Kolumne
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.0 od 93 glasov Ocenite to novico!
Šolarji
Otroci si res želijo pripadati, vsak dan to jasno in glasno izražajo. Foto: Pixabay
Jožica Frigelj
Jožica Frigelj je učiteljica razrednega pouka. Foto: Osebni arhiv

Dodaj v

Kaj pa, če bi uvedli šolske uniforme?

Kolumna učiteljice razrednega pouka
27. oktober 2017 ob 06:26
Ljubljana - MMC RTV SLO

Evropa je skupnost, ki temelji na spoštovanju in zaščiti etnične in kulturne raznolikosti njenih posameznih delov. Razlik ne moremo spregledati in poznavanje kulturnih navad drugih družbenih in narodnostnih okolij je osnovni pogoj za zavedanje o lastni identiteti.

Strpnost do drugega in drugačnega je osnovni pogoj za obstoj demokratičnih odnosov v družbi. Zatorej le govoriti tuje jezike ni dovolj za uspešno komuniciranje, medsebojno zbliževanje in razumevanje. Uspešna komunikacija zahteva poleg poznavanja pravil jezikovnega sporočanja tudi poznavanje oblik, pristopov in ravnanja v različnih kulturnih okoljih.

Medkulturno učenje, ki služi razvijanju medkulturne zmožnosti, je sestavni del tudi pouka tujih jezikov. Seveda je govor o dolgotrajnem procesu, in zmožnost sprejemanja stališč drugih ni vrednota oz. spretnost marsikaterega odraslega, da o današnjih otrocih, ki so zrasli v pedocentrističnem duhu, sploh ne izgubljam besed. Zato je pomembno, da učitelj ne začne s poudarjanjem razlik, pa če so še tako očitne, temveč z iskanjem podobnosti. Npr. z ugotovitvijo, da imamo vsi dvoje oči in nos sredi obraza (bedasto, kajne?). Z dejstvom, da (vsaj v EU-ju) vsi otroci hodijo v šolo, da vsi starši želijo čim boljšo izobrazbo za svojega otroka, da v vseh šolah učijo za to posebej usposobljeni ljudje - učitelji. Šele potem postanejo zanimive primerjave, recimo šolskih sistemov od dolžine do starosti otrok pri vstopu in ob zaključku obveznega izobraževanja. Pri iskanju teh primerjav pa slej ko prej naletimo na šolske uniforme. Učenci kaj hitro opazijo, da smo v Sloveniji prej izjema kot pravilo, saj šolskih uniform nimamo.

Že kratek sprehod po svetovnem spletu nas lahko prepriča, da je kodeks oblačenja še kako aktualen (in kaj je šolska uniforma drugega kot dostojen način oblačenja oz. na enostaven način rešen sicer lahko problematičen opis dostojnosti); poznamo ga v poslovnem svetu, v cerkvah, pri ogledu kulturnih prireditev, pri iskanju zaposlitve, pri večerjah v hotelih in še bi lahko naštevali. Vse to smo sprejeli kot nekaj samoumevnega, na večino reagiramo celo z zadovoljstvom: ženske se z užitkom predamo urejanju večerne toalete, moški še kako zahtevno izbirajo ustrezen pulover za golfklub, otroci navdušeno skačejo po šoli v taborniških uniformah tisti dan v tednu, ko imajo srečanje.

Zakaj se nam torej ob šolskih uniformah porajajo pomisleki? Zakaj je le nekaj šol v vzgojni načrt zelo previdno dodalo vrstico o kodeksu oblačenja (npr. "Od učiteljev in učencev se pričakuje, da prihajajo v šolo urejeni in dostojno oblečeni."), čeprav bi vsi radi dodali veliko več, da šolski hodniki v vseh letnih časih ne bi delovali kot razprodaja gole kože mladoletnic ali spodnjega perila, ki mora na vseh koncih kukati izpod drugih oblačil? Ob vseh teh razgaljenih popkih in ledvicah tudi pri minus desetih stopinjah se niso oglasili niti zdravniki. In zgolj za primerjavo: na Švedskem so npr. v vrtcu Myran v Gaellivareju prepovedali oblačila s pikastimi in črtastimi vzorci, ker naj bi vzgojiteljicam povzročala migreno, v Teksasu so iz šole suspendirali dečka, ki naj bi imel predolge lase.
Seveda pa razprava ne more temeljiti na nepreverjenih informacijah s svetovnega spleta. Zato imamo mednarodne raziskave dosežkov učencev v znanju na posameznih področjih, ki ne služijo le primerjavam med sodelujočimi državami, temveč in predvsem bi morale služiti kot izhodišče za izboljšave lastnega šolskega sistema. In rezultati zadnjih raziskav na področju različnih vrst pismenosti (PISA 2015) ter znanju matematike in naravoslovja (TIMSS 2015) so pokazali natanko to: dosežki naših učencev so v konstantnem porastu, pri čemer gre velika zasluga učiteljem in številnim inovativnim prizadevanjem na področju dviga kakovosti znanja.
Tudi ugotovitve mimo dosežkov znanja, kot so veselje do znanja in učenja, stopnja samozavesti, občutek pripadnosti šoli ter zaupanje staršev v šolo so v konstantnem porastu - žal v negativno smer.

