niti te osnove pač ne dojame. Oprosti za dolžino. Najraje ne bi bil dolg, če ne bi imeli mi tako zamotane štrene...
SF
# 16.09.2017 ob 08:56
Počasi bo potrebno narediti novo delitev politike. Pozabit bo treba delitev levo-desno in uvesti nacionalno-internacionalno... Juncker je namreč internacionalist, bori se za uničenje nacionalnih držav, ki so zadnja varovalka pred uspostavitvijo diktature v kombinaciji plačanih lenuhov in kapitala multinacionalk. Internacionaliste namreč najdeš tako na desnici, kot levici. Sčasoma boste spoznali, da je bila bivša juga samo poligon, na katerem je socialistična internacionala ( katera ima juresdikcijo nad tem koncem sveta) izvajala socialni inženiring nad ljudstvi in tako testirala kaj se da početi s šamponiranimi glavami. Socialistična internacionala je namreč prav tako del NWO... Dober tek!
hehet
# 16.09.2017 ob 10:41
Evropska unija je drugačna, kot si jo je in nam jo je naslikal Juncker.
Res je, ni še stalinistična distopična družba kakršne si želijo mediji in Juncker. Še.
Matjaž Trošt
link
O nadzoru in elektriki
1
14. oktober 2017 ob 07:46 Pred Salzburgom v smeri proti Münchnu se navadno ustavim na katerem od postajališč in si ogledam časovnico poti prek avstrijsko-nemške meje.
Več novic ...
Kazalo