Področje, kjer pa smo v mednarodnem prostoru čisto na repu, je področje pripadnosti šoli. Le 12 % učencev in 11 % dijakov izraža visoko pripadnost šoli, mednarodno povprečje pa je 37 %. Kar pa še prav posebej skrbi: z nizkim občutkom pripadnosti se nižajo tudi učni dosežki.

Zadnje ne preseneča. Če se oprem na motivacijsko teorijo Maslowa: potrebe na nižji ravni morajo biti zadovoljene, da se potrebe na višji ravni sploh pojavijo. Potreba po pripadnosti sledi osnovnim fiziološkim potrebam in potrebi po varnosti ter je motivacijski dejavnik za pojav kognitivnih in estetskih potreb ter potrebe po samoaktualizaciji.
Vse skupaj postane smiselno, kajne? Nezadovoljena potreba po pripadnosti skoraj 90 % mladeži botruje nezainteresiranosti za učenje in znanje, pomanjkanju samozavesti, k brezbrižnosti, neambicioznosti. Malce poenostavljam, a vendar ...
Otroci si res želijo pripadati, vsakodnevno to jasno in glasno izražajo: že v 1.razredu fantje nosijo "Ronaldo look", deklice pa "Barbie style". Vsi učenci znajo tudi opisati, kakšno uniformo bi nosili, in – začuda – nobena ni takšna, da bi razkrivala popek ali tangice.

Nedvomno pa je pomembno tudi dejstvo, da učenci pojem enakosti enačijo s pojmom pravičnosti: pravično je, če dva učenca za enako znanje dobita enako oceno, pravično bi bilo, če bi bili vsi učenci v enakih oblačilih, ker otroci za socialni status svojih staršev pač ne smejo biti kaznovani z zasmehovanjem. Težnja po pripadnosti, enakosti. Biti eden od mnogih. Vsi enaki - vsi enakopravni.
Če se oprem na šport in "Ronaldo look": enotni dresi niso le zato, da se člani skupine med seboj prepoznajo. So tudi zato, da izražajo pripadnost, da so team. Imajo celo skupne rituale in seveda skupne cilje. Ali ni v tem kontekstu tudi šolska skupnost neke vrste ekipa? Ekipa, ki deluje za skupen cilj – usposobiti mlade za samostojno življenje. Zakaj smo potem ob zamisli enakega dresa ali šolske uniforme že v izhodišču a priori proti?

Verjetno večina ob izrazu šolska uniforma dobi asociacije na nekakšne haljice ali suknjič, krilo, hlače na rob. Sem prepričana, da smo bistveno bolj ustvarjalni od tega. Ampak v sam design se niti ne bi spuščala, za to imamo veliko ustvarjalnih mladih, ki so na tem področju bistveno bolj kompetentni kot jaz. Govorim pač o nekakšnem "ekipnem dresu", ki mora - tako kot športni dres - služiti svojemu namenu ter hkrati vizualno izražati pripadnost. Seveda ne bi bilo dovolj otroke stlačiti v enaka oblačila, jih uniformirati. Šolski logo, grb, simbol ali kakor koli ga že imenujemo, je sestavni del, kot so gradniki občutka pripadnosti tudi skupni rituali: mogoče tedenski zbor vseh učencev in učiteljev s pozdravnim govorom ravnatelja, šolska himna, skupna praznovanja (recimo dan šole), skupna dela (recimo generalno čiščenje šole).

Prepričana sem tudi, da bi otroci te "ekipne drese" hitro sprejeli. Vsako leto jih namreč preizkusim: pri pouku tujega jezika se v okviru medkulturnega ozaveščanja dotaknemo tudi vprašanja šolskih uniform. V osredotočeno, skoncentrirano razmišljanje jih usmerim z de Bonovim orodjem ustvarjalnega razmišljanja, imenovanega PNZ (pozitivno, negativno, zanimivo). Ugotovitve otrok so zelo zanimive, ne pa presenetljive. Med pozitivnimi ugotovitvami navajajo, da bi bili vsi enaki, ne bi bilo razlik med bogatimi in revnimi, učiteljica bi jih v množici laže videla/našla, drugi bi vedeli, kam spadajo ... Med negativnimi, da so uniforme staromodne, ne bi mogli nositi svojih najljubših oblačil, uniforme so drage, mogoče jim ne bi bile všeč ... In kot zanimivo, če bi jih izbirali sami, če bi si lahko razred izbral svojo barvo, če bi jih nosili tudi učitelji ... Meni pa je zanimivo dejstvo, da otroci najdejo več prednosti in tudi bistveno prej jih nanizajo kot pa pomanjkljivosti.

Res ne vem, kaj nas še ovira pri poskusu uvedbe šolskih uniform. Ali res v uniformah vidimo le korak nazaj, čeprav to ni? Ali res vidimo v tem nepotreben strošek, ki tudi ni nujno, da to je? Že enotne majčke bi bile za začetek dovolj. Skupni rituali pa itak nič ne stanejo, razen nekaj dobre volje, skupni simboli so lahko šolski projekt. Ovir tako rekoč ni, so le tiste v naših (odraslih) glavah. In kaj naj povem za zaključek? Učenci imajo lahko še tako dobre ocene, lahko zmagajo na čisto vseh tekmovanjih, toda če njihovo učenje temelji na brezbrižnosti do sveta, bodo zgolj nemirno in zaman iskali smisel življenja, se bodo zaman vpraševali, kdo so in kam spadajo. Ne trdim, da je uvedba uniform edina zveličavna rešitev, je pa lahko ena od rešitev. Drugih tako ali tako nimamo.


Jožica Frigelj je učiteljica, profesorica razrednega pouka in članica civilne iniciative Kakšno šolo hočemo.

Jožica Frigelj, profesorica
Prijavi napako

Mnenje avtorja ne odraža stališča uredniške politike RTV Slovenija.
Komentarji
mihaing
# 27.10.2017 ob 06:30
A je komu spet dolgčas? Kaj pa če bi uvedli raje brezplačne učbenike? Kot, da je uniforma glavni problem šolstva. Prosim vas lepo...
foxhunt
# 27.10.2017 ob 06:50
A sem lahko dobavitelj? Posrednik robe iz kitajske.
eMZe
# 27.10.2017 ob 06:41
Elektronika, ki jo mularija navleče v šolo, je precej močnejši razslojevalni element kot obleka. Bi raje videl na tem področju kake smernice, če že ne predpisa.
Kar se uniforme tiče, pa že vidim izjave v smislu "ja, ampak ruta da/ne", "ja, ampak kratke hlače da/ne".
LosAlamos
# 27.10.2017 ob 06:31
Moj prvošolček bi rekel, da je najbolj pomembna družina.
Katalonec
# 27.10.2017 ob 07:13
Eden 10-letnik pride v šolo z novim Iphonom, drugi nosi strgane copate. Dragi moji to je razslojevanje. Nekateri nosijo samo znamke, drugi ne morejo kupiti delovnega zvezka...in oni se ukvarjajo z šolskimi uniformami, ki roko na srce, je samo ideja, ker bo nekdo dobro živel preko javnega naročila. Veste koliko OŠ je v SLO? In koliko otrok je v teh šolah? To je zaslužek v milijonih vsako leto. A nam gre v Sloveniji, res tako dobro, da je to poglavitni problem?

In glede na stanje države Slovenije, bojo te šolske uniforme, prej ali slej (mogoče ne takoj na začetku), obesili na starše. Na te iste starše, ki otroku ne morejo zagotoviti niti osnovnih šolskih potrebščin.

In kakšna bo kazen če otrok, ne bo imel šolske uniforme? Oziroma je ne bo hotel nositi? Ga bojo suspendirali ali celo izključili? Bojo suspendirali šoloobveznega otroka?

Slovenija nima kulture uniform v šolah in jo ni potrebno začeti uvajati.

Vso multikulturnost, da se otroci počutijo da pripadajo nekam, se pa reši, da vsi pripadniki druge kulture se prilagodijo kulturi v katero prihajajo in ne obratno. Doma lahko vsi slavijo kar hočejo, zunaj, v šolah in službah, pa se bi morali prilagoditi večini populacije.
opat
# 27.10.2017 ob 06:49
Slovenija nima tradicije nošenja šolskih uniform. Naj ostane pri tem!
Miham
# 27.10.2017 ob 06:54
dodaten strosek

raje naj dajo brezplacne ucbenike, to je razslojevanje, morda si jih kdo sploh ne more privoscit

poleg tega pa lahko prepovejo prinasanje pametnih telefonov ipd, sladkarij s katerimi nekateri kupujejo popularnost in ustvarjajo hierarhijo v razredu

pa prepovedati razne rute ipd, kar je invazivno vnasanje tuje kulture in pa podrejanje deklic,
neenakost spolov!!!
tujci bi se morali prilagajati kulturi, ki jih je sprejela, ne pa da se moramo mi prilagajati njim, in spreminjati v kulturo, zaradi katere so se sploh selili drugam...
enajstica
# 27.10.2017 ob 06:52
Ne mi Teksasa omenjat, ker hodijo s puškami v šolo...
dante123
# 27.10.2017 ob 06:39
Valjda, še en nepotreben strošek.
aktivist
# 27.10.2017 ob 06:42
Kdo pa bo placal te neumnosti? Ljudem ne morete placati delovnih oprem, tukaj bi pa radi placevali obleke, ki jih sploh nihce ne bo hotel nositi. In to na nas davkoplacevalski racun.
Mitcho_Buchannon
# 27.10.2017 ob 07:18
Tako je gospa profesorica, ljudem je treba odvzeti individualnost, naj se ve, komu služijo! Ne sme se jim dati možnosti nobene izbire, treba jih je indoktrinirati v ta sistem še čim mlajše, ko so najbolj ubogljivi, kajne?

In ne, meni ni v največji užitek navleči nase predpisano obleko za razgovor v službi, predpisano obleko za večerjo itd., ampak mi to predstavlja nujno zlo in verjamem, da nisem edini. Mene poslovna obleka degradira na raven služabnika kapitala in s tem nam daje vedeti, kje nam je mesto. Se opravičujem, ampak nekaterim služenje sistemu pač ne predstavlja največjega užitka v življenju.

Pustimo vsaj otrokom, da izrazijo nekaj individualnosti, ker kasneje kot odrasli teh priložnosti ne bo veliko!
Miham
# 27.10.2017 ob 06:56
je pa ocitno da je nekdo pri koritu prisel na idejo kako narediti biznis iz davkoplacevalskega denarja preko "javnih" narocil...
tetka
# 27.10.2017 ob 07:00
Sicer se strinjam, da je veliko drugih, bolj perečih problemov v šoli, kot pa nošenje unifirm. Sam menim, da bi nošenje uniform ne imelo negativnih posledic, res je, da bi se tako nekoliko zmanjšale razlike med otroci glede na socialni status...problem gole kože in popkov pa....so odraz družbe, tudi meni ni ravno normalno, da 10 letnice hodijo oblečene kot 18 letnice, ampak saj živimo v takem svetu. Šola ni inkubator, s stekleno steno ločen od kapitalističnega okolja...želeli smo si kapitalistične družbe in jo imamo,...reklamni panoji ob cestah s seksualnim ozadjem nas srečujejo na vsakih 100 metrov..zakaj?
Skippy
# 27.10.2017 ob 07:24
Že spet smo tam. Konstantno ene in iste nepomembne teme, ki nimajo nobene veze s kakovostjo šol - s pomembnimi pa se nihče ne ukvarja.

Kot v zdravstvu - ukvarjajo se z aplikacijo vrst, na 100 milijonov leti mimo ...
malizec
# 27.10.2017 ob 06:43
tko ja, najprej uniforme za ucence, mau kasnej za delavce, pa smo u 1984 cez mako destletje
tantadruj76
# 27.10.2017 ob 07:32
a dobavitelj je že znan? čigav sorodnik je?
matej pirnat
# 27.10.2017 ob 07:01
verjetno take, da ne bi ločili fantov od deklet. Tako kot učijo ponekod v skandinavskih državah. #GenderNeutralSchools
Univerzalne uniforme.

Levičarska zabloda o spolih.

http://edition.cnn.com/2017/09/28/health
/sweden-gender-neutral-preschool/index.html

https://www.theguardian.com/education/20
17/sep/06/secondary-school-makes-uniform-gender-neutral

https://www.youtube.com/watch?v=4sPj8Hhb
wHs
AM
# 27.10.2017 ob 07:36
"Kaj pa, če bi uvedli šolske uniforme?"

Sem proti. Ni potrebno, da so že šolarji v uniformah.
tantadruj76
# 27.10.2017 ob 07:31
dajte se z učitelji začeti ukvarjati ker smo dosegli dno.
ZVONKO
# 27.10.2017 ob 07:14
Odlično, vsaj po nečem bodo Evropejci končno prišli na raven razvoja Afrike, ki so jo pred tem odlično obdelali. Post-kolonializem uporabljen na sebe izjemno učinkuje. Kulturno.
majita
# 27.10.2017 ob 07:11
Tudi v tujini vem, kjer imajo šolske unifome, tudi prihaja do razlik. Tisti, ki lahko, si privoščijo dizajnerja, da jim sešije uniformo. In si spet niso enaki...
wax
# 27.10.2017 ob 08:26
A za učiteljce tudi? :)
Skippy
# 27.10.2017 ob 07:26
Tudi v tujini vem, kjer imajo šolske unifome, tudi prihaja do razlik. Tisti, ki lahko, si privoščijo dizajnerja, da jim sešije uniformo. In si spet niso enaki...

In glede na to, da večino otrok pripeljejo starši - en ga bo pripeljal s starim Cliotom, drugi z novim Q7. Ampak ne, otroci so tako neumni, da tega ne bodo opazili.
G.Bruno
# 27.10.2017 ob 09:27
Jaz sem za.
Rookiee
# 27.10.2017 ob 07:59
Se vnos telefonov prepovedat
valcek2010
# 27.10.2017 ob 07:28
'članica civilne iniciative Kakšno šolo hočemo.'
sem mislil da inciative delajo v prid državljanom , sem se res zmotil...., kak sem se lahko zmotil
kako tele sem...., ne vmorem verjet da sploh kaj takega mislim
ginza
# 27.10.2017 ob 08:44
na Švedskem so npr. v vrtcu Myran v Gaellivareju prepovedali oblačila s pikastimi in črtastimi vzorci, ker naj bi vzgojiteljicam povzročala migreno, v Teksasu so iz šole suspendirali dečka, ki naj bi imel predolge lase.

Črtasti vzorci in migrene niso povezani, to je čisti bul šit. Teksas pa je leglo nazadnjaštva, jaz nočem v to smer. Uniforme? V njih sicer ne vidim neke hude škodljivosti, ampak ko se v šolah bolj ukvarjamo z zunanjim izgledom kot z izobraževanjem in učenjem, smo že skrenili s poti in smo na poti totalnega poneumljanja mladine. Če so generacije pred tem preživele brez uniform, bodo tudi nasledje. Nehajte se ukvarjati z banalnostmi.
LosAlamos
# 27.10.2017 ob 08:12
Sem proti uniformam. Če pogledam Britance me kar zmrazi, da bi morali naši otroci taki hodit okol in postati kot neki otočani. Brrrr.
zapravico
# 27.10.2017 ob 08:55
Kaj pa če bi uvedli breplačne malice za vse učence,in podražili malice v državnem zboru
mend055
# 27.10.2017 ob 08:28
Morda bi imeli na haljah še napise z imenom šole...
tako bi bili na isti šoli bolj prepoznavni. Kroži pa šala o tem, kdo v univerzitetnem središču Oxford v Veliki Britaniji, no, Angliji, nosi tiste vetrovke/trenirke/jakne z napisom Oxford University? Odgovor: nosijo jih vsi tisti, ki tam ne študirajo (zato, ker je to modno...).
zofija1
# 27.10.2017 ob 08:03
občutek imam, da nihče noče razumeti, kaj se dogaja po šolah...., sicer pa: kakršne otroke bomo (smo) vzgojili, takšne starše bomo imeli....
sv
# 27.10.2017 ob 08:00
Se strinjam
heron
# 27.10.2017 ob 07:42
Pripadnost,...,najprej je treba privzgojiti otrokom pripadnost državi,domovini,vzbuditi domoljubje,..,seveda prvo je matica-družina,...tudi enaka oblačila bi ne bila problem,...,otrokom in mladim pa je treba dajati z lastnim ravnanjem zgled pripadnost domovini Sloveniji,....,je pa res da je nekaj mularije popolnoma napačno vzgojene zarad samih staršev,ki jim valijo gore denarja samo da so otroc mirni,le ti pa že sami med seboj in vrstniki gojijo razlikovanje in posmeh,....,žal
BioP
# 27.10.2017 ob 10:35
Ze par let delam v angleskih solah in uniforme ne prinesejo nicesar, razen dodaten strosek in se eno brezvezno stvar ki jo more ucitelj opravljat - preverjat ali je otrok v uniformi in jo nosi po pravilih.
Ce je ze treba kaj v solah spremenit je odstranit vso to birokratizacijo katero so navlekli v sole in dejansko pustit uciteljem ucit.
Hocete pripradnost? Bolje organizirajte in promovirajte medsolska tekmovanja in jih spremenite v nek poseben dogodek. To je tisto kar v ameriskih in angleskih solah daje pripadnost, ne pa uniforme. Pa se vec ucencev bi prepricali da dajo vse od sebe za karkoli je ze pac tisto tekmovanje.
IndyBob
# 27.10.2017 ob 10:10
Ne vem, kaj je narobe s tem, da otroci vidijo, da v druzbi obstajajo razlike? Revnejsi si lahko pridobijo ambicije postati premoznejsi. Premoznejsi pa se lahko naucijo sodelovanja in pomoci revnejsim. Skrivanje teh razlik in zatiskanje oci pred sodobnim svetom jih ne bo naucilo nicesar.
Nikec3
# 27.10.2017 ob 08:37
Kaj pa, če bi uvedli šolske uniforme?

Kaj pa če jih nebi?
Abndbn
# 27.10.2017 ob 08:06
Kje so časi, ko so bili učitelji še intelektualci...
violencia
# 27.10.2017 ob 07:50
- socialne razlike so in ne boste jih prikrili z uniformami, raje jih rešujte drugače
- obleka naredi človeka in v najstniški dobi je obleka tudi izraz nekega razmišljanja, osebne izbire, svodobe in pripadnosti (glasbi, športu, družbi, razmišljanju... ne pa pripadnost šoli)
- kdo bi plačal vse to? država, ki že tako joče, da nima denarja ali spet starši že tako revnih otrok?
- kot so že drugi povedali, v Sloveniji ni tradicije nošenja šolskih uniform, prav tako kot ni tradicije ločenih šol za fante in punce in prav je tako.
ishgilliath
# 27.10.2017 ob 10:57
xnplater
Preveč svobode je anarhija. Že tako lahko dela vsak kar mu je volja, veliko bolj bi morali omejiti vse predpise. Tako z načinom oblačenja, barva frizur, kot tudi istospolne poroke. Preveč svobode ni dobro, ker je večina ljudi neumnih in rabijo imeti omejitve.

Se popolnoma strinjam s to zadnjo ugotovitvijo. Admin, bi lahko prosim omejil xnplaterjevo svobodo pri pisanju neumnih komentarjev?
mend055
# 27.10.2017 ob 09:16
To ja, zopet bodo rutice in hej brigade.

Že že, a tokrat bodo to bodisi multikulti brigade ali pa kapital brigade.
kreden2
# 27.10.2017 ob 08:47
Predlagam uniformo umirjeno zelene barve, brez ovratnika s črnimi čevlji. Za fante kratko prisrižene lase, ob strani z mašinco 1-2 mm. Za punce kratka frizurica nekje do sredine med brado in ramami, seveda obvezna beležka. Poglejte kako lepo imajo to urejeno v Severni Koreji.

..l..

Za tole hočem referendum. Najprej zastonj učbeniki in knjige in prepoved plačljivega nadstandarda v šolah v stilu dodatnhi učbenikov za 300EUR. Prepoved nadstandardnih ekskurzij za 1000EUR. Potem pride zastonj hrana za otroke. Potem povišanje plač učiteljev.
Potem nekje na koncu pridejo oblekce. Dajte si že enkrat zrihtat prioritete v glavah!!!
1a34
# 27.10.2017 ob 08:41
Veliko vecji problem od tega ali ima en otrok v soli obleko za 10 eur, drugi pa za 100 eur je, da ko npr. eden odraste, nima problema z npr. lastniskim stanovanjem za 100.000 eur, drugi pa ima ta problem skoraj do konca zivljenja.
Glede socialnih razlik (ki so vzrok za vecino agresije v druzbi) je treba torej odpraviti vzroke, ne pa le simptomov.
Osredotociti se je treba na uvedbo univerzalnega temeljnega dohodka IN progresivnega davka na nepremicnine; vse ostalo je bolj ali manj, kot je ze nekdo pred mano rekel, namenjeno odvracanju pozornosti od tega ireverzibilnega procesa, ki je glede na digitalno povezanost sveta ze v teku v vecini naprednih drzav oz. v drzavah, ki bodo prej oz. prve dosegle napredek in se prej znebile agresije v druzbi.
sportivko
# 27.10.2017 ob 08:35
To ja, zopet bodo rutice in hej brigade.
Springbok
# 27.10.2017 ob 08:16
Spet nekdo želi zaslužiti z javnimi naročili. Tokrat za šolske uniforme. Saj nismo v Severni Koreji. Proti.

Če želijo,naj uvedejo unforme za učote.
LosAlamos
# 27.10.2017 ob 08:16
Tudi, ko se vidi revščina se nič kaj ne zavzemajo za izboljšanje. Mar ne.

Aja, uniforme nimajo po večini EU šol, razen, zaenkrat še, na otoku.
srka
# 27.10.2017 ob 09:07
Dejmo uniforme tudi v parlament. Rdeče, Bele in Plave...
krena
# 27.10.2017 ob 08:26
Moji otroci jih ne bodo nosili. Kaj pa zdaj? Jih bodo vrgli iz šole?

Vsekakor je tole še en korak v smer, da smo vsi "enaki". Narodi, rase, ženske, moški, oseba 1, oseba 2. Isti šmorn vse. ljudi, ki imajo individualnost, se ne da vodit. Ovce iste barve gredo pa v isti hlev na zakol.
Pa seveda si nekdo že mane roke, da bo prišel v poštev pri nabavi in maaaaaaaaaaaastno zaslužil. Čigav sinko, nečak, bratranec je to?
ronin SLO
# 27.10.2017 ob 07:03
A kaj bolj pametnega ne pride na misel?
fil94
# 27.10.2017 ob 19:27
FARMA MALIH BECK V LJUBKIH UNIFORMAH

Zakaj so uniforme v šolah slaba ideja?
1. Ker zdravijo le simptom, ne pa vzroka (prikrivanje socialnih razlik)

Eden od glavnih argumentov za uniforme je, da bi prikrile razlike v gmotnem stanju učencev. Revščina je problem – in to velik ter obsežen. In problem revščine ne bo izginil, če ga bomo naredili nevidnega.
2. Ker niso učinkovite

Razlike v gmotnem stanju so neogibno vidne tako ali drugače (čevlji, torba, telefon, zgodbe o počitniških dogodivščinah..). Torej glavni argument za njihovo uvedbo postane povsem ničen.

3. Ker oblačila ne odsevajo toliko gmotnega stanja, kot individualnost

Poglejte mlade na ulici ali jih opazujte v nakupovalnih središčih – velika večina z zadovoljstvom kupuje svoja oblačila v trgovinah, kot so C&A, H&M, Takko. In te trgovine nikakor niso drage! Otroci z kombiniranjem oblačil izražajo sebe.

4. Ker spodbujajo pripadnost šoli (če jim uspe, je to nekritična pripadnost; če jim ne uspe, je to neprostovoljna pripadnost)

(kot prvo se seveda postavi vprašanje, če se bo pripadnost res pojavila le in izključno zaradi uniform. Bodo mar prepojene z magičnim napojem? Ampak recimo, da dosežejo svoj cilj…vsaj pri nekaterih, pri ostalih pa bo seveda prisila pripadnost uničila, ne pa povečala..)
Je pripadnost res tako dobra stvar? Pa poglejmo. Pripadnost je lahko:
- racionalna (temelji na tehtnem premisleku čemu boš podaril svojo naklonjenost)
- emocionalna (temelji na čustvih in afektih).
Zagovorniki uniform apelirajo predvsem na to drugo, saj omenjajo kot posledico pripadnosti tudi ponos, veselje, sprejetost, povezanost...Vpletenost čustev pa nujno zamegli tehtno presojo, objektivnost in kritično držo.

5. Ker spodbujajo izključevalno držo naši – vaši med šolami

Da se emocionalna pripadnost sploh lahko formira, nujno vsebuje svoj antipol »drugega«, »tujega«. Potrebuje razlike, da se sploh lahko definira, do "drugega" pa goji izključujočo držo (iz katere izhaja tudi rivalstvo, elitizem, celo sovražnost).

6. Ker so uniforme dodaten strošek

Prihranka pri oblačilih v primeru uniform ni (edino če nameravate otroka imeti v uniformi 24/7). Otrok v vsakem primeru potrebuje oblačila za prosti čas, uniforma pa je samo dodaten strošek. In to ne majhen; če imate doma 7-letnika, dobro veste, da potrebuje vsaj tri..

7. Ker je videz otrok v domeni staršev in ne države

Oblačenje, ličenje, pierci itd niso v domeni države (šole) temveč so prepuščeni osebnim odločitvam bodisi staršev, bodisi otrok. Že res, da naj bi bila šola uradno vzgojno-izobraževalni zavod, ampak vzgoja je omejena na etiko - torej učenja zdravih medsebojnih odnosov, sobivanja različnih ljudi z različnimi željami, kompromisov in solidarnosti.
Nikakor pa pod vzgojo ne spada usmerjanje (kaj šele ukazovanje) glede osebnih preferenc, ki v ničemer ne ogrožajo soljudi. In izbor oblačil vsekakor spada v sfero zasebnega, ki se jih: 1.) niti ne da vrednotiti (Kaj je lepše? Kaj je izzivalno? Vse je v očeh gledalca) in 2.) ne posegajo v svobodo ali dostojanstvo drugega ter zato ne smejo biti omejene (zlasti ne iz strani države)

8. Ker implicirajo sram, če človek ni bogat

V današnji družbi je samopodoba človeka (in njegova podoba v očeh drugih tudi) že tako preveč povezana z lastnino, ki jo ima.. Z uniformami želite olajšati stisto revnih otrok in sram, ki ga čutijo pred sovrstniki. Ampak ravno s tem daste temu sramu težo! Priznate ga kot dejstvo, kot nujno posledico revščine, namesto da bi se vprašali o njegovi legitimnosti! Ne bi bilo bolje naše otroke učiti, da videz Ni pomemben, da je važen trud in da je vrednotenje ljudi (tako sebe kot drugih) neodvisno od njihovega finančnega stanja? Vsi vemo, da (zlasti danes) le-to ni odvisno od poštenja, zavzetosti, odgovornosti ali – če hočete – pridnosti…

9. Ker princip uniform uničuje pluralizem in kritično razmišljanje

Politika, gospodarstvo in mediji si želijo:
da smo predvidljivi
da ne razmišljamo.
:) ne, nisem teoretik zarote. Niso se neke noči dobili Kučan, Češko in Molkova ter
naredi načrt v ta namen. Ljudje v politiki, gospodarstvu in medijih so si različni, najbrž čisto ok ljudje in ni nujno, da so taki – kot ljudje. Ampak prav kot politik, prav kot šef, prav kot urednik, pa so. Bolj kot ubogljivo občinstvo potrebujejo predvidljivega – če veš, na kateri gumb pritisniti, tudi ubogljivost ni problem.. Politik jo rabi, da dobi volilne glasove, gospodarstvenik jo rabi, da je produkcija čim večja, rabi jo urednik, da ve, kaj se prodaja. Rabi jo tržnik, da ve, katere potrebe želite
zadovoljiti. Rabi jo učitelj, da mu ne pobruhate avtobusa na izletu (v najboljšem primeru) in da ne dvomite v njegove nauke (v najslabšem primeru).
Da pa si predvidljiv, moraš misliti po utečenih smernicah. Ker pa lahko razmišljanje
pripelje do odstopanj od teh smernic, je še najbolj zaželeno (in varno), da sploh ne razmišljamo. Človek, ki sledi svojim smernicam, je individualist in odstopa od večine – pri njem pravi gumbi niso več tako jasni.. In to filozofijo lahko najdemo tudi v uvedbi uniform, ki želijo otroke razosebiti, jih oropati lastnega jaza, jih podeliti tujo identiteto (šole), ki pa je znana, predvidljiva in – tudi na videz - neizstopajoča.. Poleg tega občutek pripadnosti okrni racionalno razmišljanje zaradi vzbujenih emocij; veselja nad »našimi« in odpor do »drugih«…

Abotnost uniform je torej v tem, da problem, ki ga poskušajo rešiti, sploh ni pravi
problem, sicer pa jim tako ali tako pri njem spodleti (socialne razlike). Njihov drugi cilj (pripadnost) je ravno tako vprašljiv glede uspeha; če pa bi uspeh dejansko bil, bi povzročil več škode, kot pa dobrega. Povrhu tega pa lahko uniforme razumemo kot znak vse manjše svobode (država posega v sfero zasebnega) in filozofije, ki načenja človekovo dostojanstvo (materializem in neracionalnost).

Another brick in the wall…

PS: spis je v prvi vrsti filozofski in ga morate v taki luči tudi razumeti. Ne opisuje dobesedno stvarnosti, ampak skuša pojasniti tokove pod njo.
Robin Lood
# 27.10.2017 ob 10:57
Namesto sistema, ki ne bi dovoljeval razlik, sistem v katerem jih skrivamo. Res prisrčno.
Gost
link
Šola naša vsakdanja
37
14. september 2017 ob 06:36 Učenje je čudovita igra; vsi otroci se rodijo s tem prepričanjem in ga ohranijo toliko časa, dokler jih ne prepričamo, da je učenje naporno in neprijetno delo.
Več novic ...
Kazalo